Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 474 549
  • 21 681

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Tuo minuuttien viive ja selitykset sen osalta ovat jopa huvittavia. :) Livevetojen pelaamisprosenttini tippui kauden aikana 95 %.

Katson MM-kisoja CMoren applikaatio + Chromecast kombinaatiolla (sovellusta lukuunottamatta samat laitteet, sama internetyhteys ja sama foliohattu päässäni kuin liigaa Telialta katsellessani). Viive on ihan minimissä, voin illalla kellottaa tarkempia lukuja, mutta niin pieni, ettei siihen edes kiinnitä huomiota eikä otteluseurantaketjussa spoilaannu. Enkä ole kertaakaan joutunut resetoimaan laitteita tai naapurin mummoa uudestaan.

Lisäksi kuvanlaatu ei puuroudu minuuteiksi joka kerta, kun puhelimeeni tulee joku viesti tai ilmoitus (jaan nettiyhteyden puhelimen kautta, riittää kaikkiin muihin käyttötarkoituksiin paitsi TeliaTV)., Telian sovellusta käyttäessä näin tapahtuu joka ikinen kerta. En ymmärrä, kuinka vaikeaa herran vuonna 2019 on rakentaa toimiva sovellus, mutta ilmeisesti se on kovin haasteellista. Olispa CMore Liigan uusi koti. Tai Viaplay. Tai Ruutu. Tai Netflix.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En ymmärrä, kuinka vaikeaa herran vuonna 2019 on rakentaa toimiva sovellus, mutta ilmeisesti se on kovin haasteellista.

Viime kesänä olin ruotsalaisten kanssa projektissa ja Outlookiin tuli kehittäjältä viesti olen seuraavat kuusi viikkoa lomalla.

Eihän se ole haasteellista vaan siitä kiinni, että joku tekisi jotain.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
@Telia mites se HTML5? Minkä vuoden talvella se on tulossa?
Telian maaliskuisen postauksen mukaan HTML5-tuen pitäisi laajentua muillekin selaimille kuin IE11 ja Edge "vielä tämän vuoden aikana". Tuon jälkeen ei kai uutta tietoa ole asian tiimoilta tihkunut. Toki kun ottaa huomioon, miten kaiken piti olla valmista jo taakse jääneen kauden alussa niin henkeä ei tuon suhteen kannata pidätellä. Aikatauluilla on mahdollisuus venyä ja paukkua.

Telia kirjoitti:
Telia TV:n uusi HTML5-pohjainen soitin saadaan ensimmäisenä Internet Explorer 11 ja Edge-selaimille ja vielä tämän vuoden aikana selaintuki laajenee muillekin selaimille, jolloin kaikilla tärkeimmillä selaimilla on käytössä täysin liitännäisvapaa soitin. Tämä mahdollistaa yhteinäisen katselukokemuksen riippumatta siitä, millä selaimella tai käyttöjärjestelmällä katsot Telia TV:tä

Telia TV:n HTML5 soitin on täällä (Linkki Telia Yhteisöön)
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Tää IE:lle/Edgelle kehittäminen ensimmäisenä (HTML5) on vähintäänkin mielenkiintoista, kun Edgekin on siirtymässä Chromiumiin, joka on siis myös Chromen konepellin alla.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Tää IE:lle/Edgelle kehittäminen ensimmäisenä (HTML5) on vähintäänkin mielenkiintoista, kun Edgekin on siirtymässä Chromiumiin, joka on siis myös Chromen konepellin alla.

Silverlightin päälle kehittäminen on ollut yhtä lailla mielenkiintoista, kun muu maailma on siirtynyt HTML5:een.

Tuttua ja taattua Telia(TM)-laatua siis.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Silverlightin päälle kehittäminen on ollut yhtä lailla mielenkiintoista, kun muu maailma on siirtynyt HTML5:een.

Tuttua ja taattua Telia(TM)-laatua siis.
Vaikka olen samaa mieltä Silverlightin valinnan tyhmyydestä, niin kannattaa muistaa, että se ei ollut ihan niin outo valinta silloin, kun tuo valinta tehtiin. Käsittääkseni nykyäänkin käytössä olevan Telia TV:n Silverlight-pohja on tehty jo vuosikausia sitten. Samoihin aikoihin sitä käytettiin laajalti muuallakin, mutta muut palvelut ovat suosionsa myötä siirtyneet eteenpäin jo aikoja sitten.

Sen sijaan tämä IE/EDGE -räpellys ja valinta sen suhteen on tehty joskus viime syksynä, eli sitä on huomattavasti vaikeampi ymmärtää.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Vaikka olen samaa mieltä Silverlightin valinnan tyhmyydestä, niin kannattaa muistaa, että se ei ollut ihan niin outo valinta silloin, kun tuo valinta tehtiin. Käsittääkseni nykyäänkin käytössä olevan Telia TV:n Silverlight-pohja on tehty jo vuosikausia sitten. Samoihin aikoihin sitä käytettiin laajalti muuallakin, mutta muut palvelut ovat suosionsa myötä siirtyneet eteenpäin jo aikoja sitten.

Sen sijaan tämä IE/EDGE -räpellys ja valinta sen suhteen on tehty joskus viime syksynä, eli sitä on huomattavasti vaikeampi ymmärtää.

Piti ihan tarkistaa faktoja. Silverlightin viimeisin versio julkaistu 2011 ja 2013 lopetettu kehitys. Ei oikein voi millään turvautua tuohon että kun vuosia sitten muutkin teki tyhmästi, niin tämä semi-ok. Pelkästään oman voiton maksimointia jos ei viitsi siirrytä uuteen tässä karvan vajaa 10v aikana, kun vanhakin toimii (jos toimii).
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Piti ihan tarkistaa faktoja. Silverlightin viimeisin versio julkaistu 2011 ja 2013 lopetettu kehitys. Ei oikein voi millään turvautua tuohon että kun vuosia sitten muutkin teki tyhmästi, niin tämä semi-ok. Pelkästään oman voiton maksimointia jos ei viitsi siirrytä uuteen tässä karvan vajaa 10v aikana, kun vanhakin toimii (jos toimii).
Kuten sanoin, niin Silverlightin valinta oli silti mielestäni typerä. Ei siitä pääse mihinkään. Halusin vain hieman tarkentaa, kun joillain vaikuttaa olevan sellainen käsitys, että Telia olisi valinnut Silverlightin pohjaksi tässä parin vuoden sisällä. Se ei olisi ollut enää typerää, vaan totaalisen idioottimaista.

Telia ei ole siirtynyt Silverlightista pois todennäköisesti sen vuoksi, että ennen liigaa Telia TV:n käyttö oli varsin minimaalista. Jos sitä ei käytetä, niin ei asiakkaitakaan kiinnosta. Ei tämäkään silti vie sitä tyhmyyttä Telialta pois.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kuten sanoin, niin Silverlightin valinta oli silti mielestäni typerä. Ei siitä pääse mihinkään. Halusin vain hieman tarkentaa, kun joillain vaikuttaa olevan sellainen käsitys, että Telia olisi valinnut Silverlightin pohjaksi tässä parin vuoden sisällä. Se ei olisi ollut enää typerää, vaan totaalisen idioottimaista.

Tietyllä tavalla on hieman mahdollista nähdä miksi Silverlight. Se ei silti poista sitä, että liian isot firmat tietävät itsekin tekevänsä tyhmyyksiä, mutta asialle ei muka jotenkin voida mitään.

Tietenkään tavallisen duunarin ei kannata riskeerata omaa palkkaansa liikaa valittamalla, jos ei halua etsiä uusia hommia. On sitä silti joskus tullut ohi mennen pomojenkin kanssa vähän juteltua erilaisista ei niin hyvin toimivista asioista ja vastaukset ovat luokkaa "no joo, mutta tää on meillä vähän tälläistä."

Sen sijaan asialle pitäisi voida tehdä jotain.
 

444

Jäsen
Liiga-tuotteen tilaajille on lähetetty ennen Liigan starttia useampia asiakastiedotteita, joissa on laskutusta käsitelty sekä telia.fi että Telia Yhteisössä tilanteesta viestittiin avoimesti. Mikäli et ole saanut meiltä näitä tiedotteita, niin tarkistathan että sinulla on markkinointiluvat voimassa. // Katja
@Telia
Olen pyytänyt useita kertoja saada nähdäkseni näitä ”useampia asiakastiedotteita”, mutta toistaiseksi pyynnöt ovat kaikuneet kuuroille korville. Markkinointiluvat ovat olleet aina voimassa, mutta ainuttakaan tiedotetta sähköpostiin ei ole tullut. Ei myöskään etanapostilla, faksilla, tekstiviestillä, puhelinsoitolla, savumerkeillä, lennätinlaitteella eikä viidakkorummulla. Joten voisitteko nyt julkaista niitä tiedotteita päivämäärineen, niin näkisin mistä on kyse.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ford antaa kenkää 7000:lle mikä on kymmenisen prosenttia koko henkilöstöstä.

"Irtisanomisten tavoitteena on tehostaa Fordin toimintaa leikkaamalla kustannuksia, vähentämällä byrokratiaa, nopeuttamalla päätöksentekoa ja karsimalla vähiten tuottavia osia."

Kyllä tämä vain liittyy Teliaankin sillä tavalla, että keinot tiedetään miten homman saisi tehtyä ja pelit näkymään ilman pahaa viivettä.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Poimin tämän tuolta Telian foorumilta ja meinasin jo vähän nauraa:
*Maksuttoman elokuun preseasonin ehdot
- Sinulla tulee olla tilattuna Liiga-passi, Joukkuepassi, All Stars -passi tai jokin Liigan yhdistelmäpaketti
- Joukkuepassi, Liiga-passi tai All Stars -passi tulee olla tilattuna 1.5. mennessä ja voimassa vielä 31.5.

- Ehtojen täyttyessä saat tilattua maksuttoman preseason paketin telia.fi sivujen kautta kesän aikana

@Telia tulkaa nyt itse kertomaan, miten teidän joustava moderni laskutus tekee asiakkaan elämän helpommaksi, kun ilmaisetkit pelit pitää käydä itse tilaamassa? Minulla ei muuten ole omaa pakettia voimassa, joten kysyn enemmän yleisellä tasolla :D Jos nyt ihan aikuisten oikeasti ymmärrän niin asiakkaan säästö tästä joustavasta kesälaskutuksesta on ei mitään säästöä ja asiakkaalle järkevin vaihtoehto edelleen kaikkien näiden joustavuuksienkin jälkeen on katkaista tilaus välittömästi oman joukkueen viimeisen pelin jälkeen, jolloin maksetaan vaan saadusta tuotteesta, joka pääsääntöisesti vähemmän. Tämä on asiakkaalle 1 klikkaus. Toinen klikkaus tulee syksyllä, kun asiakas tilaa pakettinsa liigakauden startissa takaisin.

Jos nyt oikeasti ymmärrän oikein niin asiakkaan täytyy itse aktivoida tuo ilmaisetukin :D Luopukaa nyt tuosta oikeasti - ei mitään järkeä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Jos nyt oikeasti ymmärrän oikein niin asiakkaan täytyy itse aktivoida tuo ilmaisetukin :D Luopukaa nyt tuosta oikeasti - ei mitään järkeä.
Luulen, että et ymmärtänyt oikein. Jos pitää tilauksensa vaan voimassa kauden päättyttyä, saa elokuun preseasonin maksuttomasti. Ja maksaa sitten toki toukokuusta (passista ja joukkueesta riippuen) sekä syyskuusta enemmän kuin katkaisijatilaaja. Nuo ehdot ovat varmaan tuollaiset lähinnä, ettei joku tilaa liigaa esim kesäkuussa, ja katkaise sitten elokuun lopussa, jolloin ihan oikeasti saisi elokuun pelit maksuttomasti.
Sinänsä on hienoa ja joustavaa että laskutus on päiväkohtainen ja mahdollistaa nämä katkomalla saadut säästöt, mutta markkinointi ja mainonta aiheen ympärillä on aika hapuilevaa.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Luulen, että et ymmärtänyt oikein. Jos pitää tilauksensa vaan voimassa kauden päättyttyä, saa elokuun preseasonin maksuttomasti. Ja maksaa sitten toki toukokuusta (passista ja joukkueesta riippuen) sekä syyskuusta enemmän kuin katkaisijatilaaja. Nuo ehdot ovat varmaan tuollaiset lähinnä, ettei joku tilaa liigaa esim kesäkuussa, ja katkaise sitten elokuun lopussa, jolloin ihan oikeasti saisi elokuun pelit maksuttomasti.
Sinänsä on hienoa ja joustavaa että laskutus on päiväkohtainen ja mahdollistaa nämä katkomalla saadut säästöt, mutta markkinointi ja mainonta aiheen ympärillä on aika hapuilevaa.

Kyllä minä tämän ymmärrän samoin kuin @peterra, eli harjoituspelit joutuu itse aktivoimaan vaikka tilaus olisi voimassa:
Telia foorumillaan kirjoitti:
Ehtojen täyttyessä saat tilattua maksuttoman preseason paketin telia.fi sivujen kautta kesän aikana
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Niinhän siinä lukee, mutta ei siinä mitään järkeä ole, ja tähän lähinnä perustin luuloni.
@Nelfor @-One- @peterra @Telia
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Odotan kyllä suurella jännityksellä milloin bro @Ishmael saa vastaukset esittämiinsä asiallisiin kysymyksiin. En kuitenkaan pidätä hengitystäni, koska muuten poistuisin pian palstavahvuudesta ja sekös olisi ikävää...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: 444

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Ishmael tällä hetkellä näyttäisi, että kohtalaisen hyvin tietoa on:

https://www.telia.fi/liiga/faq#liiga-faq

Tosin uskoakseni haluat, että Telia vastaa näihin, koska Telia ei ole lähettänyt ainakaan minulle yhtäkään tiedotetta Liigaan liittyen. En ole saanut yhtäkään viestiä sähköpostiin, tekstareita tai mitään muutakaan, jossa kerrottaisiin laajemmin laskutusta & tilausta koskevia kysymyksiä. Kun kirjautuu Telain sivuilla omiin teitoihin niin arkistosta löytyy kyllä kaikkea muuta, mutta mitään tiedotetta, joka avaisi näitä käytöntäjä ei kyllä ole tullut.

Toki onhan tuolla kanavia, joista voi tietoja kysellä & ihmetellä esim. laskutuksen leväperäisyyttä.

Toivottavasti Telia saa tuonkin puolen ensi kaudella aivan uuteen uskoon. Tämä kausi on mennyt aivan harjoitteluksi ja nyt jo hakataan päätä seinään tuohon laskutukseen. Tilauksen & laskutuksen hämäryyden vuoksi muuten ihan ok toimineen tuotteen imago kärsii melkoisesti. Löytyi paljon posia kauden aikana ja esim. Chromecast+telia-tv yhdistelmällä ainakin itseäni miellytti toimintavarmuus. Vastaavasti selaintoisto oli hirveää roskaa alusta loppuun ja sitten, kun se HTML5 saatiin niin tietysti johonkin Edgeen. Mistä Telia edes keksi tuon Silverlight + Edge-systeemin? Oliko tämä halpaa vai mikä juttu?

Itse priorisoin näin:

1) laittakaa nyt tuo laskutus kuntoon Telia. Unohtakaa nämä vaikeat systeemit, että paketti jatkuu kesän ylitse automaattisesti - roskikseen tuollainen heti. Tilalle täysin normaali paketti voimaan + paketti pois ja tilaaminen helpoksi & irtisanominen läpinäkyväksi. Jos oikeasti haluatte helpon systeemin niin se on: asiakkaan joukkuepassi päättyy automaattisesti sinä päivänä, kun hänen joukkueensa pelit päättyvät ja se veloitetaan päiväkohtaisesti. Koska joukkuepassin tilaajalla ei ole mitään katsottavaa Telia-TV:ssä oman joukkueensa viimeisen pelin jälkeen on turha selittää, että joku saattaa haluta pitää pakettinsa voimassa vaikka kaksi viikkoa tuosta eteenpäin. Ei halua. Jos tilaa joukkuepassin niin haluaa katsoa yhden joukkueen pelejä niin kauan kuin niitä on.

AllStar-passiin normaalit määräajat kuten nytkin ja paketti voimassa koko määräajan, muutoin normaali 2 vk irtisanominen helposti ja uusi tilaus, mikäli tarpeen. Liigapassin tilaajien paketteihin normaali irtisanominen ja ne, jotka eivät ole irtisanoneet niin palvelu päättyy automaattisesti toukokuussa vikan pelin jälkeen ja veloitusta tulee päivittäisen käytön mukaan - mikäli määräaikoja niin toimitaan niiden puitteissa. Ja jos joku haluaa ne treenipelit itselleen TILATA niin se voi olla sitten vaikka teidän heinäkuun kampanja - tilaa pakettis nyt niin treenipelit tulee tähän mukaan ja laskutus normaalisti, kun liigakausi alkaa.

Tämä olisi läpinäkyvä, maalaisjärkinen ja pirun yksinkertainen juttu ja säästäisi teidän asiakaspalvelua tältä täysin turhalta vänkäämiseltä, jonka oma "helppo" systeeminne aiheuttaa, kun se on asiakkaalle monimutkainen. Se, että osa asiakkaista ei välitä asiasta ja joku saattaa epähuomiossa maksaa teille vaikka 3x 25 € ilman mitään perustetta niin se ei varmaan näy kuitenkaan siellä viivan alla niin paljoa kuin ne tyytyväiset asiakkaat, jotka tilaa heti syksyllä uusiksi.

2) laittakaa se tilaaminen kuntoon. Tilaamisen pitäs olla asiakkaalle netissä helppoa, mutta kaikkea muuta kuin helppoa nyt. Tee tunnus, toinen tunnus ja kolmas tunnus ja sitten klikkaa tästä tuosta ja kierrä kolme kertaa oma talo ja sitten paina ok, jos tulee sähköpostiin viesti, mutta kun ei tule - tai tulee - 48 h myöhemmin ja kolme matsia ohitse. Laittakaa sinne niin perkeleen helppo "TILAA TÄSTÄ" ja yhdet tunnukset ja homma on valmis - minimitilausaika kuukauden ja asiakas voi perua, jos siltä tuntuu. Jos tuo nettitilaus + netissä irtisanominen toimisi järkevästi niin asiakaspalvelunne voisi keskittyä teidän muissa kanavissa vaikka myymään asiakkaalle arvoa & kartottamaan, mitä ne tarttee. Kaikki helppo pitäisi olla asiakkaalle tehtävissä itse heti.

3) tuokaa sitä HTML5 toistoa johonkin selaimeen, jota asiakkaat käyttää esim. Chrome tai Tulikettu. Soittakaa Microsoftille ja kertokaa, että voivat pitää tunkkinsa.

Ei tuo kohtuuttoman vaikeaa ole. Se vaan, että nämä perkeleen samat asiat on puitu tässäkin ketjussa semmonen 750x läpi eri muodoissa ja työnne puolesta teidän pitää vastata, että viedään asiaa eteenpäin. Senkin ymmärrän helkkarin hyvin, kun ei tää oo teidän vika. Mutta ottakaa nyt joku siellä itseänne niskasta kiinni ja viekää noi johdon tietoon, että helppo on tehty asiakkaalle vaikeaksi ja tuo on pitkällä aikavälillä teille tappioksi.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Ai tämäkin ikiliikkuja jaksaa puuskuttaa vielä eteenpäin. Ilmeisesti tiedottamisessa on ollut vikaa ja joku jaksaa nähdä vaivaa muutaman euron säästääkseen. Lähinnä tuo muutamasta eurosta vinkuminen. En ymmärrä, mutta ei tarvitsekaan. Itse olin varsin tyytyväinen joukkuepassiin, enkä kokenut tulleeni ryöstetyksi.
 

444

Jäsen
@peterra
Kysehän on siitä, että @Telia edustajineen väitti tässä jokin aika sitten, että viime kesänä (2018) on tilaajille lähetetty lukuisia tiedotteita, joissa harhaanjohtavaa (suomeksi, valehtelua) mainontaa on selvennetty. Eli kun tilauksen jälkeen on mainostettu, että harjoitusottelut näkyvät veloituksetta, niin lukuisilla tiedotteilla on oikaistu tätä käsitystä. Itse olen pyytänyt saada nähdäkseni näitä lukuisia tiedotteita päivämäärillä höystettynä, koska omiin viestimiini sellaisia ei ole osunut.

Se mitä tämän tulevan kauden osalta lupaillaan ja mainostetaan on itselleni täysin yhdentekevää, sillä maksavaa asiakasta minusta ei tule ennen kuin ”kaikki on valmista kauden alkaessa” on ihan oikeasti kunnossa ja kuitenkin aikaisintaan siinä vaiheessa, kun viive on luokkaa inhimillinen ja 4K-lähetyksiä voivat katsoa muutkin kuin ”oikean” verkon alueella asuvat ja luonnollisesti ilman mitään ylimääräisiä purkkeja. Siinä vaiheessa, kun Telialla todetaan kollektiivisesti, että asiakkaan kusettaminen joka käänteessä ei ole tänä päivänä hyvää bisnesetikettiä ja alkaa toimia tämän mukaisesti, voin harkita asiakkuutta uudestaan.

Odotan kyllä suurella jännityksellä milloin bro @Ishmael saa vastaukset esittämiinsä asiallisiin kysymyksiin. En kuitenkaan pidätä hengitystäni, koska muuten poistuisin pian palstavahvuudesta ja sekös olisi ikävää...
Kieltämättä ihmettelinkin, että miksi lärvini on alkanut hiljalleen sinertää, mutta tämä parin viikon hengittämättömyys saattaa toki vaikuttaa asiaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ai tämäkin ikiliikkuja jaksaa puuskuttaa vielä eteenpäin. Ilmeisesti tiedottamisessa on ollut vikaa ja joku jaksaa nähdä vaivaa muutaman euron säästääkseen. Lähinnä tuo muutamasta eurosta vinkuminen. En ymmärrä, mutta ei tarvitsekaan. Itse olin varsin tyytyväinen joukkuepassiin, enkä kokenut tulleeni ryöstetyksi.

Tavallaan sitä toivoisi tämän olevan jotain huumoria mitä en ymmärrä, mutta eipä se taida olla. Eikä matematiikka todellakaan avautunut kaikille lukiossa ja siellä oli sellaistakin porukkaa minkä ei pitäisi oppilaitoksessa olla ollenkaan.

Jos ei ymmärrä kuinka se muutama euro kerrotaan esimerkiksi sadallatuhannella asiakkaalla ja kuinka paljon se on valheellista rahaa, niin ei tarvitsekaan. Annetaan mennä vaan, onhan minulla itselläni rahaa ja Suomi paistattelee joka tutkimuksessa vähiten korruptoituneiden maiden listalla aivan kärjessä.

Mitään ongelmaa ei ole eikä mitään tarvitse korjata. Mulla on massia, onneksi ei tartte vinkua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös