Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 449 489
  • 21 563

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
Itseä ihmetyttää noissa lähetyksissä tuo maalien tarkastus videolta.

Eilen Sport-HPK pelissä tarkistettiin pari maalia videolta niin mitäpä näkyy katsojille? No tuomarit puhelimessa. Ei uusintaa eikä mitään analysointia oliko maali vai. Esimerkiksi Moseksen maalia olisi voinut pelailla pelikelloon, mutta ei.

Zoomia vain tuomarin lärviin.

Ei tässä kuitenkaan tuomareiden katselusta makseta.
 

Nilkkarallia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eilen Sport-HPK pelissä tarkistettiin pari maalia videolta niin mitäpä näkyy katsojille? No tuomarit puhelimessa. Ei uusintaa eikä mitään analysointia oliko maali vai. Esimerkiksi Moseksen maalia olisi voinut pelailla pelikelloon, mutta ei.
Näissä tilanteissa ongelma on juurikin se, että monikameraohjaajan ja liveleikkaan yhteistyö tai ammattitaito ei riitä.

Leikkaaja ei ole tilanteen päällä, jonka seurauksena tilannetta ei ehditä - tai pahimmassa tapauksessa edes haluta näyttää. Amatöörimaista.
 
sekä valitettavasti lähetyksen kokonaisuuden kannalta tärkeimmät, eli monikameraohjaajat (joita muuten ei tästä maasta edes montaa hyvää löydy) ovat vaihtuneet kokemattomampiin. Ja se, jos joku näkyy heikentäneen tuotteen laatua, joka taas tuntuu väärältä tiedostaen, että tekijät saavat vähemmän rahaa ja asiakkaat maksavat palvelusta entistä enemmän.
Tästä olen täysin samaa mieltä. Osa ohjaajista on uussia, mutta osa taas samoja keitä on ollut aiemmillakin kausilla.

Näissä tilanteissa ongelma on juurikin se, että monikameraohjaajan ja liveleikkaan yhteistyö tai ammattitaito ei riitä.

Leikkaaja ei ole tilanteen päällä, jonka seurauksena tilannetta ei ehditä - tai pahimmassa tapauksessa edes haluta näyttää. Amatöörimaista.
Ohjaaja leikkaa Liiga-peleissä kuvat itse. Vai puhutko nyt kenties hidastajasta?
 
Viimeksi muokattu:
Edit: eli syy ongelmaan on löytynyt. Ja se syy ei ole ohjaajan, joka on alistettu tekemään itsenäisesti kahden ihmisen työt.

Miettikää esimerkkinä, jos hammaslääkäri operoisi ilman hammashoitajaa.. Ei se hyvin menisi, ei se hyvältä näyttäisi, eikä asian missään nimessä kuuluisi olla niin.
Tämä ei ole syy ongelmiin ja mielestäni tuo esimerkki ei ole millään tapaa varteenotettava. En tiedä kuinka suuria tuotantokokonaisuuksia olet tottunut tekemään, mikäli jokaisessa lähetyksessä kuuluisi olla kuvamiksaaja erikseen.
 

Nilkkarallia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Poistin esimerkin ennen vastaustasi, sillä se oli nopeasti tuulesta temmattu. Ymmärsin itsekin, että hammaslääkäri kyllä kykenisi yksin tekemään työnsä, joskin normaalia hitaammin.

Jokainen liveä joskus tehnyt varmasti ymmärtää, että aina kun on kyseessä nopeita ohimeneviä tilanteita (joita olisi tarkoitus näyttää 5s päästä hidastettuna) niin hommaan yksinkertaisesti tarvitaan useammat kuin yhdet aivot ja kädet.

Jotain kahden/kolmen kameran keskusteluohjelmaa kykenee yksi ihminen tekemään moitteetta, mut ei ikinä nopeatempoista urheilua - ammattimaisesti.
 

Paloposti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
What, oikeesti!?

No tämä selittää paljon. Ihan harrustustoimintaa siis.

Edit: eli syy ongelmaan on löytynyt. Ja se syy ei ole ohjaajan, joka on alistettu tekemään itsenäisesti kahden ihmisen työt.

Näin on myös muiden talojen tuotannoissa. Superpesiksestä mestikseen ja veikkausliigaan.
Suomessa kuvamiksaajan penkki on ensimmäinen mistä säästetään jättämällä se tyhjäksi.

Ja ihan yleisesti, suomalaisissa tuotannoissa jokainen tekijä tekee useamman ihmisen työt.
Tämä tuskin tulee ikinä muuttumaan, ainakaan parempaan suuntaan.
 
Poistin esimerkin ennen vastaustasi, sillä se oli nopeasti tuulesta temmattu. Ymmärsin itsekin, että hammaslääkäri kyllä kykenisi yksin tekemään työnsä, joskin normaalia hitaammin.

Jokainen liveä joskus tehnyt varmasti ymmärtää, että aina kun on kyseessä nopeita ohimeneviä tilanteita (joita olisi tarkoitus näyttää 5s päästä hidastettuna) niin hommaan yksinkertaisesti tarvitaan useammat kuin yhdet aivot ja kädet.

Jotain kahden/kolmen kameran keskusteluohjelmaa kykenee yksi ihminen tekemään moitteetta, mut ei ikinä nopeatempoista urheilua - ammattimaisesti.
Eli onko tässä käynyt nyt niin, että sekoitat termit keskenään. Leikkaaja tarkoittaa kuvamiksaajaa, hidastaja on taas henkilö joka tekee uusinnat ja hidastukset.
 

Nilkkarallia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Näin on myös muiden talojen tuotannoissa. Superpesiksestä mestikseen ja veikkausliigaan.
Suomessa kuvamiksaajan penkki on ensimmäinen mistä säästetään jättämällä se tyhjäksi.

Ja ihan yleisesti, suomalaisissa tuotannoissa jokainen tekijä tekee useamman ihmisen työt.
Tämä tuskin tulee ikinä muuttumaan, ainakaan parempaan suuntaan.
Ymmärrän ja tiedän hyvin kotimaisen alan haasteet ja ongelmat. Superpesis, veikkausliiga ja mestis ovat kuitenkin volyymiltään ihan eri tasoa kuin liiga. Jonka vuoksi itse oletin, että liigaa tehtäisiin ei-näin-harrastellen.
 

Nilkkarallia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eli onko tässä käynyt nyt niin, että sekoitat termit keskenään. Leikkaaja tarkoittaa kuvamiksaajaa, hidastaja on taas henkilö joka tekee uusinnat ja hidastukset.
Sä olet liittynyt foorumille lauantaina, tämän kohun alkamisen jälkeen. Profiilisi on rajoitettu, mutta jokainen viestisi on tässä topicissa ja sävyltään palveluntarjoajaa puoltavia..

Moikka Telia :)

Myönnän, etten tunne termejä, joita yhtiönne käyttää. Tunnen vain termistön, joka minulle 10v sitten koulussa opetettiin. Ja siis, mitä väliä, jos en tiedä kaikkia termejä? Tämä on vain keskustelupalsta. Mikä oli henkilölohtaisen kyseenalaistuksesi tarkoitus?

Edit: jos ongelma on se, ettei hidastuksia saada livelähetykseen liian pienen tai ammattitaidottoman työryhmän takia, jonka seurauksena tuotteen laatu kärsii - niin mitä väliä termeillä?
 
Viimeksi muokattu:
Sä olet liittynyt foorumille lauantaina, tämän kohun alkamisen jälkeen. Profiilisi on rajoitettu, mutta jokainen viestisi on tässä topicissa ja sävyltään palveluntarjoajaa puoltavia..

Moikka Telia :)

Myönnän, etten tunne termejä, joita yhtiönne käyttää. Tunnen vain termistön, joka minulle 10v sitten koulussa opetettiin
En edusta Teliaa, enkä yritä puolustella ketään viesteilläni. No joka tapauksessa, tottakai Liigatuotannoissa on erikseen ohjaaja, grafiikkaoperaattori ja hidastinoperaattori, joka poimii talteen näytettävät uusinnat ja hidastukset.
 

Paloposti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärrän ja tiedän hyvin kotimaisen alan haasteet ja ongelmat. Superpesis, veikkausliiga ja mestis ovat kuitenkin volyymiltään ihan eri tasoa kuin liiga. Jonka vuoksi itse oletin, että liigaa tehtäisiin ei-näin-harrastellen.
En edusta Teliaa, enkä yritä puolustella ketään viesteilläni. No joka tapauksessa, tottakai Liigatuotannoissa on erikseen ohjaaja, grafiikkaoperaattori ja hidastinoperaattori, joka poimii talteen näytettävät uusinnat ja hidastukset.

Olen ymmärtänyt, että veikkausliigan ja mestiksen tuotannoissa on ohjaamossa 1-2 henkeä töissä ja luullut että liigassa henkilökuntaa on ohjaamossa 3-4 henkeä. Laavalampun kommentti jos pitää paikkansa, niin vahvistaa luuloni.

Voisi siis kai sanoa että kuitenkin tuplasti väkeä isommassa tuotannossa. Heh. Tähän laittaisin hymiön jos käyttäisin.
 
Myönnän, etten tunne termejä, joita yhtiönne käyttää. Tunnen vain termistön, joka minulle 10v sitten koulussa opetettiin. Ja siis, mitä väliä, jos en tiedä kaikkia termejä? Tämä on vain keskustelupalsta. Mikä oli henkilölohtaisen kyseenalaistuksesi tarkoitus?

Edit: jos ongelma on se, ettei hidastuksia saada livelähetykseen liian pienen tai ammattitaidottoman työryhmän takia, jonka seurauksena tuotteen laatu kärsii - niin mitä väliä termeillä?
En kyseenalaistanut sinua, vaan pyrin välttämään väärinkäsityksiä. Työryhmä ei ole liian pieni, mutta kokemattomuus on se ongelma tässä tapauksessa.

Olen ymmärtänyt, että veikkausliigan ja mestiksen tuotannoissa on ohjaamossa 1-2 henkeä töissä ja luullut että liigassa henkilökuntaa on ohjaamossa 3-4 henkeä. Laavalampun kommentti jos pitää paikkansa, niin vahvistaa luuloni.

Voisi siis kai sanoa että kuitenkin tuplasti väkeä isommassa tuotannossa. Heh. Tähän laittaisin hymiön jos käyttäisin.
Tavan liigatuotannosta vastaa 5 henkilöä + kuvaajat, studiopeleistä vastaa kuvaajien lisäksi 10-15 henkilöä
 

The Priest

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Ongelma:
minulla on uusi LG:n telkkari vuoden 2022 mallia.
Asia mikä vituttaa ja on ongelma: joudun aina kirjautumaan uudestaan cmoreen sisään kun avaan television ja sovelluksen. Laite ei ikäänkuin muista kirjautumistani.

Muilla tätä ongelmaa ollut ja kenties ratkaisua siihen?

Ennen ollut chromecast vanhemman telkkarin kanssa ja sen kanssa kertaalleen kirjautuminen riittänyt kun sen otti käyttöön.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Ongelma:
minulla on uusi LG:n telkkari vuoden 2022 mallia.
Asia mikä vituttaa ja on ongelma: joudun aina kirjautumaan uudestaan cmoreen sisään kun avaan television ja sovelluksen. Laite ei ikäänkuin muista kirjautumistani.

Muilla tätä ongelmaa ollut ja kenties ratkaisua siihen?

Ennen ollut chromecast vanhemman telkkarin kanssa ja sen kanssa kertaalleen kirjautuminen riittänyt kun sen otti käyttöön.
Ei taida olla telkkariongelma kun minulla sama ihan tietokoneella. Tähän asti muistanut kirjautumisen vuosien takaa, mutta nykyään aina pitää kirjautua sisään.
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Ongelma:
minulla on uusi LG:n telkkari vuoden 2022 mallia.
Asia mikä vituttaa ja on ongelma: joudun aina kirjautumaan uudestaan cmoreen sisään kun avaan television ja sovelluksen. Laite ei ikäänkuin muista kirjautumistani.

Muilla tätä ongelmaa ollut ja kenties ratkaisua siihen?

Ennen ollut chromecast vanhemman telkkarin kanssa ja sen kanssa kertaalleen kirjautuminen riittänyt kun sen otti käyttöön.
En muista mikä telkkari on isäpuolella, mutta ongelmia on monesti. Itsellä ei ole telkkaria ja netistä katson vaan Ylen lähetyksiä ja cmore ja Viaplay. Netissä homma on toiminut aina. Joskus jotain häikkää mutta ehkä kerran viimeseen 3 vuoteen.

Kyllähän tietysti rahaa pitäs takas saada jos on useasti ongelmia. Itseä naurattaa kun en yhtään tiedä mitä telkkarista nykyään tulee. Kaiken kertoo se että en tiedä mikä on Chromecast. Ilmeisesti joku jolla saa netistä telkkariin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mulla ei LG:t aiheuta ongelmaa. Tai ainakaan toi 2019 halpis. Olkkarin isompaa käytin viimeksi keskiviikkona, samaan aikaan läppärillä toista matsia. Kumpikin muisti Cmoren kirjautumisen.
 

Hirmu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Chicago Blackhawks
Ongelma:
minulla on uusi LG:n telkkari vuoden 2022 mallia.
Asia mikä vituttaa ja on ongelma: joudun aina kirjautumaan uudestaan cmoreen sisään kun avaan television ja sovelluksen. Laite ei ikäänkuin muista kirjautumistani.

Muilla tätä ongelmaa ollut ja kenties ratkaisua siihen?

Ennen ollut chromecast vanhemman telkkarin kanssa ja sen kanssa kertaalleen kirjautuminen riittänyt kun sen otti käyttöön.

Muistaakseni mulla oli tätä samaa ongelmaa kun kirjauduin sisään sillä "aktivointikoodilla", mutta sitten kun kirjauduin kirjoittamalla käyttäjätunnuksen ja salasanan niin se on pysynyt sisällä kirjautuneena.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Muistaakseni mulla oli tätä samaa ongelmaa kun kirjauduin sisään sillä "aktivointikoodilla", mutta sitten kun kirjauduin kirjoittamalla käyttäjätunnuksen ja salasanan niin se on pysynyt sisällä kirjautuneena.
No mä tein just päinvastoin. Tai ainakin toisessa telkussa aktivointi sillä koodilla. Kumpikin testattu tänään toimivaksi ilman uudelleenkirjautumista.
 

The Priest

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS Turku
Muistaakseni mulla oli tätä samaa ongelmaa kun kirjauduin sisään sillä "aktivointikoodilla", mutta sitten kun kirjauduin kirjoittamalla käyttäjätunnuksen ja salasanan niin se on pysynyt sisällä kirjautuneena.
No tämähän auttoi.
Kiitos.
 

krk607

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Malaga CF, Uusi Refla
Olen kyllä pikkuisen hämmästynyt, että perjantai-ilta, Tampereen paikallinen ja vielä tällaisen kohuviikon jälkeen, eikä minkään valtakunnan studiota. Ei kai siinä sitten...
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Olen kyllä pikkuisen hämmästynyt, että perjantai-ilta, Tampereen paikallinen ja vielä tällaisen kohuviikon jälkeen, eikä minkään valtakunnan studiota. Ei kai siinä sitten...
Se on kato huomenna KukkoLassen paidan jäädytys niin C More lataa kaikki panokset siihen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös