Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 450 190
  • 21 565

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Pelikellolle annan peukun, mutta värit tosiaan joukkueiden/paitojen mukaan, tai ainakin jollain muulla värillä. Telian logokin erottuisi paremmin sitten.
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Joitain arvioita posti- ja lennätintoimiston kauden avauksesta.

Pelikellosta on puhuttu paljon. Mielestäni se oli hyvä joskin vähän liian nopea.

Studion tausta on hämmentävä. Viimesenä tulee mieleen, että kiekkostudio olisi kyseessä. Olisiko taustalle mahdollisuus saada vaikka kuvaa jääkiekosta tai hallista tms. Nyt tuntuu, että ollaan jossain avaruusaluksessa.

Sinänsä tää kaikki on turhauttavaa, koska lähetysoikeeudet siirtyy aina jonkun vuoden jälkeen toisaalle ja tuntuu, että aina lähetään nollista liikenteeseen. Tuskin nämäkään oikeudet ikuisesti ovat posti- ja lennätintoimistolla. Toivottavasti.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jaa juu, lehdistötilaisuudesta iso peukku. Jos näitä oikeasti tulee joka kierroksella eetteriin, niin todella hyvä juttu.

Tietysti ideaali tilanne vielä olisi, että pressi tulisi heti ottelun jälkeen suoraan Telian sovelluksesta, mutta menee tämä nyt sinänsä Liigavahdistakin.
 

lahts

Jäsen
Suosikkijoukkue
La’Hest
Pelikello on tosiaa syvältä. Ihan liian suuri ja liian vahva väritys.
Tuo pienemmäksi ja läpinäkyvyyttä siihen niin alkaa menettelemään.
Jäähykello se vasta jäätävän kokoinen olikin ainakin 75inch katsottuna ;). Se todella paljon pienemmäksi ja kelloon tosiaan pelaavien joukkueiden väriä/logo.
Sijainti kellolle ihan sama onko ylhäällä keskellä vai ylämummossa.
 

Telia

Jäsen
Minkä takia Pennasen ja päätuomarin välinen keskustelu sensuroitiin kesken kaiken? "Jumalauta toi teidän pumppu on täys vitsi" tai jotain tämän tyylistä tuli ja sitten katosi äänet. Kuuliko keskustelun loppuun 19,90€ hinnalla vai otettiinko se teiltä maksavilta asiakkailta myös pois?

Lähetyksessä kuultiin Pennasen ja tuomarin välistä keskustelua tovin aikaa ja livessä tilanteet elää niin ihan koko keskustelua ei tällä kertaa kuultu, mutta ihan mukava lisä tämäkin keskustelun välittyminen.

Liian aikaisin aloin kehumaan. Digiboksin kautta kanavaan tuli satunnaisen säännöllisiä, sekunnin sadasosan pituisia katkoja, joissa kuva käväisi lumisateisena.

Mittasin Speedtest-sovelluksella heti pelin jälkeen ja tulos oli 103-megainen, joten tuskin yhteys on pullonkaula. Tuli mieleen, josko syy olisi HDMI-kaapelissa - mitä standardia edustaa UHD-digiboksin mukana tullut kaapeli? @Telia

UHD-digiboksin mukana menee 1.4 stantardia tukeva HDMI-kaaplei, jollaista tulisi käyttää. Kannattaa varmistaa, että HDMI-portit ovat UHD-kykyisiä ja tarvittaessa kokeilla toista HDMI-porttia. Jos ei muutosta, niin asiakaspalvelumme auttaa vikatilanteissa tarkemmin.

Onko noita älykiekon tilastoja (laukauksien kovuuksia, luistelunopeuksia jne) jossain yleisesti nähtävillä?

Älykiekon dataa hyödynnetään meillä lähetyksissä ja videomateriaaleissa, mutta siitä ei ole näillä näkymin tulossa erillistä tulospalvelua saataville.
Yleisesti muuten välitetään terveisiä eteenpäin grafiikoista, joista palautetta tuli eniten.

//Joonas L.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lähetyksessä kuultiin Pennasen ja tuomarin välistä keskustelua tovin aikaa ja livessä tilanteet elää niin ihan koko keskustelua ei tällä kertaa kuultu, mutta ihan mukava lisä tämäkin keskustelun välittyminen.
Mikä tilanne elää? Tuon keskustelun olisi voinut antaa kuulua kokonaisuudessaan. Myös Alkio mainitsi että sensuuri parempi laittaa päälle. Miksi täytyy jatkuvasti valehdella?
 

AVR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kyllähän älykiekko dataa olisi mukava saada muutoinkin esille.. Luistelumatkoja ja muita olisi erittäin mielenkiintoista seurata..
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kyllähän älykiekko dataa olisi mukava saada muutoinkin esille.. Luistelumatkoja ja muita olisi erittäin mielenkiintoista seurata..
Siitä tulisi varmaan jokaisella statsille oma äpsi, Telia Loves älykiekko-luistelumatka, Telia Loves tolppalaukaus. Jokaiseen tuttuun tyyliin eri tunnukset.

Tästä yksi tuttu puheli kahvitunnilla, kun oli eilen tehnyt tilauksen, ensin tunnistaudutaan ja tilataan, sitten tulee tilausvahvistuksia ja salasana, mutta kun kirjautuu omille sivuille, niin siellä ei näy mitään. Kuulemma se aktivoituu myöhemmin sinne näkyviin ja tilaus on voimassa, vaikka missään ei näy mitään. Ja asioita ei voi hoitaa yhdeltä sivulta, yhdellä kirjautumisella (tähän lukeutuu myös lähetyksen katsominen). Noh sai tilausputken kuulemma läpi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Lert

ICE

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt näytti ainakin ongelmitta menevät tilaus läpi ja kanavat aukesivat hetkessä. Ennestään oli Telia tv:n tunnukset ym. eli sen suhteen ei tullut säätöä. Joten tilatkaa ihmeessä nyt, iltaan ei kannata jättää.

UHD kiinnostaisi (vaikka kohtuuttoman kallis onkin pelimäärään nähden), mutta mitä kauemmin siinä kestää, että tulee tarjolle muillekin kuin Telian laajakaistan piirissä asuville, niin sitä todennäköisemmin jää tilaamatta. Lukon ensimmäinen UHD-peli neljästä 27.9. joten kiirettä pitää.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Tuo nykyinen pelikello vie ihan liikaa huomiota. Tein pikaisen fixin, ainakin omaan silmään rauhoittaa ruutua eikä vie niin isoa siivua siitä. @Telia miten ois? Saa ottaa yhteyttä ;)

EDIT: Lisäsin vielä toisen version, jossa hieman viilattu grafiikoita ja lisätty 2YV-tilanne. Woop!
 

Liitteet

  • pelikello-fix.jpg
    pelikello-fix.jpg
    403,6 KB · kertaa luettu: 453
  • pelikello-fix-2.jpg
    pelikello-fix-2.jpg
    404,9 KB · kertaa luettu: 296
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuo nykyinen pelikello vie ihan liikaa huomiota. Tein pikaisen fixin, ainakin omaan silmään rauhoittaa ruutua eikä vie niin isoa siivua siitä. @Telia miten ois?
Jotain tämän kaltaista on toivottu viime kauden alusta alkaen, mutta jostain syystä Telia ei saa millään tällaista aikaiseksi. Noh, ehkä tässä vähän olisi vielä toivoa.
 

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Soitti Antti Telialta ja kyseli oonko tilaamassa täksi kaudeksi Joukkuepassia. Mainitsin osoittavani mieltä "ennakkotilaajanetua" vastaan ja ongelmalähetyksien korvaamiskäytäntöjä vastaan.
Kerroin esim. olevani tyytyväinen jos saa automaattisesti edes leffalipun kirjastoon jos lähetyksessä on ongelmia. Eli hyvitys ilman lomakkeiden täyttöä.
Soittelija pahoitteli ja kertoi laittavansa ylemmälle taholle palautetta jos asiat saataisiin korjattua. (Tuskin asia etenee) Ja ei edes yrittänyt myydä sen jälkeen tuotetta. Toivottavasti pian on lähetyksessä ongelmia ja Telia korvaa sen mukisematta niin saattavat saada uuden asiakkaan(hymiö)
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Tuo nykyinen pelikello vie ihan liikaa huomiota. Tein pikaisen fixin, ainakin omaan silmään rauhoittaa ruutua eikä vie niin isoa siivua siitä. @Telia miten ois? Saa ottaa yhteyttä ;)

No nyt alkaa pelittää!!

Yksinkertainen on kaunista. Ei pelikellossa tarvita yhtään ylimääräistä informaatiota.

@Telia OTTAKAA TÄSTÄ NYT KOPPI !!
 

Telia

Jäsen
Nyt näytti ainakin ongelmitta menevät tilaus läpi ja kanavat aukesivat hetkessä. Ennestään oli Telia tv:n tunnukset ym. eli sen suhteen ei tullut säätöä. Joten tilatkaa ihmeessä nyt, iltaan ei kannata jättää.

UHD kiinnostaisi (vaikka kohtuuttoman kallis onkin pelimäärään nähden), mutta mitä kauemmin siinä kestää, että tulee tarjolle muillekin kuin Telian laajakaistan piirissä asuville, niin sitä todennäköisemmin jää tilaamatta. Lukon ensimmäinen UHD-peli neljästä 27.9. joten kiirettä pitää.

UHD-tuki on laajennettu nyt kaikille UHD-digibokseille nettiyhteydestä riippumatta eli toimii myös muilla yhteyksillä kuin Telian laajakaistalla. Aiheesta tarkemmin täällä.

Mikä tilanne elää? Tuon keskustelun olisi voinut antaa kuulua kokonaisuudessaan. Myös Alkio mainitsi että sensuuri parempi laittaa päälle. Miksi täytyy jatkuvasti valehdella?

Ehkä tuossa tilanteessa jonkinlaista "sensuuria" tai pelisilmää käytettiinkin, ettei välttämättä koko kirosanavarasto tule lähetykseen, mutta tilanteen elämisellä viittasinkin lähinnä siihen, ettei näissä live-tilanteissa aina tiedä mitä sieltä tulee ja välillä joutuu reagoimaan suuntaan tai toiseen.

Kyllähän älykiekko dataa olisi mukava saada muutoinkin esille.. Luistelumatkoja ja muita olisi erittäin mielenkiintoista seurata..

Tuo data kyllä kiehtoo varmasti monia. Nyt tuosta valtavasta datamassasta tuotetaan etenkin lähetyksiin lisäarvoa, mutta kaikille sitä kokonaisuutta ei olla tuomassa käsiteltäväksi näillä näkymin. Tulevaisuudesta ei tiedä, että näkyykö älykiekon data vielä jotenkin vahvemmin, joten sen aika näyttää.

Siitä tulisi varmaan jokaisella statsille oma äpsi, Telia Loves älykiekko-luistelumatka, Telia Loves tolppalaukaus. Jokaiseen tuttuun tyyliin eri tunnukset.

Tästä yksi tuttu puheli kahvitunnilla, kun oli eilen tehnyt tilauksen, ensin tunnistaudutaan ja tilataan, sitten tulee tilausvahvistuksia ja salasana, mutta kun kirjautuu omille sivuille, niin siellä ei näy mitään. Kuulemma se aktivoituu myöhemmin sinne näkyviin ja tilaus on voimassa, vaikka missään ei näy mitään. Ja asioita ei voi hoitaa yhdeltä sivulta, yhdellä kirjautumisella (tähän lukeutuu myös lähetyksen katsominen). Noh sai tilausputken kuulemma läpi.

Kun tilaus tehdään esimerkiksi TeliaTV:stä, tuote ei näy Omilla sivuilla ennen kuin tilaus on valmis eli tovi siinä menee ennen kuin palvelua voi tarkastella itsepalvelukanavissa. Se on myös juuri noin eli TeliaTV:lle on omat tunnukset ja Omille sivuille omat.

Kokeillaan keskustelupalstan tehokkuutta, ois nimittäin kova innostus tehdä nuo pelikellot yms. statistiikat uusiksi!

Esimerkiksi pelikellosta on tullut kommentteja puolesta ja vastaan, joten palautteita ja ideoita grafiikoista toimitetaan eteenpäin, mutta tässä kohtaa ei lupauksia muutoksille.

//JoonasL
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Ajattelin tähän väliin tulla toteamaan, että mun mielestä Telia on kyllä vähän perseestä. Tilauksen tekeminen ja peruminenkin näyttäisi olevan vaikeaa. Asiakasapveluun asti joutuu soittelemaan, että milles tilille se tilaus nyt sitten tulee, vaikka ihan olemassaolevalle tilille tein pelipassi -oston, ja silti mulle on tehtynä ja tilauksessa toinenkin käyttäjätunnus.

Missään kohtaa ei ole hyvää fibaa tästä ollutkaan.

@Telia Mistä saan peruttua Pelipassin, jotta tuo ei uusi automaattisesti sitä kuukauden päästä?
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Valitettavasti ekan pelin perusteella Vallnillakin on tapahtumassa sitä kommentaattorien helmasyntiä, eli vähän aikaa kun on hommissa ja uudenkin sukupolven pelaajista tulee oikeastaan kavereita, niin raikkaat ja kantaaottavat mielipiteet pyöristyvät ja pehmenevät varovaisiin ja kaikkia kehuviin mielipiteisiin.

Nollakulmasta naurettavasti imaistu rystysuuppaisukin saatiin todella pahaksi laukaukseksi maalivahdille näissä kommenteissa ja kummassakaan omassa maalissa ei ollut muka omiin tehneellä mitään muuta tehtävissä kuin ohjata kiekko omaan rysään. (odotin kyllä selostajaltakin hiukan herkuttelua maalintekijöitä kerratessaan siitä, että pitkälle kolmanteen eräänhän HPK oli tosiasiallisesti tehnyt kaikki ottelun maalit (4 hyväksyttyä ja 1 hylätty)

Fakta nyt on, että siellä kentällä tapahtuu huonojakin suorituksia ja niihinkin pitäisi ottaa rohkeasti kantaa. Ottelun voittomaalissa asiantuntija-Vallin sentään sivulauseessa puuttui Latvalan höntyilyyn joka oli maalin kannalta ylivoimaisesti ratkaisevin yksittäinen tekijä, mutta olisi jäänyt tuulipukukansalta huomaamatta. Tätäkin olisi pitänyt korostaa ratkaisevana tekijänä Jokisen ja Niemelän hyvän pelin rinnalla.
 
Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Omasta mielestäni se pelikello ei ollut huono, vain joukkueen värejä se kaipasi. Siinähän oli oikein hienosti tehty se kun maali tuli niin se pelikello muuttui logoksi ja maali-teksti rupesi vilkkuu vai mitä siinä nyt olikaan. Pienillä hienosäädöillä siitä saisi oikein hyvän. Eletään vuotta 2019, ei pelikello voi enää olla mikään täysin yksinkertainen mielestäni. Ajoittainen "läpinäkyvyys" olisi suotavaa ja myös voisi miettiä tarviiko sen pelikellon olla aivan jatkuvasti esillä ruudussa? Välillähän tuo voisi "vetäytyä" semmoiseksi pieneksi, että näkisi vain juoksevan ajan siinä tai jotain tämmöistä.

Mutta oma mielipide on, että tuo pelikello oli ihan fine pl. joukkueiden värien tai logojen puute, edes jompi kumpi pitäisi löytyä...
 

ijuka

Jäsen
Omasta mielestäni se pelikello ei ollut huono, vain joukkueen värejä se kaipasi. Siinähän oli oikein hienosti tehty se kun maali tuli niin se pelikello muuttui logoksi ja maali-teksti rupesi vilkkuu vai mitä siinä nyt olikaan. Pienillä hienosäädöillä siitä saisi oikein hyvän. Eletään vuotta 2019, ei pelikello voi enää olla mikään täysin yksinkertainen mielestäni. Ajoittainen "läpinäkyvyys" olisi suotavaa ja myös voisi miettiä tarviiko sen pelikellon olla aivan jatkuvasti esillä ruudussa? Välillähän tuo voisi "vetäytyä" semmoiseksi pieneksi, että näkisi vain juoksevan ajan siinä tai jotain tämmöistä.

Mutta oma mielipide on, että tuo pelikello oli ihan fine pl. joukkueiden värien tai logojen puute, edes jompi kumpi pitäisi löytyä...
Kyllä pelikellon pitäis näkyä ruudussa 100% ajasta. Sitten voisin selailla videota eteenpäin tai taaksepäin etsiessäni haluamaani kohtaa todella kätevästi. Meinaa pää hajota joskus kun tykkäävät piilotella pelikelloa koko ajan, menee usein minuutteja ennen kuin joissain kohdissa näen sitä kelloa ja tiedän mihin suuntaan selata. Nää on taas sellasia juttuja että käyttömukavuuden pitää mennä hifistelyn edelle.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Kyllähän tuo pelikello eilen näytti aivan tolkuttoman suurelta. Enemmän osaan ottaa kantaa kun tänään tulee oman jengin matsi, ja katson koko pelin. Mutta äkkiseltään sanoisin että eihän se nyt voi tuon kokoisena säilyä.
 

Kemppilukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Asiakasapveluun asti joutuu soittelemaan, että milles tilille se tilaus nyt sitten tulee, vaikka ihan olemassaolevalle tilille tein pelipassi -oston, ja silti mulle on tehtynä ja tilauksessa toinenkin käyttäjätunnus.
Sama ongelma ollut täällä jo pari vuotta tuon toisen käyttäjätunnuksen kanssa. Noin 7-8 kertaa muun asioinnin yhteydessä sanonut, että ottaa sen pois, mutta 7-8 kertaa mitään ei ole tapahtunut. Tai itseasiassa nyt viime kerralla tapahtui sellainen tuossa pari kuukautta sitten, että molempien käyttäjätunnuksien alle ilmestyi "tilaus käsittelyssä", joten en voi edes itse tilata netin kautta enää sisältöä. On tää vaan huumorilafka.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Osaako @Telia kertoa pajonko viive on tänään tai huomenna, ts. onko tuo uusi tekniikka käytössä jonka myötä viivettä ei enää pahasti ole? Käsittämätöntä tosin jos ei ole, mutta...
 

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Hyvin toimi ainakii itellä eilen HPK-Kärpät matsi, niin televisiosta Telian boxin kautta, kuin puhelimella Telia TV- sovelluksen kautta. Ei nykiny ja homma pelitti kivasti kaikin puolin. Pelikello oli parempi ku viime kaudella, mutta kyllä itekkii kallistuisin tohon nimimerkin @Tukka ehdottamaan simppelimpään versioon.

Summa summarum....toivottavasti tänääkin hommat pelittää ongelmitta, koska astetta kiinnostavampi matsi tiedossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös