Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 449 290
  • 21 562

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Niin paljon kuin rakastankin Liigaa ja jääkiekkoa, en vain enää suostu maksamaan Telialle Liigan katsomisesta. Viimeisen noin vuoden aikana on nähty niin surkuhupaisaa ja systemaattisen kusetuksen merkit täyttävää toimintaa, että ainoa oikeudenmukainen ratkaisu on jättää tilaus tekemättä. Kyllä Telian kaltainen jättiläinenkin uskoo, kun kassavirta Liiga-tilauksien osalta ehtyy.

Kuten @Jäkishöntsä yllä toteaa, luulisi Liigan jossain vaiheessa ärähtävän. Ei ole hyvää mainosta Suomen suosituimmalle urheilusarjalle, että tällainen pelleily saa jatkua.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tässä vielä liitteenä tilaussivun näkynä, jota ei käsittääkseni voi ymmärtää mitenkään väärin.

//Niko
Tuossahan lukee siis
Maksat vain kun pelataan: Liiga-passin kuukausihinta on aina automaattisesti 0 €/kk, kun Liiga on kesätauolla. Kaudella 2018-2019 laskutus päättyy sen kuukauden loppuun, kun kauden viimeinen peli pelataan. Muuna aikana kuukausihinta on 24,90 €/kk tai voimassa olevan hinnaston mukainen. Pelien määrä vaihtelee kuukausittain.

Sitten taas Liigan sivuilla lukee
Liiga on julkaissut tulevan kauden runkosarjan otteluohjelman. Avauskierros pelataan perjantaina 14.9.2018.
Tummennuksen lisäsin itse. Jos liigan avauskierros pelattiin 14.9.2018, niin eikös Liiga ollut sitten ennen sitä kesätauolla?

Mutta siitä olen samaa mieltä että tuota ei voi käsittää väärin, tuon mukaan laskutuksen pitäisi alkaa 14.9.2018. Ainoa mitä tuossa voi käsittää väärin on tuo "maksat vain kun pelataan" ja "laskutus päättyy sen kuukauden loppuun, kun kauden viimeinen peli pelataan". Ensimmäinen selvästi kertoo että laskutus loppuisi kun joukkuepassin joukkueen pelit loppuvat tai liigapassilla kun finaalisarja on ohitse. Jälkimmäinen taas kertoo jotain ihan muuta.
 

Telia

Jäsen
Telia soitti minulle ihan vain kysyäkseen liigakauden kokemukset, mitään ei yritetty myydä. Positiivista siis heti alkuun. Tässä ranskalaiset viivat puhelusta:

- Käytettävyydestä on tullut Telialle niin paljon palautetta että se parantunee ensi kaudelle (android tv, html5 jne.)
- laskutuskuvio on toinen asia joka muuttunee, tilanne lienee tulossa "Netflix" -tyylinen korttilaskutus

- Sen sijaan UHD laatu pysyy Telian muoviboksin takana tulevaisuudessa visusti, tämä sanottiin kohtuu suoraan

Nämä siis minun tulkinnat puhelusta. Jos Telia todella saa tuon laskutuksen tälle vuosituhannelle, ja parantaa tuota käytettävyyttä mm. Androidtv-apilla, olen erittäin tyytyväinen. Aikataulu tässä silti edelleen pelottaa, ollaanko valmiita syksyllä... kun tuntuu että koko viime kaudella ei oltu valmiita.
Vai semmoista. Pahoittelen ensinnäkin siitä, että olet saanut puhelimessa hieman ristiriitaista tietoa. Tässä korjattuna näitä väittämiä ja tietoa uudistuksista.

1. Helpotamme asiakkaaksi tuloa tiputtamalla pois tunnusten luontivaiheen, eli rekisteröinnin yhteydessä Telia TV tunnus on jatkossa sähköpostiosoite ja me lähetämme tekstiviestillä salasanan, jolla kirjaudutaan palveluun. Tämä saadaan ehkä tuotua kauden alkuun ja muutos vaikuttaa siis uusiin käyttäjiin.

2. HTML5 tuki on tulossa pikkuhiljaa myös muille selaimille. Pyrimme saamaan HTML5-playerin kauden alkuun mennessä Chromelle ja Firefoxille, mutta en laita päätäni pantiksi.

3. Android TV / äly-TV tukea arvioidaan. Lupauksia tämän osalta ei tässä vaiheessa voida antaa. Meillä tosiaan on valmis Android-sovellus, mutta nappia painamalla sitä ei Android TV-sovellukseksi muuteta, vaikka sellainen käsitys jollain saattaakin olla.

4. UHD:n osalta tarkoitus on laajentaa tukea ensi kauden aikana myös muiden operaattoreiden laajakaistojen päälle. Olemme saaneet paljon palautetta, että UHD:ta halutaan nähdä, mutta ei ole saatavuutta. Tämä halutaan korjata ja tällä hetkellä rakennamme puitteita toimittaa UHD-kuvaa meidän digiboksille, joka toimii valitsemallasi nettiyhteydellä.

5. Maksamiseen liittyviä uudistuksia on suunnitelmissa, mutta ensi kaudeksi ei uusia maksutapoja ole näillä tiedoin tulossa.


//Joonas S.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
4. UHD:n osalta tarkoitus on laajentaa tukea ensi kauden aikana myös muiden operaattoreiden laajakaistojen päälle. Olemme saaneet paljon palautetta, että UHD:ta halutaan nähdä, mutta ei ole saatavuutta. Tämä halutaan korjata ja tällä hetkellä rakennamme puitteita toimittaa UHD-kuvaa meidän digiboksille, joka toimii valitsemallasi nettiyhteydellä.
Lopettakaa välittömästi tämä pelleily. Chromecastissa on 4k-valmius, sen kun tuuttaatte sen UHD-materiaalin sinne ja vaikka pyydätte sen katselusta nyt ensialkuun vähän ylimääräistä. Ei tartte rakennella mitään puitteita, ja tuote on paljon houkuttelevampi kuin jonkun turhan digiboksin (oikeasti, vuonna 2019) pakkomyynti muiden operaattorien asiakkaille.
 

petete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Lopettakaa välittömästi tämä pelleily. Chromecastissa on 4k-valmius, sen kun tuuttaatte sen UHD-materiaalin sinne ja vaikka pyydätte sen katselusta nyt ensialkuun vähän ylimääräistä. Ei tartte rakennella mitään puitteita, ja tuote on paljon houkuttelevampi kuin jonkun turhan digiboksin (oikeasti, vuonna 2019) pakkomyynti muiden operaattorien asiakkaille.
Tämä digiboksin pakkomyynti on todellakin täydellistä asiakkaille vittuilua (toki Telialla viralliset selitykset on muuta).

Telia vielä kauden alla suositteli valitsemaan eri Chromecast-malleista nimenomaan Ultra-mallin, jotta pääsee myöhemmin katsomaan lähetyksiä 4K:na.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
5. Maksamiseen liittyviä uudistuksia on suunnitelmissa, mutta ensi kaudeksi ei uusia maksutapoja ole näillä tiedoin tulossa.


//Joonas S.

Vitun hienoa. Jää siis ensi kausikin näkemättä. Kiitokset siis Telialle siitä, että jää aikaa muuhun kuin jääkiekon katselemiseen.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Tämä digiboksin pakkomyynti on todellakin täydellistä asiakkaille vittuilua (toki Telialla viralliset selitykset on muuta).

Telia vielä kauden alla suositteli valitsemaan eri Chromecast-malleista nimenomaan Ultra-mallin, jotta pääsee myöhemmin katsomaan lähetyksiä 4K:na.
Telia kusettaa, tai oikeastaan kusee asiakasta suoraan silmään - tuleeko se kenellekään enää yllätyksenä?!

Lista Telian "ristiriitaisista tiedoista" eli valheista alkaa olla kohtalaisen pitkä.
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Katoin viikonloppuna veikkausliigaa kun tuli ilmatteeks Jimiltä. Euron budjetilla hoidettu kuvaaminen 100x paremmin mitä Telian kameramiehiltä onnistuu. Laittakaa kesäks kameramiehet oppiin jalkapallokentän laidalle.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lista Telian "ristiriitaisista tiedoista" eli valheista alkaa olla kohtalaisen pitkä.
Olisi kätevää saada tällainen lista tehtyä, sekä tietysti mukaan kaikki muutkin pieleen menneet tai huonosti hoidetut asiat Telian ensimmäisen liigakauden ajalta.

Tekisi oikeasti mieli ottaa kunnollisen listauksen kanssa yhteyttä muutamaan eri valtamediaan, jos vaikka joku uskaltaisi tuoda näitä asioita kunnolla julkisuuteen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vitun hienoa. Jää siis ensi kausikin näkemättä. Kiitokset siis Telialle siitä, että jää aikaa muuhun kuin jääkiekon katselemiseen.

Ja miten vitussa noita kohtia 1 ja 5 ei voisi yhdistää. Ne nyt kuitenkin yhtään liittyy toisiinsa ja voisi laittaa saman tiimin tehtäväksi.

Kertokaa vielä mikä se haaste on uusien maksutapojen tuonnissa.
--

Kuinka kauan Felialla muuten kestää, kun klikkaa jotain katso tästä -linkkiä ja peli alkaa näkymään. Onko edes sellainen asia kunnossa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ja miten vitussa noita kohtia 1 ja 5 ei voisi yhdistää. Ne nyt kuitenkin yhtään liittyy toisiinsa ja voisi laittaa saman tiimin tehtäväksi.

Kertokaa vielä mikä se haaste on uusien maksutapojen tuonnissa.
--
Työllistävä vaikutus kun kaksi tiimiä tekee kumpikin oman näkemyksensä mukaisesti tuon asian ja sitten ruvetaan pohtimaan kolmannen tiimin taholta että miten ne saadaan yhdistettyä.

Se Viron Telian HTML5-playerikin toimi ilmeisesti yleisimmillä selaimilla, mutta tänne sitä ei voida saada. Koodissa on kuulemma kommentteja viroksi ja muuttujia englanniksi. Täytyy rakentaa alusta kaikki.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Se Viron Telian HTML5-playerikin toimi ilmeisesti yleisimmillä selaimilla, mutta tänne sitä ei voida saada. Koodissa on kuulemma kommentteja viroksi ja muuttujia englanniksi. Täytyy rakentaa alusta kaikki.

Kaivuritason selitys. Juuri viime viikolla juttelin kollegan kanssa kuinka huimia harppauksia Google Translate on ottanut viime vuosina. Hänellä on jotain opintoja menossa ja kehui kuinka voi tutkia materiaalia aika monella kielellä, koska käännökset ovat ymmärrettäviä, vaikka tietenkin niitä kielioppivirheitä vielä on.

Ei kun niin, jos kommentissa olisi sitten kielioppierhe, niin silloinhan kuvaa ei saataisi näkyviin. Kesäduunarikin osaisi tosin ymmärtää mitä siinä silti tarkoitetaan.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
4. UHD:n osalta tarkoitus on laajentaa tukea ensi kauden aikana myös muiden operaattoreiden laajakaistojen päälle. Olemme saaneet paljon palautetta, että UHD:ta halutaan nähdä, mutta ei ole saatavuutta. Tämä halutaan korjata ja tällä hetkellä rakennamme puitteita toimittaa UHD-kuvaa meidän digiboksille, joka toimii valitsemallasi nettiyhteydellä.

//Joonas S.

Jos tämä saatavuus halutaan korjata, niin helppo ratkaisu olisi CC Ultra. Sitä varten ei tarvitse rakentaa puitteita Telian Digiboksille.
Eri asia on se, että halutaan väkisin myydä Telian Digiboksia ja samalla asiakas houkutellaan ostamaan myös muut kanavapaketit Telialta.

Itse olen ainakin ollut CC Ultraan todella tyytyväinen ja UHD-laatu on toiminut suoratoistopalveluiden, kuten Viaplay tai Netflixin kautta. En aio missään nimessä ostaa Telian Digiboksia Liigaa varten.

Onko Telialle muuten tietoa, tehdäänkö tuolle CC:n tulevalla viiveelle jotain ennen ensi kautta? Esim. MM-kisojen aikaan Cmorella viive oli CC:n kautta mitätön, mutta Telia-sovelluksella se on todella paljon isompi. Tuo estää esim. Live-vedon pelaamisen.
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
4. UHD:n osalta tarkoitus on laajentaa tukea ensi kauden aikana myös muiden operaattoreiden laajakaistojen päälle. Olemme saaneet paljon palautetta, että UHD:ta halutaan nähdä, mutta ei ole saatavuutta. Tämä halutaan korjata ja tällä hetkellä rakennamme puitteita toimittaa UHD-kuvaa meidän digiboksille, joka toimii valitsemallasi nettiyhteydellä.
//Joonas S.
Ei tämä ole oikeasti validi vaihtoehto. Tämän digiboksin kanavavalikoima on paljon suppeampi kuin oman laajakaistanne päälle tarjottavan digiboksin, joten käytännössä sen rinnalle joutuisi ottamaan kuitenkin jonkin muun operaattorin TV-tarjonnan noita aukkoja täyttämään ja tämä digiboksi toimisi sitten ainoastaan noiden Liigan UHD-lähetysten alustana.
 

Telia

Jäsen
Onko Telialle muuten tietoa, tehdäänkö tuolle CC:n tulevalla viiveelle jotain ennen ensi kautta? Esim. MM-kisojen aikaan Cmorella viive oli CC:n kautta mitätön, mutta Telia-sovelluksella se on todella paljon isompi. Tuo estää esim. Live-vedon pelaamisen.
Uskallan sen verran sanoa, että tällä hetkellä testaillaan juuri muutamaa juttua, jotka auttavat pienentämään viivettä nykyisestä.

//Joonas S.
 
Viimeksi muokattu:

PoNppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Näyttävät sulamiset
Melkoista touhua taas. Pidin oman liigapassitilaukseni voimassa toukokuun, kun kuvittelin että seuraava lasku, jonka saan, tulisi olemaan 13,90€ (toukokuu).

Nyt se lasku sitten pompsahti ja siellä lukee 18,31€. Tämä tietysti kummastutti, ja tutkimalla selvisi laskun sisältö:

Liiga-passi 19.04. - 30.04. 12 pv 9,96
Liiga-passi 01.05. - 18.05. 18 pv 8,35

Huhtikuun laskutushan on ihan OK, 12 päivää ja hintaa se 0,83 €/päivä. Alkoi sitten kummastuttaa tuo toukokuun laskutus 18 päivää eli 0,46€/päivä.

Piti ihan tarkistaa, että liigahan päättyi 4.5 HPK:n mestaruuteen ja Telian mainoshan oli, että laskutus pyörii siltä ajalta kun liigaa pelataan.
Tässä vaiheessa vielä pohdin, että ihan OK jos lasku on 9,96€ huhtikuulta ja sitten loppuosuus toukokuulta, jotta lasku on siellä 13 euron hujakoilla missä käsityksessä olinkin päättäessäni pitää tilauksen voimassa.

Ajattelin kysäistä asiaa Telian asiakaspalvelusta kun mielestäni tässä oli 5€ liikaa laskua. Valitettavasti Telian sivusto ei näköjään enää tallenna näitä Chat-viestejä niin en sitä tähän voi liittää.

Tässä kuitenkin pääpointit jotka keskustelin Kaisan kanssa:

- Kaisa alkoi itsekkin ihmetellä laskuani ja kysyi neuvoa jostakin muualta
- Odotellessani asian selvitystä (noin 10min) minulta kysyttiin, että haluanko markkinointiviestejä kun olin ne ruksinut pois. Tämän lisäksi myös botti kyseli, että olenko enää paikalla, kun en ole aktiivinen. Yhtään liittymää ei onneksi yritetty kaupata.
- Kysyin tässä vaiheessa Kaisalta, että miten syyskuun laskutus tulee menemään. Tähän sain vastauksen, että ei ole vielä tullut infoa asiasta. Eli ei ole tietoa maksanko syyskuulta täyden hinnan, vai pelkästään siltä ajalta kuin liigakausi alkaa.
- Loppujenlopuksi asiani alkoi selviämään ja yllätyksekseni toukokuun laskulta puuttuukin vielä 5,55€ (yht 13,90€ - nyt laskutettu 8,35€). Tämä puuttuva osuus näkyy sitten syyskuun laskussani.

Hinta siis muodustuu toukokuun pelipassista, vaikka minullahan oli liigapassi jolloin piti maksaa vain siltä ajalta kuin liigaa pelataan (tilaus on ollut voimassa syyskuusta asti)

Olin kyllä siis tietoinen, että toukokuun lasku on tuo 13,90€ mutta jostain syystä kuvittelin että se on tosiaan viimeinen lasku jonka tältä liigakaudelta saan.

Jos olisin irtisanonut pakettini heti pelien päätyttyä niin olisin maksanut toukokuulta 3,30€ (4 päivää *0,83€/päivä), jolloin tämä viimeinen laskuni olisi ollut yhteensä sen 13,30€ .

Ja kuten vanhat merkit pitävät paikkansa, niin syyskuu tullaan laskuttamaan kokonaisuudessaan olemassa olevilta tilauksilta. Tällöin huipputarjoukseni, eli ilmaiset harjoituspelit maksavat toukokuun 10,6€ + syyskuun 11,62€ (14 pelitöntä päivää * 0,83€/päivä) yhteensä 22,22€ . Melkoisen hyvä etu!

Parastahan tässä on se, että Kaisa ei osannut kertoa, että mitä olen ostanut tuolla summalla. Kuulemma ainakin Pitsiturnaus näkyy (ellei kaivuri katko yhteyksiä), mutta muista peleistä ei ole tietoa.

Ja en syytä tästä Teliaa, sillä kauppa se on joka kannattaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olin kyllä siis tietoinen, että toukokuun lasku on tuo 13,90€ mutta jostain syystä kuvittelin että se on tosiaan viimeinen lasku jonka tältä liigakaudelta saan.
Jos olit tästä tietoinen, niin missä se vika nyt on? Juuri tuon verranhan sinua nyt toukokuulta laskutetaan, eikä sen jälkeen menneeltä kaudelta laskuteta enää mitään. Olen minäkin sitä mieltä, että Telian tapa laskuttaa ei ole reilu tai asiakkaan kannalta järkevä, mutta jos kerran olit tietoinen tästä toukokuun laskutuksesta, niin en ymmärrä missä se ongelma nyt sitten oli?
 

PoNppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Näyttävät sulamiset
Jos olit tästä tietoinen, niin missä se vika nyt on? Juuri tuon verranhan sinua nyt toukokuulta laskutetaan, eikä sen jälkeen menneeltä kaudelta laskuteta enää mitään. Olen minäkin sitä mieltä, että Telian tapa laskuttaa ei ole reilu tai asiakkaan kannalta järkevä, mutta jos kerran olit tietoinen tästä toukokuun laskutuksesta, niin en ymmärrä missä se ongelma nyt sitten oli?

Ei tässä varsinaisesti mitään vikaa ollut, vaan lähinnä kerroin että käsitin väärin tuon toukokuun laskun muodostumisen. Käsitin että loppulaskuni liigakaudelta olisi tuon 13,90€. Sekä tietenkin lisätietona muille, että harjoituspelien sisällöstä tai syyskuun laskutuksesta ei ole Telialla tietoa. Ja voineehan tuota harjoituspelin maksuttomuuden mainostamista pitää harhaanjohtavana kun esimerkiksi tässä tapauksessa niiden hinnaksi voi tulla yli 20€. Ja edelleen en tästä Teliaa syytä, vaan itseäni kun en alunperin irtisanonut passiani heti.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei tässä varsinaisesti mitään vikaa ollut, vaan lähinnä kerroin että käsitin väärin tuon toukokuun laskun muodostumisen. Käsitin että loppulaskuni liigakaudelta olisi tuon 13,90€. Sekä tietenkin lisätietona muille, että harjoituspelien sisällöstä tai syyskuun laskutuksesta ei ole Telialla tietoa. Ja voineehan tuota harjoituspelin maksuttomuuden mainostamista pitää harhaanjohtavana kun esimerkiksi tässä tapauksessa niiden hinnaksi voi tulla yli 20€. Ja edelleen en tästä Teliaa syytä, vaan itseäni kun en alunperin irtisanonut passiani heti.
Niin, tässähän on kyse siitä että Telia ei laskuta kalenterikuukausittain, vaan laskutuskausittain. Sun laskutuskausi on aina kuun 19. päivästä seuraavaan kuun 18. päivään. Laskun tulossa kestää yleensä pari viikkoa, joten se tuli sulle nyt kesäkuussa, mutta se ei tarkoita että laskuun sisältyisi toukokuu kokonaisuudessaan. Laskusi oli ihan oikein, koska 19.4.-18.5. laskutuskaudellasi on 12 päivää huhtikuussa kuukausihintaan 24,90€ ja 18 päivää toukokuussa kuukausihintaan 13,90€. 24,90€*12/30 + 13,90*18/30 = 18,31€. Loppu toukokuu (13,90€*12/30=5,55€) laskutetaan seuraavalla laskulla.

Tämä varmaan oli sulle jo vanhan toistoa, mutta avasin nyt kuitenkin siltä varalta että jollekin jäi epäselväksi. Liigapaketeilla on kuukausihinta, mutta laskutuskausi ei vastaa kalenterikuukautta. Täysi toukokuu laskutetaan joka tapauksessa (jollet ole irtisanonut), riippumatta siitä mikä laskutuskausi sulla on - summa vaan jakaantuu kahdelle laskulle.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Tämä varmaan oli sulle jo vanhan toistoa, mutta avasin nyt kuitenkin siltä varalta että jollekin jäi epäselväksi.
On muuten saatanan helppoa. :D

Voitko tulla selittämään tämän vaikka minun isälleni tai naapurin Keijolle tai jollekin muulle vanhukselle, kun he eivät ole olleet ihan ajantasalla tuon suhteen? Luulen, että saat selittää heille tämän taas uudestaan seuraavan laskun tullessa.

Mä luulen myös, että jos asiakkailta nyt kysyttäisiin, että tiedätkö tarkkaan miten Telian Liigapaketin laskutuksesi menee, niin 80% olisi kuutamolla asian suhteen. Se on aika iso prosentti se.

Voisiko tuo oikeasti olla paljon enemmän epäselvä!?!

PS. On myös toinen vaihtoehto, eli sellainen todella yksinkertainen vaihtoehto.

Se on nimeltään ennakkomaksu esim. luottokortilla kuukausi kerrallaan, mutta sitä ei haluta Telialla syystä tai toisesta käyttää vaikka kaikki muut sisällöntarjoajat sitä käytännössä käyttävät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös