Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 450 231
  • 21 565

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Huhujen mukaan tulee talven aikana. Ainiin tämä oli siis vuonna 2018. No odotellaan vielä hetkinen..

No mutta kyllähän sen nyt ymmärtää, HTML5-pohjainen videosoitin on niin uusi ja mullistava keksintö että on ihan ymmärrettävää, että sellaisen kehittämiseen menee pari, kolme vuotta.
 

peekay

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal Canadiens & #11
Telian Liiga-tuote on ollut omalla kohdallani niin vitutusta tuottava asia että en muista sitten Janeckyn korkeaa mailaa.

Ja tämä koskee ihan kaikkea:
Ottelukoosteet
Laskutus
Telian liiga studio
Otteluiden statsit ja grafiikat
Liila värimaailma
Se että asiakaspalvelusta vaan sanotaan että pitäisi toimia
Silverlight helvetti
Kaikki!
Kaikki!!!

Mutta pakko tilata koska jääkiekko.

Kuinka pitkään niillä on sopimusta jäljellä?
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kuinka pitkään niillä on sopimusta jäljellä?
Tämä kausi ja neljä seuraavaa. Eli viitisen vuotta tätä vielä jäljellä.

Mutta tuosta silverlightistä yms johtuen en itse voisi katsoa pelejä kuin tabletilta/puhelimesta + satunnaisesti CC:n kautta, joten olen todennut järkevämmäksi jättää tilaamatta (kaikkien muiden ongelmien lisäksi). Positiivista on ollut että ihan hyvin on tullut toimeen katsomalla sillointällöin pelejä kaverin luona, kuuntelemalla radiota, käymällä hallilla tai ihan vain seuraamalla tuloksia.
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Taloyhtiölaajakaista-asiakkaille on ainakin melko hyvä paketti tarjolla.

LIIGA-PASSI + NETTI
Liiga-pelit huipputarkalla kuvanlaadulla, luotettava ja nopea nettiyhteys ja Telia TV tallennuspalvelulla yhteishintaan alk.
29,90 €/kk
24 kk määräaikainen sopimus, yht. 717,60 €



Omalla kohdallahan tuo tarkoittaa että jos ei olisi mitään paketteja niin saisin vastikkeen mukana 10/10 megasen hintaan 0,00e/kk. Tokihan olen siihen päälle hankkinut 100/100 megasen netin 9,90e/kk ja Telia TV-palvelun 9,99e/kk. Tallennuspalvelu oli ennen ilmainen mutta sekin on nykyisellään maksanut 6,50e/kk kun joutuvat maksamaan tekijänoikeusmaksuja tuosta (olisi saanut ottaa pois jos olisi halunnut). Eli kaikkinensa tuolle on tullut viimeaikoina hintaa 26,39e/kk. Ja tämäkin on luonnollisesti ollut tähän asti aina 24kk määräaikaisena. Laittamalla nyt kolme ja puoli euroa lisää saan myös Liigan näkymään. Itse olen ainakin tyytyväinen tähän pakettiin.


Ilman taloyhtiön sopimusta:
Hinta kohteissa, joihin saatavilla Telian laajakaista:
44,90 €/KK
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Telia Kaupassa oli joku tarjous Liiga kaikki pelit 10e kuussa. En tiedä sen kummemmin kun ohi vaan kävelin, luki kaupan edessä taulussa.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura
Mulle ainakin kaupiteltiin puhelinliittymän kylkiäisiksi Liigaa kympillä kuussa. Tai oikeastaan Liigan kylkiäisiksi puhelinliittymää.
Tässä on pakko olla joku koira haudattuna - varmaan pelit on nähtävissä vain kännykän kautta 240p-laadulla.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Olisko joku tällainen diili?
Puhelinliittymän etuhinta 19,90 €/kk oli saatavilla 12 kuukauden määräaikaisella sopimuksella. Lisäksi uuden puhelinliittymän tai numeronsiirron mukaan sai Liiga-passin hintaan 10 €/kk. Liiga-passin etuhinta on voimassa vuoden loppuun saakka ja siinä ei ole määräaikaisuutta
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Katson Jukurit-Ilves pelin ensimmäistä erää kirjastosta ja kuva on puolet ajasta pikselimössöä (Win10 + TeliaTV-sovellus). @Telia


Livenä katsottuna koko peli oli pikselimössöä. Käytössä Telian 100 meganen laajakaista ja langattomasti tabletilla katselin TeliaTV-sovelluksella.

Lisäksi kaikki maalit ois kiva nähdä. Nyt Ilveksen viidessä maalissa kuvaaja ja ohjaaja lähtivät ilmeisesti jo kebabille. Ei kiva.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Livenä katsottuna koko peli oli pikselimössöä. Käytössä Telian 100 meganen laajakaista ja langattomasti tabletilla katselin TeliaTV-sovelluksella.
Olithan varmasti ostanut myös tabletin Telialta? He tuskin pystyvät takaamaan tuotteensa täydellistä toimivuutta, mikäli tabletti on hankittu muiden jälleenmyyjien kautta.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eilen tuli katsottua Hifkin tarjoama striimi ottelusta Hifk- Ässät. Oli parempaa kuin Telian tarjoama kokonaisuus. Tietenkin tässä oli striimin etuna se ettei edes yritetty myydä mitään vaan tuotettiin palvelua asiakkaalle.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eilen tuli katsottua Hifkin tarjoama striimi ottelusta Hifk- Ässät. Oli parempaa kuin Telian tarjoama kokonaisuus. Tietenkin tässä oli striimin etuna se ettei edes yritetty myydä mitään vaan tuotettiin palvelua asiakkaalle.
Mulla oli kyllä nykivää kuvaa läpi lähetyksen. Tilaus loppuisi kyllä aika nopeasti tuolla laadulla. Chromen lisäosalla chromecastiin kuva, jos se jotain kiinnostaa.
 

Telia

Jäsen
Katson Jukurit-Ilves pelin ensimmäistä erää kirjastosta ja kuva on puolet ajasta pikselimössöä (Win10 + TeliaTV-sovellus). @Telia

Onko sinulla millainen nettiyhteys käytössä. Kokeilin itse tuon, enkä tallenteessa pikselöitymistä havainnut. Oletko kokeillut katsoa samaa tallennetta Edge-selaimella?

Livenä katsottuna koko peli oli pikselimössöä. Käytössä Telian 100 meganen laajakaista ja langattomasti tabletilla katselin TeliaTV-sovelluksella.

Lisäksi kaikki maalit ois kiva nähdä. Nyt Ilveksen viidessä maalissa kuvaaja ja ohjaaja lähtivät ilmeisesti jo kebabille. Ei kiva.

Langattomassa verkossa ilmenevä häiriö voi vaikuttaa suurestikkin TeliaTV:n lähetyksiin. Meiltä löytyy myös hyvä viiden vinkin kooste ja esimerkkitarina langattoman verkon käytöstä. Esimerkkitarinassa kerrotaan, kuinka kuvanlaadun vaihtelu ja pätkivä kuva langattomassa verkossa saatiin pois vinkkien avulla.

//Henri
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Onko sinulla millainen nettiyhteys käytössä. Kokeilin itse tuon, enkä tallenteessa pikselöitymistä havainnut. Oletko kokeillut katsoa samaa tallennetta Edge-selaimella?

20M kiinteä laajakaista. Viime kaudella näkyi kaikki pelit muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ongelmitta.

Täytyypä kokeilla tuota tallennetta vielä uudestaan. Eilen se ei tuntunut tokenevan vaikka käynnistin sen varmaan ainakin 5 kertaa uudestaan ennen kuin luovutin.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mulla oli kyllä nykivää kuvaa läpi lähetyksen. Tilaus loppuisi kyllä aika nopeasti tuolla laadulla. Chromen lisäosalla chromecastiin kuva, jos se jotain kiinnostaa.
Itselle tuli nätisti läpi Android TV YouTube sovelluksen kautta. Ja olihan siellä nyt vähän itse kuvaamisessa huomautettavaa mutta muuten kaikki pelitti. Pari klikkausta ja peli näkyi. Ja kun ottaa huomioon että Hifk ei saa tuosta latiakaan niin saadaan tuollainen kokonaisuus Harkkapeliin! Isomman budjetin Telia ei yllä rahallakaan samaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Itselle tuli nätisti läpi Android TV YouTube sovelluksen kautta. Ja olihan siellä nyt vähän itse kuvaamisessa huomautettavaa mutta muuten kaikki pelitti. Pari klikkausta ja peli näkyi. Ja kun ottaa huomioon että Hifk ei saa tuosta latiakaan niin saadaan tuollainen kokonaisuus Harkkapeliin! Isomman budjetin Telia ei yllä rahallakaan samaan.
No mulla on just päinvastainen näkemys. Terävä kuva ja sulava liiketoisto vs. suttuinen nykivä kuva.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Itselle tuli nätisti läpi Android TV YouTube sovelluksen kautta. Ja olihan siellä nyt vähän itse kuvaamisessa huomautettavaa mutta muuten kaikki pelitti. Pari klikkausta ja peli näkyi. Ja kun ottaa huomioon että Hifk ei saa tuosta latiakaan niin saadaan tuollainen kokonaisuus Harkkapeliin! Isomman budjetin Telia ei yllä rahallakaan samaan.

No onhan Telian kuva selvästi terävämpää kuin mitä tuossa harkkapelissä oli, mutta harkkapeliksi tuo oli kyllä hienosti hoidettu HIFK:lta.

Toivottavasti ensi kaudella Telian puolella kaikki grafiikat pelaavat niin kuin pitää, kameratyöskentely on parempaa kuin mitä viime kaudella ja kaukalon ääniä saataisiin paremmin esille. Onko maalien taakse saatu kameroita? Sieltä saisi välillä hyvää kuvaa joistain tilanteista, en nyt muista oliko viime kaudella kameroita maalien takana?

Viime kaudella olin tyytyväinen kuvantasoon joka oli ainakin itsellä huippuluokkaa sekä Liigalive360 oli loistava varsinkin jos studiossa oli Nyholm sitä vetämässä, emännillä tuo ei oikein lähtenyt toimimaan niin kuin pitäisi. Hienoa nähdä myös, että 10.9. on tulossa ennakkoa Telialta! Keitähän asiantuntijoita tuolla on mukana keskustelemassa tulevasta kaudesta? toivottavasti ainakin Ika :)
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No mulla on just päinvastainen näkemys. Terävä kuva ja sulava liiketoisto vs. suttuinen nykivä kuva.
Samaa mieltä olen kanssasi. Itsellä kuva ei siis nykinyt ja kuva oli riittävän tarkka ilmaiseksi. Pointti oli se että jos tuolla budjetilla ja prioriteetilla saadaan tuollainen kokonaisuus niin millainen se pitäisi olla moninkertaisella budjetilla + että se on päätoimi.
 

PeZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onneksi tuli muistettua tämäkin paske että on vielä tilaus viime kaudesta päällä joten piti mennä nopeasti peruuttamaan tilaus.

Kattellaan Telia sit taas joskus kun saatte ensin hommat toimimaan niin voi taas harkita.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Mulla oli kyllä nykivää kuvaa läpi lähetyksen. Tilaus loppuisi kyllä aika nopeasti tuolla laadulla. Chromen lisäosalla chromecastiin kuva, jos se jotain kiinnostaa.

Tossa setupissa tökkii aika helposti koska selaimen lisäosa striimaa kuvaa koneelta castiin, ja siinä liikennettä riittää.
Kokeilitko tökkikö kuva koneelta katsottaessa?

Normaalistihan cast hoitaa kaiken itse ja känny on pelkkä kaukosäädin.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuo nyt ei vaan pidä paikkaansa. Ja Android on kuuluisa bugisuudestaan. Pidän näppini mahdollisimman kaukana AndroidTV:stä. Tai ainakin niin kauan kun se on realistisesti mahdollista.

Sinulla on sitten vanhaa tietoa. Android TV ei ole mitenkään ongelmallinen bugisuuden kannalta. Laitevalmistajasta on paljon kiinni, miten hyvin toimii.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tossa setupissa tökkii aika helposti koska selaimen lisäosa striimaa kuvaa koneelta castiin, ja siinä liikennettä riittää.
Kokeilitko tökkikö kuva koneelta katsottaessa?

Normaalistihan cast hoitaa kaiken itse ja känny on pelkkä kaukosäädin.
Ei jaksanut testailla, kun kyse oli poikkeustilanteesta ja muutenkin peli pyöri taustalla ilman selostusta. No erätaukohaastattelua tuli kuunneltua. Joskus kokeilin Eurosportia samalla tavalla ja se kokeilu loppui lyhyeen. Eli voisin kuvitella, että ilman castaamista kuva olisi voinut olla laadukkaampi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sinulla on sitten vanhaa tietoa. Android TV ei ole mitenkään ongelmallinen bugisuuden kannalta. Laitevalmistajasta on paljon kiinni, miten hyvin toimii.
No jos vanha tieto on touko-kesäkuu, niin sitten se on vanhaa. Sonyn käyttäjillä on ollut kaikkea kivaa pientä vehkeissään, tai vähintään telkkareissaan. Kovasti tuttua puuhaa tietokonemaailmasta, mikä ei tässä kohtaa ole edes kovin kaukaa haettu vertaus. Edelleen haluan mahdollisimman simppelin ja samalla toimintavarman telkkarin. Äly tulee sitten ihan muualta, mielellään kännykästä. Jos yksi appsi kusee, muut futaavat silti. Ja Sony on sentään paremmasta päästä valmistajia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös