Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 475 543
  • 21 682

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuo minuuttien viive ja selitykset sen osalta ovat jopa huvittavia. :) Livevetojen pelaamisprosenttini tippui kauden aikana 95 %.

Katson MM-kisoja CMoren applikaatio + Chromecast kombinaatiolla (sovellusta lukuunottamatta samat laitteet, sama internetyhteys ja sama foliohattu päässäni kuin liigaa Telialta katsellessani). Viive on ihan minimissä, voin illalla kellottaa tarkempia lukuja, mutta niin pieni, ettei siihen edes kiinnitä huomiota eikä otteluseurantaketjussa spoilaannu. Enkä ole kertaakaan joutunut resetoimaan laitteita

Sama huomio samalla kombolla! Viive on tosiaan CMorella todella pieni, oikeastaan mitätön. Syystä tai toisesta Telia-sovelluksella viive on huomattavasti suurempi, eikä esim Live-vetoa voi pelata.
 

Surmanajaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
ja kaiken tämän takana on vanhanaikaiset huonot teknologiaratkaisut joissa telia roikkuu kynsin hampain kiinni. Ilmeisesti teliatv:n palvelimilla on videoiden jakamiseen ja suojaamiseen hankittuna jokin rakaisu 1990 luvulta. tätä ei osata/kyetä/haluta muuttaa, pakotetaan vain asiakkaat käyttämään sellaisia ratkaisuja joilla tuon purkkaliiman suoltamaa kuvaa saa katsottua. Ilmeisesti tämä HTML5 soitinkin on vain suuri kusetus, pojat on virittäneet drm & videocodecit tuonne IE:lle ja käärineet sen uuteen kuoreen, nyt sitten kusisukassa ihmettelevät miten helvetissä tuon virityksen saisi toimimaan jossain muuallakin.
ihmisten mielenkiinto suunnataan sensijaan UHD lähetyksiin, joita niitäkin jaellaan erittäin rajatulle asiakassegmentille. Mä en yksinkertaisesti tajua miksi 1080p kuvavirtaa ei voida jakaa asiakkaille. Toinen sumutus oli tuo mullistava äänimaailma, hah ei mitään uutta, ainoastaan hallinääniraita valittavissa niin et pääsi eroon selostuksesta niin halutessaan.
Studio konsepti muuttui hieman, mutta melkoista kanavasurffausta tuli kun erätauolla aina vaihdoit kanavaa saadakses studion,... ei kauhean toimiva konsepti.
Ennustan että ensikausi mennään täsmällee samoilla ongelmilla kuin edellinenkin, mitään parannuksia ei tulla saamaan, on hyvä on, luultavasti tuota UHD kokeilua jatketaan ja telia tuuppaa niille onnellisille jotaka heidän verkossaan ovat viikon UHD pelin... lämmittää yhtä hyvin ku housuunsa kusis.
Mä olen erittäin pettynyt telian tuottamaan Liiga tuotteeseen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Saas nähdä kuinka asiantuntijat vastaavat.

Saas nähdä mitä asiakkaat kysyvät. Kysymykset ovat tiukasti moderoituja ja asiallinenkin, mutta vaikea kysymys ei tule saamaan vastausta. Ainakaan kunnollista.

Tai sitten sitä samaa mitkä olemme jo kuulleet kuten vaikka:

- Tuleeko teille mahdollisuutta tilata palvelua ulkomaille?
- Tällä hetkellä se ei valitettavasti ole mahdollista, mutta arvostamme kaikkia potentiaalisia asiakkaitamme ja tutkimme asiaa

Tämän tilaisuuden uuden informaation arvo tulee olemaan tasan nolla. Tai koko syy järjestää tämä on se, että lupauksia saataneen roppakaupalla. Kukaan ei tule kertomaan mikä meni pieleen viime kaudella. Eikä mitään konkreettista miten ja kenen toimesta asiat oikeasti saataisiin toimimaan.

Oma kysymykseni voisi olla miten teillä menee kesälomat vai voisiko niitä siirtää ja saada kaiken valmiiksi kauden alkuun. Sitten syyskuussa ehtisi vielä äkkilähdölle etelään, kun homma pyörii pienemmälläkin miehityksellä.

Maailma on täynnä firmoja ja aloja missä ollaan koko kesä hommissa ja pidetään sitten lomaa, kun tuote on valmis esimerkiksi joulumarkkinoille. Kesällä ne tuotteet tehdään varastoon eikä marraskuun lopussa mietitä mitä tässä pitikään tehdä ennen joulua, sehän on jo ihan kohta.
 

Telia

Jäsen
Jos nyt oikeasti ymmärrän oikein niin asiakkaan täytyy itse aktivoida tuo preseason ilmaisetukin :D Luopukaa nyt tuosta oikeasti - ei mitään järkeä.

Juurikin näin. Kuten tässä artikkelissa on kerrotukin, niin ne asiakkaat joilla ehdot täyttyy, voivat aktivoida ilmaisen elokuun preseason paketin. Tällainen toteutus siitä syystä, että tuota myydään kaikille hintaan 14,90e, mutta ehtojen mukaisesti passin voimaan jättäneet asiakkaat saavat sen käyttöönsä maksutta. Tämä tulee olemaan helppo napsauttaa käyttöön ja infotaan asiasta tarkemmin, kun tilaus on mahdollista tehdä.

//Niko
 
Jep, kun en katkaise tilausta niin se jatkuu seuraavaan kauteen automaattisesti. Mutta ei, on muistettava/osattava kuitenkin kikkailla jo voimassa olevaan tilaukseen joku vahvistus. Miten vitussa voi joka asia käydä näin kankeesti? Luulisi että jos sulla on tilaus voimassa niin silloin se on.
On tää touhua. Saatanan monopoli.
 

Telia

Jäsen
Jep, kun en katkaise tilausta niin se jatkuu seuraavaan kauteen automaattisesti. Mutta ei, on muistettava/osattava kuitenkin kikkailla jo voimassa olevaan tilaukseen joku vahvistus. Miten vitussa voi joka asia käydä näin kankeesti? Luulisi että jos sulla on tilaus voimassa niin silloin se on.
On tää touhua. Saatanan monopoli.

Eiiiiii näin. Ensi kauden sarjapelit alkaa pyörimään normaalisti nykyisellä tilauksella, kun ei ole passia katkaissut. Ainoa mikä pitää itse aktivoida käyttöön on elokuun preseason paketti, jos näitä pelejä haluaa katsella.

//Niko
 

tii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hei Niko (tai Telia),

miksi elokuun preseason paketti pitää aktivoida itse käyttöön?

Asiakkaan näkökulmasta tämä tuntuu ylimääräiseltä ärsyttävältä kiusalta. Kun kerran kyseessä on ilmainen kaikille tilauksen kesäksi voimaan jättäneille tarkoitettu etu/houkutin, niin sen olisi tarkoituksenmukaisinta aueta automaattisesti ilman erillisiä toimenpiteitä. Teknisesti automaation pitäisi olla helppoa.

Mitä hyötyä Telia saa siitä, että asiakkaat pakotetaan tekemään ylimääräisiä toimenpiteitä saadakseen heille automaattisesti kuuluvan edun?

Nähdäkseni teidän etujenne mukaista olisi toimittaa tämä etu kaikille sujuvasti ilman erillisiä ärsyttäviä toimenpiteitä, jotta mahdollisimman usea haluaisi jättää tilauksen voimaan jatkossakin kesäisin.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Mun mielestä olis paljon hauskempaa, jos nuo ilmaiset elokuun preseason pelit pitäisi aktivoida Telia KesäKisaPassilla, joka tarkoittaa sitä, että pitää hakea leima vähintään viidestä eri Telian toimipisteestä, kartongista tehtyyn passiin. Kun leimat on täynnä, se passi vietäisi kuudenteen toimipisteeseen, josta saa koodin 666, jolla asiakas voi kotona itse näppärästi yhdellä klikkauksella napsauttaa ilmaiset pelit käyttöönsä. Koodin käyttöä varten pitää ladata erillinen TeliaLovesKesäKisaPassi#preseason sovellus, jonka saa kätevästi ladattua mobiililaitteisiin.

Ideaa saa vapaasti käyttää Telia, welcome to 2019. :)
 
Eihän tämä ole enää s**tana todellista... Kai te lähetätte kaikille, siis ihan kaikille viestiä tästä? Ettei jengi tarvi ihmetellä kun pitsiturnaus alkaa ja miksei pelit näy. Siinä on sitten taas asiakaspalvelijat kusessa kun tuhansia soittelee ja pitää sitten vielä odotella että palvelu aktivoituu. Ootte kyllä helvetin hämmentävä firma.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos joku tosiaan vielä ihmettelee miksi asiat ei toimi, niin laitetaan tähän Wikipediasta kappale:

"Yhtiön historia ulottuu vuoteen 1917 asti, jolloin perustettiin valtion Lennätinlaitos, Venäjän keisarikunnan hallinnoima Lennätinlaitos oli toiminut Suomessa jo vuodesta 1855. Vuonna 1927 lennätinlaitos yhdistettiin Postiin."

Ei kannata ihmetellä miksi tietojärjestelmät on joltain vuodelta.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Ei nyt helvetti, terkkuja tuosta ideasta vastanneelle Telian vatipäälle että saatko ihan palkkaa tuosta ajatustyöstä?
Tämä Telian ideariihi on pidetty kokovartalolobotomiasta nauttineiden kevätristeilyn yhteydessä alustavasta totetuksesta päätellen.

Eihän noin paskaa ideaa pystyisi edes selvinpäin keksimään vaikka kuinka paljon yrittäisi.

Naurattaa, säälittää ja huvittaa samaan aikaan.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Juurikin näin. Kuten tässä artikkelissa on kerrotukin, niin ne asiakkaat joilla ehdot täyttyy, voivat aktivoida ilmaisen elokuun preseason paketin. Tällainen toteutus siitä syystä, että tuota myydään kaikille hintaan 14,90e, mutta ehtojen mukaisesti passin voimaan jättäneet asiakkaat saavat sen käyttöönsä maksutta. Tämä tulee olemaan helppo napsauttaa käyttöön ja infotaan asiasta tarkemmin, kun tilaus on mahdollista tehdä.

//Niko

En todella halua kiusata sinua, koska sinä olet tätä Telian hommaa hoitanut hyvin asiakkaiden suuntaan ja olet täällä usein kommentoinut hyvin ja järkevästi. Haluan siis kirjoittaa tämän lauseen tähän ensin, jotta et missään nimessä ajattelisi, että se, mitä seuraavaksi sanon kohdistuisi jotenkin sinuun.

Viekää nyt hyvänen aika viestiä eteenpäin, että ei todellakaan tuollaisia systeemejä. Olette varmasti itsekin siellä asiakkaita ja ymmärrätte, että tuo on ihan helkkarin huono idea. Tai no, madalletaan vähän, että tämä on minun mielestäni käsittämätön idea.

Koko kesäkauden laskutus on ollut alusta loppuun yksi farssi. Ensin lanseerataan tällainen maata mullistava systeemi, jossa asiakkaan ei tarvitse itse huolehtia yhtään mistään vaan passit loppuu laskuttumasta itsekseen kesäkauden ajaksi. En tiedä, kuka siellä tuon idean kehitti ja ajoitteko miinaan missä vaiheessa sen kanssa, mutta annan oman vahvan analyysin siitä, että kesäkauden laskutusta suunniteltaessa ei ollut vielä ihan täyttä ymmärrystä niistä kaikista paketeista, jotka itse tulette lanseeraamaan Liigan ympärille. On tosi hyviä yhdistelmäpaketteja - Viasat Urheilua ja Liigaa jne. jne. Näissä on määräajat ja paketit on hinnoiteltu järkevästi, jolloin asiakkaalle myös hyvä diili, vaikka sitten laskuttuisi koko ajan.

Mutta sitten se itse perustuote eli joukkuepassi & Liigapassi ovat näiden päättömien laskutuskoukeroiden vuoksi aivan kuralla. Se, minkä piti olla asiakkaalle helppoa niin se onkin nyt tehty niin helkkarin monimutkaiseksi, että terve. Siis sanokaa nyt ihan oikeasti, mikä idea on siinä, että asiakas, joka noudattaa kaikkia teidän ohjeita ja pitää passit voimassa koko toukokuun ja maksaa kiltisti eikä päätä passiaan - nyt haluan myös huomioida, että Liigapassia ruvetaan ensi kaudella veloittamaan täysin samalla tavalla heti syyskuun alusta, jolloin joukkue- tai liigapassin tilaaja maksaa niistä treenipeleistä joka tapauksessa.

Se, että saat ELOKUUN pelit ilmaiseksi vaatii sinulta ilmaisen edun aktivoinnin ja muutoin laskutus vaan jatkuu 1.9. Se, että laskutuksen ja ilmaisien etupelien suhteen on viime kesästä alkaen annettu jatkuvasti erilaista ja harhaanjohtavaa tietoa + jälkikäteen väitetään, että ei oltu annettu harhaanjohtavaa tietoa, on jotain tosi absurdua.

Esimerkiksi itse tilasin Liigapassin ennakkotilaajana HETI, kun se viime vuonna oli mahdollista. Siinä vaiheessa luki, että asiakas katsoo VELOITUKSETTA treenipelit, jonka jälkeen tarina muuttui elokuussa ja yht'äkkiä olikin puhuttu koko ajan vain elokuun peleistä. Seuraavaksi jo syksyllä kysyttiin, että miten nuo passien laskutukset menee, jos oman joukkueen pelit loppuu jne. ja näihinkin sanottiin, että on annettu tietoa, jota sitten tarkennettiin oikeasti vasta tammi-maaliskuussa kunnes viimein tuli tieto, että veloitetaan puolet kuukaudesta jne.

Laittakaa laskutus kuntoon - läpinäkyväksi ja normaaliksi. Nuo on järjestelmäjuttuja, jotka voi kyllä tehdä. Kysymys ei siis ole siitä, etteikö tuota saisi toimimaan automatiikalla vaan siitä, että tämän halutaan olevan näin saatanan koukeroista.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Miten tää homma nyt oikein menee?
Kun mulla oli Liigapassi 24,90€/kk ja lopetin sen heti kun pelit ratkesivat niin toukokuun maksuksi jäi noin 4€? Jos en olisi lopettanut, niin olisin saanu "ilmaiseksi" 14,90€ maksavan elokuun. Eli lopulta olisin kuitenkin maksanut sen 5€ enemmän "ilmaisesta" kuukaudesta. Toivottavasti jotain on mennyt ohi eikä ihan noin olisi mennyt. Toisaalta CHL:ssä pelaavan joukkueen fani ei tuolla preseasonilla mitään tee kun todennäköinen määrä pelejä omalle joukkueelle Telian kautta on yksi.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Miten tää homma nyt oikein menee?
Kun mulla oli Liigapassi 24,90€/kk ja lopetin sen heti kun pelit ratkesivat niin toukokuun maksuksi jäi noin 4€? Jos en olisi lopettanut, niin olisin saanu "ilmaiseksi" 14,90€ maksavan elokuun. Eli lopulta olisin kuitenkin maksanut sen 5€ enemmän "ilmaisesta" kuukaudesta. Toivottavasti jotain on mennyt ohi eikä ihan noin olisi mennyt. Toisaalta CHL:ssä pelaavan joukkueen fani ei tuolla preseasonilla mitään tee kun todennäköinen määrä pelejä omalle joukkueelle Telian kautta on yksi.
Nopea laskelma

Nyt maksoit noin 4,00 euroa toukokuulta. 13,90 euroa olisi ollut muutoin toukokuun laskun summa. Erotus on 9,90 euroa sinun hyväksesi. Syyskuun laskun summa olisi ollut 24,90 euroa, mutta kun otat paketin käyttöön vasta ensimmäiseen sarjapeliin, niin säästät arviolta puolet tuosta 24,90 eurosta, eli sovitaan vaikka 12,45 euroa.

Säästösi on siis toukokuulta 9,90 euroa + 12,45 euroa syyskuulta. Yhteensä siis 22,35 euroa.

Toisin sanoen Telia yritti laskuttaa sinulta 22,35 euroa harjoituspeleistä. Jos olisit nähnyt tuolla 22,35 eurolla sen yhden mainitsemasi harjoituspelin, niin mielestäni tuo on asiakkaiden huijaamista.

Eikö kanta-asiakkailta pitäisi laskuttaa kauden ulkopuolella vähemmän eikä enemmän?!
Tuon 22,35 euroa, kun kertoo vaikka 50 000 asiakkaalla, niin puhutaan jo yli miljoonasta eurosta.

Saatanan vaikeaa, ylimielistä ja etenkin kanta-asiakkaiden aliarvioimista tuo Telian toiminta on...
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
Nopea laskelma

Nyt maksoit noin 4,00 euroa toukokuulta. 14,90 euroa olisi ollut muutoin toukokuun laskun summa. Erotus on 10,90 euroa sinun hyväksesi. Syyskuun laskun summa olisi ollut 24,90 euroa, mutta kun otat paketin käyttöön vasta ensimmäiseen sarjapeliin, niin säästät arviolta puolet tuosta 24,90 eurosta, eli sovitaan vaikka 12,45 euroa.

Säästösi on siis toukokuulta 10,90 euroa + 12,45 euroa syyskuulta. Yhteensä siis 23,35 euroa.

Toisin sanoen Telia yritti laskuttaa sinulta 23,35 euroa harjoituspeleistä. Jos olisit nähnyt tuolla 23,35 eurolla sen yhden mainitsemasi harjoituspelin, niin mielestäni tuo on asiakkaiden huijaamista.

Eikö kanta-asiakkailta pitäisi laskuttaa kauden ulkopuolella vähemmän eikä enemmän?!
Tuon 23,35 euroa, kun kertoo vaikka 50 000 asiakkaalla, niin puhutaan jo yli miljoonasta eurosta.

Saatanan vaikeaa, ylimielistä ja etenkin kanta-asiakkaiden aliarvioimista tuo Telian toiminta on...
Tarkkuutta: toukokuun hinta olisi ollut 13,90 €.

Mutta tuossahan tuo on tiivistettynä. Tähän vielä lisätään se Telian hihavakiohimmeli eli joku ylimääräinen ja tarpeeton jäynä; tässä tapauksessa se että joutuisi itse aktivoimaan tilaukseen sisältyvän osan. Ei siis riitä, että maksat niistä ilmaisista peleistä, vaan joudut myös erikseen aktivoimaan sen. Enkä ihmettelisi, jos heinäkuussa julkistetaan joku uusi ja mullistava äppi, johon täytyy luodan Telia TV:n kautta tunnarit (eivät saa olla samat), joilla saadaan äppi aktivoitua ja sillä aktivoitua harjoituspelit. Mutta eihän Telia mitään tuollaista keksisi, eihän? Eihän? Eihän...
 

Virén

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montréal Canadiens
Onko vielä ollut visioita mahdollisesti tulevista 4K lähetyksistä? Käsittääkseni muutama Kärppien peli nähtiin viime kaudella kaapelikortin kautta. Toivoissani olisi nähdä 4K lähetyksiä PC:n kautta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös