Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 449 290
  • 21 562

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Canal Digitalin sovelluksen kautta katsottuna nykii kuva jatkuvasti. Hulluksi menee.
 
Voisiko Telialta joku vastata, kuka on vastuussa tuosta erätaukopimputuksesta. Todella rasittavaa sontaa vuodesta toiseen. Ihmiset maksaa näistä lähetyksistä. Sama monotoninen konemeteli toistuu ja toistuu. Luulisi, että ammattilaiset hoitavat näitä asioita, mutta luulen ilmeisesti väärin. Joku teinidiitsei päässyt kesätöihin? Luuleeko joku Telialta, että kiekkofanien joukosta löytyy faneja, jotka tuosta tykkäävät?
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Eikö auto käynnistynyt vai miksi menit kaivinkoneella hallille? Tiesithän, että sitäkään ei saa ajaa yleisillä tieosuuksilla, mikäli veren alkoholipitoisuus ylittää 0,5 promillea. Tai siis 0,05 prosenttia.
Mun porot oli vielä laiduntamassa, niin rekikyyti ei onnistunut... Poroilla saa muuten liikkua promilleissa, tiesitkö sitä? Eikä täällä oo sporaa tai muita stadilaisten vehkeitä.

Keskiviikkona olemme jännän äärellä. Pitäisi tilata joukkuepassi. Hikikarpalot nousee jo ohimolle.
 

snaphappy

Jäsen
Mielenkiinnosta kysyn, miksi ihmeessä esim. Twitterissä ei tykitetä pelien aikana tapahtumaklippejä maailmalle? Muutama videonpätkä ja osa niistäkin studiosta tai tanssitytöistä?!? Olisi ollut hallilla erätauolla aikaa vilaista viimeisiä käänteitä muistakin peleistä, mutta ei.

No, omia rahoja en tällä kaudella Telialle kanna, kotipelit hallilla ja vieraspelit menee Stenkan seurassa.
 

chubster

Jäsen
Ennenku alan avautumaan niin kysytään oisko täällä teknistä tukea.

Mulla iphone josta telia tv apilla siirrään kuvan telkkariin chromecastin avulla. Yleensä toimii lopulta mutta AINA valittaa ensin, että tarkasta nettiyhteys tai laite tjsp. Ja ei aukea. Sitte ku vähä rämpyttää nii toimii.

Asiaan. Haluan katsoa Tappara JYP pelin tuolta kirjastosta. Ehdin kaksi erää katsoa jälkijunassa mutta sitten kun live loppui niin loppui myös mun katsominen, siksi siis kirjastosta tallenne. Itse pätkäisin siis toisella erätauolla kelatakseni tauon yli. Olen käsityksessä, että kun cast on päällä niin ei voi kelata. Eli cast pois, peli uudestaan päälle, kelaa haluttuun aikaa, cast takas päälle, (toista riittävän monesti) ja lopulta katso.

Nyt toimii kyllä puhelimessa kun katson peliä mutta castaus ei toimi kirjastosta. Erroria puskee ja mitään ei tapahdu. Oisko niksipirkan neuvoja? Chromecast on se kalliimpi malli, puhelin iphone se ja nettiä tulee huoneistoon 100megan edestä. Auttakaa vittu. Lapset nukkuu ja avovaimo poissa kotoa yön, kerranki sais rauhassa katsoa.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ennenku alan avautumaan niin kysytään oisko täällä teknistä tukea.

Mulla iphone josta telia tv apilla siirrään kuvan telkkariin chromecastin avulla. Yleensä toimii lopulta mutta AINA valittaa ensin, että tarkasta nettiyhteys tai laite tjsp. Ja ei aukea. Sitte ku vähä rämpyttää nii toimii.

Nyt toimii kyllä puhelimessa kun katson peliä mutta castaus ei toimi kirjastosta. Erroria puskee ja mitään ei tapahdu. Oisko niksipirkan neuvoja? Chromecast on se kalliimpi malli, puhelin iphone se ja nettiä tulee huoneistoon 100megan edestä. Auttakaa vittu. Lapset nukkuu ja avovaimo poissa kotoa yön, kerranki sais rauhassa katsoa.

Tuossa oli eilen samaa ongelmaa monella ja ilmeisesti sama jatkui tänään. Jostain syystä kun Telia TV-sovelluksesta laittaa castauksen päälle, niin tulee herja "vika nettiyhteydessä tai palvelussa tjsp.". Itsellä tuon saa toimimaan, kun jaksaa sinnikkäästi yrittää, viive on kyllä edelleen posketon. Samaan aikaan samalla kokoonpanolla (Android-puhelin, CC Ultra ja 400m kuitu) Viaplay, Eurosport Player ja Ruutu toimivat ongelmitta. Telialla ei voi vaihtaa peliä tai pitää ainakin varata hyvin aikaa castauksen aloittamiseen, kun vaati jopa useamman kymmentä yritystä, ennen kuin alkaa tapahtua. Pätkimistä ei ole ollut ja kuvan laatu on hyvää.

Telia ei ole tuohon kommentoinut mitään, toki suositus olisikin varmasti hankkia Telia TV Digiboksi.
 

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mielenkiinnosta kysyn, miksi ihmeessä esim. Twitterissä ei tykitetä pelien aikana tapahtumaklippejä maailmalle? Muutama videonpätkä ja osa niistäkin studiosta tai tanssitytöistä?!? Olisi ollut hallilla erätauolla aikaa vilaista viimeisiä käänteitä muistakin peleistä, mutta ei.

No, omia rahoja en tällä kaudella Telialle kanna, kotipelit hallilla ja vieraspelit menee Stenkan seurassa.
Kyllähän harkkapeleistä ja eilisellä kierroksella videopätkiä tuli solkenaan Twitteriin. Tänään näköjään vähän vähemmän. Mutta kyllähän maalit muista peleistä näkee kätevästi Liigavahti-sovelluksesta. Kätevä juuri erätauolla tarkistaa muidenkin pelien maaleja.
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Jotenkin tuntuu että nämä jatkuvat tekniset ongelmat jotka ovat nimenomaan muilla laitteilla kuin heidän omalla edullisella digiboksillaan, olisivat ratkaistavissa helpohkosti mutta Telialla ei siihen intressejä löydy. Boksin myyntipaineet ovat kovat ja mitään kiirettä selaimeen&CC:n softia ei ole korjata.
Näin mutuna väitän että epävakain urheilun suoratoistopalvelu mitä on ikinä Suomessa myyty, cmore/katsomo sitten perässä kovana kakkosena. Urhotvn kun sai sentään näkymään ihan television kautta ilman mitään pakkomyyntejä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Näin mutuna väitän että epävakain urheilun suoratoistopalvelu mitä on ikinä Suomessa myyty
No siis ainakin näin ns. nykypäivänä varmasti epävakain. Toki Urholla oli omat ongelmansa kun niitä nettilähetyksiä tekivät, mutta siihen aikaan nettilähetykset oli Suomessa vielä aika uusi juttu. Lisäksi Telian budjetti lienee aavistuksen kovempi kuin Urholla.

cmore/katsomo sitten perässä kovana kakkosena
Mulla ei ole C Moren kanssa ollut ikinä mitään ongelmia suoratoiston kanssa. Toiminut aina ilman mitään ongelmia. Toki varmasti ongelmia joillain on ollut, ehkä itsellä on vaan käynyt tuuri.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Niin, se on kovin kummallista että tässä 2,5v Telia vääntänyt menemään ja ”uudistanut kiekon katsomisen”. Lopputuloksena on huonoin suoratoistopalvelu jota olen eläessäni käyttänyt.

Onko joku katsonut Telian omia viihdesarjoja, jos sellaisia on? Näytetäänkö niiden trailereita, onko siellä esim vahingossa murha näytetty kahteen kertaan, tai kesken trailerin tulee 6 minuuttia maisemakuvia kuvausalueelta? Tämä jälkimmäinen viittaa lähinnä noihin koosteisiin, jotka ovat täyttä höyryävää paskaa. @Telia milloin saatte koosteet yhtä hyvään kuntoon kuin ne oli ennen teidän sekoilua, jo vuosia aivan tip-top Ruudussa??
 

sohvakoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hermes
Itsellä nyt ensimmäinen kausi Teliatilausta takana ja kaksi ottelua olen seurannut. Kuvanlaatu on omaan silmään erittäin hyvä ja äänikin myös.

Ainoa mikä itseä vähän häiritsee on se, että ottelun loputtua tulee samantien pelin grafiikat näytille ja lähetys ikäänkuin loppuu sitten siihen. En pitäisi lainkaan pahana jos ottelun loputtua esim. Näytettäisiin hieman kotijoukkueen juhlintaa ja muutenkin kameramies seuraisi hallin tapahtumia vielä pillin vihellyksen jälkeenkin. Sitten sen jälkeen voisi lyödä grafiikat esiin ja selostajan viiltävät analyysit tulille. Tämäkin kuitenkin on vain pieni ongelma, lähetys kuitenkin toimii moitteetta ja laatu on loistava, joten se on pääasia.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Jotenkin tuntuu että nämä jatkuvat tekniset ongelmat jotka ovat nimenomaan muilla laitteilla kuin heidän omalla edullisella digiboksillaan, olisivat ratkaistavissa helpohkosti mutta Telialla ei siihen intressejä löydy. Boksin myyntipaineet ovat kovat ja mitään kiirettä selaimeen&CC:n softia ei ole korjata.
Näin mutuna väitän että epävakain urheilun suoratoistopalvelu mitä on ikinä Suomessa myyty, cmore/katsomo sitten perässä kovana kakkosena. Urhotvn kun sai sentään näkymään ihan television kautta ilman mitään pakkomyyntejä.

Boldasin

Niin siis *jääkiekkolähetyksillä kiristettävä oman roinan myynti, ei mikään suoratoistopalvelu? Kun eihän näitä saa/voi verrata
koska on operaattori eikä suoratoistopalvelu..
Operaattorina joka yrittää toimittaa kiekkolähetyksiä kansalle vetää todella hyvin, toki kun taitaa olla ainoa lajissaan niin paljoa siihen ei vaadi piikkipaikalle..

Mutta joo, edelleen jaksaa ihmetyttä miten täällä jaksaa porukka niin paljon kritisoida ja kysellä millon tulee, miksi ei tule, miksei sitä miksei tätä jne. Miten se on niin vaikeaa ymmärtää, että ei Telialla ole mitään intressejä siihen. Homma on alunperinkin ajateltu niin, että on maksettu suorastaan pöyristyttävä summa oikeuksissa, jonka alle on Takatukkanen ja kumpp. laskeneet ruutupaperille saunaillassa konupullon ääressä, että kun sitten meiltä kaikki tilaa boksit ja liittymät ja ropelihatut ja kaapelit - luonnollisesti sieltä kivijalkamyymälästä hakemalla josta vielä myydään jotain kuonaa siihen kylkeen, niin tehdään näin ja näin paljon massia.
Nyt kun se EI TODELLAKAAN ole toteutunut eikä toteudu (yllätys? eikö ole..?) niin nyt sitten yritellään vaan viimeseen asti myötäillä, puhuvat päät pehmittelee ja selittelee ja pikkuhiljaa koitetaan bokseja myydä jotta saatas tappiot minimiin.

Mutta samaan aikaan, rahaa eikä vaivaa/työtunteja ei todellakaan käytetä yhtään minkään vertaa minkään muun parantamiseen - sekun on ihan yks hailee heille a olisi pelkkää menoa. Tarkoitus on tehdä voittoa, ei enempää tappiota. Tarkoitus on ollut alunperinkin vain tämän varjolla myydä omaa roinaa - ei kiekkolähetyksiä. Telia ei tee tuolla itse katseluoikeuden myynnillä kuin pennosia, homma on ajateltu ihan toisin. Ymmärtäkää nyt ihmiset tämä.. Ymmärrän vittuilun ja valituksen kun se ja tämä ja tuo ei toimi ja kritiikkiä siitä, mutta sitä en ymmärrä kun kysellään miksei ja miksi tuota ja miksei näin. Siksi koska eo. reasons.

Ainut mikä vaikuttaa, vaikuttaa parhaiten nopeiten ja eniten on se, että lopettakaa nyt helvetissä tilaukset! Kun mahdollisimman moni, mielellään kaikki laittaisi tilaukset poikki ja viereen kommentit et tällästä paskaa en osta enkä maksa, niin se mahtaisi saada jotain muutosta aikaan jopa Teliallakin. Niin kauan kun on näinkin paljon tilaajia ala-arvoisesta tai toisinaan luokattomasta vastineesta huolimatta, niin kauan mikään ei muutu.

No siis ainakin näin ns. nykypäivänä varmasti epävakain. Toki Urholla oli omat ongelmansa kun niitä nettilähetyksiä tekivät, mutta siihen aikaan nettilähetykset oli Suomessa vielä aika uusi juttu. Lisäksi Telian budjetti lienee aavistuksen kovempi kuin Urholla.


Mulla ei ole C Moren kanssa ollut ikinä mitään ongelmia suoratoiston kanssa. Toiminut aina ilman mitään ongelmia. Toki varmasti ongelmia joillain on ollut, ehkä itsellä on vaan käynyt tuuri.

Boldasin

Käytännössä tuon voi ajatella niin, että budjetti on se minkä maksoivat oikeuksista. Ja onhan se aika kova. Tätä tuotetta sitten tehdään/on tehty kävyillä ja roskiksistä löydetyillä loppuun jauhetuilla purkkapalloilla ja joidenkin kesäesojen vääntämänä. Edelleen, pointti on myydä omaa roinaa kiristämällä kiekkolähetyksillä kun niihin yksinoikeus, siitä se raha on tarkoitus tehdä. Kaikki mikä menee/menisi itse kiekkotuotteen parantamiseen on ja olisi vain tappiota lisää. Siksi sitä ei todellakaan haluta tehdä. Siksi on silverlightit, siksi on 70-luvun casiotaskulaskimen moottori bottina tekemässä koosteet joka suoltaa täyttä paskaa, siksi on joku rapajuoppo ilmaiseksi kattomassa niitä läpi ennen julkaisua/niille ei tehdä siltikään mitään vaikka näkisi, että täyttä roskaa, siksi on hötmellit vittu IE:lle! ja edgelle jne. Kaikessa on yritetty ja yritetään mennä sillä puolella mahdollisimman halvalla.

Loppuun heitän veikkauksen, että Telialla on naamat valkoisena tajuttu johtoportaassa, että vittu pojat me tehdään tästä kaameet tappiot.. siksi hanat on kiinni ihan täysin ja mikään ei edisty, koitetaan vaan räpiköidä soppari loppuun ja myydä boksia ja muuta paskaa niin paljon kuin sitä saadaan menemään tappioiden minimoimisiksi.

Ja tähän -valitsenimi-//Telia:lta on ihan turha tulla selittämään mitään muuta, teidät on nähty. Tämä todellisuus kertoo ihan suoraan kuinka asiat on, teidän valehtelut joka väliin ei. JOS olisi asia jotenkin muuten, se näkyisi tässä tuotteessa. Parissa vuodessa tapahtuisi edistystä, teillä ei tapahdu.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ainut mikä vaikuttaa, vaikuttaa parhaiten nopeiten ja eniten on se, että lopettakaa nyt helvetissä tilaukset! Kun mahdollisimman moni, mielellään kaikki laittaisi tilaukset poikki ja viereen kommentit et tällästä paskaa en osta enkä maksa, niin se mahtaisi saada jotain muutosta aikaan jopa Teliallakin. Niin kauan kun on näinkin paljon tilaajia ala-arvoisesta tai toisinaan luokattomasta vastineesta huolimatta, niin kauan mikään ei muutu.
Tekisin tämän ilman muuta jos vaan olisi vaihtoehto Liigan seuraamiselle. Esimerkiksi Ruudun/Nelosen vuosina 2013-18 vaihtoehtona oli se että pystyin ostamaan omalta kaapelioperaattoriltani tv-kortin jonka kautta sain pelit näkyville televisioon. Oli minulla kauden 2013-14 Ruudun nettiversio käytössä, mutta en pitänyt sen käytettävyydestä ja olihan siinäkin omat kasvukipunsa, niin tuon jälkeen katsoin kaikki Ruudun/Nelosen aikaan tulleet pelit perinteisen television välityksellä.

Nyt ei ole muuta vaihtoehtoa kuin ostaa se kusinen nettilähetys Telialta ja toivoa että se ensinnäkin toimii ja toisekseen säätää itse niin paljon että lähetyksen viive on siedettävä. Toki vaihtoehtohan olisi myös olla seuraamatta Liigaa, mutta kun tässä nyt on vuosien ajan jo seurannut niin hankala siitä on luopuakaan. Toisaalta olisihan tuo radiosta pelien seuraaminen yksi vaihtoehto myöskin, eipä siinä mitään.

Itse toki maksan tuosta lähetyksestä puolet siitä normaalihinnasta kun olen kaverin kanssa kimppadiilin tehnyt. En tiedä olenko siis oikeutettu aivan täysipainoisesti valittamaan, mutta suodatetaan se 50% sitten pois... ;D
 

Telia

Jäsen
Ennenku alan avautumaan niin kysytään oisko täällä teknistä tukea.

Mulla iphone josta telia tv apilla siirrään kuvan telkkariin chromecastin avulla. Yleensä toimii lopulta mutta AINA valittaa ensin, että tarkasta nettiyhteys tai laite tjsp. Ja ei aukea. Sitte ku vähä rämpyttää nii toimii.

Asiaan. Haluan katsoa Tappara JYP pelin tuolta kirjastosta. Ehdin kaksi erää katsoa jälkijunassa mutta sitten kun live loppui niin loppui myös mun katsominen, siksi siis kirjastosta tallenne. Itse pätkäisin siis toisella erätauolla kelatakseni tauon yli. Olen käsityksessä, että kun cast on päällä niin ei voi kelata. Eli cast pois, peli uudestaan päälle, kelaa haluttuun aikaa, cast takas päälle, (toista riittävän monesti) ja lopulta katso.

Nyt toimii kyllä puhelimessa kun katson peliä mutta castaus ei toimi kirjastosta. Erroria puskee ja mitään ei tapahdu. Oisko niksipirkan neuvoja? Chromecast on se kalliimpi malli, puhelin iphone se ja nettiä tulee huoneistoon 100megan edestä. Auttakaa vittu. Lapset nukkuu ja avovaimo poissa kotoa yön, kerranki sais rauhassa katsoa.

Kyseessä on todennäköisesti tämä häiriö, joka vaikuttaa perjantain ja lauantain ottelutallenteisiin. //Laura
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Pelikelloon sellainen huomio, että ~5 tuumasen kännykän näytöltä peliaika on jo nyt niin pieni kuin voi olla. Tilanne ts maalit toki on hyvinkin riittävän isolla. Sillä matalalla laadulla peliajasta ei varmaankaan saisi selvää.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Repesin nauramaan, oikeasti. Hieno termi valittuna. Freudilainen lipsahdus?

Telialle viive on tuntematon käsite. Siellä on katsos vuonna 2019 digiboxit sekä pelit ja pensselit varmistamassa realiaikaisen kuvan. Eikä pelin seuraaminen ilman viivettä (vaivaiset 2 minuuttia sinne tänne) maksa kuin 10e ylimääräistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös