Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 479 836
  • 21 693

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Mikä oli mielestäsi erityisesti hyvää tässä ulostulossa?
Erityisesti tämä.

Kameratyöskentelyssä kauden aikana joissain otteluissa ilmenneisiin puutteisiin on alihankkijan kanssa jo pureuduttu ja tältäkin osin pidämme huolen, että ensi kaudella saavutetaan vaadittava taso kautta linjan ja ottelusta toiseen. Pääosin kameratyöskentelykin on ollut varsin laadukasta ja se paras mahdollinen laatu pitää nyt monistaa jokaiseen ottelulähetykseen.” kertoo Telian Liiga TV-tuotannosta vastaava Kalle Takala.
 

Redrose

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
HTML5 soitin

HTML5 on tarkoitus saada valmiiksi niin pian kuin mahdollista. IE ja Edge -selaimet ovat jo HTML5 -pohjaisia. Chrome, Firefox ja Safari -selaimien tuki julkaistaan heti kun alustan toimivuus saadaan varmistettua. HTML5 -pohjaisten selainten suhteen olemme kohdanneet odottamattomia teknisiä haasteita, jonka vuoksi aikataulu on harmittavasti venynyt.

Minne on unohtunut Opera-selain? Videoiden katselussa se toimii huomattavasti paremmin kuin Chrome tai Firefox.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyse ei ole tosiaan blokkaamisesta, vaan haluamme tarjota hyvän katselukokemuksen ja olla varmoja palvelun toimivuudesta. Tällä hetkellä pystymme tuomaan Ultra HD -kuvan kaapelikortille ja digiboksille, joka on kiinni meidän kiinteässä verkossa. Muiden verkkojen osalta emme voi taata saatavilla olevaa kaistaa ja UHD-kuvan tuominen näihin verkkoihin vaatii vielä teknisiä muutoksia ja kehittämistä. //Laura
Kiitos vastauksesta vaikka ei nyt oikein vastannut kuin latteilla teeseillä. Esim. naapurillani oli Telian liittymä, itsellä on kilpailija. Meillä on täysin saman kokoluokan liittymä ja hän saa 20M ja itselle tulee 50M läpi. Eli ei mitään järkeä vaihtaa teille kun peitto ei riitä.

Jos haluatte tehdä tämän hyvin niin laitatte vain sopimusehtoihin että "Jos teillä on joku muu kuin Telian laajakaista, emme vastaa kuvan UHD-laadusta" tms.

Vai mitkä on ne toimenpiteet että sitten jonkun vuoden joulukuussa varmasti toimii vaikka Elisan laajakaistalla teidän UHD- kuva?
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minne on unohtunut Opera-selain? Videoiden katselussa se toimii huomattavasti paremmin kuin Chrome tai Firefox.
Eipä tuolla ole juuri merkitystä.

"HTML5 on tarkoitus saada valmiiksi niin pian kuin mahdollista. IE ja Edge -selaimet ovat jo HTML5 -pohjaisia. Chrome, Firefox ja Safari -selaimien tuki julkaistaan heti kun alustan toimivuus saadaan varmistettua."

Telia <-> Suomi
"HTML5 ei olla tällä hetkellä työstämässä johtuen digiboksien heikosta myynnistä. IE ja Edge -selaimet, joita juuri kukaan ei käytä on muutettu jo HTML5- pohjaisiksi. Chrome, Firefox ja Safari - selaimien tuki julkaistaan heti kun olemme myyneet boksit loppuun."
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth

IceMaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trashers, Flyers
Kiitos vastauksesta vaikka ei nyt oikein vastannut kuin latteilla teeseillä. Esim. naapurillani oli Telian liittymä, itsellä on kilpailija. Meillä on täysin saman kokoluokan liittymä ja hän saa 20M ja itselle tulee 50M läpi. Eli ei mitään järkeä vaihtaa teille kun peitto ei riitä.

Jos haluatte tehdä tämän hyvin niin laitatte vain sopimusehtoihin että "Jos teillä on joku muu kuin Telian laajakaista, emme vastaa kuvan UHD-laadusta" tms.

Vai mitkä on ne toimenpiteet että sitten jonkun vuoden joulukuussa varmasti toimii vaikka Elisan laajakaistalla teidän UHD- kuva?

I feel you.

Telia työntää kaikki 8 megaa ja Elisa 50. Silti pitäisi vaihtaa Elisaan..
 

Telia

Jäsen
Kiitos vastauksesta vaikka ei nyt oikein vastannut kuin latteilla teeseillä. Esim. naapurillani oli Telian liittymä, itsellä on kilpailija. Meillä on täysin saman kokoluokan liittymä ja hän saa 20M ja itselle tulee 50M läpi. Eli ei mitään järkeä vaihtaa teille kun peitto ei riitä.

Jos haluatte tehdä tämän hyvin niin laitatte vain sopimusehtoihin että "Jos teillä on joku muu kuin Telian laajakaista, emme vastaa kuvan UHD-laadusta" tms.

Vai mitkä on ne toimenpiteet että sitten jonkun vuoden joulukuussa varmasti toimii vaikka Elisan laajakaistalla teidän UHD- kuva?


Kun olemme varmoja, että UHD lähetykset toimivat kuten haluamme, ne laitetaan vapaaseen jakeluun operaattorista tai yhteystekniikasta riippumatta. //Laura
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Aika harvassa on ollut ne soittimet mitä en ole pystynyt Operalla katsomaan. Vuodesta nakki ja kilpi olen surffaillut ja vähän ongelmia. Muutama viikko sitten siirryin vielä käyttämään kännykässä ja toimii yllättävän hyvin.

E. Ja vähän yllätti kuinka pieni osa suomalaisia käyttöä Operaa, hävitään jopa Edgelle :D
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Aika harvassa on ollut ne soittimet mitä en ole pystynyt Operalla katsomaan. Vuodesta nakki ja kilpi olen surffaillut ja vähän ongelmia. Muutama viikko sitten siirryin vielä käyttämään kännykässä ja toimii yllättävän hyvin.

E. Ja vähän yllätti kuinka pieni osa suomalaisia käyttöä Operaa, hävitään jopa Edgelle :D
Operahan on pohjimmiltaan sama kuin Chrome, joten voi hyvinkin toimia silläkin sitten kun toimii Chromella. Operassahan toimii pääsääntöisesti Chromen lisäosatkin.
 

Myrvold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Erityisesti tämä.

Kameratyöskentelyssä kauden aikana joissain otteluissa ilmenneisiin puutteisiin on alihankkijan kanssa jo pureuduttu ja tältäkin osin pidämme huolen, että ensi kaudella saavutetaan vaadittava taso kautta linjan ja ottelusta toiseen. Pääosin kameratyöskentelykin on ollut varsin laadukasta ja se paras mahdollinen laatu pitää nyt monistaa jokaiseen ottelulähetykseen.” kertoo Telian Liiga TV-tuotannosta vastaava Kalle Takala.

Kummankohan meinaavat valita; sen kannan, että on kiva katsoa zoomeja kulmasta joissa näkyy pelaajien yläkropat ja ilmeet vai sen kauemman kuvakulman missä näkyy kiekko ja muita pelille oleellisempia asioita? Tutkimuksen mukaan, kun molempia kannatetaan :D

Rauma ja Pitsi hyvä ensimmäinen testi. Rauman ohjaus- ja kuvaustyöskentely oli viime kaudella aikalailla suurinta kuraa. Toki voi olla, että tällä kertaa ei ”paikalliset” ole puikoissa.

Ei mulla hirveitä odotuksia kyllä Telian suhteen ole. Sen verran on takkuista heidän touhu ollut.

Mutta minkäs teet kiekkofanina? Asut 200km + päässä Liigapaikkakunnasta. Pakkohan se on vaan nöyrästi tilata ja katsella sillä laadulla mitä tarjotaan.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä tuo @Telia ulostulo ainakin siltä osin on oikein, että kyllähän siellä puututaan kyselyssä ehdottomasti eniten esille tulleisiin seikkoihin. Tosiasiakin on varmasti, että tätä palautetta on tässä ketjussa ollut pitkin vuotta. Tekniset seikat eivät kuitenkaan ole ne, jotka asiakkaita eniten sapettavat vaan tuo ristiriitainen viestintä, joka näkyy aika selkeästi. Tuota Telia puolestaan ei voi mitenkään purkaa julkisesti vaan viestinnän ongelmia ja kanavien välistä tietoristiriitaa täytyy hillitä sisäisesti. Ei kannata repiä vielä peliverkkareitaan, kun viestinnän parantamisessa on kuitenkin kyse ensisijaisesti yrityksen sisäisestä prosessista.

Itse olen tulkinnut kyselyn tuloksia samalla tavalla kuin Telia. Täytyy kuitenkin muistaa, että kysymyksessä on edelleen bisnes ja voittoa tavoitteleva toiminta. Telian ensisijainen intressi on nyt ja jatkossa myydä oma alustansa Liigalle ja UHD-tason lähetyksiä ei todennäköisesti missään vaiheessa tulla vapauttamaan kilpailijoille. Tuo on kuitenkin jonkinlainen laiha kompromissi, että luopuvat sentään nettiriippuvuudesta Telian suuntaan.

Ehkä eniten jäin itse kaipaamaan sitä, että olisitte oikeasti puuttuneet tuohon laskutukseen. Suhteellinen mainehaitta nykysysteemistä vrt. normaaliin laskutukseen on aika kova. Yleisö ymmärtää kyllä, että hän maksaa ylimääräisen kuukauden harjoituspeleistä, jonka suunnittelussa olette muutenkin epäonnistuneet ja esimerkiksi priorisoineet KHL-joukkueiden pelejä korkeammalla kuin oman Liigan pelejä.

Laskutuskausien muuttaminen kalenterikuukausikohtaiseksi ja päivittäisen veloituksen tuominen viimeiselle ja ensimmäiselle liigakuukaudelle ei ole mikään ydinfyysikon asia. Olette tuon näennäisen +30 € veloituksen vuoksi valmiita näin pitkälliseen asiakaspalautteisiin ja laajamittaiseen tyytymättömyyteen - sitä minä ihmettelen. Eikö olisi aivan yksinkertaisesti helpompaa, kuluttajaystävällisempää periä tuotteesta esimerkiksi 5 €:n avausmaksu kaikilta asiakkailta ja päivittäinen veloitus kauden ääripäissä? Tuolla avausmaksulla voi kattaa niitä kustannuksia vähän ja asiakkaiden halu lopettaa tilaus kesällä vähenee, kun syksyllä maksat uuden avausmaksun. Avausmaksun voi helposti periä koko asiakaskannalta - ja ne, jotka ovat tilanneet omansa ilman sitä, kokevat saavutettua etua asiakkuudesta.

Siihen olen pettynyt, että laskutusta ette suostu edes harkitsemaan ja olette valmiita ottamaan sen takia näin rankasti turpaan vipeiltä. Se, että joku tietämätön osa tämän ilon maksaa vs. se, että mahdollisesti eniten Liigaa suositteleva ja jatkoasiakkuuksia keräävä porukka suututetaan ei ole pitkäaikainen strategia. Älä suututa vippejäsi.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Itse olen tulkinnut kyselyn tuloksia samalla tavalla kuin Telia. Täytyy kuitenkin muistaa, että kysymyksessä on edelleen bisnes ja voittoa tavoitteleva toiminta. Telian ensisijainen intressi on nyt ja jatkossa myydä oma alustansa Liigalle ja UHD-tason lähetyksiä ei todennäköisesti missään vaiheessa tulla vapauttamaan kilpailijoille. Tuo on kuitenkin jonkinlainen laiha kompromissi, että luopuvat sentään nettiriippuvuudesta Telian suuntaan.

Siihen olen pettynyt, että laskutusta ette suostu edes harkitsemaan ja olette valmiita ottamaan sen takia näin rankasti turpaan vipeiltä. Se, että joku tietämätön osa tämän ilon maksaa vs. se, että mahdollisesti eniten Liigaa suositteleva ja jatkoasiakkuuksia keräävä porukka suututetaan ei ole pitkäaikainen strategia. Älä suututa vippejäsi.
Tuossa tulee oikeasti ongelmaa. Siis digiboxin pakkomyyntiä, aika harva sitä haluaa ja voisi maksaa sen 10€/kk ylimääräistä siitä että saisi sen UHD-kuvan nykyisellä järjestelmällä. Lisäksi jokainen tekniikkaa ymmärtävä tietää että digiboxille tuon kehitys on vain ja ainoastaan digiboxien myynnin takia. CCultra yms tukee sitä ja sovelluksen pitäisi tukea sitä, tällöin amiksesta valmistunut räkänokkakin saa sen UHD-lähetyksen sovellukseen viikossa ja käyttäjälle sillä ei ole mitään eroa.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: msg

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1080p50 kuvaformaatti menee kaistavaatimuksiltaan hyvin lähelle UHD:ta eikä siten ole saatavilla läheskään kaikille asiakkaille liittymien kaista rajoitteista johtuen. Tästä syystä pitäydymme nykyisessä 720P50 formaatissa joka saadaan kaikille Digboksi + laajakaista asiakkaille ja seuraava parempi kuvanlaatu on sitten tuo UHD. Tarkempia teknisiä tietoja kuvanlaaduista voi lukea myös täältä.

Ei kai se 1080p50 kaistavaatimus kovin lähellä ole 4k:ta? Jos samoja pakkausmetodeita käytätte. Toki jos sen 4k:n pakkaa lähelle 1080p:tä ni varmaan siinä tapauksessa. En ihan ymmärrä miksi selitätte 1080p puuttumista asiakkaiden kaistalla, kun keskiverto netin nopeudet alkaa olla Suomessa aika hyvällä tasolla. Muutenkin ne joilla ei riitä niin katsoo 720 tai alhaisempaa, ne joilla riittää niin saisi sen 1080p, mutta ilmeisesti ette näe tätä kannattavana? Miten luulette että 4k:hon ihmisten kaista ja teidän oma kapasiteetti riittää, kun se vaatii vielä enemmän?

Nuo molemmat on teidän omien nettien kannalta varmaan ongelmallisia, kun lisääntynyt kaistanvaatimus vaatii teiltä enemmän kapasiteettia, joka maksaa. Onneksi asiakkaat jakaantuu myös toisen ison operaattorin, ja toisen vähän pienemmän kesken. Siitä olen samaa mieltä, että 720p50 on ihan siedettävä urheilussa. Kuvan fps:ät olette saaneet kohdilleen mun kokemuksella, ja se on tärkeämpää kuin lähetykseen tunnettujen pikseleiden määrä.
 
Viimeksi muokattu:

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
4K hehkutus ärsyttää meikäläistä aika paljon, kun puhutaan liveurheilusta. Jokainen vähänkään asioita paremmin ymmärtävä tietää, että 1080p50 on urheilussa todella paljon parempi vaihtoehto, kuin 4Kp25. Hyvin tarva tavallinen pulliainen tuntuu edes ymmärtävän sitä, että laadukas 720p kuva näyttää isoissakin telkkareissa hyvältä ja 1080 on tietysti paljon parempi. 4K menee nykyisillä kaistoilla yli, vaikka toki lisätarkkuus aina kiva juttu on. Kunnollinen 4K kuva, jossa siitä tarkkuudesta aidosti hyötyy, vie ihan törkeästi kaistaa. Etenkin, jos isketään se 50-60fps mukaan. Lisäksi se vaatii laitteistolta paljon ja monet teoriassa UHD-kuvaa pyörittämään kykenevät laitteet eivät siihen välttämättä kykene niin kuin voisi odottaa.

Vaikka ne nykytelkkarit ovatkin 4K:ta tukevia, niin muut laitteistot ja kaistat eivät ole kovin valmiita 4K:n laajamittaiseen käyttöön - eikä sille ole suurta tarvettakaan. Monissa yhteyksissä ollaan tekemässä järjetöntä harppausta 720p:stä suoraan 4K:hon, mikä on mielestäni täysin järjen vastaista. Kunnollinen 1080p tarkkuus ja ruudunpäivitystasot kuntoon, niin käytännössä kaikki olisivat enemmän kuin tyytyväisiä. Liian nopea siirtymä 4K:n maailmaan tuo vain ongelmia ja vihaisia asiakkaita mukanaan.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Liian nopea siirtymä 4K:n maailmaan tuo vain ongelmia ja vihaisia asiakkaita mukanaan.

Periaatteessa samaa mieltä kanssasi 4K:sta. Kuitenkin semmoinen huomio, että kyllä se teknisesti on täysin mahdollista saada toimimaan. Ulkomailla on liveurheilua näytetty jo vuosia 4K/50/60fps ilman ongelmia. Toki pitää olla netissä ytyä, mutta nykytelkkari siihen kyllä pystyvät.

Jos Suomea pidetään tekniikan edelläkävijänä, niin tässä 4K hommassa ollaan jo kohta kehitysmaa.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
4K hehkutus ärsyttää meikäläistä aika paljon, kun puhutaan liveurheilusta. Jokainen vähänkään asioita paremmin ymmärtävä tietää, että 1080p50 on urheilussa todella paljon parempi vaihtoehto, kuin 4Kp25. Hyvin tarva tavallinen pulliainen tuntuu edes ymmärtävän sitä, että laadukas 720p kuva näyttää isoissakin telkkareissa hyvältä ja 1080 on tietysti paljon parempi. 4K menee nykyisillä kaistoilla yli, vaikka toki lisätarkkuus aina kiva juttu on. Kunnollinen 4K kuva, jossa siitä tarkkuudesta aidosti hyötyy, vie ihan törkeästi kaistaa. Etenkin, jos isketään se 50-60fps mukaan. Lisäksi se vaatii laitteistolta paljon ja monet teoriassa UHD-kuvaa pyörittämään kykenevät laitteet eivät siihen välttämättä kykene niin kuin voisi odottaa.

Vaikka ne nykytelkkarit ovatkin 4K:ta tukevia, niin muut laitteistot ja kaistat eivät ole kovin valmiita 4K:n laajamittaiseen käyttöön - eikä sille ole suurta tarvettakaan. Monissa yhteyksissä ollaan tekemässä järjetöntä harppausta 720p:stä suoraan 4K:hon, mikä on mielestäni täysin järjen vastaista. Kunnollinen 1080p tarkkuus ja ruudunpäivitystasot kuntoon, niin käytännössä kaikki olisivat enemmän kuin tyytyväisiä. Liian nopea siirtymä 4K:n maailmaan tuo vain ongelmia ja vihaisia asiakkaita mukanaan.

Ihan hyvää järkeilyä, harmi vaan, että vuosi on 2019 eikä 2009. Täällä ollaan teräväpiirron kanssa oltu niin takapajulaa, kuin vain voi olla (teknologialtaan tämän tasoisessa länsimaassa) jo alusta alkaen. Kännykkään tarjotaan 4G:lläkin valtavia nopeuksia, kaapelista tulee gigabitin kaistaa ja valokuitu on saatavissa laajalti. Silti perustellaan jollain netin nopeudella ja laitteiden iällä ja ominaisuuksilla, ei käy järkeen.

Ajatus on siis, että jos ei 99% kaikilla ole mahdollista, niin ei tarjota kellekkään. Toi on perseestä suoraan sanottuna.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuossa tulee oikeasti ongelmaa. Siis digiboxin pakkomyyntiä, aika harva sitä haluaa ja voisi maksaa sen 10€/kk ylimääräistä siitä että saisi sen UHD-kuvan nykyisellä järjestelmällä. Lisäksi jokainen tekniikkaa ymmärtävä tietää että digiboxille tuon kehitys on vain ja ainoastaan digiboxien myynnin takia. CCultra yms tukee sitä ja sovelluksen pitäisi tukea sitä, tällöin amiksesta valmistunut räkänokkakin saa sen UHD-lähetyksen sovellukseen viikossa ja käyttäjälle sillä ei ole mitään eroa.
Tämähän tässä on juuri se mielenkiintoinen seikka. Telian johto teki strategia valinnassa virheen ja maksaa siitä nyt kovaa hintaa. Ja vielä kun nyt täytyisi kääntää kelkka (vaatii toki myös investointeja), niin pitäydytään silti jääräpäisesti nykyisessä. Kaikilta olen kuullut sen että hinta voisi olla isompi jos palvelu olisi kunnossa. Nykyisellään ei ole edes nykyhinnan väärti.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: msg

Apheu

Jäsen
Minä en ihan ymmärrä miten tässä ketjussa vouhotetaan näin hemmetisti. Täältä positiivinen palaute; pelit näkyi hyvin ja pääsääntöisesti katkeilematta, selostajat olivat yleensä hyviä, uusi studiokonsepti toimi mainiosti, ja kaikki muut oheisohjelmat olivat mukava lisä. Koen siis itse, että etenkin studioilla Telia pyyhki Ruudun vastaavilla lattiaa, ja viime kausi oli kotisohvalta kaikkein mukavin seurattava kausi.
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Minä en ihan ymmärrä miten tässä ketjussa vouhotetaan näin hemmetisti. Täältä positiivinen palaute; pelit näkyi hyvin ja pääsääntöisesti katkeilematta, selostajat olivat yleensä hyviä, uusi studiokonsepti toimi mainiosti, ja kaikki muut oheisohjelmat olivat mukava lisä. Koen siis itse, että etenkin studioilla Telia pyyhki Ruudun vastaavilla lattiaa, ja viime kausi oli kotisohvalta kaikkein mukavin seurattava kausi.

Täällä on myös turhaa sontaa seassa, mutta pääasiassahan täällä kritisoidaan nykyisin palveluntarjoajaa. Syy tähän on, että tuote toimii välttävästi, mutta se voisi olla paljon parempi.
 

Grafix

Jäsen
Tämähän tässä on juuri se mielenkiintoinen seikka. Telian johto teki strategia valinnassa virheen ja maksaa siitä nyt kovaa hintaa.

Mitä hintaa? Telian suunnastahan tämä menee juuri niin kuin he haluavat. Porukka ostaa heidän boksejaan ja laskutussekoilujen vuoksi lahjoittaa ilmaista rahaa. Kun kerran vähän sinne päin tuotteistettu Liiga myy ihan ok eikä kyseessä ole mitenkään heidän ydinbusiness, niin miksi panostaa kehitykseen sen enempää kuin mikä on ihan pakko.

Teliahan voi vetää hommat monopoliasemassa vasurilla ja silti tuote näköjään myy. Jos tuote ei menisikään kaupaksi, niin silloin varmaan yhtäkkiä hups html5 playeri valmistuisikin aika nopeasti ja jotenkin kummasti luottokortillakin voisi maksaa ja kaikenlaista muuta tapahtuisi. Nuo asiathan saisi helposti kuntoon jos ne priorisoisi = laittaisi niiden kehitykseen rahaa.

Mutta miksipä laittaa. Joku keskustelufoorumilla tapahtuva arvostelu on ihan ininää tuon kokoisen firman ravintoketjuissa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Porukka ostaa heidän boksejaan ja laskutussekoilujen vuoksi lahjoittaa ilmaista rahaa.
Ostaako? Peterran kyselyn mukaan ei. Ja silti Telia panostaa eksklusiivisesti siihen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös