Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 475 367
  • 21 682

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Rogerin kanssa täysin samoilla linjoilla.

Täälläkin voisivat oikeasti pitää vaikka vaan turpansa kiinni koska ei asioille tunnuta tekevän mitään. Toki ymmärrän sen että tänne kirjoittavat Teijo-Annelit ovat Telialla vaan töissä ja he kirjoittavat sitä mitä on käsketty, mutta siitä huolimatta.

Näin. Tuohon lainaukseen liittyen niin tässä yksi Telian härskeimmistä:

Uusi alusta oli osittain käytössä harjoituskaudella, mutta jouduimme tekemään takaisinvedon siinä ilmenneiden haasteiden vuoksi. Vanha alusta on siis käytössä, kunnes uuden alustan toiminta saadaan varmistettua.

Onneksi en penniäkään laita kyseiselle lafkalle.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
On minulla toki pari puhelinliittymää (lasten) omissa nimissäni (on muuten nettiliittymäkin, mut siinä lasku menee eri osoitteeseen) ja lasku tulee oikein. Mutta Telialle ihan mahdotonta eritellä tiettyyn tuotteeseen liittyviä laskuja laskutettavaksi eri kautta (en oikeasti tiedä satavarmasti, mutta yhtä satavarmasti tiedän tämän firman kuitenkin suht hyvin tuntien ja tätä ketjua aktiivisesti seuraavana. laskut menisivät varmasti vituiksi jos edes yrittäisin).
Veikkaan että Telialla on sellainen systeemi että puhelinliittymät ja sitten esim. kiinteän verkon laajakaistat ovat eri järjestelmässä heidän sisällään. Ja tämä ei sinänsä olisi mikään ihme juttu edes, tiedän nimittäin että muillakin operaattoreilla näin on ainakin joskus ollut. Esimerkiksi DNA:ltakaan et saa kännykkälaskuja ja kiinteän verkon laajakaistan ja TV-palveluiden laskua samassa.

Mutta kuinka helvetin vaikeaa voi olla vaan tehdä se etukäteismaksu luottokortilla mahdolliseksi? No sehän on siis oikeasti ihan naurettavan helppoa.
Sitä vaan mietin että jos näin on niin miksi sitten sitä ei ole käytössä yhdelläkään operaattorilla? Todennäköisesti se johtuu siitä että Telian ja muidenkin operaattoreiden myynti-/tilausjärjestelmä on sen verran vanha että että sinne ei yksinkertaisesti pysty sitä luottokorttimaksua lisäämään. Se vaatisi varmasti helvetisti työtä tai sitten ihan kokonaan uuden järjestelmän jossa olisi periaatteessa pelkkä Liiga. Ja oletettavasti tätä ei ole tulossa.

Ja joo, se on totta että Telia ikäänkuin lähti mukaan suoratoistopalveluiden bisnekseen ja muillakin suoratoistopalveluilla on korttimaksu. Mutta ero on siinä että Telialla tuo pakettien käyttö vaatii pohjalle sen Telia TV:n ja olen ihan 100%:n varma että Telia TV lisätään johonkin järjestelmään ja siihen sitten lisätään kanavapaketteja päälle. Ja tässä järjestelmässä ei tosiaan ole mahdollisuutta korttimaksulle.

DNA:ltakin voit tilata Viaplayn mutta ei sitäkään voi luottokortilla maksaa.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos ajatellaan tämän palstan ulkopuolelta niin en ole kohdannut vielä yhtään kaveria/tuttua, jolla TeliaTV olisi toiminut ongelmitta. Siksi on kovin vaikea niellä näitä ”suurimmalla osalla toimii hyvin” ja ”täällä kirjoittelee vaan ne harvat joilla ongelmia” kommentteja.

Eikä se paljon paremmalta vaikuta, jos ne joilla sattuu toimimaan ovat iso osa joutuneet ostamaan kaikennäköisiä bokseja ja liittymiä sen saavuttaakseen.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos ajatellaan tämän palstan ulkopuolelta niin en ole kohdannut vielä yhtään kaveria/tuttua, jolla TeliaTV olisi toiminut ongelmitta. Siksi on kovin vaikea niellä näitä ”suurimmalla osalla toimii hyvin” ja ”täällä kirjoittelee vaan ne harvat joilla ongelmia” kommentteja.

Eikä se paljon paremmalta vaikuta, jos ne joilla sattuu toimimaan ovat iso osa joutuneet ostamaan kaikennäköisiä bokseja ja liittymiä sen saavuttaakseen.

Tunnen itsekin useamman henkilön, joka ei tälle kaudelle enää pakettia ottanut johtuen huonolaatuisesta kuvasta. Sinällään harmittaa heidän puolestaan, koska itse lopetin tilauksen ihan muista syistä, mutta toiston laadussa ei ollut mitään moitittavaa. Osassa tapauksia saattaisi olla jotain, tai paljonkin, tehtävissä ihan asiakkaan puolella verkkoon liittyen. Ymmärrän silti mainiosti senkin, ettei ole haluja lähteä esim. langattoman verkon asetuksia muokkaamaan, jos kaikki muut palvelut toimivat täysin ongelmitta. Niin paljon näistä ongelmista olen kuullut, että kyseessä ei voi olla tyhjästä nariseminen. Pidänkin käsittämättömänä, etteikö Telialla saataisi sovellusta sellaiseen iskuun, ettei tällaisia ongelmia tulisi niin helposti vastaan.
 

Fubar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Liigalähtetyksissä on pyörinyt tarjous, jossa Liiga + Viasatin jääkiekko maksaisi 29.90/kk, mikä vaikuttaisi varsin hyvältä diililtä tulevaa NHL-kautta silmällä pitäen. No, Telian aspasta sitten selvisi, että hinta nousee 10/kk lokakuun alusta sopivasti ennen sitä NHL-kautta. Ihan kevyesti harhaanjohtavaa etten sanoisi.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Liigalähtetyksissä on pyörinyt tarjous, jossa Liiga + Viasatin jääkiekko maksaisi 29.90/kk, mikä vaikuttaisi varsin hyvältä diililtä tulevaa NHL-kautta silmällä pitäen. No, Telian aspasta sitten selvisi, että hinta nousee 10/kk lokakuun alusta sopivasti ennen sitä NHL-kautta. Ihan kevyesti harhaanjohtavaa etten sanoisi.
Tuossa kampanjassahan on pointtina, että se hinta ei nouse, jos tilauksen tekee ennen lokakuun alkua. Tuo 29,90€ hinta pätee niin kauan kuin tilauksen pitää voimassa. Näin on Telian edustaja sanonut tässä ketjussa ja kampanjaehdoissakin muistaakseni näin mainittiin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos ajatellaan tämän palstan ulkopuolelta niin en ole kohdannut vielä yhtään kaveria/tuttua, jolla TeliaTV olisi toiminut ongelmitta. Siksi on kovin vaikea niellä näitä ”suurimmalla osalla toimii hyvin” ja ”täällä kirjoittelee vaan ne harvat joilla ongelmia” kommentteja.

Eikä se paljon paremmalta vaikuta, jos ne joilla sattuu toimimaan ovat iso osa joutuneet ostamaan kaikennäköisiä bokseja ja liittymiä sen saavuttaakseen.
Minun kokemukseni taas ovat päinvastaisia. En ole palstan ulkopuolella törmännyt keneenkään, jolla olisi lähetysten kanssa merkittäviä ongelmia. Kaveri- ja tuttavapiiristä valtaosalla on käytössä joko Chromecast tai Windows-kone, eikä mitään ylimääräisiä laitteita tai yhteyksiä ole hankittu.

Jos oikeasti suurimmalla osalla asiakkaista olisi merkittäviä ongelmia, niin kyllä valtamedia siitä uutisoisi. Ja tässäkin ketjussa olisi paljon suurempi meteli käynnissä jatkuvasti. Tämän huomaa esimerkiksi silloin, kun yksittäisessä ottelulähetyksessä on kaikkiin katsojiin vaikuttavia ongelmia, jolloin tässäkin ketjussa liikehdintä kasvaa merkittävästi.

Telian liiga-tuotteeseen liittyy paljon ongelmia ja vielä ongelmallisempaa on se tapa miten Telia käsittelee asiakkaitaan. Kaikki ei tästä huolimatta ole kuitenkaan pielessä. Itse lähetyksien toimivuuteen liittyvät ongelmat johtuvat pääsääntöisesti siitä, että Telia-TV on liian tarkka yhteyden toimivuudesta, eikä sillä ole vikasietoa juuri nimeksikään. Jos tältä osin asiakkaalla käytössä oleva yhteys kuitenkin ns. "vastaa huutoon", niin pystyy yleensä katselemaan varsin ongelmattomasti lähetyksiä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näin. Tuohon lainaukseen liittyen niin tässä yksi Telian härskeimmistä:

Uusi alusta oli osittain käytössä harjoituskaudella, mutta jouduimme tekemään takaisinvedon siinä ilmenneiden haasteiden vuoksi. Vanha alusta on siis käytössä, kunnes uuden alustan toiminta saadaan varmistettua.
Osaisitko tarkentaa, että mikä tuossa nimenomaisessa vastauksessa (tai tilanteessa mihin se liittyy) on niin härskiä? Teliahan kokeili sitä uutta alustaa harjoituskaudella ja se todellakin osoittautui ongelmalliseksi. Mitä muuta vastausta tähän asiaan Telian edustajat olisivat voineet tähän ketjuun kirjoittaa? Tuo vastaus kuitenkin kertoo missä mennään, ja itse ainakin ennemmin otan vastaan tuon tiedon, kuin pelkkää hiljaisuutta.
 

Meiken

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minun kokemukseni taas ovat päinvastaisia. En ole palstan ulkopuolella törmännyt keneenkään, jolla olisi lähetysten kanssa merkittäviä ongelmia.

Tähän on pakko kompata sen verran, että en itsekään tunne ketään, jolla olisi ongelmia lähetysten kanssa. Yhtä lukuunottamatta kaikki tuttavani ovat nimittäin jo lopettaneet tilauksen ongelmien takia. Tällä yhdellä kaverilla ei ole ongelmia ollut ja hänen tilauksensa jatkuu edelleenkin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tähän on pakko kompata sen verran, että en itsekään tunne ketään, jolla olisi ongelmia lähetysten kanssa. Yhtä lukuunottamatta kaikki tuttavani ovat nimittäin jo lopettaneet tilauksen ongelmien takia. Tällä yhdellä kaverilla ei ole ongelmia ollut ja hänen tilauksensa jatkuu edelleenkin.
Ja minä kiitän jokaista joka näin toimii. Mitä enemmän tilauksia lopetetaan, niin sitä parempi se on kaikkien kannalta. Itsekin lopetin oman tilaukseni ongelmien vuoksi. Haluan kuitenkin nähdä otteluita, joten maksan nyt kaverin kanssa puoliksi yhtä tilausta. Pääasia on, että reagoi Telian ongelmiin niin paljon kuin mahdollista, koska lompakolla äänestäminen on ylivoimaisesti paras keino herättää Teliaa vallitsevaan tilanteeseen.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Telian liiga-tuotteeseen liittyy paljon ongelmia ja vielä ongelmallisempaa on se tapa miten Telia käsittelee asiakkaitaan. Kaikki ei tästä huolimatta ole kuitenkaan pielessä. Itse lähetyksien toimivuuteen liittyvät ongelmat johtuvat pääsääntöisesti siitä, että Telia-TV on liian tarkka yhteyden toimivuudesta, eikä sillä ole vikasietoa juuri nimeksikään. Jos tältä osin asiakkaalla käytössä oleva yhteys kuitenkin ns. "vastaa huutoon", niin pystyy yleensä katselemaan varsin ongelmattomasti lähetyksiä.
Tässä sen itse sanot, paljon on ongelmia. Kaikki ei ole pielessä, mutta se tärkein eli toimivuus ja sitä kautta katsojakokemuksen minimitavoite on. Se ei yksinkertaisesti voi olla asiakkaan osa järjestää nettiyhteytensä vakaus sille tasolle, että tämä yksi toimija saa vehkeensä toimimaan, kun kaikki muut toimijat onnistuvat saamaan omansa toimimaan, vaan se on yksinomaan Telian homma tehdä alusta ja tekniikka sellaisiksi, että se toimii 99% katsojista. Ilman maksullisia lisälaitteita tai sopimuksia. Tämän minimin päälle kun sitten otetaan vielä nämä muut asiat, asiakkaan kohtelu, tilausputki, kuvaamisen laatu, ottelukoosteet jne. niin EI KUKAAN voi väittää, etteikö Telia olisi tämän vetänyt ihan vihkoon, vaikka juuri oma yhteys riittäisikin virheettömään kuvanlaatuun. Ei kukaan.
 

444

Jäsen
Liigalähtetyksissä on pyörinyt tarjous, jossa Liiga + Viasatin jääkiekko maksaisi 29.90/kk, mikä vaikuttaisi varsin hyvältä diililtä tulevaa NHL-kautta silmällä pitäen. No, Telian aspasta sitten selvisi, että hinta nousee 10/kk lokakuun alusta sopivasti ennen sitä NHL-kautta. Ihan kevyesti harhaanjohtavaa etten sanoisi.
Onko kellään tietoa, miten tällaiseen tarjoukseen pääsee käsiksi? Telian sivuilla hinta on 34,90 (1.10. alkaen 39,90).

Edit. Jaa se olikin liittymäasiakkaille. Ei siis mitään.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tässä sen itse sanot, paljon on ongelmia. Kaikki ei ole pielessä, mutta se tärkein eli toimivuus ja sitä kautta katsojakokemuksen minimitavoite on. Se ei yksinkertaisesti voi olla asiakkaan osa järjestää nettiyhteytensä vakaus sille tasolle, että tämä yksi toimija saa vehkeensä toimimaan, kun kaikki muut toimijat onnistuvat saamaan omansa toimimaan, vaan se on yksinomaan Telian homma tehdä alusta ja tekniikka sellaisiksi, että se toimii 99% katsojista. Ilman maksullisia lisälaitteita tai sopimuksia. Tämän minimin päälle kun sitten otetaan vielä nämä muut asiat, asiakkaan kohtelu, tilausputki, kuvaamisen laatu, ottelukoosteet jne. niin EI KUKAAN voi väittää, etteikö Telia olisi tämän vetänyt ihan vihkoon, vaikka juuri oma yhteys riittäisikin virheettömään kuvanlaatuun. Ei kukaan.
Toimivuudessa on ongelmia, mutta ei se täysin pielessä ole. Minäkin olen puhunut mutulla arvioituna 30-40 kaverin ja tutun kanssa miten heillä on Telia toiminut ja yksikään ei ole törmännyt suuriin ongelmiin. Toki joillain on käytössä mobiiliyhteyksiä yms, joiden kanssa törmää ajoittain ongelmiin, mutta pääasiassa kuulemma lähetykset ovat toimineet katselukelpoisesti.

Jos toimivuus olisi täysin pielessä, niin en minäkään olisi pystynyt katsomaan tähän mennessä ehkä noin 80+ ottelua Telian kautta vailla merkittäviä ongelmia. Ruudun kanssa minulla oli ongelmia enemmän alusta loppuun, kun lähetysten toimivuudesta puhutaan.

Mutta tosiaan, Telia on silti vetänyt paljon vihkoon ja lähetykset eivät saisi olla näin vikaherkkiä yhteysongelmille. Se on täysin selvää, enkä ole sitä kieltänyt missään vaiheessa.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toimivuudessa on ongelmia, mutta ei se täysin pielessä ole. Minäkin olen puhunut mutulla arvioituna 30-40 kaverin ja tutun kanssa miten heillä on Telia toiminut ja yksikään ei ole törmännyt suuriin ongelmiin. Toki joillain on käytössä mobiiliyhteyksiä yms, joiden kanssa törmää ajoittain ongelmiin, mutta pääasiassa kuulemma lähetykset ovat toimineet katselukelpoisesti.

Jos toimivuus olisi täysin pielessä, niin en minäkään olisi pystynyt katsomaan tähän mennessä ehkä noin 80+ ottelua Telian kautta vailla merkittäviä ongelmia. Ruudun kanssa minulla oli ongelmia enemmän alusta loppuun, kun lähetysten toimivuudesta puhutaan.

Mutta tosiaan, Telia on silti vetänyt paljon vihkoon ja lähetykset eivät saisi olla näin vikaherkkiä yhteysongelmille. Se on täysin selvää, enkä ole sitä kieltänyt missään vaiheessa.
Jos te kuulutte kaikki sitten Suomen Vakaimmat Verkkoyhteydet ry:hyn ja yhdistyksen syyskokouksessa sitten vertailette kokemuksia. :)

En tiedä, ehkä tässä on alueellisiakin eroja, mutta jännä tosiaan, että oma kokemus (ja keskustelujen tuoma tuntuma) on täysin eri päästä janaa. Toki tuokin on hyvin subjektiivinen määritelmä tuo "suuri ongelma". Joku ei ehkä pidä suurena ongelmana kuvan puuroutumista ottelun aikana, kunhan se ei koko ajan sellaista ole. Tai jotakuta ei ehkä kiinnosta ottelukoosteet ollenkaan. Tai ehkä katsoo tietokoneen tai kännykän näytöltä suoraan.

Ps. Oliko jollain kokemusta Apple TV 4k:n käytöstä Telia TV:n kanssa? Onko täällä sellaisia käyttäjiä, joilla on ollut ongelmia Chromecastin kanssa, mutta Apple TV pelittänyt paremmin?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos te kuulutte kaikki sitten Suomen Vakaimmat Verkkoyhteydet ry:hyn ja yhdistyksen syyskokouksessa sitten vertailette kokemuksia. :)

En tiedä, ehkä tässä on alueellisiakin eroja, mutta jännä tosiaan, että oma kokemus (ja keskustelujen tuoma tuntuma) on täysin eri päästä janaa. Toki tuokin on hyvin subjektiivinen määritelmä tuo "suuri ongelma". Joku ei ehkä pidä suurena ongelmana kuvan puuroutumista ottelun aikana, kunhan se ei koko ajan sellaista ole. Tai jotakuta ei ehkä kiinnosta ottelukoosteet ollenkaan. Tai ehkä katsoo tietokoneen tai kännykän näytöltä suoraan.
Sattuneesta syystä kaveripiirillä on yleisesti ottaen yhteydet kunnossa. Johtunee ammatinvalinnasta ja yleisistä kiinnostuksen kohteista. Pääasiassa käytössä on siis kuituyhteyksiä. Eli et ole täysin väärässä tämän suhteen. Toki samat asiat voivat myös vaikuttaa siihen, että on löytynyt omasta takaa mahdollisesti tarvittavaa osaamista pienempien ongelmien korjaamiseen.

Ihan viime kauden alussa minullakin kuva puuroutui hetkellisesti muutamia kertoja otteluiden aikana, mutta tätä ei ole merkittävästi esiintynyt enää pitkään aikaan. Korkeintaan kerran ottelun aikana muutaman sekunnin ajaksi saattaa puuroutua, mutta yleensä ei sitäkään. Puuroutumista voi mielestäni pitää merkittävänä ongelmana, jos sitä tapahtuu riittävästi. Jos puhutaan vaikkapa yhteensä alle minuutista koko ottelulähetyksen aikana, niin mielestäni se ei ole merkittävä ongelma, vaikka toki on edelleen ongelma. Jos pysytään alle minuutissa, niin se voisi tarkoittaa käytännössä sitä, että noin 0,5% ajasta kuva puuroutuu ja muutoin kuvanlaatu on hyvä.

Ottelukoosteista en ole puhunut sanaakaan. Olen nyt keskittynyt tässä kommentoimaan suorien lähetyksien toimivuutta. Siihen ottelukoosteet eivät liity millään tavalla.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Toimivuudessa on ongelmia, mutta ei se täysin pielessä ole. Minäkin olen puhunut mutulla arvioituna 30-40 kaverin ja tutun kanssa miten heillä on Telia toiminut ja yksikään ei ole törmännyt suuriin ongelmiin. Toki joillain on käytössä mobiiliyhteyksiä yms, joiden kanssa törmää ajoittain ongelmiin, mutta pääasiassa kuulemma lähetykset ovat toimineet katselukelpoisesti.

Jos toimivuus olisi täysin pielessä, niin en minäkään olisi pystynyt katsomaan tähän mennessä ehkä noin 80+ ottelua Telian kautta vailla merkittäviä ongelmia. Ruudun kanssa minulla oli ongelmia enemmän alusta loppuun, kun lähetysten toimivuudesta puhutaan.

Mutta tosiaan, Telia on silti vetänyt paljon vihkoon ja lähetykset eivät saisi olla näin vikaherkkiä yhteysongelmille. Se on täysin selvää, enkä ole sitä kieltänyt missään vaiheessa.
Toisaalta itse jouduin tälle kaudelle päivittämään laitteita kun vielä viimekaudella toiminut 1gen Chromecast ei enää pätkimättä voinut Telian lähetyksiä toistaa. Telian mukaan tuo on siis hyväksyttävää että pitää taas päivitellä laitteistoa kun sitä HTML5 ei saada kuin kuopatuille selaimille. Osa tuonkin pitää omana virheenä eikä laske Telian syyksi. Saman huomasin Chromen lisäosan ja Win10 playerin kanssa että niiden virheherkkyys on noussut huomattavasti viimekaudesta. Koneelle kuitenkin tulee yhteys piuhalla eikä siinä mitään heittoja oikeasti ole. Ei vain millään huvittaisi IE tai Edge ottaa käyttöön yhden toimijan takia.
 

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ps. Oliko jollain kokemusta Apple TV 4k:n käytöstä Telia TV:n kanssa? Onko täällä sellaisia käyttäjiä, joilla on ollut ongelmia Chromecastin kanssa, mutta Apple TV pelittänyt paremmin?
Apple TV 4k toimii erittäin hyvin Telia TV:n kanssa. Mulla on myös Chromecast Ultra, jonka kanssa ei tosin mitään ongelmia sen kummemmin ole ollut, mutta viive on hieman pitempi ja luonnollisesti paljon hankalampi käyttää vrt. Apple TV:n kaukosäädin. En mä suostuisi enää Chromecastiin palaamaan, varsinkin kun tykkään hyppiä peleistä toiseen aika paljon. Yhtä ja samaa peliä katsomalla Chromecast varmasti ajaa asiansa riittävästi. En muista miten se Chromecastilla menee, mutta Apple TV:llä voi aloittaa kirjastosta jälkikäteen pelin ja pystyy hyppimään ajassa eteen ja taaksepäin kätevästi. Muistaakseni tuo ei ollut Chromecastilla mahdollista ilman, että välillä poistaa castauksen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toisaalta itse jouduin tälle kaudelle päivittämään laitteita kun vielä viimekaudella toiminut 1gen Chromecast ei enää pätkimättä voinut Telian lähetyksiä toistaa. Telian mukaan tuo on siis hyväksyttävää että pitää taas päivitellä laitteistoa kun sitä HTML5 ei saada kuin kuopatuille selaimille. Osa tuonkin pitää omana virheenä eikä laske Telian syyksi. Saman huomasin Chromen lisäosan ja Win10 playerin kanssa että niiden virheherkkyys on noussut huomattavasti viimekaudesta. Koneelle kuitenkin tulee yhteys piuhalla eikä siinä mitään heittoja oikeasti ole. Ei vain millään huvittaisi IE tai Edge ottaa käyttöön yhden toimijan takia.
Jos 1gen CC on laitteiston osalta jäämässä jollain tavalla jälkeen, niin on ihan loogista, että sitä joutuu jossain vaiheessa päivittämään. En todellakaan toivo, että yksikään palveluntarjoaja väkisin yrittää karsia laatua, jotta vanhempi laitteisto pysyy mukana. En tosin tiedä mihin tuo toimimattomuus tässä kohtaa liittyy, joten kommentoin vain yleisellä tasolla. Se tuntuu kyllä erikoiselta, jos tuolla kuitenkin viime kaudella vielä homma toimi hyvin. Käsittääkseni merkittäviä muutoksia tälle kaudelle ei ole tehty, joten toimivuuden huonontuminen on erikoista.

Käytin hetkellisesti vuosi sitten Chromea lisärin kera, mutta siirryin pian Win10 softaan, joka on toiminut pääosin erinomaisesti. Tällä kaudella Win10 softa ei ole tuottanut mitään ongelmia, vaikka viime kauden aikana pieniä ongelmia välillä ilmaantuikin. Edge on myös parin testin perusteella toiminut hyvin, eikä se nyt suoranaisesti ole "kuopattu selain". IE sitä kyllä on ja sen käyttöä en suosittele kenellekään.

Ja lisätään nyt tähän loppuun vielä, että en ymmärrä miksi HTML5:n tuominen kaikille selaimille on kestänyt näin kauan ja se on mielestäni Telialta iso virhe.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Jos 1gen CC on laitteiston osalta jäämässä jollain tavalla jälkeen, niin on ihan loogista, että sitä joutuu jossain vaiheessa päivittämään. En todellakaan toivo, että yksikään palveluntarjoaja väkisin yrittää karsia laatua, jotta vanhempi laitteisto pysyy mukana. En tosin tiedä mihin tuo toimimattomuus tässä kohtaa liittyy, joten kommentoin vain yleisellä tasolla.

Käytin hetkellisesti vuosi sitten Chromea lisärin kera, mutta siirryin pian Win10 softaan, joka on toiminut pääosin erinomaisesti. Tällä kaudella Win10 softa ei ole tuottanut mitään ongelmia, vaikka viime kauden aikana pieniä ongelmia välillä ilmaantuikin. Edge on myös parin testin perusteella toiminut hyvin, eikä se nyt suoranaisesti ole "kuopattu selain". IE sitä kyllä on ja sen käyttöä en suosittele kenellekään.

Ja lisätään nyt tähän loppuun vielä, että en ymmärrä miksi HTML5:n tuominen kaikille selaimille on kestänyt näin kauan ja se on mielestäni Telialta iso virhe.
Korjataan sen verran että "nykyinen" Edge on kuopattu ja Microsoft on siitäkin tekemässä Chromiumiin perustuvan selaimen. Tällöin todennäköisesti myös Telian HTML5 player lakkaa siinä toimimasta. Jos MS tekee muutoksen ennen Teliaa niin jäljelle jää enää IE mikä tukee Telian HTML5 playeria.

Lisätään vielä tuosta 1gen CC:stä että kyllä siinä muut streamaus palvelut vielä toimivat hyvin.
 

Telia

Jäsen
Itselleni ei ole kuin yksi ylitsepääsemätön ongelma: en pysty tilaamaan lätkää Telialta. Nettiliittymäni maksaja on työnantajani ja siihen aina tyrkkäävät "kaupan päälle" tuon Telia-TV:n. En ole käyttänyt digiboksipaskaa vuosikausiin ja onneksi jossain välissä onnistuin lopettamaan tallennusmahdollisuuden kun se oli muuttunut maksulliseksi. Mutta kun Telia ei pysty erittelemään laskuja, joten jos tilaisin tuon niin se menisi työnantajani maksettavaksi (eikä käyttämämme tilitoimisto osaa moisia eritellä enkä edes halua että heidän tarvitsee).

Tällä hetkellä ns. jaettu lasku ei ole mahdollinen kuin niissä yrityksissä, jotka ovat tehneet siitä erillisen sopimuksen. Tällöin työnantaja maksaa liittymän kuukausimaksun ja työntekijä mahdolliset lisäpalvelut.

Jos tällaista sopimusta ei ole tehty, ainoa vaihtoehto on hankkia Telia TV digiboksi tai Telia TV -sovellus omiin nimiin. Käytännössä siis työnantaja maksaisi pelkän laajakaistan, jonka päälle hankkisit itse meidän digiboksin, joka toimii millä tahansa nettiyhteydellä. Lisäinfoa löydät täältä.

// Ilari
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En tiedä, ehkä tässä on alueellisiakin eroja, mutta jännä tosiaan, että oma kokemus (ja keskustelujen tuoma tuntuma) on täysin eri päästä janaa.
Mä olen katsellut pelejä neljässä eri kiinteässä lokaatiossa. Kotona kuidun/kiinteistöliittymän (50M) takana, landella jonkun paukkulangan varassa, Ranskassa air-bnb:ssä ja Latviassa hotellissa. Ai niin, vielä kännykällä metromatkalla. Yhdessäkään tapauksessa en ole saanu aikaan kuvan puuroutumista, pl. metro, kun mobiilidata on hiukan katveessa välillä. Ihan tilaukseni alkuaikoina mulla oli kotona ongelmia, mutta ne paikallistuivat wlaniin. Ne ongelmat loppuivat, kun vaihdoin tukarissa 2,4 GHz taajuuden 5 GHz:iin. Kerrostalossa oli vissiin hiukan ruuhkaa kanavilla eikä mun tukari osannut hanskata sitä kunnolla.
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä olen katsellut pelejä neljässä eri kiinteässä lokaatiossa. Kotona kuidun/kiinteistöliittymän (50M) takana, landella jonkun paukkulangan varassa, Ranskassa air-bnb:ssä ja Latviassa hotellissa. Ai niin, vielä kännykällä metromatkalla. Yhdessäkään tapauksessa en ole saanu aikaan kuvan puuroutumista, pl. metro, kun mobiilidata on hiukan katveessa välillä. Ihan tilaukseni alkuaikoina mulla oli kotona ongelmia, mutta ne paikallistuivat wlaniin. Ne ongelmat loppuivat, kun vaihdoin tukarissa 2,4 GHz taajuuden 5 GHz:iin. Kerrostalossa oli vissiin hiukan ruuhkaa kanavilla eikä mun tukari osannut hanskata sitä kunnolla.
Katsoitko kännykän tai koneen ruudulta, vai käytitkö Chromecastiä tai Apple TV:tä välissä? Koska näin olen ymmärtänyt, että suoraan laitteen ruudulta on ollut paljon vähemmän ongelmia. Toki ei ole ihan nykypäivää, ettei voi telkkarin ruudulta katsoa.

Itselläkin voisi auttaa jo ihan Chromecastin vaihto ykkössukupolvesta uudempaan, koska ykkönen ei tue 5GHz taajuutta, mutta en ole halunnut siihen sijoittaa rahaa, koska oikeastaan muuta käyttöä ei Chromecastille nykyään TeliaTVn lisäksi ole, kaikki muu pyörii Android TV:n omilla sovelluksilla ja tykkään siitä. Siksi kiinnostaisi ehkä enemmän tuo Apple TV 4k, mutta hinnan puolesta taas CC ultra olisi parempi.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mä olen katsellut pelejä neljässä eri kiinteässä lokaatiossa. Kotona kuidun/kiinteistöliittymän (50M) takana, landella jonkun paukkulangan varassa, Ranskassa air-bnb:ssä ja Latviassa hotellissa. Ai niin, vielä kännykällä metromatkalla. Yhdessäkään tapauksessa en ole saanu aikaan kuvan puuroutumista, pl. metro, kun mobiilidata on hiukan katveessa välillä. Ihan tilaukseni alkuaikoina mulla oli kotona ongelmia, mutta ne paikallistuivat wlaniin. Ne ongelmat loppuivat, kun vaihdoin tukarissa 2,4 GHz taajuuden 5 GHz:iin. Kerrostalossa oli vissiin hiukan ruuhkaa kanavilla eikä mun tukari osannut hanskata sitä kunnolla.

Itse käytin palvelua 200M kaapelin päässä ja Chromecast laite kaapelilla kiinni reitittimessä. Tällä kokoonpanolla en kohdannut ensimmäistäkään ongelmaa kuvan suhteen. Sukulaiset ja tuttavat taas tuskailivat kovastikin Chromecastiensa kanssa ja usein pelipäivinä Facebook täyttyi hyvinkin värikkäistä kommenteista Teliaa kohtaan. Kuten todettua, heillä olisi varmasti ollut jotain tehtävissä sen kotiverkon suhteen. Käsittämätöntä on lähinnä se, miten Telia ei ole saanut sovellustaan siihen kuntoon, ettei vastaavia ongelmia tulisi niin helposti ja paljon. Jos asiakkaalla toimivat muut suoratoistopalvelut, ei siinä tietysti tule mieleen alkaa sitä omaa verkkoa käydä syvemmin läpi, jos nyt on osaamistakaan siihen. Tilanne siis harmittaa em. asiakkaiden puolesta, itselleni sillä ei enää ole mitään merkitystä miten palvelu toimii.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Itsellä samankaltaisia kokemuksia. 100M kuitumodeemin perässä on oma wlan-reititin ja ei ole ollut mitään ongelmia Telia TV + cc kombon kanssa. Nyt laitoin cc 2.gen laitteen kakkostelkkariin kiinni ja ostin olohuoneen 4K telkkariin cc ultran joka on kiinni reitittimessä ethernet-johdolla. Ei muuta ongelmia kuin tuo iän ikuinen viive. Toki kun tämän kirjoitan niin olen automaagisesti Telian palveluksessa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Katsoitko kännykän tai koneen ruudulta, vai käytitkö Chromecastiä tai Apple TV:tä välissä? Koska näin olen ymmärtänyt, että suoraan laitteen ruudulta on ollut paljon vähemmän ongelmia. Toki ei ole ihan nykypäivää, ettei voi telkkarin ruudulta katsoa.

Itselläkin voisi auttaa jo ihan Chromecastin vaihto ykkössukupolvesta uudempaan, koska ykkönen ei tue 5GHz taajuutta, mutta en ole halunnut siihen sijoittaa rahaa, koska oikeastaan muuta käyttöä ei Chromecastille nykyään TeliaTVn lisäksi ole, kaikki muu pyörii Android TV:n omilla sovelluksilla ja tykkään siitä. Siksi kiinnostaisi ehkä enemmän tuo Apple TV 4k, mutta hinnan puolesta taas CC ultra olisi parempi.
Ranskassa tabletilta ja kännykällä, Riikassa muistaakseni läppäriltä Chromella. Landella oli cc mukana. Siellä on nykyään mun vanha wlan-tukari, joka kyllä tukee 5 GHz. Sinne raahasin 2. gen cc:n, joka on yleensä himassa kakkostelkkarissa. Ykköstelkkarissa on 3. gen cc.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös