KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@Telia Onko kusetus jo asiakkaita kohtaan tällä tasolla että pitää laskuttaa päin persettä? Kattokaapa muutkin Telian palveluja käyttävät tarkemmin laskut läpi
Näitä laskutuksen epäselvyyksiä tai epäjohdonmukaisuuksia laskutuksessa ylipäätään on ajoittain täällä keskustelussa putkahtanut esille. Yleensä on selvitty toteamalla, kyse on vain parista eurosta ja saan katsoa Liigaa, mitä sitten tai miten jaksatte tällaisesta nillittää.

Vakavammin. On kyllä aika erikoista matematiikkaa, joka voisi osaltaan selittyä Telialla käytössä olevilla laskutusryhmillä, mutta ei siltikään näytä ihan reilulta. Tuo viisi päivää on ihan oikein laskutettu, mutta 25 päivän osalle ei oikein tahdo toimivaa laskukaavaa löytyä. Mielenkiintoinen kysymys on sekin, miksi kuukauden jakso on ylipäätään pilkottu osiin.

Edit. Lht03 mainitsema uusi hinta täsmäisi laskun kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Telia

Jäsen
@Telia Onko kusetus jo asiakkaita kohtaan tällä tasolla että pitää laskuttaa päin persettä? Kattokaapa muutkin Telian palveluja käyttävät tarkemmin laskut läpi
Liiga-passi + Viasat Jääkiekko -paketti oli syyskuun loppuun saakka 34,90e/kk -hintainen, jonka jälkeen sen hinta nousi 39,90e/kk 1.10. alkaen. Tästä on ollut myös etuhinta tarjolla liittymäasiakkaillemme 29,90e/kk.
Laskuerittelyssä laskutetaan vanhan kuukausihinnan mukaan syyskuun osuus ja lokakuun osuus uuden kuukausihinnan mukaan. Asiakaspalvelumme auttaa tarvittaessa henkilökohtaisten laskujen ja palveluiden tarkastelussa tarkemmin.
 
Mikä on Telia Partio? Lue lisää ja anna meille palautetta > https://bit.ly/2RSiwtP

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En jaksa lukea ketjua läpi, mutta onko @Telia tuohon viiveeseen Chromecastin kautta sitä luvattua parannusta tulossa ollenkaan?

Eilen Telialta myyjä soitteli ja tarjosi ratkaisuksi Telian Digiboksia. Myyjän mukaan ovat saaneet kovasti palautetta, että CC:n kautta kuva on rakeista ja pätkivää. Tuohon olisi lääkkeenä tarjolla Telian Digiboksi, jolla katselukokemus on paras mahdollinen. Myyntipuheesta jäi sellainen kuva, että CC:n käyttäjille ei ole luvassa mitään parannuksia tai kehitystä, mieluummin toiseen suuntaan, jotta Telian boksia saadaan kaupaksi.

Itsellä ei ole CC Ultran kautta ollut tällä kaudella muuta ongelmaa, kun tuo järjetön viive. Toki UHD-kuva kiinnostaisi, mutta en usko sitä Telian sopparin aikana tuotavan CC:n kautta nähtäväksi.
 

Ishmael

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Tuossa kampanjassahan on pointtina, että se hinta ei nouse, jos tilauksen tekee ennen lokakuun alkua. Tuo 29,90€ hinta pätee niin kauan kuin tilauksen pitää voimassa. Näin on Telian edustaja sanonut tässä ketjussa ja kampanjaehdoissakin muistaakseni näin mainittiin.
Liiga-passi + Viasat Jääkiekko -paketti oli syyskuun loppuun saakka 34,90e/kk -hintainen, jonka jälkeen sen hinta nousi 39,90e/kk 1.10. alkaen. Tästä on ollut myös etuhinta tarjolla liittymäasiakkaillemme 29,90e/kk.
Laskuerittelyssä laskutetaan vanhan kuukausihinnan mukaan syyskuun osuus ja lokakuun osuus uuden kuukausihinnan mukaan. Asiakaspalvelumme auttaa tarvittaessa henkilökohtaisten laskujen ja palveluiden tarkastelussa tarkemmin.
Itsekin muistelisin, että tuosta hinnan muuttumattomuudesta oli ketjussa puhetta, mutta en ainakaan puhelimella löytänyt kyseistä viestiä.
 
”Tykkäät laittaa viestejä, joissa on vähän sisältöä ja paljon provoa.”
Käyttäjän Hamu luonnehdinta Ishmaelista 15.10.2020.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsekin muistelisin, että tuosta hinnan muuttumattomuudesta oli ketjussa puhetta, mutta en ainakaan puhelimella löytänyt kyseistä viestiä.
Muistelisin että se muuttumattomuus koskee vain tuota liittymäasiakkaiden erikoishintaa (29,90€). Siitä puhuttiin tuolloin ihan Telian kyseistä tarjousta koskevilla sivuilla.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Muistelisin että se muuttumattomuus koskee vain tuota liittymäasiakkaiden erikoishintaa (29,90€). Siitä puhuttiin tuolloin ihan Telian kyseistä tarjousta koskevilla sivuilla.
Pelkän Liigapaketin nouseva hinta (27,90e/kk) koskee toistaiseksi vain uusia tilauksia, joissa tilataan pelkkä Liiga. Muihin paketteihin tai nykyisiin Liiga-tilauksiin tuo ei vaikuta.

Liiga + Viasat Jääkiekko -paketti sen sijaan nousi muilla asiakkailla kuin keskittäjillä tuohon 39,90:een lokakuun alussa. Keskittäjillä hinta tippui 29,90:een.
 
Golf, crossfit & esports.

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Liverpool, HIFK
Eilen Telialta myyjä soitteli ja tarjosi ratkaisuksi Telian Digiboksia. Myyjän mukaan ovat saaneet kovasti palautetta, että CC:n kautta kuva on rakeista ja pätkivää. Tuohon olisi lääkkeenä tarjolla Telian Digiboksi, jolla katselukokemus on paras mahdollinen. Myyntipuheesta jäi sellainen kuva, että CC:n käyttäjille ei ole luvassa mitään parannuksia tai kehitystä, mieluummin toiseen suuntaan, jotta Telian boksia saadaan kaupaksi.
Mulle soitteli viime viikolla. Kerroin, että digiboksi on ehdottomasti ulkona kuvioista, koska katson lähetyksiä kahdella telkkarilla. Ja lisäksi kerroin, ettei kuvassa ole ollut cc:llä mitään vikaa, kun multa sitä kuvanlaatua kyseli. Vihjasin kyllä, ettei tuo boksin tyrkyttäminen ole kovin hyvä strategia nykyaikana, kun suurin osa ei sitä riesakseen halua. @Telia Voisitte viedä tätäkin eteenpäin, että tämä aggressiivinen markkinointi luultavasti kääntyy itseään vastaan. Kehittäkää mieluummin se smart-tv -appsi ja voitte jopa saada uusia asiakkaita. Ehkä hyvällä tuurilla pidätte vanhatkin. Ja se viive. Ei ole rakettitiedettä, koska kukaan muu toimija ei tuosta kärsi.
 
Acupuncture? It's hard to see the point of all the needles.

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Eilen Telialta myyjä soitteli ja tarjosi ratkaisuksi Telian Digiboksia. Myyjän mukaan ovat saaneet kovasti palautetta, että CC:n kautta kuva on rakeista ja pätkivää. Tuohon olisi lääkkeenä tarjolla Telian Digiboksi, jolla katselukokemus on paras mahdollinen. Myyntipuheesta jäi sellainen kuva, että CC:n käyttäjille ei ole luvassa mitään parannuksia tai kehitystä, mieluummin toiseen suuntaan, jotta Telian boksia saadaan kaupaksi.
Mulle soitteli myös tänään. Puhelu loppui myyjän toimesta, kun ei enää jaksanut kuunnella mun luetteloa ja kävi ilmi, etten ole mitään tilaamassa lisää. Sanoin myös sen, että olen asiakas tällä hetkellä vain sen takia, että ei ole mitään muutakaan keinoa tuota lajia tällä hetkellä seurata kuvan kanssa.

Boksi olisi pitänyt ostaa, mieluiten heidän laajakaistalla. Sanoin, että ei kai kukaan nyt mitään boksia enää ostele, mutta hänen mielestään oli tietty erittäinkin moderni tapa hoitaa pelit näkyviin, sieltä näkee kuulemma oikein yleiset tv-kanavatkin. Puhelun aloitus oli jokseenkin sellainen, että jo oletuksena oli nykyisen katselutavan ongelmat. Vähän niin kuin, että "sulla varmaan on ollut jotain ongelmia siinä". Ei näin selvästi, mutta sellainen olo siitä taas jäi. Ja heillä tietenkin löytyy sitten lisämaksullinen ratkaisu siihen. Sen siltä myyjältä sain irti, että ÄlyTV-softaa ei ole tulossa missään vaiheessa. HTML5 playeristä en kysellyt, kun en itse tietokoneen kautta sitä katso.

Lisään tähän nyt vielä sen (vaikka olen sen tänne aikaisemminkin kirjoittanut), jos joku taistelee kuvan puuroutumisten ja pätkimisten kanssa, että mulla ne sai korjattua hommaamalla Chromecast Ultran entisen ykkössukupolven CC:n tilalle. 5 GHz kaistalla kuva toimii nyt hyvin ja vielä on mahdollisuus kytkeä verkkokaapelillakin kiinni. Itse piti siis sijoittaa se 80€:n verran omaan laitteistoonsa, ihan vain tämän yhden palvelun takia.
 
"Ei Lukkoon kukkaan tuu.." - Esko Sahlstedt

Ishmael

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Muistelisin että se muuttumattomuus koskee vain tuota liittymäasiakkaiden erikoishintaa (29,90€). Siitä puhuttiin tuolloin ihan Telian kyseistä tarjousta koskevilla sivuilla.
Tämähän toki selittää.
 
”Tykkäät laittaa viestejä, joissa on vähän sisältöä ja paljon provoa.”
Käyttäjän Hamu luonnehdinta Ishmaelista 15.10.2020.

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Mulle soitteli myös tänään. Puhelu loppui myyjän toimesta, kun ei enää jaksanut kuunnella mun luetteloa ja kävi ilmi, etten ole mitään tilaamassa lisää. Sanoin myös sen, että olen asiakas tällä hetkellä vain sen takia, että ei ole mitään muutakaan keinoa tuota lajia tällä hetkellä seurata kuvan kanssa.

Boksi olisi pitänyt ostaa, mieluiten heidän laajakaistalla. Sanoin, että ei kai kukaan nyt mitään boksia enää ostele, mutta hänen mielestään oli tietty erittäinkin moderni tapa hoitaa pelit näkyviin, sieltä näkee kuulemma oikein yleiset tv-kanavatkin. Puhelun aloitus oli jokseenkin sellainen, että jo oletuksena oli nykyisen katselutavan ongelmat. Vähän niin kuin, että "sulla varmaan on ollut jotain ongelmia siinä". Ei näin selvästi, mutta sellainen olo siitä taas jäi. Ja heillä tietenkin löytyy sitten lisämaksullinen ratkaisu siihen. Sen siltä myyjältä sain irti, että ÄlyTV-softaa ei ole tulossa missään vaiheessa. HTML5 playeristä en kysellyt, kun en itse tietokoneen kautta sitä katso.

Lisään tähän nyt vielä sen (vaikka olen sen tänne aikaisemminkin kirjoittanut), jos joku taistelee kuvan puuroutumisten ja pätkimisten kanssa, että mulla ne sai korjattua hommaamalla Chromecast Ultran entisen ykkössukupolven CC:n tilalle. 5 GHz kaistalla kuva toimii nyt hyvin ja vielä on mahdollisuus kytkeä verkkokaapelillakin kiinni. Itse piti siis sijoittaa se 80€:n verran omaan laitteistoonsa, ihan vain tämän yhden palvelun takia.
Hehe menee jo epätoivoiseksi tuo nuiden touhu.

"Joo eikö toimi ccllä tai tietkoneella?" " no meillä ratkaisu ota meiltä boxi ja netti ja liittymä niin toimii varmasti".

Alkaa jo vähän siltä tuntua, että CCn potentiaalia sumutetaan tahallaan, että saataisiin nuita digiboxeja 2020-luvulla myytyä. Kuka niitä oikeasti enää nykyään käyttää!?!?!

CC ja winukalla käyttäessä viivettä on laitettu tahallaan ihan salettiin. Kyllähän tuo olisi pitänyt jo aikoja sitten saada korjattua. Samoin kuin tuon html-toiston piti tulla jo viime talven aikana. Eikä näy eikä kuulu. "Asia viedään eteenpäin". Aivan varmasti viedään tyyliin "hähää niitä valituksia tulee kokoajan lisää, nyt tyrkytetään sitä meidän lootaaja littymää entistä enemmän!"
 
Joka toiselle kuoppaa kaivaa. Joka toiselle ei.

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
selviytyminen
Itse tilasin tuon tarjouspaketin syyskuussa ja tarjoushinta on voimassa vuoteen 2037 asti.
Oho! Telialla ollaan näemmä optimistisia Liiga-sopimuksien jatkumisen suhteen. Kuinkahan pitkäksi se kuuluisa viive ehtiikään kasvaa noin pitkän sopimusajan loppuun mennessä?
 
Pieniä ovat joulukalat silakoiksi.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kuopion Palloseura
Oho! Telialla ollaan näemmä optimistisia Liiga-sopimuksien jatkumisen suhteen. Kuinkahan pitkäksi se kuuluisa viive ehtiikään kasvaa noin pitkän sopimusajan loppuun mennessä?
Veikkaan että tuolloin 2037 nähdään tulevan kevään ratkaisumaali. Vaihtoehtoja viiveen korjaamiseksi on tutkittu.
 
Pedon rinnassa on sydän ikiroutainen

BANZAI!

Telia

Jäsen
En jaksa lukea ketjua läpi, mutta onko @Telia tuohon viiveeseen Chromecastin kautta sitä luvattua parannusta tulossa ollenkaan?
Kyllä, on tulossa. Aikataulusta en vielä uskalla hiiskua mutta uusi striimausalusta ja HTML5 tulevat pienentämään viivettä myös chromecastin kautta katsottaessa.

//Merja
 
Mikä on Telia Partio? Lue lisää ja anna meille palautetta > https://bit.ly/2RSiwtP

VirG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Vaasan Sport, Arizona Coyotes, SPV
Oliko jollakulla olemassa postaus, jossa on listattuna ajanjaksot, jolloin kannattaisi irtisanoa voimassaoleva Liigapassi-tilaus säästääkseen rahaa mm. maajoukkuetaukojen ajan? Viime kaudella eräs palstalainen oli tehnyt ison työn ja perustellut näkemyksensä myös selvällä säästöllä. Jos olemassa postaus, pelkkä viittaus numeroituun vastaukseen riittää.
 
"They are not dead, they just went far away match to heaven..." -- 7.9.2011 R.I.P. HK Lokomotiv Yaroslavl

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Jos joku vielä haluaa maksaa paskasta niin maksakoon, tämä lätkäfani pahoitti mielensä Telian laskusta ja kusetuksesta ja päätti lopettaa yhteistyön Telian kanssa. Liiga + viasat muuttui joukkuepassiksi.. Saattaapi olla että joku muukin yllättyy seuraavasta laskusta ja joutuu taisteleen tätä ruottalaista firmaa vastaan ilman että mitään järkeä mihinkään asiaan löydy. Nyt ois oikiasti aika boikottiin ja kaikki Telian liiga jutut poikki. Kiitos vaan Anu Kyrpä... eikäku Kypärä.. Paljoko yhtiö menettää tuloja jos kaikki toimii niinku mä?
Mä olen päässyt Telian kanssa jo vaiheeseen, jossa laskunkin saamisessa alkaa olla vaikeuksia;) Ei nyt oikeastaan liity tähän liiga- asiaan, mutta pakko kertoa, kun on niin koomista. Eli Telian avoin kuitu hankittiin, ja ollut nyt valmiina jo pari kuukautta, mutta laskua urakasta ei tule, vaikka olen jo peräänkin soitellut, ja luvattu laittaa heti tulemaan(tirsk).

Muutenhan tämä olisi minulle yhdentekevää, laskuttavatko vai ei ja milloin, mutta kun oletan sen laskun kuitenkin ennen pitkää tulevan, ja Rinteen hallituksen yksi harvoista toimista eli kotitalousvähennyksen leikkaus painaa päälle, jos venyy ensi vuoteen, niin mieluummin saisin sen laskun tämän vuoden puolella.
 

Ishmael

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Mä olen päässyt Telian kanssa jo vaiheeseen, jossa laskunkin saamisessa alkaa olla vaikeuksia;) Ei nyt oikeastaan liity tähän liiga- asiaan, mutta pakko kertoa, kun on niin koomista. Eli Telian avoin kuitu hankittiin, ja ollut nyt valmiina jo pari kuukautta, mutta laskua urakasta ei tule, vaikka olen jo peräänkin soitellut, ja luvattu laittaa heti tulemaan(tirsk).

Muutenhan tämä olisi minulle yhdentekevää, laskuttavatko vai ei ja milloin, mutta kun oletan sen laskun kuitenkin ennen pitkää tulevan, ja Rinteen hallituksen yksi harvoista toimista eli kotitalousvähennyksen leikkaus painaa päälle, jos venyy ensi vuoteen, niin mieluummin saisin sen laskun tämän vuoden puolella.
Oletko varma, että luvattiin laittaa tulemaan? Sanamuoto saattoi nimittäin olla myös ”laittaa eteenpäin”, ja me kaikki varmasti tiedämme, mitä se Telian kanssa tarkoittaa.
Mitä tuohon verotukseen tulee, niin mikäli tiedät urakan hinnan edes suunnilleen, niin laitat sen vain tämän vuoden verotukseen (koska urakka osuu tälle vuodelle), ja jos laskussa on merkittävästi eri summa, niin korjaat vain jälkikäteen. Laskun päiväyksellä ei pitäisi olla merkitystä, koska itse urakka on tehty tänä vuonna.
 
”Tykkäät laittaa viestejä, joissa on vähän sisältöä ja paljon provoa.”
Käyttäjän Hamu luonnehdinta Ishmaelista 15.10.2020.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Laskun päivällä ei ole väliä, vaan sillä milloin sen maksaa eli pitää maksaa tänä vuonna, jos haluaa tämän vuoden kotitalousvähennykseen. @Jymäkkä
Joo, juurikin näin se säädös on, että maksupäivä ratkaisee, ja maksupäivä tai päivät jos useampia pitää verottajalle oikein erikseen myös ilmoittaa. Onhan tässä vielä aikaa puolitoista kuukautta, toistaiseksi uskon tämän vielä ajoissa selviävän.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Mielenkiintoinen ehto Telian Bonnier-kauppaan: "Lisensoida kohtuullisilla ja syrjimättömillä ehdoilla Liiga-kanavapakettia tv-jakelijoille Suomessa."

Tarkoittaako tämä nyt sitä, että Liigaa näkisi esim Elisan kaapeli-tv verkossa?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, "Respect all, fear none", Stars, Pool
Mielenkiintoinen ehto Telian Bonnier-kauppaan: "Lisensoida kohtuullisilla ja syrjimättömillä ehdoilla Liiga-kanavapakettia tv-jakelijoille Suomessa."

Tarkoittaako tämä nyt sitä, että Liigaa näkisi esim Elisan kaapeli-tv verkossa?
Tämä vaikuttaa jo hitusen lupaavalta. Jäisi muuten vähän perkeleesti Telia-boksia varastoon.
 
"Let the wind carry you home
Blackbird, fly away
May you never be broken again"
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy