Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 494 974
  • 21 765

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Telialta oikein "loistava" tarjous lätkäisty tiskiin. https://www.telia.fi/kauppa/tv-ja-viihde/katso/latkaa-ruutu-plus linkki Telian sivuille.
Kauppaavat Ruutu+:aa 15€/kk kahdeksi kaudeksi Liigan varjolla, vaikka Liigahan poistuu tulevan kauden jälkeen Ruutu+:n valikoimasta. Melko erikoisia sudenkuoppia näissä tarjouksissa. Olkaa tarkkana.
Kysyin asiakaspalvelijalta chatin kautta, että miten tuo on mahdollista, kun Ruutu+:lla ei ole Liiga-oikeuksia enää kaudella 2018-19. Niin asiakaspalvelija vastasi, että se siirtyy Telian omaan pakettiin. Kysyin, että näenkö siinä vaiheessa sitten sekä tuon Telian oman paketin että Ruutu+:n. Niin vastasi, että ei. Ainoastaan Telian oma paketti näkyy.
Melkoista harhaanjohtamista tuon mainoksen osalta.
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Telialta oikein "loistava" tarjous lätkäisty tiskiin. https://www.telia.fi/kauppa/tv-ja-viihde/katso/latkaa-ruutu-plus linkki Telian sivuille.
Kauppaavat Ruutu+:aa 15€/kk kahdeksi kaudeksi Liigan varjolla, vaikka Liigahan poistuu tulevan kauden jälkeen Ruutu+:n valikoimasta. Melko erikoisia sudenkuoppia näissä tarjouksissa. Olkaa tarkkana.
Kysyin asiakaspalvelijalta chatin kautta, että miten tuo on mahdollista, kun Ruutu+:lla ei ole Liiga-oikeuksia enää kaudella 2018-19. Niin asiakaspalvelija vastasi, että se siirtyy Telian omaan pakettiin. Kysyin, että näenkö siinä vaiheessa sitten sekä tuon Telian oman paketin että Ruutu+:n. Niin vastasi, että ei. Ainoastaan Telian oma paketti näkyy.
Melkoista harhaanjohtamista tuon mainoksen osalta.
On aika sekava tarjous, mutta toisaalta tuon on aika erinomainen tarjous ja kertoo myös ettei Telia luultavasti ole ainakaan hintoja kovin paljoa nostamasta. Tuossahan siis saa Liigan seuraavalle kahdelle kaudella 15e/kk ja niin, että tarvitsee maksaa vain Liigan ollessa käynnissä eli 9kk/vuosi.

Erinomainen tarjous, vaikkakin typerästi markkinoitu. Ei tuota pitäisi millään Ruutu+ nimellä markkinoida vaan ihan yksikertaisesti jotenkin näin:
Liigapaketti kausille 2017-18 ja 2018-19 15€/kk (9kk/vuosi Liigan ollessa käynnissä). Ensimmäisellä kaudella pakettiin kuuluu Ruutu+ Viihde&Urheilu, toisella Telian oma Liigapaketti josta näet kaikki Liigaottelut.
Ottaisin tuon heti, ellen olisi jo aiemmin ottanut Telialta sitä 15e/kk/6kk tarjousta.
 

Creed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Telia tv digiboxiin aspasta tilattuna 9kk Ruutu 15€/kk ei määräaikainen, eli jos Käpät on niin paska ku luulen mennee talvella kiinni. Tämä siis Telia tv digiboxiin, samaan hintaa niiden mobiiliversioon ja ilmaset Ruutu tunnukset!
Kun myin frendille noi Ruutu tunnukset ni paketin hinnaks 5€/kk :) Toi 15€ on kyllä järjettömän halpa verrattuna viimevuosiin ja Telia Tv:n on ihan ylivoimanen tuote verrattuna aiempiin kilpureiden vastaaviin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Telia tv digiboxiin aspasta tilattuna 9kk Ruutu 15€/kk ei määräaikainen, eli jos Käpät on niin paska ku luulen mennee talvella kiinni. Tämä siis Telia tv digiboxiin, samaan hintaa niiden mobiiliversioon ja ilmaset Ruutu tunnukset!
Kun myin frendille noi Ruutu tunnukset ni paketin hinnaks 5€/kk :) Toi 15€ on kyllä järjettömän halpa verrattuna viimevuosiin ja Telia Tv:n on ihan ylivoimanen tuote verrattuna aiempiin kilpureiden vastaaviin.
Mikä tuossa Telia Tv:ssä on parempaa. Mä oon näitä kolmea(Telia/Sonera/DNA/Elisa) aina vertaillut, kun sopimus tulee katkolle, emkä ole sen kummempia eroja löytänyt, ja olen pysynyt siksi Elisassa, joka oli ostohetkellä järkevin, koska vain Elisa pystyi toimittamaan langallisen netin, joka oli tuolloin vielä oleellista riittävän nopean ja tasaisen yhteyden turvaamiseksi. DNA oli tuolloin vielä se PlusTv vai mikä lieneekän,eivätkä pystyneet vielä tarjoamaan esimerkiksi koko liigaa, kun menivät sillä vanhemmalla antennitekniikalla. Ilmeisesti TeliaTV:ssä pystyy nauhoittamaan myös maksukanavia(digiboksille), mikä olisi minulle mahdollinen syy vaihtoon. Kirjastot riittäis, jos voisi aloittaa matsin katselun kesken, toisaalta Ruudun kautta onnistunee sekin.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ilmeisesti TeliaTV:ssä pystyy nauhoittamaan myös maksukanavia(digiboksille), mikä olisi minulle mahdollinen syy vaihtoon. Kirjastot riittäis, jos voisi aloittaa matsin katselun kesken, toisaalta Ruudun kautta onnistunee sekin.

Kirjastoista en osaa sanoa mitään, mutta jos ja kun tuo TeliaTV on entinen Sonera Viihde mikä meikäläiselläkin on niin väittäisin melkein varmaksi, että pystyy tai ainakin vielä viime NHL-kaudella pystyi nauhoittamaan boksin kovalevylle maksukanavia. Varmaksi en sano eikä nyt ole mitään maksupakettia että voisin varmistaa, mutta mielestäni noin.

*e* Kyllä tossa boksin kovalevyllä on vaikka kuinka paljon kesällä -16 tallennettuja elokuvia mm. Viasat Filmiltä, että sen perusteella on ainakin pystynyt maksukanavia tallentamaan digiboksille.
 

Creed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mikä tuossa Telia Tv:ssä on parempaa. Mä oon näitä kolmea(Telia/Sonera/DNA/Elisa) aina vertaillut, kun sopimus tulee katkolle, emkä ole sen kummempia eroja löytänyt, ja olen pysynyt siksi Elisassa, joka oli ostohetkellä järkevin, koska vain Elisa pystyi toimittamaan langallisen netin, joka oli tuolloin vielä oleellista riittävän nopean ja tasaisen yhteyden turvaamiseksi. DNA oli tuolloin vielä se PlusTv vai mikä lieneekän,eivätkä pystyneet vielä tarjoamaan esimerkiksi koko liigaa, kun menivät sillä vanhemmalla antennitekniikalla. Ilmeisesti TeliaTV:ssä pystyy nauhoittamaan myös maksukanavia(digiboksille), mikä olisi minulle mahdollinen syy vaihtoon. Kirjastot riittäis, jos voisi aloittaa matsin katselun kesken, toisaalta Ruudun kautta onnistunee sekin.

TeliaTV vaatii toistaseks sen kiinteen netin toimiakseen. Pystyy joo nauhoittaa kaikkia kanavia kun hommaa kovalevyn (59€) Dna tv on käytännössä kaapeli/antenni kortti. Elisa viihde ei vaan toiminu mulla yunnolla ja vitutti se että tarvii toimiakseen netin lisäks myös antenni/kaapelin. Lisäks ainaki sillon ku vaihdoin Elisan Teliaan(sillon Sonera Viihde) tässä oli paremmat ohjelmakirjastot maksukanavilla ja kun kaikki kanavat tulee netin kautta tästä on jotain hyötyäkin, kun Elisalla osa kanavista tuli vitun paskasti täällä toimivaa antenniverkkoa pitkin. Oli jotain muitakin parempia puolii mutten muista nyt tähän hätää..
 

Strongbow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko Rauma
Telialla säilyvät tallenteet vain kuukauden vai kaksi? Elisalla ei ainakaan vuosi sitten ollut rajoitusta. En kyllä ole varma onko asia muuttunut.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Telialla säilyvät tallenteet vain kuukauden vai kaksi? Elisalla ei ainakaan vuosi sitten ollut rajoitusta. En kyllä ole varma onko asia muuttunut.
Niin, verkkotallenteet säilyvät 90 päivää Telialla.
Tämän vuoksi itselläni on kovalevy, niin saa tiettyjä ohjelmia "ikuisesti" talteen.
 

Strongbow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko Rauma
Niin, verkkotallenteet säilyvät 90 päivää Telialla.
Tämän vuoksi itselläni on kovalevy, niin saa tiettyjä ohjelmia "ikuisesti" talteen.

Pystyykö katsomaan toista kanavaa samaan aikaan jos tallentaa kovalevylle? Esim. Haluat katsoa Yleltä uutisia ja tallentaa Salkkarit samaan aikaan. Oman telkkarin kautta se ei onnistu jos on pelkkä kovalevy tv:ssä kiinni.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Pystyykö katsomaan toista kanavaa samaan aikaan jos tallentaa kovalevylle? Esim. Haluat katsoa Yleltä uutisia ja tallentaa Salkkarit samaan aikaan. Oman telkkarin kautta se ei onnistu jos on pelkkä kovalevy tv:ssä kiinni.
Joo, eli Telia tv:n boksin kovolle voi tallentaa samalla kun katsoo toista kanavaa tai vaikka boksilta jotain toista tallennetta.
Eilen illalla tallentui Bond kovolle samalla kun katselin Suomen korismatsia.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Niin, verkkotallenteet säilyvät 90 päivää Telialla.
Tämän vuoksi itselläni on kovalevy, niin saa tiettyjä ohjelmia "ikuisesti" talteen.
90 päivää ihan liian vähän, elisallakin rajoitus nykyäön, 2 vuotta. Riittää pitkälle, mutta jotain haluis säilyttää pysyvästi.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
TeliaTV vaatii toistaseks sen kiinteen netin toimiakseen. Pystyy joo nauhoittaa kaikkia kanavia kun hommaa kovalevyn (59€) Dna tv on käytännössä kaapeli/antenni kortti. Elisa viihde ei vaan toiminu mulla yunnolla ja vitutti se että tarvii toimiakseen netin lisäks myös antenni/kaapelin. Lisäks ainaki sillon ku vaihdoin Elisan Teliaan(sillon Sonera Viihde) tässä oli paremmat ohjelmakirjastot maksukanavilla ja kun kaikki kanavat tulee netin kautta tästä on jotain hyötyäkin, kun Elisalla osa kanavista tuli vitun paskasti täällä toimivaa antenniverkkoa pitkin. Oli jotain muitakin parempia puolii mutten muista nyt tähän hätää..
Ok. Mulla kiinteä netti, mutta yleensä sitten edullisempaa ottaa se viihde samalta kuin nettikin, ja vaan elisa tarjoaa meille kiinteää.

Eikös DNA:kin ole jo viihdepalvelu tallennuksineen nykyään? Elisalla on kirjastot parantuneet paljon, silti tuota tallennusta kaipais, niin sais jotain pysyvästi talteen, ja pelien katsomisen aloitus kesken pelin on kyllä kätevintä tallenteelta. Kirjastoon ilmestyvät vasta 1-2 tuntia loppumisen jälkeen ja,Ruudun systeemi hankala, helposti näkee väliaikatilanteen vahingossa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
No ei ne ikuisesti ole sun käytettävissä kenelläkään, loppuu samantien jos operaattori vaihtuu. Kovalevylle,eli tuohon maksulliseen boxiin Telialta, niin siellähän ne on "ikuisesti". Sieltä voit sitten siirrellä vaikka koneelle jos tila loppuu.
Joo, ei tietenkään, mutta tuo 90 päivää on ihan vittuilua, ei toimi mun tottumuksilla ollenkaan. Siksipä olen elisaan tallentavaa kaipaillut. Pitää taas kerätä plussat ja miinukset eri vaihtoehdoista, kun sopimus seuraavaksi katkolla.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Juu, tiedän, joku vaan ylempänä kommentoi, että Elisalla ei välttämättä olisi rajoituksia, mutta syyskuun alusta siis tuli voimaan tuo Elisalla, ja samalla yli 2 vuotta vanhat tallenteet katosivat. Mutta kun 2 vuotta on mahdollisuus, niin hölmö tuo Telian 90 päivää, kyllä mulla usein jotkut leffat muhii toistakin vuotta ennen katsomista.
 

Wawesaka

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Onko Telialla jotain Samsungin älytelevision sovellusta? Vai mitenkähän noi pelit saa ensi vuonna televisioon ilman suurempia kommervenkkejä? Pelejä pitäisi pystyä katsomaan milloin missäkin, joten pelkkä kanavapaketti-tilaus ei liene vaihtoehto. Chromecastia en omista (vielä).

Itse olen ollut todella tyytyväinen tuohon Ruudun sovellukseen televisiossani.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Televisio sovelluksia tuskin tulee enää abaut keneltäkään, vanhentunutta tekniikkaa joka on ns vaikea palveluntarjoajan toteuttaa kun joka älytv'lle pitää erikseen koodata. Pikkuhiljaa kaikki varsinaiset tv'n appsit häviää yhtä nopeasti kuin tullutkin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Televisio sovelluksia tuskin tulee enää abaut keneltäkään, vanhentunutta tekniikkaa joka on ns vaikea palveluntarjoajan toteuttaa kun joka älytv'lle pitää erikseen koodata. Pikkuhiljaa kaikki varsinaiset tv'n appsit häviää yhtä nopeasti kuin tullutkin.
Toisaalta jos Android-pohjaiset äly-tv:t yleistyvät, niin tämä ongelma poistuu, kun samaa softaa voidaan hyödyntää kaikissa.

Vanhoihin älytelkkareihin ei varmasti enää mitään kehitetä, se on totta.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Toisaalta jos Android-pohjaiset äly-tv:t yleistyvät, niin tämä ongelma poistuu, kun samaa softaa voidaan hyödyntää kaikissa.

Vanhoihin älytelkkareihin ei varmasti enää mitään kehitetä, se on totta.
Kyllä meinasin jatkaa viestiäni ja kertoa tästä, mutta en löytänyt sanoja siihen.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Tuota sovellushommaa itsekin mietin, kun oma töllö ilmoittaa Ruutu-sovelluksen loppuvan joskus marraskuussa. Kummastuttaa, että aikanaan yksi suurimpia syitä siihen, että ylipäänsä tuon tekkarin hommasin oli se, että pääsi Ruutua katselemaan näppärästi ja töllöä myös sillä markkinoitiin. Nyt sitten tuo yksipuolisesti ja ilmoitusluontoisesti lopetetaan. Vähän kusetettu fiilishän tuosta tulee, mutta minkäs teet, ei tässä varmaankaan jaksa oikeuteen lähteä. Missä oikeus, missä vääryys, kysynpähän vaan!!
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuota sovellushommaa itsekin mietin, kun oma töllö ilmoittaa Ruutu-sovelluksen loppuvan joskus marraskuussa. Kummastuttaa, että aikanaan yksi suurimpia syitä siihen, että ylipäänsä tuon tekkarin hommasin oli se, että pääsi Ruutua katselemaan näppärästi ja töllöä myös sillä markkinoitiin. Nyt sitten tuo yksipuolisesti ja ilmoitusluontoisesti lopetetaan. Vähän kusetettu fiilishän tuosta tulee, mutta minkäs teet, ei tässä varmaankaan jaksa oikeuteen lähteä. Missä oikeus, missä vääryys, kysynpähän vaan!!
Huono juttu juu. Ei tuo silti oikeastaan eroa esim siitä että mun vanhalla digiboksilla ei näe lainkaan hd kanavia.

Tai oikeastaan parempi esimerkki olisi se että mun puhelimeeni ei saa uusinta käyttispäivitystä koska muistia on niin vähän ettei se vaan mahdu. Jää moni hieno ominaisuus saamatta.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ilmeisestikään siis muiden operaattoreiden palveluihin ei liigaa ole tulossa, joten kai se chromecast on järkevin vaihtoehto, jos ei satu teliaTv:tä jo olemaan.Itse voisin jonkun 5€ kuukaudessa tästä maksaa, kuten tälläkin hetkellä, kun Elisan liigapaketti sen 19,95, sisältäen toki Elisasportin lisänä. Kaipa ruo palikka tulee sitten itsekin hommattua, voihan sen kautta sitten jotain muutakin katsella.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Huono juttu juu. Ei tuo silti oikeastaan eroa esim siitä että mun vanhalla digiboksilla ei näe lainkaan hd kanavia.

Tai oikeastaan parempi esimerkki olisi se että mun puhelimeeni ei saa uusinta käyttispäivitystä koska muistia on niin vähän ettei se vaan mahdu. Jää moni hieno ominaisuus saamatta.
No kyllä nuo esimerkit ovat minusta aika kaukana siitä, että lopetetaan yksipuolisesti joku tv:n ominaisuus, jolla tätä tuotetta on alunperin ihan mainostettukin. Esimerkeissäsi jotkut uudet jutut eivät toimi, mutta eivät ole alunperinkään "toimineet".
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No kyllä nuo esimerkit ovat minusta aika kaukana siitä, että lopetetaan yksipuolisesti joku tv:n ominaisuus, jolla tätä tuotetta on alunperin ihan mainostettukin. Esimerkeissäsi jotkut uudet jutut eivät toimi, mutta eivät ole alunperinkään "toimineet".
Joo, ehk olisin voinut keksiä parempiakin esimerkkejä. No, vanhentunut tekniikka kuitenkin kyseessä. Nopeasti vanhentunutta, mutta kuitenkin.

Jees, oli likellä pari vuotta sitten etten ajanut samaan miinaan. Meinasin ostaa uuden telkkarin sovelluksen takia. Sitten järjen ääni istui olkapäälleni ja kuiskasi. Jatkoin ruudun katsomista läppärillä ja liitin sitä edelleen välijohdolla telkkariini. Johdon kanssa pelaaminen otti päähän kyllä.

Reilu vuosi sitten sitten ostin Chromecastin ja välijohdot ovat historiaa. Vanha töllöni riittää mulle tällä tavalla erittäin hyvin ja olen tyytyväinen etten hätäillyt asian kanssa. Nyt seuraillen kaikessa rauhassa mitä uhd rintamalla tapahtuu.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No kyllä nuo esimerkit ovat minusta aika kaukana siitä, että lopetetaan yksipuolisesti joku tv:n ominaisuus, jolla tätä tuotetta on alunperin ihan mainostettukin. Esimerkeissäsi jotkut uudet jutut eivät toimi, mutta eivät ole alunperinkään "toimineet".
Nää on näitä kun TV:n valmistaja/myyjä mainostaa jotain ominaisuutta, johon eivät itse pysty vaikuttamaan. TV:n sovellus on Ruudun joka on päättänyt, että ei enää tue vanhaa töllöäsi. En tosin ymmärrä, että miksi juuri nyt kun sopimuskauttakin olisi jäljellä enää muutama kuukausi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös