Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 450 190
  • 21 565

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Omaan silmään vaikuttaa siltä, että Telia on ampunut itseään jalkaan, kun hankki kalliit oikeudet liigaan, jonka olisi tarkoitus toimia tietynlaisena "sisäänheittotuotteena", mutta sen ympärillä touhutaan niin epärehellisesti ja muutenkin heikkotasoisesti, että entisetkin asiakkaat lähtevät kilpailijoiden leiriin.
Tämä on mahdollista, mutta itse olen skeptinen keskimääräisen kuluttajan viitseliäisyyden suhteen. Lienee kuitenkin aika harvassa nuo, jotka jaksavat alkaa liittymiään vaihtaa Telian perseilyn takia. Aiheutuva tappio lienee pieni verrattuna siihen rahamäärään, mitä näillä boksien ym. liittymien pakkomyynnillä taloon tulee sisään.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Uskon, että operaattorit ovat laskeneet hyvinkin tarkkaan sen, kuinka paljon porukkaa poistuu muista tuotteista, kun yhdessä tehdään ns. huonoa politiikkaa. Lopulta asiakkaat kuitenkin maksavat varmasti aika hyvällä katteella tuosta sisällöstä ja asiakkaallahan ei ole vaihtoehtoa, joten se raha tulee sisään varmasti.

Näitä laskelmia tekee isompi tiimi kuin se minkä pitäisi tehdä laadukasta tuotetta kansalaisten (de facto) kansallispeliin ilman kolmen minuutin viivettä.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Näitä laskelmia tekee isompi tiimi kuin se minkä pitäisi tehdä laadukasta tuotetta kansalaisten (de facto) kansallispeliin ilman kolmen minuutin viivettä.

Totta kai. Kuten tuolla aiemmin sanoin niin kilpailu on asiakkaan paras kaveri. Tällöin esim. operaattori joutuu laadukkaan sisällön LISÄKSI vielä varmistamaan, että se sisältö on sillä tavalla moitteettomasti tuotettu, että asiakas ei ole riippuvainen ainoastaan yhdestä tietystä komponentista saadakseen tuotteen käyttöönsä. Juuri tämän takia pidin esim. Maikkaria tai Nelosta parempana tarjoajana näille sisältötuotteille kuin jotain operaattoria. Telian ostaessa Liigan on toki joissakin asioissa menty valtavasti eteenpäin, mutta pitkällä aikavälillä yhden toimijan määrääminen ja "ota tai jätä" -tilanteen luominen ei ole asiakasystävällistä. Toki Maikkari yms. yrittävät ihan samalla tavalla myydä siinä sivussa omia medioitaan, ohjelmiaan ja muita sisältöjä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä on mahdollista, mutta itse olen skeptinen keskimääräisen kuluttajan viitseliäisyyden suhteen. Lienee kuitenkin aika harvassa nuo, jotka jaksavat alkaa liittymiään vaihtaa Telian perseilyn takia. Aiheutuva tappio lienee pieni verrattuna siihen rahamäärään, mitä näillä boksien ym. liittymien pakkomyynnillä taloon tulee sisään.
Teoriassa näin, mutta tuntuu siis siltä, että Telia tekee tarpeettomasti itselleen hallaa. Samat myynnit voitaisiin saada aikaiseksi myös siten, että asiakkaat olisivat tyytyväisiä ja toisivat jatkossakin lisää rahaa Telialle. Liigan oikeudet ovat niin järjettömän iso menoerä Telialle, että sen hyödyntämisen suhteen ei olisi varaa tehdä virheliikkeitä, joita on nyt tehty kerta toisensa jälkeen kovalla tahdilla.
 

Surmanajaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Valitettavasti telian tekniset valmiudet tarkoittaa ettei toimivaa ratkaisua ole tarjolla ensitalvenakaan, saas nähdä ehtiikö ilmasto lämpiään ja talvet katoamaan ennekuin tuo telian streamaus tulee edes säädylliseen kuntoon. enstalvea orotellessa.
 

444

Jäsen
Totta kai. Kuten tuolla aiemmin sanoin niin kilpailu on asiakkaan paras kaveri. Tällöin esim. operaattori joutuu laadukkaan sisällön LISÄKSI vielä varmistamaan, että se sisältö on sillä tavalla moitteettomasti tuotettu, että asiakas ei ole riippuvainen ainoastaan yhdestä tietystä komponentista saadakseen tuotteen käyttöönsä. Juuri tämän takia pidin esim. Maikkaria tai Nelosta parempana tarjoajana näille sisältötuotteille kuin jotain operaattoria. Telian ostaessa Liigan on toki joissakin asioissa menty valtavasti eteenpäin, mutta pitkällä aikavälillä yhden toimijan määrääminen ja "ota tai jätä" -tilanteen luominen ei ole asiakasystävällistä. Toki Maikkari yms. yrittävät ihan samalla tavalla myydä siinä sivussa omia medioitaan, ohjelmiaan ja muita sisältöjä.
Missä asioissa on menty valtavasti eteenpäin? Liigalive on kuulemma käyttökelpoinen konsepti. Samoin 4K-lähetykset ovat 720p-tarkkuuteen verrattuna parempia. Onko mitään muuta? Mieleen tulee useampikin asia, joissa on menty rajusti taaksepäin.
Telian suurin heikkous on se, että siellä ei tunnuta hyväksyvän sitä tosiasiaa, että tässä maassa on helvetillinen massa porukkaa, joilla ei ole pienintäkään mahdollisuutta tuohon ”vaadittuun” Telian kaapeli- tai kuituverkkoon. Lainausmerkeissä siksi, että erilaisia purkkavirityksiä on olemassa myös meille muille, muttei toki siltikään ”paremmilla äänillä” tai UHD:lla höystettynä. Se peruspalvelu toimii lähtökohtaisesti vähän huonommin kuin edeltäjällä mutta silti vähän kalliimmalla.
Telialla ei haluta ymmärtää sitä, että tässä maassa on runsaasti sellaisia ihmisiä, jotka olisivat valmiit kantamaan isonkin määrän rahoja kirstuun, jos vain saisivat vastineeksi todella toimivan palvelun ilman mitään muttia. 4K-kuva laadukkaalla äänimaailmalla (ottakaa oppia NHL:stä äänien suhteen) ilman helvetillistä viivettä ja kaiken maailman kaivuriongelmia puhumattakaan adhd-kamerahenkilöistä. Eikö olisi aika kiva kombo? Niin olisi, mutta Telia keskittyy mieluummin nyhtämään helpot rahat niiltä, joiden mielestä on ok pitää 9 eri palveluntuottajan digiboksia ja modeemia sun muuta tv-tasollaan pyörimässä. Ottelun alkaessa voikin sitten miettiä, että millä kaukosäätimellä tänään vaihdetaan oikea kanava. Ja ihmetellä, että mikä oli se marssijärjestys CC:n kytkemiseksi, että Telia TV kuvittele että nythän tässä on 7 käyttäjää linjoilla.

Ruudun aikana taidettiin useimmiten valittaa pätkimisestä tai siitä, että kuvanlaatu pomppi. No, eteenpäin on menty niistä ajoista, kun nykyään vikakohteita on vähintään kolminkertainen määrä.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Ishmael tyydyn tagaamaan sinut, kun en viitsi tehdä niin pitkää viestiä kuin kaikista lainauksista tulisi.

Tyydyn vastaamaan, että jokainen asiakas määrittelee itse oman odotustasonsa. Esimerkiksi minä olen ollut tyytyväinen toimintavarmuuteen omalla systeemilläni ja siihen, että peliä voi katsoa kaksi ihmistä yht'aikaa eri paikoissa suhteellisen kivuttomasti.

Mihin olen ollut tyytyväinen:
1) lähetykset
2) kattokamera
3) tekninen toteutus - minulla oli kauden aikana yksi katkos, joka oikeasti esti minua nauttimasta pelistä. Se on oikeasti aika vähän.
4) mielestäni parempi kuvanlaatu myös peruskäytössä kuin esim. Ruutu
5) asiantuntijoihin panostaminen studiossa
6) selostajissa parannusta aiempaan

Asioita, jotka vaativat petrattavaa:
1) kaikille komboille samat mahdollisuudet hyödyntää tekniikkaa
2) laskutus kuntoon
3) Telian oma viestintä aiheen ympärillä 2000-luvulle ja selittely pois vaan tilalle osaamista

Näin mä sen näen. Olen pääsääntöisesti itse ollut tyytyväinen asiakas ja olen valmis maksamaan tuon Liigapassin verran aivan heittämällä kuukaudessa saadusta tuotteesta. Nämä toki asioita, jotka jokainen kuluttaja määrittelee itse, mikä riittää hänelle ja mihin hän tyytyy.
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siitä syystä, että näihin on nyt tässä vaiheessa tekniset valmiudet olemassa. Mielekkäintä tuoda uudistuksia tarjolle heti kun mahdollista. Kehitys kehittyy jatkossakin!

//Niko

Ei kun teidän sivulla kyllä sanotaan se oikea syy, eli se, että sovelluksen, Chromecastin ja Apple TV:n käyttäjillä on liian pienet ruudut.
 

Telia

Jäsen
@Ishmael tyydyn tagaamaan sinut, kun en viitsi tehdä niin pitkää viestiä kuin kaikista lainauksista tulisi.

Tyydyn vastaamaan, että jokainen asiakas määrittelee itse oman odotustasonsa. Esimerkiksi minä olen ollut tyytyväinen toimintavarmuuteen omalla systeemilläni ja siihen, että peliä voi katsoa kaksi ihmistä yht'aikaa eri paikoissa suhteellisen kivuttomasti.

Mihin olen ollut tyytyväinen:
1) lähetykset
2) kattokamera
3) tekninen toteutus - minulla oli kauden aikana yksi katkos, joka oikeasti esti minua nauttimasta pelistä. Se on oikeasti aika vähän.
4) mielestäni parempi kuvanlaatu myös peruskäytössä kuin esim. Ruutu
5) asiantuntijoihin panostaminen studiossa
6) selostajissa parannusta aiempaan

Asioita, jotka vaativat petrattavaa:
1) kaikille komboille samat mahdollisuudet hyödyntää tekniikkaa
2) laskutus kuntoon
3) Telian oma viestintä aiheen ympärillä 2000-luvulle ja selittely pois vaan tilalle osaamista

Näin mä sen näen. Olen pääsääntöisesti itse ollut tyytyväinen asiakas ja olen valmis maksamaan tuon Liigapassin verran aivan heittämällä kuukaudessa saadusta tuotteesta. Nämä toki asioita, jotka jokainen kuluttaja määrittelee itse, mikä riittää hänelle ja mihin hän tyytyy.

Kiitos kommentistasi! On mukava nähdä, että positiivista löytyy pidempi lista kuin noita kehityslistalla ja toki meidänkin tiedossa olevia kipupisteitä :) Ja mitä niihin jälkimmäisiin tulee, niin ennen kaikkeahan asiakastyytyväisyys on meille se tärkein, ja se koostuu monesta pienestä ja isommasta palasesta. Näitä palasia jäsentelemme ja hiomme koko ajan, jotta ne sopivat jatkossa entista paremmin yhteen ja saamme rakennettua entistä paremman "tornin" niistä :) Tuotekehitys, palvelu, maksut, laskutus, tekniikka, nämä kaikki ja paljon muuta siis.
Moikka @Telia

Mitä aiotte tehdä tuolle järjettömälle viiveelle mikä on yhdistelmällä Chromecast + mobiilisovellus? Pahimmillaan se on noin kolme minuuttia. Aiotteko saada sen siihen 20-30 sekunnin haarukkaan mikä olisi vielä siedettävä?

Tähän ja kaikkeen muuhun Telia TV:seen ja Liigaan liittyen kannattaa tulla 10.6. Telia Yhteisöön linjoille, ja miksei vaikka jo nyt käydä heittämässä sinne kysymys, johon toivoo vastausta tuolloin, kun itse tuote- ja kehitysväki on niihin vastaamassa :)

// Tanja
 

444

Jäsen
@Telia
Voisitteko ystävällisesti vastata siihen kysymykseeni, jota olen nyt kolmisen viikkoa teiltä udellut? 12.5. esitin kysymyksen ensimmäisen kerran, ja sen jälkeen muutaman kerran uudestaan. Tekisi mieli verrata viivettä liigalähetysten viiveeseen, mutta joku voisi pitää sitä jopa mauttomana.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei Teliaa kiinnosta mikään muu kuin raha ja se, että saavat boxeja ja liittymiään pakkomyytyä. Kaikki tuo "asiakkaiden tyytyväisenä pitäminen on meille tärkeää" on paskanjauhantaa.

Turhaan täällä siis odotellaan vastauksia vähäänkään järkeviin kysymyksiin joissa vähänkin kritisoidaan Telian umpisurkeita toimintatapoja. Ainoastaan yltiöpositiiviset kehut ja palautteet huomioidaan.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Milloin Telia tiedottaa ensi kaudesta? Jos viime kaudellakin sitä tehtiin ilmapallojen ja rumpujen pärinöin, niin nyt sellaista oikeasti tarvittaisiin. Tietenkin, jos meinaatte samanlaisen huumoripläjäyksen laittaa, niin silloin ei tarvitse.

Samaan aikaan toisaalla voisitte tutustua miten muuan intialainen pulju hoitaa kriketin MM-kisojen televisionnin Eurooppaan, kun ovat sellaisesta sopineet.

- Rekisteröinti 30sek, meilejä ei tarvitse lukea eikä varsinkaan tehdä mitään sille vahvistukselle
- Maksu kortilla, saa asua missä haluaa vapaassa maailmassa
- Kuvaa ei saa pätkimään ellei itse paina vaikka pausea

Ja tälläisiä kaikenlaisia pikkujuttuja.
 

Telia

Jäsen
@Telia
Voisitteko ystävällisesti vastata siihen kysymykseeni, jota olen nyt kolmisen viikkoa teiltä udellut? 12.5. esitin kysymyksen ensimmäisen kerran, ja sen jälkeen muutaman kerran uudestaan. Tekisi mieli verrata viivettä liigalähetysten viiveeseen, mutta joku voisi pitää sitä jopa mauttomana.

Sähköpostilla aiheesta ei lähetetty mitään erillisiä viestejä, koska tilausprosessissa ei ollut tapahtunut mitään virhettä, ja asiakkaat saivat aivan oikeilla tiedoilla tilausvahvistukset. Tuosta maksuttomasta elokuun preseasonista ja syyskuun laskutuksesta keskusteltiin kuitenkin paljon myös tällä palstalla ja sosiaalisen median kanavissa. Lisäksi väännettiin asia rautalangasta myös meidän Liiga Yhteisössä.

Isossa kuvassa tämä kuvio tuntui olevan asiakkaille varsin selkeä, mutta onneksi asiasta oli paljon myös julkista keskustelua, niin varmasti tieto välittyi myös niille, jotka eivät olleet asiaa tiedostaneet.

// Tanja
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sähköpostilla aiheesta ei lähetetty mitään erillisiä viestejä, koska tilausprosessissa ei ollut tapahtunut mitään virhettä, ja asiakkaat saivat aivan oikeilla tiedoilla tilausvahvistukset. Tuosta maksuttomasta elokuun preseasonista ja syyskuun laskutuksesta keskusteltiin kuitenkin paljon myös tällä palstalla ja sosiaalisen median kanavissa. Lisäksi väännettiin asia rautalangasta myös meidän Liiga Yhteisössä.

Isossa kuvassa tämä kuvio tuntui olevan asiakkaille varsin selkeä, mutta onneksi asiasta oli paljon myös julkista keskustelua, niin varmasti tieto välittyi myös niille, jotka eivät olleet asiaa tiedostaneet.

// Tanja
Eli teidän mielestänne on täysin hyväksyttävää käyttää valheellista markkinointia, jos kuitenkin tilausvahvistuksessa asioista puhutaan oikein? Ei se mihinkään riitä, että keskustelupalstoilla asiaan otetaan kantaa, kun puhutaan valheellisesta markkinoinnista. Kyllä sellainen täytyy suoraselkäisesti myöntää ja tiedottaa asiakkaille siten, että viesti menee perille vaikka asiakas ei itse olisi hirveän aktiivinen asian suhteen.

Kun asiaa ei suoraselkäisesti myönnetä ja tiedoteta asiakkaille, niin virheellinen markkinointi muuttuu asiakkaiden näkökulmasta valheelliseksi markkinoinniksi. Tässä on vissi ero.

Kertoo aika paljon Telian yleisistä arvoista ja asiakkaiden kunnioituksen puutteesta.
 

Forest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Forest, Bruins
Sähköpostilla aiheesta ei lähetetty mitään erillisiä viestejä, koska tilausprosessissa ei ollut tapahtunut mitään virhettä, ja asiakkaat saivat aivan oikeilla tiedoilla tilausvahvistukset. Tuosta maksuttomasta elokuun preseasonista ja syyskuun laskutuksesta keskusteltiin kuitenkin paljon myös tällä palstalla ja sosiaalisen median kanavissa. Lisäksi väännettiin asia rautalangasta myös meidän Liiga Yhteisössä.

Isossa kuvassa tämä kuvio tuntui olevan asiakkaille varsin selkeä, mutta onneksi asiasta oli paljon myös julkista keskustelua, niin varmasti tieto välittyi myös niille, jotka eivät olleet asiaa tiedostaneet.

// Tanja
Nyt alkaa olemaan melkoista tuubaa.Ruotsalainen yhtiöhän Telia Oyj on ja siellä kyllä tällaiset selittelyt menee läpi jopa oikeudessa, mutta ehkä nyt kannattaisi täällä lahden tällä puolella yrittää edes KSL:n säännöksiä noudattaa. Voi muuten tulla vielä satikutia viranomaistaholta. Sinne suuntaa kannattaisi varmaan jo olemaan yhteydessä...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 444

444

Jäsen
Sähköpostilla aiheesta ei lähetetty mitään erillisiä viestejä, koska tilausprosessissa ei ollut tapahtunut mitään virhettä, ja asiakkaat saivat aivan oikeilla tiedoilla tilausvahvistukset. Tuosta maksuttomasta elokuun preseasonista ja syyskuun laskutuksesta keskusteltiin kuitenkin paljon myös tällä palstalla ja sosiaalisen median kanavissa. Lisäksi väännettiin asia rautalangasta myös meidän Liiga Yhteisössä.

Isossa kuvassa tämä kuvio tuntui olevan asiakkaille varsin selkeä, mutta onneksi asiasta oli paljon myös julkista keskustelua, niin varmasti tieto välittyi myös niille, jotka eivät olleet asiaa tiedostaneet.

// Tanja
Hei // Tanja.
Tässä vielä 12.5. // Katjan kertoma asia:

”Liiga-tuotteen tilaajille on lähetetty ennen Liigan starttia useampia asiakastiedotteita, joissa on laskutusta käsitelty sekä telia.fi että Telia Yhteisössä tilanteesta viestittiin avoimesti. Mikäli et ole saanut meiltä näitä tiedotteita, niin tarkistathan että sinulla on markkinointiluvat voimassa. // Katja”

Jompikumpi näistä ei pidä paikkaansa. Kumpi? Minulle ei ole tullut muita tiedotteita kuin tilausvahvistuksen jälkeen mainos, jossa puhutaan maksuttomasta pre-seasonista. Katjan mukaan tiedotteita on lähetetty ”useampia”. Kun pyysin saada nähdä näitä tiedotteita aikaleimoilla, niin keskustelu loppui siihen. Nyt hiljaisuus on murrettu ja sanotaan, ettei mitään tiedotteita ole lähetetty.

Olisiko mitenkään mahdollista saada yhdellä kertaa sellainen vastaus, joka A) vastaa kysymykseen ja B) pitää paikkansa? Tämä sekoilu kun tuntuu olevan Telian normaali. Vastaus riippuu aina vastaajasta, vaikka tällaisten asioiden pitäisi olla aina vastaajasta riippumattomia.
 

Telia

Jäsen
Eli teidän mielestänne on täysin hyväksyttävää käyttää valheellista markkinointia, jos kuitenkin tilausvahvistuksessa asioista puhutaan oikein? Ei se mihinkään riitä, että keskustelupalstoilla asiaan otetaan kantaa, kun puhutaan valheellisesta markkinoinnista. Kyllä sellainen täytyy suoraselkäisesti myöntää ja tiedottaa asiakkaille siten, että viesti menee perille vaikka asiakas ei itse olisi hirveän aktiivinen asian suhteen.

Kun asiaa ei suoraselkäisesti myönnetä ja tiedoteta asiakkaille, niin virheellinen markkinointi muuttuu asiakkaiden näkökulmasta valheelliseksi markkinoinniksi. Tässä on vissi ero.

Kertoo aika paljon Telian yleisistä arvoista ja asiakkaiden kunnioituksen puutteesta.

Mainoksen virhe silloin myönnettiin kyllä ja se korjattiin. Tästä laskutuksesta keskusteltiin myös täysin avoimesti usealla keskustelupalstalla, sosiaalisessa mediassa ja asiakaskohtaamisissa asiakaspalvelussa. Lisäksi tilausputkessa ei ollut virheitä, eli tilaussivulla oli ehdot näkyvillä täysin oikein ja asiakkaat sai täysin oikeanlaiset tilausvahvistukset. Kuten Tanjakin tuossa ylempänä kommentoi, niin tämä ei tuntunut olevan asiakkaille mitenkään epäselvä tilanne. Moni valitsi paketin tilaushetken sen mukaan, mitä pelejä halusi nähdä ja miten siitä halusi maksaa.

Tässä vielä liitteenä tilaussivun näkynä, jota ei käsittääkseni voi ymmärtää mitenkään väärin.

//Niko
 

Liitteet

  • liigapassi.PNG
    liigapassi.PNG
    94,9 KB · kertaa luettu: 395

Myrvold

Jäsen
En jaksa koko ketjua selata läpi, joten kysyn suoraan. Onko niin, että jos on yhdistelmäpaketti (Liigapassi + CMore urheilu) 39,90€/kk, niin siinä maksaa täyttä hintaa koko Liigan tauon ajan?

Onko sit järkevin vaihtaa paketti kesäksi pelkkään CMore urheiluun? Ja saa aktivoitua takaisin nykyiseen, kun kausi alkaa?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En jaksa koko ketjua selata läpi, joten kysyn suoraan. Onko niin, että jos on yhdistelmäpaketti (Liigapassi + CMore urheilu) 39,90€/kk, niin siinä maksaa täyttä hintaa koko Liigan tauon ajan?

Onko sit järkevin vaihtaa paketti kesäksi pelkkään CMore urheiluun? Ja saa aktivoitua takaisin nykyiseen, kun kausi alkaa?
Joo alusta asti tehtiin selväksi, että yhdistelmäpaketit laskuttavat joka kuukausi ilman poikkeuksia. Lisäksi ne ovat käsittääkseni aina määräaikaisia, joten niitä ei voi katkoa milloin haluaa.
 

Telia

Jäsen
En jaksa koko ketjua selata läpi, joten kysyn suoraan. Onko niin, että jos on yhdistelmäpaketti (Liigapassi + CMore urheilu) 39,90€/kk, niin siinä maksaa täyttä hintaa koko Liigan tauon ajan?

Onko sit järkevin vaihtaa paketti kesäksi pelkkään CMore urheiluun? Ja saa aktivoitua takaisin nykyiseen, kun kausi alkaa?

Joko silmääsi pisti tämä kesäajan kuvioista kertova blogi? Siellä mainitaan myös noista yhdistelmäpaketeista, eli niiden osalta hinnoittelu pysyy samana, koska monilla kanavilla on katsottavaa myös kesän aikana ja kaikki ohjelmakirjastot on myös käytettävissä Liigan osalta läpi kesän.

Mikäli tilauksesi on voimassa toistaiseksi, voit siihen toki halutessasi tehdä muutoksia. Kannattaa kuitenkin muistaa, että nämä yhdistelmäpaketit tulevat pitkässä juoksussa aina edullisemmaksi kuin erikseen tilatut paketit, siitäkin huolimatta, että rullaavat läpi vuoden samalla hinnalla

// Tanja
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Lisäksi tilausputkessa ei ollut virheitä, eli tilaussivulla oli ehdot näkyvillä täysin oikein ja asiakkaat sai täysin oikeanlaiset tilausvahvistukset.

Sitä en tiedä miten tilausputki menee, mutta miettikää nyt itsekin. Suomi on äidinkieleni ja silti aina oppii uusia sanoja. Mikä tilausputki?

Kannattaisiko se tilausputki poistaa valikoimistanne. Sitä ei kukaan halua, niin miksi se on teillä siellä. Tehkää tilaus missä vain tilataan.
 

444

Jäsen
Mainoksen virhe silloin myönnettiin kyllä ja se korjattiin. Tästä laskutuksesta keskusteltiin myös täysin avoimesti usealla keskustelupalstalla, sosiaalisessa mediassa ja asiakaskohtaamisissa asiakaspalvelussa. Lisäksi tilausputkessa ei ollut virheitä, eli tilaussivulla oli ehdot näkyvillä täysin oikein ja asiakkaat sai täysin oikeanlaiset tilausvahvistukset. Kuten Tanjakin tuossa ylempänä kommentoi, niin tämä ei tuntunut olevan asiakkaille mitenkään epäselvä tilanne. Moni valitsi paketin tilaushetken sen mukaan, mitä pelejä halusi nähdä ja miten siitä halusi maksaa.

Tässä vielä liitteenä tilaussivun näkynä, jota ei käsittääkseni voi ymmärtää mitenkään väärin.

//Niko
Yritetään vielä kerran. Tai itse asiassa niin pitkään, että oikeasti ymmärrän logiikkanne.
Tilasin paketin 17.4., jolloin tilausvahvistuksessa mainitaan laskutuksen alkaminen syyskuussa. Fine.
1.6. minulle lähetetään sähköpostia, jossa mainitaan suurella otsikolla ”Preseason-pelit maksutta”. Eli tässä kumotaan tilausvahvistuksen väittämä. Missä kohtaa minulla pitäisi hälytyskellojen soida, että tässä varmaan vähän mainostetaan pieleen? Millä logiikalla minun pitäisi tietää, että tämä tuoreempi tiedote ei kumoakaan aiempaa? Tätä ”Preseason-pelit maksutta” -väittämää ei ole kumottu yhdessäkään saamassani tiedotteessa. Miksei? Jos virhe kerta huomattiin ja siitä ilmoiteltiin kaiken maailman yhteisöissä ja jatkoajoissa, joita takuulla ei seuraa kuin murto-osa tilaajistanne, niin miksi siitä ei lähetetty tiedotetta tilaajille? Miksi? Ja miksi // Katja väittää, että niitä lähetettiin useampia kappaleita?

Tämä voi kuulostaa rasittavalta jankkaukselta, mutta otetaan nyt hypoteettinen tilanne: paketin tilasi kauden alla 50 000 ihmistä sillä ajatuksella, että ”Preseason-pelit maksutta”. Nyt heiltä kuitenkin veloitettiin koko kuukausi, eli 9,95€ tai 12,45€ ylimääräistä. Tämä kertaa 50 000 asettaa ylimääräisen laskutuksen jonnekin välille 497 500€ - 622 500€. Tässä kohtaa vähän hitaammatkin ymmärtävät, miksi halutaan pitää kiinni väittämistä, että ”ihan tarpeeksi tiedotettiin” ja ”tilausputkessa ei tapahtunut virhettä”. Aivan takuulla tapahtui. Minulle ei ole ilmoitettu missään vaiheessa henkilökohtaisesti luvatun maksuttoman Preseason-kauden osalta, että se ei olekaan maksuton. Vai ilmoitettiinko? Edelleen haluan nähdä ne useammat sähköpostit, joissa tämä on mainittu. Tai vaihtoehtoisesti oletan teidän myöntävän, että se väite oli valehtelua.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Yritetään vielä kerran...

@Telia Eikä sitä laskutusta oikeasti tiedetty varmasti edes Telian puolelta. Telian standilla myytiin maksutonta preseasonia. Sitten tänne alkoi tulemaan välillä tietoa että ei ehkä koko preseaon ole ilmainen. Soitto aspaan ja siellä sanottiin että heidän tietojen mukaan on ilmainen. Tämän jälkeen tänne alkoi jo kaikilta Telian tyypeiltä tulemaan tietoa että olikin jekku ja syyskuun preseason maksaa. Taas kerran soitto aspaan jossa sanottiin että maksut alkavat kun Liiga oikeasti alkaa eli syyskuun preseason olisikin ilmainen. Ensimmäinen lasku ja ei taas ollutkaan ilmainen. Kolmas soitto aspaan, että mikähän nyt on oikeasti se tilanne. Siellähän se sitten ensimmäisen kerran myös tiedettiin että ei tarkoitettu koko preseasonia mutta ei osattu sitä oikein kirjoittaa että vain puolikasta tarkoitettiin. Kun sanoin että oli myyty ilmaisena ja asia vielä kahteen kertaan aspasta varmistettu niin lupasivat kuunnella tallenteet. Sain soiton muutaman tunnin päästä takaisin ja siellä sanottiin että oli minulle myyty ilmaisena ne pelit ja lasku puolitettiin.

Tämä on siis Nikon mukaan tilanne mikä ei ole asiakkaalle epäselvä? Mulle ei tullut yhtäkään tiedoitetta missä se mainos olisi korjattu. Täältä sen sai lukea ja koitin aspasta kahteen kertaan huonoin tuloksin varmistaa.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Telia soitti minulle ihan vain kysyäkseen liigakauden kokemukset, mitään ei yritetty myydä. Positiivista siis heti alkuun. Tässä ranskalaiset viivat puhelusta:

- Käytettävyydestä on tullut Telialle niin paljon palautetta että se parantunee ensi kaudelle (android tv, html5 jne.)
- laskutuskuvio on toinen asia joka muuttunee, tilanne lienee tulossa "Netflix" -tyylinen korttilaskutus

- Sen sijaan UHD laatu pysyy Telian muoviboksin takana tulevaisuudessa visusti, tämä sanottiin kohtuu suoraan

Nämä siis minun tulkinnat puhelusta. Jos Telia todella saa tuon laskutuksen tälle vuosituhannelle, ja parantaa tuota käytettävyyttä mm. Androidtv-apilla, olen erittäin tyytyväinen. Aikataulu tässä silti edelleen pelottaa, ollaanko valmiita syksyllä... kun tuntuu että koko viime kaudella ei oltu valmiita.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Yritetään vielä kerran. Tai itse asiassa niin pitkään, että oikeasti ymmärrän logiikkanne.
Tilasin paketin 17.4., jolloin tilausvahvistuksessa mainitaan laskutuksen alkaminen syyskuussa. Fine.
1.6. minulle lähetetään sähköpostia, jossa mainitaan suurella otsikolla ”Preseason-pelit maksutta”. Eli tässä kumotaan tilausvahvistuksen väittämä. Missä kohtaa minulla pitäisi hälytyskellojen soida, että tässä varmaan vähän mainostetaan pieleen? Millä logiikalla minun pitäisi tietää, että tämä tuoreempi tiedote ei kumoakaan aiempaa? Tätä ”Preseason-pelit maksutta” -väittämää ei ole kumottu yhdessäkään saamassani tiedotteessa. Miksei? Jos virhe kerta huomattiin ja siitä ilmoiteltiin kaiken maailman yhteisöissä ja jatkoajoissa, joita takuulla ei seuraa kuin murto-osa tilaajistanne, niin miksi siitä ei lähetetty tiedotetta tilaajille? Miksi? Ja miksi // Katja väittää, että niitä lähetettiin useampia kappaleita?

Tämä voi kuulostaa rasittavalta jankkaukselta, mutta otetaan nyt hypoteettinen tilanne: paketin tilasi kauden alla 50 000 ihmistä sillä ajatuksella, että ”Preseason-pelit maksutta”. Nyt heiltä kuitenkin veloitettiin koko kuukausi, eli 9,95€ tai 12,45€ ylimääräistä. Tämä kertaa 50 000 asettaa ylimääräisen laskutuksen jonnekin välille 497 500€ - 622 500€. Tässä kohtaa vähän hitaammatkin ymmärtävät, miksi halutaan pitää kiinni väittämistä, että ”ihan tarpeeksi tiedotettiin” ja ”tilausputkessa ei tapahtunut virhettä”. Aivan takuulla tapahtui. Minulle ei ole ilmoitettu missään vaiheessa henkilökohtaisesti luvatun maksuttoman Preseason-kauden osalta, että se ei olekaan maksuton. Vai ilmoitettiinko? Edelleen haluan nähdä ne useammat sähköpostit, joissa tämä on mainittu. Tai vaihtoehtoisesti oletan teidän myöntävän, että se väite oli valehtelua.


Huh, tuntuu kuin Telian kanssa asioivat olisivat tekemisissä vanhan kunnon neuvostobyrokratian kanssa, jossa asiat ovat heidän näkökulmastaan loistavasti, mutta mikään ei kuitenkaan toimi asiakkaalle päin. Viime syksynä otin preseasonin testiin, mutta kun tekniset vaikeudet käytännössä tuhosivat sen lähes täysin, niin päätin jättää Telian Liiga -lähetykset väliin ja hyvä kun näin tein. Tosin olisin halunnut seurata Liigaa, mutta en viitsinyt ruveta kamppailemaan teknisten ongelmien ja huonon kuvan kanssa koska niin paljon niitä näytti olevan Jatkiksen keskustelupalstan perusteella.

Olen kuitenkin seurannut silloin tällöin kauden mittaan tätä keskustelupalstaa (jossa on muuten tällä hetkellä kunnioitettavat 385 sivua) ja ihmetellyt, että kuinka vieläkään Telia ei saa systeemejä toimimaan sujuvasti niin markkinoinnin, tilauksen, tekniikan kuin maksatuksenkaan osalta. Itse otin Viaplayn ja CMore:n hetkellisesti käyttöön tässä keväällä (MM-kisat ja NHL pleijarit) eikä mitään vaikeuksia ollut millään tavalla. Aiemmin oli Netflix ja se toimi myös loistavasti omalla väliin hieman heikollakin modeemi/SIM-kortti yhteydellä. Tilaaminen oli helppoa ja tilauksesta poistuminen vielä helpompaa ja kuva oli hyvä koko ajan.

Nyt jälleen harkitsen, että mitä syksyllä tekisin, mutta jos tilanne jatkuu samanlaisena sekoiluna, niin onneksi sentään asiakas voi päättää mitä palveluja hän haluaa käyttää. Luulisi, että Liiga, joka saa valtavan huonoa PR:ä Telian kaikista sekoiluista, puuttuisi asiaan jo pelkästään sopimusteknisesti, sillä kai siellä on oltava joku klausuuli palvelun laadusta, jonka sen on täytettävä, että yleensä koko Liiga -tuotetta saa välittää markkinoille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös