Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 479 529
  • 21 693

karotenoidi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Canucks, PYRY
Senkus lietsotte boikottejanne, mutta niin kauan kuin ihmiset pelit näkevät ja tuotteen hintansa arvoiseksi kokevat, eivät he laajoin joukoin rintamaanne liity. Älkää hämääntykö, vaikka tähän ketjuun muutama samanmielinen kokoontuisikin, kupla se vain on. Kaikesta märinästä huolimatta useimmat vaan näkivät pelit viime kaudella, kuka mitenkin. Sitten kun pelit eivät näy, sitten ihmiset irtisanovat. Siksi asiakkaita myös ensi kaudella on, vaikka muuta toivoisitte. Perusrealiteetti.

Eikä tämä tarkoita sitä, että olisin missään muotoa tyytyväinen Telian toimintaan. Vaikuttaa uskomattoman jähmeältä organisaatiolta. Tyhjiin lupauksiin ja jargoniin on oppinut suhtautumaan huumorina jo ajat sitten. Mutta pelit näin viime kaudella haluamiltani laitteilta. Ainoa varsinainen minua koskettanut ongelma oli se tolkuton viive.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Menee vähintään noin kauan. Ovat jo väsänneet yli kaksi vuotta toimivaa HTML5-playeriä, vaikka sellainen on käytössä firman tytäryhtiöllä 80 km päässä Helsingistä. Playeri ei ole vieläkään valmis.
Saatiinko Telialta muuten koskaan mitään perustelua tai kommenttia tähän? Eli miksei Viron playeriä voitu hyödyntää. Tätä samaa irvailua kun on tehty jo ainakin se vuosi (edit elokuusta 2018). Tosiaan muutamalla klikkauksella saa MINU.TV - filmid ja TV nii online kui järelvaatamise võimalusega ETV:n näkyviin, täysin pätevän oloisella playerillä, ilman mitään lisäosia ja toiminnallisuudet (mm maksulliset kanavat) vaikuttaa aika passelilta Liigankin näyttämiseen.
 

Liitteet

  • abikaasa.jpg
    abikaasa.jpg
    252,3 KB · kertaa luettu: 301
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Toki asia on näinkin, mutta kun on näitä henkilöitä jotka välttämättä haluaa liigaa seurata laadusta viis ja maksavat vaaditut maksut ilman purnaamista ja hankkivat kaikki kikkareet ja kokkareet Telialta kun ei ole ns. rahasta kiinni. Tämä asiakaskunta ei ole täällä Jatkiksen palstoilla lukemassa palautteita
Ja jokaisella on oikeus toimia parhaaksi katsomallaan tavalla. On ihan selvää, että kaikki eivät ajattele samoin, mutta ei se muuta miksikään sitä, että asioista kannattaa keskustella ja epäkohtia kannattaa tuoda esille.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Senkus lietsotte boikottejanne, mutta niin kauan kuin ihmiset pelit näkevät ja tuotteen hintansa arvoiseksi kokevat, eivät he laajoin joukoin rintamaanne liity. Älkää hämääntykö, vaikka tähän ketjuun muutama samanmielinen kokoontuisikin, kupla se vain on. Kaikesta märinästä huolimatta useimmat vaan näkivät pelit viime kaudella, kuka mitenkin. Sitten kun pelit eivät näy, sitten ihmiset irtisanovat. Siksi asiakkaita myös ensi kaudella on, vaikka muuta toivoisitte. Perusrealiteetti.

Eikä tämä tarkoita sitä, että olisin missään muotoa tyytyväinen Telian toimintaan. Vaikuttaa uskomattoman jähmeältä organisaatiolta. Tyhjiin lupauksiin ja jargoniin on oppinut suhtautumaan huumorina jo ajat sitten. Mutta pelit näin viime kaudella haluamiltani laitteilta. Ainoa varsinainen minua koskettanut ongelma oli se tolkuton viive.
Ei tässäkään viestissä ole mitään uutta, tai mitään mitä ei jokainen tämän ketjun kirjoittaja tietäisi. Eikä täällä mitään boikotteja kukaan lietso, vaan tuodaan epäkohtia esille ja keskustellaan niistä, sekä toivotaan että sillä voitaisiin vaikuttaa asioihin edes vähän.
 

Telia

Jäsen
Itseäni harmittaa samainen keissi Eurosportien osalta. Telialla olisi varsin mielenkiintoinen Discovery-paketti sis. 5 luonto, yms kanavaa + molemmat Eurosportit about 12e hintaan. Tilaisin heti jos saisi ilman digiboksia, mutta kun ei. Oliskohan tästäkin neuvottelut käynnissä, @Telia?

Discoverypaketin ilman Eurosporteja saa toki, 10e hintaan, joten Eurosportit on ne jotka tässä tökkii.
Discoverylla on politiikka, että kukaan muu ei saa myydä Eurosport -kanavia suoraan sovellukselle. Heillä on oma Eurosport Player johon he satsaavat. Yritämme luonnollisesti neuvotella kaikki mahdolliset oikeudet meille, mutta tällä hetkellä tilanne Eurosportin kanavien osalta on tuo.

//Joonas S.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Saatiinko Telialta muuten koskaan mitään perustelua tai kommenttia tähän? Eli miksei Viron playeriä voitu hyödyntää. Tätä samaa irvailua kun on tehty jo ainakin se vuosi (edit elokuusta 2018). Tosiaan muutamalla klikkauksella saa MINU.TV - filmid ja TV nii online kui järelvaatamise võimalusega ETV:n näkyviin, täysin pätevän oloisella playerillä, ilman mitään lisäosia ja toiminnallisuudet (mm maksulliset kanavat) vaikuttaa aika passelilta Liigankin näyttämiseen.

Ei ole tietääkseni saatu. Kuten ei siihenkään, miksi Suomen TeliaTV on lajissaan viimeinen, eli ei HTML5:tä hyödyntävä. Käytännössä kaikilla muilla se on käytössä (Netflix, HBO, Amazon Prime, Youtube, CMore, Viaplay, Ruutu, DPlay, Areena, Elisa Viihde jne.)
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Saatiinko Telialta muuten koskaan mitään perustelua tai kommenttia tähän? Eli miksei Viron playeriä voitu hyödyntää. Tätä samaa irvailua kun on tehty jo ainakin se vuosi (edit elokuusta 2018). Tosiaan muutamalla klikkauksella saa MINU.TV - filmid ja TV nii online kui järelvaatamise võimalusega ETV:n näkyviin, täysin pätevän oloisella playerillä, ilman mitään lisäosia ja toiminnallisuudet (mm maksulliset kanavat) vaikuttaa aika passelilta Liigankin näyttämiseen.
Ymmärtääkseni eri maiden Teliat toimivat edelleen niin radikaalisti erillään, ettei tällainen "hyödyntäminen" ole lainkaan niin simppeliä, kuin sen voisi herkästi kuvitella olevan. Periaatteessa tilanne ei eroa kauheasti siitä, että Telia "hyödyntäisi" kenen tahansa muun palveluntarjoajan luomaa systeemiä. Sen verran rankasti erillisiä ovat.

Sitä en tiedä miksi näin on ja mitä järkeä siinä on, mutta Suomen Teliaa tästä ei kauheasti voi syyllistää.

Tämä tieto on siis peräisin noin 8 vuoden takaa, jolloin itsekin hetkellisesti kyseisen talon sisällä olin hommissa. Vaikuttaa siltä, että muutosta ei ole merkittävästi tapahtunut.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ymmärtääkseni eri maiden Teliat toimivat edelleen niin radikaalisti erillään, ettei tällainen "hyödyntäminen" ole lainkaan niin simppeliä, kuin sen voisi herkästi kuvitella olevan. Periaatteessa tilanne ei eroa kauheasti siitä, että Telia "hyödyntäisi" kenen tahansa muun palveluntarjoajan luomaa systeemiä. Sen verran rankasti erillisiä ovat.

Sitä en tiedä miksi näin on ja mitä järkeä siinä on, mutta Suomen Teliaa tästä ei kauheasti voi syyllistää.

Tämä tieto on siis peräisin noin 8 vuoden takaa, jolloin itsekin hetkellisesti kyseisen talon sisällä olin hommissa. Vaikuttaa siltä, että muutosta ei ole merkittävästi tapahtunut.

Tämä voi olla ja varmasti onkin totta. Ongelmana vain, että tässä ajassa se HTML5 playeri olisi kyllä rakennettu ihan nollista ja testattu kattavasti. Jos vain haluja olisi. Nyt ei ole, kun digiboksia pitää myydä.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Senkus lietsotte boikottejanne, mutta niin kauan kuin ihmiset pelit näkevät ja tuotteen hintansa arvoiseksi kokevat, eivät he laajoin joukoin rintamaanne liity. Älkää hämääntykö, vaikka tähän ketjuun muutama samanmielinen kokoontuisikin, kupla se vain on. Kaikesta märinästä huolimatta useimmat vaan näkivät pelit viime kaudella, kuka mitenkin. Sitten kun pelit eivät näy, sitten ihmiset irtisanovat. Siksi asiakkaita myös ensi kaudella on, vaikka muuta toivoisitte. Perusrealiteetti.

Eikä tämä tarkoita sitä, että olisin missään muotoa tyytyväinen Telian toimintaan. Vaikuttaa uskomattoman jähmeältä organisaatiolta. Tyhjiin lupauksiin ja jargoniin on oppinut suhtautumaan huumorina jo ajat sitten. Mutta pelit näin viime kaudella haluamiltani laitteilta. Ainoa varsinainen minua koskettanut ongelma oli se tolkuton viive.

Henkilökohtaisesti en pysty suhtautumaan tyhjiin lupauksiin, kusettamisiin yms. asioihin koskaan huumorilla. En niiden kohdistuessa minuun. Palaan asiakkaaksi jos Telia kääntää toisen kyljen edelle Liigan kanssa ja lähtee aidosti asiakkaasta liikkeelle. Toisaalta taas ei kiinnosta yhtään miten joku muu toimii tilauksensa kanssa ja kuinka paljon suostuu nielemään asiakkaana pskaa. Omista lähtökohdista täällä kai keskustellaan eikä yritetä mitään boikottia lietsoa?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Henkilökohtaisesti en pysty suhtautumaan tyhjiin lupauksiin, kusettamisiin yms. asioihin koskaan huumorilla. En niiden kohdistuessa minuun. Palaan asiakkaaksi jos Telia kääntää toisen kyljen edelle Liigan kanssa ja lähtee aidosti asiakkaasta liikkeelle. Toisaalta taas ei kiinnosta yhtään miten joku muu toimii tilauksensa kanssa ja kuinka paljon suostuu nielemään asiakkaana pskaa. Omista lähtökohdista täällä kai keskustellaan eikä yritetä mitään boikottia lietsoa?

Ei sitä paskaa kai kukaan yritä niellä mutta omasta mielestäni 19,90€ kuukaudessa siitä että näen oman joukkueeni kaikki pelit on ihan sopu hinta. Se että Telia yrittää myydä muita palveluitaan Liigan ohella on ihan ok. Itseäni nuo eivät koske koska Telia ei pysty tarjoamaan parempaa nettiä tai halvempaa puhelinliittymää kuin mitä minulla on, mutta ei kai kukaan oleta että jollain pyhällä hengellä Telia maksaa Liigalle tv-oikeuksista ne parisen miljoonaa? Siinä vaiheessa jos Telia pakottaisi ostamaan liittymän tai muun Telian palvelun Liigan ohella niin ymmärtäisin nämä kiukuttelut. UHD matsien määrä on niin surkea, etten ainakaan itse vielä ole hankkimassa Telian digiboxia. Myönnän kyllä että harkitsisin tätä jos ja kun kaikki oman joukkueeni matsit näkyisi UHD laadulla, eikä minun tarvitsisi hankkia minulle tarpeetonta Telian nettiliittymää.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei sitä paskaa kai kukaan yritä niellä mutta omasta mielestäni 19,90€ kuukaudessa siitä että näen oman joukkueeni kaikki pelit on ihan sopu hinta. Se että Telia yrittää myydä muita palveluitaan Liigan ohella on ihan ok. Itseäni nuo eivät koske koska Telia ei pysty tarjoamaan parempaa nettiä tai halvempaa puhelinliittymää kuin mitä minulla on, mutta ei kai kukaan oleta että jollain pyhällä hengellä Telia maksaa Liigalle tv-oikeuksista ne parisen miljoonaa? Siinä vaiheessa jos Telia pakottaisi ostamaan liittymän tai muun Telian palvelun Liigan ohella niin ymmärtäisin nämä kiukuttelut. UHD matsien määrä on niin surkea, etten ainakaan itse vielä ole hankkimassa Telian digiboxia. Myönnän kyllä että harkitsisin tätä jos ja kun kaikki oman joukkueeni matsit näkyisi UHD laadulla, eikä minun tarvitsisi hankkia minulle tarpeetonta Telian nettiliittymää.

En puhunut hinnasta pskan nielemisen yhteydessä. Hintaa en itsekään pidä erityisen korkeana, joskin kyseisellä hinnalla saat vain ja ainoastaan katsoa Liigaa, ei muuta. Sitä sontaa on tullut Telialta sitten muissa kuin hinnan muodossa aika paljonkin. Niitä en edes viitsi käydä läpi taas, paljon olisi kirjoitettavaa. Se vielä kertaalleen, että en halua katsoa puhelin+cc yhdistelmällä ja ihan niin kuin mainitsitkin, mikään ei ole pakollista. Omalla kohdalla päädyin irtisanomaan tilauksen. Itse en ainakaan ole muita yllyttänyt samaa tekemään. Itselleni Liiga nyt ei ole mikään elämää suurempi asia muutenkaan.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ymmärtäähän tuon miksi noin toimitaan, mutta en ymmärrä miksi tuon järjestelmän täytyy olla noin typerä. Tämä on silti päin persettä vähän kaikilla nykyään myyntiä tekevällä isommalla yrityksellä ettei tästä nyt Teliaa vain sovi syyttää. Telia tosin veti vihkoon valehtelemalla ja venkoilemalla mutta josko se siitä iloksi muuttuu. Itsekin ostan Liiga paketin vasta sitten.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Se vielä kertaalleen, että en halua katsoa puhelin+cc yhdistelmällä ja ihan niin kuin mainitsitkin, mikään ei ole pakollista.
Tää on kyllä jännä. Mä taas en halua käyttää minkään striimintarjoajan kohdalla muuta kuin puhelin+cc yhdistelmää, jos telkkarista haluan jotain katsoa (katson joskus läppäriltä toista lähetystä ja telkkarista toista). Sen appsin pitää olla jossain ja sitä pitää päivittää. Mulla ei ole pienintäkään halua ostaa smart-tv:tä, jonka appsit happanevat kahdessa vuodessa. Nyt mulla on kaikki appsit saman käyttöliittymän takana luurissa ja niiden päivittäminen on halutessani automaattista. En tosin halua, mutta se on oma valintani. Aivan varmasti pitkällä tähtäimellä kestävin ratkaisu. Vai onko joku eri mieltä? Eri asia toki olisi, jos tv-valmistajat jollain hyvällä tahdolla onnistuisivat tekemään yhteisen standardin ja kaikki olisivat onnellisia. Tosin mulle on vieläkin aavistuksen epäselvää toi 50/60 Hz vs. 50/60 fps. Ainakin cc:llä kuva on sulavaa, kun laittoi sen 50 Hz tilaan.
 

Wire

Jäsen
Milloin Telia alkaa vanhoille asiakkaille myymään paketteja? Vai odotteletteko että kansa tulee rahat kourassa luukulle?

Sitten 12.9. tai viimeistään 13.9. palsta natisee liitoksista kun ei pelit näy.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tää on kyllä jännä. Mä taas en halua käyttää minkään striimintarjoajan kohdalla muuta kuin puhelin+cc yhdistelmää, jos telkkarista haluan jotain katsoa (katson joskus läppäriltä toista lähetystä ja telkkarista toista). Sen appsin pitää olla jossain ja sitä pitää päivittää. Mulla ei ole pienintäkään halua ostaa smart-tv:tä, jonka appsit happanevat kahdessa vuodessa. Nyt mulla on kaikki appsit saman käyttöliittymän takana luurissa ja niiden päivittäminen on halutessani automaattista. En tosin halua, mutta se on oma valintani. Aivan varmasti pitkällä tähtäimellä kestävin ratkaisu. Vai onko joku eri mieltä? Eri asia toki olisi, jos tv-valmistajat jollain hyvällä tahdolla onnistuisivat tekemään yhteisen standardin ja kaikki olisivat onnellisia. Tosin mulle on vieläkin aavistuksen epäselvää toi 50/60 Hz vs. 50/60 fps. Ainakin cc:llä kuva on sulavaa, kun laittoi sen 50 Hz tilaan.

Yhteinen käyttöjärjestelmä on jo olemassa ja se kantaa nimeä AndroidTV. Eikä rajoitu pelkästään töllöihin. Ihan yhtä jännää on mielestäni, että joku jaksaa puhelimesta haeskella jotain ja castata sen sijaan, että ottaa kaukosäätimen käteen ja sillä toimii kaikki. Onneksi jokaisella on oikeus omiin mieltymyksiinsä ja sama oikeus päättää ostaako palvelua, jos sen käyttäminen ei onnistu itselle mieluisalla tavalla.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Yhteinen käyttöjärjestelmä on jo olemassa ja se kantaa nimeä AndroidTV.
Tuo nyt ei vaan pidä paikkaansa. Ja Android on kuuluisa bugisuudestaan. Pidän näppini mahdollisimman kaukana AndroidTV:stä. Tai ainakin niin kauan kun se on realistisesti mahdollista.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ihan yhtä jännää on mielestäni, että joku jaksaa puhelimesta haeskella jotain ja castata sen sijaan, että ottaa kaukosäätimen käteen ja sillä toimii kaikki.
Minulla on tuollainen perus Samsungin äly-tv ja olen tasan kerran käyttänyt sillä Viaplayn sovellusta. Syynä on se että sovellusten käyttö näissä telkkareissa on ainakin omaan makuuni turhan kankeaa. Esimerkiksi tekstin kirjoittaminen kaukosäätimellä hakukenttään on paljon ärsyttävämpää kuin kirjoittaa se puhelimella. Mutta makuasioitahan nämä toki on.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuo nyt ei vaan pidä paikkaansa. Ja Android on kuuluisa bugisuudestaan. Pidän näppini mahdollisimman kaukana AndroidTV:stä. Tai ainakin niin kauan kun se on realistisesti mahdollista.

Ei pidä paikkaansa ainakaan vielä, mutta on kuitenkin yhteinen käyttis, joka monella töllövalmistajalla käytössä. Ei se kyllä mikään bugipesäke ole, hienosti toimii.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minulla on tuollainen perus Samsungin äly-tv ja olen tasan kerran käyttänyt sillä Viaplayn sovellusta. Syynä on se että sovellusten käyttö näissä telkkareissa on ainakin omaan makuuni turhan kankeaa. Esimerkiksi tekstin kirjoittaminen kaukosäätimellä hakukenttään on paljon ärsyttävämpää kuin kirjoittaa se puhelimella. Mutta makuasioitahan nämä toki on.

Kirjoittaminen on varmasti ärsyttävää, mutta itse käyttämäni sovellukset eivät kirjoitusta vaadi: Ruutu, HBO, Netflix, Areena. Makuasioita tosiaan ja itse käytän television kanssa kaukosäädintä. Ja toisaalta jos tekstiä pitäisi syöttää, niin ainakin omalla laitteellani se hoituu puhumalla.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mites tuo ajansiirto kakella? Mun luurissa se on äärimmäisen helppoa (pl. tämä nimenomainen palveluntarjoaja, jota täällä ruodimme). Lähetys käynnissä, tökkään luuria, saan eteeni liukusäätimen. Darts-matsissa kusitauko on neljä minuuttia pelin ollessa käynnissä. NHL:ssä erätauko on 18 minuuttia. Jos menee hiukan pitkäksi tai vajaaksi, 15 s napeilla hienosäätö.

Takaisin Teliaan. Milloin saamme kelaustoiminnon puhelin-appsiin? Viimeksi tarkistaessani ei ollut.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei pidä paikkaansa ainakaan vielä, mutta on kuitenkin yhteinen käyttis, joka monella töllövalmistajalla käytössä. Ei se kyllä mikään bugipesäke ole, hienosti toimii.
Ja aivan todistetusti on bugipesäke. Netti on täynnä vihaisia käyttäjiä ja mm. Techradar on hyvin vakuuttunut asiasta. Android löytyy tietääkseni Sonystä, Philipsistä, Sharpista ja Hisensestä. Siinä ne taisivat ollakin, melko monta? Noista vain Sonyllä on kunnollinen jalansija markkinoilla. No ok, Hisense on iso Kiinassa, mutta ei lähretä shinne. LG:llä on WebOS, Samsungilla Tizen. Ja Samsung on melkoisella varmuudella markkinajohtaja tällä hetkellä. Nyt siis teet valinnan käytännössä merkin etkä käyttiksen mukaan (taisin yleistää, mä kyllä teen noin seuraavan tv-hankinnan kohdalla). Kaikki nörttisaitit rummuttavat Samsungien puolesta, kun tv-suosituksia pyydetään. Tai jos budjetti kestää, OLED saa paljon ääniä, eli lähinnä LG. En näe kovin realistisena, että Android olisi jonain päivänä ihan oikea starnardikäyttis telkkareissa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No kyllä, sitä juuri testailin vielä äsken. Eli aloita ohjelma alusta ja niin edelleen. Palkki ilmestyy alle ja siitä liu'uttamalla eteenpäin ja hienosäätö + - 10 sek
No hitto, sitten se oli cc:stä castattuna, kun mökillä yritin katsoa alumni-peliä. Tai sitten en vain osannut.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No hitto, sitten se oli cc:stä castattuna, kun mökillä yritin katsoa alumni-peliä. Tai sitten en vain osannut.
En minäkään osannut kelata viime kaudella. Aina piti katkaista cast, aloittaa katsominen alusta, liu'uttaa aikajana sopivalle kohtaa ja käynnistää cast. Castauksen aikana en kyllä pystynyt kelaamaan suuntaan saati toiseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös