Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 475 271
  • 21 682

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mihinkäs perustuu ettei Chromecastin kautta saada UHD-lähetyksiä? Sehän on teidän tukemanne laite ja syksyllä suosittelitte hankkimaan 4K:ta silmällä pitäen.

Tuossa jäisi se Telian digiboksi myymättä. Digiboksi maksaa sen 10 Eur per kk ja taisi joku toimitusmaksu tms. myös olla. Lisäksi pakkomyymällä tuon Telian digiboksin, niin Telia saa houkuteltua asiakkaan ostamaan myös muut kanavapaketit Telian kautta.

Mitään muuta syytä tuossa ei ole, kun esim Viaplaylla tai Netflixilla pystyt katsomaan UHD-kuvaa CC ultra kautta.

Ainakin itsellä se on leuka rintaan ja ensi kaudeksi Telian UHD-digiboksi tilaukseen, vaikka tuo toiminta perseestä onkin.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ainakin itsellä se on leuka rintaan ja ensi kaudeksi Telian UHD-digiboksi tilaukseen, vaikka tuo toiminta perseestä onkin.
Ja tätähän Telia haluaa. Ei mitään järkeä suostua tähän. Suosittelen että mahdollisimman moni jättää tuon boksin hankkimatta niin ehkä Teliallakin herätään ja tarjotaan muita vaihtoehtoja. Korostan, ehkä.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Kyseessä ei ole pakkomyynti, kun Liigan pelit toimii kyllä ihan kaikkien operaattorien liittymillä. UHD laadun toimivuus pystytään tällä hetkellä varmentamaan niillä alustoilla, mitkä toimivat meidän omassa kiinteässä verkossa. Muiden verkkojen osalta emme voi taata saatavilla olevaa kaistaa ja UHD laadun tuominen näihin verkkoihin vaatii vielä teknisiä muutoksia ja kehittämistä. Ensi kauden aikana tuomme Liigan pelejä saataville UHD:na digiboksille millä tahansa liittymällä, jonka nopeus riittää UHD-kuvan vastaanottamiseen.

Mitä haittaa siitä teille koituisi, jos tuota ehkä toimivaa UHD-kuvaa myisi "teidän kiinteän verkkonne" ulkopuolelle, mikäli teitä ei muka kiinnostaisi omien liittymien myynti? Vihje: turha vedota siihen että "emme halua myydä keskeneräistä/mahdollisesti vajavaisesti toimivaa tuotetta", sillä sitä olette tehneet koko kauden. Selitystä pöytään.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Telian linja + boksi vaade 4K:lle ei ole mitään uutta. Varoittelin tästä useamman kerran jo pitkin kautta.

Älkää kertoko kenellekään mutta samalla combolla on pelit näkyny 1080p:nä koko kauden.
Ei siinä mitään uutta olekaan, mutta ehkäpä täällä toivottiin Telian järkevöityneen kauden aikana. Turha toivo.

Telia kertoi kyllä, että tuolla combolla on näkynyt 1080i koko kauden, tuskin sentään 1080p?
 

Wire

Jäsen
Ei siinä mitään uutta olekaan, mutta ehkäpä täällä toivottiin Telian järkevöityneen kauden aikana. Turha toivo.

Telia kertoi kyllä, että tuolla combolla on näkynyt 1080i koko kauden, tuskin sentään 1080p?
Porukalla on ollut ongelmia ihan perus palvelun kanssa niin olisi itsemurha alkaa tarjoamaan 4K:t muulla kuin testatuilla laitteilla.

Ainakin boxi tarjoaa 1080p50.

Edit: taitaa olla i
 
Viimeksi muokattu:

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Tämä on tietoliikenneammattilaisen näkökulmasta täysi trolli; viestissäsi on niin paljon epäkohtia, etten usko voivani kääntää päätäsi, mutta yritetään! :)
Edelleen ollaan täällä etelän auringossa ja kelit ovat edelleen loistavat. Minun on pakko tarttua vielä kerran aiheeseen kun kerran trolliksi haukutaan IT-ammattilaisen toimesta. Katson parasta aikaa A-nuorten liigaa Ruudusta. Edelleen hotelllin wifin kautta. HD-laatuisena (liitteet).

Tämäkään ei onnistu live-lähetysten kanssa (lue = ei ole taloudellisesti kannattavaa muutaman katsojan tähden burstata lähetyksiä Telian mahdollisille mediapalvelimille maapallon ympäri.)
Olen melko varma, tai jopa ihan varma, ettei Ruutu laita yhtään ylimääräistä rahaa siihen että A-nuorten Fanikamera toimisi Espanjassa, mutta piru vie, se vaan toimii. Ja täysin moitteitta kaiken lisäksi!

Espanja on kaukana Suomesta, joten väliin mahtuu lukemattomia 'muttia'.
Juu, näin on, mutta edelleen: kaikki muut suoratoistopalvelut toimivat ongelmitta.

Miksiköhän näin?

Telian linja + boksi vaade 4K:lle ei ole mitään uutta. Varoittelin tästä useamman kerran jo pitkin kautta.

Älkää kertoko kenellekään mutta samalla combolla on pelit näkyny 1080p:nä koko kauden.
Tässä on se vastaus ylläolevaan kysymykseen. Teliaa ei kiinnosta mikään muu kun boksi/laajakaista/liittymä-myynti. Ei haluta missään tapauksessa lisää "liian" hyviä vaihtoehtoja asiakkaille.

HTML5 olisi tuotou markkinoille ja syksyllä jos oltaisiin haluttu, nyt haalitaan vain asiakkaita ottamaan boksin pleijareihin ja toivotaan että niin moni kun mahdollista ottaa sellaisen. Väsytystaktiikkaa.
 

Liitteet

  • ruutu1.jpg
    ruutu1.jpg
    73 KB · kertaa luettu: 359
  • ruutu2.jpg
    ruutu2.jpg
    106,6 KB · kertaa luettu: 392

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Voitteko kertoa mihin helvettiin se perustuu että toimivuutta muilla nettiyhteyksillä ei voida taata?

Samaan kuin nämä kaikki muutkin Telian (ja sitä ennen UrhoTV:n) tekniset selitykset: siihen, että suuri osa käyttäjistä ei ymmärrä hevon helvettiä verkkoteknologiasta tai teknologiasta yleensäkään. Sen takia täälläkin näkee vuodesta toiseen harva se päivä näitä "joo ei mulla enää pätki sen jälkeen kun siirsin lautaset toiseen kaappiin, nostin kissan sohvan käsinojalle ja ajan Notepadia taustalla, ei oo vikaa palvelussa" -tason asiantuntijalausuntoja.

Nimim. filosofian maisteri joka suunnittelee ja koodaa työkseen verkkoratkaisuja.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Porukalla on ollut ongelmia ihan perus palvelun kanssa niin olisi itsemurha alkaa tarjoamaan 4K:t muulla kuin testatuilla laitteilla.

Ainakin boxi tarjoaa 1080p50.

Edit: taitaa olla i

Patenkin pitäisi lopettaa laukominen kun on ongelmia ihan peruspelaamisen kanssa? Eikö nyt kannattaisi pukata vaikka 8K:ta ulos "kun mikään ei toimi" niin voisi nämä SUHD:sta nautiskelijat mainostella hienoa palvelua muille. Se että joku asia ei kunnolla toimi, niin sitä on turha jäädä ihmettelemään jos muilla sektoreilla voidaan kumminkin parantaa.

Ps. 8K:ta jo tulossa kun Telia pukkaa ysäriaikaista laatua ulos.
2018 85" Q900R 8K UHD Smart QLED TV | QE85Q900RATXXC | Samsung FI
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin ei se epäselväksi ole jäänyt, miksi Telia ei tarjoa UHD-lähetyksiä kilpailijan kaistan tai CC Ultran kautta. Eihän se Telian boksi tiedä, kenen bittiä sinne sisään tulee.

Samoin Viaplaylla tai Netflixillä voi seurata UHD-laatua CC Ultran kautta, joten teknisiä esteitä tuollekaan ei ole. Kaupallisia toki, muuten jäisi ensi kaudella Telian bokseja kasa myymättä ja asiakas ostaisi herkästi myös muut kanavapaketit muualta kuin Telialta.
 

RAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Semmoinenkin "hauska" epäloogisuus Telian palveluissa että edes kaikille Telian laajakaista asiakkaille ei voida tarjota tuota heidän omaa digiboksia?? Näin ainakin minulle myyjä puhelimessa kiven kovaa väitti. Eli tilanne se että meidän talossa (Espoossa) on tarjolla useamman operaattorin taloyhtiölaajakaista eli DNA sekä Telia mutta kaapeli TV on vain DNA:lla eli Telian kaapelia ei saa. Olen pitkään ollut DNA:n laajakaista asiakas ja hintakin on ollut ihan kohtuullinen mutta nyt tuli Telialta tarjous mistä ei voinut kieltäytyä eli 1000 Mbit liittymä oli tarjolla 10 euroa kuussa halvemmalla kuin DNA joten otin sen.

No tässä samalla kyselin sitten tähän Telia laajakaistaan tuota Telia TV digipoksia niin sen saa ainoastaan heidän 100 Mbit liittymään eli tuohon minun liittymään saa vain sen operaattorivapaan digiboksin 10 euroa kuussa lisähintaan eikä UHD:sta tietoakaan joten jäi ottamatta. Kuulostaa uskomattomalta mutta jos Telialaiset haluavat tämän varmistaa niin teillä on varmaan puhelut tallessa kun tätä nimenomaan kysyin ja sanottiin ettei onnistu mitenkään. Jos näin ei ole niin kannattaisi varmaan taas kerran kouluttaa myyjiä ja jos on niin mikähän ihmeen logiikka tässä on takana?
Toki sain liigapassin loppukaudeksi ilmaiseksi joten se oli tietysti ihan hieno juttu.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Mitä haittaa siitä teille koituisi, jos tuota ehkä toimivaa UHD-kuvaa myisi "teidän kiinteän verkkonne" ulkopuolelle, mikäli teitä ei muka kiinnostaisi omien liittymien myynti? Vihje: turha vedota siihen että "emme halua myydä keskeneräistä/mahdollisesti vajavaisesti toimivaa tuotetta", sillä sitä olette tehneet koko kauden. Selitystä pöytään.

@Telia , ymmärrättekö, että tähän vastaamatta jättäminen tai teliajargonvastauksen antaminen tarkoittaa sitä, että minun lisäkseni minua näissä Liigan lähetysasioissa tarkkaan kuunteleva lähipiirini ei tule ensi kaudellakaan tilaamaan näitä teidän pakettejanne? Teillä Telialla on kyllä voittojen maksimointiin liittyvä matematiikka varmasti hallussa, joten voitte tehdä laskelmanne erilaisista skenaarioista, joissa 5-10 ihmistä jättää ensinnäkin tilaamatta paketin 1-4 vuodeksi, minkä lisäksi nämä kertovat Telian epärehellisyydestä ja epäluotettavuudesta mahdollisesti kymmenille ihmisille eteenpäin.

Rehellisellä vastauksella voitte tehdä tuhansien eurojen voitot, epärehellisellä vastauksella jää rahat saamatta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Semmoinenkin "hauska" epäloogisuus Telian palveluissa että edes kaikille Telian laajakaista asiakkaille ei voida tarjota tuota heidän omaa digiboksia?? Näin ainakin minulle myyjä puhelimessa kiven kovaa väitti. Eli tilanne se että meidän talossa (Espoossa) on tarjolla useamman operaattorin taloyhtiölaajakaista eli DNA sekä Telia mutta kaapeli TV on vain DNA:lla eli Telian kaapelia ei saa. Olen pitkään ollut DNA:n laajakaista asiakas ja hintakin on ollut ihan kohtuullinen mutta nyt tuli Telialta tarjous mistä ei voinut kieltäytyä eli 1000 Mbit liittymä oli tarjolla 10 euroa kuussa halvemmalla kuin DNA joten otin sen.

No tässä samalla kyselin sitten tähän Telia laajakaistaan tuota Telia TV digipoksia niin sen saa ainoastaan heidän 100 Mbit liittymään eli tuohon minun liittymään saa vain sen operaattorivapaan digiboksin 10 euroa kuussa lisähintaan eikä UHD:sta tietoakaan joten jäi ottamatta. Kuulostaa uskomattomalta mutta jos Telialaiset haluavat tämän varmistaa niin teillä on varmaan puhelut tallessa kun tätä nimenomaan kysyin ja sanottiin ettei onnistu mitenkään. Jos näin ei ole niin kannattaisi varmaan taas kerran kouluttaa myyjiä ja jos on niin mikähän ihmeen logiikka tässä on takana?
Toki sain liigapassin loppukaudeksi ilmaiseksi joten se oli tietysti ihan hieno juttu.
Gigaisessa liittymässä on todennäköisesti erilainen reititin ja ovat kaikessa viisaudessaan rajoittaneet tuon TV boksin toimimaan vain sen hitaamman yhteyden reitittimen kanssa. Nyt kun tästä rajoittamisesta kärsivät jo Telian parhaita nettiyhteyksiä käyttävät asiakkaat, niin menee ihan vain hitusen naurettavaksi koko touhu.

Toki joskus Telialla oli myös sellainen toimintalogiikka, että kaapelinetin yhteyteen ei myyty netin kautta toimivia TV-palveluita, koska kaapelinetti on mukamas liian epävakaa siihen touhuun. Tästä saattaa olla kyse tässäkin tapauksessa ja silkkaa paskapuhettahan tuo epävakaus on.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Niin ei se epäselväksi ole jäänyt, miksi Telia ei tarjoa UHD-lähetyksiä kilpailijan kaistan tai CC Ultran kautta. Eihän se Telian boksi tiedä, kenen bittiä sinne sisään tulee.

Itse en näistä juurikaan ymmärrä mutta sen verran olen antanut verkkoratkaisutoimittajien myyntimiesten itselleni kertoa, että nämä isojen videopalveluiden verkotukset eivät ole ihan niin simppeleitä. Ne ongelmat eivät välttämättä ole siinä viimeisessä mailissa (vai pitäisikö "last mile" kääntää viimeiseksi kilometriksi) vaan syvemmällä verkossa matkalla serveriltä oman operaattorin keskukseen. Tämä voisi olla syy, miksi joillakin on nykyäänkin kovasti ongelmia mutta esimerkiksi itselläni Telian palvelut ovat toimineet yhden pelin alkua lukuunottamatta täysin 100% luotettavasti?
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse en näistä juurikaan ymmärrä mutta sen verran olen antanut verkkoratkaisutoimittajien myyntimiesten itselleni kertoa, että nämä isojen videopalveluiden verkotukset eivät ole ihan niin simppeleitä. Ne ongelmat eivät välttämättä ole siinä viimeisessä mailissa (vai pitäisikö "last mile" kääntää viimeiseksi kilometriksi) vaan syvemmällä verkossa matkalla serveriltä oman operaattorin keskukseen. Tämä voisi olla syy, miksi joillakin on nykyäänkin kovasti ongelmia mutta esimerkiksi itselläni Telian palvelut ovat toimineet yhden pelin alkua lukuunottamatta täysin 100% luotettavasti?
Tämä nyt ei kyllä varsinaisesti ole totta. Kyllä verkkopalvelut lähtökohtaisesti toimivat kenen tahansa operaattorin yhteyksillä, jos yhteys vain on siihen käyttöön riittävän hyvä. Minulla on DNA:n kuituyhteys ja Telian lähetykset ovat käytännössä koko kauden toimineet ihan hyvin.

Toki voi olla, että chromecastin toimimattomuus liittyy myös siihen, että Telian softa on niin paska, ettei se tue UHD-lähetyksiä. Tässä ei olisi mitään uutta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Itse en näistä juurikaan ymmärrä mutta sen verran olen antanut verkkoratkaisutoimittajien myyntimiesten itselleni kertoa, että nämä isojen videopalveluiden verkotukset eivät ole ihan niin simppeleitä. Ne ongelmat eivät välttämättä ole siinä viimeisessä mailissa (vai pitäisikö "last mile" kääntää viimeiseksi kilometriksi) vaan syvemmällä verkossa matkalla serveriltä oman operaattorin keskukseen. Tämä voisi olla syy, miksi joillakin on nykyäänkin kovasti ongelmia mutta esimerkiksi itselläni Telian palvelut ovat toimineet yhden pelin alkua lukuunottamatta täysin 100% luotettavasti?
En ihan äkkiä ymmärrä, mikä muu kuin internet-kaista voi aiheuttaa ongelmia striimauksessa ennen last mileä (se on ihan vakiintunut termi, en tiedä parempaakaan). Jos kyseessä on multicast, niin se on jo hiukan korkeampaa matematiikkaa reititysmielessä. Se selittäisi paikalliset ongelmat tai ainakin osan niistä. Mutta jos se on unicastia, niin sitten se on ihan kaistan riittävyydestä kiinni, miten UHD poikkeaa HD-lähetyksestä. Olen itse elänyt siinä käsityksessä, että ylivoimaisesti suurin osa ongelmista osuu viimeisen 10 metrin matkalle. Jos ne viat olisivat runkoverkossa tai lähetyspäässä, niistä pääsee lehteen joka kerta. Eli kellään ei toimisi.
 

lakimies

Jäsen
Kävin hakemassa Telian kaapelikortille moduulin ja kaapelikortti moduulissa TV:n kyljestä sisään. Moduulin ja kortin linkitys ja pian UHD kanavat alkoivat näkymään.
Edelleen on kysymysmerkki, mitä TV:n tekniikkoja pitää TV:n tukea, että UHD:t näkyy. Itsellä 2017 vuosimallin Philips 55PUS8602/1.
 

PEBKAC

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No tässä samalla kyselin sitten tähän Telia laajakaistaan tuota Telia TV digipoksia niin sen saa ainoastaan heidän 100 Mbit liittymään

Oma veikkaus tilanteeseen: Telian boksissa on 10/100(M) WAN/LAN-portit, joten sitä ei voida myydä gigabitin talouksiin. Porttien nopeudennosto nostattaa laitteen hintaa reilusti; esim. Verkkokauppa.comissa 100M-porteilla varustetun reitittimen saa jo parilla kympillä, mutta halvimmat gigabit-reittimet lähtevät 50e:stä. Sitä en tiedä, miksei tarjota nopeampaa laitetta nopeammille talouksille korkeampaan hintaan.

Mutta tosiaan, kuten muutama järkevämpi kaveri on jo tässä ketjussa todennut, yritysten välinen verkotus on monimutkaista ja taustalla toimivat insinöörit eivät turhaan kiusaa asiakkaita, eli älkää purkako kiukkuanne asiakaspalvelijoille. Ihan normaaleja työssäkäyviä suomalaisia siellä taustalla vaikuttaa, eikä mitään ruotsalaismafiaa, jotka 'haluaisivat kääriä isot massit.'

Tässä ketjussa on semmoinen ikävä piirre, että ensimmäisillä sivuilla Ruutua haukutaan pohjattoman surkeaksi palveluksi samojen henkilöiden toimesta, jotka nyt mollaavat Teliaa. Tulee pakostakin mieleen, että vika löytyy käyttäjästä loppupeleissä, tai sitten joku saa päivittäisen viihteensä täällä itkiessä.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Omat kokemukseni ovat tähän mennessä ihan hyvät. Ainoa aivan turhan hankala prosessi oli tunnusten luominen, mutta sen jälkeen homma on toiminut ainakin nuo kokeilujaksot erinomaisesti. Siispä tilasin nyt liigapassin ainakin testiin.

Hinnoittelu on ainakin kohdillaan. Se on toki heikompi juttu, jos äänimaailma on samaa vanhaa edelleen kaikista lupauksista huolimatta. Tähän olisi kiva kuulla Telian vastaus, kai ne tasot on jo nyt ehditty säätää kohdilleen?
 

Lht03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nupen Pelicans
Mä oon huomannut että äänimaailma on parempi kuin Ruudun aikana kun ottaa selostuksen pois päältä. Se ominaisuus mikä vihdoin myös boksille tullut nyt. Epäilen sen enempää aiheesta tietämättä että se selostajan ääniraita hautaa muut äänet.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Mutta tosiaan, kuten muutama järkevämpi kaveri on jo tässä ketjussa todennut, yritysten välinen verkotus on monimutkaista ja taustalla toimivat insinöörit eivät turhaan kiusaa asiakkaita, eli älkää purkako kiukkuanne asiakaspalvelijoille. Ihan normaaleja työssäkäyviä suomalaisia siellä taustalla vaikuttaa, eikä mitään ruotsalaismafiaa, jotka 'haluaisivat kääriä isot massit.'

Olen näistä boldaamistani kohdista eri mieltä.

1. Kaikesta paistaa läpi voittojen maksimoinnin tavoittelu, ja taustalla toimivien insinöörien kököstely on yksi sen keinoista. Syyt ovat luultavasti jossain Telian palaveeraus-/kahvittelukulttuurissa, mutta se heijastuu siihen, että tekniset ratkaisut ovat perseestä, vaikka Telia halutessaan voisi nostaa kaiken tekemisen tasoa koska vain. Nyt mennään kustannustehokkaasti, koska rahaa tulee kaikesta huolimatta tarpeeksi.
2. Mihin muualle turhautuminen purettaisiin? Jos lähtee Telian omia virheitä peittelemään tarkoitettuun puolitotuuksiin perustuvaan lässyttelyyn mukaan, ei mitään muutosta ikinä tapahdu. Mitä isompi laitos, sen kovemmin pitää rähistä saadakseen äänensä kuuluviin, eikä tässä ole kyse siitä, saadaanko asiakaspalvelijalle hyvä mieli.
3. En tiedä millainen "mafia" siellä on taustalla, mutta kaikesta edelleenkin paistaa se omien liittymien ja naurettavien kuukausimaksullisten laitteiden myynnin, eli voiton, maksimointi. Telia ei ole mikään hyväntekeväisyyslaitos, ja näin Telia/Sonera on toiminut jo vuosikymmeniä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen näistä boldaamistani kohdista eri mieltä.

1. Kaikesta paistaa läpi voittojen maksimoinnin tavoittelu, ja taustalla toimivien insinöörien kököstely on yksi sen keinoista. Syyt ovat luultavasti jossain Telian palaveeraus-/kahvittelukulttuurissa, mutta se heijastuu siihen, että tekniset ratkaisut ovat perseestä, vaikka Telia halutessaan voisi nostaa kaiken tekemisen tasoa koska vain. Nyt mennään kustannustehokkaasti, koska rahaa tulee kaikesta huolimatta tarpeeksi.
2. Mihin muualle turhautuminen purettaisiin? Jos lähtee Telian omia virheitä peittelemään tarkoitettuun puolitotuuksiin perustuvaan lässyttelyyn mukaan, ei mitään muutosta ikinä tapahdu. Mitä isompi laitos, sen kovemmin pitää rähistä saadakseen äänensä kuuluviin, eikä tässä ole kyse siitä, saadaanko asiakaspalvelijalle hyvä mieli.
3. En tiedä millainen "mafia" siellä on taustalla, mutta kaikesta edelleenkin paistaa se omien liittymien ja naurettavien kuukausimaksullisten laitteiden myynnin, eli voiton, maksimointi. Telia ei ole mikään hyväntekeväisyyslaitos, ja näin Telia/Sonera on toiminut jo vuosikymmeniä.
Purkautua saa ja turhautuminen on ymmärrettävää, mutta tulisi samalla ymmärtää, että se kyseinen asiakaspalvelija ei yleensä ole millään tavoin vastuussa kokemastasi vääryydestä. Usein tämä asiakaspalvelija ei edes kauheasti voi tehdä asian eteen, vaikka kuinka haluaisi.

Kuinka paljon itse arvostat sitä, että joku tulee huutamaan ja räyhäämään sinulle asiasta, joka ei ole sinun vastuullasi tai jolle et voi tehdä mitään?

Eli sen turhautuneen purkautumisenkin voi tehdä asiallisesti. Asiakaspalvelijalle viesti menee perille, vaikka jättäisi räyhäämättä. Usein se viesti menee perille jopa paremmin, jos jättää turhan räyhäämisen väliin. Voin kokemuksesta kertoa, että räyhääjien palautteita välitetään eteenpäin huomattavasti vähemmän, kuin asiallisesti annettua palautetta. Palaute voi olla erittäin negatiivistakin, mutta se välitetään mielellään eteenpäin, jos se esitetään asiallisesti.

Jos negatiivisen palautteen esittää asiallisesti ja selkeästi, mutta samalla myös ilmaisten turhautumisensa tilanteeseen, niin tällöin se menee perille todella hyvin. Silloin asiakaspalvelija oikeasti välittää asiakkaasta ja saamastaan palautteesta, sekä haluaa oikeasti auttaa.
 

petete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Miten lyhyellä viipeellä Liigavahtiin klipit tulevat? Kärpät on tehnyt maalin joskus 20 minuuttia sitten mutta eipä näy sovelluksessa kuin tieto syntyneestä maalista. Tästä sovelluksestahan piti olla näppärä nopeasti katsoa joku tilanne uudelleen esim. hallilla ollessa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös