Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 450 280
  • 21 565

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toisella forumilla kun pari nimimerkkiä kritisoi Android TV:tä Sonyn televioissa, Android TV on paska. Täällä kun pari nimimerkkiä kritisoi Teliaa, nimimerkkien takana on vain paskoja ruikuttajia?
Tässä nyt sekoitat asioita keskenään. Tämäkin ketju missä nyt ollaan on 90% täynnä viestejä, joissa enemmän tai vähemmän kritisoidaan Teliaa. Minäkin pääasiassa kritisoin Teliaa ja tällä hetkellä jopa boikotoin sitä.

On kuitenkin ihan faktaa, että Android TV:ssäkin on paljon ongelmia. Kaikki eivät niistä yhtälailla kärsi, mutta se ei niitä ongelmia poista. Sama koskee myös Teliaa. Kaikki eivät Telian puutteista tai ongelmista yhtälailla kärsi, mutta ei Telian kritisointia sen vuoksi pidä lopettaa.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä se alustan suosio, toimivuus ja sitä kautta kannattavuus on nimenomaan se rajoittava tekijä, kun palveluntarjoajat pohtivat lähtevätkö sille sovelluksiaan tuomaan. Ja oli syy mikä tahansa, niin Android TV:lle ei saa monia sovelluksia, mitä pystyy Chromecastin kautta käyttämään. Telia on vain yksi esimerkki.

Toimivuudesta ei Telian kohdalla ole kiinni. Suosion ja kannattavuuden arvioinnista ainakin osittain. Kanattavuuteen vaikuttaa moni asia ja Telian kohdalla tuntuu painavimpana olevan sen kautta mahdollisesti menetettävä laitemyynti. En lähde edes arvioimaan millainen vaikutus Telialle olisi sovelluksensa porttaamisessa Android TV:lle. Sen verran heitän lusikkaani soppaan, että tässä ketjussa lauletaan paljolti Telian lauluja ja nähdään tuo jotenkin suurena ponnistuksena - jota se ei olisi. Voin lopulta puhua kuitenkin vain omasta puolestani menetettynä asiakkaana.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tässä nyt sekoitat asioita keskenään. Tämäkin ketju missä nyt ollaan on 90% täynnä viestejä, joissa enemmän tai vähemmän kritisoidaan Teliaa. Minäkin pääasiassa kritisoin Teliaa ja tällä hetkellä jopa boikotoin sitä.

On kuitenkin ihan faktaa, että Android TV:ssäkin on paljon ongelmia. Kaikki eivät niistä yhtälailla kärsi, mutta se ei niitä ongelmia poista. Sama koskee myös Teliaa. Kaikki eivät Telian puutteista tai ongelmista yhtälailla kärsi, mutta ei Telian kritisointia sen vuoksi pidä lopettaa.

Tämä viesti oli toiselle nimimerkille ja on mielestäni täysin osuva vertaus siinä kontekstissa. Miten siinä on paljon ongelmia? En ole ollut kieltämässä sen enempää Android TV:n kuin Teliankaan haukkumista. Itseäni harmittaa kun haukutaan perusteetta. Jonkin päivityshässäkän ohella Android TV on normaalissa käytössä hyvin ongelmaton.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Millä perusteella Android TV:n toimivuus ei vaikuttaisi Telian päätökseen tehdä sille sovellusta? Se toimivuus kun vaikuttaa sekä sovelluksen luomiseen, että loppukäyttäjien kokemuksiin ja sitä kautta tyytyväisyyteen Android TV:tä kohtaan.

Telian päätökset johtuvat ilmeisen selvästi tavoitteesta tehdä laitemyyntiä Liigan ohella. Suoratoistopalvelut ovat Android TV:llä todella hienosti toimivia. Olen jo maininnut mitä itse käytän enkä ole kohdannut mitään ongelmia. En päivitysten, enkä muunkaan suhteen.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Telian päätökset johtuvat ilmeisen selvästi tavoitteesta tehdä laitemyyntiä Liigan ohella. Suoratoistopalvelut ovat Android TV:llä todella hienosti toimivia. Olen jo maininnut mitä itse käytän enkä ole kohdannut mitään ongelmia. En päivitysten, enkä muunkaan suhteen.
Jos kyse olisi yksinomaan tästä, niin miksi sitten löytyy tuki Chromecastille, Apple TV:lle ja mobiililaitteille?

Toki Telian päätöksiin vaikuttaa mainitsemasi asiat, mutta kaikki ei ole silti ihan noin mustavalkoista.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Telian päätökset johtuvat ilmeisen selvästi tavoitteesta tehdä laitemyyntiä Liigan ohella. Suoratoistopalvelut ovat Android TV:llä todella hienosti toimivia. Olen jo maininnut mitä itse käytän enkä ole kohdannut mitään ongelmia. En päivitysten, enkä muunkaan suhteen.

Ostin itse reilu vuosi sitten uuden telkkarin. Aluksi olin erittäin kiinnostunut Android TV -käyttiksestä ja kävinkin sitä parin eri telkkarin osalta kokeilemassa liikkeessä. En tykännyt käyttiksen tahmeudesta. Lueskelin vastaavia kokemuksia monilta käyttäjiltä, joten päätin ostaa LGn Oledin ja olen ollut tyytyväinen telkkariin ja käyttöjärjestelmään. Onko Android TV sitten vuodessa kehittynyt huimasti?
 

Vauhti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Palloilu
Ostin itse reilu vuosi sitten uuden telkkarin. Aluksi olin erittäin kiinnostunut Android TV -käyttiksestä ja kävinkin sitä parin eri telkkarin osalta kokeilemassa liikkeessä. En tykännyt käyttiksen tahmeudesta. Lueskelin vastaavia kokemuksia monilta käyttäjiltä, joten päätin ostaa LGn Oledin ja olen ollut tyytyväinen telkkariin ja käyttöjärjestelmään. Onko Android TV sitten vuodessa kehittynyt huimasti?

Ongelmahan tuossa on se, että telkkarit ovat suorituskyvyltään ja prosessoritehoiltaan ihan lapasia ja siksi eivät jaksa kunnolla vääntää Android TV:tä. Käyttäjäkokemus on ihan erilainen Nvidia Shieldillä.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Yleensä @Telia lta on kerrottu jotain miksi lähetyksessä on joku pieleen mennyt. Onko teillä nyt mahdollisesti mitään hajua, kun ei mitään ole kuulunut? Siis eilinen Kalpa-Jyp, kun katkesi kesken kolmannen erän vissiin aikas monella.

Itsellä kuvanlaatu oli myös ekan erän lopusta lähtien pääasiassa todella suttuinen. Viimekaudella kaikki toimi kohdallani laadullisesti ehkä kahta poikkeusta huolimatta erittäin hyvin. Ihmetyttää kuinka joku SolidSportti pystyy tarjoamaan laadukasta lähetystä siis että kuva liikkuu ja on selkeä, muuta joku Telia ei ainakaan aina.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Telian päätökset johtuvat ilmeisen selvästi tavoitteesta tehdä laitemyyntiä Liigan ohella. Suoratoistopalvelut ovat Android TV:llä todella hienosti toimivia. Olen jo maininnut mitä itse käytän enkä ole kohdannut mitään ongelmia. En päivitysten, enkä muunkaan suhteen.
Laitemyyntiä voisi tulla myös, jos Telia kehittäisi laitteitaan. Digiboksissa edelleen 3 kk tallennusaika(kilpailijoilla 24 kk), hd-tallennus vain jos laajakaista samassa, ja youtube sekä netflix ainoat suoratoistosovellukset. Kovasti näitä Telian foorumeilla lupaillaan korjata, mutta mitään ei tapahdu. Asiakkaita kusetetaan ihan kirkkain silmin. Telian valokuitu tulossa ja boksin ottaisin mieluusti mukaan samaan, mutta eihän tuollaista tuotetta vaan voi hankkia.

@Telia : Milloin tuo boksi oikeasti saadaan ajantasalle ja kilpailijoiden vastaavien mukaiseksi. Älkääkä nyt sanoko, että laitetaan suunnittelutiimille viestiä ja asiaa työstetään, Telian yhteisöstä olen nämä jo lukenut moneen kertaan.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
niin Android TV:lle ei saa monia sovelluksia, mitä pystyy Chromecastin kautta käyttämään. Telia on vain yksi esimerkki.

En keksi yhtäkään sovellusta, joka puuttuu AndroidTv:stä. Telia on ainoa merkittävä, ja sen merkityksen tuo ainoastaan liigaoikeudet. Kaikki muut löytyy jo.

Itse olen käyttänyt AndroidTvtä vuodesta 2015, ilman mitään ongelmia. Ja vaikka uusin Android versio ei tuohon enää tullutkaan, kaikki appit päivittyvät silti kuten puhelimessakin. En ymmärrä, miten joku voi tätä väittää ongelmalliseksi käyttää...



Telia ei sovellusta Androidtv:lle tule tekemään, se lienee jo nyt selvää. Joten sinänsä tämä mielipideväittely on turhaa.
Halusin vain tuoda esille, kuinka hyvin CHL peli sen kautta perjantaina toimi.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Varmasti näin, kun puhutaan tv-valmistajien omista käyttöjärjestelmistä. AndroidTVn kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Sovellukset päivittyvät automaattisesti eikä bugeista ole tietoakaan. Tässä ketjussakin taidetaan ammentaa tietoa jostain kolmen vuoden takaa, kun ko. käyttis oli aika uutta. Kaikki käyttämäni palvelut yhden ja saman kaukosäätimen kautta käytettävissä. Mikä voisi olla helpompaa?

Juu, en tarkoittanut kyseenalaistaa kenenkään mieltymyksiä. Itse hankin CC:n pakotettuna kun muitakaan järkeviä vaihtoehtoja ei lätkän näkemiseen ollut. Olen aina jostain syystä kokenut puhelimen räpläämisen muutoinkin jokseenkin hankalana muutoin kuin vastaamiseen ja soittamiseen. Tekstiviestit ovat perkeleestä. Nyt kun olen CC:tä käyttänyt useiden suoratoistopalveluiden katselemiseen, on ollut pakko todeta , että oma kohtuu uusi älytelkkari jää käytettävyydessään kakkoseksi. En tiedä mistä johtuu, eivätkö päivity, mutta cmore ja yleareena esimerkiksi jumittavat ihan vitutukseen saakka.
 

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Mulla oli viime kaudella vielä tuo Joukkuepassi ja katsoin kaikki pelit tottakai CC:n kautta. Mut kaikki muut (Ruutu, Netflix, YleAreena, Viaplay, yms.) katson telkkarin sovellusten kautta. TV on kolmisen vuotta vanha LG, ja siinä ei oo tainnut kertaakaan bugittaa yksikään sovellus.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
En keksi yhtäkään sovellusta, joka puuttuu AndroidTv:stä. Telia on ainoa merkittävä, ja sen merkityksen tuo ainoastaan liigaoikeudet. Kaikki muut löytyy jo.
Varmaan nuo perussovellukset riittävät valtaosalle, mutta saako noihin androideihin ladattua uusia sovelluksia, cc:n kanssahan tuo ei ole ongelma. Itse en ole koskaan kaivannut muita kuin nämä perus, joten en ole ajatellut.

Mulla kanssa tuo, että en koe sitä puhelimen räpläämistä mukavana, varmaan vähän sukupolvikysymyskin osittain, itse en kauheasti rävellä sitä muutenkaan.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Varmaan nuo perussovellukset riittävät valtaosalle, mutta saako noihin androideihin ladattua uusia sovelluksia, cc:n kanssahan tuo ei ole ongelma. Itse en ole koskaan kaivannut muita kuin nämä perus, joten en ole ajatellut.

Mulla kanssa tuo, että en koe sitä puhelimen räpläämistä mukavana, varmaan vähän sukupolvikysymyskin osittain, itse en kauheasti rävellä sitä muutenkaan.

Saa ladattua. Valikoima ei Android TV:n Play kaupassa ole ihan (tai läheskään) yhtä laaja kuin mobiilipuolella, mutta esimerkiksi suoratoistopalveluiden sovellukset löytyvät kyllä.

Ja toiselle nimimerkille vielä, en usko hetkeäkään, että Telian kohdalla sovelluksen puute johtuisi pienimmissäkään määrin Android TV:n toimivuudesta, se kun ei mikään yleinen ongelma ole. En itsekään 100% varmaksi tietysti voi sanoa, että johtuu puhtaasti laitemyynniin boostaamisesta tai sen yrityksestä, mutta sille haiskahtaa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ja toiselle nimimerkille vielä, en usko hetkeäkään, että Telian kohdalla sovelluksen puute johtuisi pienimmissäkään määrin Android TV:n toimivuudesta, se kun ei mikään yleinen ongelma ole. En itsekään 100% varmaksi tietysti voi sanoa, että johtuu puhtaasti laitemyynniin boostaamisesta tai sen yrityksestä, mutta sille haiskahtaa.
Kuten ylempänä jo kirjoitin, niin laitemyyntiä boostatakseen kannattaisi tarjota kunnon laitteita. Digiboksia harkitseva asiakas ei halua yleensä käyttää rinnakkain androidin sovelluksia tai varsinkaan cc:a. Hän haluaa käyttää mahdollisimman paljon sen digiboksin kautta. Telia tarjoaa boksia, jonka tallennusajat ovat ihan olemattomat vaikkapa elokuvien, sarjojen tai lastenohjelmien tallennukseen, eikä boksi sisällä myöskään käytännössä mitään sovelluksia. Telian boksin käyttäjä joutuu siis miettimään vaihtoehtoisen ratkaisun näihin molempiin, joka kyllä rajoittaa kiinnostusta melkoisesti. Boksia myydään sitten liigafaneille "ainoana helppona" tapana saada liiga töllöön. Asiakasta pidetään ihan pellenä, ja asiakaspalvelu on lähinnä katteettomien lupausten toistelua. Vähän harmittaa, että piti tämän lafkan kuituverkkoihin lähteä mukaan. Nyt on vähän niin kuin naimisissa Telian kanssa. Toisaalta, kaipa tuo kuitu hyvin pelittää, muut palvelut jää hyllyyn toistaiseksi, ja liigaa chrometetaan edelleen ensi kaudella.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Ai ihmiset vielä tallentavat jotain elokuvia ja sarjoja jonnekin boksille vuosikausiksi jemmaan. Viimeksi taisin kokea moisen olevan tarpeellista jonkun 15 vuotta sitten. Tv:kin alkaa olla jo toistakymmentävuotta vanha ja hyvin toimii cc:n kanssa. Uudelle ei ole tarvetta ennen kuin hajoaa. Käyttöikä ei ainakaan lopu siihen, että nyt tähän malliin ei vaan enää saa uusia päivityksiä. Kuka jollain kaukosäätimellä jaksaa muutenkaan tehdä minkäänlaisia tekstihakuja. Ajatuksena jo niin paskaa, että ei kiitos.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ai ihmiset vielä tallentavat jotain elokuvia ja sarjoja jonnekin boksille vuosikausiksi jemmaan. Viimeksi taisin kokea moisen olevan tarpeellista jonkun 15 vuotta sitten. Tv:kin alkaa olla jo toistakymmentävuotta vanha ja hyvin toimii cc:n kanssa. Uudelle ei ole tarvetta ennen kuin hajoaa. Käyttöikä ei ainakaan lopu siihen, että nyt tähän malliin ei vaan enää saa uusia päivityksiä. Kuka jollain kaukosäätimellä jaksaa muutenkaan tehdä minkäänlaisia tekstihakuja. Ajatuksena jo niin paskaa, että ei kiitos.
Juu, ymmärrän, eikä tuossa ole mitään vikaa.

Kyllä noille tallennuksille on ainakin minulla edelleen tarvetta, ei kaikki ole edelleenkään aina saatavilla suoratoistoista, ja esimerkiksi lapset tykkää katsoa niitä suosikkejaan uudestaan ja uudestaan.

Chromen ja smart-tv:n kautta operoivat eivät digiboksia varmaan kaipaa tai ole niiden ominaisuuksista kiinnostuneita. Digiboksia harkitsevat taas haluavat siltä ominaisuuksia, joiden ansiosta ei tarvitse muita vempeleitä käyttää.
 

Telia

Jäsen
Perjantaina oli ottelun aikana ikävä tilanne, joka johtui runkoverkossa olleesta häiriöstä. Sen takia liikenne videopalvelimelle ei toiminut normaalisti. Vika ei toisin sanoen johtunut videopalvelimesta tai palvelusta vaan liikenteen häiriöstä verkossa. Pahoittelut siitä johtuneesta harmillisesta ottelukatkoksesta juuri parhailla pelihetkillä! // Tanja
 

A-piste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, SM-liigan perustajajäsen
Mökillä on tänään tullut katsottua löhöilyn ja muiden "töiden" ohessa Ruutua, YLE:ä ja Veikkaus-tv:tä - ei mitään ongelmia. Sitten illan herkkupala Arsenal-Spurs, ja ongelmat alkavat. Kuva menee rakeiseksi ja välillä lähetys katkeaa kokonaan.

Hermot oli Telian kanssa kovilla jo viime kaudella liigalähetysten kanssa ja tällä kaudella sama jatkuu. Harmi homma, että Telialla on näköjään vedetty lonkkaa koko kesä toteutusten osalta.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Perjantaina oli ottelun aikana ikävä tilanne, joka johtui runkoverkossa olleesta häiriöstä. Sen takia liikenne videopalvelimelle ei toiminut normaalisti. Vika ei toisin sanoen johtunut videopalvelimesta tai palvelusta vaan liikenteen häiriöstä verkossa. Pahoittelut siitä johtuneesta harmillisesta ottelukatkoksesta juuri parhailla pelihetkillä! // Tanja
Eli kaivurikuskin vika?
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
@Telia Otteluohjelma - Liiga - Telia lukee että 7.9. klo TPS-HIFK alkaa klo 18:30 kun taas TPS sivuillaan ja Liiga.fi kertoo että matsi alkaa 17:00. Jos jaksatte korjata välittää tietoa eteenpäin että ajankohdan voisi korjata.

Hyvin pesty kyllä kädet, että tarkoitus ollakin saada vain vika erä eetteriin. Kaksi erää aikaa solmia kaivurikuskien katkomia piuhoja kiinni.
 

Telia

Jäsen
@Telia Otteluohjelma - Liiga - Telia lukee että 7.9. klo TPS-HIFK alkaa klo 18:30 kun taas TPS sivuillaan ja Liiga.fi kertoo että matsi alkaa 17:00. Jos jaksatte korjata välittää tietoa eteenpäin että ajankohdan voisi korjata.
Kiitos, hyvin bongattu! Korjataan tämä pikimmiten. Telia Tv:ssä aika näyttäisi olevan oikein. //Essi
 

jonilaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Otin ilmaiseksi tuon pitsiturnauksen (eipä tullut katsottua kuitenkaan). Nyt sieltä tuli ensimmäinen lasku:

Liiga Preseason -passi 01.08. 1 pv 0,00
Liiga Preseason -passi 02.08. - 24.08. 23 pv 11,06

Onko tuo 11,06€ jostain harjoituspeleistä jotka eivät kuuluneet pitsiturnaukseen vai mikä on logiikka? Eipä siinä, ei tuohon maailma kaadu.

Pikkusen ketuttaa se, että puhelinmyyjä kusetti. Soitti "Telialta", eli oikeasti jostain ihan muualta.

Myi minulle 10€/kk tuon Telian boksin ja sanoi, että sillä näkee UHD:na kaikki pelit. Ei näe, tarvisi olla vielä Telian nettikin (kunnon paskaa tämäkin, pitäisi ottaa puolta hitaampi ja tuplahintainen Telian hybridikökkäre), ei kiitos. Sitten ilmeisesti olisi pitänyt vielä maksaa 29,90€/kk tai jotain UHD-Liiga paketista. Ei siinä, peruutus ilmeisesti onnistui Telian aspan kautta ja boksi lähtee takaisin.

On kyllä hieno firma. Silverlight herran vuonna 2019, ei tehdä Android TV sovellusta, eikä 4K:ta muutakuin ylihintaisilla Telian liittymillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös