Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 451 294
  • 21 569

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mutta ette vieläkään järkeistäneet hommaa niin että laskutus lähtisi juoksemaan vasta liigakauden alusta?

Tämä katkaisi kamelin selän, irtisanon tilaukseni välittömästi.
Tämä. Etenkin kun nyt kestotilaajan ylimääräistä laskua toukokuulta perustellaan "ilmaisilla" harjoituspeleillä, mutta syyskuultakin edelleen maksetaan puoli kuukautta ylimääräistä. Vaikka harkkamatseista joutuu maksamaan erikseen mikäli tilaustaan ei pidä voimassa, niin silti pääsee halvemmalla, kun irtisanoo itse tilauksensa toukokuussa, maksaa erikseen harkkamatseista ja aloittaa uuden tilauksen liigan alkaessa syyskuun puolivälissä. Kestotilaaja yksinkertaisesti maksaa enemmän kuin muut.

Olisin iloinen kestotilaaja, jos laskutus alkaisi ensimmäisestä pelipäivästä syksyllä ja päättyisi viimeiseen pelipäivään keväällä. Siihen päälle vielä ne harkkamatsit oikeasti ilmaisena, niin se olisi ihan aito etu kestotilaajalle. Näin toimisi rehti ja asiakkaitaan kunnioittava organisaatio.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Luulin myös, että KAIKKI pre-season matsit ovat ilmaisia ja niin minulle chatissa sanottiin viime viikolla, kun olin irtisanomassa tilausta.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Luulin myös, että KAIKKI pre-season matsit ovat ilmaisia ja niin minulle chatissa sanottiin viime viikolla, kun olin irtisanomassa tilausta.
Olet toinen jonka olen kuullut saaneen tämän saman tiedon.

@Telia, tulkaa nyt itse kertomaan miksi huijaatte asiakkaita valehtelemalla tästäkin asiasta!?!

Telialta tämä on tietenkin täysin tietoinen valinta. Liiga tuottaa niin paljon tappiota firmalle, että väkisin pitää ottaa rahat pois asiakkailta. Esim. 50 000 asiakasta maksavat syyskuun alun harjoituspeleistä 13,90 euroa = 695 000 euroa.

Ihmettelen, että Telia ei ole lähtenyt laskuttamaan asiakkaitaan läpi kesän mainitsematta asiasta kenellekään. Se olisi helppo keino rahastaa miljoonia.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ja elokuu ei ole ilmainen kuukausi vaan sisältyy 13e hintaan toukokuulta. Tokkopa yksittäinen reenipeli kymppiä enempää maksaa jos sen yhden pelin haluaa omiltaan nähdä ja Telia juuri kyseiseltä joukkueelta pelin esittää.

Voihan se tietysti olla että tuommoiset yksittäispelit pitää käydä ostamassa myymälästä tai jostain ja rekisteröityä kolmeen eri paikkaan mutta se on sitten sen ajan murhe.
 

Kemppilukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olisi kiva tietää mitkä ne edut lopulta on siitä, että on niinsanottu kestotilaaja. Viime vuonna jouduin maksumieheksi. Mikä on tilanne tänä vuonna? Voisiko @Telia tulla kertomaan miksi ihmeessä pitäisin tilaukseni voimassa? Ja miksi te kusetatte asiakkaitanne? Fool me once shame on you. Fool me twice, shame on me.
 

A Siente

Jäsen
Toivon että tilauksen tekeminen tehdään ensi kaudelle helpommaksi. Viime kauden alussa kun piti tehdä kahdet eri tunnukset Teliaan ja sit TeliaTV, niin ei pysyny enää mukana miten hommat toimii. Varsinkin kun piti odotella vahvistusviestejä joita piti sit myöhemmin erikseen kysellä. En lopulta tilannut koko pakettia.
 

Kemppilukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Toivon että tilauksen tekeminen tehdään ensi kaudelle helpommaksi. Viime kauden alussa kun piti tehdä kahdet eri tunnukset Teliaan ja sit TeliaTV, niin ei pysyny enää mukana miten hommat toimii. Varsinkin kun piti odotella vahvistusviestejä joita piti sit myöhemmin erikseen kysellä. En lopulta tilannut koko pakettia.
Minulla on Telialle: Käyttäjätunnus omille sivuille, käyttäjätunnus telia-tv sovellukseen, käyttäjätunnus telia-viihde vai mikä onkaan boksiin. Parit pin-koodit, että voin esimerkiksi vuokrata elokuvia ja kaikki mitkä unohdin.

Edit. Ja tottakai asiakasnumero, joka löytyy laskusta ja sitäkin tarvitsee välillä esimerkiksi jonkin kanavapaketin perumiseen. Minä alan pikkuhiljaa olla perillä mitä tarvitsee mihinkin, mutta olenkin 10 vuotta näiden asioiden kanssa tapellut.
 
Viimeksi muokattu:

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ihmettelen, että Telia ei ole lähtenyt laskuttamaan asiakkaitaan läpi kesän mainitsematta asiasta kenellekään. Se olisi helppo keino rahastaa miljoonia.
Nyt varovasti ja koputa puuta. Eiköhän tuohonkin vielä jotain keksitä.

Useful Idiotin loppukaneetti kaudesta: matsit tuli nähtyä, välillä jopa erinomaisella kuvalaadulla. Plussana myös Liigalive360. Kuva tosiaan lähes aina priimaa.

Miinuksena nyt ainakin täysin ala-arvoinen asiakaspalvelu, käyttäjätunnuksien -ja appien säätäminen, sekä epäselvät laskutukset. Kaukaloäänetkin lähinnä aiheutti huvittuneisuutta.

Noihin asioihin kun saa skarppia, niin tämä homma menee selvästi plussan puolelle. Nyt keikutaan jatkuvasti vaakalaudalla.
 
Viimeksi muokattu:

Jarppis

Jäsen
Ehkä tämä kommenttini ei koskekkaan pelkästään tätä Liiga juttua, mutta palstalla on varmasti minun ikäistä porukkaa, joka on taistellut TELE NMT/GSM tai SONERA matkapuhelin asiakkaana kyseisen firman kanssa. Taitaa edelleen kummitella Telian järjestelmissä aikaisempien yhtiöiden tietojärjestelmät, jotka ovat aina olleet yhtä sekaisin kuin ilmavirrat tuulimyllyjen kupeessa.
Oli muuten aika kinkkinen tilanne saada toistaiseksi voimassa olevana myyty AllStars sopimus irtisanottua, kun oli Telialla muuttunut määrä aikaiseksi.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Tässä kun porukka listailee palvelun plussia ja miinuksia, niin hirveän harvaa näyttää vituttavan se viive mikä Chromecastilla tulee.

Kaverilla on se Telian omassa kuituverkossa oleva boksi, ja hänellä viive aina alle 20 sekuntia. Minä asun toisen palveluntarjoajan verkon alueella, eikä ole mahdollista saada Telian nettiä ja joudun kärsimään satunnaisen mittaisesta viiveestä joka on mitä tahansa 40 sekunnin ja neljän minuutin väliltä.

Ei auta kuin pitää puhelin äänettömällä ja pysyä poissa somesta pelien aikana, muuten spoilaantuu joka jumalan maali. Finaaleissa tämä korostui entisestään.

Tämän pitäisi olla aivan korjauslistan kärjessä Telialla.
 

444

Jäsen
Luulin myös, että KAIKKI pre-season matsit ovat ilmaisia ja niin minulle chatissa sanottiin viime viikolla, kun olin irtisanomassa tilausta.
Kyllähän ne kaikki ovatkin ilmaisia. Siis kaikki elokuun harjoituspelit. Ja nekin vain, jos maksat toukokuussa 13,90€ ja syyskuussa puoli kuukautta ekstraa. Mutta siis kaikki ovat täysin ilmaisia. Kuulemma tämän voi ymmärtää vähän väärin, mutta ei se varsinaista kusettamista ole. Näin olen kuullut kerrottavan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän ne kaikki ovatkin ilmaisia. Siis kaikki elokuun harjoituspelit. Ja nekin vain, jos maksat toukokuussa 13,90€ ja syyskuussa puoli kuukautta ekstraa. Mutta siis kaikki ovat täysin ilmaisia. Kuulemma tämän voi ymmärtää vähän väärin, mutta ei se varsinaista kusettamista ole. Näin olen kuullut kerrottavan.
Suomennettuna nehän ovat TÄYSIN ilmaisia, jos maksat toukokuulta ja syyskuulta yhteensä noin 25 euroa ylimääräistä. Eli täysin ilmaista tavaraa 25 eurolla!

Onhan tuo kuitenkin suuri etu, kun tilauksiaan itse katkovat valistuneet kuluttajat joutuvat maksamaan peräti 14,90€ nähdäkseen harjoituspelit.

Eihän tässä tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Pahinta on, että todella moni kuluttaja uskoo Teliaa sinisilmäisenä, eikä vaivaudu itse selvittämään asioita.
 

Tuljakov

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, PaKa
Jos olisin jonkin puolueen puheenjohtaja, ohjeistaisin hallitusneuvottelijoita valmistautumaan neuvotteluihin tilaamalla Telialta kanavia ja pääsemällä niistä eroon ilman, että olisi jälkikäteen housut nilkoissa, perse rasvattuna, kapula suussa ja olo vähän hyväksikäytetty, kuitenkaan tietämättä ihan tarkkaan mitä juuri äsken tapahtui.

Hyvät ihmiset, ei kannata lähteä soitellen tähän sotaan, jossa uhreja ovat euronne ja hermonne. Harkinta on sana, jota haluan käyttää, koska en halua käyttää sanaa kusetus. Be careful out there!
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onhan tuo kuitenkin suuri etu, kun tilauksiaan itse katkovat valistuneet kuluttajat joutuvat maksamaan peräti 14,90€ nähdäkseen harjoituspelit.
Onko muuten jossain sanottu, että tuolla 14,90€ hinnalla näkee myös syyskuun harjoituspelit, ja että normaali laskutus alkaa vasta kauden alkaessa? Itse olen olettanut (Telian tuntien), että tuo 14,90€ "harjoituspelipassi" on vain elokuun harkkapeleihin, ja syyskuun alusta sitten normaali laskutus..
 

huikee

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Newcastle United
Äsken irtisanoessani joukkuepassia, niin asiakaspalvelija ei tiennyt, onko syyskuun treenipelit maksullisia vai ei :)

"Elokuun pelit ainakin sisältyvät, jos paketti pidetään nyt voimassa, mut tässä tiedotteessa ei kyllä ole mainintaa syyskuun osalta... voihan se olla, että nekin sisältyvät..." Kun sanoin, että haluan nyt varmuuden tälle asialle, niin "en ole kyllä nyt ihan varma".

Irtisanoin passin. Hyvä Telia.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko muuten jossain sanottu, että tuolla 14,90€ hinnalla näkee myös syyskuun harjoituspelit, ja että normaali laskutus alkaa vasta kauden alkaessa? Itse olen olettanut (Telian tuntien), että tuo 14,90€ "harjoituspelipassi" on vain elokuun harkkapeleihin, ja syyskuun alusta sitten normaali laskutus..
Ei ole selkeästi missään nähdäkseni ilmaistu. Eikä tämäkään yllätä lainkaan..
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Äsken irtisanoessani joukkuepassia, niin asiakaspalvelija ei tiennyt, onko syyskuun treenipelit maksullisia vai ei :)

"Elokuun pelit ainakin sisältyvät, jos paketti pidetään nyt voimassa, mut tässä tiedotteessa ei kyllä ole mainintaa syyskuun osalta... voihan se olla, että nekin sisältyvät..." Kun sanoin, että haluan nyt varmuuden tälle asialle, niin "en ole kyllä nyt ihan varma".

Irtisanoin passin. Hyvä Telia.
Tästä täytyy toisaalta antaa pisteet asiakaspalvelijalle, että on rehellinen, eikä vain mutuile jotain omiaan ja kerro sitä faktana.

Kokemuksesta tiedän, että asiakaspalvelijoiden on yllättävän usein todella vaikea saada riittävän tarkkaa tietoa asioista, joita heidän kuuluisi tietää.
 

Telia

Jäsen
Heitän tähän väliin jo aiemminkin linkatun blogin liittyen Joukkue- ja Liiga-passin maksuttomasta kesästä. Käykää lukemassa ajatuksella erityisesti kappale "Joukkuepassi ja Liiga-passi kannattaa pitää voimassa myös kesällä". Siellä kerrotaan muun muassa, että:

"Laskutus käynnistyy uudelleen taas syyskuun alusta, jolloin preseason on täydessä vauhdissa ja kausikin starttaa. Elokuun televisioitavat preseason ottelut pääset näkemään maksutta*."

//Tanja
 

444

Jäsen
@Telia
Onko mahdollista saada näkyviin niitä tilaajille lähetettyjä tiedotteita viime kesältä (2018), joissa on oikaistu sitä virheellistä kuvaa ilmaisista harjoituspeleistä? Näitä on kuulemma lähetetty useita, joten ei liene liikaa pyydetty saada nähdä edes yhtä sellaista. Vai onko? Itse olin tilaaja, kaikki markkinointiviestintä sallittuna, enkä ole nähnyt ainuttakaan tällaista tiedotetta.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Yksi ilmainen vinkki Telialle hintaan 13,90e:

SELKEÄ, AUKOTON, REHELLINEN viestintä ja tiedotuspolitiikka kuntoon! Heti.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tässä kun porukka listailee palvelun plussia ja miinuksia, niin hirveän harvaa näyttää vituttavan se viive mikä Chromecastilla tulee.
Itse olen tästä avautunut pitkin kautta. Ja mikään ratkaisu ei ole se että "pidä liigan sivut kiinni" tai "aloita lähetys alusta". Joo, toki jälkimmäisen on joutunut tekemään koska haluaa sen viiveen minimiin, mutta kyllä minä haluan muitakin pelejä seurata kierroksen aikana kuin vain yhtä ja siihen kuuluu oleellisesti tilanteiden seuraaminen muilta paikkakunnilta.

En edes käsitä miten vitulla tuo @Telia :n viive on mahdollinen. Missään, korostan MISSÄÄN muussa suoratoistopalvelussa ei ole tuollaista viivettä kun lähetys tulee netin yli. Tästä tuoreimpana testinä eilen C More kun olkkarissa oli television kautta Saksa-Slovakia peli pyörimässä ja makkarissa oli hetken aikaa Chromecastin kautta sama peli niin viive oli aikalailla tasan 30 sekuntia ja se on ihan normaali nettilähetyksen viive.

Kysykää Telia vinkkiä jostain tuohon koska ette selkeästi itse osaa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Yksi ilmainen vinkki Telialle hintaan 13,90e:

SELKEÄ, AUKOTON, REHELLINEN viestintä ja tiedotuspolitiikka kuntoon! Heti.
Ja jos laskutusjärjestelmä on noin läpimätä, niin miten olisi ihan joukkuepassit myyntiin vaikka 150€ tsipale. Laskutus voi olla yhdessä erässä tai vaihtoehtoisesti sitten useammassa. Liiga-passi sitten hintaan 200€. Ja kaikilla passeilla näkisi preseason-pelit ja joukkuepasseilla oman joukkueen pelit loppuun saakka.

Olisi ihan liian järkevää ja läpinäkyvää, kun ei saataisi laskutettua 13.9€ toukokuusta, paitsi jos päätät itse tilauksenjolloin hinta onkin 13.9€ * X. Mutta sitten elokuussa pitsiturnausten otteluiden maalimäärien mediaanin avulla saadaan laskettua syyskuun neljänneksen hinta. Loput kolme neljännestä joudutaan laskemaan jatkuvasti muuttuvalla kaivuri-kertoimella.

edit. Mites HTML5-tuki? Viron Telialla toimii, mutta ei ole vielä saapunut Suomeen?
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja elokuu ei ole ilmainen kuukausi vaan sisältyy 13e hintaan toukokuulta. Tokkopa yksittäinen reenipeli kymppiä enempää maksaa jos sen yhden pelin haluaa omiltaan nähdä ja Telia juuri kyseiseltä joukkueelta pelin esittää.

Ja kuten @Telia on kertonut sitä ei voida millään taata vielä useampaan kuukauteen, että jokaiselta joukkueelta tulee elokuussa peli. Esim. tällä kaudella elokuussa ei tullut Ässien tai Kookoon peliä lainkaan, joten jos sama tilanne olisi nyt olisi porilainen kestotilaaja todella paljon huonommassa asemassa, kuin muut. Hän maksaa ilmaisista harjoituspeleistä (toukokuun 13e) joissa oma joukkue ei pelaa ja sitten syyskuulta vielä lisää ennen kun kausi edes alkaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Ja jos laskutusjärjestelmä on noin läpimätä, niin miten olisi ihan joukkuepassit myyntiin vaikka 150€ tsipale.
Laskutusjärjestelmähän ei ole läpimätä, vaan päinvastoin joustava ja siten mahdollistaa asiakkaalle nämä säästöt irtisanomisten kautta. Mainonta ja viestintä taas...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös