Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 450 280
  • 21 565

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toukokuussa tullut 13,90€ maksu oli niistä kahdesta aivan huikeasta finaaliottelusta.
Se nyt on käytännössä ihan kunkin itsensä päätettävissä maksaako tuossa noista peleistä vai tuosta preseasonista, jos ne kerran siihen kuuluvat. Selkeästi et joko tahdo tai saa sanoa ääneen tuota, että laskutatte tuon puolitoista viikkoa tuplahintaa kestotilaajilta, kun uudet ja kesäksi tilauksen katkaisseet eivät näin tee.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Selkeästi et joko tahdo tai saa sanoa ääneen tuota, että laskutatte tuon puolitoista viikkoa tuplahintaa kestotilaajilta, kun uudet ja kesäksi tilauksen katkaisseet eivät näin tee.

Uskoisin aika pitkälle, että ei osaa sanoa. Ei asiakaspalvelun tyttö ole mikään kovanluokan ammattilainen vaan tekee palkan eteen mitä käsketään ja aina ei voi muistaa tai varsinkaan tietää asioita.
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En uskaltanut tilata 14,90 maksavaa passia, vaikka täällä olikin raportoitu tilausvahvistuksen tulevan lopulta 0 eurolla. Minulle kuitenkin chat osasi aktivoida tuon maksuttoman passin, joten sinänsä positiivinen kokemus. Tai katsotaan nyt sitten aikanaan kun Pitsiturnaus alkaa, näkyykö se.

Tämä sinänsä järjetön passi mahdollistaa nyt sitten sen, että voin halutessani irtisanoa joukkuepassini kahdeksi viikoksi syyskuussa, joten lopulta positiivinen asia tämäkin ylimääräinen sekoilu. Jos harjoitusottelut vain sisältyisivät joukkuepassiin automaattisesti, ei ylimääräisestä maksusta pääsisi eroon.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuli lasku All Stars Passista ajalta 18.5-17.6 29,90€. Vähän aikaa tässä mietein, että mitäs mitäs. Sitten tajusin, että onhan minulla näkynyt se yksi Viasatin kanava ja sieltä NHL. Eli se vitosen kuussa maksava lisäkanava maksoi nyt sitten tuon kolme kymppiä, kun käsittääkseni en tuona aikana nähnyt muuta. No tietty swängin shöytä uusintana.
Varmaan tuo lukee jossain ehdoissa, että laskutus menee näin ja mitäs ostin puhelinmyyjältä. Onneksi tuo 29,90 on "etuhinta", ei sentään joudu maksamaan 34,89€, mikä on laskun mukaan hinnastohinta.

Syksyn ilmaiset harkkapelit on aktivoitu ja ne kaiken muuttavat taas iloksi.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tämä on oikein. Toukokuun osalta kuukausimaksu Joukkuepasseissa ja Liiga-passeissa on poikkeuksellinen 13,90e. Jos passi on voimassa koko toukokuun, laskutus on 13,90e ja mikäli passin pitää siitäkin eteenpäin voimassa, saa elokuun preseason-pelit maksutta (edellyttää voimassaolevaa passia koko toukokuulta). Mikäli passi on voimassa toukokuussa esimerkiksi vain neljän päivän ajan, laskutetaan päiväkohtaisesti tuo neljän päivän ajalta 13,90e kuukausihinnasta = 13,90e/30*4.

//JoonasL

Toukokuussa tullut 13,90€ maksu oli niistä kahdesta aivan huikeasta finaaliottelusta. Yksi matsi olisi pelipassilla ollut 13,90€, mutta Liiga-passin ja Joukkuepassin tilaajat sai nuo molemmat matsit yhteishintaan 13,90€. Laskutus on kokoajan ollut mallia: "Maksat niiltä kuukausilta, kun pelejä pelataan". Eli pelikuukausilta veloitetaan kuukausimaksut, riippumatta siitä monta oman joukkueen peliä siinä kuukaudessa on. // Hanna

Kyseessä oli hinta, jolla sai alennusta elokuun preseason passista eikä mikään kahden pelin hinta. Noiden kahden pelin hinta olisi ollut siinä parin kolmen euron huitteissa. Tietenkin jompikumpi noista telialaisista voi olla väärässäkin mutta harmittavasti eivät taida vaan koskaan löytää että kumpi.

Taktiikka on valittu telialla ja siihen ei kuulu sitouttaa asiakkaita ilman boksikauppaa ja viestintä on aina hieman mustaa valkoiseksi vääntävää. Eiköhän tuo joskus ensi vuosikymmenellä selviä kuinka seikkailussa kävi.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Tämä sinänsä järjetön passi mahdollistaa nyt sitten sen, että voin halutessani irtisanoa joukkuepassini kahdeksi viikoksi syyskuussa, joten lopulta positiivinen asia tämäkin ylimääräinen sekoilu. Jos harjoitusottelut vain sisältyisivät joukkuepassiin automaattisesti, ei ylimääräisestä maksusta pääsisi eroon.
Luuletko oikeesti näkeväsi syyskuun harkkamatsit jos lopetat tilauksesi ennen niitä? Ei varmasti toimi noin vaikka noista epäselvistä markkinointipuheista niin voisikin ymmärtää.
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitä Telian kaivurikuski sanoi ennen kuin katkaisi kuidun ennen SaiPan peliä? "Koska mä voin"

Telialla ei näemmä olla opittu mitään sen jälkeen kun olen vaihtanut firmaa. Jokainen penni pitää yrittää nyhtää asiakkailta eikä katsota yhtään tulevaisuuteen. Minä katson ja tilaan liigaa seuraavan kerran kun se on jollain toisella palveluntarjoajalla.
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Luuletko oikeesti näkeväsi syyskuun harkkamatsit jos lopetat tilauksesi ennen niitä? Ei varmasti toimi noin vaikka noista epäselvistä markkinointipuheista niin voisikin ymmärtää.

Erittäin hyvä kysymys kyllä, mutta toistaiseksi uskon, koska näin tässä ketjussa Telian suulla todettiin ja selkeästi näin myös passin kuvauksessa lukee.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuli lasku All Stars Passista ajalta 18.5-17.6 29,90€. Vähän aikaa tässä mietein, että mitäs mitäs. Sitten tajusin, että onhan minulla näkynyt se yksi Viasatin kanava ja sieltä NHL. Eli se vitosen kuussa maksava lisäkanava maksoi nyt sitten tuon kolme kymppiä, kun käsittääkseni en tuona aikana nähnyt muuta. No tietty swängin shöytä uusintana.
Varmaan tuo lukee jossain ehdoissa, että laskutus menee näin ja mitäs ostin puhelinmyyjältä. Onneksi tuo 29,90 on "etuhinta", ei sentään joudu maksamaan 34,89€, mikä on laskun mukaan hinnastohinta.
Ihan oikeinhan tuo meni. Sinulla on ollut yhdistelmäpaketti joka pitää sisällään Liigan ja Viasatin Jääkiekon ja hinta on sen 29,90. Aivan takuuvarmasti lukee sopimusehdoissa ja varmasti ollut myös ihan Telian sivuillakin kun tuota on myyty. Nyt ei näytä olevan myynnissä mutta esim. vastaavalla tyylillä paketoitu Liigapassi + Viasat Urheilu on 39,90/kk ja 12kk määräaika.
 

444

Jäsen
Mitä Telian kaivurikuski sanoi ennen kuin katkaisi kuidun ennen SaiPan peliä? "Koska mä voin"

Telialla ei näemmä olla opittu mitään sen jälkeen kun olen vaihtanut firmaa. Jokainen penni pitää yrittää nyhtää asiakkailta eikä katsota yhtään tulevaisuuteen. Minä katson ja tilaan liigaa seuraavan kerran kun se on jollain toisella palveluntarjoajalla.
Muuten vahva sama, mutta itse aion liittyä Telian fanikuoroon siinä vaiheessa, kun voin katsoa Elisan kaapeliverkossa (koska monopoli ko. alueella) 4K-lähetyksiä ilman minkään valtakunnan lisäkikkaretta (pl. Apple TV 4K, koska se on jo valmiiksi) ja maksaa laskuni kortilla. Käyn verkkopankissa keskimäärin joka toinen kuukausi enkä todella aio lisätä tahtia Telian laskujen takia. Ja räkäistä naurua niille, jotka kuvittelevat minun tilaavan Telialta e-laskun ja antavan heidän laskuttaa ilman mitään kontrollia. Monen muun yrityksen kanssa tämä on ok, mutta Telian kanssa olen oppinut syynäämään joka laskun hyvin tarkasti läpi, ja pienikin poikkeama astraaliuniversumissa tai naapurin koiran kirsun suuntimassa aiheuttaa välittömän virheen laskulle.

Hyvänä puolena tulee sitten käytyä enemmän kotipeleissä ja toivon mukaan vihdoin korkattua ne kaksi puuttuvaa vierashalliakin tulevalla kaudella. Kuopio and Vaasa: ”you better watch out, you better not cry, better not pout, I’m telling you why. Ishmael is coming to town!”
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Eihän tässä taas tiedä itkiskö vai nauraisi.
Syksyllä laitoin joukkuepassin tilaukseen ja koska vaimoke maksaa kännykkälaskut niin vasta tammikuussa tajusi hän ihmetellä Liigan hintaa, no siellähän oli koko kausi mennyt 2kpl niitä joukkuepasseja. Sitten koko kevät tapeltiinkin sen kanssa, että se tuplana tullut joukkuepassi saataisiin pois. 5 yritystä (joka kuukausi kun lasku tuli, koska nyt osattiin olla hereillä) asiakaspalvelun kautta ja Telia ei saanut jumalauta omasta järjestelmästään hävitettyä minun ylimääräistä passiani. Joka kuukausi tuli lasku aina uudestaan tuplana. Sitten kun toukokuussa tuli vielä kerran tuplana niin minä ilmoitin, että nyt riittää, koko vitun TV palvelu lähtee hiuksista vittuun josko ne ylimääräiset laskut vihdoin loppuisi ja syksyllä sitten tilataan uudestaan jos välissä ei ole haamulaskuja tullut. Ja se tuntien vääntö aspan kanssa kun ne selvittää samaa asiaa uudestaan ja uudestaan ja pahoittelee ja hyvittelee laskuja. No näköjään viikon liian aikaisin, kun jos olisi odotellut 31.5 asti olisin saanut "ilmaiset" harjoituspelit.

Ei tässä voi kuin nauraa tälle Telian touhulle. En ole uskaltanut vielä katsoa uutta laskua, että onko siellä vieläkin se haamujoukkuepassi voimassa. Saattaisin menettää lopullisesti uskoni tuohon lafkaan.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Toukokuussa tullut 13,90€ maksu oli niistä kahdesta aivan huikeasta finaaliottelusta. Yksi matsi olisi pelipassilla ollut 13,90€, mutta Liiga-passin ja Joukkuepassin tilaajat sai nuo molemmat matsit yhteishintaan 13,90€. Laskutus on kokoajan ollut mallia: "Maksat niiltä kuukausilta, kun pelejä pelataan". Eli pelikuukausilta veloitetaan kuukausimaksut, riippumatta siitä monta oman joukkueen peliä siinä kuukaudessa on. // Hanna
Itsehän irtisanoin tilaukseni heti viimeisen finaalin jälkeen, ja maksoin näin ollen noista toukokuun peleistä yhteensä alle kaksi euroa. Se on tietysti Telian oma valinta, miten uskollisia asiakkaitaan kohtelee, mutta minusta on pöyristyttävää että kanta-asiakas maksaa seitsenkertaisen hinnan peleistä sen jälkeen, kun hänelle on markkinoitu sloganilla "maksat vain kun pelataan".

Yllä oleva menisi vielä läpi, jos tuolla ylimääräisellä maksulla kanta-asiakkaat näkisivät ne harkkapelit halvemmalla kuin tilauksensa kesäksi irtisanoneet. Nythän näin ei ole, koska kanta-asiakkaan ylimääräiset maksut yhteensä (toukokuu+syyskuu) ovat enemmän kuin harjoituspelipassin hinta.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tuleeko nyt siis myös maksullisia liigapaketteja C-Moren puolelle, vai pelkästään nuo vapaat pelit?
 

Telia

Jäsen
En uskaltanut tilata 14,90 maksavaa passia, vaikka täällä olikin raportoitu tilausvahvistuksen tulevan lopulta 0 eurolla. Minulle kuitenkin chat osasi aktivoida tuon maksuttoman passin, joten sinänsä positiivinen kokemus. Tai katsotaan nyt sitten aikanaan kun Pitsiturnaus alkaa, näkyykö se.

Tämä sinänsä järjetön passi mahdollistaa nyt sitten sen, että voin halutessani irtisanoa joukkuepassini kahdeksi viikoksi syyskuussa, joten lopulta positiivinen asia tämäkin ylimääräinen sekoilu. Jos harjoitusottelut vain sisältyisivät joukkuepassiin automaattisesti, ei ylimääräisestä maksusta pääsisi eroon.
Jos olet tilannut maksuttoman Preseason-paketin ja irtisanot tämän jälkeen Liiga- tai Joukkuepassin, pysyy tuo Preseason-paketti silti maksuttomana eikä se muutu itsekseen maksulliseksi. Toki silloin muuta Liiga-aiheista sisältöä ei voi katsoa Telia TV:stä, jos vaikka ennen kautta haluaa palauttaa edellisen kauden tapahtumia mieleen. Eikä tosiaan tarvitse stressata uudelleentilauksesta, jos ne "tilausputket" sattuu menemään taas tukkoon.

Tuli lasku All Stars Passista ajalta 18.5-17.6 29,90€. Vähän aikaa tässä mietein, että mitäs mitäs. Sitten tajusin, että onhan minulla näkynyt se yksi Viasatin kanava ja sieltä NHL. Eli se vitosen kuussa maksava lisäkanava maksoi nyt sitten tuon kolme kymppiä, kun käsittääkseni en tuona aikana nähnyt muuta. No tietty swängin shöytä uusintana.
Varmaan tuo lukee jossain ehdoissa, että laskutus menee näin ja mitäs ostin puhelinmyyjältä. Onneksi tuo 29,90 on "etuhinta", ei sentään joudu maksamaan 34,89€, mikä on laskun mukaan hinnastohinta.

Syksyn ilmaiset harkkapelit on aktivoitu ja ne kaiken muuttavat taas iloksi.
Yhdistelmäpaketeista laskutetaan kesäkuukausilta, eli kesätaukoa ei yhdistelmäpaketeissa ole.

Ei tässä voi kuin nauraa tälle Telian touhulle. En ole uskaltanut vielä katsoa uutta laskua, että onko siellä vieläkin se haamujoukkuepassi voimassa. Saattaisin menettää lopullisesti uskoni tuohon lafkaan.
Tätä kautta en näe asiakastietojasi, jotta voisin tarkistella paremmin, mistä on ollut kyse. Pahoittelen kuitenkin omalta osaltani tapahtunutta. Kannattaa silti katsoa se lasku, niin saadaan tuo asia selvitettyä.

Tuleeko nyt siis myös maksullisia liigapaketteja C-Moren puolelle, vai pelkästään nuo vapaat pelit?
Ei tule erillisiä paketteja C Morelle. C More näyttää nuo vapaassa katselussa olevat ottelut.

//Joonas S.
 
Viimeksi muokattu:

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Kysyn vielä kerran selvennykseksi: minulla on voimassa oleva joukkuepassi (ollut viime kauden alusta asti), tarvitseeko käydä vielä erikseen joku preseason passi aktivoimassa, että näkee Pitsiturnauksen pelejä vai näkyvätkö ne nyt automaattisesti?
 

Letangi

Jäsen
Kysyn vielä kerran selvennykseksi: minulla on voimassa oleva joukkuepassi (ollut viime kauden alusta asti), tarvitseeko käydä vielä erikseen joku preseason passi aktivoimassa, että näkee Pitsiturnauksen pelejä vai näkyvätkö ne nyt automaattisesti?
Mulle tuli eilen sähköpostiin linkki minkä kautta aktivoin preseason passin mobiilin ja kaapelikortille
 

Telia

Jäsen
Kysyn vielä kerran selvennykseksi: minulla on voimassa oleva joukkuepassi (ollut viime kauden alusta asti), tarvitseeko käydä vielä erikseen joku preseason passi aktivoimassa, että näkee Pitsiturnauksen pelejä vai näkyvätkö ne nyt automaattisesti?
Preseason-paketti tulee aktivoida erikseen, ellei sinulla ole tilattuna Liigaa kaapeli-TV:lle. Aktivointi onnistuu kirjautumalla sisään Telia.fi -sivulle. Voit aktivoida paketin myös sähköpostiin tulevan linkin kautta, joka ohjaa sinut kirjautumaan sivustolle.

//Joonas S.
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Eikä tosiaan tarvitse stressata uudelleentilauksesta, jos ne "tilausputket" sattuu menemään taas tukkoon.
Kyllähän ne syksyllä menee ja se on kyllä sataprosenttisesti Telian syytä kun ette suostu nykyaikaan laskutuksessa siirtymään.
Huvittavaa että Telian edustaja mainostaa tilaamaan palvelun etukäteen kalliimmalla hinnalla koska oman firman tilaussysteemi on täysi susi.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Preseason-paketti tulee aktivoida erikseen, ellei sinulla ole tilattuna Liigaa kaapeli-TV:lle. Aktivointi onnistuu kirjautumalla sisään Telia.fi -sivulle. Voit aktivoida paketin myös sähköpostiin tulevan linkin kautta, joka ohjaa sinut kirjautumaan sivustolle.

//Joonas S.

Liiga on minulla Telian IPTV:n kautta eli toimiiko samoin kuin kaapeli-tv? Ei siis tarvitse aktivoida erikseen?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Huvittavaa että Telian edustaja mainostaa tilaamaan palvelun etukäteen kalliimmalla hinnalla koska oman firman tilaussysteemi on täysi susi.

Tämä ei liity mitenkään asiaan, mutta kerron kuitenkin. Aikanaan eräs jätefirma tarjosi minulle firmaan jätepalveluita. Siis roskiksen tyhjennystä. Meillä on nykyisen palveluntarjoajan kanssa diili, että meidän roskiksessa on munalukko, jota on pakko käyttää, koska muuten naapurifirman rys....venäläiset työntää meidän roskiksen täyteen kamaa. Roskisjäbillä on avain siihen, kaikki menee hyvin.

Tämä uusi tarjoaja kertoi että meidän roskikseen voidaan asentaa myös joku "automaattilukko", jonka ansiosta heidän kuskin ei tarvitse tulla ulos autostakaan, sen kun kippaa vaan rojut sisään.

Tämä lukko maksaisi meille 300 €. Siis että heidän heebon ei tarvitse nousta autosta. Kysyin että miksi meidän
pitää se maksaa? Vastaus jäi melko etäiseksi.

Jotenkin Telia ja tämä firma ovat mielessäni samalla viivalla. Useammallakin tavalla.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Luulisi, että kaikilla alustoilla olisi samanlainen systeemi mutta ei näemmä ole. Ei ihme, että tässä menee sekaisin mikä toimii missäkin
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Tämä ei liity mitenkään asiaan, mutta kerron kuitenkin. Aikanaan eräs jätefirma tarjosi minulle firmaan jätepalveluita. Siis roskiksen tyhjennystä. Meillä on nykyisen palveluntarjoajan kanssa diili, että meidän roskiksessa on munalukko, jota on pakko käyttää, koska muuten naapurifirman rys....venäläiset työntää meidän roskiksen täyteen kamaa. Roskisjäbillä on avain siihen, kaikki menee hyvin.

Tämä uusi tarjoaja kertoi että meidän roskikseen voidaan asentaa myös joku "automaattilukko", jonka ansiosta heidän kuskin ei tarvitse tulla ulos autostakaan, sen kun kippaa vaan rojut sisään.

Tämä lukko maksaisi meille 300 €. Siis että heidän heebon ei tarvitse nousta autosta. Kysyin että miksi meidän
pitää se maksaa? Vastaus jäi melko etäiseksi.

Jotenkin Telia ja tämä firma ovat mielessäni samalla viivalla. Useammallakin tavalla.

Muistanet sen kananmunavertauksen viime kesältä? Telia toimii juurikin samalla logiikalla kuin mainitsemasi roska-alan yritys, ainoalla erolla että asiakas ei voi kilpailuttaa Liiga-streamien tarjoajaa.

Asiakkaan näkökulma on täysin sivuutettu kummassakin esimerkissä. Aivan kuten siinä kananmunavertauksessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös