Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 450 899
  • 21 566

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Argentiina, AC Milan, RiKi
Sinähän se vasta tiukkapipoinen seppä olet.

Jep. Olen ollut parin operaattorin palveluksessa myyntitiskillä kivijalkaliikkeessä yhteensä n.6 vuotta. Ja jos tuo sinun kommenttisi oli vitsi, niin siellä käy oikeasti tuolla asenteella porukkaa ihan riittämiin. Mä ehkä olen vähän herkempi näiden asioiden suhteen, vaikken enää hetkeen ole operaattorilla työskennellytkään.

Vähän offtopickia: nykyään työskentelen isommassa elektroniikkaa, kodinkoneita, yms myyvässä liikkeessä. Jos asiakas tulee jonkin ongelman kanssa myymälään, ero on kun yöllä ja päivällä verrattuna siihen mitä se oli operaattorin myymälässä. Tuolla asioista osataan keskustella, operaattorin liikkeessä se oli lähinnä "etsämistäänmitääntiedä" tyyppistä huutoa ja vittuilua. Ei läheskään kaikilta toki, mutta prosentuaalisesti yllättävän isolta osalta. Jotenkin tuntuu että kunnioitus mun työtä ja mua kohtaan on asiakkaiden silmissä ihan eri tasolla nykyään kuin siellä operaattorimyymälässä. Ja tähän on turha tulla sanomaan että johtuu niistä tyrkyttävistä hyppyritukista, että operaattorien maine on mennyt. Kyllä se johtuu suomalaisen kuluttajan better than you -asenteesta operaattorimyyjiä kohtaan. "Mulla on teidän liittymä ja maksan siitä ja teen sen tässä tiettäväksi, että nyt asetut ruotuun ja teet mitä käsken tai vaihdan operaattoria".
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Uskaltaako tämän Telian paketin ostaa, että voi katsoa pelejä?
Harmaassa syksyssä Liiga-pelit tahtovat olla niitä päivän kohokohtia, joita odottaa pitkin viikkoa ja pelipäivänä klo 13 katselee kokoonpanotietoja ja jo valmistautuu illan matsiin. Sitten 18.00-18.15 kun peliä haluaa katsoa ja palvelu ei yhtäkkiä toimikkaan, niin se voi lievästi sanottuna vituttaa. Teksti-tvhän on varma vaihtoehto, mutta hyvinkin jäänyt jo muiden palveluiden kehittyessä taka-alalle. Kärppäpelit kuulee myös radiosta, mutta ei vastaa katselukokemusta, eikä aina pääse hallillekkaan.
Ruutu pelasi DNAn kautta tilattuna mainiosti, eikä siinä ollut isoja ongelmia. Nyt kun lukee niin Telialla ei pelaa mikään, pelaako ne sitten 14.9 mennessäkään?
Ja jos ei halua investoida digiboksia, niin millä näitä Telian pelejä voi katsoa, webselain, joku appi? DNA:lla oli se puhelimen DNATV ja se oli hyvä systeemi.
Täältä palstalta saa Telian toimivuudesta paljon oikeaa tietoa, mutta myös paljon liioittelua toimimattomuudesta. Kukaan ei varmasti tässä vaiheessa tiedä miten homma toimii perjantaina, mutta itse uskon, että mahdollisuudet onnistuneeseen starttiin on olemassa. Olen itse laittanut selaimen kautta Telia TV:tä pyörimään monille kavereille ja sukulaisille ilman erityisiä ongelmia. Chromeen löytyvän Telian oman lisäosan kautta homma on joka kerta pelittänyt.

Jos siis ei chromecastia tai Telian omia bokseja löydy, niin selain on se ainoa vaihtoehto. Jos tietokone ei ole ikuisuuksia vanha ja se toimii hyvin, niin selaimella homman pitäisi pelittää ihan hyvin. Kannattaa toki testata Telia TV:tä etukäteen selaimella, jos sen toimivuus mietityttää. Tämä vaatii rekisteröitymisen, mutta mitään ei tarvitse maksaa.

Toki lisättäköön vielä se, että Windows 10:lle löytyy myös oma sovellus (Microsoft Storesta), jonka kautta Telia TV myös toimii. Se on suositeltava vaihtoehto, jos Windows 10 on käytössä. Itse en kuitenkaan ole huomannut merkittäviä eroja toimivuudessa tuon sovelluksen ja nettiselaimen välillä.

Tarkoituksena ei ole nyt kuulostaa yltiöpositiiviselta, vaan yritän tuoda hieman vastapainoa tähän hyvin negatiiviseen ilmapiiriin. Kaikki ei ole paskaa, vaikka siltä saattaa näitä ketjuja lukiessa herkästi vaikuttaa. Voihan se olla, että perjantaina ei toimi mikään ja siihen kannattaa hieman henkisesti varautua, mutta en lähtisi liikoja sitä murehtimaan etukäteen.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Jep. Olen ollut parin operaattorin palveluksessa myyntitiskillä kivijalkaliikkeessä yhteensä n.6 vuotta. Ja jos tuo sinun kommenttisi oli vitsi, niin siellä käy oikeasti tuolla asenteella porukkaa ihan riittämiin. Mä ehkä olen vähän herkempi näiden asioiden suhteen, vaikken enää hetkeen ole operaattorilla työskennellytkään.

Juu, vitsihän se oli, mutta nyt ymmärrän paremmin reaktiosi. Ole huoleti, tiedän kyllä että paikallisen Telian myyntipisteen pojat ja tytöt eivät ole vastuussa heidän firmansa hassunhauskoista jutuista tämän vakavan aiheen ympärillä.

Joten lupaan etten ota poikittaista mailaa mukaan.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Mutta miksi tuollainen provosoiva viesti täytyy laittaa vastauksena asiallisen kysymyksen esittäneelle palstaveljelle?

En osaa ihan tarkkaan vastata. Telia-orava on kyllä kiivennyt muuntajaani aika pahasti. Ihan koska ovat mainonnassaan valehdellut minulle ja lähipiirilleni. Ja tosiaan ei oo systeemejä pyörittää Telian streameja, enkä jaksaisi pelkän Telian vuoksi tosiaan tehdä lisävirityksiä systeemeihin, menisi kohdallani (HTPC) vähän haastavaksi. Pahoittelen jos kärkäs tyylini on pahoittanut mielesi.

Etenkin, kun viestilläsi ei ollut mitään tekemistä hänen kysymyksensä kanssa.

Tästä olen eri mieltä. Telia olisi voinut vastata ihan samalla tavalla. Lähdekritiikkiä peliin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Toki lisättäköön vielä se, että Windows 10:lle löytyy myös oma sovellus (Microsoft Storesta), jonka kautta Telia TV myös toimii. Se on suositeltava vaihtoehto, jos Windows 10 on käytössä. Itse en kuitenkaan ole huomannut merkittäviä eroja toimivuudessa tuon sovelluksen ja nettiselaimen välillä.
Mä laitoin jo aiemmin omat kokemukset noista kahdesta tavasta. Win10-sovellus tuotti ihan siedettävää kuvaa, mutta Chrome oli paha pettymys. Kuten silloinkin kerroin, kone ei ole ihan viimeistä huutoa, muttei mikään ikäloppukaan. Pitää joskus hiukan vilkaista, mitä se on syönyt. Yhden firman käytössä ollut ihan kelvollinen työkone, eli ei tosiaan mikään hinnat alkaen -Acer. Mitään ylimääräistä tauhkaa en ole siihen ainakaan itse asentanut uudelleenasennuksen jälkeen.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
En osaa ihan tarkkaan vastata. Telia-orava on kyllä kiivennyt muuntajaani aika pahasti. Ihan koska ovat mainonnassaan valehdellut minulle ja lähipiirilleni. Ja tosiaan ei oo systeemejä pyörittää Telian streameja, enkä jaksaisi pelkän Telian vuoksi tosiaan tehdä lisävirityksiä systeemeihin, menisi kohdallani (HTPC) vähän haastavaksi. Pahoittelen jos kärkäs tyylini on pahoittanut mielesi.
Minusta tuo on vaan naurettavaa itkemistä ja lisäksi väitätkö kirkkain silmin ettei tuo Applen HTPC ole tuottanut aiemmin missään ongelmia? Ainakin yleensä ammattipiireissä tiedostetaan, ettei Apple ole "tuetuin merkki" ja ongelmia voi tulla erittäin yllättävistäkin suunnista.

Ja tarkoitus ei ole haukkua Applea, tekevät kyllä ihan hyviä laitteita, mutta kyllä ainakin ennen on tiedostettu ongelmat ja riskit jos Applen HTPC yhdistelmää käyttää versus Windows.

E: Unohtui lisätä myös Linux tästä ja siinäkään ei toki mitään vikaa ole, mutta aika ummikko täytyy olla, jos ei ole kuullut ettei kaikki välttämättä toimi kuten markkinajohtajalla. Itse esim tykkään käyttää Linux pohjaista ratkaisua, mutta vapaa-ajalla omistan Windows laitteen juuri siitä syystä, että winukalla yleisesti toimii kaikki. (Vaikka muuten saattaa olla epämiellyttävämpi käyttää tms)
 
Viimeksi muokattu:

PoNppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Näyttävät sulamiset
Jokos me tiedetään, että miten tuo laskutus menee? Onko laskutus kalenterikuukausittain vai laskutus kuukauden ajalta? Voiko joku Niko/Merja/Irmeli/Mönttisen kaivin/joku muu vastata seuraavaan kysymykseen.

Tilaan paketin 18.9.2018. Miten minua laskutetaan?
A) Lokakuun alussa syyskuulta 19,90/24,90€
B) Lokakuun alussa syyskuulta 9,95€/12,45€
C) Lokakuun puolivälissä ajalta 18.9 - 18.10.2018
D) 18.9.2018 laskutetaan syyskuulta 19.90/24.90€
E) 18.9.2018 laskutetaan aikaväliltä 18.9 - 18.10.2018
F) Joku muu, mikä?

Ja tämä ihan siksi, että viikonloppuna taas kuulin muutaman eri tarinan joissa pyörivät lähinnä vaihtoehdot A, B ja C. Ja näiden tarinoiden taustalla oli yhteydenpito Telian aspaan. Kiitos avusta, olen ahdistunut.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Mä laitoin jo aiemmin omat kokemukset noista kahdesta tavasta. Win10-sovellus tuotti ihan siedettävää kuvaa, mutta Chrome oli paha pettymys. Kuten silloinkin kerroin, kone ei ole ihan viimeistä huutoa, muttei mikään ikäloppukaan. Pitää joskus hiukan vilkaista, mitä se on syönyt. Yhden firman käytössä ollut ihan kelvollinen työkone, eli ei tosiaan mikään hinnat alkaen -Acer. Mitään ylimääräistä tauhkaa en ole siihen ainakaan itse asentanut uudelleenasennuksen jälkeen.

Mulla samat kokemukset Chromesta pitsien aikaan. Win10-sovelluksesta ei kokemusta. Telia ei taida itsekään tosin tuota selainkäyttöä suositella, ainakaan enää.

Minusta tuo on vaan naurettavaa itkemistä ja lisäksi väitätkö kirkkain silmin ettei tuo Applen HTPC ole tuottanut aiemmin missään ongelmia? Ainakin yleensä ammattipiireissä tiedostetaan, ettei Apple ole "tuetuin merkki" ja ongelmia voi tulla erittäin yllättävistäkin suunnista.

HTPC:ni toimii Linux Mintin päällä ilman mitään ongelmia. Netflix, HBO, Viaplay, Ruutu, Katsomo, Areena, Eurosport, Elisa Viihde, Watson, FOX. Siinä käyttämiäni stream-palveluja. Kaikki toimivat tosiaan hyvällä laadulla ja katselukokemukseni on hyvällä tasolla.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Huikeeta!

Nyt tuomari voi soittaa maalitarkastuksesta Telialle, heittää kolikolla 50/50 tai kysyä yleisöltä.

#haluatkotuomariksi - uusi tv-formaatti

Terveisin,

Telia - näkyy, jos näkyy

Ps. Kohta Niko tulee sanomaan parin hymiön kanssa, että kaikki toimii varmasti 14.9.

Pärnäsen jutussa kärjistettiin tarkoituksella ja tartuttiin Järvelän älyttömään kommenttiin. Veikkaisin, että joka paikkakunnalta löytyy Liigan alkaessa tabletti/ läppäri, jolta tuomari voi tarkistaa maalivahdin häirintätilanteet. Tälle tabletille/läppärille joku noheva nörtti sitten poimii Telian lähetyksestä tarkistettavan tilanteen. Kyse on siis vain valmentajan haastamista maalivahdin häirintä tilanteista.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jokos me tiedetään, että miten tuo laskutus menee? Onko laskutus kalenterikuukausittain vai laskutus kuukauden ajalta? Voiko joku Niko/Merja/Irmeli/Mönttisen kaivin/joku muu vastata seuraavaan kysymykseen.

Tilaan paketin 18.9.2018. Miten minua laskutetaan?
A) Lokakuun alussa syyskuulta 19,90/24,90€
B) Lokakuun alussa syyskuulta 9,95€/12,45€
C) Lokakuun puolivälissä ajalta 18.9 - 18.10.2018
D) 18.9.2018 laskutetaan syyskuulta 19.90/24.90€
E) 18.9.2018 laskutetaan aikaväliltä 18.9 - 18.10.2018
F) Joku muu, mikä?

Ja tämä ihan siksi, että viikonloppuna taas kuulin muutaman eri tarinan joissa pyörivät lähinnä vaihtoehdot A, B ja C. Ja näiden tarinoiden taustalla oli yhteydenpito Telian aspaan. Kiitos avusta, olen ahdistunut.

Miksi näitä kysymyksiä ei voi esittää Telian aspan chattiin? Käsittääkseni siellä on enemmän ihmisiä vastaamassa.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Veikkaisin, että joka paikkakunnalta löytyy Liigan alkaessa tabletti/ läppäri, jolta tuomari voi tarkistaa maalivahdin häirintätilanteet. Tälle tabletille/läppärille joku noheva nörtti sitten poimii Telian lähetyksestä tarkistettavan tilanteen.

Voiko tässä nyt tulla sitten jopa minuuttien viivettä ennen kuin tilanne saadaan tabletista näkyviin?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Pärnäsen jutussa kärjistettiin tarkoituksella ja tartuttiin Järvelän älyttömään kommenttiin. Veikkaisin, että joka paikkakunnalta löytyy Liigan alkaessa tabletti/ läppäri, jolta tuomari voi tarkistaa maalivahdin häirintätilanteet. Tälle tabletille/läppärille joku noheva nörtti sitten poimii Telian lähetyksestä tarkistettavan tilanteen. Kyse on siis vain valmentajan haastamista maalivahdin häirintä tilanteista.
Tai asia voitaisiin ratkaista niinkin, että ohjaaja pyörittelisi Telian lähetyksessä juuri sitä kuvaa mitä tuomarit haluaa. Eli puheyhteys toimitsija-aition ja ohjaajan välille. Lähetyksen katsojat näkisi saman kuvan kuin tuomaritkin sieltä tabletista.
 

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Argentiina, AC Milan, RiKi
Jokos me tiedetään, että miten tuo laskutus menee? Onko laskutus kalenterikuukausittain vai laskutus kuukauden ajalta? Voiko joku Niko/Merja/Irmeli/Mönttisen kaivin/joku muu vastata seuraavaan kysymykseen.

Tilaan paketin 18.9.2018. Miten minua laskutetaan?
A) Lokakuun alussa syyskuulta 19,90/24,90€
B) Lokakuun alussa syyskuulta 9,95€/12,45€
C) Lokakuun puolivälissä ajalta 18.9 - 18.10.2018
D) 18.9.2018 laskutetaan syyskuulta 19.90/24.90€
E) 18.9.2018 laskutetaan aikaväliltä 18.9 - 18.10.2018
F) Joku muu, mikä?

Ja tämä ihan siksi, että viikonloppuna taas kuulin muutaman eri tarinan joissa pyörivät lähinnä vaihtoehdot A, B ja C. Ja näiden tarinoiden taustalla oli yhteydenpito Telian aspaan. Kiitos avusta, olen ahdistunut.

Mä muistelisin telia-ajastani, että noi laskutuskaudet / laskutuspäivät olivat jotenkin ihan pirun epäselviä. En nyt puhu mitään faktana, koska mulla ei nykypäivästä sellaista ole, mutta en yhtään ihmettele että aspassakin ollaan sekaisin noiden kanssa eikä saa selkeää vastausta. *mutu* siellä on muutama eri laskutusryhmä, mihin heitetään ihan arvalla (tyylin kuun 10.pv, 20pv. tai 30pv.). Laskutetaan johonkin noista päivistä asti ja lasku lähtee siitä sullepäin päivänä x *mutu*. Siis ihan hemmetin sekavat ja aataminaikaiset laskutussysteemit, verrattuna esimerkiksi Elisaan, missä laskutus menee muistaakseni ihan kalenterikuukausittain. Eli loogisesti, kun avaat liittymän kuun 13.pv, eka lasku on 13.-30.pv. Seuraava lasku 1.-31.pv, jne. Noin siis (muistini mukaan) Elisalla. Telialla sitten jotain ihan muuta. Väitän että @Telia ei vastaa tuohon kysymykseen täällä siksi, että valmista vastausta tuohon ei yksinkertaisesti etukäteen ole antaa. En muista mihin tuo perustuu tuo arvontalogiikka noiden laskutusryhmien suhteen, mutta jotain hemmetin hienoa siinäkin oli taustalla. :D Olen kuitenkin aina tilatessani kanavapakettia tms telialta, tarkastanut että on laskutettu oikein ja oikein on aina mennyt, mutta jos tuota ei tiedä niin väitän että pelkästään tuo helvetinaikainen laskutusjärjestelmä ruuhkauttaa telian aspaa tarpeettomasti.

Eli tiivistettynä: jos tilaatte kaverin kanssa tasan saman tuotteen tasan samana päivänä, ette kuitenkaan todennäköisesti saa ekaa laskua läheskään samana päivänä.

@Telia voi sitten korjata jos ylläoleva juttu meni ihan metsään. Siitä kuitenkin olen varma, että laskutus alkaa (ainakin tähän saakka tilaamissani tuotteissa aina alkanut) siitä päivästä kun tuotteen tilaa. Eli vastausvaihtoehto A se ei ainakaan ole. Todennäköisimmin vastausvaihtoehto F, johon kysymykseen mikä? ei ole antaa vastausta.

EDIT: Kuten ylle kerkesit kommentoimaankin, todennäköisesti juuri noin, että sieltä saa kaikki mahdolliset vastausvaihtoehdot. Ei oikeasti tiedetä, mutta ei oikeasti voida sitä myöskään asiakkaalle sanoa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Koska siellä Telian Aspassa vastataan nuo kaikki vaihtoehdot, riippuen keneltä kysytään.

Eli meinaat, että Niko, Merja... on täällä aspaa viisaampi? Käsittääkseni olet kuullut tarinoita, mutta et ole itse ollut aspaan yhteydessä. Edelleen, eikö kannattaisi esittää tämä kysymys itse aspalle?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Koska siellä Telian Aspassa vastataan nuo kaikki vaihtoehdot, riippuen keneltä kysytään.
Se on kyllä totta, mutta toisaalta sen aspan kanssa käydyn chätin voi muistaakseni lähetyttää sähköpostiin (vai tallentuuko joka tapauksessa johonkin omien sivujen syövereihin), jolloin siihen aspalta saatuun vastaukseen voi myös myöhemmin luottaa ja vedota.
Noin muuten voisin todeta kovin kovasti vittuilematta, että jos kymppi sinne tänne kovasti ahdistaa, niin kannattaa miettiä onko maksukanavapaketin tilaaminen hyvä juttu muutenkaan. Ei toki poista sitä että selkeämpää tämän pitäisi olla.
Ite olen ennakkotilaaja ja vähän kyllä pahoitin mieleni siitä Telian ilmaispelihuijauksesta, mutta toisaalta Telialla on ollut kanavapaketeissa sen verran hyviä tarjouksiakin joskus, että annoin sen anteeksi. Enkä muutenkaan odota valmista tuotetta 14.9., vaikka toki aikaa olisi ollut laittaa homma kuntoonkin. Mielenkiinnolla seuraan mitä tuleman pitää.
 

PoNppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Näyttävät sulamiset
Eli meinaat, että Niko, Merja... on täällä aspaa viisaampi? Käsittääkseni olet kuullut tarinoita, mutta et ole itse ollut aspaan yhteydessä. Edelleen, eikö kannattaisi esittää tämä kysymys itse aspalle?
Juu luulen, koska Niko ja Merja on ainakin täällä esiintynyt @Telia n Aspan edustajina. Ja olen ollut yhteydessä myös itse asiakaspalveluun kahdesti, ensimmäisellä kerralla sain vastauksen A) Lokakuun alussa syyskuulta 19,90/24,90€ ja myöhemmin toisen asian tiimoilta tiedustelin varmistuksen asiaan, niin sain vastauksen C) Lokakuun puolivälissä ajalta 18.9 - 18.10.2018.

Noin muuten voisin todeta kovin kovasti vittuilematta, että jos kymppi sinne tänne kovasti ahdistaa, niin kannattaa miettiä onko maksukanavapaketin tilaaminen hyvä juttu muutenkaan.
Kiitos vinkistä, lupaan harkita asiaa. Hienoa, että Jatkoajassa vielä välitetään toisesta ihmisestä. Lähinnä tässä tiedustelussa on nyt kyse periaatteesta ja siitä, että kuluttajille myytävien tuotteiden pitää olla läpinäkyviä ainakin laskutuksen osalta. Haluan tietää mitä maksan ja mistä maksan. Toki myös nämä harjaanjohtavat markkinointitavat ovat vastoin omia periaatteitani, mutta enpä palvelusta ole vielä mitään maksanutkaan niin voin asian kanssa elää.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
HTPC:ni toimii Linux Mintin päällä ilman mitään ongelmia. Netflix, HBO, Viaplay, Ruutu, Katsomo, Areena, Eurosport, Elisa Viihde, Watson, FOX. Siinä käyttämiäni stream-palveluja. Kaikki toimivat tosiaan hyvällä laadulla ja katselukokemukseni on hyvällä tasolla.
Niin, ja täällä toimii W10 HTPC kaikkien yllä mainittujen, sekä mainitsemattomien palveluiden kanssa vailla mitään ongelmia. Myös Telia TV toimii hyvin.

Jokainen valitsee itse, että mille pohjalle HTPC-viritelmänsä laittaa. Itse valitsin W10:n, koska tiedän sen olevan paremmin tuettu, kuin mikään muu alusta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jokos me tiedetään, että miten tuo laskutus menee? Onko laskutus kalenterikuukausittain vai laskutus kuukauden ajalta? Voiko joku Niko/Merja/Irmeli/Mönttisen kaivin/joku muu vastata seuraavaan kysymykseen.

Tilaan paketin 18.9.2018. Miten minua laskutetaan?
A) Lokakuun alussa syyskuulta 19,90/24,90€
B) Lokakuun alussa syyskuulta 9,95€/12,45€
C) Lokakuun puolivälissä ajalta 18.9 - 18.10.2018
D) 18.9.2018 laskutetaan syyskuulta 19.90/24.90€
E) 18.9.2018 laskutetaan aikaväliltä 18.9 - 18.10.2018
F) Joku muu, mikä?

Ja tämä ihan siksi, että viikonloppuna taas kuulin muutaman eri tarinan joissa pyörivät lähinnä vaihtoehdot A, B ja C. Ja näiden tarinoiden taustalla oli yhteydenpito Telian aspaan. Kiitos avusta, olen ahdistunut.
Itse olen kuukausia näitä asioita seuranneena päätynyt siihen, että vastaus tähän on C. Tämä on se lopputulema, mihin "tuhansien" vastausten ja ihmettelyjen pohjalta olen päätynyt, enkä ole tuosta enää edes kovin epävarma. Toki sellaisella pienellä muutoksella, että laskutus taitaa tapahtua väliltä 18.9 - 17.10.2018.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Lähinnä tässä tiedustelussa on nyt kyse periaatteesta ja siitä, että kuluttajille myytävien tuotteiden pitää olla läpinäkyviä ainakin laskutuksen osalta. Haluan tietää mitä maksan ja mistä maksan. Toki myös nämä harjaanjohtavat markkinointitavat ovat vastoin omia periaatteitani, mutta enpä palvelusta ole vielä mitään maksanutkaan niin voin asian kanssa elää.

Heh!

Tilasin liigapassin joskus alkukesästä kun luulin, että näen kaikki suosikkijoukkueen harjoituspelit. Olen aika varma, että Telia mainosti asiaa niin, että näkisin kaikki ottelut. Loppujen lopuksi tuo muuttui yhdeksi otteluksi per joukkue, ja SaiPan kohdalla kaivurikuski otti niskalenkin.

Vai olisiko harhaanjohtava markkinointi vain siellä kuluttajan omassa päässä?

Että silleen...
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Niin, ja täällä toimii W10 HTPC kaikkien yllä mainittujen, sekä mainitsemattomien palveluiden kanssa vailla mitään ongelmia. Myös Telia TV toimii hyvin.

Jokainen valitsee itse, että mille pohjalle HTPC-viritelmänsä laittaa. Itse valitsin W10:n, koska tiedän sen olevan paremmin tuettu, kuin mikään muu alusta.
Tämä on se asian pihvi, jota yritin verrattain huonosti aiemmin @Olbertson'ille avata

Työkäytössä asia on eri, alusta voi olla abaut mikä miellyttää eniten kunhan pakolliset työasiat pystyy hoitamaan, mutta viihdekäyttöön ainakin itse olen päätynyt eniten tuettuun vaihtoehtoon.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Jos siis ei chromecastia tai Telian omia bokseja löydy, niin selain on se ainoa vaihtoehto. Jos tietokone ei ole ikuisuuksia vanha ja se toimii hyvin, niin selaimella homman pitäisi pelittää ihan hyvin. Kannattaa toki testata Telia TV:tä etukäteen selaimella, jos sen toimivuus mietityttää. Tämä vaatii rekisteröitymisen, mutta mitään ei tarvitse maksaa.
Tätä yritin kysellä aiemmin, mutta sain silloin vastauksen, että mitään ei näe jos ei maksa. Onko tuolla siis jotain testivideota ja jos, niin mistä sieltä se löytyy?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tätä yritin kysellä aiemmin, mutta sain silloin vastauksen, että mitään ei näe jos ei maksa. Onko tuolla siis jotain testivideota ja jos, niin mistä sieltä se löytyy?
Sieltä löytyy yläreunasta "Kirjastot", jossa on Telia TV:n ilmainen sisältö nähtävissä, vaikka ei olisi mitään maksullista tilausta käynnissä.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Niin, ja täällä toimii W10 HTPC kaikkien yllä mainittujen, sekä mainitsemattomien palveluiden kanssa vailla mitään ongelmia. Myös Telia TV toimii hyvin.

Jokainen valitsee itse, että mille pohjalle HTPC-viritelmänsä laittaa. Itse valitsin W10:n, koska tiedän sen olevan paremmin tuettu, kuin mikään muu alusta.

Tämä on se asian pihvi, jota yritin verrattain huonosti aiemmin @Olbertson'ille avata

Työkäytössä asia on eri, alusta voi olla abaut mikä miellyttää eniten kunhan pakolliset työasiat pystyy hoitamaan, mutta viihdekäyttöön ainakin itse olen päätynyt eniten tuettuun vaihtoehtoon.

Jokainen nyt valitsee systeeminsä tietysti miten haluaa. Minä kyrvähdin aikanaan Windowsin kanssa sen jatkuvaan hidastumiseen ja siitä johtuvaan uudelleenasennusrumbaan.

HTPC:n kanssa itse tykkään nimenomaan hoitaa asioita selaimella, eri palvelut on kirjanmerkkipalkissa näkyvissä. Vaikka asentaisin W10:n, todennäköisesti oma appi pelkästään Liigaa varten alkaisi jossain kohtaa vituttamaan.

Mutta tämä olkoon nyt tästä aiheesta. Jos Telia kerrankin pitäisi sanansa ja toisi HTML5-ratkaisun ensi kauden aikana, tämä vääntö vanhenee. Ja minäkin tilannen Liigan. Jos vain kaivurikuskit ovat lakanneet pyörimästä hallien lähellä, tuomarit eivät vie koko kaistaa katsojilta, äänet ja kuva on synkassa, ja niin edelleen. Ja niin edelleen.
 
Noin muuten voisin todeta kovin kovasti vittuilematta, että jos kymppi sinne tänne kovasti ahdistaa, niin kannattaa miettiä onko maksukanavapaketin tilaaminen hyvä juttu muutenkaan. Ei toki poista sitä että selkeämpää tämän pitäisi olla.
Ite olen ennakkotilaaja ja vähän kyllä pahoitin mieleni siitä Telian ilmaispelihuijauksesta, mutta toisaalta Telialla on ollut kanavapaketeissa sen verran hyviä tarjouksiakin joskus, että annoin sen anteeksi. Enkä muutenkaan odota valmista tuotetta 14.9., vaikka toki aikaa olisi ollut laittaa homma kuntoonkin. Mielenkiinnolla seuraan mitä tuleman pitää.
Tuskinpa kovin monella kyse on siitä, että kympin menetys olisi jotenkin uhka taloudelle. Vai kuvitteletko esimerkiksi, että kaikki rikkaat ihmiset antaa monien maksujen vaan juosta turhaan koska rahaa on? Tai eivät välitä jos heille on markkinoitu tuotetta virheellisesti ja saavat vaikka ensimmäisen laskun 10€ liian suurena?

Sinun kaltaisista asiakkaista Teliat yms varmasti pitävät, jotka eivät välitä vaikka heitä kusetetaan. Koetaan vielä ilmeisesti jotenkin kiitollisuutta kun on ollut hyviä tarjouksia joskus. Muistutuksena, että tuo kanavapakettien myynti on Telialle ihan liiketoimintaa, eikä tarjouksia siellä jaeta mitenkään hyväntekeväisyyttään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös