Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 478 558
  • 21 693

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Aivan, siis se millä jaetaan nettiä. Miten sillä kännykän kuva tupsahtaa Chromecastiin?
Aivan samalla tavalla kuin ulkopuolisella verkollakin. Tuo tukiasema on siis käytännössä wlanverkko, joka jakaa puhelimen mobiilidataa.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Aivan samalla tavalla kuin ulkopuolisella verkollakin. Tuo tukiasema on siis käytännössä wlanverkko, joka jakaa puhelimen mobiilidataa.
@SOF1969 tosiaan kuvaa ei peilata kännykästä tvseen vaan tuo Chromecast on itsessään ns tietokone josta kuva siirtyy ruutuun.
 

Telia

Jäsen
Miksi tätä pitää muuttaa? Eikö tuo ole ihan normaali käytäntö, että jos irtisanon vaikka tänään niin maksaminen ja katselu loppuu heti kun irtisanomisaika päättyy?
Tällä hetkellä sovellukseen tilatut kanavapaketit räpsähtävät heti poikki ilman irtisanomisaikaa. Eli käytännössä jos päätät paketin tänään, loppuu katseluoikeus heti ja myös laskutus loppuu tähän päivään. Tuohon irtisanomisprosessiin on tulossa sellainen muutos, että myös itsepalvelun kautta tehdyn irtisanomisen yhteydessä noudatetaan automaattisesti sopimusehtojen mukaista irtisanomisaikaa.

Joonas S. / Telia
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Tällä hetkellä sovellukseen tilatut kanavapaketit räpsähtävät heti poikki ilman irtisanomisaikaa. Eli käytännössä jos päätät paketin tänään, loppuu katseluoikeus heti ja myös laskutus loppuu tähän päivään. Tuohon irtisanomisprosessiin on tulossa sellainen muutos, että myös itsepalvelun kautta tehdyn irtisanomisen yhteydessä noudatetaan automaattisesti sopimusehtojen mukaista irtisanomisaikaa.

Joonas S. / Telia

Ok. Eli kun tulevaisuudessa irtisanon itsepalvelussa, niin näen samalla siellä sen viimeisen päivän kun palvelu on voimassa, eikä tarvitse arpoa?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin... jos on joku kaupunkikeskustan kiinteä kuitu ja siinä laadukas Wlan -tukiasema. Mulla kiinteää yhteys on 8M ADSL taloliittymä joka Wlanin kautta on huomattavasti epävakaampi nopeudenpidon suhteen kuin Elisan 4G... molemmilla on striimattu, nykyään vain hotspotilla ja G4:llä
Juu toki tapauskohtaista. Itse asun metsässä ja kodin wifi on dnan 4g, joka selvästi nopeampi kuin telian kännykkäliittymä joka putoilee kotona välillä jopa gerpsille.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Aivan, siis se millä jaetaan nettiä. Miten sillä kännykän kuva tupsahtaa Chromecastiin?
Luulen että torstainen liigailtasi on vaarassa jos sotkeudut tähän yhtään lisää. Sun pitäisi siis asentaa se cc uudelleen yhdistäen se kolmannella laitteella siihen kännykän mobiilitukiasemaan/hotspotiin.
 
Viimeksi muokattu:

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tällä hetkellä sovellukseen tilatut kanavapaketit räpsähtävät heti poikki ilman irtisanomisaikaa. Eli käytännössä jos päätät paketin tänään, loppuu katseluoikeus heti ja myös laskutus loppuu tähän päivään. Tuohon irtisanomisprosessiin on tulossa sellainen muutos, että myös itsepalvelun kautta tehdyn irtisanomisen yhteydessä noudatetaan automaattisesti sopimusehtojen mukaista irtisanomisaikaa.

Joonas S. / Telia
Eli siis irtisanomisaika tai tilauksen loppumispäivä ei ole millään tavalla sidoksissa laskutuskauteen? Vajaaksi jäävä kausi laskutetaan päiväkohtaisesti? Jos Liigapassin irtisanoo 5.4.2019, niin näkee varmasti 7. finaalin, mutta ei maksa sen jälkeen oikeudesta katsella tallenteita?
 

Telia

Jäsen
Ok. Eli kun tulevaisuudessa irtisanon itsepalvelussa, niin näen samalla siellä sen viimeisen päivän kun palvelu on voimassa, eikä tarvitse arpoa?
Eiköhän tuo paketin päättymispäivä tule myös selkeästi itsepalveluun esille, kun saadaan tämä irtisanomisaikaan liittyvä korjaus tehtyä itsepalvelukanaviin.

Eli siis irtisanomisaika tai tilauksen loppumispäivä ei ole millään tavalla sidoksissa laskutuskauteen? Vajaaksi jäävä kausi laskutetaan päiväkohtaisesti? Jos Liigapassin irtisanoo 5.4.2019, niin näkee varmasti 7. finaalin, mutta ei maksa sen jälkeen oikeudesta katsella tallenteita?
Tällä hetkellä irtisanomiskuvio menee juuri näin. Eli jos paketti irtisanoutuu kesken laskutusjakson, veloitetaan vajaaksi jäänyt laskutusjakso päiväkohtaisesti.

Joonas S. / Telia
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen itse laittanut selaimen kautta Telia TV:tä pyörimään monille kavereille ja sukulaisille ilman erityisiä ongelmia.
Tarvitaanko tuohon hommaan siis tietotekniikka-alan ammattilainen, jos haluaa selvitä "ilman erityisiä ongelmia"? Vai miksi nuo monet kaverisi ja sukulaisesi ovat tarvinneet apuasi siihen, että saavat liigan näkymään.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tarvitaanko tuohon hommaan siis tietotekniikka-alan ammattilainen, jos haluaa selvitä "ilman erityisiä ongelmia"? Vai miksi nuo monet kaverisi ja sukulaisesi ovat tarvinneet apuasi siihen, että saavat liigan näkymään.
Ovat vain kuulleet minulta, että sain itselläni homman toimimaan ja eivät jaksa itse perehtyä asiaan, joten ovat pyytäneet apuun. Mitään vaikeaa tuossa ei kuitenkaan ole.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Olen yrittänyt pysyä kärryillä mutta ei tällainen fossiili tajua näistä mitään. Minä haluan ensisijaisesti katsoa pelejä läppäriltä, missä on käyttöjärjestelmänä Windows 7. Sitten jos joskus harvoin satun olemaan kisakatsomoisäntänä niin haluan voida vetää läppäristä hdmi-piuhan ja laajentaa näytön töllöön. Ja sitten kun olen jossain eukon sukulaisten luona niin puhelimesta olisi hyvä kanssa näkyä pelit. Puhelin on android. Kaikki yllä mainitut tilanteet onnistuivat ennen. Onnistuvatko vielä tulevallakin kaudella ilman kalustohankintoja?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
No niin, kuten toisessa ketjussa kerroin, sain homman pelittämään, viimeinen silaus oli CC:n muutos 50 Hz tilaan, jonka jälkeen kuva on oikeinkin hyvä.

Nyt haluan kiittää niitä monia palstaveljiä jotka ovat auttaneet ohjeillaan matkallani. Matka alun "en kai nyt vittu hanki mitään lisävimpaimia"-mentaliteetistä tähän hetkeen on ollut pitkä ja kivinen.

Jokuhan moitti minua tyyliin "tulppa edistyksen perseessä", ei nyt noilla sanoilla, mutta ajatuksella. Varmasti siinä oli perääkin.

Nyt alkaa olemaan infra kuosissa, sitten vaan Telia hoitamaan oma osansa.

Tseeemiiii Röda!!
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
No niin.

Käytössä Win8.1 ja Chrome. On laajennus ja tein ne Telia-tv tunnukset. Avaan selaimella Telia TV:n ja kohdassa TV ei näy mitään. Pitäisikö tilata lisää vai mitä täältä nyt pitäisi päästä testaamaan ennen Liigan tilausta? Jotain tekisi mieli...

Pitäiskö tässä päästä katsomaan normi kanavia? Kun painan päivitä tuossa TV välilehdellä niin hetkeksi aikaa tuonne ylös välilehden/TeliaTV:n tilalle tulee teksti selaimesi ei ole tuettu. No ainakin se laajennus on ja jotain konserttia pääsin katsomaan kirjastosta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No niin.

Käytössä Win8.1 ja Chrome. On laajennus ja tein ne Telia-tv tunnukset. Avaan selaimella Telia TV:n ja kohdassa TV ei näy mitään. Pitäisikö tilata lisää vai mitä täältä nyt pitäisi päästä testaamaan ennen Liigan tilausta? Jotain tekisi mieli...

Pitäiskö tässä päästä katsomaan normi kanavia? Kun painan päivitä tuossa TV välilehdellä niin hetkeksi aikaa tuonne ylös välilehden/TeliaTV:n tilalle tulee teksti selaimesi ei ole tuettu. No ainakin se laajennus on ja jotain konserttia pääsin katsomaan kirjastosta.
Eikös sieltä Kirjastosta löydy Telian omaa matskua? Mitään liveä tai sporttia et taida saada ilman kanavapakettia näkyviin.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ovat vain kuulleet minulta, että sain itselläni homman toimimaan ja eivät jaksa itse perehtyä asiaan, joten ovat pyytäneet apuun. Mitään vaikeaa tuossa ei kuitenkaan ole.
Eihän se varmasti sinulle vaikeaa ole, mutta kyllä se aika paljon kertoo, jos tavallisista kaduntallaajista iso osa joutuu pyytämään kaverin/sukulaisen apua, että saa lätkämatsin näkymään. Ei meikäläisen korvaan kuulosta ihan parhaalta tavalta toimia.

Mä oon siinä suhteessa vanhanaikainen, että mun mielestä tuotteen hankkiminen pitää tehdä asiakkaalle mahdollisimman helpoksi ja niin päin pois. Ja tiedän kyllä että olet samaa mieltä, kunhan nyt kirjoitin sen tähän, jos vaikka @Telia kin sen joskus ymmärtäisi.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
On tämä nyt vaikeaa.

Koitan mennä tilaamaan Telia-TV:n kautta Liigapassia ja sitten tilauksen yhteydessä se herjaa, että sinulla on jo Telia-TV, voita tilata vain kirjautumalla sinne. No sieltä juuri ohjauduin tilaamaan...
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
On tämä nyt vaikeaa.

Koitan mennä tilaamaan Telia-TV:n kautta Liigapassia ja sitten tilauksen yhteydessä se herjaa, että sinulla on jo Telia-TV, voita tilata vain kirjautumalla sinne. No sieltä juuri ohjauduin tilaamaan...
Jouduit ikuiseen luuppiin kuten minäkin. En enää muista miten siitä pääsee pois, mutta varmasti @Telia osaa auttaa :)
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit
Jouduit ikuiseen luuppiin kuten minäkin. En enää muista miten siitä pääsee pois, mutta varmasti @Telia osaa auttaa :)

Telia.fi sivulle käskee kirjautumaan, muttei siellä toimi nuo Telia-TV tunnukset. Pankkitunnuksilla ei pääse, koska ei minulla ole mitään liittymää Telialla.

Koskaan ei kyllä tilaaminen ole ollut näin hankalaa, hiukan kyllä arveluttaa mitä on itse katsominen.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Telia.fi sivulle käskee kirjautumaan, muttei siellä toimi nuo Telia-TV tunnukset. Pankkitunnuksilla ei pääse, koska ei minulla ole mitään liittymää Telialla.

Koskaan ei kyllä tilaaminen ole ollut näin hankalaa, hiukan kyllä arveluttaa mitä on itse katsominen.

Kannattaa tehdä kuten itse tein tänään ja hiihtää Telian myymälään. Meni helposti.
 

Raid76

Jäsen
Suosikkijoukkue
GKS Tychy #92, Savinainen ja Ässien sylkykupit

Ei vaan päästä kirjautumaan tuonne Telia.fi kun ei ole liittymää jne. Vaikka koittaisi pankkitunnuksilla. Se herjaa, että vain liittymän omistaja jne.

Mobiilivarmenne ei luonnollisesti pelitä, Telia-TV:n tunnukset ei kelpaa ja pankkitunnuksilla pääsee jos on Teliassa liittymä.

En varmasti lähde kivijalkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös