Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 495 103
  • 21 765
Suosikkijoukkue
James Harden, Tyson Fury, Tyler Bertuzzi
Meikäläinen oli pitkään koko Telian systeemiä vastaan, kun kertoivat, ettei tule smart-tv:lle sovellusta. Olin tottunut kattomaan kaikki mahdolliset urheilut (Ruutu, Viaplay, Cmore) noiden smart-tv sovellusten kautta. Nyt kuitenkin päätin ostaa Chromecastin (Telian digiboksia en tarvitse enkä halua), ja olen ollut pirun tyytyväinen. Oikeastaan oon siirtänyt kaiken urheilun niistä smart-tv sovelluksista chromecastiin. Huomattavasti vähemmän tökkii pallot, kiekot sun muut. Toki se on 40-80e panostus, mutta suosittelen lämpimästi. Omaan tarpeeseen ainakin paras tapa katsoa Liigaa.
 

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
Android TV:llä taitaa olla n. 15 laitetoimittajaa jotka ovat itse tehneet softansa omiin telkkareihin yli 5 vuoden ajan.. Tunnetusti ihmiset ei päivitä telkkareitaan koska "ne toimii ihan hyvin". Olisi melkoinen harakiri lähteä tekemään softaa ja tukemaan sitä tällaiseen ympäristöön.

On varma valinta teettää oma loota jonka varmasti tietää toimivan. Muutenkin heillä tuntuu olevan periaate rakentaa ns varmoja putkia.

@Saukkis Sä maksat sun elisa kaistasta ja viihteestä saman kuin Telian kaista, boxi, joukkuepassi yhdistelmästä. Ihan mielenkiinnosta kysyn että mitkä kanavat tippuu pois?

Ensinäkin. Jos nyt vaihtaisin erittäin luotettavan Elisa-viihteen boksin, joka jatkuvasti päivittää itse itsensä silloin, kun laite on suljettu, niin maksaisin saman verran Telia-tv:stä.

Sen tiedän, että Telia-boksissa ei ole esim edes Yle-areenaa. Lisäksi siinä ei ole langatonta vastaanotinta, vaan se pitää tilata erikseen ja maksaa joku 50-100e.

Tämän päälle, ei vain asiat toimi niinkuin elisa-viihtessä esim.

Jos päätän kännissä keskellä yötä, että nyt haluan katsoa vaikka kaikkia ruotsin kanavia, niin minun ei muuta tarvitse tehdä, kuin syöttää nelinumeroinen pim-koodi ja homma pelittää samantien. Lasku toki tulee perässä, mutta homma toimii. Jos totean, että nyt haluun nähä jonku sabres-carolina pelin vikat 10min, niin sama homma. Alle 30 sekuntia ja kuvaa tulee.

Jos haluan katsoa Tepsin ekaa vieraspeliä, käyn ostamassa chromecastin, teen tunnukset telialle, tilaan paketin, alan säätämään teliasovellusten ja tunnusten kanssa, sen jälkeen säädän chromecastin kanssa, kuvaa tulee, ääntä ei vielä... aikaa menee virittelyyn ja shoppailuun nelisen tuntia ja rahaa koko paskasta se 300e. TPS-kausikortti muuten 300e vink vink.

Ja tuo, että halutaan pitää oma tuote vain yksinoikeudella telialla on järkevä ajatus jossain ensimmäisessä palaverissa. Mutta ainaki itse olisin valmis maksamaan jopa 50e/kk, jos näkisin telian kuvaa elisan boksin kautta. Säästyisi säätämiseltä. Uskoisin, että olisi paljon muitakin ihmisiä, jotka olisivat valmiita maksamaan vaikka 5e ekstraa/kk, jos saisi omaan telkkariin näkymään ilman säätöä. Tässäkin jäisi telia aika hyvin voitolle.

Toivottavasti siellä ruotsissa kohta herätään ja annetaan kenkää koko saatanan porukalle, joka tämän diilin ajoi läpi. Tappiota tulee. Ja mikäli yhtään tunnen suomalaista luonnetta, niin liigaa seuraavat, telian puhelin tai laajakaistaliittymän omistajat tulevat vaihtamaan operaattoria vain sen takia, kuinka pahasti tää liiga kustiin. En tunne yhtäkään telian asiakasta, joka olisi tyytyväinen mihinkään heiltä ostettuihin palveluihin.

Mä ainaki striimaan vaikka paskalla kuvanlaadulla pelit sitte netistä ilmatteeks ku että alkasin säätää tämmösen systeemin kanssa.

Vittu valot päälle idiootit.

Kamala myötähäpee tulee viel noista mainoksista ”mä seuraan vaan mun oman jengin pelejä”.

Istukaa saatana koko porukka siihen telia-boksin kaukosäätimeen ja miettikää sitte et onko kivaa.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
@Wire

On vähän niin ja näin puhua laitteiden päivittämättömyydestä, kun kyseessä on kuitenkin netin kautta operoiva laite, joka pääsääntöisesti vieläpä muistuttaa päivityksistä. Mitä noiden valmistajien softiin tulee, niin eikö se Android kuitenkin ole laitteissa siellä pohjalla, vaikka valmistajat oman käyttöliittymänsä noihin rakentavatkin. Onko Android TVssä jotain tunnettuja yhteensopivuusongelmia?
 

Luke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva mestari
En tunne kaikkien ongelmia, mutta minä vähän tykkäänkin näistä jutuista, missä tavallaan pakotetaan sitkeimmätkin säästäjät uudistamaan systeeminsä. Eri asioissa tätä tapahtuu ja heti tulee mieleen esimerkki kun apple jätti kuuluisan kuulokeplugin pois puhelimistaan, ajaen näin langattomuutta, toki omatkin lehmät vahvasti ojassa ilmammuuta, mutta ajatus ”heittäkää ny ne johdot roskiin” on kuitenkin aika maukas.

Itselläni on Samsungin muutaman vuoden takainen huippumalli televisiosta, ja siinä viime talvena loppui tuki mm ruutu appille koska siinä television sisäisessä appissa ei ollut 60fps tukea. Ilman sitä tukeahan nämä urheilulähetykset on aika hirveitä katsella, mikäli on nähnyt sen sulavan 60fps kuvan ja osaa siihen verrata. Kaikkihan sitä ei osaa kaivatakaan, siinäkin mielessä nämä keskustelut on vähän mitä milloinkin. Joku katsoo varmaan kuvaputkitöllöstäkin vielä.

En kyllä käyttänyt sitä Samsungin sovellusta silloinkaan, kun se vielä toimi, koska käytössä oli appletv joka hoiti ruudun lähetykset paljon paremmin. Kuten viaplaynkin tietenkin. Toki uusimmissa televisioiden appeissa tuo 60fps on (laadukkaammissa) toisaalta halvimmat ei käsittääkseni edes kysele päivityksien perään ja näyttävät sen heikon kuvan kyselemättä.

Tältä pohjalta ymmärrän osittain, että asiakkaiden laitteiston kirjavuus on ehkä aika haastava juttu näille toimijoille. Toisaalta ruudun lähetykset toimivat useimmilla näissä vabhoissakin laitteissa, itselläni laitteiston pysyessä nyt samana, (appletv + 4k samsung ja padi töissä) huomaan että telian kuva on selvästi parempi mitä ruudun oli. Erittäin miellyttävä kuva.

Ainoa miinus telialle tässä vaiheessa siitä tunnusten teon vaikeudesta. Niin ja teliatv sovelluksen valikko on surkea. Erinomainen kuva toimivuuden kanssa kuitenkin minulle se tärkein.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Jos päätän kännissä keskellä yötä, että nyt haluan katsoa vaikka kaikkia ruotsin kanavia, niin minun ei muuta tarvitse tehdä, kuin syöttää nelinumeroinen pim-koodi ja homma pelittää samantien. Lasku toki tulee perässä, mutta homma toimii. Jos totean, että nyt haluun nähä jonku sabres-carolina pelin vikat 10min, niin sama homma. Alle 30 sekuntia ja kuvaa tulee.

Jos haluan katsoa Tepsin ekaa vieraspeliä, käyn ostamassa chromecastin, teen tunnukset telialle, tilaan paketin, alan säätämään teliasovellusten ja tunnusten kanssa, sen jälkeen säädän chromecastin kanssa, kuvaa tulee, ääntä ei vielä... aikaa menee virittelyyn ja shoppailuun nelisen tuntia ja rahaa koko paskasta se 300e. TPS-kausikortti muuten 300e vink vink.
Aivan saatanan järkevää verrata jo käyttöön otettujen palveluiden ja laitteiden käyttöä ja uuden laitteen ja palveluun käyttöönottoa. Käsittääkseni ne entisetkin vermeet on pitänyt asentaa, ottaa käyttöön ja niissä tarvittavat palvelut avata. Täytyy olla melkoinen tumpelo jos saa tuohon kulumaan sen neljä tuntia. Silloin täytyy osaaminen olla niin heikkoa, että pelkkä television aukaiseminenkin tuottaa jo vaikeuksia.

Miksi et pitäisi chromecastia käyttäessä ääniä päällä? Kyllä siinä ääni kulkee samoin kuin kuvakin. Chromecastia käyttäessä laitekustannuskustannus on sen chromecastin hinta, ei siinä mitään lisähärpäkkeitä ja säätämisiä enää tarvitse. Tuo 300€ on siis aivan täyttä scheissea sekin. Paistaa enemmän hiukan läpi ettet ole vaivautunut perehtymään laitteisiin etkä hintoihin pätkän vertaa. Suosittelen niin käyttö helpottuu.

Laitteiden suhteen tämä Telian palvelu näkyy vähillä kustannuksilla ja säätämisillä. Se onkin niitä harvoja asioita mikä tällä hetkellä toimii ja on jouhevaa. Tekemistä olisi laskutuksen ja palvelun hankkimisen kanssa. Ja tietenkin saada tuotanto ja tekninen puoli siihen kuntoon, että kuluttajat saavat kokea sen luvatun huikean ja mullistavan kuva- ja äänimaailman.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Sitä mä tässä olen miettinyt, että miten tv-sovelluksen asetuksia pystyy muuttamaan? Edelleen, en peilaa kuvaa kännykästä, chromecastista tai mistään, vaan katson tv-sovelluksen kautta. Kuva on siis ihan hyvää, mutta kiekko ei pysy terävänä nopeasti liikkuessa. Mut joo, väärä ketju tän puimiseen. Pointti oli se, ettei nämä tv-sovellukset ole aina sateentekijöitä. Viaplay surkein esimerkki

Ainakin viime keväänä tv apista sai 50 fps moodin päälle. Pitiköhän paina kaukosäätimestä "alas" päin jotta tuli näkyviin play napit/pauset jne. Siinä oikealla oli kuvake, jota painamalla sai kytkettyä sitten 50fps moodin päälle, söi enemmän kaistaa toki, mutta kuva oli loistava.

Toivottavasti Telia ottaa tämän alustan käyttöön kunhan Bonnier kauppa saadaan joskus vahvistettua.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Android TV:llä taitaa olla n. 15 laitetoimittajaa jotka ovat itse tehneet softansa omiin telkkareihin yli 5 vuoden ajan.. Tunnetusti ihmiset ei päivitä telkkareitaan koska "ne toimii ihan hyvin". Olisi melkoinen harakiri lähteä tekemään softaa ja tukemaan sitä tällaiseen ympäristöön.

Mitenhän tämä eroaa puhelimista, joku hyvin tästä mainitsikin. Onhan Android pohjaisilla puhelimillakin lukuisia eri alustoja (esim. Huawein EMUI jne), jotka kuitenkin ovat Androideja. Ja eri versioita Androidista on käytössä riippuen mallista, osalla on jo kohta A9 käytössä, osalla vielä A6. Kyllähän tämä Telian smart tv haluttomuus on jotenkin tietoista, ja nämä selitykset hätävalheita. 95% kilpailijoista tukevat AndroidTv:tä ja kehittävätkin tätä palvelua koko ajan.

Mutta tärkeintä nyt olisi silti saada tuote edes jotenkin kuntoon. Telian boksia en ikinä hommaa, Oulu on niin vahvasti DNA:n vallassa. Maksan nyt 100/21 M netistä 8,90eur/kk ei määräaikaa, kun Telian paras tarjous mulle taisi olla 21/10M netti 24,95eur 24 kk määräajalla, ja tähän vielä 10 eur per kk tuosta Telian laatikosta.

Chromecastia en enää hommaa, se on minulle vanhentunutta tekniikkaa. Katsotaan Liigaa tämä kausi hallilta.

Jospa ensi kaudeksi Telia saa hommansa kasaan kaikilta osin.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Eilisen Sport - KalPa pelin jälkeen katkaisin tilauksen. Tänään tarkistin omilta sivuilta ja Liigapassi oli sieltä tosiaan kadonnut. Näin itse katkaistuna sai siis vielä ainakin ilman irtisanomisaikaa tilauksen katkaistua.

14.9 sitten takaisin hommaamaan ja maksamaan _vain_ puolen kuukauden maksu. Ihan vain periaatteen takia. Saman aion tehdä sitten Huhtikuussa (kunhan tuo irtisanomisaika selviää). Eli katkaisen tilauksen tyyliin 20.4 --> jatkuu 4.5 asti tai sit jo kuukausi etukäteen 4.4 katki. Ellei Telia näytä nuita mahdollista kahta finaalia jo ihan ilman lisäkuluja.
 

Yhdeksän

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@Telia Onko mitään arviota millon Arris 5305 w digiboksin häiriöt ohjelmiston lataamisessa korjaantuu? Häiriötiedote tullut 26.8 sunnuntaina. Itsellä ainakin vieläkin jumittaa tossa latauksen kohdalla -_+
 

Wire

Jäsen
@Wire

On vähän niin ja näin puhua laitteiden päivittämättömyydestä, kun kyseessä on kuitenkin netin kautta operoiva laite, joka pääsääntöisesti vieläpä muistuttaa päivityksistä. Mitä noiden valmistajien softiin tulee, niin eikö se Android kuitenkin ole laitteissa siellä pohjalla, vaikka valmistajat oman käyttöliittymänsä noihin rakentavatkin. Onko Android TVssä jotain tunnettuja yhteensopivuusongelmia?

Android puhelimetkin muistuttaa päivityksistä mutta ihmiset ei silti niitä päivitä.

https://www.google.fi/amp/s/www.androidauthority.com/android-version-distribution-748439/amp/

Ainakin aspan kannalta omat käyttöliittymät ja niiden versiot olisi varmasti horroria.

En tiedä onko isompia ongelmia ollut.

@Goner en minäkään vaihtaisi liittymää, katsoisin AppleTv:llä.

Täällä ei ole paljoa huudeltu mutta Liigaa voi tilata myös Canal Digitalilta. https://www.canaldigital.fi/kampanjat/tilaa-liiga/
 
Viimeksi muokattu:

petete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Itse peruin tänään tilaukseni ja onnistui niin, ettei minulle tule minkäänlaista laskua. Minulla jäi irtisanomistilaus jotenkin "kesken", joten chatin aspa katkaisi tilauksen käsin. Kannattaa siis irtisanoessa varmistaa, että tuo peruutus menee läpi.

Telialle plussat siitä, että chatin palvelu oli hyvää ja apua sai nopeasti. Chatin henkilökin myönsi, että laskutuskäytännöt (=ennakkotilaaja maksaa enemmän) eivät ole järkevät, kun kerroin miksi irtisanon palveluni.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Android puhelimetkin muistuttaa päivityksistä mutta ihmiset ei silti niitä päivitä.

https://www.google.fi/amp/s/www.androidauthority.com/android-version-distribution-748439/amp/

Ainakin aspan kannalta omat käyttöliittymät ja niiden versiot olisi varmasti horroria.
Android-laitteilla (tarkoittaen tässä tapauksessa puhelimia ja tabletteja) on myös omia käyttöliittymiä ja se kenttä on pirstaloitunut aika pahasti eri valmistajien toimesta. Android-tv olisi tuon rinnalla aika helppo nakki ja en itse edes omista android tv-laitetta. Mutta tuossa on syynä joko suoraan se ettei haluta käyttää yhtään resursseja asiakaspalveluun tai halutaan myydä enemmän omaa laitetta. Varsinkin kun muutos android-sovelluksesta android tv-sovellukseen ei ole iso, jos alkuperäinen sovellus on tehty kunnolla. Eli sitä ei tarvitse tyhjästä lähteä taikomaan.
 

Petra85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
on toi vaan erikoinen asia.
pitsiturnausta koitin katella niin ei muutakuin tökki ja yritti ladata.
puhutaan nyt kuitenkin melkoisen isoista vara jarjestelmistä jolle tehdään vielä varajärjestelmä.
Sitten Vaasan Sportin turnaus jonka laittoivat ihan omalla youtube kanavalla. Toimi täydellisesti. Ei pätkinyt eikä sekoillut. isot plussat selostajalle ja kaikille ken siihen osallistuivat.
Luulisi nyt että tuollainen teleoperaattori saisi asiat edes samalla tasolle kun Sport.
 

Telia

Jäsen
@Telia Onko mitään arviota millon Arris 5305 w digiboksin häiriöt ohjelmiston lataamisessa korjaantuu? Häiriötiedote tullut 26.8 sunnuntaina. Itsellä ainakin vieläkin jumittaa tossa latauksen kohdalla -_+

Verkkovika on edelleen päällä mutta joitain on saatu manuaalisesti toimimaan. Oletko testannut ohjelmiston lataamista johdolla? Sitä kautta se voi toimia. Jos ei niin sitten vikailmoitusta telia.fi -sivujen kautta ellet ole sitä vielä tehnyt. Näin saat ilmoituksenkin sitten tilanteen etenemisestä.

Merja / Telia
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tein tilauksen ja kaikki toimi aktivointivahvistusviestiin asti mallikkaasti. Tämän jälkeen en sitten pääsekään eteenpäin eli kirjautuminen Telia tunnuksilla ei onnistu. Hups, kirjautuminen ei onnistu on tuloksena. Eli mitä teen väärin?
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Android puhelimetkin muistuttaa päivityksistä mutta ihmiset ei silti niitä päivitä.

https://www.google.fi/amp/s/www.androidauthority.com/android-version-distribution-748439/amp/

Ainakin aspan kannalta omat käyttöliittymät ja niiden versiot olisi varmasti horroria.

En tiedä onko isompia ongelmia ollut.

@Goner en minäkään vaihtaisi liittymää, katsoisin AppleTv:llä.

Täällä ei ole paljoa huudeltu mutta Liigaa voi tilata myös Canal Digitalilta. https://www.canaldigital.fi/kampanjat/tilaa-liiga/
Sen sovelluksen voi myös määrittää toimimaan vain tietyillä versiolla eli "pakotetaan" käyttäjä päivittämään se TV:n softa jos haluaa jatkaa sovelluksen käyttöä. Silloin se on vain omasta itsestä kiinni haluaako käyttää sitä. Näinhän suurin osa puhelimen sovelluksistakin toimii.
 

Crueman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man Utd, Los Angeles Lakers

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tein tilauksen ja kaikki toimi aktivointivahvistusviestiin asti mallikkaasti. Tämän jälkeen en sitten pääsekään eteenpäin eli kirjautuminen Telia tunnuksilla ei onnistu. Hups, kirjautuminen ei onnistu on tuloksena. Eli mitä teen väärin?
No nyt onnistui. Kirjastosta tuli nopeasti väijyttyä hetki kiekkoakin ja kuvanlaatu oli kohtalainen ihan tällä win7 kokoonpanollakin.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
on toi vaan erikoinen asia.
pitsiturnausta koitin katella niin ei muutakuin tökki ja yritti ladata.
puhutaan nyt kuitenkin melkoisen isoista vara jarjestelmistä jolle tehdään vielä varajärjestelmä.
Sitten Vaasan Sportin turnaus jonka laittoivat ihan omalla youtube kanavalla. Toimi täydellisesti. Ei pätkinyt eikä sekoillut. isot plussat selostajalle ja kaikille ken siihen osallistuivat.
Luulisi nyt että tuollainen teleoperaattori saisi asiat edes samalla tasolle kun Sport.

En katsonut mainitsemaasi lähetystä tai omaa suurta ymmärrystä lähetys- yms. tekniikoista, mutta kai se nyt on hieman eri asia tehdä tuollainen pienimuotoinen tuotanto yhden maailman suurimpien internet -palveluntarjoajien alustalla (Youtube), kuin tämä Telian kokonaisuus. Voihan sitä käsittääkseni itsekin ihan kännykällä kuvailla jotain vlogeja tai jopa reaaliaikaista videota tuhansille katsojille tuubien yms. somen kautta. Telia tarvitsee oman alustan mm. laskutuksen vuoksi, ja sanomattakin lienee selvää että em. palveluiden resursseissa on hieman eroa. Korjatkaa jos nyt tuli hirveästi asiavirheitä.

Etenkin kun pitsi nyt vielä taisi olla ensimmäinen, tai ainakin ihan ensimmäisiä Telian lähetyksiä. Muut näissä ketjuissa käsitellyt asiat huolestuttavat ainakin itseäni paljon enemmän kuin harjoituskauden otteluiden laatu, joskin toivottavaa on että siinäkin olisi kehitystä tapahtunut.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Meikäläinen oli pitkään koko Telian systeemiä vastaan, kun kertoivat, ettei tule smart-tv:lle sovellusta. Olin tottunut kattomaan kaikki mahdolliset urheilut (Ruutu, Viaplay, Cmore) noiden smart-tv sovellusten kautta. Nyt kuitenkin päätin ostaa Chromecastin (Telian digiboksia en tarvitse enkä halua), ja olen ollut pirun tyytyväinen. Oikeastaan oon siirtänyt kaiken urheilun niistä smart-tv sovelluksista chromecastiin. Huomattavasti vähemmän tökkii pallot, kiekot sun muut. Toki se on 40-80e panostus, mutta suosittelen lämpimästi. Omaan tarpeeseen ainakin paras tapa katsoa Liigaa.
Tämä!

Oikeasti lopettakaa itkeminen ja tutustukaa tarjontaan, esim chromecast on todella kannattava ostos ja sen jälkeen tvn omia sovelluksia kukaan ei kaipaa.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Äänen tallentamisessa ja välittämisessä ollaan todella ison äärellä. Balanssin hakeminen siihen, että kuinka kovalla äänellä mitkäkin tulee katsojalle on suuri merkitys. En ole harkkamatseja katsonut, mutta Jalkapalloa katsoin kun nuorten kisat kesällä pelattiin Suomessa. Meinasi mennä hermot, kun jokainen potku ja syöttö tuli kajareista aivan liian kovaa. Jos noin kovalla kuuluu telkkarista syöttöääni, niin voisi luulla, että katsomossa on pidetty korvia.

Tietääkö täällä joku ääniteknikka tai muuten vaan besserwisseri, että miten nuo mikit ovat muuttuneet? Mikä tähän liian koviin potkuääniin voisi olla syynä? Kiekkoon en halua tuommoista vaan normaali yleisääni riittää
 

Finnhopper

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tämä!

Oikeasti lopettakaa itkeminen ja tutustukaa tarjontaan, esim chromecast on todella kannattava ostos ja sen jälkeen tvn omia sovelluksia kukaan ei kaipaa.
Jos mulla toimii hyvin noi kaikki AndroidTV:n apit niin minkä helvetin takia pitäisi siirtyä käyttämään jotain muuta? Jostainhan ne sovellukset on aina käynnistettävä ja minulla ne toimivat tv:ssä hyvin.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Sorry Telia, mutta peruin tilaukseni ja katson ensin syyskuun miten tekniikka ja koko lähetyskonsepti saadaan pelaamaan. En ole pitkävihainen tyyppi, joten palaan lokakuussa kehiin, jos kaikki toimii moitteettomasti, sillä en halua maksaa koekaniinina olosta. Risuja annan rajusti tiedottamisen onnistumisesta, sillä vaikka Jatkiksella Telia on ollut kiitettävästi läsnä sekä lupaillut kuun taivaalta, niin tosiasiassa puheiden ja todellisuuden välillä on ollut ammottava kuilu. Tätä kuilua ei saatu vielä kurottua umpeen harjoitusotteluissa ja pahoin pelkään, että uusi tekniikkaa tuottaa ylitsepääsemättömiä vaikeuksia vielä Liigan alussa. Myös katteettomat lupaukset ilmaisista koosteista yms. sälästä kaivertaa pahasti tavallista kuluttajaa, joka on tarkka euroistaan. Se on tietysti firman kannalta todella ikävää brändiä murentavaa julkisuutta, että enemmän on kuultu diibaa-daabaa (etenkin Olli-Pekka Takaselta) kuin saatu todellisia näyttöjä aikaan.

Kovasti Telian myyntineuvottelija pahoitteli puhelimessa tilaukseni perumista, mutta minkäs teet. Se tuli havaittua, että ei se peruminenkaan ole niin yksinkertaista, sillä se ainakin omalla kohdallani piti tehdä kirjautumalla sisäänTelian pääsivulle omalla tunnuksella, sillä sitä ei voinut tehdä itse Telia TV:stä suoraan sen tunnuksilla kuten monissa muissa suoratoistoissa itse apsista. Lisäksi polku pääsivulla oli kohtuullisen monipolvinen muihin suoratoistoapseihin verrattuna, joissa se on yhden klikkauksen päässä. Myyntineuvottelija sanoi, että peruminen kestää myös minuutteja ennen kuin se näkyy näytöllä, mutta itse olen tottunut siihen, että kun valintaa näpäyttää, niin siitä näkyy heti onko se on/off -asennossa. Tämmäisiä kokemuksia itselläni, mutta en ole ihan varma, että onko kaikkien pakko tehdä kaksi tiliä; Telia tili ja Telia TV-tili, että saa Telia -TV:n pelittämään. Minulla oli käytössä vanhempi Telia -tili, johon olin itse joskus näköjään avannut myös Telia-TV tilin. Itse ostamistapahtuma oli sitten näiden kahden tilin takia oma messunsa, mutta siitä olikin jo näillä sivuilla useampia kommentteja.

Summa summarum: Telia ei ole vielä(kään?) oppinut sitä mikä on jääkiekossa perusasia, että "Keep it simple, stupid".
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Sitä mä tässä olen miettinyt, että miten tv-sovelluksen asetuksia pystyy muuttamaan? Edelleen, en peilaa kuvaa kännykästä, chromecastista tai mistään, vaan katson tv-sovelluksen kautta. Kuva on siis ihan hyvää, mutta kiekko ei pysy terävänä nopeasti liikkuessa. Mut joo, väärä ketju tän puimiseen. Pointti oli se, ettei nämä tv-sovellukset ole aina sateentekijöitä. Viaplay surkein esimerkki

Aivan samaa mieltä. Ainakin omalla LG:llä nämä sovelluksien kautta tulevat matsit aivan järkyttää kuvan suhteen.

Mut kato tv-sovellus pitää olla ja tulla, jos tämä meillä ei toimi mennään giganttiin ja päivitetään telkkari. Pyörivät samoissa hinnoissakin kuin Chromecast, niin ilman muuta suorastaan vaadin tämän tv-sovelluksen tulemista töllööni.
 

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Laitoin tuosta piruuttani yhdelle opiskelijakaverille viestiä, hän on koodannut nyt n. 15v ajan ja viimeiset vuodet vahvasti androidin parissa. Android TV:n saa helposti pyörimään eri malleissa. Kuulemma helpommin kuin puhelin-androidin sovellukset eri puhelimiin. Muuttujia ei ole niin paljon.


Mitä jos "halukas" käyttää linuxia, näkyykö silti? Vai tarvitaanko joku mahtavan mullistava appi että näkyy? Vaatiiko liigamediahybridiportaali muuten omat tunnukset?


PS4-sovelluksen puute on muuten käsittämätön. Tosin niin on koko kuviokin ja tuntuu että monimutkaisemmaksi menee koko ajan.

No eioä niitä PS4:n sovelluksia kovinkaan monella muullakaan ole? Esim ei sitä Ruutuakaan ole PS4:lle saanut tai vaikkapa Katsomoa/Cmorea.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös