Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 482 276
  • 21 714

JKyykka

Jäsen
Millä laitteella ja yhteydellä katsoitte? Itse katsoin Telian digiboksilla ja jatkoaikamaali näkyi loistavasti. Laitamme toki palautteen eteenpäin, että maalit nähtäisiin myös kaikilla muilla laitteilla ja yhteyksillä. Uusintana maalin onneksi näkee kuitenkin Telia Loves Jatkoaikamaalit -appilla. :)
 

Suonikohju

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Reds, Oulun Kärpät
Olin kokemassa katsojakokemuksen mullistavaa häpeninkiä.....hidastus ja eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. Mutta ifk jätkät nostelee käsiä livenä. Nais.
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Ootte te kyl yksiä hiton tumpeloita. Jos kiekko on jäässä ja peli jatkuu ni mitkään hidastukset ei silloin kiinnosta hevonvittua! Ei voi olla noin vaikeeta!
 

Janne76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mua ihmetyttää näissä lehdistötilaisuuksissa se, että jokaisessa kysytään onko medialla kysymyksiä, mutta kukaan ei koskaan kysy mitään. Sellasen johtopäätöksen tein pikaisesti, että mitään mediaa noissa ei oo koskaan paikalla.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Onneksi olin Nordiksella tänään, olisin vetänyt ihan helvetilliset siepit tuosta voittomaalin missaamisesta. Mullistavaa indeed.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Mua ihmetyttää näissä lehdistötilaisuuksissa se, että jokaisessa kysytään onko medialla kysymyksiä, mutta kukaan ei koskaan kysy mitään. Sellasen johtopäätöksen tein pikaisesti, että mitään mediaa noissa ei oo koskaan paikalla.

On siellä mediaa vaan nykynuorisoa ei kiinnosta venyä hallilla yhtään pitempään
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jatkoaikamaalin "suorana" missaaminen otti ihan törkeästi päähän, siitä risuja.

Yllä olevaa ei ole tarpeen mitenkään pehmentää, mutta asiana erikseen on kehuttava ottelukoostetta. Nyt oli saatu maalien lisäksi pari hyvää maalipaikkaa mukaan. Lisäksi se voittomaali näkyi koosteessa siten kuin se olisi suorana pitänyt näkyä. Kooste loppui loogiseen kohtaan, jossa maali oli juuri kuulutettu. Lisää tällaisia koosteita, @Telia .
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua ihmetyttää näissä lehdistötilaisuuksissa se, että jokaisessa kysytään onko medialla kysymyksiä, mutta kukaan ei koskaan kysy mitään. Sellasen johtopäätöksen tein pikaisesti, että mitään mediaa noissa ei oo koskaan paikalla.
Korjatkaa jos olen väärässä mutta eikö lehdistötilaisuuden jälkeen saa vielä tehdä yksitellen haastatteluja? Porukka hautoo omia kysymyksiään niihin luulleen että ne ovat jotenkin spessuja.
 

FatSam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tähän on pakko tarttua, ettei juttu lähde aiheettomasti laukalle. Väite ei pidä paikkaansa.

Telia TV -digiboksin ja Telia TV -sovelluksen tallenteet toimii saumattomasti ristiin. Mikäli molemmissa palveluissa on Tallennuspalvelu käytössä, niin tallenteita voi tehdä ja katsoa kummallakin palvelulla.

Tarkempia infoja Tallennuspalveluun liittyen löytyy täältä.

//Niko

No ei ne nyt ihan saumattomasti toimi kyllä ristiin. Mulla oli pitkät ajat, ettei puhelimen sovelluksella löytynyt mitään tallenteita, jotka oli ohjelmoitu digiboksilta/Telian sivuilta. Nyt kun tsekkasin niin tallenteita löytyy, mutta esim. viimeiseltä 10 päivältä ei yhtäkään. Testaan nyt vielä sellaista, että laitan puhelimella jonkun ohjelman tallennukseen ja katson löytyykö sitten boksin tallenteista.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin siis ohjaaja näyttänyt hidastuksia jatkoajalla pelin ollessa käynnissä? Kuulostaa järkevältä ratkaisulta.
 

Telia

Jäsen
"Telia avaa Liiga UHD -kanavansa vapaaseen katseluun koko Televisioviikon eli 18.-27.10. väliseksi ajaksi. Liiga-peleistä pääsee nauttimaan parhaalla kuvalaadulla, kun katsojalla on käytössä UHD-kykyinen televisio."

@Telia Näinköhän tosiaan riittää pelkkä UHD-kykenevä töllö? Eli mitähän kautta tuota UHD-kuvaa saa nyt sitten tuohon UHD-töllöön, kun käytettävissä ei ole Telian UHD-boksia? Käytössä ois kyllä Apple 4k TV.



Apple 4k:lla toimii täysin moitteetta.

UHD-kuvaa tulee tällä hetkellä ulos ainoastaan TeliaTV-digiboksin tai kaapeli-TV:n kautta. UHD-kanava on auki myös TeliaTV-sovelluksen puolella, mutta on HD-laatuinen.

Jatkoaikamaalin "suorana" missaaminen otti ihan törkeästi päähän, siitä risuja.

Yllä olevaa ei ole tarpeen mitenkään pehmentää, mutta asiana erikseen on kehuttava ottelukoostetta. Nyt oli saatu maalien lisäksi pari hyvää maalipaikkaa mukaan. Lisäksi se voittomaali näkyi koosteessa siten kuin se olisi suorana pitänyt näkyä. Kooste loppui loogiseen kohtaan, jossa maali oli juuri kuulutettu. Lisää tällaisia koosteita, @Telia .

Tuo eilisen pelin jatkoaikamaalin tilanne lähetyksen osalta oli harmillinen ja täysin ymmärrettävästi risut siitä meidän suuntaan. Kiitos myös palautteesta tämän koosteen osalta!

//Joonas L.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin siis ohjaaja näyttänyt hidastuksia jatkoajalla pelin ollessa käynnissä? Kuulostaa järkevältä ratkaisulta.
Pelissä taisi olla muitakin hyökkäyspään aloituksia, jotka ohjaaja missasi. Esim Tuohimaan torjuntaakin mehusteltiin muutama sekunti liian pitkään: Torjunta
Ja tuon tilanteen hidastuksista sanottava, että mitä helvettiä kuvaaja tekee klipissä ajassa 0:48? Hänellä on jo kiekko ja maali kuvassa ja sitten heilauttaa kameraa ja missaa koko tilanteen. Tämä olisi ollut ehkäpä paras kamerakulma tilanteeseen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ohjaajan tärkein tehtävä on pitää huolta siitä, että näytetään käynnissä olevaa pelitilannetta poikeuksetta ja aina. Tämä korostuu vielä merkittävästi, kun pelataan ottelun ratkaisuhetkiä, kuten jatkoajalla aina.

Se on yksinkertaisesti todella iso virhe, jos ohjaaja epäonnistuu tärkeimmässä tehtävässään pahimmalla mahdollisella hetkellä. Näin ei vain saisi tapahtua koskaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos kuvaaja tekee virheen ja ohjaaja toisen, ne eivät tässä tapauksessa valitettavasti kumoa toisiaan vaan kertaantuvat. Olisi kiva tietää, meneekö sitä palautetta perille ja kuinka paljon? Mulla ainakin posket ja korvat punoittavat vahvasti ilman palautettakin, jos mokaan työssäni. Kyllä mä tiedän, jos lakkaa pukkaamasta priimaa.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos kuvaaja tekee virheen ja ohjaaja toisen, ne eivät tässä tapauksessa valitettavasti kumoa toisiaan vaan kertaantuvat. Olisi kiva tietää, meneekö sitä palautetta perille ja kuinka paljon? Mulla ainakin posket ja korvat punoittavat vahvasti ilman palautettakin, jos mokaan työssäni. Kyllä mä tiedän, jos lakkaa pukkaamasta priimaa.

En itse millään muista, oliko kameratyöskentely tällä tasolla Ruudun aikana. Ei ainakaan heti tule mieleen mitään vastaavia sekoiluja. Jos muistan oikein, tästä herää mielenkiintoinen kysymys, miksi tuotannossa on näin runsaasti kuvausongelmia nykyään? Telialta jossain kohtaa ainakin kommentoitiin, että pitäähän sitä uutta kalustoa käyttää ja näin mullistaa sitä kuuluisaa katselukokemusta. Onko ohjeistus zoomi pohjassa heilumiseen suoraan tilaajalta, vai miten tuotanto näin sekoilee?
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
En itse millään muista, oliko kameratyöskentely tällä tasolla Ruudun aikana. Ei ainakaan heti tule mieleen mitään vastaavia sekoiluja. Jos muistan oikein, tästä herää mielenkiintoinen kysymys, miksi tuotannossa on näin runsaasti kuvausongelmia nykyään? Telialta jossain kohtaa ainakin kommentoitiin, että pitäähän sitä uutta kalustoa käyttää ja näin mullistaa sitä kuuluisaa katselukokemusta. Onko ohjeistus zoomi pohjassa heilumiseen suoraan tilaajalta, vai miten tuotanto näin sekoilee?
Kyllä niitä Ruudunkin aikana ihan varmasti oli kun sama firma kuvaa kuin nytkin(jos oikein muistan). Ruutu ei vain ollut samantapaisessa tikunnokassa mitä Telia on tällä hetkellä.

Ruudullahan nuo pelit pätkivät ja välillä kyykkäsivät, mitä samaa ongelmaa on ollut välillä Veikkausliigaotteluidenkin kanssa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kyllä niitä Ruudunkin aikana ihan varmasti oli kun sama firma kuvaa kuin nytkin(jos oikein muistan). Ruutu ei vain ollut samantapaisessa tikunnokassa mitä Telia on tällä hetkellä.
Joo, muistan ainakin että 2014 kuudennessa finaalissa Hakametsässä yksi Tapparan maali meni ohi juurikin sen vuoksi kun näytettiin hidastuksia ja kohta leikattiin livekuvaan, kiekko olikin maalissa. Hupsista saatana.

Ruudullahan nuo pelit pätkivät ja välillä kyykkäsivät, mitä samaa ongelmaa on ollut välillä Veikkausliigaotteluidenkin kanssa.
Muistelisin että ekalla kaudella oli isoimmat ongelmat nettilähetyksissä, tosin ihan rehellisyyden nimissä on pakko sanoa että ei lähellekään vastaavassa mittakaavassa kuin nyt. Silloin oikeasti yleensä auttoi se nettiselaimen päivittäminen, Telian kohdalla pitää ostaa digiboksi. Näin kärjistettynä.

Tosin, sen verran pitää sanoa että Ruudun ekalla kaudellahan oli aika isoja ongelmia esim. Flashin kanssa, mutta muistaakseni toiselle kaudelle tuo sitten korjaantui. Kyllä Ruudulla tekninen toteutus meni selkeästi parempaan suuntaan, lisäksi pitää ottaa huomioon sekin että tekniikassa on tapahtunut aika isoja kehityksiä verrattuna siihen syksyyn 2013 kuin mitä Ruutu/Nelonen aloitti omat lähetyksensä.

JA lisäksi vielä se että Telialla oli se puolitoista vuotta aikaa hoitaa tuote kuntoon ennen lähetysten alkua. Mitään kehitystä ei kyllä ole tapahtunut oikeastaan vuoteen.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä niitä Ruudunkin aikana ihan varmasti oli kun sama firma kuvaa kuin nytkin(jos oikein muistan). Ruutu ei vain ollut samantapaisessa tikunnokassa mitä Telia on tällä hetkellä.

Ruudullahan nuo pelit pätkivät ja välillä kyykkäsivät, mitä samaa ongelmaa on ollut välillä Veikkausliigaotteluidenkin kanssa.
Olet oikeassa, Ruudulla oli sama firma käytössä. Mutta kyllä Telia selvästi on antanut omia linjauksiaan tuotannon suhteen joista paras esimerkki on maalin hidastukset. Jokainen maali pyöritetään nykyään joka kuvakulmasta ja hallilla peli seisoo sen takia. Ruudun aikana se näytettiin yhdestä kahdesta kulmasta ja yleensä leikattiin käynnissä olevaan peliin. Muutenkin hidastuksia tuntuu olevan paljon enemmän kuin Ruudun aikana vaikka sama firma niitä hoitaa. Eli vaikka se on sama firma niin varmasti Telia on tuonut julki mitä itse haluavat tuotannolta ja sen mukaan sitä on muokattu verrattuna Ruudun aikoihin.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Olet oikeassa, Ruudulla oli sama firma käytössä. Mutta kyllä Telia selvästi on antanut omia linjauksiaan tuotannon suhteen joista paras esimerkki on maalin hidastukset. Jokainen maali pyöritetään nykyään joka kuvakulmasta ja hallilla peli seisoo sen takia. Ruudun aikana se näytettiin yhdestä kahdesta kulmasta ja yleensä leikattiin käynnissä olevaan peliin. Muutenkin hidastuksia tuntuu olevan paljon enemmän kuin Ruudun aikana vaikka sama firma niitä hoitaa. Eli vaikka se on sama firma niin varmasti Telia on tuonut julki mitä itse haluavat tuotannolta ja sen mukaan sitä on muokattu verrattuna Ruudun aikoihin.
Olisi kyllä itseänikin korpenut tuo ja maalin näkemättä jääminen.

Tosin itse seurannut koko kauden Viekkausliigaa Ruudusta ja monesti ollut pelin kanssa ongelmia.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä niitä Ruudunkin aikana ihan varmasti oli kun sama firma kuvaa kuin nytkin(jos oikein muistan). Ruutu ei vain ollut samantapaisessa tikunnokassa mitä Telia on tällä hetkellä.

Ruudullahan nuo pelit pätkivät ja välillä kyykkäsivät, mitä samaa ongelmaa on ollut välillä Veikkausliigaotteluidenkin kanssa.

No kun mielestäni ei ollut, ja siihen tuossa viittasinkin. Ollaan tosin muistin varassa, mutta paljon tuli pelejä katsottua enkä vastaavia ongelmia muista. Kun toinen kirjoittaja jo mainitsikin, ja kuten Telialtakin on aiemmin kommentoitu, Telia tilaajana ohjeistaa kyllä striimin tuottajaa. Pahasti vaikuttaa siltä, että tässä on menty vähän sivuraiteille.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Eikös tämä käynyt jo viime keväänä playoffeissa Tapparan ja HPK:n välillä kun hidastukset pyöri ja Tappara iski aloituksesta voittomaalin jatkoajalla.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tosiaan molemmat palvelut pitää olla saman henkilön nimissä ja molemmissa aktiivisena tuo Tallennuspalvelu. Mikäli nuo ei tosiaan toimi sinulla saumattomasti ristiin, niin laita meille chattia omien sivujen kautta tai Telia Finland facebook-sivun kautta privaviestiä, niin laitetaan homma kuntoon.

//Niko
Nyt oon tätä testaillu, ja tuntus toimivan niin kuin pitääkin. Eli kun laitoin sovelluksesta tallennuksen, niin näky boksilla heti ja päinvastoin myös. Mut tosiaan mulla nytkin yks leffa sovelluksen tallenteissa, mut ei näy boksilla, oisko joku tilapäinen virhetilanne ollu sitten.

Ilmeisesti omatelia-sivuilla kirjautuneena asetetut jatkuvat tallennukset ei kuulukaan näkyä sovelluksessa?
 

FatSam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt oon tätä testaillu, ja tuntus toimivan niin kuin pitääkin. Eli kun laitoin sovelluksesta tallennuksen, niin näky boksilla heti ja päinvastoin myös. Mut tosiaan mulla nytkin yks leffa sovelluksen tallenteissa, mut ei näy boksilla, oisko joku tilapäinen virhetilanne ollu sitten.

Ilmeisesti omatelia-sivuilla kirjautuneena asetetut jatkuvat tallennukset ei kuulukaan näkyä sovelluksessa?

Joo no tottakai minullakin nyt sitten kaikki toimii, kun testailin :) Paitsi noin viikon tallennetut ohjelmat puuttuvat siltikin vielä sovelluksesta. Kaipa se oli joku tilapäinen häiriö.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Tämä firma on kyllä niin puuhastelijoiden firma, että luultavasti päiväkoti-ikäiset lapsetkin pystyisivät suoriutumaan työstään paremmin kuin Telian väki Liigan osalta. :)

Reklamoin eilisestä jatkoaikamaalin näkymättömyydestä Telialle, tässä parhaat palat vastauksesta:

- Tilanne kuulostaa harmilliselta :)
- Palute on kiva asia, ja kehitytään eteenpäin :)
- Jatkoaikamaali näkyy TeliaTV:n kautta :)
- Tästä tilanteesta EI OLE TULLUT YHTÄÄN NEGATIIVISTA PALAUTETTA :)
- *rumpujen pärinää* hyvitysperustetta ei ole :)

:) :) :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös