Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 450 425
  • 21 565

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Luulisin konsernitasolla olevan ihan mahdollista siinä 1.5v mikä heillä oli aikaa kilpailutuksen lopputuloksen varmistuttua.

Järkevämpäähän se on tietysti alkaa rakentamaan alusta ensimmäisen kauden alkupuolella, eiks ni?
Olisiko se edes ollut mahdollista korvata ja samalla aiheuttaa myös muihinkin palveluihin rajuja muutoksia?

Olisipa asiat näin yksinkertaisia kuten täällä puhutaan.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Olisipa asiat aina näin yksinkertaisia ja voisipa muutokset tehdä sormia napsauttamalla. Mitään haittaahan se kenellekään ei aiheuta. Telialla on varmasti laskutusjaksoja useita, joka taas mahdollistaa sen, että niitä voisi vaihdella ja sitä kautta taas eräpäivät eri aikaan. Helvetin monet ihmiset haluaa eräpäivät lähelle tilipäiväänsä

Mistäs sinä mitään tiedät Telian asiakkaiden haluista tai muutosten vaatimasta työmäärästä?

Miksi tätä pitäisi avata sen tarkemmin palstalla?
Jos partiolaiset lähtevät tätä ja sen aikataulua täällä kommentoimaan, niin miksi ei saisi kysyä?


Voin melkein lyödä vetoa, että yksikään tältä palstalta ei osaa sitä ratkaista kun pitää saada Telian järjestelmä, Telia TV ja Liiga näkymään HTML5 kunnolla ilman bugeja/virheitä :D.

En usko. että sinä tiedät kuinka hankalaa tai helppoa Telialle olisi tämä ratkoa?

Onko Viron Telialla samat järjestelmät, pelit ja vermeet käytössä mitä Suomessa? Vai onko kenties jokaisessa maassa Telialla omat systeeminsä?

En usko, että sinulla on pienintäkään tietoa siitä miten Telian Suomen ja Viron pelit ja vermeet eroavat toisistaan.

Onko se mahdollista ottaa noin vain ja millä aikataululla? Sormia naps ja se on siinä. Vai?

Onko sinulla jotain tarkempaa tietoa miksi ei olisi mahdollista?

Olisiko se edes ollut mahdollista korvata ja samalla aiheuttaa myös muihinkin palveluihin rajuja muutoksia?

Olisipa asiat näin yksinkertaisia kuten täällä puhutaan.

Mistä tiedät ettei olisi mahdollista korvata ja miten monimutkaisia Telian asiat ovat?
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Olisiko se edes ollut mahdollista korvata ja samalla aiheuttaa myös muihinkin palveluihin rajuja muutoksia?

Olisipa asiat näin yksinkertaisia kuten täällä puhutaan.

Eli yksi maan johtavista operaattoreista ei voi ottaa uutta tekniikkaa käyttöön ilman kaiken muun sakkaamista.

Toivottavasti ne ei koskaan vaan osta mitään mediataloa, kaatuu vielä satelliititkin avaruudessa muutosten määrästä.

On taas tarinaa kyllä.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voin melkein lyödä vetoa, että yksikään tältä palstalta ei osaa sitä ratkaista kun pitää saada Telian järjestelmä, Telia TV ja Liiga näkymään HTML5 kunnolla ilman bugeja/virheitä :D.

Ei se mitään, siksi Telialla on ammattilaiset jotka hoitaa asian kädenkäänteessä. Eihän tässä tule kohta kuin vuosi täyteen kun Telia puhui ensimmäisen kerran, että HTML5 on tulossa.

No Silverlight toki toimii jos prosessori ei ole tehottomampaa sorttia, joten kyllä Telia minimiosuutensa on selaimen puolella hoitanut. Win8 ja 10 koneilla Microsoft kaupan Telia sovellus ei itseasiassa edes vaatinut paljoa prosessorilta, selaimen puolella tuo Telian oma sivustopohja feat. antiikkinen Silverlight on käsittämättömän raskas. Onneksi tehoa löytyy omasta PC:stä vaikka viiteen Telian lähetykseen. Kaikilla ei kuitenkaan näin ole.

Ilmeisesti Full-HD:ta ei ole ihan lähiaikoina tulossa selaimeen ja sovelluksiin? Telia halunnee maksimoida 4k digiboksiensa kautta tehtävän myynnin, ja sen toki ymmärrän. Silti ihan asiallista kehittää myös sen vähemmän voittoa tekevän puolen palveluita. 720HD oli kyllä sujuvaa eikä aivan liiaksi pakattua, joten kyllä tuolla toistaiseksi pärjää.

Jos täällä ei ole ja naapurissa on, eikö se kannattaisi sieltä ottaa ja tarvittaessa parannella kuin aloittaa kokonaan alusta rakentaminen

Hyvä pointti. Telialla on varmasti läjäpäin digiviihteen ammattilaisia, mutta tuskin heillä niitä on muille asti jakaa HTML5-soittimen osalta. Jos eivät ole ennen palveluissaan edes käyttäneet. Ja Telia haluaa tuon soittimen tietenkin omalle raskaalle TeliaTV -alustalleen. Ei esim. Silverlight ole normaalipohjalla noin raskas ja taipumaton, vaan tuo Telian laajennus ja alusta sen enimmäkseen tekee. E: Toki Silverlight itsessään on jo iänkin vuoksi aika kömpelö. Puhumattakaan tietoturva riskeistä.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Mistäs sinä mitään tiedät Telian asiakkaiden haluista tai muutosten vaatimasta työmäärästä?


Jos partiolaiset lähtevät tätä ja sen aikataulua täällä kommentoimaan, niin miksi ei saisi kysyä?




En usko. että sinä tiedät kuinka hankalaa tai helppoa Telialle olisi tämä ratkoa?



En usko, että sinulla on pienintäkään tietoa siitä miten Telian Suomen ja Viron pelit ja vermeet eroavat toisistaan.



Onko sinulla jotain tarkempaa tietoa miksi ei olisi mahdollista?



Mistä tiedät ettei olisi mahdollista korvata ja miten monimutkaisia Telian asiat ovat?
Näihin vastaan. Olen tehnyt ja teen duunia operaattorilla(ei telia) ja tiedän sen vuoksi että muutokset eivät ole nopeita, helppoja, asiat täytyy testata, bugit tms korjata, testata ja mitä vielä. Jatkislaisilla ei ole mitään hajua prosesseista miten siellä kulkee.

En tiedä tarkkaa faktaa tietenkään erooko toisistaan, siksi kysyin, mutta jos palstaa on uskominen, he tietävät. He tietävät että muutos on helppo toteuttaa, kunhan vain sormia napsauttaa.

Varmaan huomasit, jos lukea osaat, että vastaukseni oli sellaisia, mitkä voisivat olla syynä.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Eli yksi maan johtavista operaattoreista ei voi ottaa uutta tekniikkaa käyttöön ilman kaiken muun sakkaamista.

Toivottavasti ne ei koskaan vaan osta mitään mediataloa, kaatuu vielä satelliititkin avaruudessa muutosten määrästä.

On taas tarinaa kyllä.
Täytyyhän hommat testata ja korjata bugit, esimerkiksi. Mistä me tiedämme mitä siellä yksityiskohtaisesti on syynä miksi ei ole tuotu.

Meinaat siis että asiat vain tapahtuu sormia napsauttamalla?
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Täytyyhän hommat testata ja korjata bugit, esimerkiksi. Mistä me tiedämme mitä siellä yksityiskohtaisesti on syynä miksi ei ole tuotu.

Meinaat siis että asiat vain tapahtuu sormia napsauttamalla?

Meinaat siis puolitoista vuotta olevan sormien napauttamiseen kuluva aika?

Kyllä sen voi tunnustaa että Telia olisi saanut tuotteestaan hyvän halutessaan, nyt kyse on vaan halusta.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täytyyhän hommat testata ja korjata bugit, esimerkiksi. Mistä me tiedämme mitä siellä yksityiskohtaisesti on syynä miksi ei ole tuotu.

Meinaat siis että asiat vain tapahtuu sormia napsauttamalla?
Mahdetaanko siis tiettyjä juttuja saada edes 5 vuoden sisällä mitä on luvattu? Jos näihin juttuihin menee se reilu VUOSI?! Niin kuinka kauan menee niissä asioissa jotka on vasta selvitys/tutkinta/analysointi vaiheessa? Itse sanoisin että työntekijät vaihtoon jos autotalliäijät saa nopeampaa hommat pelittämään.
No yksi asia onnistui: Telia veti niin lujaa tolppaan että kilahdus kuului omalla pankkitilillä säästöinä.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Meinaat siis puolitoista vuotta olevan sormien napauttamiseen kuluva aika?

Kyllä sen voi tunnustaa että Telia olisi saanut tuotteestaan hyvän halutessaan, nyt kyse on vaan halusta.
Tokihan olisi mennyt paremmin jos olisivat alusta alkaen lähteny ajamaan html5, siinä toki virhe, mutta lasketaan ennemmin aika siitä kun palautevyöry tuli siitä ja sen jälkeen sen kehittäminen.

Noh, mistäpä me tiedetään mitä kaikkea siellä on ollut syynä.

Mutta logiikka on kieltämättä pettämätön. Jukurit olisi viime kaudella ollut mestari Liigassa jos siellä vaan olisi ollut haluja.

Ja ettei mene nyt ihan puolusteluksi niin en itsekään pidä toimintaa täydellisenä, koska isoin harmitus oli tuo CCn kautta ollut pitkä viive ja heikko viestintä.

Mutta ollaan tässä nyt omasta mielestä sentään edellä Urhoa ja Ruutua.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Näihin vastaan. Olen tehnyt ja teen duunia operaattorilla(ei telia) ja tiedän sen vuoksi että muutokset eivät ole nopeita, helppoja, asiat täytyy testata, bugit tms korjata, testata ja mitä vielä. Jatkislaisilla ei ole mitään hajua prosesseista miten siellä kulkee.

Olen toisen alan vastaavassa firmassa ja samaa paskaa vedetään. Oikeastihan ne asiat saisi toimimaan, mutta osa työntekijöistä ottaa lopputilin ja muita ei kiinnosta.

Työnantajalla ei ole mitään hajua miten ne prosessit kulkee ja miksi näin toimitaan. Olin juuri palaverissa missä asiaa käsiteltiin ja mitään ratkaisuja ei ollut. Eikä juuri ehdotuksiakaan. Huomenna on tosin pakko vastata sähköpostitse muutamaan kysymykseen miten voisimme kenties parantaa prosesseja.

Telia on lähtenyt julkiseen palveluun ja silloin niillä olisi vähän velvollisuus kertoa mitä siellä oikeasti tapahtuu tai siis ei tapahdu. Sellaista ei tietenkään tapahdu ja monopoli saa myydä omia poksejaan miten haluaa.
 
Viimeksi muokattu:

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tokihan olisi mennyt paremmin jos olisivat alusta alkaen lähteny ajamaan html5, siinä toki virhe, mutta lasketaan ennemmin aika siitä kun palautevyöry tuli siitä ja sen jälkeen sen kehittäminen.

Noh, mistäpä me tiedetään mitä kaikkea siellä on ollut syynä.

Mutta logiikka on kieltämättä pettämätön. Jukurit olisi viime kaudella ollut mestari Liigassa jos siellä vaan olisi ollut haluja.

Ja ettei mene nyt ihan puolusteluksi niin en itsekään pidä toimintaa täydellisenä, koska isoin harmitus oli tuo CCn kautta ollut pitkä viive ja heikko viestintä.

Mutta ollaan tässä nyt omasta mielestä sentään edellä Urhoa ja Ruutua.

Tässä tapauksessa halu tarkoittaa valittua liiketoimintamallia ja se on ollut (ja johonkin pisteeseen asti tulee olemaan) tehdä myyntiä laite edellä. Ymmärrän tämän valinnan vaikka se onkin väärä nykyaikasessa suoratoistossa.

Todennäköisesti näistä asioista päättävät eivät vain ole ymmärtänyt toimintakenttää, jolla toimivat. Analyysi perustuu kiekkotoiminnan johtajan ihmettelyihin vähäisestä tilaajamääristä heidän kivijalkaliikkeiden kautta, eihän tuommoista kukaan heitä edes kännissä tai läpällä.
 

Grafix

Jäsen
Tänään tuli sähkösanoma lähettäjältä "A2ebsmailer". Siinä oli puhetta lätkästä ja kanavapaketista, eli oletan, että meili tuli Telialta. Olin tosin jo sysäämässä roskiin avaamatta, mutta ajattelin lukaista vaikka vahva roskapostikutina olikin. Olisko se noin minuutin tai kahden homma konffata tuo lähettävä meiliserveri väkevämpään kuntoon. Mutta pikkujuttu tietenkin, ei siitä enempää. Tosin näitä kaikenlaisia pikkujutttuja on tullut eteen aika paljon.

Mutta varsinaiseen asiaan. Jollekin viestintähessulle olisi kyllä kysyntää kun tuota meiliä koittaa tavailla. En tiedä onko kuumuus kärventänyt allekirjoittaneen kypärää, mutta mitähän tässä nyt koitetaan sanoa: "Kanavapaketin normaalihinta on elokuun ajan 14,90 e/kk, muuna aikana 0 e/kk. Paketin voimassaolo päättyy preseason-otteluiden päätyttyä."

Teettekö te näitä Google Translatorilla tai jollain botilla? En ole itse copywriter, mutta ei taida olla tuonkaan kirjoittaja.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Mutta logiikka on kieltämättä pettämätön. Jukurit olisi viime kaudella ollut mestari Liigassa jos siellä vaan olisi ollut haluja.
Typerää verrata Liiga-joukkuetta operaattoriin, eiku.

Olishan se nyt heti alkuun pitänyt lähteä sillä uusimmalla tekniikalla liikkeelle. Kyllä siinä se halu tulee esille, kun funtsitaan ratkaisuja. Ja tiedotus on ihan koomista. Sivutolkulla täälläkin lukenut lähes kaikkeen vastauksena "tulossa, tarkkaa ajankohtaa ei tiedetä." Sama tyyli näköjään tuolla "kyselytunnilla" jatkunut.
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta ollaan tässä nyt omasta mielestä sentään edellä Urhoa ja Ruutua.
Itse en näe juurikaan eroa Telian ja Ruudun välillä. Kuvanlaatu oli jotakuinkin samaa tasoa, äänissä en suurista lupauksista huolimatta havainnut juuri mitään eroa, kuvaus oli samaa huttua molemmilla ja kumpikin toimi pääosin pätkimättä ja ilman suuria ongelmia. Telian studio oli välillä todella hyvä ja välillä surkea, kun taas Ruudulla se oli enemmän tasapaksu. Telian ruutugrafiikat olivat selkeä huononnus: grafiikat näyttivät tökeröiltä, veivät liikaa tilaa kuva-alueelta ja välillä ne puuttuivat kokonaan, jäähykello näytti usein ihan omiaan ja erätaukokello välillä toimi, välillä ei.
 

gknight

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sain alkuviikosta tekstiviestin, että alkaisi olla viimeiset hetket aktivoida Liiga-tilaajan etuna Preseason-passi maksutta. Viestissä ohjeistettiin kirjautumaan Omille sivuilla ja tilaamaan harjoituspelit.

No en kirjautunut tai tilannut, mutta tänään tuli viesti että tsädääm, lisätäänpä automaattisesti maksuton Preseason-passi. Koska ristiriitainen viestintä sekoitti pääni, piti käydä katsomassa Omilta sivuilta mitä siellä näkyy, mutta eihän siellä näkynyt mainintaa preseasonista.
Kohdassa "Telia TV Kanavapaketit" on kyllä Liiga, mutta siinä vain "Tutustu"-nappi. Jos menen tutustumaan tai valitsen yläpalkin valikosta Liigan, avautuu sivuja, jotka ovat täynnä "Tilaa"-nappeja.
Koska käytän Telian sovellus, minun olisi heti pitänyt tajuta katsoa kohdasta "Telia TV -sovellus" ja siirtyä sieltä katselemaan käytössä olevia kanavapaketteja. Jälkimmäinen tekstiviesti piti kohdallani paikkansa. Kai. Kanavapaketeiden kohdalla ei näy mitään päivämäärätietoja aktivointipäivistä tai laskutuskausista, niin vaikea sanoa onko tuo nyt tämän tulevan kauden preseason-passi vai ei. Todennäköisesti on ja kai aktivoitui tänään.

Sain myös aiemmin mainitun kaltaisen sähköpostin.

Tänään tuli sähkösanoma lähettäjältä "A2ebsmailer". Siinä oli puhetta lätkästä ja kanavapaketista, eli oletan, että meili tuli Telialta. Olin tosin jo sysäämässä roskiin avaamatta, mutta ajattelin lukaista vaikka vahva roskapostikutina olikin...

Äärimmäisen hämmentävää, että sähköposti alkaa sanoilla "Moikka, ja kiitos tilauksestasi". Mitä minä nyt olin siis tilannut? En mielestäni mitään, joten aloin vahvasti kyseenalaistamaan sähköpostin lähettäjää.

Sähköpostissa kuitenkin kerrottiin, että jotain olen tilannut: "Tilauksesi Liiga Preseason -passi 0.00 e/kk, Toistaiseksi voimassa oleva sopimus, Liiga Preseason -passi veloituksetta Telia TV digiboksilla ja Telia TV sovellus -palvelussa Joukkuepassi tai Liigapassi -tilaajille. Toistaiseksi voimassa oleva sopimus., Kanavapaketin normaalihinta on elokuun ajan 14,90 e/kk, muuna aikana 0 e/kk. Paketin voimassaolo päättyy preseason-otteluiden päätyttyä."

Voiko asiaa selkeämmin ilmaistakaan. Ehkä sähköposti ei liittynyt tekstiviestiin vaan tuli väärään osoitteeseen? Tai kenties se on roskapostia.

Sähköpostin liitteenä oli myös jokin pdf, mutta ei noin epämääräisestä osoitteesta tulleen epämääräisen viestin liitettä voi avata. Kokeilin kuitenkin sähköpostissa mainittua osoitetta tilauksen peruuttamiseksi telia.fi/peruutus. Tuolta löytyy sivu, jossa mainitaan mm. "Tilauksen peruuttaminen onnistuu näppärästi perumislomakkeella." Tuossa tuo 'perumislomakkeella' on linkki ja sitä klikkaamalla pääsee sivulle, jossa kerrotaan, että "Tilauksen peruminen verkkosivustomme kautta on tilapäisesti pois käytöstä."

Summa summarum, olen kai jotain mukamas tilannut, vaikka se tapahtuikin automaattisesti, mutta voin sen siksi toki peruuttaa, mutten kätevästi vaikka niin voisi alkuun luulla. Noh. Katsotaan mitä syksy tuo tullessaan.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näihin vastaan. Olen tehnyt ja teen duunia operaattorilla(ei telia) ja tiedän sen vuoksi että muutokset eivät ole nopeita, helppoja, asiat täytyy testata, bugit tms korjata, testata ja mitä vielä. Jatkislaisilla ei ole mitään hajua prosesseista miten siellä kulkee.

Olin myös operaattorin teknisessä tuessa aikanaan töissä, ja pyörin tuona aikana ja tuon jälkeenkin netissä puolustelemassa operaattoreita, kunnes tajusin ettei näitä kapitalistisia miljardeja pyörittäviä liikeyhtiöitä kannata turhaan puolustella. Huom. turhaan, eli paskanjauhannasta ja yli menevästä kritiikistä en pidä itsekkään, ja olen edelleen valmis oikaisemaan harhaluuloja operaattoreita koskien, mutta kyllä kritiikkiä pitää antaa jos on aihetta.

Prosessit on operaattorin sisällä pitkiä, se on tosi. Prosessin pituus riippuu kuitenki tasan tarkkaan siitä, kuinka paljon resursseja prosessiin halutaan satsata. Odottamattomia itsestä riippumattomia ongelmiakin voi toki ilmaantua, jokin ohjelmiston osa on teetetty toisessa yrityksessä jossa on mokattu tms, mutta kyllä resurssointi sanelee pääosin. En usko että Telia on ihan älyttömästi jaksanut satsata HTML5-soittimeen, ja rikkaille omistajilleen lisää rikkauksia syytävän yrityksen näkökulmasta kun katsoo, niin ymmärrän.

Ei pidä olla naiivi. Telia Viihde on isompi rahasampo Telialle se on selvää, ja jos asiakas tilaa vielä lisäpalveluja Viihteen kylkeen, niin voi olla jopa järkyttävästi isompi rahasampo selaimen Liiga tuotteeseen nähden. Telia maksoi selvästi Sanomaa enemmän oikeuksistaan, ja Telian johtajilla on hirveä työ saada tuote voitolliseksi. Ideaali tilanne muiden kuin Viihde asiakkaiden kannalta? Ei todellakaan. En ihmettelisi vaikka vielä kolmen vuoden päästä selain- ja sovelluskäyttäjät tiiraisi Liigaa 720p:nä.

Mutta ollaan tässä nyt omasta mielestä sentään edellä Urhoa ja Ruutua.

Kuinka selainkäyttäjät tai tietokoneella sovelluksen käyttäjät ovat Telian parissa Ruutua edellä? Sanoisin että Telia on HTML5-soittimen verran perässä. CC:tä en ole käyttänyt.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mutta ollaan tässä nyt omasta mielestä sentään edellä Urhoa ja Ruutua.
Jokaisella on mielipide ja persereikä, toisten mielestä ne haisee.

En nyt muista mikä kokoonpano sinulla oli, mutta olettaisin että Telian digipoksi tai sitten CC? Luultavasti myös nopea, kiinteä laajakaista?

10v vanhaan palveluun on tietotekniikan maailmassa validia verrata, mutta jos verrataan Ruudun viime hetkiin, niin tässä muutamia eroja joita itsellä tulee mieleen:
- Ruutu toimi (ainakin lähes) selaimesta ja käyttöjärjestelmästä riippumatta. Eikä ollut turhia lisäkikkareita.
- Ruutu kesti paremmin nopeudenvaihteluita, tämän huomaa erityisesti mokkulan käyttäjät. Tai oikeastaan Ruudun aikana ei varsinaisesti huomannut, Telian aikana huomaa kuvan puuroutumisesta ja pätkimisestä. Joka on tuon viiveen takia erittäin ihmeellistä.
- Telian kuvanlaatu on parhaimmillaan parempaa.
- Ruudun katselu selaimessa ei kuormittanut konetta lähellekkään yhtä paljon kuin Telian vastaava.
- Ruudulla viive oli kohtuullisempi.
(- Maksukäytännöt oli Ruudulla nykyaikaa)
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
@Warrington ja tottakai itsekin myönnän ettei homma ole kuitenkaan täysin putkeen mennyt vaikka ihan hyvin on mennytkin. Tästä ketjusta voi vain päätellä, että kaikki tapahtuisi sormia napsauttamalla.

@muti itellä käytössä CCU ja sovellus. Boksia en hanki ennenkuin tuo typerä 30e maksu häipyy. Nettiä 400M kiinteä yhteys.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Tänään tuli sähkösanoma lähettäjältä "A2ebsmailer". Siinä oli puhetta lätkästä ja kanavapaketista, eli oletan, että meili tuli Telialta. Olin tosin jo sysäämässä roskiin avaamatta, mutta ajattelin lukaista vaikka vahva roskapostikutina olikin. Olisko se noin minuutin tai kahden homma konffata tuo lähettävä meiliserveri väkevämpään kuntoon. Mutta pikkujuttu tietenkin, ei siitä enempää. Tosin näitä kaikenlaisia pikkujutttuja on tullut eteen aika paljon.

Sama täällä. Eilen tuli maili juuri tuollaiselta lähettäjältä ja hämäännyin myös ihan hemmetisti, koska lievästi ilmaisten roskapostiserveriltä vaikutti. Mutta kyllä se viesti nyt sitten oli ihan oikeasti Telialta.. sitä paitsi tiesin odottaa tuota, koska olin kuitenkin ymmärtänyt että liigapaketin kestotilaajalle tuon preseason-passin pitäisi tulla ihan automaattisesti ja ilmaiseksi
 

Telia

Jäsen
Sähköpostissa kuitenkin kerrottiin, että jotain olen tilannut: "Tilauksesi Liiga Preseason -passi 0.00 e/kk, Toistaiseksi voimassa oleva sopimus, Liiga Preseason -passi veloituksetta Telia TV digiboksilla ja Telia TV sovellus -palvelussa Joukkuepassi tai Liigapassi -tilaajille. Toistaiseksi voimassa oleva sopimus., Kanavapaketin normaalihinta on elokuun ajan 14,90 e/kk, muuna aikana 0 e/kk. Paketin voimassaolo päättyy preseason-otteluiden päätyttyä."

Voiko asiaa selkeämmin ilmaistakaan. Ehkä sähköposti ei liittynyt tekstiviestiin vaan tuli väärään osoitteeseen? Tai kenties se on roskapostia.

Sähköpostin liitteenä oli myös jokin pdf, mutta ei noin epämääräisestä osoitteesta tulleen epämääräisen viestin liitettä voi avata. Kokeilin kuitenkin sähköpostissa mainittua osoitetta tilauksen peruuttamiseksi telia.fi/peruutus. Tuolta löytyy sivu, jossa mainitaan mm. "Tilauksen peruuttaminen onnistuu näppärästi perumislomakkeella." Tuossa tuo 'perumislomakkeella' on linkki ja sitä klikkaamalla pääsee sivulle, jossa kerrotaan, että "Tilauksen peruminen verkkosivustomme kautta on tilapäisesti pois käytöstä."

Summa summarum, olen kai jotain mukamas tilannut, vaikka se tapahtuikin automaattisesti, mutta voin sen siksi toki peruuttaa, mutten kätevästi vaikka niin voisi alkuun luulla. Noh. Katsotaan mitä syksy tuo tullessaan.

Olet aivan oikein saanut vahvistusviestin Preseason-passin kytkennästä. Tuossa pyritään kertomaan sitä, että normaalihinta tuolle passille on elokuussa 14,90e, mutta ehtojen täyttyessä sen saa maksutta (kuten sinäkin). Muuna aikana hinta on 0e, eli tuota ei tarvitse erikseen lähteä irtisanomaan tms.

Yritit tilauksen peruutusta tehdä ja se onnistuu kyllä helposti jos näin haluat toimia. Olitkin jo löytänyt telia.fi sivuille kirjautuneena oikean kohdan, eli Telia TV -sovellus -> Kanavapaketit -> Käytössäsi nyt -> Preseason -passi (muokkaa) -> Poista palvelu. Tuolta jos napsauttaa "Poista palvelu", niin passi menee poikki heti samana päivänä ja silloin harkkapelit ei sitten näy. Suosittelen siis pitämään tuon voimassa, kun se ei sinulle mitään maksa ja näin voit halutessasi katsella millaisessa iskussa joukkueet on alkavaa kautta varten.

Lähden selvittämään, että saisiko nuo tilausvahvistukset lähtemään jostain muusta osoitteesta, niin ei kukaan erehtyisi luulemaan niitä roskapostiksi.

//Niko
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuo lasku oli heti helposti tajuttavissa. Jos on vähääkään seurannut niin toukokuulta laskutetaan 13,90e.

Eli lasku on helposti tajuttavissa, jos on seurannut täällä keskustelua tai lukenut Telian blogin aiheesta. Mielestäni laskutus on semoinen asia minkä pitäisi olla 100% selkeätä ilman sen suurempaa asiaan paneutumista. Nyt kun asiaa ensimmäistä kertaa oikeasti mietin, niin onhan tuo aika absurdia, että Telia joutuu edes tekemään blogin missä selitetään tuo laskutus kaikkine koukeroineen.

Miksi tätä pitäisi avata sen tarkemmin palstalla?
Siinä vaiheessa kun huomataan, että nyt no menty todella pahasti metsään on avoimuus ainoa oikea ratkaisu. Tämä valittu linja missä asioista ei kerrota mitään johtaa pelkästään suurempaan paskamyrskyyn, kun asioita spekuloidaan ja pyöritellään päiväkausia ilman sen suurempaa tietoa mistään. Telilalta kerrottiin kovasti miten kaikki on valmista kauden alkaessa ja sen jälkeen tuota HTML5 toistoa sitten lupailtiin loppu syksyyn, ennen joulua, ennen vuoden vaihdetta jonka jälkeen asiasta ei sitten puhuttukkaan pihaustakaan ilman ihan hillitöntä painostusta ja inttämistä. Avoimuus ja läpinäkyvyys, näitä lisää, niin hyvä tuosta vielä tulee.

(- Maksukäytännöt oli Ruudulla nykyaikaa)
Plus Ruudulla taitaa olla kaikille suosituimmille alustoille toimiva appi?
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllähän tämä uusi laskutuskäytäntö on parempi ja joustavampi kuin Ruudun. Täällä voin pitää tilausta päällä juuri niin monta päivää kuin haluan (minimi 30 tai 31), kun Ruudulla se oli aina kuukausi kerrallaan. Nyt pystyin pitämään tilauksen voimassa 25.1. - 4.5. Ruudun tyylillä olisin joutunut maksamaan 25.5. asti.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Olet aivan oikein saanut vahvistusviestin Preseason-passin kytkennästä. Tuossa pyritään kertomaan sitä, että normaalihinta tuolle passille on elokuussa 14,90e, mutta ehtojen täyttyessä sen saa maksutta (kuten sinäkin). Muuna aikana hinta on 0e, eli tuota ei tarvitse erikseen lähteä irtisanomaan tms.
Miksi se on toistaiseksi voimassa oleva? Miksei se ole määräaikainen? Ihmetyttää hieman että näin yksinkertaisesta asiasta on tehty helvetin monimutkainen. Vai onko tuo voimassa aina elokuussa, vuodesta riippumatta? Eli jos sitä ei irtisano tänä vuonna, niin 2020 elokuussa tulee uusi lasku*?

*jos ehdot ilmaiseen pakettiin ei täyty.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös