Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 491 781
  • 21 746

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Ei näitä laitetietoja kiusallaan kysellä, vaan siksi,että saamme ongelmasta kiinni. Testilaitteita käyttäen ottelulähetykset ovat toimineet muuten normaalisti, lukuunottamatta "Aloita alusta" -toimintoa.
Ymmärrän sen mutta oletteko joskus saaneet siitä ongelmasta kiinni?


Apple-tv:llä ei ole mitään ongelmaa...
Itsellä oli.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Okei. Näkyykö sinulla kuitenkin tv.telia.fi -sivuston TV-välilehdellä joukkuekanavat? Jos ei, niin tuota täytyy selvittää tarkemmin asiakaspalvelustamme ja varmistaa, että tilaus on voimassa.
Joo no nyt selvisi, olitte käyneet muuttamassa asetuksista silleen, että mulla näkyi pelit vaan digiboksilla. Asiakaspalvelija lupasi, että sovelluskin alkaa toimia reilun vartin päästä eli ehkä tässä vielä kolmanteen erään ehtii mukaan.

Toi älykiekko sovelluksen laukaisukovuus on kyllä pelkkä vitsi. Nytkin TPS:n Korpikosken ylivoima ohjuri oli 140,9 km/h. Ja ei ole ikinä mahdollinen tuommoiseen ohjuriin.
Liigan sivujen mukaan se olisi Lauri Pajuniemi, joka on laukonut kiekkoa 140,9 km/h.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Onko nyt parempi olo? Ongelma selvästi liittyy käytössä olevaan laitteistoon tai yhteyteen, koska kaikilla ongelmia ei ole. Siksi Telia näitä tietoja kyselee.
Ei liity, vaan lähetykseen. Laitteistossa ei ole mitään vikaa. Onko sinulla jotenkin parempi mieli nyt kun pääsit viisastelemaan?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei liity, vaan lähetykseen. Laitteistossa ei ole mitään vikaa. Onko sinulla jotenkin parempi mieli nyt kun pääsit viisastelemaan?
Kuka sanoi että laitteistossa olisi vikaa? Ei kukaan. Sanoin että ongelma voi liittyä siihen laitteistoon, mikä ei tarkoita että sinun laitteissasi olisi vikaa. Eli ongelma voi liittyä esimerkiksi Telian laitekohtaiseen sovellukseen.

En minä mitään viisastele, mutta en myöskään koe, että ala-arvoinen käytös edistää asioita millään tavalla.
 
Suosikkijoukkue
FC Barcelona
En seuraa liigaa. Mutta nyt kun täältä lukee kuinka paljon telia kanssa on ongelmia, niin tulee oikein hyvä olo. Olen koko pienen ikäni vihannut soneraa/teliaa koko sydämestäni. Ylihintaista, ylimielistä, laadutonta ja kaikinpuolin etovaa paskaa!

Olen viimeiset kymmenen vuotta käännyttänyt kaikki lähipiiristäni saunalahdelle/elisalla. On kiva tietää etten olekaan ollut vain vainoharhainen hullu, vaan telialla on todellakin asiat huonosti. Missioni on ollut oikeutettu!
 

Ducks44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Ei näitä laitetietoja kiusallaan kysellä, vaan siksi, että saamme ongelmasta kiinni. Testilaitteita käyttäen ottelulähetykset ovat toimineet muuten normaalisti, lukuunottamatta "Aloita alusta" -toimintoa.


Sisäänrakennetuille Chromecasteille ei ole tukea. Ulkoisella Chromecastilla kannattaa tarkistaa, että 50 hz -tila on käytössä, jos et sitä ole jo laitteeseen asettanut.


//Joonas S.
Eipä ollut mitään muutosta ton ulkoisen Chromecastin suhteen vaikka tarkastin sen hertsitaajuuden olevan oikea. Mulla on ollut tämä palvelu alusta lähtien käytössä ja nämä ovat ensimmäiset kunnon ongelmat palvelussa itselläni. Käytän myös nhl.com, viaplay, ruutu ja cmore palvelua. Muiden kanssa ei ongelmia suoratoistojen kanssa ole. Eli kyllä tämä nyt on ihan tuore ja uudenlainen ongelma, jonka juuret ovat Telian päässä.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Kuka sanoi että laitteistossa olisi vikaa? Ei kukaan.

Ongelma selvästi liittyy käytössä olevaan laitteistoon
Haista nyt sinäkin vittu.


En minä mitään viisastele, mutta en myöskään koe, että ala-arvoinen käytös edistää asioita millään tavalla.

En minäkään koe. Kun haluan edistää asioita, käytän valtaani ja asemaani ja olen yhteydessä ihmisiin jotka yleensä voivat asiaan vaikuttaa. Täällä en pyri edistämään asioita vaan antamaan tyhmään kysymykseen esittäjän arvoisen vastauksen, koska juuri oli tullut usea viesti aiheesta ja jo olin kertonut omat speksini.
Se ei ole lohduttamista, että sanoo hautajaisissa pojalle että ”minun äitini ei kuollut”.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Testilaitteita käyttäen ottelulähetykset ovat toimineet muuten normaalisti, lukuunottamatta "Aloita alusta" -toimintoa.

Onko joukossa myös laitteita, joiden nettiyhteys on joku muu kuin Telian kiinteä yhteys firman sisäverkossa?
 

BLG#13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Detroit Red Wings
Täällä ollut samat laitteet ja alusta koko ajan eli telian liigalähetysten alkamisesta lähtien.
eli chromecast ja telitv sovellus. Eikä ikinä ole ollut ongelmia (pl. Omaan nettiin liittyvä ajoittainen pätkiminen jolle ei telia voi mitään) ennen viime lauantain pelejä. Sen jälkeen on pätkinyt kärppä kanava. Eli onhan sen vian pakko olla telian päässä minun järjen mukaan?

edit: nyt vaihdoin jyp kanavalle ja toistaiseksi toimii.
 

Telia

Jäsen
Täällä en pyri edistämään asioita vaan antamaan tyhmään kysymykseen esittäjän arvoisen vastauksen, koska juuri oli tullut usea viesti aiheesta ja jo olin kertonut omat speksini.
Se ei tarkoita sitä, että me emme huomioisi sinun antamia laitetietoja, vaan tarkoitus oli kartoittaa kuinka laajasta ongelmasta oli kyse.

Onko joukossa myös laitteita, joiden nettiyhteys on joku muu kuin Telian kiinteä yhteys firman sisäverkossa?
Kyllä on. Mobiiliyhteyden päässä kiinni olevia laitteita löytyy myös.

Edit: Meillä on myös kiinteitä liittymiä testipenkissä kolmella eri tekniikalla ja näistä mikään ei ole firman sisäverkossa, vaan ne on toteutettu kuluttajaratkaisuilla. Testipenkeistä löytyy hybrid, ethernet ja kaapelinetit.


//Joonas S.
 
Viimeksi muokattu:

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kyllä on. Mobiiliyhteyden päässä kiinni olevia laitteita löytyy myös.

Sellaisia joiden voisi edes jollain etäisellä tavalla vastaavaan normaalin kuluttajan tilannetta? Yhtään jonkun muun kuin Telian yhteydellä?
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Kyllä on. Mobiiliyhteyden päässä kiinni olevia laitteita löytyy myös.
//Joonas S.
Voisitteko kertoa, millaisella laitteistolla itseasiassa testaatte? Siis ihan niinkuin sellaiset speksit mitä asiakkaaltakin pyydätte ongelmatilanteessa. Mikä prossu/näyttis esim pc:ssä ja onko mikä WIN, tai onko esim käytössä MacOS Catalina vai mikä versio millä testasitte kun ei macillä pyörinyt? Nettitikun malli?

Höpöpuhetta, teillä on siellä toimiston nurkassa joku telkkari missä on pari pömpeliä kiinni, siinä puhelun kesken käytte sitten kattomassa että "no mulla näkyy". Nämä on toimistoverkossa, ja jos on oikein uuttera palvelija niin vaihtaa yhteyden johonkin 4g huawein wifiin ja mikään muu ei ympäristössä muutu.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: msg

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Haista nyt sinäkin vittu.

En minäkään koe. Kun haluan edistää asioita, käytän valtaani ja asemaani ja olen yhteydessä ihmisiin jotka yleensä voivat asiaan vaikuttaa. Täällä en pyri edistämään asioita vaan antamaan tyhmään kysymykseen esittäjän arvoisen vastauksen, koska juuri oli tullut usea viesti aiheesta ja jo olin kertonut omat speksini.
Se ei ole lohduttamista, että sanoo hautajaisissa pojalle että ”minun äitini ei kuollut”.
Kuinka vaikeaa sinulle on ymmärtää lukemaasi? Miksi nuo kaksi lainausta piti minulta ottaa ja vittuilla niiden pohjalta? Kummassakaan en puhu siitä, että nimenomaan sinun laitteissasi olisi vikaa.

Telian asiakaspalvelijat tekevät sen minkä pystyvät. Jos heiltä menee jokin viesti ohi, niin sekin on inhimillistä. Jos et edes halua täältä mitään apua ongelmiisi, niin miksi hukkaat Telian työntekijöiden aikaa turhuuteen vittuileimalla heille?

Tiedän että on turhauttavaa kun ongelmat osuvat omalle kohdalle, mutta silti kannattaa pyrkiä pysymään asialinjalla ja yrittää löytää ratkaisuja tai apua eri tavoin. Tässä tapauksessa Telian selvitystyötä auttaa myös, jos he saavat tietoonsa millaisella laite+sovellus+yhteys -kombinaatiolla lähetys toimii. Kun minä kerron tässä ketjussa, että minulla homma toimii, niin se ei ole vittuilua kenellekään, vaan tarkoituksena on auttaa.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Liigan sivujen mukaan se olisi Lauri Pajuniemi, joka on laukonut kiekkoa 140,9 km/h.

Näytettiin siinä maalin yhteydessä tuo lukema. Eikös se silloin tarkoita sitä laukausta? Hyvä että on korjattu sitten oikeaksi myöhemmin, koska tuo ohjaus ei ollut lähellekään tuota lukemaa.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Näytettiin siinä maalin yhteydessä tuo lukema. Eikös se silloin tarkoita sitä laukausta? Hyvä että on korjattu sitten oikeaksi myöhemmin, koska tuo ohjaus ei ollut lähellekään tuota lukemaa.
No joo, Liigan sivuilta kun katsoo tuon maalin niin Pajuniemen nimihän siinä grafiikassa luki jo maalin yhteydessä. Eli joko todella väittävät, että olisivat mitanneet sen Korpparin ohjauksen nopeudeksi tuon ja vain sekoittaneet Laurit keskenään tai sitten näyttivät grafiikkaa jostain aivan toisesta laukauksesta.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Täällä toimii Kärpät-JYP livekuva erittäin hyvin. Käytössä Windows 10 sovellus ja DNA:n kuitu.
Ei täälläkään mitää ongelmaa ole ollut, ja älypuhelin + CC kombo.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Telialaisten vahva osaaminen jatkuu. Rankkarista näkyy vain viimeiset sekunnit, koska katselimme Telian mainoksia. En muuten aio ostaa yhtään tuotetta teiltä, en ikinä enkä koskaan.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
miksi hukkaat Telian työntekijöiden aikaa turhuuteen vittuileimalla heille?
Jos oletetaan, että he joutuvat lukemaan nämä viestit, niin tämä sinun jatkuva jankkaus tässä ketjussa, vaikka sinulla ei ole ongelmia, ja jokaiseen asiaan puuttuminen tyyliin

Kun minä kerron tässä ketjussa

ei itseasiassa auta ketään, vaan jopa haittaa Telian asiakaspalvelijoiden työtä koska kuormitat tätä ketjua turhalla paskalla. Varsinkin kun kerrot
että minulla homma toimii, niin se ei ole vittuilua kenellekään
Niin kysyn vaan, että mitä helvettiä edes teet tässä ketjussa? Mikset mene cmore, ruutu tai viaplay-keskusteluihin kommentoimaan?

Minun "Haista vittu" -viestin lukeminen vie huomattavasti vähemmän aikaa kuin sinun tyhjänpäiväinen jaarittelu miten sinä asiat koet, siellä ja täällä ja tuolla. Tarkoituksenasi ei ole auttaa vaan kirjoitella jotain näppärää sinne tänne. Parempi olisi jopa, ettet kirjottaisi koko ketjuun enää yhtään viestiä! Asia ei sinulle itseasiassa edes kuulu, miten jotkut muut asian kokevat ja miten heidän palvelu toimii.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös