Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 481 291
  • 21 714

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Käsittämätöntä on lähinnä se, miten Telia ei ole saanut sovellustaan siihen kuntoon, ettei vastaavia ongelmia tulisi niin helposti ja paljon. Jos asiakkaalla toimivat muut suoratoistopalvelut, ei siinä tietysti tule mieleen alkaa sitä omaa verkkoa käydä syvemmin läpi, jos nyt on osaamistakaan siihen. Tilanne siis harmittaa em. asiakkaiden puolesta, itselleni sillä ei enää ole mitään merkitystä miten palvelu toimii.
Mä olen jossain vaiheessa uraa tehnyt tietoliikenteen vianrajoitusta. Sen takia voin sanoa *krhm* ns. työn puolesta, että laajemman vian rajoituksessa yhteisen nimittäjän löytäminen oli aina a ja o. Se on juuri se, mikä mua eniten tässä hämää. Jos ja kun muut vastaavat palveluntarjoajat eivät ongelmoi kuvan kanssa, niin silloin yhteinen nimittäjä rajaantuu jonnekin muualle kuin käyttäjien laitteisiin. En ymmärrä edes vähää alusta tätä appsi-maailmaa, mutta voisiko se vika olla siinä puskurissa? Toisaalta, näissä vianrajoituksissa ongelman toistaminen testiympäristössä luulisi olevan triviaali homma. Ja kun se ongelma on saatu toistettua, sen rajoittaminen ja korjaaminen pitäisi olla yhtä triviaalia. Jos tuota ongelmaa sitten taas ei ole saatu toistettua, niin sitä pidän ihmeenä. Tuskin ihmiset nyt silkkaa pahuuttaan motkottavat puuroutuvasta kuvasta.

Se viive nyt on taas sellainen juttu, että sitä ei olisi alunpitäenkään pitänyt olla olemassa. Joku lähetysviive on toki aina, mutta että kuusinkertainen muihin verrattuna? Ihan testatusti olen havainnut Viaplayn NHL-viiveen olevan 20 s paikkeilla. Tekohengitystähän tuolle appsin viiveelle voi antaa käynnistelemällä sitä uudelleen, mutta onhan sekin ihan purkkaviritys viimeisen päälle. Mä sentään pystyn vertaamaan win10-appsiin tota cc-viivettä, kaikilla ei välttämättä ole siihen mahdollisuutta tai halua.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jos oikeasti suurimmalla osalla asiakkaista olisi merkittäviä ongelmia, niin kyllä valtamedia siitä uutisoisi. Ja tässäkin ketjussa olisi paljon suurempi meteli käynnissä jatkuvasti. Tämän huomaa esimerkiksi silloin, kun yksittäisessä ottelulähetyksessä on kaikkiin katsojiin vaikuttavia ongelmia, jolloin tässäkin ketjussa liikehdintä kasvaa merkittävästi.

Telian liiga-tuotteeseen liittyy paljon ongelmia ja vielä ongelmallisempaa on se tapa miten Telia käsittelee asiakkaitaan. Kaikki ei tästä huolimatta ole kuitenkaan pielessä. Itse lähetyksien toimivuuteen liittyvät ongelmat johtuvat pääsääntöisesti siitä, että Telia-TV on liian tarkka yhteyden toimivuudesta, eikä sillä ole vikasietoa juuri nimeksikään. Jos tältä osin asiakkaalla käytössä oleva yhteys kuitenkin ns. "vastaa huutoon", niin pystyy yleensä katselemaan varsin ongelmattomasti lähetyksiä.

Esimerkiksi itse olen ollut melko hiljaa tässä ketjussa. Mutta tuo huono vikasieto on alkanut pänniä taas ihan kunnolla. Viime kaudella sain 100-megaisella laajakaistalla ja Chromecastilla homman toimimaan, kun tämän ketjun ohjeiden mukaan avasin reitittimeltä 5 GHz:n taajuudella toimivan wifi-yhteyden ja pakotin sen täysin vapaalle kanavalle. Voi olla että tuolle kanavalle sitten on ilmestynyt joku muu, kun taas alkoi resoluution seilaaminen heti kauden alusta.

Sain ongelman ratkaisemiseksi CC ultran kytkettyä kaapelilla vaihtoehtoiseen 10-megaista kaistaa tarjoavaan purkkiin. (Tuon nopeus tulee nousemaan kuukauden päästä.) Tällä tavalla homma on toiminu pääosin, mutta taas lauantaina näkyi sitä PERKELEEN resoluution seilaamista.

Kyllähän tuo sikäli vituttaa, kun - kuten täällä on moni todennut - minkään muun palvelun kanssa ei tarvitse vastaavia kikkailla. Yle Areena, Netflix, YouTube, SVT play, Ruutu+ jne jne.

Edelleen kuvanlaatu on selvästi parempi myös ja varsinkin tallenteissa kuin edellisellä palveluntarjoajalla. Silloin kun sitä parasta laatua pukkaa. Minua henkilökohtaisesti ei joku parin tai edes viiden minuutin viive juuri haittaa. Toki kaikenlaisia spoilauspalveluita ja Jatkoaikaa pitää esimerkiksi jatkoajoilla välttää. Maksaisin myös laskut mielelläni luottokortilla, mutta sekin lähinnä Nice to have.

Se kuvanlaadun seilaus pois niin minä olen tyytyväinen.
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Koska Telia mahtaa lähettää laskun? Ja tuleeko sähköisenä vai kirjeenä? Aloitin tilauksen tuossa kauden kynnyksellä eikä ole vielä mitään kuulunut.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Osaisitko tarkentaa, että mikä tuossa nimenomaisessa vastauksessa (tai tilanteessa mihin se liittyy) on niin härskiä? Teliahan kokeili sitä uutta alustaa harjoituskaudella ja se todellakin osoittautui ongelmalliseksi. Mitä muuta vastausta tähän asiaan Telian edustajat olisivat voineet tähän ketjuun kirjoittaa? Tuo vastaus kuitenkin kertoo missä mennään, ja itse ainakin ennemmin otan vastaan tuon tiedon, kuin pelkkää hiljaisuutta.
Vastaus ei ehkä itsessään ole kovin härski, mutta onhan se nyt ihan helvetin härskiä toimintaa että kaksi ja puoli vuotta oikeuksien hankkimisen jälkeen Telia ei ole saanut kasaan sellaista viritystä että suora lähetys olisi ihan oikeasti suora. Joo, sekunnilleen suoraa lähetystä ei voi teknisistä syistä varmasti koskaan tulla, mutta edes se kohtuullinen 30 sekunnin viive (Joka on esim. C Morella tai Viaplayssa verrattuna normaaleihin kanaviin) olisi varmaan ihan jees joskus saada tässä aikaan.

Toki uskon että tätä oikeasti suoran lähetyksen vaihtoehtoa tutkitaan ja palaute on viety eteenpäin. Suorat lähetykset saadaan varmasti aikaiseksi kauden aikana. Ei tosin tiedetä onko kyseessä esim. tämä liigakausi vai kenties tämä Telian sopimuskausi joka kestää johonkin ensi vuosikymmenen puoliväliin. Suoria lähetyksiä odotellessa voit ladata Telia Loves Suorat lähetykset -äpin, mitään et sieltä kyllä näe mutta sen Äpin avulla voit tilata Telian boksin jonka kautta näet suoria lähetyksiä! Mukavaa päivänjatkoa! :)
 

Viper

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen ihmetellyt täälläkin kirjoittavien ihmisten ongelmia Telian kanssa. Itsellä kun chromecastin kautta kuva on ollut aina ihan priimaa ja kaikki toiminut hyvin.

Nyt olen kuitenkin pari peliä joutunut katsomaan tietokoneella ja osin puhelimella. Ja kyllä vaan on kuva ollut huonoa! Koneella aina hetkittäin kuva oli terävä ja hyvä, mutta suuret osat ajasta selkeästi huonompilaatuista. Erikoista sinäänsä, että tietokoneen kanssa olin vielä selkeästi lähempänä reititintä, mistä langaton signaali noin 50 megabitin sekuntivauhdilla lähtee ilmoille. Jos kuva olisi aina noin huonoa, niin en maksaisi palvelusta. Onneksi kyllä jostain syystä CC ja telkkari toimiii aina hyvin.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Katselin tässä HPK - Lukko pelin maaleja Liigan sivuilta ja on tuo kulmakameramiehen toiminta aika erikoista. Heilutaan hulluna edestakaisin ja jatkuvasti jäljessä niin, ettei kiekko pysy kuvassa.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Tuossa kampanjassahan on pointtina, että se hinta ei nouse, jos tilauksen tekee ennen lokakuun alkua. Tuo 29,90€ hinta pätee niin kauan kuin tilauksen pitää voimassa. Näin on Telian edustaja sanonut tässä ketjussa ja kampanjaehdoissakin muistaakseni näin mainittiin.

Ja luotat mitä täällä puhuvat päät sanoo? Hah, ei ole ihan yksi eikä kaksi esimerkkiä toiseen suuntaan.. mutta joo saahan sitä jokainen uskoa mihin haluaa. Meillä käy joulupukki joka vuosi!
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Jos 1gen CC on laitteiston osalta jäämässä jollain tavalla jälkeen, niin on ihan loogista, että sitä joutuu jossain vaiheessa päivittämään. En todellakaan toivo, että yksikään palveluntarjoaja väkisin yrittää karsia laatua, jotta vanhempi laitteisto pysyy mukana. En tosin tiedä mihin tuo toimimattomuus tässä kohtaa liittyy, joten kommentoin vain yleisellä tasolla. Se tuntuu kyllä erikoiselta, jos tuolla kuitenkin viime kaudella vielä homma toimi hyvin. Käsittääkseni merkittäviä muutoksia tälle kaudelle ei ole tehty, joten toimivuuden huonontuminen on erikoista.

Käytin hetkellisesti vuosi sitten Chromea lisärin kera, mutta siirryin pian Win10 softaan, joka on toiminut pääosin erinomaisesti. Tällä kaudella Win10 softa ei ole tuottanut mitään ongelmia, vaikka viime kauden aikana pieniä ongelmia välillä ilmaantuikin. Edge on myös parin testin perusteella toiminut hyvin, eikä se nyt suoranaisesti ole "kuopattu selain". IE sitä kyllä on ja sen käyttöä en suosittele kenellekään.

Ja lisätään nyt tähän loppuun vielä, että en ymmärrä miksi HTML5:n tuominen kaikille selaimille on kestänyt näin kauan ja se on mielestäni Telialta iso virhe.

No Telialla ei ainakaan ihan heti tule sitä "ongelmaa" että pitäisi laatua alkaa erikseen karsia..
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vastaus ei ehkä itsessään ole kovin härski, mutta onhan se nyt ihan helvetin härskiä toimintaa että kaksi ja puoli vuotta oikeuksien hankkimisen jälkeen Telia ei ole saanut kasaan sellaista viritystä että suora lähetys olisi ihan oikeasti suora. Joo, sekunnilleen suoraa lähetystä ei voi teknisistä syistä varmasti koskaan tulla, mutta edes se kohtuullinen 30 sekunnin viive (Joka on esim. C Morella tai Viaplayssa verrattuna normaaleihin kanaviin) olisi varmaan ihan jees joskus saada tässä aikaan.

Toki uskon että tätä oikeasti suoran lähetyksen vaihtoehtoa tutkitaan ja palaute on viety eteenpäin. Suorat lähetykset saadaan varmasti aikaiseksi kauden aikana. Ei tosin tiedetä onko kyseessä esim. tämä liigakausi vai kenties tämä Telian sopimuskausi joka kestää johonkin ensi vuosikymmenen puoliväliin. Suoria lähetyksiä odotellessa voit ladata Telia Loves Suorat lähetykset -äpin, mitään et sieltä kyllä näe mutta sen Äpin avulla voit tilata Telian boksin jonka kautta näet suoria lähetyksiä! Mukavaa päivänjatkoa! :)
Samaa mieltä. Sitä kyllä ihmettelen, että miksi viive on ihan "normaaleissa" rajoissa Win10 sovelluksella, mutta Chromecast tulee 1-2 minuuttia sitäkin jäljessä. Olen käyttänyt aika vähän Chromecastia, joten en tiedä toistuuko sama trendi muiden sisällöntuottajien kanssa, mutta epäilen että ei toistu. Ei ainakaan noin radikaalisti.

En tiedä mitä luokkaa tuo viive Win10 sovelluksen kautta on, mutta ainakin maalit näkee sitä kautta ennen kuin liigavahti tai liigan nettisivut niistä ilmoittavat.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Olen käyttänyt aika vähän Chromecastia, joten en tiedä toistuuko sama trendi muiden sisällöntuottajien kanssa, mutta epäilen että ei toistu. Ei ainakaan noin radikaalisti.
Ei toistu. Isoin viive mikä minulla on Chromecastin kanssa ollut on sellaiset 35 sekuntia normaaliin kaapeli-tv:n lähetykseen. Tai siis tämä lähinnä Viaplayn ja C Moren kanssa, mutta tuskin se on muillakaan kovin paljon tuota isompaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei toistu. Isoin viive mikä minulla on Chromecastin kanssa ollut on sellaiset 35 sekuntia normaaliin kaapeli-tv:n lähetykseen. Tai siis tämä lähinnä Viaplayn ja C Moren kanssa, mutta tuskin se on muillakaan kovin paljon tuota isompaa.
Eli jotain ihmeellistä on Telialla nimenomaan liittyen Chromecastin kautta katseluun. Muutenkin tuo Win10 sovellus tuntuu olevan paras tapa katsella Telia TV:tä, vaikka siinäkin on omat käytettävyyteen liittyvät hankaluutensa.

Hyvin vähän voi kehua Telia TV-sovelluksia, vaan kyllä niistä löytyy poikkeuksetta paljon toivomisen varaa. Toivottavasti Telia on edes ymmärtänyt tämän ja uudistaa näitä sovelluksia kovalla kädellä mahdollisimman pian.
 

kalle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Annetaan nyt välillä posiakin, kun aihetta on. Nimittäin eilinen HPK - Lukko -peli pyöri lähes moitteetta koko illan. Ainoastaan kanavanvaihdon jälkeen kuva ikäänkuin haki asetuksiaan ja oli muutaman sekunnin tutun suttuinen , mutta palasi nopesti hyväksi.
En tiedä, voiko se vaikuttaa asiaan , että kyseessä oli kierroksen ainoa ottelu. Onkohan muilla kokemuksia siitä, millainen kuvanlaatu on riippuen kierroksen lähettyjen otteluiden määrästä?
Elisan kotiliittymä 100M, wifi, Telian boxi -yhdistelmä käytössä.
ps. Juuri eilen päivällä Telian kaveri soitteli kysyen kokemuksista Telia-tv:stä. Kun kerroin jatkuvista kuvanlaatuongelmista, ymmärsi hyvin, että en tarttunut sinänsä hyvään tarjoukseen NHL- ja KHL ym. paketista,
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
En tiedä olisiko liikaa pyydetty että nyt yli vuoden harjoittelun jälkeen nuo jäähykellot toimisivat oikein?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Olipahan epäselvästi ilmaistu Liiga-passi + Viasat Jääkiekko passin tilaushinta Telian sivuilla. 29,90€/kk hinta pätee vain puhelinliittymän tai nettiliittymän omistajille. Muuten olisin voinut päivittää tuohon mutta olkoot.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Olipahan epäselvästi ilmaistu Liiga-passi + Viasat Jääkiekko passin tilaushinta Telian sivuilla. 29,90€/kk hinta pätee vain puhelinliittymän tai nettiliittymän omistajille. Muuten olisin voinut päivittää tuohon mutta olkoot.

Mutta ei päde jos on kiinteistöliittymä ":D" Itselläkin on 100/10 Telian kuitu enkä saa tuota tarjousta
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eihän näissä teidän klipeissä ole mitään järkeä. Katsotteko itse näitä ollenkaan? Viime vuonna sama homma, joten projekti on valmis? Esimerkkinä tässä siis tämä ässien 0-1 -maali. Tasan minuutti alkuun jotain surffailua ja diipadaapaa. Ton kokonen firma ja tämmönen laatu, huhhuh.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ensimmäisten pelien ottelukoosteet ovat tulossa Youtubeen viiveellä.
Mites näiden koosteiden kanssa? Tuleeko ne ensi vai sitä seuraavan vuoden puolella, vai kenties silloinkaan?
Kiitos nostosta ja tätä olemmekin pyrkineet kehittämään. Ottelukoosteet ovat herättäneet keskustelua ja aiommekin panostaa niihin nyt enemmän. Tavoitteemme on, että ne sisältäisivät kaikki kohokohdat, eikä pelkät maalit ja jäähyt.
Mites sitten näiden koosteiden kehittämisen kanssa, minkälaisella viiveellä olette suunnitelleet lisäpanostuksen ja kehityksen tapahtuvan?
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Eihän näissä teidän klipeissä ole mitään järkeä. Katsotteko itse näitä ollenkaan? Viime vuonna sama homma, joten projekti on valmis? Esimerkkinä tässä siis tämä ässien 0-1 -maali. Tasan minuutti alkuun jotain surffailua ja diipadaapaa. Ton kokonen firma ja tämmönen laatu, huhhuh.
@Telia
Tähän todellakin toivotaan vastausta. Tämän asian PITI OLLA KUNNOSSA tämän kauden alussa ja tähän kuulemma panostettu.

Itse katoin JYPin jonkun matsin liigan sivuilta, ja klikkasin ekan maalin highlighteja. 50sec oli mennyt molemmissa päissä pörräämistä niin naurahdin ja suljin sen klipin "maalista"
 

j2k

Jäsen
Pieni asia, mutta taas risoo. Tyhmä logiikka on tuossa nettiselain-playerissä, kun mutettaakseen volumen pitää painaa ensin volumenappia, ja sitten vasta mutea. Joka ikisessä muussa videoplayerissä mikä on netissä tullut vastaan, volume menee mutelle kun painaa kerran volumea, ja mute lähtee pois kun painaa nappia uudestaan.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Se on hyvä, että tälle kaudelle Liigavahtiin tuli cast-mahdollisuus. Sen sijaan se ei ole hyvä, että joka klipin ja koosteen alusta monta sekuntia on kamalaa suttulaatua. Esim. maalikoosteissa yleensä ensimmäisen maalin saa katsoa suttuisen, loput näkyy hyvin.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se on hyvä, että tälle kaudelle Liigavahtiin tuli cast-mahdollisuus. Sen sijaan se ei ole hyvä, että joka klipin ja koosteen alusta monta sekuntia on kamalaa suttulaatua. Esim. maalikoosteissa yleensä ensimmäisen maalin saa katsoa suttuisen, loput näkyy hyvin.
No tämä selittää Telian nerokkaan ratkaisun laittaa klippeihin minuutti ylimääräistä täytepuskuria alkuun.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Se on hyvä, että tälle kaudelle Liigavahtiin tuli cast-mahdollisuus. Sen sijaan se ei ole hyvä, että joka klipin ja koosteen alusta monta sekuntia on kamalaa suttulaatua. Esim. maalikoosteissa yleensä ensimmäisen maalin saa katsoa suttuisen, loput näkyy hyvin.

On muuten helvetin rasittavaa.
 

Strongbow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko Rauma
Menee nyt ketjun ohi, mutta AppleTV3 ei pysty asentamaan sovelluksia. Siinä on oletuksena tietty määrä sovelluksia vakiona, lisää ei tule eikä nykyisiä varmaankaan enää kehitetä. Telia aikana ei ole enää kolmosta ollut itsellä, joten en osaa sanoa onko sille Telia sovellusta.

AppleTV 4 taas sallii vapaammin sovelluskehityksen sen päälle ja TeliaTV löytyy sovelluskaupasta. Samoin nelosversion 4K-malli tukee 4k ulostuloa sekä HDR-materiaalia.

Sekä kolmos, että nelosversio tukevat AirPlayta, eli kuvan lähettämistä iPhonesta AppleTV:n kautta telkkariin. Suosittelen suoraan nelosversion 4k-mallia, jos kotoa löytyy 4k-televisio.

Lainaan nyt vielä tätä ja on kyllä hieman ohi aiheen, mutta porukka Telian kanssa näitä käyttää, et sopinee myös tänne. Eli ostin Apple TV3:sen ja ainakin Chromecastiin eroa on kuin yöllä ja päivällä. Eli suosittelen jos ei ole rahaa sijoittaa mitään 200€ -luokkaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös