Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 450 231
  • 21 565

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kyseinen vertauskuva ei täysin natsaa, kun tuossa ei myydä hillaa jatkuvalla laskutuksella.

Tässä on pitkälti taustalla se, että Telian myyjät ovat suurelta osin provikkapalkalla töissä ja Telia painostaa myyjiä todella voimakkaasti. Jos et myy, niin kohta ei ole työpaikkaa. Pahinta tässä on se, että Telia tekee samaa myös asiakaspalvelijoiden suhteen, eli asiakaspalvelijatkin saavat helposti kenkää, jos eivät myy tuotteita riittävällä tahdilla. Silloin tehdään sitä myyntiä väkisin, ja yksi hyvä keino on jättää sanomatta asiakkaalle tiettyjä asioita.

Ihan perseestähän tuo on, mutta eipä asialle oikein mitään voi. Tarkkana täytyy asiakkaan olla. Tämän vuoksi itse hankin kaiken mahdollisen netistä, ja selvitän itse, että mitä pakettiin kuuluu ja mitä se oikeasti maksaa.
Jos tuotetta ei saa kaupaksi ilman kusetusta, on tuotteessa vikaa ja/tai hinnoittelu epäonnistunut. Valitettavasti kusetus on koko alaa vaivaava ongelma ja siksi en koskaan osta puhelinmyyjiltä mitään.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Muistutus: aiheeseen liittyvä kysely on edelleen voimassa perjantaihin klo 18:30 asti:

Kokemuskysely Telian ensimmäisestä Liigakaudesta

Vastaustahti on viime päivinä (kuten olettaa saattaa) hiipunut merkittävästi ja vastausmäärä on nyt 511. Oma tavoitemääräni vastaajien suhteen on jo saavutettu, mutta enempi parempi :)

Aika tarkkaan vuosi sitten tuli toteutettua ko. kysely Telian Liigatuotteeseen liittyen. Koronasta huolimatta nykytiedolla seuraava kausi on edelleen alkamassa ja tyngäksi jääneestä kaudesta toteutan vastaavan kyselyn. Tämä näin ennakkotietona. Tulen julkistamaan kyselyn pienin parannuksin viime vuodesta maanantaina 3.8. jos ihmeitä ei satu. Kuten viime vuonna en tule edelleenkään harrastamaan yhteistyötä Telian kanssa, vastaukset julkaistaan jälleen kerran täällä kootusti ja julkisesti 21.8. Varaan kuitenkin vielä kaikki inhimilliset syyt aikataulun venymiseen.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
You tricky mofos. Yritin tilata tossa Telia TV:seen kanavapakettia, jos ois vähän änäriä vilkuillu, mutta ei. Ei saa enää tilattua, ellei tilaa Telian digiboksia. Painaa väkisin digiboksinkin ostoskoriin.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
You tricky mofos. Yritin tilata tossa Telia TV:seen kanavapakettia, jos ois vähän änäriä vilkuillu, mutta ei. Ei saa enää tilattua, ellei tilaa Telian digiboksia. Painaa väkisin digiboksinkin ostoskoriin.

En tiedä, onko tilanne merkittävästi muuttunut. Mutta itse muistelen kanssa ekaa Liiga kautta Telian kanssa ja silloin ku koneelta koitin sitä pelkkää Liiga pakettia ottaa, niin ei oikein millään tahtonut onnistua. Digiboksia koitti tunkea kokoajan messiin. Mutta sitten kun kännykällä menin telian sovellukseen, niin sitä kautta sain sitten hankittua pelkän Liigan katseluoikeuden. Eli toimisiko tuolla tavalla änärinkin suhteen?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
You tricky mofos. Yritin tilata tossa Telia TV:seen kanavapakettia, jos ois vähän änäriä vilkuillu, mutta ei. Ei saa enää tilattua, ellei tilaa Telian digiboksia. Painaa väkisin digiboksinkin ostoskoriin.
En tiedä mitä kautta ja mitä pakettia yritit tilata, mutta testasin juuri, että ainakaan minulle ei väkisin tyrkytä mitään boksia, kun yritän lisätä kanavapakettia mun Telia TV-tilille. Liiga + V sport -pakettia testasin Telian omien sivujen kautta. Toki jos sulla ei vielä ole Telia TV-tiliä, niin tilausprosessi on erilainen ja siitä en osaa sanoa mitään.
 

Sam1

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En tiedä mitä kautta ja mitä pakettia yritit tilata, mutta testasin juuri, että ainakaan minulle ei väkisin tyrkytä mitään boksia, kun yritän lisätä kanavapakettia mun Telia TV-tilille. Liiga + V sport -pakettia testasin Telian omien sivujen kautta. Toki jos sulla ei vielä ole Telia TV-tiliä, niin tilausprosessi on erilainen ja siitä en osaa sanoa mitään.
Digiboksi pakkomyydään ainakin Liiga + CMore + V Sport -paketin yhteyteen vaikka Telia TV -tili jo löytyisi, itse törmäsin juuri samaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Digiboksi pakkomyydään ainakin Liiga + CMore + V Sport -paketin yhteyteen vaikka Telia TV -tili jo löytyisi, itse törmäsin juuri samaan.
Joo, näköjään joissain C Morea sisältävissä paketeissa boksia tyrkytetään jostain syystä väkisin. Katsoin itse aluksi "Minun Telia" -sivun kautta Minun kanavapakettini -> Hallinnoi, jossa se ei tarjoa ollenkaan niitä paketteja, joissa boksi on pakollinen. Siellä näkyy lähes kaikki paketit, mutta ei niitä muutamaa yhdistelmäpakettia, jotka pakottavat boksin mukaan.
 

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Argentiina, AC Milan, RiKi
Ainakin muutama vuosi sitten oli vielä tuo @Baloun in mainitsema tilanne, eli Viasatin paketteja ei saa missään muodossa pelkkään TeliaTV -sovellukseen, vaan vaatii aina digiboksillisen viihteen tai kaapelikortin. Johtuen juuri noista oikeuksista. Sovellukseen paketit saa kyllä peilattua, jos on boksi tai kortti. Mutta tämä tieto tosiaan muutaman vuoden takainen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ainakin muutama vuosi sitten oli vielä tuo @Baloun in mainitsema tilanne, eli Viasatin paketteja ei saa missään muodossa pelkkään TeliaTV -sovellukseen, vaan vaatii aina digiboksillisen viihteen tai kaapelikortin. Johtuen juuri noista oikeuksista. Sovellukseen paketit saa kyllä peilattua, jos on boksi tai kortti. Mutta tämä tieto tosiaan muutaman vuoden takainen.
Ei ole näin ollut ainakaan kahteen vuoteen. Mulla on ollut Viasat Sport -pakettia pariin otteeseen pelkän Telia TV-sovelluksen kautta katsottavana. Telian digiboksia tai kaapelia mulla ei ole ollut lähes kymmeneen vuoteen.

Ja tosiaan tälläkin hetkellä saisin tilattua Viasatin paketteja ilman digiboksia.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Ei ole näin ollut ainakaan kahteen vuoteen. Mulla on ollut Viasat Sport -pakettia pariin otteeseen pelkän Telia TV-sovelluksen kautta katsottavana. Telian digiboksia tai kaapelia mulla ei ole ollut lähes kymmeneen vuoteen.

Ja tosiaan tälläkin hetkellä saisin tilattua Viasatkin paketteja ilman digiboksia.
Saatko muita kuin yhdistelmäpaketin Viasat Jääkiekko + Liiga?
 

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Argentiina, AC Milan, RiKi
Ei ole näin ollut ainakaan kahteen vuoteen. Mulla on ollut Viasat Sport -pakettia pariin otteeseen pelkän Telia TV-sovelluksen kautta katsottavana. Telian digiboksia tai kaapelia mulla ei ole ollut lähes kymmeneen vuoteen.

Ja tosiaan tälläkin hetkellä saisin tilattua Viasatin paketteja ilman digiboksia.

Okei, no tähän on tullut sitten muutos.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Näköjään en. Kyseinen paketti oli aiemminkin. Onko tuo jostain syystä poikkeustapaus?
Lienee sitten poikkeustapaus kun on Liiga samassa eli siinä on varmaan sopimuksessa sitten muuttunut sen verran. Jos erikseen tilaisi pelkälle sovellukselle Viasatin, tuskin näkyisi.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En tiedä mitä kautta ja mitä pakettia yritit tilata, mutta testasin juuri, että ainakaan minulle ei väkisin tyrkytä mitään boksia, kun yritän lisätä kanavapakettia mun Telia TV-tilille. Liiga + V sport -pakettia testasin Telian omien sivujen kautta. Toki jos sulla ei vielä ole Telia TV-tiliä, niin tilausprosessi on erilainen ja siitä en osaa sanoa mitään.
Noita pelkkiä V-sport paketteja. En saa ilman digiboksia niitä tilattua. Ennen sai pelkät Viasatinkin kanavat eetteriin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noita pelkkiä V-sport paketteja. En saa ilman digiboksia niitä tilattua. Ennen sai pelkät Viasatinkin kanavat eetteriin.
Onkohan niitä saanut ennenkään, kun muut täällä väittävät, että ei ole saanut? Nyt kun tarkemmin muistelen, niin itsekin muistan puheet siitä, että tässä on ollut kyse sopimusteknisistä asioista, eli Telialla ei ole oikeutta myydä niitä pelkkään sovellukseen. Toki voi olla, että jossain välissä sopimus on sitten ollut erilainen.

Mutta toisaalta jos haluat pelkkää Viasattia sovelluksen kautta katsottavaksi, niin eikö Viaplay olisi muutenkin parempi vaihtoehto?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Se nyt on varmaa, että yhtään boksia tai kanavakorttia en tule enää ikinä hommaamaan. Se on sitten appsin kautta tai ei ollenkaan. Niinpä tilaan edelleen V sportia suoraan Viaplayltä ja liigapassi sitten, kun kausi alkaa. C More sport voisi kiinnostaa pakettitarjouksen osana, mutta vain ilman sitä boksia. En rupea enää kahden telkkarin välillä vaihtelemaan mitään fyysisiä komponentteja. Ja kun reissuillakin on kiva ottaa se chromecast mukaan ja katsoa sportit kodin ulkopuolella, niin aika no-braineri tää on.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Sanotaan cmoren näyttävän kaikki pelit. Onko kellään mitään tietoa näkyvätkö kaikki pelit telian-boksilla?
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
jos tosiaan näyttävät kerran viikossa pelin, niin kyllähän tuo ehdottomasti positiivinen asia on ja Liiga voi sitä myöden nousta takaisin myös kahvipöytä keskusteluihin. Ilmaispeli, kerran kuukaudessa on vääjäämättä liian harvoin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mua ei kiinnosta kuin kaksi asiaa. Saako vieläkään DNA:n kaapeli-tv:hen ja paljonko viive?
Tietääkseni ei näy DNA:n kaapelissa. Taisi olla niin, että Telian on nykyään pakko mahdollistaa liigan näyttämiseen tarvittavan lisenssin myynti muille operaattoreille, mutta ei ole tainnut DNA tai Elisa tarttua täkyyn ainakaan toistaiseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös