Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 480 011
  • 21 694

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hiukan aiheen vierestä: itse sain eilen Telialta kirjeen, että nykyinen kännykkäliittymäni muuttuu automaattisesti 5g-liittymäksi, ja kuukausihinta nousee 12 euroa. Joo, ymmärrän että 5g on järkevää hankkia jossain vaiheessa, mutta luulisi, että asiakas voisi siitä itse päättää.
Ei nyt liity Telian Liigahommiin, mutta siis oikeasti? Ei kai nyt noin saisi edes tehdä...? Että siis automaattisesti muutetaan liittymä ja maksu nousee.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei nyt liity Telian Liigahommiin, mutta siis oikeasti? Ei kai nyt noin saisi edes tehdä...? Että siis automaattisesti muutetaan liittymä ja maksu nousee.
Kyllä ne voi muuttaa toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen hintaa ja sisältöä, mutta toki siitä tulee ilmoittaa etukäteen ja antaa mahdollisuus irtisanomiseen. Tässä lienee kyse ihan siitä, että Telia tekee muutoksia tarjolla oleviin liittymiin ja kyseisen liittymätyypin kohdalla tapahtuu tämän vuoksi iso muutos.

Omalla kohdallani Telia nostaa liittymän hintaa, mutta sisältö ei muutu. Hinta nousee 2€/kk.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En ole tätä ketjua aikaisemmin lukenut, enkä siis tiedä onko tätä aihetta käsitelty ennen, mutta kysyisin muilta kokemusta Telian Liiga-lähetysten kuvan laadusta. Minä katson Liigan lähetyksiä useimmiten tabletista ja valitettavan usein hetkeksi kuvan terävyys huononee mutta palautuu taas normaalin teräväksi. Ei ole ison ongelma eikä haitta, mutta mielenkiinnosta haluaisin tietää mistä tämä johtuu ja saisiko sen jotenkin pois. En usko terävyysongelman olevan ainakaan tabletissa, koska samaa esiintyi edellisessäkin android-tabletissa. Verkko ja signaalin voimakkuus ei vaikuta asiaan. Olen katsellut kylläkin vain enimmäkseen Tps:n otteluita ja niissäkin ongelma mielestäni esiintyy vain kotiotteluiden lähetyksissä. Voisiko vikaa olla Gatorade Centerin lähetyspäässä?
Aion kysellä asiasta tietysti myös Telialta, mutta näin ensialkuun täältä foorumin porukalta.
Äkkiseltään selaten en huomannut, että kukaan olisi sinulle vielä vastannut.

Kun liigaoikeudet siirtyivät Telialle, täällä oli parin ensimmäisen vuoden aikana hyvinkin paljon keskustelua striimin laadusta. Ilmeisesti moni nykyään katsoo joko Cmoren tai jonkun muun toimijan kautta, mikä on vähentänyt tuota kuvanlaadunseilausongelmaa.

Telia-TV:n lähetys on ilmeisen vikaherkkä kaikille mahdollisille verkon ominaisuuksille. Hyvä signaalin voimakkuus ja iso kaistanleveys eivät vielä riitä. Itse olen huomannut, että jos katson läppärillä 4G:llä, ilmenee tätä ongelmaa.

Kotona Chromecast Ultra on kaapelilla kiinni suoraan reitittimessä, eikä ongelmia ole. Hommasin tuon Ultran heti, kun alkoi olla näitä ongelmia Telian tultua kuvioihin. Toisaalta toisessa TV:ssä kiinni oleva Chromecast pyörittää nyt myös aika lailla ongelmitta, kun laitoin kodin WLAN-laitteet uusiksi (hommasin pari mesh-reititintä).
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Äkkiseltään selaten en huomannut, että kukaan olisi sinulle vielä vastannut.

Kun liigaoikeudet siirtyivät Telialle, täällä oli parin ensimmäisen vuoden aikana hyvinkin paljon keskustelua striimin laadusta. Ilmeisesti moni nykyään katsoo joko Cmoren tai jonkun muun toimijan kautta, mikä on vähentänyt tuota kuvanlaadunseilausongelmaa.

Telia-TV:n lähetys on ilmeisen vikaherkkä kaikille mahdollisille verkon ominaisuuksille. Hyvä signaalin voimakkuus ja iso kaistanleveys eivät vielä riitä. Itse olen huomannut, että jos katson läppärillä 4G:llä, ilmenee tätä ongelmaa.

Kotona Chromecast Ultra on kaapelilla kiinni suoraan reitittimessä, eikä ongelmia ole. Hommasin tuon Ultran heti, kun alkoi olla näitä ongelmia Telian tultua kuvioihin. Toisaalta toisessa TV:ssä kiinni oleva Chromecast pyörittää nyt myös aika lailla ongelmitta, kun laitoin kodin WLAN-laitteet uusiksi (hommasin pari mesh-reititintä).
Kun näitä Telia TV:n käyttäjiä ajoittain ilmaantuu, niin ensimmäisenä tulee väkisinkin mieleen kysyä, että miksi käytät vielä Telia TV:tä? Teliahan on itsekin yrittänyt saada kaikki asiakkaat siirrettyä C Moren puolelle, koska se yksinkertaisesti toimii paremmin.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kun näitä Telia TV:n käyttäjiä ajoittain ilmaantuu, niin ensimmäisenä tulee väkisinkin mieleen kysyä, että miksi käytät vielä Telia TV:tä? Teliahan on itsekin yrittänyt saada kaikki asiakkaat siirrettyä C Moren puolelle, koska se yksinkertaisesti toimii paremmin.
Iso syy on Antero Mertaranta ja Telia-TV:n ominaisuus "vain halliäänet".

Lisäksi tunnen suurta vastenmielisyyttä koko maikkaria ja cmorea kohtaan, joten mieluummin katson tuon Telia-TV:n kautta, vaikka toki Telia maikkarin omistaakin.

Edit. Ja tietysti se, kun homman sain suurimmaksi osaksi toimimaan tuon Chromecast Ultran myötä, en ole nähnyt erityistä tarvetta vaihtaa.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Mites muut Discovery+:n kautta Liigaa seuraavat, onko ollut mitään ongelmia viiveissä? Itse huomasin että Discovery+y:n kautta katsoessa viive tuppaa olemaan aikamoinen, esim Livetulokset on kerran spoilanneet maalin tulon aika tyylikkäästi. Onko tähän ollut mitään korjausta tai kikka kutosta?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Hiukan aiheen vierestä: itse sain eilen Telialta kirjeen, että nykyinen kännykkäliittymäni muuttuu automaattisesti 5g-liittymäksi, ja kuukausihinta nousee 12 euroa. Joo, ymmärrän että 5g on järkevää hankkia jossain vaiheessa, mutta luulisi, että asiakas voisi siitä itse päättää. En ole ajatellut kuitenkaan sellaista puhelinta vielä ostaa, joka tukee tuota uutta tekniikkaa, kun nykyinen toimii hyvin.
Soita Telialle ja ilmoita että vaihdat operaattoria jos et saa nykyistä tai vähintään yhtä hyvää liittymää jatkettua samalla hinnalla. Yleensä tehoaa.
 
Mites muut Discovery+:n kautta Liigaa seuraavat, onko ollut mitään ongelmia viiveissä? Itse huomasin että Discovery+y:n kautta katsoessa viive tuppaa olemaan aikamoinen, esim Livetulokset on kerran spoilanneet maalin tulon aika tyylikkäästi. Onko tähän ollut mitään korjausta tai kikka kutosta?
Tuntuu olevan aika yleinen ongelma kaikissa netin läpi tulevissa liigapeleissä. Itse katson cmoren televisiosovelluksella ja runkosarjan päätöskierroksella kun seurasin muitakin otteluita kävi sama homma. Kärppien maali kilahti livetuloksissa ja n. 40s myöhemmin näkyi töllössä. Todellinen viive lienee siis ainakin minuutin luokkaa?
 

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Kiitos taas niin v*tusti Mertarannasta ifkin peliin ‍
No ei mene yhtään paremmin Kouvolassa, Saukkonen päästetty taas selostamoon. Miksi?? Mieluummin olisin tuon Mertarannan vaikka ottanut ja Saukkonen olisi voinut jäädä sinne Nordikselle...Vieläkö ehtisi kolmanteen erään vaihtaa :)
 

Snacilep

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Leijonat, Ukraina
Täällä toimii Helsingin peli ihan normaalisti.
 

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Äänet katoavat, kuva pätkii ja jäätyy ja hyppii useemman minuutin taaksepäin ja sit kaatuu
vittu et pitiki mennä vaihtamaan tohon suoratoistopaskaan
 

Drache

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laitoin lähetyksen tietokoneelta päälle. Muutaman minuutin nyt toiminut nettisivuston kautta. Telian boxin kautta pätkimiset ja lähetys pomppi taaksepäin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Eijjumalauta. Ajattelin katsoa KooKoo-Jukurit matsia. Ei pysty. Mitään lajista tietämätön Saukkonen selostaa. Vaihdoin toiseksi mielenkiintoisempaan otteluun HIFK-TPS. Vittu siellä on vieläkin paskempi selostaja. Mertaranta.
Eikö hyvänen aika ole sellaisia selostajia vapaana, jotka tajuaa pelistä jotain nykypäivänä? 1995 meni jo.
 
Suosikkijoukkue
JYP
Yritin soittaa Telian vikapalveluun. Puolen tunnin päästä rupesi vituttaa siihen tahtiin kun ei vastattu että olkoot. Ihme homma että c moren muut ohjelmat näkyy moitteetta.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs KalPa
  • 2.32
  • 4.00
  • 2.64
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös