Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 451 294
  • 21 569
Olin koko viikonlopun kiinni työreissulla ja piti nyt jälkikäteen katsoa sekä TPS-HPK että HIFK-TPS ottelut. Näköjään palvelussa on ainoastaan saatavilla lauantain ottelu?! Onko käyttäjästä kiinni vai onko tosiaan niin että tuonne ei jää Telia TV:n arkistoon kuin edellisen kierroksen ottelut? Esimerkiksi NHL:n palvelussa voi katsoa kauden kaikki ottelut jälkikäteen.

Voin ehkä ymmärtää sen että arkistossa ei olisi enää alkukauden ensimmäisiä otteluita mutta kummallista jos tuolta ei saa enää maanantaina kaivettua esiin perjantain ottelua!?

Edit. Taisin nyt tuohtuneena reagoida liian nopeasti. Jostain vanhasta kirjoituksesta tuli ilmi että jostain ne löytyy. Nyt täytyy vaan mennä takaisin kaivelemaan...
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Voin ehkä ymmärtää sen että arkistossa ei olisi enää alkukauden ensimmäisiä otteluita mutta kummallista jos tuolta ei saa enää maanantaina kaivettua esiin perjantain ottelua!?

Edit. Taisin nyt tuohtuneena reagoida liian nopeasti. Jostain vanhasta kirjoituksesta tuli ilmi että jostain ne löytyy. Nyt täytyy vaan mennä takaisin kaivelemaan...
Kyllä ne sieltä tosiaan löytyy. Otat oman joukkueen kirjaston auki, kannattaa vaihtaa lajitteluperuste muotoon "Viimeksi tulleet" niin löytää helposti.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
On muuten rasittavaa, kun TeliaTV:n kirjastoissa joka lätkäkanavalla on oma kansio, mistä pelejä pitää etsiä. Miksei vaan kaikki samassa, löytys helpommin. Ja sitten vielä ottelutiedoissa vain hallin nimi.
Edit: Tämä siis Viasatin lätkäkanavien osalta, liigapelit löytyy kätevästi joukkueen mukaan.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kuinka moni katsoo muuten sitä liigalive 360°? Kun siis eikö tarkoitus ollut että se muistuttaisi hiukan Yle puheen kiekkokierrosta?
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Omalta osaltani täytyy sanoa että viime kaudella omistin Telian All-stars passin ja kaiken sen perseilyn ja kusetuksen sekä asiakkaan aliarvioimisen jälkeen päätin etten täksi kaudeksi Failiaa tilaa. Pelkäsin vieroitusoireita joita tulee kun vierasmatseja näe. Mutta käyn hallilla katsomassa kotipelit ja vieraspelit tsuumailen joko kotona tilastoja tuijotellen tai sitten menen paikalliseen katsomaan muutaman tuopin kera.

Ja olen todella onnellinen! Ei voi kuin suositella! Kun tätä palstaa lueskelee ja omaa saagaani muistellen niin olen huojentunut. Telialla oli potentiaalia, mutta metsähallituksen puolelle meni niin että ryske kävi.
 

Telia

Jäsen
Täydellinen esimerkki Telian (tahallisesti?) epäselvästä viestinnästä. Kahdessa kohdassa lukee kaikki Viasat jääkiekkokanavien pelit ja myöhemmin yhdessä kohtaa lähes kaikki. Näistä kuluttajan sitten pitäisi arpoa se oikea vaihtoehto. @Telia meneekö taas ihan oikein?

Täällä liittyen tulikin jo vastauksia siihen, että mistä näkee mitä pelejä näytetään eli Viasat määrittelee sen miltä kanavilta näytetään mitäkin matseja ja ohjelmaoppaat ovat näiden selaamiseen yksi vaihtoehto.

Viasat Jääkiekko -pakettiin on sisältyy seuraavat kanavat:
  • Viasat Jääkiekko HD
  • Viasat Hockey HD
  • Viasat Xtra 1–5 -kanavat
  • Viasat Sportin ja Urheilun NHL-sisällöt
Yllämainituista Viasat Sport- ja Urheilu -kanavat on lisätty pakettiin ennen NHL-kauden alkua ja näin pääsemme näyttämään kaikki NHL-pelit, jotka Viasat lähettää TV-kanavilta. Tästäkin huolimatta kauden aikana voi tulla tilanteita vastaan, joissa käynnissä on sen verran monta NHL-ottelua ettei niitä saada kanaville mahtumaan, joten joku peli jää tällöin pois. Tässä on se ero Viaplayn ja Viasatin TV-kanavien välillä. Näytämme siis lähes kaikki NHL:ssä pelattavat ottelut ja täydentävänä studiolähetyiksiä sekä makasiiniohjelmia.

//Joonas L.
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Täällä liittyen tulikin jo vastauksia siihen, että mistä näkee mitä pelejä näytetään eli Viasat määrittelee sen miltä kanavilta näytetään mitäkin matseja ja ohjelmaoppaat ovat näiden selaamiseen yksi vaihtoehto.

Viasat Jääkiekko -pakettiin on sisältyy seuraavat kanavat:
  • Viasat Jääkiekko HD
  • Viasat Hockey HD
  • Viasat Xtra 1–5 -kanavat
  • Viasat Sportin ja Urheilun NHL-sisällöt
Yllämainituista Viasat Sport- ja Urheilu -kanavat on lisätty pakettiin ennen NHL-kauden alkua ja näin pääsemme näyttämään kaikki NHL-pelit, jotka Viasat lähettää TV-kanavilta. Tästäkin huolimatta kauden aikana voi tulla tilanteita vastaan, joissa käynnissä on sen verran monta NHL-ottelua ettei niitä saada kanaville mahtumaan, joten joku peli jää tällöin pois. Tässä on se ero Viaplayn ja Viasatin TV-kanavien välillä.

//Joonas L.

Eikös Viaplay kuulu Viasat-pakettiin? Minulla oli keväällä Viasat-Kulta jonkun aikaa ja siihen kuului Viaplay-sovellus peleineen ja sarjoineen.
 

Telia

Jäsen
Eikös Viaplay kuulu Viasat-pakettiin? Minulla oli keväällä Viasat-Kulta jonkun aikaa ja siihen kuului Viaplay-sovellus peleineen ja sarjoineen.

Viaplay ei toistaiseksi kuulu meidän kautta hankittaessa pakettiin. Neuvotteluita on toki käyty asian suhteen, mutta tarkempi suunnitelma tai aikataulu on avoinna. // Ilari
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Eikös Viaplay kuulu Viasat-pakettiin? Minulla oli keväällä Viasat-Kulta jonkun aikaa ja siihen kuului Viaplay-sovellus peleineen ja sarjoineen.
Telia jo vastasikin, mutta tosiaan tuohon Kulta- pakettiin(ei suppeampiin) se aiemmin kuului ainakin ElisaViihteessä, mutta poistui kyllä sielläkin parisen vuotta sitten. Tuo voisi kyllä kuulua, kun kuitenkin taitaa kaikki Viasatin sisältö olla Kulta- paketissa käytännössä katsottavissa, noita muutamia matseja lukuunottamatta. Mutta tämä ei tosiaan ole operaattorin päätettävissä yksin.
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Telia jo vastasikin, mutta tosiaan tuohon Kulta- pakettiin(ei suppeampiin) se aiemmin kuului ainakin ElisaViihteessä, mutta poistui kyllä sielläkin parisen vuotta sitten. Tuo voisi kyllä kuulua, kun kuitenkin taitaa kaikki Viasatin sisältö olla Kulta- paketissa käytännössä katsottavissa, noita muutamia matseja lukuunottamatta. Mutta tämä ei tosiaan ole operaattorin päätettävissä yksin.

OK. Dna:lla näyttää yhä kuuluvan eli ovat sitten neuvotelleet eri sopimuksen.
 

IJR79

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
OK. Dna:lla näyttää yhä kuuluvan eli ovat sitten neuvotelleet eri sopimuksen.

Viaplay kuuluu jälleen kerran näihin palveluihin, joiden suhteen Telia ei halua neuvotella sopimusta kuntoon, koska se ilmeisesti maksaakin jotain. Soneran aikaan samaa kamaa oli Ruutu ja aina kun kysyi milloin liigapelit saa katseltavaksi mobiiliin Ruudun kautta, niin vastaus oli tuo ”neuvotteluita on käyty...”. Silloin ratkaisin itse ongelman siirtymällä Elisan asiakkaaksi ja ilmeisesti moni muukin teki saman, sillä lopultahan Sonera/Teliakin sai Ruudun kanssa yllättäen sopimuksen kuntoon.

Linkin Viaplay-tilin rekisteröinti Viasatin asiakkaille takaa voi käydä tsekkaamassa keiden kaikkien palveluntarjoajien kautta Viaplay kuuluu tilaukseen, kun on Viasatin kanavapaketit tilattuna. Onko yllätys, että siellä on varmaan kaikki muut palveluntarjoajat listalla paitsi Telia?

Edit: Telia ei myöskään näytä mitään nelosen kanavia mobiilissa, koska Sanoma vaatii näistä jotain, mutta ”neuvotteluja on kyllä käyty...”
 
Viimeksi muokattu:

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Viaplay kuuluu jälleen kerran näihin palveluihin, joiden suhteen Telia ei halua neuvotella sopimusta kuntoon, koska se ilmeisesti maksaakin jotain. Soneran aikaan samaa kamaa oli Ruutu ja aina kun kysyi milloin liigapelit saa katseltavaksi mobiiliin Ruudun kautta, niin vastaus oli tuo ”neuvotteluita on käyty...”. Silloin ratkaisin itse ongelman siirtymällä Elisan asiakkaaksi ja ilmeisesti moni muukin teki saman, sillä lopultahan Sonera/Teliakin sai Ruudun kanssa yllättäen sopimuksen kuntoon.

Linkin Viaplay-tilin rekisteröinti Viasatin asiakkaille takaa voi käydä tsekkaamassa keiden kaikkien palveluntarjoajien kautta Viaplay kuuluu tilaukseen, kun on Viasatin kanavapaketit tilattuna. Onko yllätys, että siellä on varmaan kaikki muut palveluntarjoajat listalla paitsi Telia?

Edit: Telia ei myöskään näytä mitään nelosen kanavia mobiilissa, koska Sanoma vaatii näistä jotain, mutta ”neuvotteluja on kyllä käyty...”
Joo, näköjään Elisallakin taas mukana tuo, viimeksi kun minulla Elisan kautta oli Kulta, niin ei ollut. Eniten harmittaa aina noissa "neuvotteluja on käyty" jutuissa, että ihan suoraan valehdellaan, eikä asiat oikeasti etene lainkaan.
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Tuosta Telian Televisioviikosta jäi viime syksyltä mieleen hyvää ja huonoa. Siis toimivuuden kannalta.

TeliaTV-sovellus ei päästänyt katsomaan mitään muuta, kuin Liiga-otteluita, jotka minulla oli muutoinkin Liiga-passissa. Oli luvattu, että NHL-ottelut näkyvät, mutta TeliaTV-sovellus ilmoitti jotakin käsittämätöntä virhekoodia, kun yritti NHL:ää katsoa. Asiakaspalvelu ruuhkautui silloin saman tien tuon yleisen ongelman vuoksi. Ei tehnyt mieli jonottaa Telian as-paan ja olla chatti-botin armoilla. Asiakaspalvelun kautta kuulemma laitettiin valituksen tehneille asiakkaille yksitellen tuota ongelmaa kuntoon.

Hyvää oli se, että samaan aikaan DNA:n kaapeliTV-verkossa nuo kaikki jääkiekot ja Valio-liiga näytettiin ilman ongelmia, maksuttomasti.

Saas nähä, kuinka tänä syksynä TeliaTV-sovellus toimii - vai toimiiko lainkaan, muun kuin Liigan osalta.

Linkki Telian sivustoon Televisioviikkoa koskevaan uutiseen: Televisioviikko - Kampanjat - Telia
 
Viimeksi muokattu:

Telia

Jäsen
@Telia
Minulla oli tänään mahdollisuus aloittaa katselu vasta pelien jo alettua.

Miten voin aloittaa matsin alusta helpoimmin ja kelata erätauon pois?

Laitteina minulla on appi iPhonessa, CC Ultra ja älytelkkari.

Tähän on kaksi tapaa.

TV valikosta (kanavavalikko)
Mene oikean kanavan kohdalle ja paina "Katso alusta", jolloin voit kelailla vapaasti. Jos käynnistät matsin "käynnistä" painikkeella, niin kanava avautuu live-tilanteeseen ja silloin kelaaminen ei onnistu.

Kirjastot valikko
Etsi oman joukkueen kirjasto ja täältä oikean matsin tallenne ja käynnistä matsi, niin voit kelata myös.


Alla olevat screenshotit on napattu Viasat Jääkiekko kanavalta esimerkin vuoksi, koska Liigan pelit ei ole vielä tältä päivältä startannut, niin en pystynyt näitä hyödyntämään.

//Niko
 

Liitteet

  • tvalusta.PNG
    tvalusta.PNG
    26,9 KB · kertaa luettu: 269
  • kirjastoalusta.PNG
    kirjastoalusta.PNG
    137,3 KB · kertaa luettu: 331

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko tuossa Liiga-kauden kynnyksellä tilauksen tehneet saaneet jo laskun? Itse en ole saanut ja mietin vain, että koska mahtaa tulla. Ei ole (kovin) mukavaa, jos joku Telian päässä on ryssinyt ja kuukauden päästä joku perintäfirma ottaa yhteyttä.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Linkin Viaplay-tilin rekisteröinti Viasatin asiakkaille takaa voi käydä tsekkaamassa keiden kaikkien palveluntarjoajien kautta Viaplay kuuluu tilaukseen, kun on Viasatin kanavapaketit tilattuna. Onko yllätys, että siellä on varmaan kaikki muut palveluntarjoajat listalla paitsi Telia?
Hyvä huomio! Tämä muuten kertoo kaiken siitä puuhailusta.

Katson itse nyt Saipa - JYP -matsia, Chromella oli ihan paska kuva mutta avasin Edgen niin ei voi valittaa kuvanlaadusta ainakaan, ihan älyttömän hyvä kuva! Äänet on sitä tuttua huttua eli NHL-tasosta ollaan yhtä kaukana kuin kaukalossakin.

Kuvassa on se ongelma, että tuosta kaukalosta näkyy kerrallaan noin 1/12 koska zoominappula on pohjassa. Hyökkäys kun tulee niin ei tiedä yhtään onko kaukalon toiselta laidalta joku nousemassa, kun kuva zoomataan alareunassa kiekkoa kuljettavaan ukkoon.
 

Liitteet

  • dsg325.jpg
    dsg325.jpg
    49,4 KB · kertaa luettu: 410

Telia

Jäsen
Onko tuossa Liiga-kauden kynnyksellä tilauksen tehneet saaneet jo laskun? Itse en ole saanut ja mietin vain, että koska mahtaa tulla. Ei ole (kovin) mukavaa, jos joku Telian päässä on ryssinyt ja kuukauden päästä joku perintäfirma ottaa yhteyttä.

Ei hätää. Kaikille ei ole vielä ensimmäisiä laskuja lähtenyt. Ensimmäinen lasku ei siis välttämättä ole juuri täsmällisesti kuukauden ajalta, koska laskutusryhmät vaihtelee. Ensimmäinen lasku voi siis olla vajaalta kuukaudelta tai reilulta kuukaudelta, riippuen mikä laskutusryhmä on ja milloin paketti on avattu. Laskun erittelystä näkee kuitenkin aina, että mitä aikaväliä siinä laskutetaan. Mitään ylimääräistä ei kuitenkaan keneltäkään asiakkaalta veloiteta, vaan sitä aikaa kun Liiga-passi on ollut aktiivisena.

//Niko
 

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Onko tuossa Liiga-kauden kynnyksellä tilauksen tehneet saaneet jo laskun? Itse en ole saanut ja mietin vain, että koska mahtaa tulla. Ei ole (kovin) mukavaa, jos joku Telian päässä on ryssinyt ja kuukauden päästä joku perintäfirma ottaa yhteyttä.
Minä oli tilannut Liiga-passin 12.9. Sain ensimmäisen laskun sähköpostiini 11.10. Laskutusjaksoni on ollut 12.9. - 4.10. Laskun eräpäivä on 28.10. (joka kuukauden 28. päivä minulla lienee jatkossakin eräpäivä).

Ennenkuin Telian lasku tuli sähköpostiini, niin sitä ennen tuli Telialta tarkistusviesti, jossa haluttiin varmistaa sähköpostiosoitteeni voimassaolo. Kun olin sen osoitteeni vahvistanut, niin lasku ilmestyi heti sen jälkeen.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kuvassa on se ongelma, että tuosta kaukalosta näkyy kerrallaan noin 1/12 koska zoominappula on pohjassa. Hyökkäys kun tulee niin ei tiedä yhtään onko kaukalon toiselta laidalta joku nousemassa, kun kuva zoomataan alareunassa kiekkoa kuljettavaan ukkoon.
Tämä on totta, mutta annetaan samasta pelistä positiivistakin palautetta: se holtiton kameran vaihtelu on taidettu saada nyt kitkettyä! Tuossa kolmannen erän puolessa välissä havahduin siihen, etten ollut tainnut kertaakaan noitua kuvan siirtymistä kulmakameraan kesken tilanteen. @Telia loistava homma, mikäli palaute on tältä osin mennyt tuotantotiimille asti.

Sitten vielä se zoomi pienemmälle, niin ei tule niin kiire seurata kiekkoa sillä pääkamerallakaan.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Onko tuossa Liiga-kauden kynnyksellä tilauksen tehneet saaneet jo laskun? Itse en ole saanut ja mietin vain, että koska mahtaa tulla. Ei ole (kovin) mukavaa, jos joku Telian päässä on ryssinyt ja kuukauden päästä joku perintäfirma ottaa yhteyttä.
Ei ole näkynyt. Kirjauduin jopa Telian sivuille katsomaan, mutta eipä sieltäkään laskua löytynyt. Saisi kyllä tulla muilta palveluntarjoajilta vastaava maksujärjestelmä käyttöön.

edit. Kävin nyt taas Telian sivuilla, siellä on lasku, mutta sähköpostiin (katsoin myös roskapostit) ei ole laskua tullut. Kai se sinne kuitenkin jossain vaiheessa tulee
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Ennenkuin Telian lasku tuli sähköpostiini, niin sitä ennen tuli Telialta tarkistusviesti, jossa haluttiin varmistaa sähköpostiosoitteeni voimassaolo. Kun olin sen osoitteeni vahvistanut, niin lasku ilmestyi heti sen jälkeen.
Minultakin tuota sähköpostiosoitteen varmistusta jostain syystä tässä syksyllä kysyttiin, vaikka joukkuepassin tilauksen lopetin viime keväänä eikä ole enää mitään voimassaolevaa tilausta @Telialta.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Teliasta oppii asiakkaana uutta koko ajan. Voitteko kuvitella, että semmoinenkin tv- palvelu on olemassa, jossa kännyllä tehdyt verkkotallennukset ei näy digiboksin verkkotallennuksissa ja päinvastoin? Mutta eiköhän tätäkin asiaa viedä kovasti eteenpäin, ja on kunnossa vielä tällä vuosikymmenellä.
EDIT: No nyt tuli moka, ei varmasti ole kunnossa tällä vuosikymmenellä, mutta seuraava on siis jo mahdollisuuksien rajoissa ;)
 

Telia

Jäsen
Teliasta oppii asiakkaana uutta koko ajan. Voitteko kuvitella, että semmoinenkin tv- palvelu on olemassa, jossa kännyllä tehdyt verkkotallennukset ei näy digiboksin verkkotallennuksissa ja päinvastoin? Mutta eiköhän tätäkin asiaa viedä kovasti eteenpäin, ja on kunnossa vielä tällä vuosikymmenellä.
EDIT: No nyt tuli moka, ei varmasti ole kunnossa tällä vuosikymmenellä, mutta seuraava on siis jo mahdollisuuksien rajoissa ;)

Tähän on pakko tarttua, ettei juttu lähde aiheettomasti laukalle. Väite ei pidä paikkaansa.

Telia TV -digiboksin ja Telia TV -sovelluksen tallenteet toimii saumattomasti ristiin. Mikäli molemmissa palveluissa on Tallennuspalvelu käytössä, niin tallenteita voi tehdä ja katsoa kummallakin palvelulla.

Tarkempia infoja Tallennuspalveluun liittyen löytyy täältä.

//Niko
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös