Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 478 827
  • 21 693

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sekava se on kyllä. Toki ei se ole asiakkaan vika jos luvataan pari ilmaista kuukautta. Huono selitys on myös, että toimittiin vastoin ohjeistusta. Asiakas, kun ei niitä ohjeistuksia tiedä ja siihen pitää pystyä luottamaan mitä luvataan.

Kyllä myyjän pitäisi aina puhua faktaa eikä mutua tai olettamuksia. Asiakaspalvelusta olen aina saanut asiallista palvelua. Pääasiassa ongelma onkin näissä myyjissä. Toki niin sekaisin tuo homma oli kauden alla ettei myyjätkään tiedä mitä myivät.
En missään nimessä tarkoittanutkaan, että vastoin ohjeistuksia toimiminen olisi hyvä selitys. Tarkoitin tuossa vain sitä, että epäilen onko oikeasti luvattu mitään ilmaisia kuukausia, koska niiden osalta tosiaan on niin selvät ohjeistukset, että asiakaspalvelijat hyvin harvoin lähtevät tuollaista virhettä tekemään.

Tuohon toukokuun laskutukseen liittyenhän aspan vastaukset eivät yleensä olleet mitään "tämä menee varmasti näin", vaan yleensä kerrottiin, että linjausta ei ole vielä tehty, mutta itse epäilisin asian menevän näin. Siinä on vissi ero siihen, että luvataan ilmaiskuukausia, joiden osalta on selvät ja tiukat ohjeistukset olemassa.

Itse olen tosiaan nähnyt Telian toimintaa sisältä päin ja pyrin tuota tietoutta käyttämään hyväkseni kun tässä ketjussa kommentoin. Teliaa en halua puolustella yhtään, mutta haluan silti kyseenalaistaa, jos jonkin asiakkaan kertomus tuntuu erikoiselta tai jos mielestäni syyllistetään yksittäistä työtään tekevää asiakaspalvelijaa aiheettomasti. Vaikka myyjätkin käyttäytyvät suoraan sanottuna vittumaisesti, niin pääsyyllinen on Telia itse, eikä se myyjä. Jos myyjä ei toimi Telian toivomalla tavalla, niin kenkää tulee erittäin nopeasti.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Onko muille tullut laskuja sitten Tammikuun? Itselle ei ole näkynyt. Onko joku Telian moka ja itse joutuu menemään kiltisti kyselemään että olisko laskulla heittää?

Just sopivasti kun kirjoitin, niin tuli paperilasku jossa tietenkin myöhästymismaksu 5 euroa. Ja tosiaan laskua ei alunperin tullut ollenkaan sähköpostiin ja nyt pitäisi 5 euroa vie pistää extraa. Mikä meininki @Telia??
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
@Squit täällä alkoi tulemaan paperilaskuja jossain välissä talvea kesken kautta, jolloin otin yhteyttä chatin kautta ja kyselin, että mikäs homma. Sähköpostia sieltä kyseltiin uudestaan, eli joku "häiriö" oli siihen laskutukseen tullut. Erikoisinta tässä oli se, että laskut tosiaan alkuun tuli ihan oikein sähköpostiin. Kivoja hommia selvitellä. Onneksi nyt edes HPK suorittaa tuolla tavalla.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tammikuussa oli niitä ongelmia joista pystyi hakemaan hyvitystä ja se minulle suotiin. Nyt eletään Huhtikuun loppua ja jokaikisessä laskussa sitten Tammikuun on lukenut "Seuraavassa laskussa hyvitetään 2€" mutta ikinä seuraavassa laskussa sitä ei ole hyvitetty. Laskutus toimii jne.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Telian laskutusjärjestelmät 10v sitten siellä työskennellessäni olivat 70-luvulta (kiinteät liittymät eli puhelinlinjat, jota sitten sovellettiin) ja 80-luvulta (langattomat eli NMT-aikaan). Tuskin noita on vieläkään päivitetty kuin korkeintaan käyttöliittymän osalta.

Eihän niitä ole ja siksi esimerkiksi luottokortilla ei voi etukäteen maksaa. Eikä tietenkään jälkikäteenkään.

Asia on tiedossa, mutta millekään asialle ei tehdä mitään. Ensi viikolla on vappu ja kaikki lomalla. Ei ehdi.
 

Akai

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olikos se niin, että matseja pystyy katsomaan kahdella laitteella samaan aikaan? Eli jos katson itse kotona Chromecast+TeliaTV mobiilisovellus kombolla, ja toinen katsoo samalla yhdistelmällä.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olikos se niin, että matseja pystyy katsomaan kahdella laitteella samaan aikaan? Eli jos katson itse kotona Chromecast+TeliaTV mobiilisovellus kombolla, ja toinen katsoo samalla yhdistelmällä.
Pystyy kunhan vaan käynnistätte heti sovelluksen auettua puhelimessa sen castauksen ja sen jälkeen valitsette pelin käyntiin. Jos lähetyksen avaa puhelimeen ensin pyörimään ja sitten cromecastiin, niin telia luulee, että katsotaan sekä puhelimella että cromecastilla ja sama käyttäjä vie molemmat käytettävissä olevat laitteet. Siinä on myös rajoitus laitemäärälle, eli 5 eri laitetta saa olla käytössä 24h sisällä samalla käyttäjätunnuksella.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Akai

Telia

Jäsen
Voidaanko luvata, että jokaseilta joukkueelta näytetään edes yksi ottelu elokuussa?

Tässä vaiheessa en uskalla luvata tai kommentoida tähän juuta tai jaata, mutta niinkuin Niko tuossa aiemmin mainitsi, laitetaan infoa tulemaan heti kun sitä saadaan. :)
// Katja
 

Telia

Jäsen
Just sopivasti kun kirjoitin, niin tuli paperilasku jossa tietenkin myöhästymismaksu 5 euroa. Ja tosiaan laskua ei alunperin tullut ollenkaan sähköpostiin ja nyt pitäisi 5 euroa vie pistää extraa. Mikä meininki @Telia??

Otathan yhteyttä asiakaspalveluun, niin tarkistetaan tuo tilanne ja miksi laskua ei ole sinulle saapunut. Olethan tarkistanut sähköpostin roskapostikansion, ettei se ole sinne livahtanut?
// Katja
 

Jantse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tultiin pyörähtään Myanmarissa. Telkkarissa näyttää olevan parhaillaan naisten pesistä. On se kyllä valitettavaa että Telialla ei osata mitään.
DPlay aloitti yhtä aikaa runkosarjan kanssa ja heiltä on löytynyt sovellus ja korttimaksaminen jo jonkin aikaa.
Mites Telian mullistava äänimaailma ja monikamerateknologia, joko on enemmän kuin kolme kameraa käytössä yhtäaikaa?
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Otteluun on reilu tunti aikaa. Oletteko @Telia testanneet, että kuva- ja ääniyhteydet Hämeenlinnasta toimivat tänään moitteetta?
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Otteluun on reilu tunti aikaa. Oletteko @Telia testanneet, että kuva- ja ääniyhteydet Hämeenlinnasta toimivat tänään moitteetta?
Telian twiitin mukaan varaselostaja Eronenkin on tänään mukana hallilla Waheebin ohella, joten toivoa sopii, että äänet kuuluu tai sitten varaselostajan varaselostaja löytyy Pasilan päästä, mikäli yhteydet ei pelitä.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Nyt on öögan puutetta kyllä (Telialla?) kun ei tänään näy Ilmaiskanavilta finaalia tänään. Aiemmin tullut siis u18 ja a-maju-pelien kanssa yhtäaikaa, olkoonkin harkkamatseja. Vai onko lähetystä saatu missään näkymään?
Lauantai olis saattanut kerätä katsojia muutenkin enemmän. Köyhät vinkuu jne. mutta liigaa ei juuri tule muuten seurattua tuloksia ja paikanpäällä käytyjä matseja enempää seurattua. Viime kaudella katsoin valtaosan KalPan peleistä, katsomo toimi hyvin.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitenkäs jos game 6 mennessä maksetaan yksi pelipassi 13,9e, niin mitenkäs jos game 7? Eikös kuukausimaksullisen pitäisi mennä 24,9 / 30pv * esimerkiksi 4 päivää @Telia
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mitenkäs jos game 6 mennessä maksetaan yksi pelipassi 13,9e, niin mitenkäs jos game 7? Eikös kuukausimaksullisen pitäisi mennä 24,9 / 30pv * esimerkiksi 4 päivää @Telia
Siis jos tilaustaan ei katkaise missään vaiheessa, niin toukokuulta laskutetaan tuo 13,90€. Ihan sama monta peliä toukokuun puolella pelataan, hinta ei muutu.

Mutta Telian mukaan jos katkaisee sopimuksen viimeisen pelin jälkeen, niin maksaa vain niiltä päiviltä, mitä toukokuuta on siihen asti kulunut. Eli sen päiväkohtaisen maksun juuri tuon kaavan mukaisesti, mitä viestissäsi esität.
 

Larionov #8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Padiversio päätti sitten lopettaa toiminnan kolmannen erän alkupuolella. En muista olenko koko kaudella saanut katsottua yhtään ottelua alusta loppuun pätkimättä. Onneksi pääsee kohta Teliasta kokonaan eroon. Menköön samalla vaikka loppuelämäksi Liigan televisiointi.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ensimmäisen kerran sitten 17-18 Liiga kauden tuli live strimiiä Ruudun kautta katsottua, kun Jim näytti illan änäri matsin ilmatteeks. Ei sitten minkäänmoista ongelmaa koko lähetyksen aikana, kuva ei pikselöitynyt kertaakaan, ei virhekoodeja sun muuta.

Telialta turha odottaa vastaavanlaista. Aina jotain probleemaa lähetyksissä. Ikävä on Ruutua, kun näkyi Liiga sieltä.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Telia lähti studiossaan omien sanojensakin mukaan kauteen viihde, ei analyysi, edellä. Se on mielestäni aivan oikea ja hyväksyttävä ratkaisu.

Sen sijaan on mielenkiintoista, miksi Telia otti studioemännäksi Suvi Puukankaan. Kysymys on kuitenkin maan isoimmasta ja tärkeimmästä kiekkolähetyksestä.

Puukangas on sujuvasanainen ja miellyttävä esiintyjä, mutta hän ei pysty kannattelemaan kiekkolähetystä yhtään. Ja tarkemmin sanoen: hän ei pysty kannattelemaan kysymyksiään yhtään. Hyvä studioemäntä/isäntä taustoittaa kysymystään jollain tapaa. Puukankaan kysymykset ovat yksilauseisia, töksähteleviä, ikään kuin hän ei ymmärtäisi pelistä yhtään mitään. Varmasti hän ymmärtää pelistä jotain, mutta ei uskalla/osaa avata sitä verbaalisesti millään tavalla.

Studioihmisen ei tarvitse missään nimessä olla mikään analyytikko, kysymys ei ole siitä. Mutta hänen pitäisi jollain tavalla pystyä kannattelemaan keskustelua. Muuten tulos vaikuttaa tökeröltä. Esimerkiksi Tuomas Nyholm on loistava studioisäntä, jolla on näkemyksiä ja kykyä kysyä oikeita kysymyksiä.

Studioihmisen homma on näennäisesti helppo, mutta ei sitä ole. Pitäisi pystyä kysymään oikeita kysymyksiä oikeissa paikoissa. Sen sijaan Puukankaan kysymykset tuntuvat opetelluilta ja kaavamaisilta.

Voi olla, että strategiana on juuri ollutkin, että kysytään tyhmiä, hockey for dummies, isoille massoille. Omaan korvaan tämä ei kuitenkaan tunnu oikealta ratkaisulta ainakaan näin tehtynä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Sellainen kehitysidea @Telia kun laitatte näitä Liigalive 360 studioita näistä pudotuspeleistä tuonne kirjastoon, niin olisiko mitenkään mahdollista saada pätkittyä sitä niin että siinä olisi mukana pelkkä studio-osuus, eikä tarvitsisi kelailla sitä erän aikana olevaa "Peli käynnissä joukkuekanavalla" tekstiä pois. Tekisi katselusta huomattavasti helpompaa.
 

Telia

Jäsen
Mitenkäs jos game 6 mennessä maksetaan yksi pelipassi 13,9e, niin mitenkäs jos game 7? Eikös kuukausimaksullisen pitäisi mennä 24,9 / 30pv * esimerkiksi 4 päivää @Telia

Jos passin irtisanoo finaalien venyessä toukokuulle kesken kuukauden, laskutus on päiväkohtainen 13,90e hinnasta. Eli mainitsemasi tilanteessa 13,90e/31*4.
// Katja
 

Telia

Jäsen
Sellainen kehitysidea @Telia kun laitatte näitä Liigalive 360 studioita näistä pudotuspeleistä tuonne kirjastoon, niin olisiko mitenkään mahdollista saada pätkittyä sitä niin että siinä olisi mukana pelkkä studio-osuus, eikä tarvitsisi kelailla sitä erän aikana olevaa "Peli käynnissä joukkuekanavalla" tekstiä pois. Tekisi katselusta huomattavasti helpompaa.


Katsotaa, jos tuo olisi vielä mahdollista tulevaisuudessa playoff-pelien osalta, mutta tällä hetkellä tallenne tulee sellasenaan suoraan lähetyksestä.
// Katja
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös