Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 491 883
  • 21 746

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Kyllä ainakin itselle suuri osa vedonlyönnin jännityksestä tulee siitä, että saa livenä seurata miten veto kehittyy. Eli on se aivan eri katsoa tulokset jälkikäteen kuin kiroilla siinä oman joukkueen peliä katsoessa miten se lappu menee päin persettä. Tosin liigaa nyt en ole betsannut varmaan kymmeneen vuoteen.

Jälkimmäiseen sitten, teksti-tv on aivan käsittämättömän surkea väline tähän seurantaan, sillä Telian lähetyksen tulevat pahimmillaan usean minuutin viiveellä. Näin ollen spoilaat myös sen oman joukkueen pelin jos rupeat kesken erän katsomaan tuloksia teksti-tv:stä

Eli eli, niiltä jotka haluaisivat katsoa myöhemmin muita pelejä ilman plingien spoilaamisia olisi ihan ok ja sopivaa spoilata ne, vain jotta sinä pääset kiroilemaan lappua ja hommaa jolle ei enää siinä vaiheessa voi mitään?
Mutta tekstitvtä ei voi millään käyttää siihen, kun sinä spoilaantuisit siitä yhdestä pelistä?

Ok.

Eli oma napa tärkein napa vitut muista - elää ja voi hyvin?
 

petete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
@Telia onko tuossa joku logiikka, että Liigavahdin peliseurannassa vanhimmat tapahtumat ovat ylimpänä? Yleensä (esim. nhl.com tai IL:n uutisten liveseuranta-feed) uusimmat näkyy heti ylimpänä.

Tosin mitäpä näitä edes kysymään ja ehdottamaan kun tietää miten nopeasti ja paljon tuotteita kehitätte.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli eli, niiltä jotka haluaisivat katsoa myöhemmin muita pelejä ilman plingien spoilaamisia olisi ihan ok ja sopivaa spoilata ne, vain jotta sinä pääset kiroilemaan lappua ja hommaa jolle ei enää siinä vaiheessa voi mitään?
Mutta tekstitvtä ei voi millään käyttää siihen, kun sinä spoilaantuisit siitä yhdestä pelistä?

Ok.

Eli oma napa tärkein napa vitut muista - elää ja voi hyvin?

Selkeän enemmistön napa tärkeämpi kuin pienen vähemmistön napa.

Lisätietoa tästä äänestyksestä.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Selkeän enemmistön napa tärkeämpi kuin pienen vähemmistön napa.

Lisätietoa tästä äänestyksestä.

Voi kun se olisikin niin..

Kuinkas iso osa Telian katsojia tuossa sitten on.. ja muutenkin tuo ehkä vähän hankala todistaa kumpi tuossa nyt selkeä enemmistö/vähemmistö on, kiroilevat vedonlyöjät -jotka ei edes lyö liigavetoja i might add- vs. ne jotka haluaisi muita pelejä katsoa..

Mutta tosiaan minulla ei ole väliä kunhan nyt vain ihmettelin.

Ja reilunpelin ystävänä olen taipuvainen vain kallistumaan sinne puolelle joilla ei ole vaihtoehtoja tarkoittaen et plingit spoilaa tai ei voi kattoa pelejä. Toisinpäin on kuitenkin vielä muita mahdollisuuksia vaik ei ole plingejä. Mut tosiaan tää tästä minun puolesta.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Voi kun se olisikin niin..

Kuinkas iso osa Telian katsojia tuossa sitten on.. ja muutenkin tuo ehkä vähän hankala todistaa kumpi tuossa nyt selkeä enemmistö/vähemmistö on, kiroilevat vedonlyöjät -jotka ei edes lyö liigavetoja i might add- vs. ne jotka haluaisi muita pelejä katsoa..

Mutta tosiaan minulla ei ole väliä kunhan nyt vain ihmettelin.

Ja reilunpelin ystävänä olen taipuvainen vain kallistumaan sinne puolelle joilla ei ole vaihtoehtoja tarkoittaen et plingit spoilaa tai ei voi kattoa pelejä. Toisinpäin on kuitenkin vielä muita mahdollisuuksia vaik ei ole plingejä. Mut tosiaan tää tästä minun puolesta.

Jatkoajan ulkopuolella varmasti onkin paljon sellaisia ihmisiä, jotka katsovat 2-3 kokonaista peliä illassa... Eli eiköhän tuo jakauma olisi kaikkien katsojien kesken vieläkin vinoutuneempi kyllä-vaihtoehdon puolelle.

Ja kerta nyt minun mielenkiintoani niin rupeat kyseenalaistamaan niin vedonlyönti ei tosiaan se syy ole miksi muiden pelien tuloksista olen kiinnostunut. Vaan ihan yleinen kiinnostus Liigaa kohtaan sekä Liigapörssi.

Mutta joo, se tästä.
 

Zoidberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi 2019
Voi nyt vittu oikeasti Telia. Mä en jaksa valittaa pienistä jutuista. Mua ei oikeasti juurikaan kiinnosta, jos Kunyk nimi olisi Virtasen naaman kohdalla tilastoissa. Mua ei haittaa vaikka Oskari Saari sekoittaa Joni Nikon ja Cody Kunykin. Nämä on kuitenkin loppujen lopuksi melko pieniä asioita, joten ne eivät minua juurikaan haittaa. Tietenkin laadukkaassa firmassa olisivat nämäkin asiat kunnossa.

Minulle oikeasti riittäisi jos kuvalaatu ei hyppisi paskasta hyvään. Ilves - SaiPa -ottelussa kuvalaatu oli välillä ihan täyttä paskaa jolloin kirjaimellisesti ei saanut edes selvää lukeeko tulostaululla SaiPa vai SoPa. Telian sovelluksella ja CC:llä katselen. Koittakaa saada nyt homma toimimaan. Viaplaylla tai C Morella jos katsoo, niin kuva pysyy koko ajan laadukkaana.

Minulle riittäisi, jos saisin katsoa laadukkaalla kuvalla Liigaa siten ettei viive olisi hirveän iso. Tänään tosin viivestä oli minulle hyötyä, sillä heti kun Ilves teki 1-3 kavennuksen niin olin menossa heittämään liveen X:n. En kuitenkaan kerennyt laittaa livestä tasuria, sillä viive oli niin suuri että SaiPa oli tehnyt 1-4 maalin ja totesin että eipäs pelatakaan.

Jos tämä on teidän taso niin alentakaa hintoja. Jos paketin hinta olisi kymppi kuussa, niin homma olisi minulle fine.
 

tuulis2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jälleen liian kauan pikselimössöä kuvan laatu. Minkä helkutin takia pitää mainostaa jotain C-more
viihdekanavaa kesken pelin. Miten on mahdollista näin saamarin huono palvelu vuonna 2018.??
Huomenna onneksi pääsee paikanpäälle halliin peliä katsomaan ja sitten Jumalan kiitos kunnollista
kuvaa CHL-pelistä tulevana Tiistaina.
 

Nelone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Mikä on tämän hetken viive, että ottelukoosteet julkaistaan? En ole alkukauden farssin jälkeen paljoa jaksanut, mutta nyt kiinnostaisi nähdä kooste Kakon pisteistä.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Jälleen liian kauan pikselimössöä kuvan laatu. Minkä helkutin takia pitää mainostaa jotain C-more
viihdekanavaa kesken pelin. Miten on mahdollista näin saamarin huono palvelu vuonna 2018.??
Huomenna onneksi pääsee paikanpäälle halliin peliä katsomaan ja sitten Jumalan kiitos kunnollista
kuvaa CHL-pelistä tulevana Tiistaina.

Championshockeyleague.net, vpn ja live stream. Full hd, ei pätki.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Ja reilunpelin ystävänä olen taipuvainen vain kallistumaan sinne puolelle joilla ei ole vaihtoehtoja tarkoittaen et plingit spoilaa tai ei voi kattoa pelejä. Toisinpäin on kuitenkin vielä muita mahdollisuuksia vaik ei ole plingejä. Mut tosiaan tää tästä minun puolesta.
Tässä ketjussa monesti ehdotetussa mallissa pling-äänen mukana ruutuun tulee esim. kolmen sekunnin laskuri ja kun se saavuttaa nollan, vasta sitten ruutuun lävähtää muuttunut tilanne toisesta pelistä. Pelejä voi katsella spoilaantumatta, jos osaa pitää hetken katseensa poissa ruudun alakulmasta kun varoitetaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Veikkaan, että tämä ehdotus on juurikin siksi otettu niin innolla vastaan. Säästetty 280 palaveria aiheesta ja joitain satoja koodaustunteja. (itse työ lienee muutaman tunnin juttu, mutta kun pitää ensin nostaa JIRA:an topicci tästä, määritellä vastuulliset ja riskit ja kustannukset ja hyväksynnät jnejnejne... ennen kuin se kasan alimmaisena istuva koodari saa luvan aloittaa työ.)

Naurahtaisin, jos en tietäisi tämän olevan totisinta totta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Megamatka, ensimmäisiä viestejä alkaa jo saapua. Maksaisin teille Felia vaikka 35 euroa samantien kortilta, jos ottaisitte vastaan. Mutta kun ei, niin ei.

Mukavaa pelipäivää, onneksi radio toimii.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Sitä vaan ihmettelen, että miten tuossa voi nytkään olla spoilaantumatta kun erätauoilla tulee tulokset ja maalit sekä selostajatkin niitä tuloksia saattaa välillä kertoa? Melko vaivalloista on kyllä niitä vältellä..


Kun osaa käyttää nykyaikaista teknologiaa... esim TV:n kaukosäädintä ja kelloa, niin kun erätauko alkaa, vaihdan kanavaa ja kattelen vaikka ”Simpsoneja” sen 18min (la 20min) ja käännän sitten takasin.. äänettömällä (jos vaikka jostain kumman syystä ois erätauko venynyt, jota kylläkään ei juuri tapahdu).


done and done. Paitsi jos pelinaikana kuulee väkisin hallikuulutuksia tahi selostaja menee spoilaan, joita tapahtuu tosin hyvin harvoin.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Tässä ketjussa monesti ehdotetussa mallissa pling-äänen mukana ruutuun tulee esim. kolmen sekunnin laskuri ja kun se saavuttaa nollan, vasta sitten ruutuun lävähtää muuttunut tilanne toisesta pelistä. Pelejä voi katsella spoilaantumatta, jos osaa pitää hetken katseensa poissa ruudun alakulmasta kun varoitetaan.

Itse pling spoilaa. Eli että muutos on tapahtunut. Esim kahden ottelun kierroksella se spoilaa koko pelin helposti.

Erilaisssa liveseurannoissahan saa pling äänen, jos sitä kaipaa...
 
Itse pling spoilaa. Eli että muutos on tapahtunut. Esim kahden ottelun kierroksella se spoilaa koko pelin helposti.
No nyt valitat turhasta. Senkun katsot ottelut äänettömällä ja silmät sidottuna, niin pling ei spoilaa mitään. Sitten toistat tämän jokaisen ottelun kohdalla.

Edit: Selvennykseksi: tämä ei ollut ilkeilyä sinua kohtaan. Olen kanssasi ihan samaa mieltä.
 
Viimeksi muokattu:

Kaijokelli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Pelejä voi katsella spoilaantumatta, jos osaa pitää hetken katseensa poissa ruudun alakulmasta kun varoitetaan.

Niin, ja selostaja pitää opettaa olemaan hiljaa :D Mulle on kyllä tällä hetkellä ihan sama näkyykö ne vai eikö, mutta kyllä eka pelin nähdessäni alkoi ihmetyttämään, että eikö muissa peleissä tapahdu muutoksia vaikka iso kierros. Se tuntui sitten siltä, että jotain puuttuu kyllä nyt ikävästi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Itse pling spoilaa. Eli että muutos on tapahtunut. Esim kahden ottelun kierroksella se spoilaa koko pelin helposti.
Kannattaisikohan sun keksiä joku vaihtoehtoinen tapa seurata jääkiekkoa? Sullahan spoilaantuu se seuraamasikin peli, kun äijät yhtäkkiä tuulettavat kentällä maalin merkiksi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos kahden ottelun kierroksella pling spoilaa, niin miksei yksinkertaisesti seuraa kahdella eri laitteella molempia pelejä? Itse asiassa se on meillä usein toistuva tilanne muutenkin, kokemusta siis on.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Vastaavasti mua hämmentää se, mitä ihmeen lisäarvoa reaaliaikaiset tilannetiedot muista peleistä tuo katsojalle (paitsi jos on pitkävetorivi sisässä).

Kyllä minua kiinnostaa tietää miten muut matsit etenevät, ilman vetojakin. Mutta ei kiinnosta kuitenkaan katsoa niitä kokonaan myöhemmin.

Telialle pientä posia samalla. Koska olen reissussa en nähnyt HIFK:n eilistä matsia, ekaa kertaa tällä kaudella. Koosteen katsoin tänään, se oli ihan kelvollinen.
 

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Katkeileeko muilla usein kun kaksi katsoo samoilla tunnuksilla? Meillä aika usein katkeaa, ja herjaa liian monta käyttäjää, vaikka kahdella laitteella katsotaan.. Vituttaa kun on vauva tms sylissä, etkä pääse heti korjaamaan asiaa.

EDIT:

Oliko esim chromecastissa joku juttu, että se tulkitsee "väärin" kytkettynä sen kahdeksi laitteeksi? Miten se piti laittaa?
 
Viimeksi muokattu:

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Katkeileeko muilla usein kun kaksi katsoo samoilla tunnuksilla? Meillä aika usein katkeaa, ja herjaa liian monta käyttäjää, vaikka kahdella laitteella katsotaan.. Vituttaa kun on vauva tms sylissä, etkä pääse heti korjaamaan asiaa.

EDIT:

Oliko esim chromecastissa joku juttu, että se tulkitsee "väärin" kytkettynä sen kahdeksi laitteeksi? Miten se piti laittaa?
Juurikin nuin. Ensin pitää laittaa se castaus päälle, sitten vasta peli. Muuten tulkitsee sen kahdeksi laitteeksi. Vain Telialla :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös