Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 450 899
  • 21 566

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
KalPa-JYP pelin kooste samaa kuin viime kaudelle. Pelkät maalit näkyy, eli TÄHÄNKÄÄN ei ole tulossa muutosta..
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Käytännössä koko käyttöliittymä täytyy rakentaa uusiksi Android TV:tä varten. Se on Telian kokoisessa puljussa yli 50k€ projekti helposti. Lisäksi ylläpito-kustannuksia yli 5k€ vuodessa. Siitä voi laskea kuinka monta uutta tilaajaa Android TVn myötä tarvitsee, jotta homma kannattaa.
Jos verrataan Telian koko Liiga budjettiin niin 175 uutta asiakasta.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Android TV on turhaa paskaa muutenkin, niin turha sitä on tukea.

Eilen Cmore appi Sonyn tvstä päälle, sieltä Kärpät-Grenoble pyörimään.

Suosittelen tutustumaan aidosti ennen kuin täällä turhaksi paskaksi tuomitset.

Käytettävyys helpoa ja nopeaa
Kuvan- ja äänenlaatu todella hyvää
Ei nykimistä, ei pikselöitymistä

AndroidTV toimii Cmore, Viasat - urheilussa todella hienosti. Ja kaikki viihdesovellukset myös.
 
Kysellään nyt varmaan jo 100 kertaa kysyttyä mutta tietääkö kukaan, onko tosiaan niin, että Samsung TV:seen ei ole tulossa Telia appia tulevaksi kaudeksi? Eli jos haluaa lätkää katsoa TV:stä niin tarvitaan joko chromecast tai Telian digiboksi?
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Itse olen yhä enemmän tykästynyt CC:n käyttämiseen versus älytv:n sovellukset kun se pakon sanelemana lätkän vuoksi tuli hankittua. Älytelkkarin sovellukset, netflixiä lukuun ottamatta, ovat enempi vähempi alkaneet jostain syystä bugittamaan. Esimerkksi Yleareenan käyttäminen alkoi olemaan lähes mahdotonta, CC:n kautta ei ongelmia. Samoin CMore, Ruutu ja HBO toimivat CC:n kautta paremmin.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Itse olen yhä enemmän tykästynyt CC:n käyttämiseen versus älytv:n sovellukset kun se pakon sanelemana lätkän vuoksi tuli hankittua. Älytelkkarin sovellukset, netflixiä lukuun ottamatta, ovat enempi vähempi alkaneet jostain syystä bugittamaan. Esimerkksi Yleareenan käyttäminen alkoi olemaan lähes mahdotonta, CC:n kautta ei ongelmia. Samoin CMore, Ruutu ja HBO toimivat CC:n kautta paremmin.

Varmasti näin, kun puhutaan tv-valmistajien omista käyttöjärjestelmistä. AndroidTVn kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Sovellukset päivittyvät automaattisesti eikä bugeista ole tietoakaan. Tässä ketjussakin taidetaan ammentaa tietoa jostain kolmen vuoden takaa, kun ko. käyttis oli aika uutta. Kaikki käyttämäni palvelut yhden ja saman kaukosäätimen kautta käytettävissä. Mikä voisi olla helpompaa?
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ei mikään kompa, lähinnä kysymyksen muotoon aseteltu mielipide. Mutta rajallisuus ei ole Android TV:n osalta vastaan tullut. Kaikki käyttämäni suoratoistopalvelut löytyvät ja toimivat moitteetta.
Nämä on makuasioita. Ehkä vanhempi polvi vähän mieluummin käyttää töllön/digiboksin kautta appeja, ja nuorempi cc:n. Tuo kaukosäädittömyys ei minulle ainakaan ole mikään juttu, jollain vempeleellä sitä on kuitenkin kelattava, säädettävä volyymia yms. Itse myös näitä mieluummin tv:n/boksin kautta katsovia, vaikka en sitä mitenkään ehdottomasti parempana pidä.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Täytyykö tästä päätellä, että et ole kiinnostunut Telian liiga-tuotteesta?

Olen kiinnostunut sillä tasolla, että sovelluksen ollessa saatavilla käytössä olevalle laitteistolleni, olisin edelleen tilaaja. Niin kiinnostunut en ole, että alkaisin tästä tinkiä. Minulla olohuoneessa kaikki medialaitteet toimivat yhdellä ja samalla television kaukosäätimellä, on kyse sitten sen television katsomisesta, musiikin kuuntelemisesta tai suoratoistopalveluista. Telia ei tällä hetkellä tähän kuvioon sovi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mikä voisi olla helpompaa?
No esim. jääkiekkoa katsellessa ylivoimaisesti paras ja helpoin ratkaisu olisi edelleenkin ihan perinteinen tv-kortti jonka avulla saan HD-kanavat näkyville telkkariin, aivan kuten saan C Moren ja Viasatin kanavat näkyville sen kautta telkkariin. Ja kuten sain ennen Teliaa käyttöön Ruudun/Nelonen Pron maksukanavat.

Toki jos Telian toimivuus olisi samalla tasolla kuin Viaplayn tai C Moren niin sekin suoratoistopalvelu kyllä kelpaisi, ei siinä mitään.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No esim. jääkiekkoa katsellessa ylivoimaisesti paras ja helpoin ratkaisu olisi edelleenkin ihan perinteinen tv-kortti jonka avulla saan HD-kanavat näkyville telkkariin, aivan kuten saan C Moren ja Viasatin kanavat näkyville sen kautta telkkariin. Ja kuten sain ennen Teliaa käyttöön Ruudun/Nelonen Pron maksukanavat.

Toki jos Telian toimivuus olisi samalla tasolla kuin Viaplayn tai C Moren niin sekin suoratoistopalvelu kyllä kelpaisi, ei siinä mitään.

Tämä on totta. Itselläni tuo sovellusten käyttö rinnastuu aika pitkälle normaaliin television katsomiseen kun kaikki toimii hienosti yhdellä kaukosäätimellä. Telialla tavoitteena on myydä liittymää ja laitetta Liigan kylkeen joten suurempia muutoksia on valitettavasti ihan turha odottaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen kiinnostunut sillä tasolla, että sovelluksen ollessa saatavilla käytössä olevalle laitteistolleni, olisin edelleen tilaaja. Niin kiinnostunut en ole, että alkaisin tästä tinkiä. Minulla olohuoneessa kaikki medialaitteet toimivat yhdellä ja samalla television kaukosäätimellä, on kyse sitten sen television katsomisesta, musiikin kuuntelemisesta tai suoratoistopalveluista. Telia ei tällä hetkellä tähän kuvioon sovi.
Eli käyttäisit Telia TV -sovellusta, jos se olisi Android TV:lle saatavilla. Android TV:n rajallisuus on siis tässä kohtaa tullut vastaan, kun verrataan Chromecastiin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Varmasti näin, kun puhutaan tv-valmistajien omista käyttöjärjestelmistä. AndroidTVn kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Sovellukset päivittyvät automaattisesti eikä bugeista ole tietoakaan. Tässä ketjussakin taidetaan ammentaa tietoa jostain kolmen vuoden takaa, kun ko. käyttis oli aika uutta. Kaikki käyttämäni palvelut yhden ja saman kaukosäätimen kautta käytettävissä. Mikä voisi olla helpompaa?
Tässä sulle tän vuoden keskustelua Sonyn Anterosta, toiselta keskustelufoorumilta. En kutsuisi tuota luottamusta herättäväksi käyttöjärjestelmäksi.

 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eli käyttäisit Telia TV -sovellusta, jos se olisi Android TV:lle saatavilla. Android TV:n rajallisuus on siis tässä kohtaa tullut vastaan, kun verrataan Chromecastiin.

Niin no, ei se Android TV sitä rajoitusta aseta, vaan Telia. Mutta kyllä, todennäköisesti olisi käytössä. Sanon todennäköisesti, koska en ole muiltakaan osin ihan tyytyväinen Telian toimintaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin no, ei se Android TV sitä rajoitusta aseta, vaan Telia. Mutta kyllä, todennäköisesti olisi käytössä. Sanon todennäköisesti, koska en ole muiltakaan osin ihan tyytyväinen Telian toimintaan.
Kyllä se alustan suosio, toimivuus ja sitä kautta kannattavuus on nimenomaan se rajoittava tekijä, kun palveluntarjoajat pohtivat lähtevätkö sille sovelluksiaan tuomaan. Ja oli syy mikä tahansa, niin Android TV:lle ei saa monia sovelluksia, mitä pystyy Chromecastin kautta käyttämään. Telia on vain yksi esimerkki.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tässä sulle tän vuoden keskustelua Sonyn Anterosta, toiselta keskustelufoorumilta. En kutsuisi tuota luottamusta herättäväksi käyttöjärjestelmäksi.


Toisella forumilla kun pari nimimerkkiä kritisoi Android TV:tä Sonyn televioissa, Android TV on paska. Täällä kun pari nimimerkkiä kritisoi Teliaa, nimimerkkien takana on vain paskoja ruikuttajia?
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä se alustan suosio, toimivuus ja sitä kautta kannattavuus on nimenomaan se rajoittava tekijä, kun palveluntarjoajat pohtivat lähtevätkö sille sovelluksiaan tuomaan. Ja oli syy mikä tahansa, niin Android TV:lle ei saa monia sovelluksia, mitä pystyy Chromecastin kautta käyttämään. Telia on vain yksi esimerkki.
Jos mietitään suoratoistopalveluja, niin mitä muita Telian lisäksi? Kysymys on muuten ihan vilpitön, kysyn, koska mulle ei ole vielä tullut vastaan (=ole ollut tarvetta) kuin Telia.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No esim. jääkiekkoa katsellessa ylivoimaisesti paras ja helpoin ratkaisu olisi edelleenkin ihan perinteinen tv-kortti jonka avulla saan HD-kanavat näkyville telkkariin, aivan kuten saan C Moren ja Viasatin kanavat näkyville sen kautta telkkariin. Ja kuten sain ennen Teliaa käyttöön Ruudun/Nelonen Pron maksukanavat.

Toki jos Telian toimivuus olisi samalla tasolla kuin Viaplayn tai C Moren niin sekin suoratoistopalvelu kyllä kelpaisi, ei siinä mitään.
Mulla meni hermo lopulta maksukorttijumppaan, kun siirryttiin HD-aikaan. Tämä tarkoitti sitä, että tallennus yön NHL-matseista onnistui vain HD-boksilla, jota mulla ei sitä ennen ollut. Tietysti hankin sen, koska se tuntui ainoalta vaihtoehdolta. Itse kortti lukijoineen oli helppo siirtää huoneesta toiseen, mutta ne HD-tallennukset bugasivat aivan liian suurella prosentilla. Salatun materiaalin kelaaminen oli ihan herran hallussa. Välillä jäädytti koko boksin totaalisesti. Erätaukojen yli pomppiminen oli aivan täyttä tuskaa. Ja mulla oli vielä selvästi keskihintaa hinnakkaampi laite, koska ne halvemmat olivat saaneet myrskyisän vastaanoton luotettavuudestaan, eli sen puutteesta. Lisämausteena kakkostelkkarin seinäasennus, joka vaati gynekologin sorminäppäryyden lukijan saamiseksi koloonsa. Ja se telkkari taas ei tykännyt muuten vaan siitä lukijasta. Useimmiten sitä joutui renkkaamaan eestaas, ennen kuin telkku tunnisti sen modulin.

Kaiken tuon paskan jälkeen siirtyminen chromecast-aikaan oli vapauttava kokemus. Halpa kuin saippua, voi ostaa erillisen palikan joka telkkariin. Toimii enimmäkseen hyvin luotettavasti. Pelit näkyvät riittävän pitkän ajan, jos ei ehdi suorana katsoa. Pieniä hikkoja on, mutta korttiaikaan en kaipaa enää takaisin.

Ideaalimaailma toki olisi se, että se äly ja verkkotekniikka olisivat siinä telkkarissa. Jos siis wlan toimisi kuin Buickin vessa ilman nikotteluja, appsit päivittyisivät laiteriippumattomasti telkkarin käyttöiän ja ylikin, liiketoiston sulavuuden takia ei tarvitse tapella erimerkkisillä laitteilla eikä millään frame ratella, jne. Mutta kun ei eletä ideaalimaailmassa. Kaikki on bugista paskaa, appsit, telkkarin käyttöjärjestelmät, verkkokortin ajurit, ihan kaikki ja nettikin tökkii.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Toisella forumilla kun pari nimimerkkiä kritisoi Android TV:tä Sonyn televioissa, Android TV on paska. Täällä kun pari nimimerkkiä kritisoi Teliaa, nimimerkkien takana on vain paskoja ruikuttajia?
No onko se bugiton vai ei? Oliko kaikki valitukset kolmen vuoden takaa?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mulla meni hermo lopulta maksukorttijumppaan, kun siirryttiin HD-aikaan. Tämä tarkoitti sitä, että tallennus yön NHL-matseista onnistui vain HD-boksilla, jota mulla ei sitä ennen ollut. Tietysti hankin sen, koska se tuntui ainoalta vaihtoehdolta. Itse kortti lukijoineen oli helppo siirtää huoneesta toiseen, mutta ne HD-tallennukset bugasivat aivan liian suurella prosentilla.
Joo käyttäjästähän tämä on kiinni. Itse en koskaan ole oppinut katsomaan urheilua tallenteena eikä mulla ole koskaan ollut tallentavaa HD-boksia, niin siinä mielessä tuo ei ollut mikään ongelma. Mutta toki ymmärrän että jos sitä tarvitsee niin ehdottoman iso vaiva se varmasti on.

Kaiken tuon paskan jälkeen siirtyminen chromecast-aikaan oli vapauttava kokemus. Halpa kuin saippua, voi ostaa erillisen palikan joka telkkariin. Toimii enimmäkseen hyvin luotettavasti. Pelit näkyvät riittävän pitkän ajan, jos ei ehdi suorana katsoa.
Tämä on totta ja Chromecastia tulee kyllä itsekin paljon käytettyä. Ensisijainen käyttö tulee TV:n kautta kortilla, mutta C Moren ja Viasatin tilauksiin kuuluu DNA:n kaapelissa mukana myös nettisovellukset niin makuuhuoneessa käytän Chromecastin kautta näitä jos siellä katson.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No onko se bugiton vai ei? Oliko kaikki valitukset kolmen vuoden takaa?

En nyt haluaisi lähteä tähän, mutta muistaakseni olet täällä kritisoinut Teliasta ruikuttavia käyttäjiä. Käytä nyt samaa logiikkaa tuohon forumiin. Vastauksena kysymykseen, joitain ongelmia varmasti on. Onko yleisesti buginen paska? Ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös