Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 480 743
  • 21 707

444

Jäsen
Etenemme 316 vastauksen kohdalla. :) Kiitos kaikille, jotka on jo vastannut.
Tässähän alkaa olla jo hyvää otantaa. Välillä tuntuu, ettei tässä ketjussa kuitenkaan ole kuin kaikesta nillittäviä saitoja puupäitä sekä kaiken paskan nieleviä uuvatteja, jotka eivät pysty myöntämään tulleensa kusetetuiksi. Näin ehkä hieman kärjistäen. Ja ettei kellekään yksilöoletetulle tule paha mieli, niin et sinä tietenkään ole puupää etkä uuvatti; mielipiteesi vain on väärä oli se mikä hyvänsä.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Saatu vastausmäärä tällä hetkellä: 229.

Mistä tietää onko irtisanominen helppoa vai vaikeaa, jos sitä ei koskaan tenhy? Joku "ei kokemusta"-vaihtoehto ois tarpeen, koska tommosia kohtia tuli useemminkin. Itse vastasin "3" tommosiin kyssäreihin.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Joo, vähän sama homma kuin yllä. En ole ollut yhteydessä asiakaspalveluun enkä irtisanonut ym niin näitä koskeviin kyssäreihin laiton mahdollisimman neutraalin vastauksen. Tuleeko vastauksista jonkinlainen kooste tänne? Kiitos vaivannäöstä !
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mistä tietää onko irtisanominen helppoa vai vaikeaa, jos sitä ei koskaan tenhy? Joku "ei kokemusta"-vaihtoehto ois tarpeen, koska tommosia kohtia tuli useemminkin. Itse vastasin "3" tommosiin kyssäreihin.

Näinhän se on. Sieltä on tullut useampikin palaute samasta asiasta ja olen ihan tyytyväinen, kun asia on ratkaistu yleensä vastaamalla 3. Kun kysely ei käynyt testikierroksella kenellekään niin myönnän kovin rehellisesti, että en osannut ottaa huomioon tuollaista mahdollisuutta ollenkaan. Onneksi siellä ei kuitenkaan ihan kohtuuttoman montaa kysymystä ole, jossa tämä ongelma tulee vastaan.

Tuleeko vastauksista jonkinlainen kooste tänne? Kiitos vaivannäöstä !

Kyllä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Näinhän se on. Sieltä on tullut useampikin palaute samasta asiasta ja olen ihan tyytyväinen, kun asia on ratkaistu yleensä vastaamalla 3. Kun kysely ei käynyt testikierroksella kenellekään niin myönnän kovin rehellisesti, että en osannut ottaa huomioon tuollaista mahdollisuutta ollenkaan. Onneksi siellä ei kuitenkaan ihan kohtuuttoman montaa kysymystä ole, jossa tämä ongelma tulee vastaan.

Tein kesäduuneina tutkimushommia ja siksi tiedän kuinka EOS (Ei osaa sanoa) ei haluta mihinkään kohtaan. Se ei tuo mitään lisäarvoa. Kysymykset pitää asetella sellaisiksi, että on jotain mieltä.

Tutkimukset noin muuten toisaalta on sellaisia, että ei ihmismieli muista mitä vastasi johonkin kysymykseen viimeksi, jos täsmälleen sama kysymys esitetään viikon päästä uudelleen.

Tietenkin, jos Telian kokee huonoksi sen muistaa. Tai hyväksi.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tein kesäduuneina tutkimushommia ja siksi tiedän kuinka EOS (Ei osaa sanoa) ei haluta mihinkään kohtaan. Se ei tuo mitään lisäarvoa. Kysymykset pitää asetella sellaisiksi, että on jotain mieltä.

Se on ihan totta - EOS ei tuo mitään lisäarvoa tuloksiin. Toisaalta ymmärrän kyllä kritiikin, että asiakaspalvelua on paha arvioida selkeästi ollen jotain mieltä, jos ei esim. ole asioinut lainkaan asiakaspalvelun kanssa. Sitten taas teoriaa voi toki vetää pidemmällekin - itse luokittelen jopa itsepalvelukanavassa tehdyn tilauksen sujuvuuden asiakaspalvelun kanssa tekemisissä olemiseksi. Tilaus on pakko tehdä.

Samalla tietysti pahoittelen heille, jotka esim. asuvat ulkomailla, joille on aivan selkeä ongelma esim. rajoitettu sisältö, että he eivät edes pääse käsiksi tuotteeseen ja täten heidän on ihan mahdotonta arvioida kokonaisuutta. Täydellistä kyselyä ei voi tehdä, mutta joka kerta näistä oppii uutta. Seuraavalla kertaa olen jo huomattavasti viisaampi. Ikävä puoli esimerkiksi tässä muuten erinomaisessa Google Forms -pohjassa on se, että käytettävä pohjatyökalu kaikesta helppoudesta huolimatta tarjoaa tiettyjä rajoitteita.

Otanta kertyy tälläkin tavalla ihan kohtalaisen hyväksi ja vielä on viisi päivää aikaa vastailla. Sääli, että tässä kanavassa naisten osuus on niin pieni, että vertailukelpoiset naisten tulokset jäävät jälleen kovin pieniksi. Sen sijaan mielenkiintoa itselläni on erityisesti siihen, kuinka paljon vaikutusta on Telian asiakkuudella. Vastaukset jakautuvat aika fifty-fifty siihen, että osalta löytyy muita Telian tuotteita ja toisilta ainoastaan Liigasisältö. Oletettavasti Telian "all the way" -asiakkuus lisää jonkin verran tyytyväisyyttä.

Mielenkiintoa tuo itselle myös se, kuinka iso prosentti asiakkaista käyttää pääsääntöisesti Android+Telia-TV -sovellus+CC yhdistelmää. Tämän yhdistelmän käyttäjät kattavat tällä hetkellä 40 % tämän kanavan asiakkaista. Hauska nähdä, onko esim. teknisessä toimivuudessa koettuja eroja eri yhdistelmien välillä.
 
Viimeksi muokattu:

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Tämä on mahtavaa työtä. Olisin toivonut myös Telian "vuosikatsaukseen" jotain faktista asiakastutkimusta, mutta ainoat luvut jotka siinä oli, liittyi siihen montako peliä saatiin näytettyä ongelmitta.

Muuten liikuttiin tasolla "osalla", "jonkin verran" tms.

Massiivinen peukku.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tämä on mahtavaa työtä. Olisin toivonut myös Telian "vuosikatsaukseen" jotain faktista asiakastutkimusta, mutta ainoat luvut jotka siinä oli, liittyi siihen montako peliä saatiin näytettyä ongelmitta.

Osakeyhtiölakiin tai mikä ikinä onkaan ei tälläiset pienet yksityiskohdat kuulu.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Koska mielipiteet jakautuvat täällä aika rankasti niin päätin tässä viimeisenä lomapäivänä sitten nykäistä ihan kyselyn kokoon aiheesta. En edes tiedä, miksi näitä tykkään tehdä, mutta toistetaan taas tämä perinteinen rimpsu:

1) en kerää tunnistetietoja eli ei tarvitse kirjautua
2) mielipiteet ovat tasolla "nice to know" ja aion julkaista vastaukset 5.7.2019 täällä tai muutoin lähettää selvän linkin, jos joku haluaa nähdä vastausjakauman
3) minä en tee yhteistyötä Telian kanssa eikä tästä makseta minulle
4) koska julkaisen tiedot täällä kaikkien nähtäville jokainen voi käyttää tietoja haluamallaan tavalla ja arvioida itse niiden luotettavuuden
5) kyselyssä on 26 kysymystä, joista 23 on pakollisia. Pääsääntöisesti lineaarista arvostelua 1-5 sekä monivalintaa. Yhteenkään avoimeen kysymykseen ei tarvitse vastata
6) kyselyn täyttämiseen menee semmonen viitisen minuuttia - nopeimmat selviää kolmella.

Kyselyyn pääset tästä: Kokemuskysely Telian ensimmäisestä Liigakaudesta
Lainaan koko viestin tähän näkyvyyden lisäämiseksi.

Loistava kysely! Toivottavasti vastauksista saataisiin Telian suuntaan sellaista viestiä, että oikeasti ymmärtäisivät missä ne pahimmat ongelmakohdat ovat.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kiitos, kun ihmiset on vastanneet näin ahkerasti. Tällä hetkellä olemme 451 vastauksen verran ja kuten aina maanantai on hiljainen. Vielä on runsaasti aikaa vastata, joten nekin, jotka ei oo vielä ehtinyt vastailla ja ovat käyttäneet Telian Liiga-palveluita niin ehdottomasti mielipidettä tuonnekin tulemaan :) Oma tavoitteeni on 50 päässä, koska oletin jatkoajasta irtoavan sellaisen 500 vastausta. Kaikki tuon yli on sitten plussaa.

Kysely pysyy alkuperäisen suunnitelman mukaisesti auki pe 5.7 asti. Tarkka aika, kun kysely tullaan sulkemaan on 18:30 - kuten Liigamatseissa on tapana ;)
 

jle01

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Telialta tuli ilmoitus että saisi katsella pre-season pelejä ilmaiseksi.

En kyllä itse ainakaan huomannut mistä tuon saisi päälle.
Itsellä vain tuo joukkuepassi ja kun klikkaa tuota banneria tulee: "Etsimääsi palvelua ei voi tilata käytössäsi oleviin liittymiin."

Muutenkin todella luottamusta herättävä tullut viesti:

Varmista elokuun maksuttomat harjoituspelit jo nyt

Liiga-tilaukseesi sisältyy maksuton katseluoikeus elokuussa pelattaviin harjoituspeleihin. Jotta saat harjoituspelit näkyviin, sinun tulee aktivoi maksuton Liiga Preseason -passi Omilla sivuilla.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Telialta tuli ilmoitus että saisi katsella pre-season pelejä ilmaiseksi.

En kyllä itse ainakaan huomannut mistä tuon saisi päälle.
Itsellä vain tuo joukkuepassi ja kun klikkaa tuota banneria tulee: "Etsimääsi palvelua ei voi tilata käytössäsi oleviin liittymiin."

Sama ongelma minulla.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Pitääpä näköjään vielä odotella vähän aikaa aktivoinnin kanssa. Tämä touhu on kyllä merkillistä, kun tuntuu että aina on joku uusi ongelma edessä. Sama puuhastelun maku toistuu joka asiassa tässä lafkassa bisneksen lajista riippumatta. Kohtuullisen pienellä rahalla esim tuon viestin / mainoksen toimivuuden olisi voinut varmistaa, ennen kuin työntää maailmalle, mutta ei. Kaikesta paistaa kokonaisuuden hahmotuksen puute, kaikki puuhaa omaa hommaansa ja kokonaisuus on parsittu teipillä kasaan jonka jälkeen muuta ei ole tarjolla, kuin tulipaljen sammuttamista.

Kuten aikaisemmin mainittu, varsinaisesta monopolista ei voida "syyttää", mutta olishan tää kiva, jos vois maksaa toimivasta tuotteesta. Maksaisin vaikka hiukan enemmän, että ei tartteis kokea / lukea tätä sontaa päivästä toiseen.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Minä yritän nyt juuri asiakaspalvelusta (taas) saada ilmaisen paketin. Ihmettelevät siellä, kun ei olekaan ilmainen! Roikutetaan vaan linjalla ja mitään ei tapahdu. Toinen kerta jo, kun yritän. Silloin edellisellä kerralla ei onnistunut, kun ilta-aikaan oli niin paljon ruuhkaa.

Onnistui aktivointi, kun pyydettiin teknisestä tuesta apua. Jos jokaisen paketin aktivointi on noin hankalaa, niin varmaan pitää Telian palkata lisää työvoimaa.
 
Viimeksi muokattu:

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Telian myyjä soitteli ties monennenko kerran tälle kesälle. Tai siis joka kertahan se on eri myyjä, mutta kuitenkin.

Taas jauhettiin ihan täyttä paskaa kyllä. Jälleen väitettiin, että UHD-laatua saisi heidän boksillaan myös muiden operaattoreiden laajakaistaan. Jälleen väitettiin, että Liigapassin laskutus lähtee käyntiin vasta kun runkosarja alkaa. Korjasin molemmat väitteet ja tästä jälkimmäisestä oikein keskusteltiinkin siinä sitten.

Kun tiedotin, että itseasiassa maksaisin koko syyskuusta ja koko toukokuusta, jos pitäisin passini voimassa yli kesän, kaveri meinasi että "eihän tuossa ole mitään järkeä". No niinpä. Myyjä vieläpä totesi, että "mulla tässä lukee että maksat vain kun pelataan", eli toisteli sitä vanhaa myyntilausetta minkä Telia on jo vuosi sitten vaihtanut muotoon "maksat vain niiltä kuukausilta kun pelataan".

Hän sitten säntäsi tarkistamaan esimieheltään asiaa, ja palasi sellaisen tiedon kanssa että "joo laskutus alkaa syyskuun alusta, mutta 1.-11.9. hyvitetään laskulla erikseen", johon minä tuumasin että jos saan tuon kirjallisena niin tehdään kaupat. Puheluhan nauhoitetaan, joten todisteet tästä lupauksesta on nyt sitten heillä siellä tallessa. Näillä puheilla tilasin passin.

Nyt kun lokakuussa mulle tulee täysimääräinen lasku 1.9. alkaen, palaan asiaan. Huolehtikaas nyt @Telia ettei mun tartte palata, ja laittakaa jumaliste myyjienne faktat näistä hommista kuntoon.
 

Telia

Jäsen
Telialta tuli ilmoitus että saisi katsella pre-season pelejä ilmaiseksi.

En kyllä itse ainakaan huomannut mistä tuon saisi päälle.
Itsellä vain tuo joukkuepassi ja kun klikkaa tuota banneria tulee: "Etsimääsi palvelua ei voi tilata käytössäsi oleviin liittymiin."

Muutenkin todella luottamusta herättävä tullut viesti:

Varmista elokuun maksuttomat harjoituspelit jo nyt

Liiga-tilaukseesi sisältyy maksuton katseluoikeus elokuussa pelattaviin harjoituspeleihin. Jotta saat harjoituspelit näkyviin, sinun tulee aktivoi maksuton Liiga Preseason -passi Omilla sivuilla.

Omilla sivuilla aktivointi onnistuu kun kirjaudut telia.fi sivulle, ja sieltä klikkaat itsesi kanavapaketit kohtaan. Sieltä löytyy Liiga Preseason -passi > Tilaa.

Telian myyjä soitteli ties monennenko kerran tälle kesälle. Tai siis joka kertahan se on eri myyjä, mutta kuitenkin.

Taas jauhettiin ihan täyttä paskaa kyllä. Jälleen väitettiin, että UHD-laatua saisi heidän boksillaan myös muiden operaattoreiden laajakaistaan. Jälleen väitettiin, että Liigapassin laskutus lähtee käyntiin vasta kun runkosarja alkaa. Korjasin molemmat väitteet ja tästä jälkimmäisestä oikein keskusteltiinkin siinä sitten.

Kun tiedotin, että itseasiassa maksaisin koko syyskuusta ja koko toukokuusta, jos pitäisin passini voimassa yli kesän, kaveri meinasi että "eihän tuossa ole mitään järkeä". No niinpä. Myyjä vieläpä totesi, että "mulla tässä lukee että maksat vain kun pelataan", eli toisteli sitä vanhaa myyntilausetta minkä Telia on jo vuosi sitten vaihtanut muotoon "maksat vain niiltä kuukausilta kun pelataan".

Hän sitten säntäsi tarkistamaan esimieheltään asiaa, ja palasi sellaisen tiedon kanssa että "joo laskutus alkaa syyskuun alusta, mutta 1.-11.9. hyvitetään laskulla erikseen", johon minä tuumasin että jos saan tuon kirjallisena niin tehdään kaupat. Puheluhan nauhoitetaan, joten todisteet tästä lupauksesta on nyt sitten heillä siellä tallessa. Näillä puheilla tilasin passin.

Nyt kun lokakuussa mulle tulee täysimääräinen lasku 1.9. alkaen, palaan asiaan. Huolehtikaas nyt @Telia ettei mun tartte palata, ja laittakaa jumaliste myyjienne faktat näistä hommista kuntoon.

Automaattista hyvitystä ei ole tulossa, vaan passit laskuttavat syyskuun alusta. Hyvä, kuitenkin että mainitsit tästä koska täytyyhän tuo väärinymmärrys korjata myyjän suuntaan. //Olivia
 

Telia

Jäsen
No edelleen sama juttu: Etsimääsi palvelua ei voi tilata käytössäsi oleviin liittymiin.
Johan on kumma. Laittaisitko meille viestiä esimerkiksi Telia.fi -sivuilta löytyvän chatin kautta, niin saadaan kytkettyä tuo paketti sinulle? Voit myös jättää meille yhteydenottopyynnön täällä. Yhteydenottopyyntöihin vastataan normaalisti muutaman arkipäivän kuluessa.

//Joonas S.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Puheluhan nauhoitetaan, joten todisteet tästä lupauksesta on nyt sitten heillä siellä tallessa. Näillä puheilla tilasin passin.

Vinkkinä kaikille, Play-kaupassa on monia hyviä appeja puheluiden nauhoittamiseen. Suosittelen lämpimästi. Ei siis liity erityisesti
juuri Telian kanssa asioimiseen, vaan ihan kaikkeen.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Johan on kumma. Laittaisitko meille viestiä esimerkiksi Telia.fi -sivuilta löytyvän chatin kautta, niin saadaan kytkettyä tuo paketti sinulle? Voit myös jättää meille yhteydenottopyynnön täällä. Yhteydenottopyyntöihin vastataan normaalisti muutaman arkipäivän kuluessa.

//Joonas S.
Ja minulla edelleen tänään oli hintana 14,90. Asiakaspalvelun ja pitkän odotuksen jälkeen saatiin tilaus kuntoon. Ei tämä voi näin vaikeaa olla...
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Johan on kumma. Laittaisitko meille viestiä esimerkiksi Telia.fi -sivuilta löytyvän chatin kautta, niin saadaan kytkettyä tuo paketti sinulle? Voit myös jättää meille yhteydenottopyynnön täällä. Yhteydenottopyyntöihin vastataan normaalisti muutaman arkipäivän kuluessa.

//Joonas S.

Onkohan tämä aktivointi jollakin toiminut. Minkä ihmeen takia tämä yleensäkin pitää erikseen asiakkaan toimesta aktivoida.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös