Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 481 672
  • 21 714

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Kerro mulle ihan omin sanoin, mikä tekniikka on esim. Elisa Viihteen takana.

Niin tässä kirjoittaja ei ole tiennyt mistä on kirjoittamassa. Kaikki kuva mitä kotona katsot televisiosta tai tietokoneelta on verkon kautta tulevaa tavalla tai toisella.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Liiga on valinnut mediakumppanikseen kaudesta 2018–2019 alkaen Telian. Sopimus kattaa kaikkien liigaotteluiden televisioinnin lisäksi laajaa yhteistyötä asiakaskokemuksen kehittämisessä. Tulevalla kaudella Liigan mediayhteistyökumppanina jatkaa Sanoma.

Kerromme uudesta yhteistyöstä lisää perjantaina.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Eihän siinä mitään, jos sen Sonera Viih.. siis Telia TV:n saisi muidenkin operaattoreiden nettiliittymään, vaan kun ei saa.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Periaatteessa aivan sama kuka se yhteistyö- ja tv-kumppani on, kunhan vaan voin saada pelit ilman sen suurempia nettikikkailuja näkyvlle omaan televisiooni.
Minä taas haluan nähdä pelit ilman mitään kaapelisopimusta tms. Nyt sitten sormet ristiin että a) "nettikikkailu" onnistuu ylipäänsä ja b) löytyy edes jonkinlaista laitetukea eikä pelkästään "selain X käyttöjärjestelmällä Y". Chromecast ihan minimissään, mutta yleisimmät älytelkut mieluusti kanssa. Mutta kerta tuo sovelluskehitys tuntuu olevan mahdottoman hankalaa suurelle osalle streamintarjoajia... saapi nähdä.
 

koukou

Jäsen
Suosikkijoukkue
KK
Minä taas haluan nähdä pelit ilman mitään kaapelisopimusta tms. Nyt sitten sormet ristiin että a) "nettikikkailu" onnistuu ylipäänsä ja b) löytyy edes jonkinlaista laitetukea eikä pelkästään "selain X käyttöjärjestelmällä Y". Chromecast ihan minimissään, mutta yleisimmät älytelkut mieluusti kanssa. Mutta kerta tuo sovelluskehitys tuntuu olevan mahdottoman hankalaa suurelle osalle streamintarjoajia... saapi nähdä.
Jos nykyisestä telia tv:stä voi johtopäätöksen vetää niin ainakin tuo chromecasti tuki löytyy sikäli mikäli alusta josta pelit näytetään on sama.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Täytyy myöntää, että väkisin tuli mieleen UrhoTV + Sonera -aikakausi. Olihan se varmasti kivaa jos sattui Soneran taloudessa asumaan; 99e "kausikortti" vai miten se oli. Muissa talouksissa ei sitten ollut asiaa kuin urhotv.fi:n kautta, jonka toimivuus oli...no kaikki sen varmaan muistaa.

Ruutu.fi pyöri tällä kaudella hyvin chromecastin kautta, ja ainakin Samsungin Tizeniin tuli myös tässä keväällä Ruudun appi saataville ja senkin kautta pelit pyöri sulavasti. Eli jos tuollaiseen peilaukseen / appiin on mahdollisuus, niin pelit saa kyllä sulavasti pyörimään. Edellyttää tietysti sitä että palvelu toimii. Taisihan tuo Ruutukin kyykätä pleijareiden alkaessa ainakin pari kertaa (taas).
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Mutulla sanoisin, että tuo aiheuttaisi ihan järkyttävän määrän persnettoa, jos ei saisi Elisan ja DNA:n kaapeliin kanavia tilattua.

Nämä kaapelipalveluita välittävät yhtiöt käyvät kohtalaisen kovaa taistelua siitä, kuinka paljon omaan verkkoon kytkettyjä talouksia on. Tämänkaltaisilla sisältötuotteilla ne pystyvät kilpailemaan ja erottumaan toisistaan, eli kannustamaan uusia taloyhtiöitä liittymään omaan kaapeliverkkoonsa. Verkkoon kytketyt taloyhtiöt on niille aika paljon tärkeämpi asia kuin yksittäiset kuluttaja-asiakkaat, kun puhutaan liiketoimintaa ohjaavista päätöksistä.

Pelkäänpä siis pahoin, että kyllä liiga hautautuu tässä yhteydessä Soneran kaapeliin.

Edit. Eiku mikä Telia-se-nyt-onkaan-nykyään...
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Minä en kyllä ymmärrä mikä Nelosen/Sanoman tuotannossa oli muka niin timanttista. Kamerakulmat olivat useissa halleissa onnettomat kuvattuna jostain katonrajasta täydellä zoomilla ja hidastuksista ei saanut mitään selvää. Jos kulmakameroita oli niin ne olivat joiden jätkien olkapäillä niin ikään täydellä zoomilla. Koko kuvaus oli NYPD Blue henkistä heilumista.

Koko pelin ydin on nähdä peli. Studiot, selostukset ynnä muu ovat vain sukkanauhoja ja kuorrutusta. Kun joskus reissussa katsoin JYPin CHL-matsin ilman mitään selostusta kunnolla kuvattuna varustettuna takakameroilla josta näki selvästi mistä se kiekko maaliin meni ja oliko veskarilla maskia edessä vai ei, niin paluu Ruudun zoomipaskaan sai minut hyppimään R-Kioskin tarjouslapusta tarjouslappuun,

Ruutu applikaatio on onneton valtaosan sopimuskautta kunnes siinä isossa uudistuksessa se viimein sai Chromecast yhteensopivuuden.

Kunhan Telia TV tarjoaa Chromecast yhteensopivuuden ja järkevän mobiililiittymän että voin hätätapauksessa katsoa matsin tabletilta niin minä olen tyytyväinen. Jos Telia tarjoaa muuta kuin tuota yhden kameran zoomipaskaa niin aina parempi.
 
Niin tässä kirjoittaja ei ole tiennyt mistä on kirjoittamassa. Kaikki kuva mitä kotona katsot televisiosta tai tietokoneelta on verkon kautta tulevaa tavalla tai toisella.
Olen kyllä tietoinen, että Elisa Viihde -boxini toimii nettiyhteydellä. En sitä siltikään laske nettistriimiksi. Läppäriä en ole tarvinut herran aikoihin yhtään mihinkään, enkä halua, että tuon uuden sopimuksen myötä sitä pitäisi alkaa käyttämään. Lisäksi boksilta katsottu kuva on kymmenen kertaa kymmenestä laadukkaampaa. Puhumattakaan käyttömukavuudesta vrt. HMDI-piuhalla kikkailu. Tuolla boksilla tulee myös katsottua paljon muiden joukkueiden pelejä, kun pelin vaihtaminen on niin vaivatonta. En todellakaan jaksaisi alkaa virittelemään läppäriä ja johtohelvettiä tuon takia.

Kiitos nyt kuitenkin kauniista sanoistasi.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Voisikohan tässä olla niin, että Telia lähettää netissä ja omassa kaapelissa pelit ja sitten myy tv-oikeuksia eteenpäin olemassaoleville kanaville. No, huomenna tiedetään enemmän.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Niin tässä kirjoittaja ei ole tiennyt mistä on kirjoittamassa. Kaikki kuva mitä kotona katsot televisiosta tai tietokoneelta on verkon kautta tulevaa tavalla tai toisella.
Varmaan jollain tasolla, etenkin juuri Elisa Viihde tai Telia Viihde vaatii jo ihan toimiakseen laajakaistan, mutta miten sitten kun on ihan perinteisestä kaapeli- tai antenni-tv:stä kysymys? Ei minulla ainakaan DNA:n kaapelitaloudessa ole mitään verkkoon kytkettyä masiinaa oman televisioni yhteydessä.

Minä taas haluan nähdä pelit ilman mitään kaapelisopimusta tms. Nyt sitten sormet ristiin että a) "nettikikkailu" onnistuu ylipäänsä ja b) löytyy edes jonkinlaista laitetukea eikä pelkästään "selain X käyttöjärjestelmällä Y". Chromecast ihan minimissään, mutta yleisimmät älytelkut mieluusti kanssa. Mutta kerta tuo sovelluskehitys tuntuu olevan mahdottoman hankalaa suurelle osalle streamintarjoajia... saapi nähdä.
Mulle on ihan ok jos pelit on saatavilla myös netin kautta, mutta tarkoitan nimenomaan sitä että toivon että Teliasta huolimatta minulla on mahdollisuus katsella pelit DNA:n kaapelitaloudessa suoraan tv-kortilta ilman, että minun täytyy millään tavalla käyttää internetiä sen tv-kuvan toimittamiseen.
 

Kekkos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nämä kaapelipalveluita välittävät yhtiöt käyvät kohtalaisen kovaa taistelua siitä, kuinka paljon omaan verkkoon kytkettyjä talouksia on. Tämänkaltaisilla sisältötuotteilla ne pystyvät kilpailemaan ja erottumaan toisistaan, eli kannustamaan uusia taloyhtiöitä liittymään omaan kaapeliverkkoonsa. Verkkoon kytketyt taloyhtiöt on niille aika paljon tärkeämpi asia kuin yksittäiset kuluttaja-asiakkaat, kun puhutaan liiketoimintaa ohjaavista päätöksistä.

Pelkäänpä siis pahoin, että kyllä liiga hautautuu tässä yhteydessä Soneran kaapeliin.

Edit. Eiku mikä Telia-se-nyt-onkaan-nykyään...
Ongelmahan onkin nyt siinä, että Telian kaapelia on saatavissa talonyhtioille/yleensä kuluttajille rajatuissa paikoissa ja valtaosa väestöstä ei kuulu kyseiseen saatavuusalueeseen.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Eikö se mene just toisin päin. Jos herran vuonna 2018 pitää saada lätkä näkymään suoraan televiissioon, on se aika vanhakantaista meininkiä. Netin kautta homma on yleisesti ottaen halvempaa, sitä voi siirtää paikasta toiseen ja vitosen piuhalla HD-tason kuvan saa saa siirrettyä televiissioon missä tahansa.

Älä unohda et aika monessa telkkarissa voi katsella striimiä suoraan, koska älytelevisio. Tai näin olen antanut itseni ymmärtää. Tuskin ois iso homma esim. Samsungin tai LG:n telkuille tehdä Telian omaa appista jossa siis systeemit näkyy.
 

Surmanajaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jaaha, no nyt menee mielenkiintoiseksi, meiltä kerättiin kupariyhteydet pois, tilalle tarjottiin 4G, ihan kiva paitsi ettei käytännössä netti toimi, ainakaan kun kaikki kyläläiset on kotona, ja kyllä kaikki kolme operaattoria toimii yhtä huonosti :/ Liigan seuraamiseen piti siis saada antenni verkosta paketti, dna tv osoittautui parhaaksi vaihtoehdoksi, nyt sit jännitetään pääsevätkö telian kanssa sopuun vaiko eikö. Canal Digital teki tuossa talvella lopulta jakelusopimuksen nelosen kanssa pro 3-8 kanavista, sekin mahdollisuus siis katoaa vuoden perästä.
Muutos on kuitenkin mahdollisuus, ehkäpä huominen julkistus tuo iloa tähänkin epätietoisuuteen,
 

Jani82

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Detroit Red Wings, Arsenal FC
Älä unohda et aika monessa telkkarissa voi katsella striimiä suoraan, koska älytelevisio. Tai näin olen antanut itseni ymmärtää. Tuskin ois iso homma esim. Samsungin tai LG:n telkuille tehdä Telian omaa appista jossa siis systeemit näkyy.
En tiedä tuleeko kaikille alustoille vielä kauden alkuun mutta perus androille ja Windowsille on Telia TV sovellus.
Eikä Telia TV tarvitse kiinteää laajakaistaa sen saa mobiiliversiona jos haluaa.
 

Fat Jesus

Jäsen
Eihän siinä mitään, jos sen Sonera Viih.. siis Telia TV:n saisi muidenkin operaattoreiden nettiliittymään, vaan kun ei saa.
Telia TV:n mobiilipalvelun tilaaminen - Telia TV mobiilissa - TV ja viihde - Asiakastuki - Telia

Ole hyvä.

Itse muutin Soneran kaapelista pois ja tuon sai ilmaiseksi kaapeliasiakkaana käyttöön. Siirryin antenniverkkoon mutta tuo nyk. TeliaTV jäi mobiiliversiona. Näppärä katella uuden AppleTV:n kautta kun siihen saa TeliaTV-appin suoraan.
 

Tonnikala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eiköhän nuo pelit saa myös tulevaisuudessa näkymään, kunhan joku nettiyhteys löytyy. En ole eläessäni omistanut mitään tv-kanavapaketteja ja olen aina nähnyt haluamani liigamatsit jollain keinolla ja täysin laillisesti, ainakin Urhotv ajoista lähtien. Mielestäni Urhohan oli oikeastaan ihan hyvä palvelun tarjoaja muutamia teknisiä vikoja lukuunottamatta, kun vertaa esim Ruutuun. Ei tarvinnut siellä yhdestä matsista maksaa lähes kuukauden hintaa. Tekniset viat ja nettien hitaus voidaan pistää menneiden vuosien piikkiin, nykyään olettaisi kaiken toimivan smuutimmin.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eipä siinä mitiä, mutta toivottavasti tarjoavat mahdollisuutta perinteisesti nähdä noita kanavia jos k.o. paketin haluaa. Meinaan siis maanpäälinen / satelliitti / kaapeli.

IPTV on meikäläisen kotona kuopattu idea, taloon tulee kupari joka puskee ~10/1 kaistaa maksimissaan. Kuitua kadulla ei mee eikä ole mahdollisuutta kaapeliin joten kanavat tulee satelliittilautasen kautta.

Aikanaan kun tuohon muutin oli hetken aikaa Elisa Viihde mutta kun kaista ei riitä kaikkeen (siis vähintään 2 Wlan laitetta netissä ja vielä siihen IPTV päälle) niin saapi IPTV olla ja mennä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tekniset viat ja nettien hitaus voidaan pistää menneiden vuosien piikkiin, nykyään olettaisi kaiken toimivan smuutimmin.
Itse kyllä olen sitä mieltä, että Urho TV:n toimiessa muutamaa kuukautta lukuunottamatta ainoastaan 2010-luvun aikana, niin teknisiä vikoja ei voida kyllä pistää "menneiden vuosien piikkiin". Urho TV:lle toki pointsit siitä että tietyllä tavalla mullistivat liigan televisiointeja kun ensimmäistä kertaa sai kaikki pelit näkyville, mutta vähän liian ison palan taisivat haukata kun toiminta kuihtui sitten aika nopeasti kasaan.
 

Fat Jesus

Jäsen
Ei kun se boksi. Se mistä näkyy HD:na. Siinä on kuvanlaatu ihan toiselta planeetalta kuin tässä mobiiliversiossa.
Noo tuota, omien kokemuksien perusteella jättäisin sen laatikon hankkimatta. Oli aika karmea pettymys.
AppleTV:n kautta pidän kyllä kuvaa ihan kohtullisena tossa mobiilissa. Ennemmin sieltä katselee ku SD:nä antennista.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen kyllä tietoinen, että Elisa Viihde -boxini toimii nettiyhteydellä. En sitä siltikään laske nettistriimiksi. Läppäriä en ole tarvinut herran aikoihin yhtään mihinkään, enkä halua, että tuon uuden sopimuksen myötä sitä pitäisi alkaa käyttämään. Lisäksi boksilta katsottu kuva on kymmenen kertaa kymmenestä laadukkaampaa. Puhumattakaan käyttömukavuudesta vrt. HMDI-piuhalla kikkailu. Tuolla boksilla tulee myös katsottua paljon muiden joukkueiden pelejä, kun pelin vaihtaminen on niin vaivatonta. En todellakaan jaksaisi alkaa virittelemään läppäriä ja johtohelvettiä tuon takia.

Kiitos nyt kuitenkin kauniista sanoistasi.
Jälleen tietämättömyys nostaa päätään, jos näkemyksesi mukaan boksin tai kaapelitv:n lisäksi ainoa vaihtoehto on kytkeä muussa käytössä normaalisti oleva tietokone "johtohelvetin" kautta pelin ajaksi telkkariin.

Chromecast (ja muut vastaavat systeemit), älytelkkarit ja HTPC:t ovat kuitenkin olemassa. Jos sinulta löytyy tarpeisiin sopivat laitteet, niin lähes kaikki nettipalvelut ovat käytettävissä ihan yhtä helposti, kuin vaikkapa se Elisa Viihde. Eikä se Elisa Viihdekään toimi ilman sille kuuluvaa laitteistoa.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Noo tuota, omien kokemuksien perusteella jättäisin sen laatikon hankkimatta. Oli aika karmea pettymys.
AppleTV:n kautta pidän kyllä kuvaa ihan kohtullisena tossa mobiilissa. Ennemmin sieltä katselee ku SD:nä antennista.

Mulla oli se laatikko ja olin tosi tyytyväinen, kunnes tuli muutto ja uuteen osoitteeseen ei enää Soneralta saanut kiinteää piuhaa. Takavuosinahan sen toimivuus oli mitä oli, mutta viimeiset pari vuotta käyttelin ihan tyytyväisenä.

Joku smart tv -applikaatio tässä tulee varmaan kyseeseen tai sitten chromecastilla läppäriltä, mutta kun ei se kuvanlaatu vaan ole sama silti.
 

JPL

Jäsen
Mulla oli se laatikko ja olin tosi tyytyväinen, kunnes tuli muutto ja uuteen osoitteeseen ei enää Soneralta saanut kiinteää piuhaa. Takavuosinahan sen toimivuus oli mitä oli, mutta viimeiset pari vuotta käyttelin ihan tyytyväisenä.

Joku smart tv -applikaatio tässä tulee varmaan kyseeseen tai sitten chromecastilla läppäriltä, mutta kun ei se kuvanlaatu vaan ole sama silti.

Sama vika täälläkin. Soneran boxi toimi erinomaisesti ja palveluissa ei ollut mitään vikaa oikeastaan ikinä. Kertaalleen jouduin setvimään huollon kanssa ongelmaa, kunnes tajusin että olin itse laittanut kytkimen väliin, mikä blokkasi IPTV:n vaatimat portit pois. Ja sitten muutin perkeleen DNA:n taloyhtiöön ja teen kaikkeni, että ko. kartelli meidän taloyhtiöstä saataisiin purettua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös