Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 449 489
  • 21 563

Yopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tepsin maalikoosteita on tullut tällä kaudella lähinnä katseltua ja viime aikoina ne ovat olleet ihan hyviä - tosin huippuhetkiä kaipaisin koosteeseen enemmän samaan viiden minuutin koosteeseen. Eilisen Lukko - TPS -pelin koosteessa ääniraita oli kyllä kummallinen. Ensimmäisessä maalissa ääni puuttui uusinnasta kokonaan ja muissakin maaleissa ääni siirtyi kuvan mukana uusintaan, joka tekee ääniraidasta häiritsevän töksähtelevää.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand

Telia

Jäsen
Tepsin maalikoosteita on tullut tällä kaudella lähinnä katseltua ja viime aikoina ne ovat olleet ihan hyviä - tosin huippuhetkiä kaipaisin koosteeseen enemmän samaan viiden minuutin koosteeseen. Eilisen Lukko - TPS -pelin koosteessa ääniraita oli kyllä kummallinen. Ensimmäisessä maalissa ääni puuttui uusinnasta kokonaan ja muissakin maaleissa ääni siirtyi kuvan mukana uusintaan, joka tekee ääniraidasta häiritsevän töksähtelevää.

Katseltiin tuota samaa koostetta tässä kollegoiden kanssa ja totta, ääni siinä pätkäsee muutamaksi sekunniksi. Maalikoosteessa ääni kuuluu niinkuin pitääkin. Äänen ja kuvan leikkaus tuo pientä haastetta, selostus kun saattaa olla kesken juuri siinä kohtaa mikä halutaan koosteeseen leikata mukaan. Pyrimme silti aina parhaaseen mahdolliseen tulokseen.
 

IJR79

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Kyllä, juuri näin. Syy, miksi aloitamme UHD-lähetykset näillä tekniikoilla on yksinkertaisesti se, että niihin meillä on tekninen valmius ja halusimme aloittaa UHD-lähetysten tarjoamisen niin pian kuin mahdollista. Tarkoituksena on tuoda muita tekniikoita mukaan niin pian kuin mahdollista, mutta tarkempia aikatauluja en uskalla tässä kohtaa luvata.

// Ilari

Tässä erityisesti huomioitavaa on se fakta, että Telia vuokrasi kauden alussa näitä Telia TV -digibokseja (Arris VIP 4302W) asiakkailleen hintaan 10€/kk + toimituskulut ja niillähän UHD-lähetykset eivät siis tule näkymään. Ei muuta kuin lisää euroja Telian kassaan, niin pääsee mukaan seuraamaan seuraavia mullistavia farsseja 4K:na.
 

Goalpost

Jäsen
...Selviääkö jostain kuvaajien/ohjaajien jne. nimiä, firmaa tms?...

Lähetysten jälkeen tulee lista vastuullisista tekijöistä, mm. ohjaaja mainitaan. Liitteenä kuvakaappaus lauantain Porin pelistä.
 

Liitteet

  • 4C36AFBB-75F8-454B-B8C7-4D3C7D61472E.jpeg
    4C36AFBB-75F8-454B-B8C7-4D3C7D61472E.jpeg
    136,1 KB · kertaa luettu: 514

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@Telia on kyllä pirun härski.
Minun mielessä tämä kuvio on mennyt niin, että tilaajamäärä on jäänyt liian alhaiseksi, ja matkalla on tippunut valtavasti tilaajia poiskin. Nykyinen ei riitä.

Ratkaisuna luonnollisesti lisää fyrkkaa niiltä, ketkä kelkassa vielä ovat, eikä suinkaan niin että kehitettäisiin palvelua ainoana tavoitteena saada tilaajamäärä kasvuun.

Olispa vaihtoehto.
 

444

Jäsen
Olispa vaihtoehto.
Itse löysin sellaisen vaihtoehdon kuin tilauksen irtisanominen. Käyn hallilla katsomassa ne koti- ja vieraspelit, jotka vain suinkin ehdin, ja loput kiikaroin Liigan sivuilta niiden toimiessa. Tähän mennessä vieroitusoireita ei ole ilmennyt.
Samalla sain ratkaisun siihen toukokuun laskutukseen, jota tilaajat varmaan odottavat vielä elokuussakin.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Tässä erityisesti huomioitavaa on se fakta, että Telia vuokrasi kauden alussa näitä Telia TV -digibokseja (Arris VIP 4302W) asiakkailleen hintaan 10€/kk + toimituskulut ja niillähän UHD-lähetykset eivät siis tule näkymään. Ei muuta kuin lisää euroja Telian kassaan, niin pääsee mukaan seuraamaan seuraavia mullistavia farsseja 4K:na.

Hätäisimmiltä rahat pois. Aina välillä täältäkin lukee kommentteja, miten jotakuta ei kiinnosta onko tekniikka huonoa tai välttävää kunhan vain näkee pelit.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse löysin sellaisen vaihtoehdon kuin tilauksen irtisanominen. Käyn hallilla katsomassa ne koti- ja vieraspelit, jotka vain suinkin ehdin, ja loput kiikaroin Liigan sivuilta niiden toimiessa. Tähän mennessä vieroitusoireita ei ole ilmennyt.
Samalla sain ratkaisun siihen toukokuun laskutukseen, jota tilaajat varmaan odottavat vielä elokuussakin.
Tämä toimii lähinnä niille, jotka oikeasti pystyvät käymään halleilla katsomassa pelejä varsin usein - tai niille, joita liiga ei muuten vain kauheasti kiinnosta. Jälkimmäisten määrä voi kasvaa ikävän paljon Telian sähläilyn seurauksena. Toivottavasti mahdollisimman monia tämä saisi kuitenkin lähtemään hallille, mikäli siihen on mahdollisuus.

Itse kuulun siihen osastoon, jonka on hyvin vaikea päästä paikan päälle katsomaan. Olen etäkannattaja, enkä asu kaupungissa, josta löytyy liigajoukkue. JYPin kotipeleihin on matkaa noin 3h ajomatkan verran ja vieraspelejä ei tunnin ajomatkan sisällä pelata kuin muutama kaudessa - eikä niihinkään aina ehdi, vaikka kuinka haluaisi.

Olen kuitenkin hyvin kiinnostunut liigasta ja JYPistä, joten haluan nähdä pelejä mahdollisimman paljon. Kauden aikana voin päästä paikan päälle ehkä viisi kertaa, joten hyvin ontoksi jäisi liigan seuraaminen, jos se olisi ainoa vaihtoehto.

Samaan aikaan olen vahvasti samoilla linjoilla monien kanssa siitä, että Telia tekee asioita pahasti väärin ja kohtelee asiakkaitaan huonosti. En kuitenkaan pidä siitä, että Telialta liigaa tilaavia arvostellaan ratkaisustaan, koska vaihtoehtoja ei yksinkertaisesti ole. Äänestän mielelläni jaloilla ja lompakollani asioista, mutta en omien mieltymyksieni vastaisesti. Jos koen, että lompakolla äänestämällä satutan itseäni enemmän kuin boikotoinnin kohdetta, niin näen siinä hyvin vähän ideaa.

Mutta toki osaan arvostaa jokaista, joka pystyy lompakollaan äänestämään ja myös sen tekee.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Minä kokeilin viikonloppuna Telian palveluja, kun kerran testata sai maksutta.

Perjantaina katselin Tapparan ja Tepsin peliä iPadilla, ja se toimi ihan ok. Lauantaina Ässät-Kärpät pätki ja kuva puuroutui hemmetisti Win10-äpillä varsinkin ekassa erässä. Lisäksi äppi heitti virhekoodia ruutuun ja lopetti lähetyksen ainakin kolme kertaa pelin aikana.

Eilen katselin samalla kokoonpanolla TeliaTV:n / Viasat Jääkiekko -kanavan kautta Penguinsin ja Rangersin peliä. Kuva oli aivan helkkarin hyvä eikä tietoakaan pätkimisestä tai muusta.

Kertoo vain mielestäni siitä, että toiset osaavat tuottaa streaming-palveluja, toiset eivät. Kokemukseni ovat ihan vastaavanlaiset mitä moni on tänne kertonutkin.

Ja pleijarit alkaa kohta, ja mietin ennen viikonloppua, josko tilauksen voisikin tehdä pleijarien ajaksi. Taitaa jäädä tekemättä. Yle Puhe toimii varmemmin. Ja jos Kärpät pelaa Tampereella tai lähettyvillä, kannan rahani seuroille.

Ping @Telia
 

Teme91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jos esim peruutan joukkuepassin tilauksen tänään, laskuttaako kuun loppuun vai loppuuko laskutus heti tilauksen peruttua? Ja meneekö tuo 25e puolelta kuulta, jos otan liigapassin tilaukseen tänään?
Minusta se menee näin: Eli jos ensimmäiset puolet kuukaudesta on käytössä joukkuepassi ja loppukuukausi liigapassi niin hinnaksi tulee puolet joukkuepassista ja puolet liigapassista. Eli päiväkohtaisesti katsotaan mitä käyttänyt.

Näin ainakin olen ymmärtänyt. Mutta @Telia voi varmistaa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos esim peruutan joukkuepassin tilauksen tänään, laskuttaako kuun loppuun vai loppuuko laskutus heti tilauksen peruttua? Ja meneekö tuo 25e puolelta kuulta, jos otan liigapassin tilaukseen tänään?
Päiväkohtaisesti laskuttaa. Eikös Telialta ole sanottu, että jos laitat tilauksen poikki nyt, niin laskutus päättyy tähän päivään. Jos et tilaa kahta pakettia samaan aikaan, niin sinua ei myöskään kahdesta laskuteta. Vielä selkeämpää tämä on silloin, jos pakettia vaihtaa, koska aiempi paketti tavallaan päivitetään uuteen ja laskutus vaihtuu uuden paketin mukaiseksi siitä hetkestä lähtien.

Eikä Telia myöskään laskuta kalenterikuukausittain.
 

Surmanajaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tähän UHD pelleilyyn vielä sellainen, et pojat tuuppaa erittäin pieneen osaan asiakkaistaan putoavaan porukkaan UHD lähetyksen, samaan aikaan ne eivät kykene tarjoamaan meille kaikille 1080p fullhd lähetystä. Naurettavaa! Nyt ne mainostaa tätä "räjäyttävää" katsoja elämystä, jota toimitetaan erittäin rajatusti. Käytännössä kaikille kun riittäisi kaista ja suurimmalla osalla telkkari tuohon 1080p striimiin, mutta sitä nämä eivät pysty toimittamaan. Täyttä kikkailua ja maksavalle asiakkaalle vittuiluna pidän tätä. Harmi ettei ole vaihtoehtoa.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
^ En kyllä tuota allekirjoita. Katselin viime kaudella Ruudun lähetyksiä Elisan kaapelitv-verkossa Hd-kanavilta. Ero viime kauden kuvaan menee Telian eduksi, kuva on erittäin hyvälaatuinen. Olen verrannut sitä myös TV5:n Hd-kuvaan silloin kun se on ollut kaapelissa jaossa. Ja tekniikkana siis Android-tabletti, josta jako kodin WiFissä Chromecastille. Noille on valittu 5G-verkko asetuksista. Ja telkkarina Philipsin muutaman vuoden ikäinen taulutv..

Lisäys: tuossa ylempänä mainitaan myös win-läppäri. Kauden alussa tein myös kokeiluja silläkin kalustolla huonolla menestyksellä, eli läppäri viritykset voi kyllä unohtaa jos ei vasite halua pilata ottelun seuraamista..
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minä kokeilin viikonloppuna Telian palveluja, kun kerran testata sai maksutta.
Ja sitä ennen olet päättänyt kirjoittaa tähän ketjuun 175 viestiä ilman omakohtaista kokemusta koko helvetin palvelusta? Muistaakseni hyvinkin kriittiseen sävyyn. Aika hyvin vedetty.
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Tähän UHD pelleilyyn vielä sellainen, et pojat tuuppaa erittäin pieneen osaan asiakkaistaan putoavaan porukkaan UHD lähetyksen, samaan aikaan ne eivät kykene tarjoamaan meille kaikille 1080p fullhd lähetystä. Naurettavaa! Nyt ne mainostaa tätä "räjäyttävää" katsoja elämystä, jota toimitetaan erittäin rajatusti. Käytännössä kaikille kun riittäisi kaista ja suurimmalla osalla telkkari tuohon 1080p striimiin, mutta sitä nämä eivät pysty toimittamaan. Täyttä kikkailua ja maksavalle asiakkaalle vittuiluna pidän tätä. Harmi ettei ole vaihtoehtoa.
Eipä tuota tarjoa kukaan mukaan Suomessa. 720p-kuvasta on tullut joku standardi ja ihmiset käsittävät tämän olevan nykyään HD:ta.
Viaplay&Cmore tarjoavat saman, poislukien viaplayn viikottaiset/satunnaiset UHD-testilähetykset.

Eikä antenniinkaan saa yhtään kanavaa mikä olisi 1080p,kaapelista ei hajua. YLE/Nelonen on 1080i,muut 720p.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En kyllä itse ainakaan henkeä pidättelisi tuon 4k/UHD-kuvanlaadun suhteen. Kaikki kun viime kädessä riippuu käytettävästä pakkauksesta. Esim. nykyiselläänkin pääkameran kuva on hieman suttuinen, kun taas muut kamerat ja ennakkoon nauhoitetut haastattelut tuntuvat olevan kuvanlaadultaan parempia. Olen siis tullut siihen lopputulokseen, että tuota pääkameran kuvaa pakataan aika roimasti. Toki tähän vaikuttaa myös kuvattavan liikkeen tyyppi (haastattelut ym. kuvataan lähes paikallaan olevaa kohdetta vs. pelikuva, jossa pelaajat ja kiekko liikkuvat jatkuvasti => enemmän pikseleitä päivitettävänä). Toinen asia, joka hieman epäilyttää on, miten Telia onnistuu toimittamaan UHD-tason kuvaa kotisohville ilman, että viive kasvaa edelleen lisää. Kun ihmiset täällä ovat valittaneet paljon, että lähetys puskuroi tai vaihtaa resoluutiota helposti, niin tästäkin voi päätellä, että Telia käyttää pienempää puskuria kuin muut urheilulähetykset (mahdollisesti purkkaratkaisu viiveen vähentämiseksi?), niin tullaanko UHD-lähetykset näkemään vielä pidemmällä viiveellä kuin nyt, jotta puskuroinnilta ja muilta ongelmilta vältytään?
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Ja sitä ennen olet päättänyt kirjoittaa tähän ketjuun 175 viestiä ilman omakohtaista kokemusta koko helvetin palvelusta? Muistaakseni hyvinkin kriittiseen sävyyn. Aika hyvin vedetty.

Nyt valoja päälle siellä. Olen tehnyt Telia TV -tunnarit jo aikapäiviä sitten, ja niiden saaminen oli kyllä kankeaa ja ei tätä päivää. Liiga-palvelua en ole ostanut enkä näillä näkymin tosiaan tulekaan tilaamaan.

Mitä oudoksuttavaa näet siinä, että olen ennen kaikkea kritisoinut kankeaa tilausprosessia, surkeaa laitetukea, luokattomia koosteita ja Telian ylimielistä suhtautumista asiakkaaseen? En muista, että itse striimin laatua tms olisin hirveästi aiemmin arvostellut. Toki olen voinut sitäkin tehdä, sillä olen jonkun pelin nähnyt TV5:ltä, kavereilta ja taisi tuossa jokin ilmaisviikonloppu tai -päivä aiemminkin.

Sehän tässä vasta onkin, että ihmettelemistä ja kritisoitavaa on huru mycket ennen kuin edes katselua pääsee aloittamaan. Mutta ei riitä, että Telia jopa ennen katsomisen yrittämistä pissii sieraimeesi ja laittaa oravansa kiipeämään ullakollesi, tämän lisäksi se tyrmää sinut kanveesiin yrittäessäsi katsoa pelejä.

Tekniikasta vielä (kun kerran joku siitäkin alkaa viisastelemaan).. on kuitu 100Mt ja viimeisen päälle reititin, Wifi 5GHz, joka käyttää vieläpä kovaa lähetystehoa vaativaa yläkanavaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tekniikasta vielä (kun kerran joku siitäkin alkaa viisastelemaan).. on kuitu 100Mt ja viimeisen päälle reititin, Wifi 5GHz, joka käyttää vieläpä kovaa lähetystehoa vaativaa yläkanavaa.
iPad toimii, mutta läppäri yskii -> sun verkkos on kunnossa. Pääsin viisastelemaan. Sitä oon kyllä ihmetellyt, miksei tää läppäri yski. Ei tää mikään tehomylly ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös