Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 479 718
  • 21 693

Mailman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jokaisella on tietysti luovuttamaton oikeus näkämyksiinsä. Silti. Aivan uskomaton keskusteluketju.

Mää oon (Samsung Galaxy S7-10) Android-Chromecastilla yhden kauden kokemusten jälkeen erittäin tyytyväinen Telian palveluihin. Kuvanlaatu OK, viive toki kiusallisen pitkä, mutta piruako hengailla somessa pelin (erien) aikana? Jos se on jollekin ns. must, niin varmaan on iso ongelma. Mulle ei.

Laskutus. Joo, ei paras mahdollnen. Mutta avautua tästä järkyttävänä ongelmana satojen ja satojen viestien settinä on musta aivan käsittämätöntä. Määkin toki ihmettelin ja otin asiakaspalveluun yhteyttä koskien heinäkuun laskun häntiä. Ja ei, en ihan ymmärtänyt perusteluita. Mutta epäselvyys oli 2,69 erurosta.

Kyllä mun perse vuositasolla kestää sen. Enkä oo edes varma, oliko se edes väärin laskutettu.

Mutta. Jatkakaa! Sivu 414 on juuri tuloillaan.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Mää oon (Samsung Galaxy S7-10) Android-Chromecastilla yhden kauden kokemusten jälkeen erittäin tyytyväinen Telian palveluihin. Kuvanlaatu OK, viive toki kiusallisen pitkä, mutta piruako hengailla somessa pelin (erien) aikana? Jos se on jollekin ns. must, niin varmaan on iso ongelma. Mulle ei.
Kyseessähän ei ole pelkkä somessa hengailu, vaan esim. liveveto ja toki sekin jos haluaa vaikka liigan sivuja pitää auki samalla niin aika mahdotonta tuo on jos peli on minuuttitolkulla jäljessä televisiossa. Ihan oikeasti se ei ole mikään ratkaisu että "älä pidä sivuja auki", koska nykypäivänä tuollainen monen minuutin viive on suorastaan käsittämätön.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyseessähän ei ole pelkkä somessa hengailu, vaan esim. liveveto ja toki sekin jos haluaa vaikka liigan sivuja pitää auki samalla niin aika mahdotonta tuo on jos peli on minuuttitolkulla jäljessä televisiossa. Ihan oikeasti se ei ole mikään ratkaisu että "älä pidä sivuja auki", koska nykypäivänä tuollainen monen minuutin viive on suorastaan käsittämätön.

Juurikin näin. Viive on todella kiusallinen - varsinkin meille, jotka tykkäävät esim. oman joukkueen pelin ratketessa (jos Tappara on viiden maalin tappiolla niin yleensä käännän katsomaan jonkun toisen joukkueen peliä) siirtyä seuraamaan muita pelejä. On erittäin häiritsevää esim. playoffeissa siirtyä katsomaan jonkun toisen jatkoaikaa, kun olet jo kuullut puhelimesta kilahduksen Liigan sivuilta. Tapparallakin on älykiekkosovellus, jonka kautta kulkee myös tulosdataa. Ilmoitusten hiljentäminen käytännössä poistaa mielekkyyden käyttää koko sovellusta.

Ymmärtäisin vielä, jos viive olisi mallia inhimillinen - esim. 30 sekuntia. Telian viive voi olla jopa kolme tai neljä minuuttia pahimmillaan.
 

Mailman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joo. Oikeastaan tuo ei ollut mun pointti. Jos live-veto suhteessa kiistatta pitkään viiveeseen on Telian asikkaiden pääongelma, OK. Sehän on parannusta vaativa ongelma. Ei kahta puhetta.

Mutta. Mun mielestä näiden kohta 414 sivun aikana isoon rooliin on noussut laskutus. Ei se munkaan mielestä oo luokkaa Netflix. Mutta että jeesustella vuositasolla jostain luokkaa 3-6 euron "epäselvyyksistä" on mun makuun kauniisti sanottuna lapsellista.

Yleisimmin. Ikään kuin näillä palstoilla toinen toistaan tukien ja kannustaen haluttaisiin luoda ns. palstatotuus, että kaikki Telialla on perseestä. Mun asiakaskokemuksen perusteella kaikki ei ole. Parannettavaa toki on, mutta kaikki ei oo perseestä.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Telia lupasi ummet sekä lammet, mutta tulos oli varsin keskinkertainen ja mielestäni hyvinkin vajaa. Eniten häiritsevä asia koko Teliassa oli ainakin Rauman pelit. Kuvanlaatu ihan ok, mutta kameratyöskentely aivan sitä samaa paskaa mitä Urhon ja Ruudun aikana, vaikka piti olla ties kuinka monet uudet kamerat hallissa.

Tulevaksi kaudeksi ostin kausikortin Lukolta, joten jäänee vähälle kotipelien katsominen Telian kautta. Hinta ei ole mitenkään häiritsevä ja UHD-laadusta sekä kunnon katselukokemuksesta olisin helposti valmis maksamaan vaikka 35 euroa kuukaudessa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta. Mun mielestä näiden kohta 414 sivun aikana isoon rooliin on noussut laskutus. Ei se munkaan mielestä oo luokkaa Netflix. Mutta että jeesustella vuositasolla jostain luokkaa 3-6 euron "epäselvyyksistä" on mun makuun kauniisti sanottuna lapsellista.

Yleisimmin. Ikään kuin näillä palstoilla toinen toistaan tukien ja kannustaen haluttaisiin luoda ns. palstatotuus, että kaikki Telialla on perseestä. Mun asiakaskokemuksen perusteella kaikki ei ole. Parannettavaa toki on, mutta kaikki ei oo perseestä.
Kuten täällä on ehkä tuhanteen kertaan todettu, niin kyse ei ole niistä muutamista euroista, vaan periaatteesta. Siitä periaatteesta, että Telia valehtelee ja kohtelee asiakkaitaan huonosti, joka ei ole sitten asiakkaiden mielestä ok.

Juuri sinun kaltaistesi asiakkaiden vuoksi yritykset voivat tällaista toimintaa harjoittaa ja tehdä miljoonia euroja huijaamalla ihmisiä. Jos kaikki olisivat yhtä suvaitsevaisia kuin sinä, niin tällainen toiminta lisääntyisi jatkuvasti ja yritysten johtoportaassa naureskeltaisiin matkalla pankkiin aina vain enemmän.

Ja käytännössä lähes jokainen pahimmistakin kriitikoista on täällä puhunut myös niistä asioista, mitkä Telia on hoitanut hyvin. En ole huomannut oikeastaan yhtäkään kirjoittajaa, jonka näkemyksen mukaan "kaikki Telialla on perseestä". Ongelmat ovat vain suuria, kun ne liittyvät yrityksen toiminnan rehellisyyteen tai paremminkin sen puutteeseen.

Jos sinun mielestäsi asiakkaiden vedättäminen ja sillä rahan tekeminen on ok, niin mihin vedät rajan?
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Joo. Oikeastaan tuo ei ollut mun pointti. Jos live-veto suhteessa kiistatta pitkään viiveeseen on Telian asikkaiden pääongelma, OK. Sehän on parannusta vaativa ongelma. Ei kahta puhetta.

Mutta. Mun mielestä näiden kohta 414 sivun aikana isoon rooliin on noussut laskutus. Ei se munkaan mielestä oo luokkaa Netflix. Mutta että jeesustella vuositasolla jostain luokkaa 3-6 euron "epäselvyyksistä" on mun makuun kauniisti sanottuna lapsellista.
Voin korjata. Se ei ole lapsellista.

Kyseessä on ennemmin 1 300 000 - 1 600 000 euron epäselvyys, kun puhutaan koko asiakaskunnasta.

Olen liki satavarma, että suurin osa Telian asiakkaista ei tiedä noista laskutuksen yksityiskohdista kovinkaan paljon. Ja siksi Telia voikin laskuttaa miljoonan verran extraa antaen vastineena - niin - ei juurikaan mitään.

Rehellinen toimintamalli olisi sellainen, että laskutus loppuu siihen päivään, kun pelit loppuvat ja alkaa sinä päivänä, kun pelit alkavat. Noin yksityiskohtiin tässä tarkemmin menemättä.

Yhtä ainutta hyvää perustelua en ole saanut sille miksi liigapassista laskutetaan vaikka ensi syyskuun alun osalta noin kolmasosakuukauden hinta ennen kuin runkosarjan käynnistyy. Näkeehän sillä ilmeisesti kolme joidenkin joukkueiden harjoituspeliä ja yhden ennakkolähetyksen.

Jos jokaiselta asiakkaalta kysyisi haluatko maksaa tuollaisesta liki 10 euroa, niin +90% vastaisi, että ei halua.

Rehellisyys ja hyvä asiakaspalvelu ovat oleellisimpia osia tällaisen palveluntarjoajan konseptissa. Ihmettelen miksi Telia pyrkii käyttämään asiakkaille hyvin epäselviä metodeja, mitkä aiheuttavat lähinnä suuttumusta asiakkaissa.

Suomalainen mentaliteetti on vain näin vähän vitsillä sanottuna sellainen, että "jos sä kusetat multa kympin, niin tulee turpaan, mutta jos olet mulle oikein mukava, niin kyllä mulla on viiskymppiä heittää ihan tuota vaan".
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Telia lupasi ummet sekä lammet, mutta tulos oli varsin keskinkertainen ja mielestäni hyvinkin vajaa. Eniten häiritsevä asia koko Teliassa oli ainakin Rauman pelit. Kuvanlaatu ihan ok, mutta kameratyöskentely aivan sitä samaa paskaa mitä Urhon ja Ruudun aikana, vaikka piti olla ties kuinka monet uudet kamerat hallissa.

Tulevaksi kaudeksi ostin kausikortin Lukolta, joten jäänee vähälle kotipelien katsominen Telian kautta. Hinta ei ole mitenkään häiritsevä ja UHD-laadusta sekä kunnon katselukokemuksesta olisin helposti valmis maksamaan vaikka 35 euroa kuukaudessa.
Ei hyvilläkään kameroilla ihmeitä tehdä jos on paskat ja ammattitaidottomat kameramiehet/kuvaajat. Samat kuvaajathan Telialla on pääosin kuin oli Ruudulla.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Rehellinen toimintamalli olisi sellainen, että laskutus loppuu siihen päivään, kun pelit loppuvat ja alkaa sinä päivänä, kun pelit alkavat. Noin yksityiskohtiin tässä tarkemmin menemättä.

Yhtä ainutta hyvää perustelua en ole saanut sille miksi liigapassista laskutetaan vaikka ensi syyskuun alun osalta noin kolmasosakuukauden hinta ennen kuin runkosarjan käynnistyy. Näkeehän sillä ilmeisesti kolme joidenkin joukkueiden harjoituspeliä ja yhden ennakkolähetyksen.

Jos jokaiselta asiakkaalta kysyisi haluatko maksaa tuollaisesta liki 10 euroa, niin +90% vastaisi, että ei halua.

Rehellisyys ja hyvä asiakaspalvelu ovat oleellisimpia osia tällaisen palveluntarjoajan konseptissa. Ihmettelen miksi Telia pyrkii käyttämään asiakkaille hyvin epäselviä metodeja, mitkä aiheuttavat lähinnä suuttumusta asiakkaissa.
Jos tuo liigapassikin olisi suoraan 200€ kausi, eli 25€ x 8kk (toukokuun jätin nyt pois), niin en usko että tuosta kauheasti tulisi sanomista. Tai joukkuepassi voisi olla 160€, jolla näkee sitten oman joukkueen pelit. Jos oman joukkueen pelit loppuvat, niin liigalive-kanava (yms) voisi silti näkyä.

Rahaa tulisi suurinpiirtein saman verran, tilanne olisi kaikille selvä ja toiminta läpinäkyvää, eikä turhaan tarvitse kikkailla paketin päättämisillä yms. Kun normaali maksumenettely on Telialle ilmeisesti liian vaikeaa, niin tarvitaan muita vaihtoehtoja.

Lisäksi digipoksiin pakottaminen jos haluaa katsoa UHD:tä on täysin perseestä, kun lähetyksille on ilmeisesti tulossa vielä oma korotettu hintansa.
 

Janatuine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Jotain hyvääkin tuossa viiveessä on.
Kuuntelen paljon pelejä kotona radiosta kun projektoin tallissa jotain. Radiossa kun maali tai joku muu katsomisen arvoinen tapahtuu ehtii hyvin olkkariin katsomaan livenä. Perhe tosin arvaa aina miksi tulen sisälle.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joo. Oikeastaan tuo ei ollut mun pointti. Jos live-veto suhteessa kiistatta pitkään viiveeseen on Telian asikkaiden pääongelma, OK. Sehän on parannusta vaativa ongelma. Ei kahta puhetta.

Mutta. Mun mielestä näiden kohta 414 sivun aikana isoon rooliin on noussut laskutus. Ei se munkaan mielestä oo luokkaa Netflix. Mutta että jeesustella vuositasolla jostain luokkaa 3-6 euron "epäselvyyksistä" on mun makuun kauniisti sanottuna lapsellista.

Yleisimmin. Ikään kuin näillä palstoilla toinen toistaan tukien ja kannustaen haluttaisiin luoda ns. palstatotuus, että kaikki Telialla on perseestä. Mun asiakaskokemuksen perusteella kaikki ei ole. Parannettavaa toki on, mutta kaikki ei oo perseestä.

Tää on monimutkainen asia. Maksukyky ei ole se mistä ihmiset oikeasti murjottaa. Kuten kyselystä käy ilmi ehdottomasti suurin ongelma on viestintä.

Viestinnän tulee Suomessa olla aina avointa ja rehellistä sekä selkeää ja siinä Telia on epäonnistunut.

Markkinointi on käyttänyt seuraavia sloganeita:
-2018 - preseason ennakkotilaajille veloituksetta

Tämä on huijaus, koska tilaushetkellä ennakkotilaajille annettiin väärää tietoa, koska kyseessä olivat ainoastaan elokuun pelit ja laskutus avattiin 1.9. Tilanne tarkennettiin vasta heinäkuussa 2018, vaikka tilaus oli tehty toukokuussa.

-maksat ainoastaan kun pelataan
Ei pidä paikkaansa. Maksat puolikkaan siitä kuusta, kun pelit loppuu. Tämä tieto tuli helmikuussa 2019 eli jälleen kerran raivostuttavan myöhään, laskutuksen voi suunnitella vaikka kuinka ennakkoon ja kertoa kaikki asiat heti tilaushetkellä. Uusi tuote ei pelasta, jos ehtoja muutetaan kesken.

Nämä eivät ole ainoita. Ongelma on se viestintä ja sen tarkkuus. Olisi ollut lähtökohtaisesti täysin ok, jos Telia olisi kertonut maksuautomaatista kauden lopussa ja alussa ennakkoon. Tällöin sen 15e olisi voinut maksaa. Nyt kerrotaan sitä mukaan kun tehdään ja se ei luottamusta kyllä tuo.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä mun perse vuositasolla kestää sen. Enkä oo edes varma, oliko se edes väärin laskutettu.

Tästä on jo moni kertonutkin että kyse ei ole yksittäisen asiakkaan maksukyvystä. Voin vaikka käydä tänään heittämässä 5€ oikeaan kaivoon. Perse kestää kyllä.

Jos näet kaupassa pienen pojan varastamassa omenan, näet tämän ja annat hänelle 5€ tuosta vaan. Mitä luulet varastaako tämä poika seuraavalla kerralla ja ottaako hän jopa kaksi omenaa?
Taasen jos näet samaisen pojan avaamassa vaikka oven vanhukselle, näet tämän ja annat taas 5€ ulkopuolisena henkilönä. Avaako hän myös seuraavalla kerralla?

Perse kyllä kestää mutta systemaattinen kusetus jatkuu ja jopa pahentuu jos sitä katsotaan läpisormien. Se että Telian tarjoama kokonaisuus on välttävällä tasolla ei oikein riitä.
 

444

Jäsen
Jos tuo liigapassikin olisi suoraan 200€ kausi, eli 25€ x 8kk (toukokuun jätin nyt pois), niin en usko että tuosta kauheasti tulisi sanomista. Tai joukkuepassi voisi olla 160€, jolla näkee sitten oman joukkueen pelit. Jos oman joukkueen pelit loppuvat, niin liigalive-kanava (yms) voisi silti näkyä.
Juuri näin. Suurin ongelma ei ole se hinta, vaan se, miten sitä veivataan ja säädetään. Tuo 25€ * 8 = 200€ sisältäen koko Liigakauden ilman mitään säätämistä olisi oikeasti hyvä lupaus. Ei jäisi mitään napinaa yksittäisen kuukauden hinnasta, kun laskutus olisi kausikohtainen.

Tämän hetken mallissa ongelma on mm. se suoranainen valehtelu preseasonin osalta. ”Preseason pelit maksutta” tarkoittaa sitä, että niistä maksaa 6€ ja hilut päälle enemmän kuin se, joka käynnistää tilauksen kauden alkaessa ja lopettaa sen kauden päättyessä ja tilaa preseason erikseen. Eli ilmainen muuttuu muotoon ”maksat enemmän”. Se että tuolla kuudella eurolla saa sitten tilalle jonkun päälle liimatun kausiennakon syyskuussa ei ole mitään viheltävän vitun väliä, kun esim. Tapparan joukkuepassilla olet sillä ylimääräisellä kuudella eurolla saanut seurata 0 preseason-ottelua. Ja luonnollisesti se kausi täytyy lisäksi aktivoida itse, jos vain kykenee. Paitsi jos kuuluu siihen osaan, jolle se tehdään automaattisesti.

Kiinteä hinta, automaattiset aktivoinnit ja maksu sitten kortilla, laskulla, pay palilla, mobile paylla, oravannahoilla, luonnossa, you name it. Tän firman historia ulottuu 1800-luvulle, ja vielä pitää opettaa perusasioita.
 

sensori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tulostietoja julkaistiin Telialta.
Liikevaihto kasvoi Suomessa, tulos tippui kolmanneksella.
Juna taitaa edetä suunnitelman mukaan, mitään ei tarvitse muuttaa.
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ylen uutinen Telian tuloksesta: https://yle.fi/uutiset/3-10883041

"Telian mukaan Suomen jääkiekon Liigan televisiointi onnistui hyvin asiakashankinnassa, mikä yhtiön mukaan antaa hyvät lähtökohdat tulevalle kiekkokaudelle."

Tämä on juuri sen kaltainen kommentti, joka kertoo ettei kaikki ole hyvin. Asiakastyytyväisyys on ottanut varmasti paljon takapakkia ja "asiakashankinta" on todellisuudessa onnistunut erittäin huonosti. Toki uusia asiakkaita on saatu Liigan kiinnostavuuden myötä runsaasti, mutta ei lähimainkaan niin paljon kuin olisi voitu saada. Uskaltaisin väittää, että Telia on saanut Liigan myötä asiakkaita lisää pitkälti sen minimimäärän, mitä Liiga tuotteena tuo väkisinkin sisään, mutta ei yhtään enempää.

Ja ne lähtökohdat tulevalle kaudelle? No ne ovat huonommat, kuin ensimmäiselle kaudelle. Ja se jos joku on paska suoritus.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Lähtökohdat seuraavalle kaudelle? Hyvät, kunhan toimii kuten viime kaudella niin hyvin menee. Toki varaa on aina parantaa.

Viestintä hieman paremmaksi ja CCU:n viive alemmas niin hyvä tulee.

Paremmin tuossa menee kuin Ruudulla tai Urholla ensimmäisenä kautena.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lähtökohdat seuraavalle kaudelle? Hyvät, kunhan toimii kuten viime kaudella niin hyvin menee. Toki varaa on aina parantaa.

Viestintä hieman paremmaksi ja CCU:n viive alemmas niin hyvä tulee.

Paremmin tuossa menee kuin Ruudulla tai Urholla ensimmäisenä kautena.
Liiga- tuote itsessään. Studiot, kuvaaminen, selostukset etc. on ihan ok- tasolla kyllä ja viilaamisella siitä saadaan hyvä. Telia palveluna kuitenkin on kussut hommansa aika pahasti ja menee aikaa ennenkuin se saadaan korjattua ja luottamus hankittua takaisin. Kuten edellä sanoin potentiaalia oli paljon parempaan.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Liiga- tuote itsessään. Studiot, kuvaaminen, selostukset etc. on ihan ok- tasolla kyllä ja viilaamisella siitä saadaan hyvä. Telia palveluna kuitenkin on kussut hommansa aika pahasti ja menee aikaa ennenkuin se saadaan korjattua ja luottamus hankittua takaisin. Kuten edellä sanoin potentiaalia oli paljon parempaan.
Telia palveluna on myös toiminut ihan hyvin, vaikkakin viestinnässä on puutetta ja laskutus on joillain ollut epäselvää.

Kokonaisuutena kuitenkin ihan hyvä alku
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tähän vielä omalta osalta plussat ja miinukset:

+ Kuvan laatu ollut hyvä ja lähetykset ovat toimineet hyvin
+ Käyttö CC:n kautta helppoa
+ Hinnoittelu on sopiva

- UHD-laatu tulossa vain Telian TV:n digiboksille. Miksi UHD:ta ei tuoda samalla CC Ultralle? Tuohon ei ole Telian puolelta tullut kuin epäselviä selityksiä.
- CC:n kautta viive on aivan liian iso. Esim. Kevään MM-kisoissa CMoren-appilla CC:n kautta viive oli vain 20-30 sek luokkaa. Telialla viive on jopa 2 min luokkaa.
- Viestintä surkeaa ja välillä ylimielistä.
- Laskutus on kankea ja tehty helposta asiasta kovin mutkikasta. Työllistää kyllä varmasti Telian aspaa.
- Ohjaus on välillä surkealla tasolla, aivan liikaa zoomataan.
- Äänimaailmassa ei ole tapahtunut luvattua kehitystä.
- Grafiikat ovat lähetyksissä osin jopa koomisia.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Telia palveluna on myös toiminut ihan hyvin, vaikkakin viestinnässä on puutetta ja laskutus on joillain ollut epäselvää.

Kokonaisuutena kuitenkin ihan hyvä alku
Olen kanssasi eri mieltä. Perustaso mistä maksetaan eli lähetyksen näkyvyys pitääkin olla kunnossa. Vähän kuin ravintolassa tilaat annoksen niin jotain siihen pöytään on tultava, eriasia sitten että onko annos onnistunut. Telia siis toi pääosin eetteriin lähetyksen mikä on minimi. Tasossa vielä parannettavaa (kuvaus, äänimaailma etc.) Mutta nuo kohdat menee ensikertalaisen piikkiin. Eli Telia tuotti täysin minimin. Kenkä puristaa juurikin epäselvyyksistä ja erillaisista hankaluuksista mitä liian moni on kokenut, ei voida puhua yksittäistapauksista. Jopa johdonmukaista asiakkaan viilaamista linssiin.

Kyllä se vaakakuppi kääntyy välttävän/heikon puoleen.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Tämä on juuri sen kaltainen kommentti, joka kertoo ettei kaikki ole hyvin. Asiakastyytyväisyys on ottanut varmasti paljon takapakkia ja "asiakashankinta" on todellisuudessa onnistunut erittäin huonosti. Toki uusia asiakkaita on saatu Liigan kiinnostavuuden myötä runsaasti, mutta ei lähimainkaan niin paljon kuin olisi voitu saada. Uskaltaisin väittää, että Telia on saanut Liigan myötä asiakkaita lisää pitkälti sen minimimäärän, mitä Liiga tuotteena tuo väkisinkin sisään, mutta ei yhtään enempää.

Pikaisesti vilkaisin maakohtaisia lukuja ja aika vaatimattomia liikevaihto- ja tilaajalukuja näyttäisi olevan verrattuna Liigaan tehtyyn panostukseen. Jos siis uskomme julkisuudessa olleita arvioita 27 miljoonan euron vuosittaisesta kustannuksesta:
https://www.jatkoaika.com/Uutiset/O...saa-vuosittain-noin-27-miljoonaa-euroa/205558

Telia Partio on varmaan näyttänyt powerpontissa hyvältä ajatukselta ja varmasti periaatteessa tarjoaisi mahdollisuuden vuorovaikutukseen asiakkaiden kanssa, mutta käytännön toteutus on ollut samaa luokkaa kuin Telian sovelluksen toimivuus tai lähetyksen viive eli ihan putkeen ei ole mennyt.
 

444

Jäsen
Paremmin tuossa menee kuin Ruudulla tai Urholla ensimmäisenä kautena.
Tämän ei pitäisi olla kellekään mikään meriitti. Tuossa on ollut vuosia aikaa seurata kilpailijan toimintaa, oppia niistä virheistä ja tehdä sitä etukäteisselvitystä asioista ja palkata osaavaa porukkaa. Onnistunut suoritus olisi parantaa saman tien edellisen jäljiltä eikä fiilistellä sitä, kuinka vedettiin vähemmän vihkoon kuin edeltäjä 5 vuotta sitten.
Toki vähäänkin saa olla tyytyväinen. Sillä ainakin varmistetaan se, että kehitystä ei tapahdu. Ja muutos se vasta perseestä onkin.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Uskaltaisin väittää, että Telia on saanut Liigan myötä asiakkaita lisää pitkälti sen minimimäärän, mitä Liiga tuotteena tuo väkisinkin sisään, mutta ei yhtään enempää.
Väittäisin että ei ole saanut edes sitä. Koska osalle ei ole järkevää mahdollisuutta katsoa Liigaa Telian kautta. CC on sinänsä monelle loistava vaihtoehto, mutta aika monelle tuon uskoisin olevan kynnyskysymys ja aika harva vanhemmista ihmisistä uutta digiboxia haluaa (jos siis heillä on jo joku). Ennen taisi saada Liigan kaikilta kaapelioperaattoreilta. Ennen Liigan sai tilattua myös ulkomaille. Liiga taisi myös toimia tietokoneella, (melkein) käyttöjärjestelmästä ja selaimesta riippumatta. Ilman mitään lisätauhkaa.

Tämän ei pitäisi olla kellekään mikään meriitti. Tuossa on ollut vuosia aikaa seurata kilpailijan toimintaa, oppia niistä virheistä ja tehdä sitä etukäteisselvitystä asioista ja palkata osaavaa porukkaa. Onnistunut suoritus olisi parantaa saman tien edellisen jäljiltä eikä fiilistellä sitä, kuinka vedettiin vähemmän vihkoon kuin edeltäjä 5 vuotta sitten.
Toki vähäänkin saa olla tyytyväinen. Sillä ainakin varmistetaan se, että kehitystä ei tapahdu. Ja muutos se vasta perseestä onkin.

Kymmenen vuotta sitten taisi Urhotv aloittaa toimintansa. Silloin kova puhelin taisi olla Iphone 3gs, mokkula toimi huonosti ruuhka-aikaan ja Pääministeri-Vanhanen ihmetteli pihalleen saapunutta lautakasaa. Samana vuonna myös Netflixin streamaus kasvoi isommaksi kuin Netflixin DVD-levyjen vuokraus. Tietotekniikka ja varsinkin streamaukseen liittyvät tekniikat ovat kuitenkin hypänneet aika paljon noista ajoista. Toki jos laskutusjärjestelmä on vielä 1980-luvulta, niin ei tämä kauhean suuri ihme ole.

@Baloun vertaus Telian eka kausi vs Ruudun/Urhotv:n eka kausi on yhtä validi kuin lähteä vertaamaan 70-luvun rättisitikkaa, 2000-vuosimallin Nissan Sunnyyn ja todeta että paremmin menee. Joo, onhan muutos huomattava, mutta tekniikka on kehittynyt vielä 2000 vuoden jälkeenkin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös