Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 479 460
  • 21 693

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Miksi Pariisissa tarvittiin VPN:ää? Palvelun on sanottu toimivan EU-alueella, kuten EU-säädökset edellyttävät.

Ei ainakaan itselläni toiminut Saksassa jokunen viikko sitten. Tuli vaan teksti "palvelu ei ole käytössä maassasi" tms.
 

Goalpost

Jäsen
Minullakin homma on toiminut alkuvaikeuksien jälkeen nyt jo kuukauden päivät hyvin kuvanlaadun puolesta. Samoilla laitteilla on menty alusta asti, joten Telian puolelta on tehty onnistuneesti jotain säätöjä.

Sen sijaan tuo jatkuva zoomailu ja kameroiden vaihto sekä hidastusten ja lähikuvien näyttäminen pelin ollessa käynnissä on erittäin harmillista. Asiassa on selkeitä paikkakuntakohtaisia eroja, esim. Tampereella ja Kouvolassa kuvaus/ohjaus on laadukasta kun taas Mikkelissä ja Kuopiossa aivan järkyttävää.

@Telia voisi tulla kommentoimaan asiaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei ainakaan itselläni toiminut Saksassa jokunen viikko sitten. Tuli vaan teksti "palvelu ei ole käytössä maassasi" tms.
Kuten aiemmin kerroin, mulla toimi ihan normaalisti Ranskassa lähetys. Vieläpä kaksi matsia samaan aikaan eri laitteilla.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Nyt kun perusjutut lähetyksen toimivuuden osalta alkaa olla edes jotenkin kunnossa, niin olisi hienoa vihdoin saada edes nuo äänet paremmalle tasolle. Jossain vaiheessa taidettiin mainita, että se parempi äänimaailma on varattu boksille ja muut saa tyytyä siihen mitä sattuu tulemaan milloinkin.

Itse en ole kuunnellut boksin kautta lähetystä Telialta, onko nämä äänet paremmat jotenkin kuin mobiilin kautta? En tarkoita nyt esim 5.1 koodausta, vaan yleistä laatua, kuten vaikkapa NHL-lähetyksissä. Jos on, niin @Telia olisi korkea aika parantaa myös mobiilin stereomiksausta.
 

charlieglide

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miksi Pariisissa tarvittiin VPN:ää? Palvelun on sanottu toimivan EU-alueella, kuten EU-säädökset edellyttävät.
Ei lähtenyt toistamaan "suorilta" mutta VPN-yhteyden jälkeen kylläkin toimi. Tuo oli hotellin WLANissa, joten saattaa olla jotain rajoituksia sielläkin päässä.
 

Kemppilukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nyt kun perusjutut lähetyksen toimivuuden osalta alkaa olla edes jotenkin kunnossa, niin olisi hienoa vihdoin saada edes nuo äänet paremmalle tasolle. Jossain vaiheessa taidettiin mainita, että se parempi äänimaailma on varattu boksille ja muut saa tyytyä siihen mitä sattuu tulemaan milloinkin.

Itse en ole kuunnellut boksin kautta lähetystä Telialta, onko nämä äänet paremmat jotenkin kuin mobiilin kautta? En tarkoita nyt esim 5.1 koodausta, vaan yleistä laatua, kuten vaikkapa NHL-lähetyksissä. Jos on, niin @Telia olisi korkea aika parantaa myös mobiilin stereomiksausta.
Ei oo boksilla äänet sen paremmat. Olikohan viimesin Ilveksen peli, kun vastustaja lämmäs täysiä ylärimaan, sano selostaja et toi ääni kuulu kyllä koko halliin. Kotiin asti ei kuulunu ainakaan normaalilla äänenvoimakkuudella. Mulla ei oo käytössä mitään kotiteatteri-systeemeitä, et en tiä kuuluko sit sellasen kautta.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Edelleenkään tietokoneella katsoessa kuvansuurennus nappula ei toimi kuin kerran, kerran pienennät niin seuraava suurennus täysikuvaan onnistuu ainoastaan sulkemalla lähetyksen sekä selaimen.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Ei oo boksilla äänet sen paremmat. Olikohan viimesin Ilveksen peli, kun vastustaja lämmäs täysiä ylärimaan, sano selostaja et toi ääni kuulu kyllä koko halliin. Kotiin asti ei kuulunu ainakaan normaalilla äänenvoimakkuudella. Mulla ei oo käytössä mitään kotiteatteri-systeemeitä, et en tiä kuuluko sit sellasen kautta.

Luulisi siis, että boksilla tulee sama stereomiksaus, kuin mobiililaitteella. Vaikka se 5.1 olisi se mullistava kokemus ja sillä halutaan myydä boksia, niin ainakaan markkinointi ja myynti ei ole tässä oikein onnistunut kun tätä asiaa pitää arvuutella.

Aika paljon olisi helpohkoja kehityskohteita myös tuon kuvauksen tai paremminkin ohjauksen kanssa. Tässä voi samalla tavalla ottaa oppia melko helposti ja aika halvalla NHL / KHL -nimisistä liigoista.

Kun tuo lähetyspuoli nyt on parsittu suht toimivaksi, niin vielä voisi paskan alun muistijälkiä pyyhkiä vähän puhtaammaksi parantamalla muita hommia, jotka ei vaadi koodaamista, joka tuntuu olevan todella hankalaa saada eteenpäin.
 

444

Jäsen
Luulisi siis, että boksilla tulee sama stereomiksaus, kuin mobiililaitteella. Vaikka se 5.1 olisi se mullistava kokemus ja sillä halutaan myydä boksia, niin ainakaan markkinointi ja myynti ei ole tässä oikein onnistunut kun tätä asiaa pitää arvuutella.

Aika paljon olisi helpohkoja kehityskohteita myös tuon kuvauksen tai paremminkin ohjauksen kanssa. Tässä voi samalla tavalla ottaa oppia melko helposti ja aika halvalla NHL / KHL -nimisistä liigoista.

Kun tuo lähetyspuoli nyt on parsittu suht toimivaksi, niin vielä voisi paskan alun muistijälkiä pyyhkiä vähän puhtaammaksi parantamalla muita hommia, jotka ei vaadi koodaamista, joka tuntuu olevan todella hankalaa saada eteenpäin.
Alkuunhan tuota äänimaailmaa perusteltiin sillä, että haettiin oikeita tasoja. Sen jälkeen keksittiin, että monikanavaäänistähän tässä onkin kyse, ja siksi ne toimivat vain Telian omalla digikikkareella. Koska ei mikään muu laite tue monikanavaääniä. Paitsi esim. Apple TV, mutta siihen nyt ei vain ole saatavilla monikanavaääniä, joskin kaikki netflixit sun muut humpuukit siinä onnistuvat. Mutta Telialta ei koskaan saatu vastausta siihen, miksi heidän äpissään ei onnistu.

No, edelleen, kunhan saavat perus asiat kuntoon, niin mietitään sitten näitä ekstroja lisää.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
No, edelleen, kunhan saavat perus asiat kuntoon, niin mietitään sitten näitä ekstroja lisää.

Telia on tainnut vähentää läsnäoloaan ketjuissa vai kuvittelenko. Ehkä resurssit suunnataan jonkun asian kuntoon saamiseksi.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Telia on tainnut vähentää läsnäoloaan ketjuissa vai kuvittelenko. Ehkä resurssit suunnataan jonkun asian kuntoon saamiseksi.

"Aloitetaanpas tämä viikko arpomalla työkoneet. Painotus tehdään tällä viikolla siten, että kuvaus- ja ohjaustyöskentelyyn arvotaan tekijät ensin jatkoajan chättäilijöiden keskuudesta, kun ne on kuunnelleet sitä paskanjauhantaa eniten. Niillä varmaan on paras tietotaito siihen nyt jatkossa. Jatkoaikaan kirjautuu sitten joku jos ehtii zoomauksen lomasta."
 

444

Jäsen
Telia on tainnut vähentää läsnäoloaan ketjuissa vai kuvittelenko. Ehkä resurssit suunnataan jonkun asian kuntoon saamiseksi.
Edelleen ihmettelen suuresti, jos asiakaspalvelijat toimivat kehitystiimissä missään muussa roolissa kuin viemässä palautetta eteenpäin. Enemmän ihmettelisin, jos tekninen henkilöstö saa jotain kipinävuoroja toimimaan paskapuskurina keskustelupalstalla. Molemmissa tapauksissa puhutaan henkilöresurssien hukkaamisesta.
Mutta siitä olen samaa mieltä, että kato on käynyt. Ikävä ei sinänsä ole tullut, kun mitään konkreettista hyötyä noista päivystyksistä ei ole ollut. Tai itse asiassa, ihan hyviä ohjeita sieltä on kyllä tullut, kun asioita on pitänyt buuttailla ja resetoida. Tai jos on pitänyt kirjastosta löytää joku tietty klippi. Paremmin rakennetussa tuotteessa näitä ei tosin tarvittaisi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Edelleen ihmettelen suuresti, jos asiakaspalvelijat toimivat kehitystiimissä missään muussa roolissa kuin viemässä palautetta eteenpäin.

Eivät missään tapauksessa ole kehitystiimissä mukana. En minäkään tiedä kuka noita tuotteita myy mitä tässä puuhastellaan. Varmaan joku ja saisin sen kenties aika helpostikin selville, mutta eipä ole tarvetta.

Jossain pikkujouluissa kännissä puhuvat "ai sä oot siellä asiakaspalvelussa."
 

Anthero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Symp. Jukurit
Ja mä niin toivoin että nää fanipojat saadaan Telian myötä helvettiin selostamoista mutta ei ainakaan Lahdessa ole näin toimittu.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tänään tuli eka lasku telialta kun reilut 6 viikkoa ollut paketti käytössä, ihmettelen vain kun sivuilla näkyy nykyisen talouden yhteistiedot ja sähköposti niin mistä ne on kaivanut monen vuoden takaisin osoitteen ja miksei sähköpostiin voinut lähettää laskua kun kuitenkin löytyy sivuilta sekin. Tekisi ihan periaateesta mieli jättää maksamatta tuo 2.90 joka laskusta on tullut.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Tänään tuli eka lasku telialta kun reilut 6 viikkoa ollut paketti käytössä, ihmettelen vain kun sivuilla näkyy nykyisen talouden yhteistiedot ja sähköposti niin mistä ne on kaivanut monen vuoden takaisin osoitteen ja miksei sähköpostiin voinut lähettää laskua kun kuitenkin löytyy sivuilta sekin. Tekisi ihan periaateesta mieli jättää maksamatta tuo 2.90 joka laskusta on tullut.
Täysin samoin kävi itselle. Vanhaan osoitteeseen meni jostain syystä paperilasku. Ja siis sähköpostilasku olisi pitänyt tulla. Hieman jo huvitti. Soittelin sitten aspaan.
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Myös minulle tuli paperilasku vaikka Omilla Sivuilla on koko ajan ollut valittuna lasku sähköpostiin. Olin yhteydessä chatin kautta, josta veloitus paperilaskusta hyvitettiin ja pyysin varmistamaan, että jatkossa lasku tulee sähköpostiin. No, tällä viikolla tuli toinen lasku ja jälleen paperisena. Kyseessä kuitenkin loppulasku irtisanotusta paketista, niin en jaksa enää vaivautua olemaan aspaan yhteydessä.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Myös minulle tuli paperilasku vaikka Omilla Sivuilla on koko ajan ollut valittuna lasku sähköpostiin. Olin yhteydessä chatin kautta, josta veloitus paperilaskusta hyvitettiin ja pyysin varmistamaan, että jatkossa lasku tulee sähköpostiin. No, tällä viikolla tuli toinen lasku ja jälleen paperisena. Kyseessä kuitenkin loppulasku irtisanotusta paketista, niin en jaksa enää vaivautua olemaan aspaan yhteydessä.
Ja tähän loppulaskuunkin oli lisätty paperilasku lisä 2.90e? Eli maksoit 5.80 siitä ilosta, että sait maksaa irtisanotun tuotteen maksut pois ? :D
 

TKO

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, NFL
Ja tähän loppulaskuunkin oli lisätty paperilasku lisä 2.90e? Eli maksoit 5.80 siitä ilosta, että sait maksaa irtisanotun tuotteen maksut pois ? :D

Ensimmäiseltä laskulta se siis hyvitettiin pois. Toisen osalta en jaksautunut vaivautua 2,90 euron vuoksi kun kyse loppulaskusta.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensimmäiseltä laskulta se siis hyvitettiin pois. Toisen osalta en jaksautunut vaivautua 2,90 euron vuoksi kun kyse loppulaskusta.

Ja telialla naureskellaan ja ollaan tyytyväisiä hyvään systeemiin kun taas yksi maksaja meni ansaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ja telialla naureskellaan ja ollaan tyytyväisiä hyvään systeemiin kun taas yksi maksaja meni ansaan.

Jokaisella turistilla olisi velvollisuus puuttua asiaan, koska vedättäminen ei lopu muuten koskaan. Se on täysin kummallista, että kukaan ei varmaankaan koomarketin kassalla suostuisi siihen, jos hintaan vain lisättäisiin valheellisia maksuja. Laitettaisiin kuittiin viisi litraa maitoa, vaikka sellaista ei hihnalla ole ollut.

Silti jotenkin joistain palveluista ollaan valmiita maksamaan kusetuksesta, kun onhan minulla rahaa ja köyhät kyykkyyn. Lomallahan tässä ollaan ja aivan sama miten paljon mikäkin maksaa.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ja telialla naureskellaan ja ollaan tyytyväisiä hyvään systeemiin kun taas yksi maksaja meni ansaan.

Lienee ihan valittu taktiikka tuolla ottaa ihmisiltä tuo 2.90 laskusta ja kun vielä kirje tahallaan lähetetään mahdollisesti eri osoitteeseen missä asuu niin maksimoidaan tulot karhukirjeillä ja myöhästymismaksuilla. Voisihan sitä lisämyyntiä varmaan hakea jotain muutakin kautta kun tahallaan "kepulikonstein".
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Lienee ihan valittu taktiikka tuolla ottaa ihmisiltä tuo 2.90 laskusta ja kun vielä kirje tahallaan lähetetään mahdollisesti eri osoitteeseen missä asuu niin maksimoidaan tulot karhukirjeillä ja myöhästymismaksuilla. Voisihan sitä lisämyyntiä varmaan hakea jotain muutakin kautta kun tahallaan "kepulikonstein".

En välttämättä usko suoraan tahallisiin kepulikonsteihin, mutta se yleinen piittaamattomuus. Aivan sama mitä laskuja on ja järjestelmän korjaaminen olisi liian kallista tai ainakin tarpeetonta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös