Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 450 537
  • 21 565

MustaHaukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, #24
Viestissä #10378 liitteet.

Vastaatteko Telia tähän.
Aika lähellä on ”palvelun” irtisanominen...

Ainakin itsellä tuli kaksi laskua sen takia, että olin aloittanut paketin kesken syyskuuta. Teliallahan oli ollut joku tekninen virhe tuossa laskutuksessa ja sullakin toukokuusta veloitettu enemmän (14.12e) kuin se 13,90e. Itselläkin oli käynyt noin mutta se tosiaan palautettiin sitten seuraavassa laskussa.

Hölmöltähän tuo tuntuu maksaa loppukuustakin, kun ei niitä pelejä silloin tule.
 

emz1

Jäsen
Sinun ei kuitenkaan tarvitse tehdä mitään, Liiga-passin laskutus menee automaattisesti tauolle (0 €/kk) kesätauon ajaksi. Et siis maksa kuukausilta, jolloin Liigaa ei pelata.

Paitsi että maksan...

Kusetuksen makua...
Pelattiinko toukokuussa Liigaa? Pelattiin. Onko sinua laskutettu toukokuulta? On. Laskutetaanko sinua kesäkuulta? Tuskin?
 

lahts

Jäsen
Suosikkijoukkue
La’Hest
^ Et sitten kattonu liitteitä jossa näky se toukokuun alun lasku? Eli toukokuun alku oli laskutettu aiemmin.
Tämä lasku sijoittuu ajallisesti kauden loppumisen jälkeiseen ajanjaksoon.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
@lahts Tuo lasku oli heti helposti tajuttavissa. Jos on vähääkään seurannut niin toukokuulta laskutetaan 13,90e. Ensimmäisessä 1.5-15.5 laskutettu 6,94, toisessa 7,18 ja ajalta 16.5-31.5. Tämä tekee yhteensä 14,12. Toisessa liitteessä on -0,22e hyvitys, joten laskutus on 13,90e.

Kun vähän lukee laskua niin tuota ei pitäisi olla vaikea ymmärtää. Sinun laskutuskausi ei ole kalenterikuukausi.

Kertauksena, sinulta on laskutettu toukokuulta 13,90e kuten pitääkin. Ei virhettä, ei kusetusta.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Eihän tuossa ole mitään epäselvää. Toukokuu, jolloin pelattiin kaksi peliä maksaa 13,90 € ja lennätinlaitoksen laskutusmallin mukaisesti se laskutetaan laskutusjaksoittain. Se että lennätinlaitoksen systeemit eivät osaa 31 päivän kuukautta käsitellä kerralla oikein on ihan ok, koska kyseessähän on operaattori.

Mitään muutostahan tähän tyhmältä näyttävään laskutukseen ei aiota näemmä tehdä, kun nikojen ja ollipekkojen mielestä kyse on vain asiakkaan tyhmyydestä.
 
Viimeksi muokattu:

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Eihän tuossa ole mitään epäselvää. Toukokuu, jolloin pelattiin kaksi peliä maksaa 13,90 € ja lennätinlaitoksen laskutusmallin mukaisesti se laskutetaan laskutusjaksoittain. Se että lennätinlaitoksen systeemit eivät osaa 31 päivän kuukautta käsitellä kerralla oikein on ihan ok, koska kyseessähän on operaattori. On aivan normaalia operaattorihommaa laskuttaa väärin ja korjata seuraavassa tai sitä seuraavassa tai ehkä jossain laskussa jos löytää jostain asiakaspalvelijan, joka osaa sen toteuttaa.

Mitään muutostahan tähän tyhmältä näyttävään laskutukseen ei aiota näemmä tehdä, kun nikojen ja ollipekkojen mielestä kyse on vain asiakkaan tyhmyydestä.
Olisipa asiat aina näin yksinkertaisia ja voisipa muutokset tehdä sormia napsauttamalla. Mitään haittaahan se kenellekään ei aiheuta. Telialla on varmasti laskutusjaksoja useita, joka taas mahdollistaa sen, että niitä voisi vaihdella ja sitä kautta taas eräpäivät eri aikaan. Helvetin monet ihmiset haluaa eräpäivät lähelle tilipäiväänsä
 

Telia

Jäsen
Viestissä #10378 liitteet.

Vastaatteko Telia tähän.
Aika lähellä on ”palvelun” irtisanominen...

Juurikin näin, kun täällä on kerrottu. Laskutuskausi ei ole kalenterikuukausi, joten lasku voi tulla laittamallasi tavalla erikseen (eli toukokuun laskun häntä tulee myöhemmin). Toukokuussa passin hinta oli 13,90e. Tarkemmin tuohon en osaa kommentoida, ilman että pääsen laskua tarkastelemaan - kuulostaa kuitenkin siltä, että se on ihan kunnossa. Voit vielä halutessasi tsekata tästä blogista, miten toukokuun ja kesäajan laskutus menee. //Laura
 

lahts

Jäsen
Suosikkijoukkue
La’Hest
On siinä mielestäni sen verran epäselvää kun mainostetaan että laskutus katkeaa siihen päivään kun kausi loppuu.
Nyt kuitenkin laskussa näkyy laskutusta kauden jälkeiseltä ajanjaksolta.
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On siinä mielestäni sen verran epäselvää kun mainostetaan että laskutus katkeaa siihen päivään kun kausi loppuu.
Nyt kuitenkin laskussa näkyy laskutusta kauden jälkeiseltä ajanjaksolta.

Telian laskutuksessa on oikeasti oikeitakin ongelmia, kuten se, että tilauksen voimassa pitävät asiakkaat maksavat tietyissä tilanteissa tyhjästä enemmän kuin he, jotka vaivautuvat katkaisemaan tilauksen ja tilaamaan myöhemmin uudelleen.

Sen sijaan tällaiseen semantiikkaan tarttuminen mielestäni vain turhaan aiheuttaa lisäsotkua tähän ketjuun ja vie huomiota oikeilta ongelmilta. On ihan päivänselvä asia, että laskutus on todellisuudessa tässäkin katkennut ihan siihen samaan hetkeen toukokuussa, mutta sinulla nyt vain sattuu laskun eräpäivä menemään niin, että toukokuun laskutus meni kahdessa osassa. Olisiko sinun siis mielestäsi pitänyt saada toukokuu n. kuudella eurolla sen takia, että laskutuskaudet nyt vain sattuivat osumaan näin?

Totta kai olisi kiva, jos siinä ensimmäisessä laskussa olisi laskutettu koko 13,90 ja päiväyksetkin kirjoitettu oikein, mutta ei Telian nyt tällaisen "korjaamiseen" mielestäni kannata paukkuja laittaa niin kauan kun todella moni muukin asia on huonosti.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
On siinä mielestäni sen verran epäselvää kun mainostetaan että laskutus katkeaa siihen päivään kun kausi loppuu.
Nyt kuitenkin laskussa näkyy laskutusta kauden jälkeiseltä ajanjaksolta.
Ei vaan mainitaan ja on mainittu useasti, että toukokuulta laskutetaan 13,90e eikä sitä täyttä hintaa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Telialta tuli tekstari, että preseason tulee kohta automaattisesti käyttöön ja minun ei tarvitse tehdä muuta kuin avata preseason kanava.

Jään jännityksellä odottamaan miten tässä automaatiossa käy...
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Telialta tuli tekstari, että preseason tulee kohta automaattisesti käyttöön ja minun ei tarvitse tehdä muuta kuin avata preseason kanava.

Jään jännityksellä odottamaan miten tässä automaatiossa käy...
Se riippuu kokonaan siitä miten noita hoiteleva automaatti, eli kesähessu, onnistuu sinun kohdalla sen naputtelemaan.
 

Pardus

Jäsen
Preseason-otteluita ei ole tulossa Canal Digitaliin, joten ne täytyy tilata erikseen esimerkiksi Telia TV -sovellukseen. //Laura
Odotinkin tällaista vastausta. Noh, onneksi oli koko toukokuun vielä sovellus/tilaus aktiivisena niin näkee ilmaiseksi.

Sen jälkeen loppuukin sitten Chromecast-pelleily, kun näkee Canal Digitalilta suoraan tv-kanavilta kuten vanhoina hyvinä aikoina.
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Odotinkin tällaista vastausta. Noh, onneksi oli koko toukokuun vielä sovellus/tilaus aktiivisena niin näkee ilmaiseksi.

Sen jälkeen loppuukin sitten Chromecast-pelleily, kun näkee Canal Digitalilta suoraan tv-kanavilta kuten vanhoina hyvinä aikoina.
Joko nuo Canal Digitalin Liiga-kanavat näkyy HD:na? Viime syksynä kun kyselin, niin ainoastaan SD-kuvaa oli tarjolla.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
"HTML5 on tarkoitus saada valmiiksi niin pian kuin mahdollista. IE ja Edge -selaimet ovat jo HTML5 -pohjaisia. Chrome, Firefox ja Safari -selaimien tuki julkaistaan heti kun alustan toimivuus saadaan varmistettua. HTML5 -pohjaisten selainten suhteen olemme kohdanneet odottamattomia teknisiä haasteita, jonka vuoksi aikataulu on harmittavasti venynyt"

Mitäköhän tällaiset odottamattomat tekniset haasteet mahtavat olla?
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
"HTML5 on tarkoitus saada valmiiksi niin pian kuin mahdollista. IE ja Edge -selaimet ovat jo HTML5 -pohjaisia. Chrome, Firefox ja Safari -selaimien tuki julkaistaan heti kun alustan toimivuus saadaan varmistettua. HTML5 -pohjaisten selainten suhteen olemme kohdanneet odottamattomia teknisiä haasteita, jonka vuoksi aikataulu on harmittavasti venynyt"

Mitäköhän tällaiset odottamattomat tekniset haasteet mahtavat olla?
Miksi tätä pitäisi avata sen tarkemmin palstalla?
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Samaa mieltä. Voisi vaikka käydä niin että joku ulkopuolinen ratkaisisi ongelman niin jää muutama Telia boksi myymättä. Bad for business.
Voin melkein lyödä vetoa, että yksikään tältä palstalta ei osaa sitä ratkaista kun pitää saada Telian järjestelmä, Telia TV ja Liiga näkymään HTML5 kunnolla ilman bugeja/virheitä :D.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voin melkein lyödä vetoa, että yksikään tältä palstalta ei osaa sitä ratkaista kun pitää saada Telian järjestelmä, Telia TV ja Liiga näkymään HTML5 kunnolla ilman bugeja/virheitä :D.
Se voi olla totta. Netistä löytyy kuitenkin ohjeita/videoita joissa tehdään 5min-1h haitarilla Html5 soittimia. Ja nämä tietysti on tarkoitettu tavan pulliaisille perusjuttuihin. Mutta luulisi nyt yrityksen saavan soittimen kuntoon 1,5 vuoden aikana.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Se voi olla totta. Netistä löytyy kuitenkin ohjeita/videoita joissa tehdään 5min-1h haitarilla Html5 soittimia. Ja nämä tietysti on tarkoitettu tavan pulliaisille perusjuttuihin. Mutta luulisi nyt yrityksen saavan soittimen kuntoon 1,5 vuoden aikana.

Viron suuntanumero on +372, mutta ei kukaan keksi tai jaksa sinne soittaa.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko Viron Telialla samat järjestelmät, pelit ja vermeet käytössä mitä Suomessa? Vai onko kenties jokaisessa maassa Telialla omat systeeminsä?

Jos täällä ei ole ja naapurissa on, eikö se kannattaisi sieltä ottaa ja tarvittaessa parannella kuin aloittaa kokonaan alusta rakentaminen?

Tämä sillä oletuksella, että Telialla on haluja muuhunkin kuin laitekauppaan.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Jos täällä ei ole ja naapurissa on, eikö se kannattaisi sieltä ottaa ja tarvittaessa parannella kuin aloittaa kokonaan alusta rakentaminen?

Tämä sillä oletuksella, että Telialla on haluja muuhunkin kuin laitekauppaan.
Onko se mahdollista ottaa noin vain ja millä aikataululla? Sormia naps ja se on siinä. Vai?
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko se mahdollista ottaa noin vain ja millä aikataululla? Sormia naps ja se on siinä. Vai?

Luulisin konsernitasolla olevan ihan mahdollista siinä 1.5v mikä heillä oli aikaa kilpailutuksen lopputuloksen varmistuttua.

Järkevämpäähän se on tietysti alkaa rakentamaan alusta ensimmäisen kauden alkupuolella, eiks ni?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös