Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 450 231
  • 21 565

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Oliko eilisen peleissä näissä 17.00 alkaneissa selostusta lainkaan? Huomasin täällä, että Kalpan ja Hifkin pelissä oli näköjään puuttunut. Ei mullakaan Kookoo - JYP matsiin tullut selostusta koko matsin aikana. Aattelin, josko tuo eriaikaisuus peleissä olisi jotenkin vaikuttanut, laitteet ja sovellukset (sekä telian, että muiden) pelitti kuitenkin muuten normaalisti. Huomasin myös, kun 360 liveä seurailin, niin studio puhui normaalisti, mutta pelien tilannehetkissä ei myöskään selostusta ollut. En kuollut puutteeseen, mutta ihmettelin hiukan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Mitä hemmettiä, piti katsoa itsekin niin 480p kamaa Telia sieltä tunkee youtubeen? Saisko selitystä @Telia ?
Luulisi että YouTube-klipit olisi hyvä tapa Telialle esitellä sitä uhd-materiaaliaan. Mutta ei ihan.
 

Yeap

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viive on sen verran paha että pitää laittaa puhelin äänettömälle ettei tiedä vaan tilannetta. Sitä en muistanut ottaa huomioon, että poika saattaa huutaa omasta huoneestaan "JES, MAALI" viisi minuuttia etuajassa. Menin tutkimaan tilanteen ja siellä seurasi tekstitv:stä peliä. Rakennan seuraavan katsojaelämyksen jonnekin korpimetsään mihin ei kukaan huutele.
 

444

Jäsen
Olen antanut paljon rapaa Telialle heidän kyvyttömyydestään tunnistaa asiakkaiden tarpeita saati sitten niihin reagoimisesta.
Yksi asia tuossa palvelussa kuitenkin on kunnossa, paremmassa kunnossa kuin edeltäjillä ikinä. Olen viime aikoina joutunut olosuhteiden pakosta katsomaan ottelut vasta joskus yöllä. Jälkilähetyksenä kuitenkin. Telian kanssa ei ole tarvinnut koskaan pelätä tuloksen spoilaantumisesta etukäteen eikä ole tarvinnut miettiä, että minkä osan ruudusta peittää kun yrittää saada kelattua matsin alkuun ennen kuin ehtii nähdä jossain lopputuloksen. Lisäksi ottelu on lähes aina katseltavissa mihin aikaan vuorokaudesta hyvänsä. Toki tämä on edellyttänyt sitä, että en ole koskaan ladannut mitään liigavahteja sun muita turhuuksia mihinkään, koska viimeistään se olisi paljastanut tapahtumat. Sovelluskirjastoon ei myöskään ole vielä tähän päivään mennessä saatu päivämääriä otsikkotasolle, mikä oli hyvin vittumainen piirre, kunnes löysin sen nappulan jolla nuo lajitellaan kronologisesti. Silti ihmettelen tuota puutetta, koska se ei todella ole monimutkainen asia ja siitä(kin) on muristu alusta asti.

Mutta jälkilähetyksille peukku.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Olen antanut paljon rapaa Telialle heidän kyvyttömyydestään tunnistaa asiakkaiden tarpeita saati sitten niihin reagoimisesta.
Yksi asia tuossa palvelussa kuitenkin on kunnossa, paremmassa kunnossa kuin edeltäjillä ikinä. Olen viime aikoina joutunut olosuhteiden pakosta katsomaan ottelut vasta joskus yöllä. Jälkilähetyksenä kuitenkin. Telian kanssa ei ole tarvinnut koskaan pelätä tuloksen spoilaantumisesta etukäteen eikä ole tarvinnut miettiä, että minkä osan ruudusta peittää kun yrittää saada kelattua matsin alkuun ennen kuin ehtii nähdä jossain lopputuloksen. Lisäksi ottelu on lähes aina katseltavissa mihin aikaan vuorokaudesta hyvänsä. Toki tämä on edellyttänyt sitä, että en ole koskaan ladannut mitään liigavahteja sun muita turhuuksia mihinkään, koska viimeistään se olisi paljastanut tapahtumat. Sovelluskirjastoon ei myöskään ole vielä tähän päivään mennessä saatu päivämääriä otsikkotasolle, mikä oli hyvin vittumainen piirre, kunnes löysin sen nappulan jolla nuo lajitellaan kronologisesti. Silti ihmettelen tuota puutetta, koska se ei todella ole monimutkainen asia ja siitä(kin) on muristu alusta asti.

Mutta jälkilähetyksille peukku.

Pystyn niin kuvittelemaan miten //keijoannikit et co. päät savuaa kun ne miettii vastatakko vai ei ja vai mitä nyt tehdä?! Kun siis täällähän vastataan vain posiposiin/itsestään selvyyksiin, kaikki muu menee ignoreen. Taino, viedään ne eteenpäin. Mutta tämä, miten hienosti verhottu posikäärepaperiin vittuilut ja valitukset useammastakin asiasta, herkullinen miina etten sanoisi.
 

Eetu

Jäsen
Jos yritän kesken ottelun chromecastin kautta katsellen vaihtaa puhelimesta äänet vain halliääniksi, niin katoaa sekä ääni että kuva. Ilman chromecastia, pelkällä puhelimella katsoen, toimii kuten kuuluu.

Teenkö itse väärin?
 

Telia

Jäsen
Jos yritän kesken ottelun chromecastin kautta katsellen vaihtaa puhelimesta äänet vain halliääniksi, niin katoaa sekä ääni että kuva. Ilman chromecastia, pelkällä puhelimella katsoen, toimii kuten kuuluu.

Teenkö itse väärin?

Kiitokset tästä havainnosta! Saatiin tuo sama tilanne toistettua myös meidän testilaitteilla ja laitettiin tämä selvitetäväksi meidän kehitystiimille. Käytännössä tässä tilanteessa ainoa keino on tehdä oikea äänivalinta ensin ja sitten käynnistää lähetys chromecastille.

//Niko
 

Jarppis

Jäsen
@Telia Onko kusetus jo asiakkaita kohtaan tällä tasolla että pitää laskuttaa päin persettä? Kattokaapa muutkin Telian palveluja käyttävät tarkemmin laskut läpi
 

Liitteet

  • Telia2.jpg
    Telia2.jpg
    892,7 KB · kertaa luettu: 619

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@Telia Onko kusetus jo asiakkaita kohtaan tällä tasolla että pitää laskuttaa päin persettä? Kattokaapa muutkin Telian palveluja käyttävät tarkemmin laskut läpi

Näitä laskutuksen epäselvyyksiä tai epäjohdonmukaisuuksia laskutuksessa ylipäätään on ajoittain täällä keskustelussa putkahtanut esille. Yleensä on selvitty toteamalla, kyse on vain parista eurosta ja saan katsoa Liigaa, mitä sitten tai miten jaksatte tällaisesta nillittää.

Vakavammin. On kyllä aika erikoista matematiikkaa, joka voisi osaltaan selittyä Telialla käytössä olevilla laskutusryhmillä, mutta ei siltikään näytä ihan reilulta. Tuo viisi päivää on ihan oikein laskutettu, mutta 25 päivän osalle ei oikein tahdo toimivaa laskukaavaa löytyä. Mielenkiintoinen kysymys on sekin, miksi kuukauden jakso on ylipäätään pilkottu osiin.

Edit. Lht03 mainitsema uusi hinta täsmäisi laskun kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Telia

Jäsen
@Telia Onko kusetus jo asiakkaita kohtaan tällä tasolla että pitää laskuttaa päin persettä? Kattokaapa muutkin Telian palveluja käyttävät tarkemmin laskut läpi

Liiga-passi + Viasat Jääkiekko -paketti oli syyskuun loppuun saakka 34,90e/kk -hintainen, jonka jälkeen sen hinta nousi 39,90e/kk 1.10. alkaen. Tästä on ollut myös etuhinta tarjolla liittymäasiakkaillemme 29,90e/kk.
Laskuerittelyssä laskutetaan vanhan kuukausihinnan mukaan syyskuun osuus ja lokakuun osuus uuden kuukausihinnan mukaan. Asiakaspalvelumme auttaa tarvittaessa henkilökohtaisten laskujen ja palveluiden tarkastelussa tarkemmin.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En jaksa lukea ketjua läpi, mutta onko @Telia tuohon viiveeseen Chromecastin kautta sitä luvattua parannusta tulossa ollenkaan?

Eilen Telialta myyjä soitteli ja tarjosi ratkaisuksi Telian Digiboksia. Myyjän mukaan ovat saaneet kovasti palautetta, että CC:n kautta kuva on rakeista ja pätkivää. Tuohon olisi lääkkeenä tarjolla Telian Digiboksi, jolla katselukokemus on paras mahdollinen. Myyntipuheesta jäi sellainen kuva, että CC:n käyttäjille ei ole luvassa mitään parannuksia tai kehitystä, mieluummin toiseen suuntaan, jotta Telian boksia saadaan kaupaksi.

Itsellä ei ole CC Ultran kautta ollut tällä kaudella muuta ongelmaa, kun tuo järjetön viive. Toki UHD-kuva kiinnostaisi, mutta en usko sitä Telian sopparin aikana tuotavan CC:n kautta nähtäväksi.
 

444

Jäsen
Tuossa kampanjassahan on pointtina, että se hinta ei nouse, jos tilauksen tekee ennen lokakuun alkua. Tuo 29,90€ hinta pätee niin kauan kuin tilauksen pitää voimassa. Näin on Telian edustaja sanonut tässä ketjussa ja kampanjaehdoissakin muistaakseni näin mainittiin.
Liiga-passi + Viasat Jääkiekko -paketti oli syyskuun loppuun saakka 34,90e/kk -hintainen, jonka jälkeen sen hinta nousi 39,90e/kk 1.10. alkaen. Tästä on ollut myös etuhinta tarjolla liittymäasiakkaillemme 29,90e/kk.
Laskuerittelyssä laskutetaan vanhan kuukausihinnan mukaan syyskuun osuus ja lokakuun osuus uuden kuukausihinnan mukaan. Asiakaspalvelumme auttaa tarvittaessa henkilökohtaisten laskujen ja palveluiden tarkastelussa tarkemmin.
Itsekin muistelisin, että tuosta hinnan muuttumattomuudesta oli ketjussa puhetta, mutta en ainakaan puhelimella löytänyt kyseistä viestiä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itsekin muistelisin, että tuosta hinnan muuttumattomuudesta oli ketjussa puhetta, mutta en ainakaan puhelimella löytänyt kyseistä viestiä.
Muistelisin että se muuttumattomuus koskee vain tuota liittymäasiakkaiden erikoishintaa (29,90€). Siitä puhuttiin tuolloin ihan Telian kyseistä tarjousta koskevilla sivuilla.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Muistelisin että se muuttumattomuus koskee vain tuota liittymäasiakkaiden erikoishintaa (29,90€). Siitä puhuttiin tuolloin ihan Telian kyseistä tarjousta koskevilla sivuilla.
Pelkän Liigapaketin nouseva hinta (27,90e/kk) koskee toistaiseksi vain uusia tilauksia, joissa tilataan pelkkä Liiga. Muihin paketteihin tai nykyisiin Liiga-tilauksiin tuo ei vaikuta.

Liiga + Viasat Jääkiekko -paketti sen sijaan nousi muilla asiakkailla kuin keskittäjillä tuohon 39,90:een lokakuun alussa. Keskittäjillä hinta tippui 29,90:een.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eilen Telialta myyjä soitteli ja tarjosi ratkaisuksi Telian Digiboksia. Myyjän mukaan ovat saaneet kovasti palautetta, että CC:n kautta kuva on rakeista ja pätkivää. Tuohon olisi lääkkeenä tarjolla Telian Digiboksi, jolla katselukokemus on paras mahdollinen. Myyntipuheesta jäi sellainen kuva, että CC:n käyttäjille ei ole luvassa mitään parannuksia tai kehitystä, mieluummin toiseen suuntaan, jotta Telian boksia saadaan kaupaksi.
Mulle soitteli viime viikolla. Kerroin, että digiboksi on ehdottomasti ulkona kuvioista, koska katson lähetyksiä kahdella telkkarilla. Ja lisäksi kerroin, ettei kuvassa ole ollut cc:llä mitään vikaa, kun multa sitä kuvanlaatua kyseli. Vihjasin kyllä, ettei tuo boksin tyrkyttäminen ole kovin hyvä strategia nykyaikana, kun suurin osa ei sitä riesakseen halua. @Telia Voisitte viedä tätäkin eteenpäin, että tämä aggressiivinen markkinointi luultavasti kääntyy itseään vastaan. Kehittäkää mieluummin se smart-tv -appsi ja voitte jopa saada uusia asiakkaita. Ehkä hyvällä tuurilla pidätte vanhatkin. Ja se viive. Ei ole rakettitiedettä, koska kukaan muu toimija ei tuosta kärsi.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eilen Telialta myyjä soitteli ja tarjosi ratkaisuksi Telian Digiboksia. Myyjän mukaan ovat saaneet kovasti palautetta, että CC:n kautta kuva on rakeista ja pätkivää. Tuohon olisi lääkkeenä tarjolla Telian Digiboksi, jolla katselukokemus on paras mahdollinen. Myyntipuheesta jäi sellainen kuva, että CC:n käyttäjille ei ole luvassa mitään parannuksia tai kehitystä, mieluummin toiseen suuntaan, jotta Telian boksia saadaan kaupaksi.
Mulle soitteli myös tänään. Puhelu loppui myyjän toimesta, kun ei enää jaksanut kuunnella mun luetteloa ja kävi ilmi, etten ole mitään tilaamassa lisää. Sanoin myös sen, että olen asiakas tällä hetkellä vain sen takia, että ei ole mitään muutakaan keinoa tuota lajia tällä hetkellä seurata kuvan kanssa.

Boksi olisi pitänyt ostaa, mieluiten heidän laajakaistalla. Sanoin, että ei kai kukaan nyt mitään boksia enää ostele, mutta hänen mielestään oli tietty erittäinkin moderni tapa hoitaa pelit näkyviin, sieltä näkee kuulemma oikein yleiset tv-kanavatkin. Puhelun aloitus oli jokseenkin sellainen, että jo oletuksena oli nykyisen katselutavan ongelmat. Vähän niin kuin, että "sulla varmaan on ollut jotain ongelmia siinä". Ei näin selvästi, mutta sellainen olo siitä taas jäi. Ja heillä tietenkin löytyy sitten lisämaksullinen ratkaisu siihen. Sen siltä myyjältä sain irti, että ÄlyTV-softaa ei ole tulossa missään vaiheessa. HTML5 playeristä en kysellyt, kun en itse tietokoneen kautta sitä katso.

Lisään tähän nyt vielä sen (vaikka olen sen tänne aikaisemminkin kirjoittanut), jos joku taistelee kuvan puuroutumisten ja pätkimisten kanssa, että mulla ne sai korjattua hommaamalla Chromecast Ultran entisen ykkössukupolven CC:n tilalle. 5 GHz kaistalla kuva toimii nyt hyvin ja vielä on mahdollisuus kytkeä verkkokaapelillakin kiinni. Itse piti siis sijoittaa se 80€:n verran omaan laitteistoonsa, ihan vain tämän yhden palvelun takia.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Mulle soitteli myös tänään. Puhelu loppui myyjän toimesta, kun ei enää jaksanut kuunnella mun luetteloa ja kävi ilmi, etten ole mitään tilaamassa lisää. Sanoin myös sen, että olen asiakas tällä hetkellä vain sen takia, että ei ole mitään muutakaan keinoa tuota lajia tällä hetkellä seurata kuvan kanssa.

Boksi olisi pitänyt ostaa, mieluiten heidän laajakaistalla. Sanoin, että ei kai kukaan nyt mitään boksia enää ostele, mutta hänen mielestään oli tietty erittäinkin moderni tapa hoitaa pelit näkyviin, sieltä näkee kuulemma oikein yleiset tv-kanavatkin. Puhelun aloitus oli jokseenkin sellainen, että jo oletuksena oli nykyisen katselutavan ongelmat. Vähän niin kuin, että "sulla varmaan on ollut jotain ongelmia siinä". Ei näin selvästi, mutta sellainen olo siitä taas jäi. Ja heillä tietenkin löytyy sitten lisämaksullinen ratkaisu siihen. Sen siltä myyjältä sain irti, että ÄlyTV-softaa ei ole tulossa missään vaiheessa. HTML5 playeristä en kysellyt, kun en itse tietokoneen kautta sitä katso.

Lisään tähän nyt vielä sen (vaikka olen sen tänne aikaisemminkin kirjoittanut), jos joku taistelee kuvan puuroutumisten ja pätkimisten kanssa, että mulla ne sai korjattua hommaamalla Chromecast Ultran entisen ykkössukupolven CC:n tilalle. 5 GHz kaistalla kuva toimii nyt hyvin ja vielä on mahdollisuus kytkeä verkkokaapelillakin kiinni. Itse piti siis sijoittaa se 80€:n verran omaan laitteistoonsa, ihan vain tämän yhden palvelun takia.
Hehe menee jo epätoivoiseksi tuo nuiden touhu.

"Joo eikö toimi ccllä tai tietkoneella?" " no meillä ratkaisu ota meiltä boxi ja netti ja liittymä niin toimii varmasti".

Alkaa jo vähän siltä tuntua, että CCn potentiaalia sumutetaan tahallaan, että saataisiin nuita digiboxeja 2020-luvulla myytyä. Kuka niitä oikeasti enää nykyään käyttää!?!?!

CC ja winukalla käyttäessä viivettä on laitettu tahallaan ihan salettiin. Kyllähän tuo olisi pitänyt jo aikoja sitten saada korjattua. Samoin kuin tuon html-toiston piti tulla jo viime talven aikana. Eikä näy eikä kuulu. "Asia viedään eteenpäin". Aivan varmasti viedään tyyliin "hähää niitä valituksia tulee kokoajan lisää, nyt tyrkytetään sitä meidän lootaaja littymää entistä enemmän!"
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Itse tilasin tuon tarjouspaketin syyskuussa ja tarjoushinta on voimassa vuoteen 2037 asti.
Oho! Telialla ollaan näemmä optimistisia Liiga-sopimuksien jatkumisen suhteen. Kuinkahan pitkäksi se kuuluisa viive ehtiikään kasvaa noin pitkän sopimusajan loppuun mennessä?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Oho! Telialla ollaan näemmä optimistisia Liiga-sopimuksien jatkumisen suhteen. Kuinkahan pitkäksi se kuuluisa viive ehtiikään kasvaa noin pitkän sopimusajan loppuun mennessä?
Veikkaan että tuolloin 2037 nähdään tulevan kevään ratkaisumaali. Vaihtoehtoja viiveen korjaamiseksi on tutkittu.
 

Telia

Jäsen
En jaksa lukea ketjua läpi, mutta onko @Telia tuohon viiveeseen Chromecastin kautta sitä luvattua parannusta tulossa ollenkaan?

Kyllä, on tulossa. Aikataulusta en vielä uskalla hiiskua mutta uusi striimausalusta ja HTML5 tulevat pienentämään viivettä myös chromecastin kautta katsottaessa.

//Merja
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös