Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 474 549
  • 21 680

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Toi muiden otteluiden tulosseuranta on lose-lose situation. Et vaan voi voittaa, aina joku vetää herneet nenään. Tässä jos missä olen valmis hyväksymään huutoäänestyksen validina tapana ratkaista ongelma. Enemmistö päättäköön. Rivien välistä joku voinee lukea, että mulle on aivan sama, tuleeko niitä muita tuloksia ruutuun vai ei. Jos ei tule, saan ne tarvittaessa kaivettua itsekin. Jos tulee, en spoilaannu, koska mua kiinnostaa vain ja ainoastaan se sillä hetkellä seuraamani matsi. Ja sekin on mitä suurimmalla todennäköisyydellä Kerhon peli.
 

Telia

Jäsen
UHD Digiboksi nyt 14 päivän kokeilussa. Yllättävän kivutonta oli asennus. Ei näytä nykivän ja kaukosäädin reagoi nopeasti. Plussaa siitä siis. Käytettävyys ei ole aivan Apple TV 4k -sovelluksen tasolla, mutta ihan sellainen, että sillä pärjää. Huomenna testiin viiveet ja toki UHD-kuva.

Sitten @Telia kysymys: Onko tosiaan niin, ettei Liiga UHD -kanavan pelit tule kirjastoon? Suunnitelmissa oli esim. huomenna katsoa suorana Lukon peli ja sitten kirjaston kautta jälkilähetyksenä UHD-laadulla HIFK-JYP, mutta ei näköjään onnistu. Onko tosiaan näin? Entä onko tähän tulossa muutosta, ja jos on, niin aikataulua sille? Luulisi näillä ylimääräisillä UHD-maksuilla (5€/kk kanavasta + 10€/kk boksista myös kesällä) saavan myös tuon kirjasto-palvelun, jotta pystyy UHD-matseista saamaan täyden hyödyn irti. Oletin tämän olevan itsestään selvä asia.

UHD-kirjastoa ei toistaiseksi löydy, mutta laitoin kyselyä eteenpäin tulevaisuuden suunnitelmista. UHD:ta kehitetään jatkuvasti, joten toivottavasti kirjastokin saadaan jossain vaiheessa. Palataan kuitenkin asiaan, kunhan saan lisäinfoa.

// Ilari
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ICE

DripL

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mulle siis myös aivan sama. Ei voisi vähempää kiinnostaa muut matsit.

Jos varoitusääni ja selostaja pitää turpansa kiinni niin sittenhän tuo toimii
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Toi muiden otteluiden tulosseuranta on lose-lose situation. Et vaan voi voittaa, aina joku vetää herneet nenään. Tässä jos missä olen valmis hyväksymään huutoäänestyksen validina tapana ratkaista ongelma. Enemmistö päättäköön. Rivien välistä joku voinee lukea, että mulle on aivan sama, tuleeko niitä muita tuloksia ruutuun vai ei. Jos ei tule, saan ne tarvittaessa kaivettua itsekin. Jos tulee, en spoilaannu, koska mua kiinnostaa vain ja ainoastaan se sillä hetkellä seuraamani matsi. Ja sekin on mitä suurimmalla todennäköisyydellä Kerhon peli.
Paras kompromissi on mielestäni se, mitä viime kaudellakin jo ajoittain nähtiin: muiden otteluiden tilanteet tulevat säännöllisin väliajoin näkyviin ruudun alalaitaan 5 sekunnin varoitusajalla, ja selostaja pidättäytyy kommentoimasta niitä.
 

Telia

Jäsen
Puhumattakaan siitä että suora lähetys olisi ihan oikeasti suora lähetys. En tiedä missä menee raja, mutta jos puhutaan netin yli tulevasta lähetyksestä niin voiko jollain yli kolmen minuutin viiveellä tulevaa lähetystä pitää oikeasti suorana lähetyksenä? Ei ole paljoa joo, mutta hyvinkin mahdollisesti vahingossa spoilaantuu tulevasta maalista ja toisekseen tuo viive on sellainen että esim. livevetoa ei pysty lyömään juuri ollenkaan.

Osaako @Telia sanoa joko tällä viikolla mennään uudella tekniikalla, vai onko se vieläkin epävarmalla pohjalla ja sen käyttöä joudutaan lykkäämään?

Uusi tekniikka ei valitettavasti ole käytössä ainakaan tämän illan kierroksella.

// Ilari
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Uusi tekniikka ei valitettavasti ole käytössä ainakaan tämän illan kierroksella.

// Ilari
Ei kyllä mene ihan omaan ymmärrykseen tämä. Mietin kovasti että miten helvetissä tämä on mahdollista. Siitä on noin pyöreästi 2,5 vuotta kun Telia ilmoitti hankkineensa oikeudet. En vaan käsitä.

Joo, ei se sun syysi ole. Tsemppiä työhön.
 

444

Jäsen
Putkessa ollaan, ei näy vielä mitään Liigaan viittaavaa sisältöä TeliaTV:ssä... Joko saa ottaa yhteyttä aspaan, vai miten "hetken kuluttua" pitäisi määritellä?

Kai siihen sun uuteen telkkariin saa kuitenkin uuden nykyaikaisen digiboksin kiinni? Jotta katselukokemus MULLISTUU.
Olihan sulla Telian asiakaspalveluapplikaatio jo ladattuna? Omana äppinään varmaan löytyy tuo Telia-Suomi-Telia aikamäärittely. Hetken kuluttua voi olla nyt tai vaihtoehtoisesti esim. 19.10. Sekin on pieni viive jos verrataan maailmankaikkeuden ikään.

Mä en vielä tiedä, onko siinä uudessa pienessä ruudussa mukana scart-liitintä. Jos ei ole, niin tuskin saan digiboksia kiinni. Samalla tuo videonauhuri taitaa mennä vaihtoon. Onko tuolle Betamaxin ohella varteenotettavaa vaihtoehtoa?
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Jos on edelleen tilausputkessa ja aikoo katsella illan pelejä, niin kannattaa todellakin alkaa viritellä piuhoja asiakaspalvelun suuntaan. Siinä voi mennä helposti tunti jos toinenkin, kun asiaa selvitellään..
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Mä en vielä tiedä, onko siinä uudessa pienessä ruudussa mukana scart-liitintä. Jos ei ole, niin tuskin saan digiboksia kiinni. Samalla tuo videonauhuri taitaa mennä vaihtoon. Onko tuolle Betamaxin ohella varteenotettavaa vaihtoehtoa?

Mulla olisi varaston perällä putki-Salora, jos jotakuta kiinnostaa. Scart löytyy kun tarkistin. Antenniliitäntä myös. Ja äänetkin varmaan palautuvat kun muutaman kerran hakkaa ylimääräiset pölyt pois sisäänrakennetuista kaiuttimista.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Puhumattakaan siitä että suora lähetys olisi ihan oikeasti suora lähetys. En tiedä missä menee raja, mutta jos puhutaan netin yli tulevasta lähetyksestä niin voiko jollain yli kolmen minuutin viiveellä tulevaa lähetystä pitää oikeasti suorana lähetyksenä? Ei ole paljoa joo, mutta hyvinkin mahdollisesti vahingossa spoilaantuu tulevasta maalista ja toisekseen tuo viive on sellainen että esim. livevetoa ei pysty lyömään juuri ollenkaan.

Tämä viive on kyllä ihan helvetin paha. Latasin viime viikolla tuon Liigavahti sovelluksen kännykkään niin eikös sekin ilmoittanut mulle maalit ja jäähyt ennen kuin itse lähetyksessä näin ne. Sitten kun asetuksista ei Liigavahti suostunut hiljenemään niin oli pakko poistaakin tuo saman tien. Mitään livevetoa ei pysty harrastamaan tuon viiveen takia, muutenkin kaikki keskustelu kavereiden kanssa on parempi pitää tauolla kun toisella viive on pari minuuttia ja toiselle kolme jne.

+++ Liigalive360
++ Kuvanlaatu
+ Hinnat
- Äänimaailma ja grafiikat (lähetyksen yleisilme)
- - Ei sovellusta älytelkoissa, kaikilla muilla kyllä löytyy
- - - VIIVE
 

sohvakoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hermes
Itse streamaan puhelimen netillä chromecastin kautta telkkariin ja viive on n. 10 sekuntia. Täytyy vain Livetulokset-apista ottaa Lukko pois suosikkijoukkueista, niin ei tuolla viiveellä ole minulle käytännön haittaa. Ymmärrän kyllä närkästykset viiveestä jos puhutaan jopa kolmesta minuutista. Siinä kohtaa lähetys ei ole liveä nähnytkään, vaan voidaan puhua uusinnasta.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Kyllä se pistää vituttamaan kun Veikkauksella on nykyään hienot systeemit niin että pystyy pelin aikana lyömään vetoja ja itse seuraa lajia suht tiiviisti niin että jonkunlaista näkemystäkin löytyisi, mutta sitten @Telia kusee koko homman järkyttävällä viiveellään.
 

444

Jäsen
Itse streamaan puhelimen netillä chromecastin kautta telkkariin ja viive on n. 10 sekuntia. Täytyy vain Livetulokset-apista ottaa Lukko pois suosikkijoukkueista, niin ei tuolla viiveellä ole minulle käytännön haittaa. Ymmärrän kyllä närkästykset viiveestä jos puhutaan jopa kolmesta minuutista. Siinä kohtaa lähetys ei ole liveä nähnytkään, vaan voidaan puhua uusinnasta.
Miten olet käytännössä tarkistanut tuon viiveen määrän? Periaatteessa se pitäisi katsoa hallilla pelin aikana, mutta jos striimailet telkkariin samanaikaisesti, niin tuosta tuskin on kyse.

Tuo viive on livevedon kannalta syntistä paskaa, samoin jos tuntee tarvetta länkyttää otteluseurannassa. Jos katselen peliä yksin peräkammarissani ulkopuolisia ärsykkeitä ja ihmiskontakteja vältellen, niin silloinhan tuolla viiveellä ei ole tuon taivaallista merkitystä.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse streamaan puhelimen netillä chromecastin kautta telkkariin ja viive on n. 10 sekuntia.

Miten tuo on mahdollista? Itsellä CC Ultran kautta (400 m kuitu) viive on 1-2 min luokkaa.
Muilla sovelluksilla esim. C More, Viaplay on viive huomattavasti pienempi.

Teliahan lupasi tuohon korjauksen kauden alkuun mennessä, mutta nyt vanha tekniikka on käytössä. En ymmärrä, miten pääset tuohon 10 sek viiveeseen, kun Telian tekniikka ei sitä mahdollista.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
@holynordic , joko sait homman skulaamaan? @Telia , olenko ihan auttamattomasti myöhässä tän illan pelejä ajatellen jos nyt pistän tilauksen vetämään?
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
@holynordic , joko sait homman skulaamaan? @Telia , olenko ihan auttamattomasti myöhässä tän illan pelejä ajatellen jos nyt pistän tilauksen vetämään?
Noin 15min sitten asiakaspalvelun avustuksella saatiin käyntiin! Tai siis ainakin ilmestyi ne kirjastot sekä kanavat näkyviin. Tee tilaus ja pyydä chatin kautta apua, että saat heti käyntiin.
 

Lavis

Jäsen

Linkki vie ruotsinkieliselle Telian sivulle. Ilmeisesti pitää olla Telialta jokin tuote, esim. halvin puhelinliittymä mitä löytyy ja saa tilattua Liigan tuohon hintaan. VPN / Freedome avulla varmasti saa toimimaan. Pakko se on ottaa testiin kun noin halvalla saa.
 

Levollinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tilauskokemukseni tältä päivältä:
Noin puoli kuuden maissa illalla päätin laittaa Ässien pelipassin tilaukseen. Telia-tunnukset olin luonut jo viime kauden aikana, mutta katkaisin tilauksen alkuvuodesta. Kirjauduin tunnuksillani Telian sovellukseen, klikkasin uuden tilauksen ja tilausvahvistus näytti että kello 17:43 tilaus tehty, odottaa aktivointia. Kello 17:47 tuli viesti että tilaus aktivoitu, ja kaikki kunnossa.

Joten positiivinen tilauskokemus täällä.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
On muuten aika tarkkaan minuutin viive Chromecastin kautta katsottuna, jos verrataan suoraan kännykästä katsottuun, mikä ei sekään ainakaan viime kaudella ihan pienellä viiveellä mennyt.
 

AVR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jes, Jukureiden kokoonpanossa esitettiin lähestulkoon viime kauden kokoonpano.. Oli Tavia ja muuta.. Loukkaantuneetki oli kehissä.. Luokatonta!!!
 

Etäfani

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Cheerleaderit, Vaihtuvat valmentajat
Tuo katselun aloittaminen on AINA yksi seikkailu. Liiga - TV - kirjasto.. sinne tänne naksuttelua mistäköhän se lähetys tällä kertaa käynnistyy. - Miksi se ei voi käynnistyä joka paikasta ? Lisäksi KOSKAAN se ei lähde 1. yrityksellä, vaan jää hyrrä pyörimään, tulee C000FF88 virhe tai tänään "Liiga tilaus vaaditaan". Sitten X ja painat toiveikkaana uudelleen. - Miksi tämä on näin vaikeaa ? .. Kun lähetys käynnistyttyään kuitenkin toimii varsin hyvin. Speksit mitä ehkä kysytään: Win10Pro, Edge selain, kiinteä internet (ei mokkuloita, peilaamisia, WLANeja ym.)
 

T-aika

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kuvanlaadussa menty todella paljon huonompaan suuntaan viimekaudesta. Lähikuvissa kuvanlaatu lähentelee SD tasoa. Peruskuvassa korkeintaan 720p tasoa. Laitteisto ja yhteys itselläni tismalleen sama kuin viimekaudella eli 100M netti ja chromecast.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: AVR

Telia

Jäsen
Jes, Jukureiden kokoonpanossa esitettiin lähestulkoon viime kauden kokoonpano.. Oli Tavia ja muuta.. Loukkaantuneetki oli kehissä.. Luokatonta!!!
Selostaja onneksi luetteli kuitenkin kokoonpanot oikein, vaikka grafiikka näytti virheellisesti. Pahoittelut virheestä ja tsekataan että jatkossa grafiikat kohdillaan! //Essi
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: AVR

Offensiveside

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, La Vecchia Signora
Telian kautta liigan sivuille kun nuo maalit tulee reaaliajassa, niin myös pelin suuntaa mahdollisesti muuttavat tilanteet esim 5+20 ja 2+2 vois lisätä niin saisi spekuloida
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös