Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 482 033
  • 21 714

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
@Telia chattinne jono on jälleen ollut koko illan täynnä. Haluan tehdä kunnollisen reklamaation toimimattomasta joukkuepassistani, olen kerännyt tätä varten materiaalia ja näytepätkiä lähetyksestä. Mitä kautta tämän reklamaation voi toimittaa? Pitäisi saada liitteeksi kuvia sekä videoklippejä.

T. Viittä vaille entinen asiakkaanne
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin kysyn vaan, että mitä helvettiä edes teet tässä ketjussa? Mikset mene cmore, ruutu tai viaplay-keskusteluihin kommentoimaan?

Minun "Haista vittu" -viestin lukeminen vie huomattavasti vähemmän aikaa kuin sinun tyhjänpäiväinen jaarittelu miten sinä asiat koet, siellä ja täällä ja tuolla. Tarkoituksenasi ei ole auttaa vaan kirjoitella jotain näppärää sinne tänne. Parempi olisi jopa, ettet kirjottaisi koko ketjuun enää yhtään viestiä! Asia ei sinulle itseasiassa edes kuulu, miten jotkut muut asian kokevat ja miten heidän palvelu toimii.
Miksi menisin kommentoimaan ketjuihin, joissa puhutaan lähetyksistä mitä en itse katso? Olen tässä ketjussa siksi, että minua kiinnostaa miten Telia onnistuu Liigan televisioinnissa ja toivon että homma saataisiin riittävään kuntoon kaikkia katsojia ajatellen. Yritän auttaa jos vain jotenkin voin.

Niin, minä tosiaan aiemmin kerroin, että millainen kokoonpanon minulla on ja että sillä homma toimii. Jos en kertoisi mitään omasta kokoonpanosta, niin se ei kyllä auttaisi ketään.

Eli minulla ei ole oikeutta kirjoittaa tähän ketjuun? Voisitko tarkentaa, että miksei ole? Onko täällä kiellettyä toisten auttaminen? Olen aivan varma, että viestini auttavat muita kirjoittajia ja Teliaa enemmän, kuin sinun jatkuva vittuilu kaikille viestistä toiseen.

Mutta palatakseni asiaan, niin lähetyksissä tuskin on perustavaa (eli kaikkiin vaikuttavaa) ongelmaa, kun monilla homma toimii erilaisilla kokoonpanoilla hyvin. Telian sovellusten suurin ongelma on kovat vaatimukset yhteysnopeuden ja vakauden suhteen. Jos yhteys ei toimi kunnolla, niin sen kyllä huomaa. Lisäksi ainakin ensimmäisen sukupolven Chromecast on osoittautunut ongelmalliseksi ja tietokoneella katsoessa koneen tehot vaikuttavat enemmän kuin pitäisi.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Telian sovellusten suurin ongelma on kovat vaatimukset yhteysnopeuden ja vakauden suhteen. Jos yhteys ei toimi kunnolla, niin sen kyllä huomaa.

Telialla on myös sisäisesti jotain pahasti vialla. Tällaisen ongelman ratkaisemisen ei pitäisi olla mitenkään mahdotonta. Toimivia sovelluksia on ties miten paljon. Ostakaa @Telia ulkoa apua, jos talon sisältä ei osaamista löydy.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No mistä minä tiedän? Se on minulle yhtä iso mysteeri kuin se, miksi olet täällä kommentoimassa. Ehkä olet Telialla töissä?

Kiitos avusta! Ei muuten auttanut.
Juurihan kerroin miksi olen tässä ketjussa. Osaatko lukea?

On ihan varmaa, että kaikkia en voi auttaa. Toivottavasti jotain kautta ratkaisu sinullekin löytyy.
 

444

Jäsen
@Telia chattinne jono on jälleen ollut koko illan täynnä. Haluan tehdä kunnollisen reklamaation toimimattomasta joukkuepassistani, olen kerännyt tätä varten materiaalia ja näytepätkiä lähetyksestä. Mitä kautta tämän reklamaation voi toimittaa? Pitäisi saada liitteeksi kuvia sekä videoklippejä.

T. Viittä vaille entinen asiakkaanne
Chill out, bro. Näit tänäänkin jäätä ja jossain vaiheessa myös kiekon. Mistä sä muka maksat jos et jäästä ja kiekosta?
 

Dalhan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Washington Capitals
Itsellä samaa ongelmaa pätkimisessä Kärpät-Jyp pelissä... Laitteistona Chromecast Ultra (on 50hz päällä yms) + Telian 200mb/s mobiiliyhteys. Mikään muu palvelu Viaplayt yms ei pätki samalla tavalla tai puuroudu...
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En oikeastaan ymmärrä (eikä varmasti kukaan muukaan), miksi Telialla ei ole tämän 2,5 vuoden aikana saatu tästä palvelusta ns. "idioottivarmaa". Ei minkään muun suoratoistopalvelun kohdalla tarvitse buuttailla laitteistoa, asetella hertsitaajuuksia, tutkia kodin wifi-verkon häiriöitä, kanavia jne. Pitkässä juoksussa, jos ei pysty täyttämään alan standardeja, niin täytyy hyväksyä, että osa asiakkaista katoaa, se on fakta. Vaikka joillain ongelmat saattaisikin osittain johtua esim. wifi-verkossa esiintyvästä interferenssistä, niin ei peruskäyttäjältä voi vaatia koko asetusketjun läpikäymistä, kun kenenkään kilpailijan palvelussakaan ei tarvi. "Asiakkaan wifi-verkossa vika" -tyyppisistä argumenteista jää siksi vain paska maku suuhun. Itselläni on IT-laitteista kohtuullisesti kokemusta, jolloin näiden juttujen troubleshoottaaminen ei tuota päänvaivaa, mutta varmasti monella tuottaa. Tähän koko soppaan lisänä vielä se, että Telian kaapeliverkon (jota ei muuten kovin monessa kaupungissa ole) ulkopuolella asuville ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin netin kautta katsominen. Sen sijaan, että nyt jokaisen häiriöitä kokevan asiakkaan kohdalla lähdetään käymään koko troubleshoottaus-ketju läpi, niin yksinkertaisesti tuon striimausalustan kuntoon laittaminen korjaisi 90% näistä ongelmista.
 

Yeap

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En seuraa liigaa. Mutta nyt kun täältä lukee kuinka paljon telia kanssa on ongelmia, niin tulee oikein hyvä olo. Olen koko pienen ikäni vihannut soneraa/teliaa koko sydämestäni. Ylihintaista, ylimielistä, laadutonta ja kaikinpuolin etovaa paskaa!

Olen viimeiset kymmenen vuotta käännyttänyt kaikki lähipiiristäni saunalahdelle/elisalla. On kiva tietää etten olekaan ollut vain vainoharhainen hullu, vaan telialla on todellakin asiat huonosti. Missioni on ollut oikeutettu!

Yritin nyt kaikin voimin saada tuon liigapassin kuukaudeksi 0e, tilaamalla laitteen Telian nettikaupasta. Jostain syystä herjaa vain Tekninen häiriö ja palvelussa ruuhkaa ym ym. Eiköhän se viimeistään nyt tullut selväksi että se on mitä se on. Onneksi tilausvahvistus parille omenalle on nyt toisesta kaupasta.
 
H

Hidas_ja_kankea

Yritin nyt kaikin voimin saada tuon liigapassin kuukaudeksi 0e, tilaamalla laitteen Telian nettikaupasta. Jostain syystä herjaa vain Tekninen häiriö ja palvelussa ruuhkaa ym ym. Eiköhän se viimeistään nyt tullut selväksi että se on mitä se on. Onneksi tilausvahvistus parille omenalle on nyt toisesta kaupasta.

Täh! Ymmärsinkö oikein? Sinulla on mullistavan katselukokemuksen tarjoava Telian boksi ja vieläkin ongelmia? Täällähän tarjotaan vaivaan kuin vaivaan ratkaisuksi sitä boksia. Itsellä on toisaalta taloyhtiönetti optiolla 400 megaa, joten on aikamoinen kynnys vaihtaa operaattoria ja laitteistoa. Netti oheistoimintoineen on ollut OK.

Muutoinkin tämä ketju on nykymuodossaan lähinnä Teliasta kärsivien vertaistukiryhmä. Ei täältä mitään ratkaisuja saa, paitsi ajoittain opastetaan olemaan käyttämättä sisäistä Chromecastia.

Mullistava kokemus oli itsellä viime lauantaina Ässät-Kärpät pelissä. Makkarat&oluet valmiina tykötarpeina ja ilta varattu ottelulle. Siinäpä se tunnelma latistui katsellessa virheilmoitusta ensimmäisen erä ajan. Ei kuulemma mitään ongelmaa ja tarvetta hyvitykseen, kun 2/3 näkyi melkein välttävästi.

Se mikä tästä Telia Liigassa saagasta on ollut positiivista, muihin suoratoisto- ja nettipalveluihin on paljon tyytyväisempi, kun vertailukohtana surkea palvelu ja toimimattomuus.

Laskutus myöskin hiertää, mutta ei ole intoa sitä tuoda uudestaan esille. Olkoot.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Missä selaimissa @Telia lähetykset nykyään toimii? Safari? Olen castannut, eikä ole kokemusta, mutta nyt täytyisi katsoa niin.
@Telia ei itsekään varmasti tiedä, mutta suosittelevat Edgeä. Yleensä Telia suositellut kuitenkin myös tietokoneelle oman sovelluksen latausta, toimii kuulemma varmemmin kuin selaimet.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kenenköhän idea oli eilisessä Kärpät-JYP pelissä siirtyä mainoksille juuri kun Nättisen Julle sai rankkarin ottelun kolmannessa erässä? kun lähetys tuli takaisin oli rankkari jo ohi. Kekkosen sanoin, saatanan tunarit!
Itseasiassa liigan päätös. Liigan mainoskatko suoritettiin jostain syystä juuri tuohon paikkaan ennen rangaistuslaukausta. Sitä en ymmärrä, että miksi?
 

Telia

Jäsen
Missä selaimissa @Telia lähetykset nykyään toimii? Safari? Olen castannut, eikä ole kokemusta, mutta nyt täytyisi katsoa niin.

Kuten tuossa @HOOLIGAN_ jo suosittelikin, niin Edge selain on tässä tapauksessa paras ratkaisu. Jos sinulla on käytössä Windows 10 käyttöjärjestelmä tietokoneessa, niin voit myös halutessasi ladata windowsin sovelluskaupasta Telia TV -sovelluksen koneelle.

//Niko
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Kuten tuossa @HOOLIGAN_ jo suosittelikin, niin Edge selain on tässä tapauksessa paras ratkaisu. Jos sinulla on käytössä Windows 10 käyttöjärjestelmä tietokoneessa, niin voit myös halutessasi ladata windowsin sovelluskaupasta Telia TV -sovelluksen koneelle.

//Niko
Kuinka monella Mac-käyttäjällä on koneessaan Windows 10?

Telian testitoimistolta tällainenkin ihmevemputin taitaa löytyä, kun näitä heidän suosituksiaan edes hetken miettii.

Voisin lyödä mummoni vetoa, että @Strongbow käyttää mäkkiä ja epäilen, että hänellä ei ole tuota "boot camp purkkaviritelmä windows kymppiä" mäkissään.

Jos asiakkaalla on purkkaa hiuksissa eikä käyttöjärjestelmässä, niin mitä Telia sitten suosittelee Mac-käyttäjille?
Taitaa olla yhtä hiljaista kuin huopatossutehtaalta?
 

Telia

Jäsen
Jos asiakkaalla on purkkaa hiuksissa eikä käyttöjärjestelmässä, niin mitä Telia sitten suosittelee Mac-käyttäjille?
Taitaa olla yhtä hiljaista kuin huopatossutehtaalta?

Macille suositellaan Chrome selainta ja siihen vaatii siis ladata erillisen lisäosan, jotta lähtee toimimaan. Kannattaa siis mennä macilla osoitteeseen tv.telia.fi.

//Niko
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kylläpä on kuvaajalla kiekko koko ajan hukassa Helsingissä. En tiedä onko Apollon jonosta haettu vai mistä. No, leikki sikseen, mutta tosi hankala seurata peliä, kun kamera heiluu jatkuvasti.
 

Nordle

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, MyPa
@Telia mites kun on tuo windows 10 sovellus ja ei oo kuulunu selostusta jokuseen viikkoon ja ihan ok sinänsä, mutta olisi kiva se selostuskin välillä saada. Kaukalon äänet yms kuuluu, mutta selostus ei.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Telia tietää ilman palautettakin, että tuotteensa on äärimmäisen herkkä yhteyden laadun suhteen. Tätä tietoa ei tuotetta myytäessä tietenkään kerrota eikä Telialla ole minkäänlaista kiinnostusta ratkoa näitä ongelmia, Jos olisi halua. niin kokeilisivat erilaisilla ja eritasoisilla myös kilpailjan yhteyksillä millainen on käyttäjäkokemus ilman Telian omaa verkkoa ja boksia.
Kyllähän partiolaistenkin tajuavat tämän ja vastauksillaan ja toisaalta vastaamattomuudellaan vahvistavat tämän olevan Telian tapa toimia.
 

Telia

Jäsen
@Telia mites kun on tuo windows 10 sovellus ja ei oo kuulunu selostusta jokuseen viikkoon ja ihan ok sinänsä, mutta olisi kiva se selostuskin välillä saada. Kaukalon äänet yms kuuluu, mutta selostus ei.

Sinulla on ääniasetuksista varmasti valittuna "vain halliäänet", eli tuota voit helposti muokata. Näissä ohjeissa kerrottu tarkemmin, miten tuo ominaisuus löytyy.

//Niko
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
@Telia mites kun on tuo windows 10 sovellus ja ei oo kuulunu selostusta jokuseen viikkoon ja ihan ok sinänsä, mutta olisi kiva se selostuskin välillä saada. Kaukalon äänet yms kuuluu, mutta selostus ei.

Etkö ole mukamas seurannut Telian tiedotusta? Äänet saa, kun maksaa ensin muutaman kympin ”alkukäsittelykuluja”, sitten kympin kuussa ylimääräistä ”lisäkäsittelykuluja” ja työntää pari mötkylää LAN:in jatkoksi.

Vaihtoehtona saattaa olla asentaa ”Telia Loves Money” lisäappi Windows 95:een, resetoida ISDN ja odottaa muutama hetki (tunti) ennen uutta yritystä. Itse suosin kuitenkin helpompaa tapaa. Käynnistelen lähetystä niin kauan kun saan kuvan ulos. Sitten synkkaan Radio Cityn nettilähetyksen kuvan kanssa yhteen. Lähetyksen jumiutuessa raahaan persukseni sohvalta ja lyllerrän synkkaamaan lähetyksen uudelleen. Tästähän mulle maksetaan. Eikun.

Sitten vielä disclaimer kaiken varalta: Universumissa saattaa olla vielä neljäskin tapa saada äänet kuuluviin, mutta sitä ei Telia tue (tietääkseni) eikä ainakaan virallisesti Jatkoajan jääkiekkoyhteisökään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös