Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 450 280
  • 21 565

EndCircle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Mulla meni ainakin eri tavoin laskutus kun tilasin Kärpät-passin 6.4. Toukokuulta maksoin vain 4.5. asti, jolloin oli vika finaali.

E. Ja en irtisanonut pakettia ilmaisten preseason-pelien toivossa.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
On muuten saatanan helppoa. :D

Voitko tulla selittämään tämän vaikka minun isälleni tai naapurin Keijolle tai jollekin muulle vanhukselle, kun he eivät ole olleet ihan ajantasalla tuon suhteen? Luulen, että saat selittää heille tämän taas uudestaan seuraavan laskun tullessa.

Mä luulen myös, että jos asiakkailta nyt kysyttäisiin, että tiedätkö tarkkaan miten Telian Liigapaketin laskutuksesi menee, niin 80% olisi kuutamolla asian suhteen. Se on aika iso prosentti se.

Voisiko tuo oikeasti olla paljon enemmän epäselvä!?!

PS. On myös toinen vaihtoehto, eli sellainen todella yksinkertainen vaihtoehto.

Se on nimeltään ennakkomaksu esim. luottokortilla kuukausi kerrallaan, mutta sitä ei haluta Telialla syystä tai toisesta käyttää vaikka kaikki muut sisällöntarjoajat sitä käytännössä käyttävät.
Se on juuri näin. Telian laskutusmalli lienee suunniteltu viime vuosituhannella puhelinliittymien laskutustarpeisiin. Kertoo paljon kyseisestä puljusta, että samaa kivikautista järjestelmää käytetään edelleen, vaikkei se sovi tähän liigatuotteeseen lainkaan.
Mulla meni ainakin eri tavoin laskutus kun tilasin Kärpät-passin 6.4. Toukokuulta maksoin vain 4.5. asti, jolloin oli vika finaali.

E. Ja en irtisanonut pakettia ilmaisten preseason-pelien toivossa.

Eli saat loput toukokuun laskusta syyskuun laskun yhteydessä (laskutusraja Telialla taitaa olla 20€ eli sitä pienempiä laskuja ei yleensä lähetetä jatkuvista tilauksista).
Luultavasti näin, eli @peketsi sun laskutuskausi on kuun 5. päivästä seuraavan kuun 4. päivään. Toukokuusta olet maksanut vasta neljä päivää, loput 26 päivää on seuraavalla laskulla joskus syksyllä.

Edit. Tilauspäivällä on merkitystä siihen, mikä laskutuskausi on. Kuitenkin laskutuskaudesta riippumatta Telia laskuttaa kalenterikuukaudet kokonaisuudessaan, vaikkakin kahdessa osassa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulla meni ainakin eri tavoin laskutus kun tilasin Kärpät-passin 6.4. Toukokuulta maksoin vain 4.5. asti, jolloin oli vika finaali.

E. Ja en irtisanonut pakettia ilmaisten preseason-pelien toivossa.
Ei mennyt tosiaan eri tavoin, vaan sinuakin laskutetaan toukokuun loppuun asti. Todennäköisesti tämä tapahtuu syyskuun laskutuksen yhteydessä, eli maksat silloin syyskuun lisäksi sen mitä toukokuulta nyt jäi maksamatta.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
2. HTML5 tuki on tulossa pikkuhiljaa myös muille selaimille. Pyrimme saamaan HTML5-playerin kauden alkuun mennessä Chromelle ja Firefoxille, mutta en laita päätäni pantiksi.

3. Android TV / äly-TV tukea arvioidaan.

4. UHD:n osalta tarkoitus on laajentaa tukea ensi kauden aikana myös muiden operaattoreiden laajakaistojen päälle. Olemme saaneet paljon palautetta, että UHD:ta halutaan nähdä, mutta ei ole saatavuutta. Tämä halutaan korjata ja tällä hetkellä rakennamme puitteita toimittaa UHD-kuvaa meidän digiboksille, joka toimii valitsemallasi nettiyhteydellä.

5. Maksamiseen liittyviä uudistuksia on suunnitelmissa, mutta ensi kaudeksi ei uusia maksutapoja ole näillä tiedoin tulossa.

//Joonas S.

2. Parempi ettet laita, ihan uskomattoman hidasta teillä tämä toiminta näemmä on.

3. Toivottavasti arviointikierros päättyy ennen kuin Telian liiga sopimus päättyy

4. Eli edelleen se on teidän muovilaatikon takana

5. Eli tiedätte että laskutus on paska, mutta ette tee asialle mitään ensi kaudeksi...



Summa summarum: Myös ensi kausi jää itsellä tilaamatta, pois lukien ehkä Playoffit kuten kuluvana kautenakin.
 

suklaasydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Natus Vincere (CS2), Tottenham Hotspur
UHD-lähetyksistä sen verran, että tulevatko ensi kaudellakin olemaan pelkästään Liiga-passin omaaville? Telian laajakaista ja digiboksi löytyy, HPK-passia en vain haluaisi vaihtaa kaikkia joukkueita koskevaan (enkä edes tiedä voisinko, sillä taitaa tämänhetkinen kokonaisuus olla määräaikainen). En täysin keksi perustelua, miksi Liiga-passin omistaminen on edellytys 4K-lähetysten näkemiselle.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minusta hyvä vaihtoehto olisi myös se, että Telia voisi myydä Liiga-lähetyksiin UHD-"passia" kovemmalla hinnalla. Tällöin asiakkaan ei tarvitsisi ostaa väkisin Telian digiboksia, vaan sama raha tulisi sisään kk-maksuna. Tuki olisi silloin tietysti myös CC Ultralle.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
UHD-lähetyksistä sen verran, että tulevatko ensi kaudellakin olemaan pelkästään Liiga-passin omaaville? Telian laajakaista ja digiboksi löytyy, HPK-passia en vain haluaisi vaihtaa kaikkia joukkueita koskevaan (enkä edes tiedä voisinko, sillä taitaa tämänhetkinen kokonaisuus olla määräaikainen). En täysin keksi perustelua, miksi Liiga-passin omistaminen on edellytys 4K-lähetysten näkemiselle.
Kumpi digiboxi löytyy? Eikös se kauden alussa myyty ollut se jolla ei UHD-lähetysten vastaanottaminen onnistu? Eli löytyykö sinulta uusi vai vanha boxi?

Tämäkin on muuten varmaan toivottu ominaisuus, kuten erilaiset sovellukset ja tunnukset. Kolmet tunnukset, neljä sovellusta ja kaksi digiboksia että homma pelittää vuonna 2019
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minusta hyvä vaihtoehto olisi myös se, että Telia voisi myydä Liiga-lähetyksiin UHD-"passia" kovemmalla hinnalla. Tällöin asiakkaan ei tarvitsisi ostaa väkisin Telian digiboksia, vaan sama raha tulisi sisään kk-maksuna. Tuki olisi silloin tietysti myös CC Ultralle.
Tämä olisi varmasti asiakkaille mieleinen ratkaisu, mutta se ei sovi Telian strategiaan ja bisnesmalliin. Telia ei tekisi pelkällä liigatuotteen myynnillä voittoa, vaikka kaikki tämänhetkiset asiakkaat ottaisivat tuon "UHD-passin" hintaan 40€/kk. Liigatuotteen avulla on tarkoitus myydä mahdollisimman paljon näitä bokseja (sekä tietysti laajakaistaliittymiä). Oma boksi asiakkaan kotona on kuin kulkukauppiaan jalka ovenvälissä. Siihen boksiin sitten myydään kaikennäköisiä kanavapaketteja sun muita turhuuksia.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minusta hyvä vaihtoehto olisi myös se, että Telia voisi myydä Liiga-lähetyksiin UHD-"passia" kovemmalla hinnalla. Tällöin asiakkaan ei tarvitsisi ostaa väkisin Telian digiboksia, vaan sama raha tulisi sisään kk-maksuna. Tuki olisi silloin tietysti myös CC Ultralle.
Tämä. Syy boksille on tietysti edelleen se, että boksin omaavat ostavat herkemmin siihen muitakin kanavapaketteja, joista Telia aina nettoaa jotain.

Pakottaminen on mielestäni kuitenkin huono ratkaisu pitkällä tähtäimellä. Kun pakotetaan asiakasta ostamaan näitä bokseja, niin siitä jää asiakkaalle herkästi hyvin negatiivinen kuva Teliasta. Ajattelu ei ole ollenkaan asiakaslähtöistä, vaan kaikesta paistaa maksimaalisen ja nopean voiton tavoittelu.

Voin ihan rehellisesti sanoa, että harkitsisin boksin ostamista, jos sitä ei tällä tavoin asiakkaalle pakotettaisi, ja jos olisin muutoinkin Telian toimintaan tyytyväinen. Nyt boksin ostaminen ei käy edes mielessä ja olen jo irtisanonut puhelinliittymäni Telialta tämän sähläyksen seurauksena. Vastustan voimakkaasti asiakkaiden aliarvioimista ja asiakaslähtöisen ajattelun puutetta, jonka vuoksi en halua tukea Teliaa yhtään enempää kuin on pakko.
 

EndCircle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Ei mennyt tosiaan eri tavoin, vaan sinuakin laskutetaan toukokuun loppuun asti. Todennäköisesti tämä tapahtuu syyskuun laskutuksen yhteydessä, eli maksat silloin syyskuun lisäksi sen mitä toukokuulta nyt jäi maksamatta.
Ei mennyt tosiaan eri tavoin, vaan sinuakin laskutetaan toukokuun loppuun asti. Todennäköisesti tämä tapahtuu syyskuun laskutuksen yhteydessä, eli maksat silloin syyskuun lisäksi sen mitä toukokuulta nyt jäi maksamatta.

Eli käytännössä tulen maksamaan kahden kuukauden, huhti- ja toukuun, passin hinnan että näin ajanjaksolla 6.4.-4.5. jääkiekkoa?
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Eli käytännössä tulen maksamaan kahden kuukauden, huhti- ja toukuun, passin hinnan että näin ajanjaksolla 6.4.-4.5. jääkiekkoa?
Kyllä, koska halusit nähdä "maksuttomat" preseason -pelit, etkä irtisanonut passia.
 

A Siente

Jäsen
Hämmentävää miten monella on vaikea ymmärtää Telian laskutusta. Luulisi tämän olevan selvää jos omilla tunnuksilla käy katsomassa et mikä kuukausi maksaa miten paljon. Ai nii tää oli Telia, jossa kaikki vähä vaihtelee ja asiakas joutuu itse miettimään mitä maksaa.
 

444

Jäsen
Eli käytännössä tulen maksamaan kahden kuukauden, huhti- ja toukuun, passin hinnan että näin ajanjaksolla 6.4.-4.5. jääkiekkoa?
Juuri näin. Toukokuulta sinulta veloitetaan 13,90 € ja syyskuulta maksat koko kuukauden, vaikka kausi alkaakin vasta kuun puolivälissä. Lohdutuspalkintona saat sitten katsoa harjoitusotteluita, jotka kuuluvat hintaan. Kunhan siis vain muistat aktivoida harjoitusottelut erikseen. Muussa tapauksessa maksat niistä, vaikket katsoisikaan. Mullistavaa!
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Telian chatissa mulle sanottiin äsken, että joukkue/Liiga -passeista ei laskuteta 7.5. jälkeen ja uusi laskutus alkaa 14.9. kun Liiga käynnistyy.
Ei kannata uskoa siihen mitä chatissa sanovat. Sieltä on saatu väärää tietoa jatkuvasti ja niitä ovat sitten Telian edustajat korjanneet tässä ketjussa.

Sinua tullaan laskuttamaan toukokuun loppuun asti ja syksyllä laskutus alkaa syyskuun alusta, vaikka liiga alkaakin vasta puolessa välissä kuuta.
 

PoNppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Näyttävät sulamiset
Juuri näin. Toukokuulta sinulta veloitetaan 13,90 € ja syyskuulta maksat koko kuukauden, vaikka kausi alkaakin vasta kuun puolivälissä. Lohdutuspalkintona saat sitten katsoa harjoitusotteluita, jotka kuuluvat hintaan. Kunhan siis vain muistat aktivoida harjoitusottelut erikseen. Muussa tapauksessa maksat niistä, vaikket katsoisikaan. Mullistavaa!

Ja tällä hetkellä ehkä näkyy Pitsiturnaus, muita tuskin kuuluu tähän etuun. Jos muista harjoitusotteluista on lähetys, niin niitä varten pitää ostaa varmaan joku oma passi.

Telian chatissa mulle sanottiin äsken, että joukkue/Liiga -passeista ei laskuteta 7.5. jälkeen ja uusi laskutus alkaa 14.9. kun Liiga käynnistyy.

Voi tuo tosiaan olla totta, että 7.5 jälkeen ei laskuteta mutta hinta ajalta 1.5-7.5 on sen 13,90€. Eilen minulle sanottiin chatissa että syyskuun laskutus ei ole vielä selvillä. Viime vuonna ainakin heti passinsa aktivoineet saivat etuna maksaa koko kuukauden, vaikka pelit alkoikin puolivälissä.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Itse ainakin panen poikki elokuun lopussa, enkä ala maksamaan puolen kuun hintaa muutamasta syyskuun harkkapelistä. Elokuun pelit haluan kuitenkin katsoa ja maksan niistä 13,90e.

On tää kyllä touhua.
 

EndCircle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Kysyin asiaa uudestaan ja nyt chatissa kumottiin aiemmin saamani tieto. Kovasti pahoiteltiin ja syyskuun laskutus alkaa syyskuun alusta.
Lisäksi myönnettiin että en voinut tietää laskutuksesta kun olen tehnyt tilauksen netissä. Preseason-mainos ei kerro että multa laskutetaan toukokuulta, mainitaan vain automaattinen kesätauko.
Mietin tässä että tekisin asiasta reklamaation ensin Telialle ja mahdollisesti veisin asian kuluttajaneuvontaan. Onkohan siinä mitään järkeä?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kysyin asiaa uudestaan ja nyt chatissa kumottiin aiemmin saamani tieto. Kovasti pahoiteltiin ja syyskuun laskutus alkaa syyskuun alusta.
Lisäksi myönnettiin että en voinut tietää laskutuksesta kun olen tehnyt tilauksen netissä. Preseason-mainos ei kerro että multa laskutetaan toukokuulta, mainitaan vain automaattinen kesätauko.
Mietin tässä että tekisin asiasta reklamaation ensin Telialle ja mahdollisesti veisin asian kuluttajaneuvontaan. Onkohan siinä mitään järkeä?
Jos tilausvahvistuksessa ei jätetä mahdollisuutta toukokuun laskuttamiselle ja et ole erillistä tietoa asiasta saanut, niin kannattaa reklamoida. Todennäköisesti hyvittävät jotain suoraan, jos eivät löydä jotain porsaanreikää, jonka mukaan olisit voinut olla asiasta tietoinen.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Kysyin asiaa uudestaan ja nyt chatissa kumottiin aiemmin saamani tieto. Kovasti pahoiteltiin ja syyskuun laskutus alkaa syyskuun alusta.
Lisäksi myönnettiin että en voinut tietää laskutuksesta kun olen tehnyt tilauksen netissä. Preseason-mainos ei kerro että multa laskutetaan toukokuulta, mainitaan vain automaattinen kesätauko.
Mietin tässä että tekisin asiasta reklamaation ensin Telialle ja mahdollisesti veisin asian kuluttajaneuvontaan. Onkohan siinä mitään järkeä?
On, suosittelen ehdottomasti. Telian perseilyn ON loputtava!
 

EndCircle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL
Jos tilausvahvistuksessa ei jätetä mahdollisuutta toukokuun laskuttamiselle ja et ole erillistä tietoa asiasta saanut, niin kannattaa reklamoida. Todennäköisesti hyvittävät jotain suoraan, jos eivät löydä jotain porsaanreikää, jonka mukaan olisit voinut olla asiasta tietoinen.

Tilausvahvistuksessa mainitaan laskutuksen alkaminen sen kuun alusta jolloin Liiga alkaa ja päättyvän sen kuun loppuun kun joukkueeni pelaa viimeisen pelin. Itse laskullahan sitä ei ilmaista esim. "Kärpät-passi, huhtikuu 19,90e", vaan:
Kärpät-passi 6.4.-30.4. 25pv 16,58e
Kärpät-passi 1.5.-3.5. 3pv 1,39e

Eli kyllä mä laskusta saan sen kuvan että mua veloitetaan kuukauden mittaiselta ajanjaksolta eikä yhdeltä kuukaudelta. Ja tosiaan se preseason-mainos hämäsi sopivasti vielä että oletin että yhden kuukauden mittaisen laskun jälkeen passi on 0e Liigan alkuun asti.
Toukokuun hinta on 13,90e sen 19,90e sijaan, mutta en sitä tietoa mistään ole saanut tai löytänyt.

E. Valokuidun lasku kulkee samalla lapulla, joten siksi oma laskutusjaksoni on varmaankin 4.4.-3.5.
 

suklaasydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Natus Vincere (CS2), Tottenham Hotspur
Kumpi digiboxi löytyy? Eikös se kauden alussa myyty ollut se jolla ei UHD-lähetysten vastaanottaminen onnistu? Eli löytyykö sinulta uusi vai vanha boxi?
Vaikka viime syksyllä hommasin, niin uskaltaisin sanoa, että uusi, sillä Nasa UHD -kanava näkyy ja boksin asetuksista saa valittua 4K:n resoluutioksi. Arris VIP5305, tommonen musta kiekko.

Mutta tosiaan tuon Liigapassin vaatiminen UHD-lähetyksiin on mielestäni erikoista, koska Telian haluama tekniikka kyllä löytyy, mutta kaikkien muiden joukkueiden pelien näkemisen en näe vaikuttavan tuohon yhtälöön.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tilausvahvistuksessa mainitaan laskutuksen alkaminen sen kuun alusta jolloin Liiga alkaa ja päättyvän sen kuun loppuun kun joukkueeni pelaa viimeisen pelin.
Tämä tarkoittaa, että sinua on laskutettu ja tullaan laskuttamaan täsmälleen siten kun tilausvahvistuksessa on mainittu. Aika turha tuosta on siis yrittää reklamoida.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös