Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 451 188
  • 21 569

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Ylen uutinen Telian tuloksesta: https://yle.fi/uutiset/3-10883041

"Telian mukaan Suomen jääkiekon Liigan televisiointi onnistui hyvin asiakashankinnassa, mikä yhtiön mukaan antaa hyvät lähtökohdat tulevalle kiekkokaudelle."

Tämä on juuri sen kaltainen kommentti, joka kertoo ettei kaikki ole hyvin. Asiakastyytyväisyys on ottanut varmasti paljon takapakkia ja "asiakashankinta" on todellisuudessa onnistunut erittäin huonosti. Toki uusia asiakkaita on saatu Liigan kiinnostavuuden myötä runsaasti, mutta ei lähimainkaan niin paljon kuin olisi voitu saada. Uskaltaisin väittää, että Telia on saanut Liigan myötä asiakkaita lisää pitkälti sen minimimäärän, mitä Liiga tuotteena tuo väkisinkin sisään, mutta ei yhtään enempää.

Ja ne lähtökohdat tulevalle kaudelle? No ne ovat huonommat, kuin ensimmäiselle kaudelle. Ja se jos joku on paska suoritus.
Asia voi hyvin olla noin mitä sanot, mutta tuosta esiin nostamastasi kommentista sen päättely vaatii aika kovaa foliohattuilua ja salaliittoteoreetikkoa.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
@Baloun vertaus Telian eka kausi vs Ruudun/Urhotv:n eka kausi on yhtä validi kuin lähteä vertaamaan 70-luvun rättisitikkaa, 2000-vuosimallin Nissan Sunnyyn ja todeta että paremmin menee. Joo, onhan muutos huomattava, mutta tekniikka on kehittynyt vielä 2000 vuoden jälkeenkin.
No joo, ehkä siinä mielessä huono vertaus, että Teliaa ei oikein tässä kohtaa voi verrata kehenkään tällä hetkellä.

Olisipa kaikki niin mustavalkoista kuin mitä täällä puhutaan, kaikki on helppoa jne. Samalla maailmaankin saataisiin rauha. Mitään esteitähän ei ole ja kaikki on helposti tehtävissä.
 

444

Jäsen
No joo, ehkä siinä mielessä huono vertaus, että Teliaa ei oikein tässä kohtaa voi verrata kehenkään tällä hetkellä.

Olisipa kaikki niin mustavalkoista kuin mitä täällä puhutaan, kaikki on helppoa jne. Samalla maailmaankin saataisiin rauha. Mitään esteitähän ei ole ja kaikki on helposti tehtävissä.
Ei, kaikki ei ole helposti tehtävissä. Esteitä ei ole, mutta hidasteita löytyy varmasti. Vaikeiden asioiden ratkominen ja hidasteiden selvittäminen vaativat kunnianhimoa, tahtoa ja osaamista. Jos osaamista ei ole, sitä on kyllä palkattavissa. Jos kunnianhimoa tai tahtoa ei ole, niin lopputulos on nähdyn kaltainen: ihan ok, vähän hajuton ja väritön, paljon sanoja ja vähän tekoja tuottava palvelu.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Olisipa kaikki niin mustavalkoista kuin mitä täällä puhutaan, kaikki on helppoa jne. Samalla maailmaankin saataisiin rauha. Mitään esteitähän ei ole ja kaikki on helposti tehtävissä.
Olisi mielenkiintoista tietää miksei sitä Viron Telialla olevaa HTML5-toistoa saatu suoraan myös tänne. Toimi nimittäin Chromella, Firefoxilla ja Safarilla. Sekä Applella että Linuxilla.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No joo, ehkä siinä mielessä huono vertaus, että Teliaa ei oikein tässä kohtaa voi verrata kehenkään tällä hetkellä.

Olisipa kaikki niin mustavalkoista kuin mitä täällä puhutaan, kaikki on helppoa jne. Samalla maailmaankin saataisiin rauha. Mitään esteitähän ei ole ja kaikki on helposti tehtävissä.
Telia tekee Liiga tuotteella noin 10M€ tappiota, joten ymmärtäähän tuon pakkomyynnin sillä saralla. Mutta potentiaalia oli tehdä Liigan kautta voittoa, nyt pahoin pelkään että tulos muuttuu entistä enemmän negatiiviseksi tai sitten tuote huonommaksi. Eikä täällä ole kuuta taivaalta pyydetty. Koko paletti oltaisiin saatu hyväksi jos oltaisiin haluttu.
 

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Telia tekee Liiga tuotteella noin 10M€ tappiota, joten ymmärtäähän tuon pakkomyynnin sillä saralla. Mutta potentiaalia oli tehdä Liigan kautta voittoa, nyt pahoin pelkään että tulos muuttuu entistä enemmän negatiiviseksi tai sitten tuote huonommaksi. Eikä täällä ole kuuta taivaalta pyydetty. Koko paletti oltaisiin saatu hyväksi jos oltaisiin haluttu.
Oikeasti? 10M€ tappiota? Onko tähän olemassa joku vahvistus?
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Oikeasti? 10M€ tappiota? Onko tähän olemassa joku vahvistus?
Mottipäinen arvaus. Kulut: 23M€/kausi oikeuksista ja ~15M€/kausi sisällön tuotosta. Tulot: keskimääräinen kausihinta/asiakas 215€/vuosi. Tilaajia Telian mukaan 90 000kpl = ~19,5M€. Tuon laskutavan mukaan persiissee tulee 18,5M€ mutta kait siellä näillä kaikilla suhmuroinneilla ainakin 8,5M€ on saatu raavittua.

Tuolle Liigalle maksettavista oikeuksista on uutisoitu monessa lähteessä. SK: uutisoi valistuneen arvauksen kauden tuotantomenoista 10-15M€ hujakoille. Telia itse ilmoitti Liigan asiakasmäärän olevan 90 000kpl. Ja heitin tuollaisen keskivertopassi hinnan.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Kyllähän Telia saa lisäksi mainostuloja joiden määrää on jokseenkin hankala edes arvata (tai ainakin minun on). Lisäksi taitaa baarit yms joutua maksamaan suurempaa maksua kuin yksityisasiakkaat, jos haluavat liigaa näyttää.
Tuo 90k passia kuulostaa jokseenkin pieneltä määrältä, pitääkö tuo todella paikkaansa? Ei nimittäin varmasti Telia ole laskenut sen varaan että passeja menisi noin vähän vaan haaveet on pakko olla ollu jossain suuremmissa luvuissa.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Kyllähän Telia saa lisäksi mainostuloja joiden määrää on jokseenkin hankala edes arvata (tai ainakin minun on).
Sen mitä itse katsoin Telian liigalähetyksiä niin suurin osa mainoksista oli Telian omia.
 

Tshekki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, Maajoukkue (lajista riippumatta)
Sen mitä itse katsoin Telian liigalähetyksiä niin suurin osa mainoksista oli Telian omia.

"KUKA SIEL NETIS ON!!", herra isä et oli ärsyttävä mainos, mut ilmeisesti jäänyt mieleen. Tosin ei kovin myyvä, koska jotenkin tuntu, että tollaset ongelmat saattoi olla kotitalouksissa joskus kymmenen vuotta sitten. Ei kait enää tollasia ongelmia oo vai onko? Siis ettei netti toimi toisella, kun yksi käyttää sitä muuhun?
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllähän Telia saa lisäksi mainostuloja joiden määrää on jokseenkin hankala edes arvata (tai ainakin minun on). Lisäksi taitaa baarit yms joutua maksamaan suurempaa maksua kuin yksityisasiakkaat, jos haluavat liigaa näyttää.
Tuo 90k passia kuulostaa jokseenkin pieneltä määrältä, pitääkö tuo todella paikkaansa? Ei nimittäin varmasti Telia ole laskenut sen varaan että passeja menisi noin vähän vaan haaveet on pakko olla ollu jossain suuremmissa luvuissa.
Muita mainostajia Liiga kanavilla taisi olla vain muutama, Veikkauksen ainakin muistan. Lisäksi maksaahan kuppilat toki enemmän, mutta joukossa on tietysti myös joukkue passin omistajia sekä sitten ilmaisten passien omistajia. Siksi sanoinkin että se 10M€ turska lienee jollain pallokentällä liki. Ei ainakaan voittoa tee.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
"KUKA SIEL NETIS ON!!", herra isä et oli ärsyttävä mainos, mut ilmeisesti jäänyt mieleen. Tosin ei kovin myyvä, koska jotenkin tuntu, että tollaset ongelmat saattoi olla kotitalouksissa joskus kymmenen vuotta sitten. Ei kait enää tollasia ongelmia oo vai onko? Siis ettei netti toimi toisella, kun yksi käyttää sitä muuhun?
Et arvaakaan kuinka paljon ihmisillä on tilattuna pieninopeuksisia yhteyksiä ja käyttävät keskiaikaisia laitteita.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
"KUKA SIEL NETIS ON!!", herra isä et oli ärsyttävä mainos, mut ilmeisesti jäänyt mieleen. Tosin ei kovin myyvä, koska jotenkin tuntu, että tollaset ongelmat saattoi olla kotitalouksissa joskus kymmenen vuotta sitten. Ei kait enää tollasia ongelmia oo vai onko? Siis ettei netti toimi toisella, kun yksi käyttää sitä muuhun?
En tiedä waretetaanko enää nykypäivänä, mutta sillä huhujen mukaan sai kimppakämpässä netin tukkoon. Tosin en tiedä miten netin nopeus siihen yleisesti vaikuttaa, jos täydeltä kaistalta tavaraa tulee.

Et arvaakaan kuinka paljon ihmisillä on tilattuna pieninopeuksisia yhteyksiä ja käyttävät keskiaikaisia laitteita.
Itsestä taas tuntuu että nykyään eläkeläisilläkin on jo (varsinkin niillä ketkä asuvat rivareissa/kerrostaloissa) 100megan netti, laitteet saattavat olla vanhoja, mutta netti on aika usein ylimitoitettu. Mitään tilastoja ei ole heittää, vaan pohjautuu kokemuksiin omasta elämästäni.

Sitten taas osassa perheitä ongelmana tuntuu olevan yhteyden todellinen nopeus, joskus ostettu mokkula ja 50meganen netti, ikävä kyllä todellinen nopeus jää 10% tuosta.

edit. Olisi Telian operaattorina luullut olevan tietoinen jos heidän lähetyksensä on hyvin tarkka nettiyhteyden laadusta, kun mokkulalla tuo lähetys puuroutui usein verrattuna Ruudun aikaan. Ainakin täälläpäin satakuntaa. Myös HTML5 olisi ollut laitteille vähän kevyempi kuin nuo purkkaviritykset joilla hommi lähti liikkeelle.
 

444

Jäsen
"KUKA SIEL NETIS ON!!", herra isä et oli ärsyttävä mainos, mut ilmeisesti jäänyt mieleen. Tosin ei kovin myyvä, koska jotenkin tuntu, että tollaset ongelmat saattoi olla kotitalouksissa joskus kymmenen vuotta sitten. Ei kait enää tollasia ongelmia oo vai onko? Siis ettei netti toimi toisella, kun yksi käyttää sitä muuhun?
Tuo kieltämättä vetää vertoja sille ”jätkät hei, me ollaan kuunneltu teitä” -mainokselle. Jäi kyllä kaikessa ärsyttävyydessään päähän, mutta mitään muistikuvaa mulla ei ole siitä, mitä siinä mainostettiin. Harmi kun Telia ei kuuntele asiakkaitaan, vaikka sitä niin kovin mainostikin.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Tuosta ihmisten halusta mennä siitä mistä halvimmalla pääsee on hyvä esimerkki kotikaupungissani Loviisassa. Loviisassa on paikallinen operaattori vetänyt isolle osaa aluetta kuituverkon joka minultakin löytyy. No ihmiset ovat alkaneet valittaa kuinka heidän kuitu on niiiin kallis kuukaudessa ja kuinka saman nopeuksisen 4g yhteyden saa niin paljon halvemmalla kuukaudessa. Jokainen jolla on kokemusta 4g modeemien kanssa tappelemisesta tietää että nuo nopeuslupaukset ovat täyttä p*skaa, mutta yritäpä se selittää ihmisille. Myös kuituverkko kuulemma pätkii ja toimii huonosti. No niihin on syynä kuitumodeemin verkkolaitteen tyyppivika joka aiheuttaa pätkimistä ja jonka lponet korjaa ilmaiseksi. Ja kun yrittää selvittää miksi kuitu "toimii huonosti" niin useimmiten kyseessä on wlan yhteyden huonous koska kuitumodeemi on useimmiten lponetin tapauksessa olohuoneen nurkassa.

Eli ei tule kateeksi myöskään Telian suunnittelu porukkaa joka tuohon sekamelskaan yrittää saada UHD vehkeitä toimimaan niin ettei valitusten määrä nouse kymmenkertaiseksi.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Ainakin omalta osalta tilanne on tällä hetkellä se, että Telia on menettänyt asiakkaan. Edellisenä keväänä Liigapaketti oli jo tilattu ja kautta odotettiin innolla.

Nyt ilmainen preseason on tilattu ja ei ole tarkoitustakaan tilata Liigaa. Tällä viikolla viimeksi tuli soitto, että jos yhden puhelinliittymän vaihtaa Telialle niin koko syyskausi Liigaa olisi 10€/kk. Ei vaan nappaa viime kauden selitysten jälkeen. Ennemmin sitten halliin katsomaan matseja.

Aiemmin tuli tilattua myös Viasat ja Cmore Telialta, nyt taitaa olla järkevintä ottaa Viaplay suoraan. Omalta osalta Telia ei siis menettänyt pelkkiä Liigapaketin rahoja vaan siinä lähti sitten muutkin eurot pois heiltä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Et arvaakaan kuinka paljon ihmisillä on tilattuna pieninopeuksisia yhteyksiä ja käyttävät keskiaikaisia laitteita.
Itsestä taas tuntuu että nykyään eläkeläisilläkin on jo (varsinkin niillä ketkä asuvat rivareissa/kerrostaloissa) 100megan netti, laitteet saattavat olla vanhoja, mutta netti on aika usein ylimitoitettu. Mitään tilastoja ei ole heittää, vaan pohjautuu kokemuksiin omasta elämästäni.
Yhteydet on nykyään pääasiassa ihan ok nopeuksien suhteen, mutta kyllä ne itse päätelaitteet on monella ihmisellä ihan kivikaudelta. Sitten ihmetellään ja syytetään operaattoria kun satamegainen netti toimiikin jollain 10 megan nopeudella, vaikka se oma modeemi on jostain vuodelta 2005.
 

Henkka40

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Ketut
Nyt ilmainen preseason on tilattu ja ei ole tarkoitustakaan tilata Liigaa. Tällä viikolla viimeksi tuli soitto, että jos yhden puhelinliittymän vaihtaa Telialle niin koko syyskausi Liigaa olisi 10€/kk. Ei vaan nappaa viime kauden selitysten jälkeen. Ennemmin sitten halliin katsomaan matseja.

Mullekki tämmönen diili! Viime viikolla telian poju pysäytti kaupassa käydessä ja kysyin huvikseni, että jos vaihdan puhelin ja internet liittymät telialle niin mihinkä hintaan liiga-paketti irtoaa. Loppu tulema oli että Liiga menee normaali hinnalla ja muut liittymät olivat vastaavanlaiset kuin nyt mutta vain 10 euroa kalliimmat kuussa :)
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Yhteydet on nykyään pääasiassa ihan ok nopeuksien suhteen, mutta kyllä ne itse päätelaitteet on monella ihmisellä ihan kivikaudelta. Sitten ihmetellään ja syytetään operaattoria kun satamegainen netti toimiikin jollain 10 megan nopeudella, vaikka se oma modeemi on jostain vuodelta 2005.
Tässä tukistan vähän operaattoreitakin. Ensinnäkin se yhteyden mukana tuleva päätelaite on yleensä ihan kuraa, miksei laiteta siihen kylkeen kunnon laitetta, vai pelätäänkö, että vähän korkeampi hinta karkottaa asiakkaita? Toisekseen ainakaan minulle ei ole kertaakaan vinkattu operaattorin puolelta, että vanhentunutta päätelaitetta kannattaisi uudistaa, siihen pikku tarjous kylkeen niin varmasti ihmiset näihin tarttuisi jonkin verran. Tietysti nämä ovat kunkin omalla vastuulla, mutta kun iso osa nyt ei näistä kauheasti ymmärrä, niin operaattorit voisi ottaa vähän roolia.

Mullakin vielä vain 20M yhteys, kun nuo langattomat oli alueella pitkään surkeassa kunnossa. Pitkään oli vain 10M, ja silloin netti tökki jo, jos joku katsoi Viihteestä netin kautta tulevaa kanavaa, 20M pelittää jo, vaikka joku vielä hakkaisi nettipeliä tuon TV:n lisäksi. Nyt otin valokuidun kun se alueelle rakennetaan, saa nähdä oliko turha hankinta kun 5g yleistyy, ja tarvittavat tukiasemat saataneen alueelle tuon rakennetun kuidun avulla tarpeeksi lähelle?
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ensinnäkin se yhteyden mukana tuleva päätelaite on yleensä ihan kuraa, miksei laiteta siihen kylkeen kunnon laitetta, vai pelätäänkö, että vähän korkeampi hinta karkottaa asiakkaita?

Veikkaisin, että operaattorit on tehnyt suoraan sopimukset tiettyjen laitevalmistajien kanssa pitkäksi aikaa. Toisaalta operaattoreilla on vuosien kokemus siitä, että päätelaitteita käytetään ikään kuin "kaupan päälle" periaatteella. Pitkäänhän operaattoreilla oli myös vuokrapäätelaitteita, joista maksettiin joka kuukausi ihan vuokraakin. Kaiketi asiakaskunta on pitkälti tottunut siihen, että operaattorit laittelee sen laitteiston osana kauppaa ja on monelle shokki, että sellaisen joutuu monesti myös ostamaan ihan omilla rahoilla.

Pitää myös huomioida, että ei peruskäyttäjiä varmasti ihan turhan paljon kiinnosta mikään muu kuin se, että netti pyörii. Se on ainoastaan pieni osa asiakkaista, jotka yleensä jotenkin ovat asioista kartalla. Veikkaisin, että tähänkin tulee muutosta, kun nuoremmat ikäluokat rupeavat aktiivisemmiksi markkinoilla. Odotusarvoisesti nettiä käytetään yhä enemmän esimerkiksi pelaamiseen ja siinä on sitten yhtä ja toista, jotka vaikuttaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tässä tukistan vähän operaattoreitakin. Ensinnäkin se yhteyden mukana tuleva päätelaite on yleensä ihan kuraa, miksei laiteta siihen kylkeen kunnon laitetta, vai pelätäänkö, että vähän korkeampi hinta karkottaa asiakkaita?
Itsellä tuli DNA:lta mukana hyvä kaapelimodeemi, netin nopeus on 200 megaa ja langattomasti tulee sellaista 180-190 megaa eli tuntuu pelittävän. Toki ne vanhemmat modeemit oli kyllä luokkaa susi.

Toisekseen ainakaan minulle ei ole kertaakaan vinkattu operaattorin puolelta, että vanhentunutta päätelaitetta kannattaisi uudistaa, siihen pikku tarjous kylkeen niin varmasti ihmiset näihin tarttuisi jonkin verran. Tietysti nämä ovat kunkin omalla vastuulla, mutta kun iso osa nyt ei näistä kauheasti ymmärrä, niin operaattorit voisi ottaa vähän roolia.
Ehdottomasti totta. Ja luulisihan sitä että jos asiakkaalle myy ihan mitä tahansa mikä vähänkin tuo rahaa niin siitä myyjäkin saisi jotain...
 

mig24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mulla on mennyt maku koko Telian touhuun. Siellä ei ole kiinnostuttu yhtään tuotteesta, vain myytyjen liittymien ja boksien määrä kiinnostaa.

Toista kertaa jo viime viikolla soiteltiin ja kyseltiin olenko ollut tyytyväinen (telia tv ja chromecast). Samat litaniat luettelin miten kuva pätkii ja on paskaa ja sen he jo tiesivätkin. Sen kyllä saa ratkaistua kun ottaa heidän boksin ja liittymän. Kysyin suoraan, että teillä taitaa olla vaan tarkoitus myydä näitä liittymiä joka kotiin eikä ajatustakaan saada toimimaan kunnolla ns. toisten vehkeillä. Kaveri myönsi tämän, että tottakai sitä yritetään. Mitään meininkiä ei ole tiedossa silverlightista luopumisesta tai äly-tv sovelluksen julkaisemisesta. Olenkin miettinyt että miten ei voida saada kuntoon perusjuttuja, mutta se on tietenkin siksi, ettei sitä haluta saada kuntoon. Sitten ei kukaan enää tarvitsisi heidän purkkejaan ja liittymiään. Mulla on nyt preseason näkyvissä ja sen jälkeen jos homma edelleen nykii, olen entinen tilaaja.

Tai sitten totean sen olevan yksinoikeusasemassa ainut tapa seurata joukkueeni pelejä ja katson silti, iso sieni otsalla ja tyydyn asemaani. Yhtään Telian purkkia tai liittymää en ota.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Yhteydet on nykyään pääasiassa ihan ok nopeuksien suhteen, mutta kyllä ne itse päätelaitteet on monella ihmisellä ihan kivikaudelta. Sitten ihmetellään ja syytetään operaattoria kun satamegainen netti toimiikin jollain 10 megan nopeudella, vaikka se oma modeemi on jostain vuodelta 2005.

Onko tuo nykyään enää edes mahdollista? Verkkojen päivitykset kyllä vaatii nykyään jo myös laitteiden päivittämistä, jos meinaa jotain saada näkymään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös