Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 494 318
  • 21 765

zado

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Meillä oli syksyllä hetken aikaa kampanja, jossa toimitettiin näitä UHD-kykyisiä digibokseja ja Nikon ylläoleva vastaus on muotoiltu sen pohjalta. UHD-bokseja oli siis vain rajallinen erä ja niitä toimitettiin vain tietyn aikaa kyseisen kamppiksen puitteissa. Tämä olisi toki pitänyt ilmetä tuosta vastauksesta eli siinä mielessä viestintä meni meidän osalta pieleen. Pahoittelut näin jälkikäteen ja hyvä kun asia tuli puheeksi.

Täällä vielä lisäinfoa UHD-lähetysten laitevaatimuksista.

// Ilari

En ole aiemmin kritisoinnut Teliaa, vaikka mm. HTML5 osalta syytä olisikin, mutta tämä nyt on jo aika törkeää.

Ollaanpa nyt rehellisiä: tässä on kyse Telian mainonnasta. Telia on mainostanut kiistatta ja selkeästi, että ostamalla digiboksin UHD näkyy. Siinä se. Telia ei ole missään koskaan puhunut, että kyse on kampanjaluontoisesta toiminnasta. Virhe on tapahtunut mediassa, jota merkittävä osa Teliankin asiakkaista seuraa. Telia ei ole korjannut virhettä siten, että kuluttaja olisi voinut olla tietoinen mainoksen virheellisyydestä. Virhe ei ole sellainen, että kuluttajan olisi täytynyt kyetä tunnistamaan mainonnan virheellisyys.

Nyt Telia vaatii 59 euroa lisää siitä, että toimittaisi toiminnallisuuden, jonka on pitänyt mainoksen mukaan kuulua jo alkuperäiseen hintaan. Pyydetty lisähinta ei perustu laitteen hintaan, vaan sen "päivittämiseen", vaikka kyseisen ominaisuuden piti olla laitteessa jo alunperin. Lisähintaa ei voi myöskään perustella laitteen mahdollisella korkeammalla hinnalla Telialle, sillä se on saatavilla samaa 10e/kk maksua vastaan kuin muutkin laitteet. Voitaneen myös todeta, että vanhan laitteen "kuluma" käytössä ei ole peruste veloittaa laitteen vaihdosta uuteen, sillä kuluttajahan ei missään vaiheessa omista ko. laitetta vaan vuokraa sitä, eikä siten hallitse laitteen elinkaarta.

Telia on toisaalta toistuvasti viestinyt, että nimenomaan Telian omalla digiboksilla katselukokemus on paras mahdollinen. Samalla Telia on viestinyt, että tarjolle on tulossa pian 4K-tasoisia lähetyksiä. Eittämättä voidaan todeta, että 4K-lähetys on keskeinen osa parasta katselukokemusta. Tästä syntyy kuluttajalla väistämättä kuva, että tällöin Telian myymä laite mahdollistaa 4K-lähetysten katsomisen, sillä ominaisuuden puuttumista ei ole erityisesti ilmoitettu, kuten ei muitakaan laitteen teknisiä ominaisuuksia, joiden avulla asian olisi voinut päätellä. Tarkasti ottaen kuluttajalle ei edes myydä tiettyä mallia, vaan Telia TV digiboksi -nimistä tuotetta, jolloin kuluttaja voi olettaa laitteen olevan riittävä Telia TV -palvelun käyttämiseen.

Onkin selvää, että kuluttajan pyynnöstä Telian täytyy vaihtaa laite lupauksen mukaiseen veloituksetta, sillä kuluttaja ei ole voinut olla tietoinen virheestä, virhe ei ole arvoltaan merkittävä Telialle tai luonteeltaan sellainen, että mainosta olisi täytynyt osata pitää virheellisenä.

On kohtuullisen selvää, että päätös kuluttajariitalautakunnassa tai mainonnan eettisessä neuvostolla olisi langettava, mikäli laitteen jo hankkineille ei pyynnöstä toimitettaisi uutta laitetta veloituksetta.
 
Viimeksi muokattu:

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Meillä oli syksyllä hetken aikaa kampanja, jossa toimitettiin näitä UHD-kykyisiä digibokseja ja Nikon ylläoleva vastaus on muotoiltu sen pohjalta. UHD-bokseja oli siis vain rajallinen erä ja niitä toimitettiin vain tietyn aikaa kyseisen kamppiksen puitteissa. Tämä olisi toki pitänyt ilmetä tuosta vastauksesta eli siinä mielessä viestintä meni meidän osalta pieleen. Pahoittelut näin jälkikäteen ja hyvä kun asia tuli puheeksi.

Täällä vielä lisäinfoa UHD-lähetysten laitevaatimuksista.

// Ilari

Kiitos selvennyksestä, tämä itselleni uutta tietoa ja sen osilta käsi pystyyn. Mutta kuinkahan moni on harhaantunut tilaamaan boxin noilla perusteilla siinä uskossa, että HDtkin näkyy vaan nyt selviääkin asian oikea, 59€ maksava laita.
Se tässä on se asian pihvi. Veikkaan et niitä on valitettavan monta..
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uskomatonta rahastusta. Muilla operaattoreilla boksien päivitykset kuuluvat palveluun, eikä siitä aiheudu asiakkaalle ylimääräisiä kuluja. Mulla on Elisa Viihteessä kolmas boksi (päivitetty uudempaan, ei hajonnut) menossa, ja jokainen päivitys on mennyt niin, että uusi boksi tulee veloituksetta lähimpään postiin ja vanhan boksin olen vienyt lähimpään Elisan myymälään kun olen ehtinyt.
 

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Vanhasta boksista sanoivat, että heitä roskiin se.
Hyi hyi Telia! Ettekö ole kuulleet kierrätyksestä?

HTML5 siis saapui vihdoinkin, valitettavasti Palloseuran kausi alkaa olemaan ohi joten ei Telia saanut meikästä asiakasta.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Laitetaan myös tänne tiedoksi eli olemme tänään virallisesti julkaisseet ensimmäisen version uudesta HTML5-soittimesta. Tämä tuo parannusta Telia TV:n selainkäyttöön IE11 ja Edge -selaimilla. Muille selaimille HTML5-tuki on tulossa myöhemmin. Lisätietoja Telia Yhteisön blogista.

// Ilari
Saatte varmaan uskomattoman ison määrän käyttäjä palautetta tuosta versiosta kun tosiaan valitsitte noi yleisimmät selaimet mitä ihmiset käyttävät. Uskoin pitkään että noi selaimet oli vain "läppä" kun ei oikein muukaan teidän ilmoittama asia ole ihan paikkaansa pitänyt. Nyt sitten kerrankin piti.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meillä on aina jälkikäteinen laskutus, eli tarkoittaa sitä että veloitetaan mennyttä aikaa. Käytännössä siis ensimmäiset laskut syyskuun Liigan veloituksista tulee asiakkaille hieman eri aikoihin, riippuen missä laskutusryhmässä on. Sanoisin kuitenkin, että kaikki saa laskut lokakuun aikana. Laskutustapa voi olla paperilasku tai sähköpostilasku ja ensimäisen laskun jälkeen sen voi sitten halutessaan kytkeä e-laskuksi, jolloin laskutus tulisi jatkossa suoraan verkkopankkiin hyväksyttäväksi. Itse tykkään käyttää kaikissa mahdollisissa laskuissa juurikin e-laskua, koska se on niin helppo ja laskut jää kätevästi arkistoon verkkopankkiin. Nämä on toki makuasioita :)

Niko / Telia

Onko joku saanut e-laskutusta toimimaan? Minulle tulee jääräpäisesti ja järkähtämättä lasku sähköpostiin, vaikka olen jo kahdesti yrittänyt verkkopankissa muuttaa tämän e-laskuksi.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Saatte varmaan uskomattoman ison määrän käyttäjä palautetta tuosta versiosta kun tosiaan valitsitte noi yleisimmät selaimet mitä ihmiset käyttävät. Uskoin pitkään että noi selaimet oli vain "läppä" kun ei oikein muukaan teidän ilmoittama asia ole ihan paikkaansa pitänyt. Nyt sitten kerrankin piti.
Mielenkiintoista myös huomata miten nuo aikamääreet HTML5:n tulon suhteen ovat aika liukuvaa sorttia. Nytkin tuossa Telian yhteisössä olevassa postauksessa kerrotaan, että
Telia kirjoitti:
vielä tämän vuoden aikana selaintuki laajenee muillekin selaimille, jolloin kaikilla tärkeimmillä selaimilla on käytössä täysin liitännäisvapaa soitin
Henkeään ei siis kannata ihan vielä ruveta pidättelemään laajempaa selaintukea odotellessa.
 

Telia

Jäsen
Onko joku saanut e-laskutusta toimimaan? Minulle tulee jääräpäisesti ja järkähtämättä lasku sähköpostiin, vaikka olen jo kahdesti yrittänyt verkkopankissa muuttaa tämän e-laskuksi.

Ehkä oletkin jo näihin kytkentäohjeisiin törmännyt, mutta laitetaan vielä varmuudeksi. Tässä kertomassasi tilanteessa tulee irtisanoa verkkopankista e-laskutus Telialle ja odottaa seuraavaan päivään. Sitten koeta uudelleen ohjeiden mukaisesti kytkeä e-laskutus uudelleen. Mikäli ei tunnu edelleenkään kytkeytyvän, niin kannattaa silloin viimeistään olla yhteydessä meidän asiakaspalveluun vaikka chatin kautta. // Tanja
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä selaimen kautta katsottuna Telian laatu on sieltä syvältä, minne aurinko ei ole koskaan paistanut, mutta Telia-TV sovelluksella laatu on ihan kohtuullista, välillä jopa hyvää. Se on minusta kummallista, kun kuvanlaadultaan erinomaisia lähetyksiä on tarjottu eri selainten välityksellä usean toimijan toimesta jo vuosikausia, niin miten Telia ei saa tätä toimimaan laadukkaasti? Ei kai pyörää kannate keksiä uudelleen, varsinkaan, jos tietotaito ja resurssit ei siihen riitä.
Vastaus tähän on luonnollisesti Silverlight, aikaa sitten kuollut ja kuopattu teknologia, jota mikään varteenotettava selain ei enää tue. Telialle tämä tuli ilmeisesti yllätyksenä, että heidän hieno kikkareensa on vanhentunut käsiin. Toisena yllätyksenä tuli se, että monet oikeasti katsovat lähetyksiä selaimella. Lopputuloksena on tuo surkea lisäosapalikka chromelle ja siten kuvan puuroutuminen, ja etanan lailla etenevä HTML5-playerin kehitys.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä oletkin jo näihin kytkentäohjeisiin törmännyt, mutta laitetaan vielä varmuudeksi. Tässä kertomassasi tilanteessa tulee irtisanoa verkkopankista e-laskutus Telialle ja odottaa seuraavaan päivään. Sitten koeta uudelleen ohjeiden mukaisesti kytkeä e-laskutus uudelleen. Mikäli ei tunnu edelleenkään kytkeytyvän, niin kannattaa silloin viimeistään olla yhteydessä meidän asiakaspalveluun vaikka chatin kautta. // Tanja

Ja liiga-palveluko on näistä vaihtoehdoista kaapeli tv?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
No niin, alan jo jännittämään iltaa miten se matsi näkyy Köpiksessä. Olisi kyllä syytä, sellainen kiima on
jo päällä. Olen kyllä realistina orientoitunut ettei se näy. Sitten joudun lähtemään etsimään jotain baaria
jossa matsi näkyy. Miksei nyt Tanskassa sellaista olisi?

Voin jo kuvitella keskustelun baarimikon kanssa.

"Duu juu häv Liiga? Juu knou? Ai-ef-kei? Juu knou? It oolveis höörts änd häppens??? BRÄNDI!!
Jaa Brandy. No miksei, pistä saman tien seitsemän, niin avaan teksti-TV:n kännykästä"

Jees, näkyy!!! Jumaleissön Telia! Nalli palaa!
 

J.J.Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Voisiko joku Telian nikoista ja ilareista kertoa miten tämä katsomiskokemus nyt on mullistettu ja viety uudelle tasolle? Rauman kuvausta on kritisoitu ja nyt kun näkee tämän aivan naurettavan Turun katonrajasta suoritetun kuvaamisen, niin ei voi kuin ihmetellä mikä tässä on sitä uutta tasoa? Se, että tiedämme miltä tuntuu olla kärpäsenä katossa?

Kaikkihan me vähänkään aivot omaavat toki tiedämme, että kyseessä on täysin ylimitoitettua mainostamista, korulauseiden viljelemistä ja sellaista aika tyypillistä verkostomarkkinointihenkistä nollapuhetta. Yritetään keksiä pyörää uudestaan jne.

Onko näillä millään asioilla oikeasti merkitystä koko lafkalle? Pääasia, että rahaa tulee. Vaikka ilmeisesti luvut eivät olekaan ihan mitä taskulaskinmiehet ovat exceleiden avulla laskeneet?
 
Viimeksi muokattu:

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jatkoajan uutisen mukaan Telia on päässyt tavoitteisiinsa tilaajamäärän suhteen: Telia saavutti tavoitteensa heti avauskaudellaan − Liiga-lähetyksillä on tällä hetkellä 90 000 tilaajaa

En tiedä, olenko ainoa, mutta parissa kohtaa hieman hymyilytti.

"Vellan pitikin potentiaalisena, että yhtiö pyrkii käännyttämään noita 48 000 ei-aktiivista asiakastaan takaisin tilaajiksi ja kasvattamaan entisestään aktiivisten tilaajiensa määrää."

"Koko Liiga-tuotteen kauden osalta toimitusjohtaja kertoi, että yhtiö oletti suurimman osan tilaavan Liiga-pakettinsa henkilökohtaisesti Telian liikkeissä, mutta merkittävästi suurempi osuus tekikin tilauksensa verkossa."

Taitaa tekemistä riittää, että saisi noita lähteneitä asiakkaita takaisin. Jälkimmäinen lainaus taas kertoo kaiken Telian kyvystä ymmärtää markkinaa.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Telia kyllä hankkii hyvin asiakkaita noilla pakettiratkaisuilla. Itse en esim olisi koko Liigaa ottanut, ellei olisi muitakin kanavia saanut samaan pakettiin. Luulisin, etten ole ainoa.
 

IceMaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trashers, Flyers
Tämä on helpottanut tilausten käsittelyprosessia Telian kannalta, mutta toisaalta nettiostaminen ei ole tarjonnut myyjille samanlaista mahdollisuutta myydä muita Telian tuotteita samalla kertaa.

Saa nähdä, mitä Telia tähän keksii.

Ei ilmeisesti ainakaan keksi sitä, että kuluttajalle voisi olla helpompia nettiostamisen malleja olemassa jo. Tai luottokortin liittäminen tiliin.
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo ja ei nuo lukelmat varmaan ihan kaikkea kerro sillä tuo 90 000 tilaajaa on se tämänhetken lukelma kun kauden huipennus menossa ja siinä mukana automaattisesti nuo joiden kausi on jo päättynyt. Keskimääräinen kauden aikana ollut tilaajamäärä voi olla aika paljon tuon lukelman alle. Tietenkään kun sanoman lukelmia ei missään ole ja varsinkaan viimekauden loppukauden halpojen pakettien määrää niin paha arvioida. Vähän jäi tuosta telian viestistä kuva että ovat määrällisesti edellä tavoitteitaan mutta välttämättä euromääräisesti ei kun lisämyyntiä ei ole liikkeissä tarpeeksi saatu.
 

petete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
"Vellan mainitsi yhtenä Telian haasteena myös sen, miten Liiga-tilaajat saadaan pidettyä asiakkaina myös sen jälkeen, kun asiakkaan kannattaman joukkueen kausi päättyy mahdolliseen putoamiseen pudotuspeleissä."

Itse olen yksi näistä mainituista ja voin kertoa @Telia :lle ratkaisun tähän haasteeseen: kuunnelkaa asiakkaiden palautteita, olkaa ketterä kehittäjä ja tehkää toimiva palvelu. Ei käynyt edes mielessäkään vaihtaa Liigapassiin Kalpan pelien loputtua. Jos palvelu olisi hyvä, olisin teille rahat voinut antaakin.
 

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Argentiina, AC Milan, RiKi
Uskomatonta rahastusta. Muilla operaattoreilla boksien päivitykset kuuluvat palveluun, eikä siitä aiheudu asiakkaalle ylimääräisiä kuluja. Mulla on Elisa Viihteessä kolmas boksi (päivitetty uudempaan, ei hajonnut) menossa, ja jokainen päivitys on mennyt niin, että uusi boksi tulee veloituksetta lähimpään postiin ja vanhan boksin olen vienyt lähimpään Elisan myymälään kun olen ehtinyt.

Tämä on juuri se asia mikä tuossa Telian viihdepalvelussa tökkii. Ja jos vertaa Elisan vastaavaan, niin Elisan boksista löytyy areenat, katsomot, ruudut, ynnä muut. Mitä telialta löytyy? Hädintuskin areenaa?

Telia vs Elisa:
- Elisalla boksin toimitus 0e, telialla 30e
- Elisalla boksin päivitys 0e, telialla 59e (ei koskene sitä jos boksi menee rikki?)
- verkkotallennus telialla 6,5e/kk, elisalla kuuluu palvelun kk-maksuun. Elisan tallenteet säilyvät 2v (ainakin kun viimeksi tarkistin), telialla 3kk.
- elisan boksista löytyy käsittääkseni kaikki tarvittavat sovellukset (areenat, ruudut, katsomot, jne). Telialta ainoastaan youtube ja joku toinen.

Ainoa mikä ikävä kyllä vetää telian puoleen, on tuo yksinoikeus liigaan. Mutta muuten viihdepalveluvertailussa elisa vie about 100-0 teliaa. Siis oikeasti, vuokralaite josta maksetaan 10e/kk, 30e toimitusmaksu, jota ei saa omaksi kun lakkauttaa palvelun (eikä ole mitään hyötyäkään), päivittäminen maksaa 59e. Voi jessus.

Mun matkapuhelinliittymä muuten lähtee telialta asap helvettiin, ei jää kun tuo kanavapaketti. Netti lähti jo.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Telia vs Elisa:
- verkkotallennus telialla 6,5e/kk, elisalla kuuluu palvelun kk-maksuun. Elisan tallenteet säilyvät 2v (ainakin kun viimeksi tarkistin), telialla 3kk.
- elisan boksista löytyy käsittääkseni kaikki tarvittavat sovellukset (areenat, ruudut, katsomot, jne). Telialta ainoastaan youtube ja joku toinen.

Ainoa mikä ikävä kyllä vetää telian puoleen, on tuo yksinoikeus liigaan. Mutta muuten viihdepalveluvertailussa elisa vie about 100-0 teliaa.

Itselle on kaksi Telia TV:n ominaisuutta jotka kääntävät ominaisuuksien puolesta oman ratkaisun Telialle.

- maksukanavien tallennus (ainakaan viimeksi tätä ei saanut Elisalta millään rahalla)
- tekstitv toimii joka kanavalla ja joka kanavan tekstitv käytettävissä välittömästi

Muuten voi hyvin allekirjoittaa noi käsittämättömät hinnat ja ns turhat ylimääräiset maksut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös