Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 479 912
  • 21 693
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Jos kahden ottelun kierroksella pling spoilaa, niin miksei yksinkertaisesti seuraa kahdella eri laitteella molempia pelejä? Itse asiassa se on meillä usein toistuva tilanne muutenkin, kokemusta siis on.

Jos sua kiinnostaa pelitavalliset ja pelaajataidolliset asiat, et kykene kahta yhtäaikaista peliä seuraan...

...nyt Ässät - Ilves pelin selostaja spoilaa joka matshia koko ajan.. ois kiinnostunut vasaran ja hivkin peli viä iltapalax... ei sitte...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jos sua kiinnostaa pelitavalliset ja pelaajataidolliset asiat, et kykene kahta yhtäaikaista peliä seuraan...

Jos tuollaiset asiat kiinnostaa, niin silloinhan sillä ei pitäisi olla merkitystä paljonko peli on.

Noin muuten useamman pelin seuraaminen on joka tapauksessa tuhoon tuomittua. Silloin jää kaikki pelit näkemättä. Kyllä, kokemusta on ja vieläkin tulee siihen sorruttua, vaikka tietää sen järjettömyyden.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Jos tuollaiset asiat kiinnostaa, niin silloinhan sillä ei pitäisi olla merkitystä paljonko peli on.

Voi anteeksi unohtunut KIN niputtamaan useaa kiinnostuksen kohdetta yhteeen... sitä jotenkin olettaa kanssakirjottajilta peruskoulun oppimäärää ymmärryksen suhteen... ei näem,ä kannattas...
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Kuulostaa aika hyvältä, kun selostaja klikkailee hiirellä ja se kuuluu läpi. Tainnut ennenkin olla ongelmana, varsinkin Porissa.

Tämän huomioitsin sovelluksen klipistä, Tuohilammen estämis jäähystä. Rahaa en Telialle enään anna.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kehutaan kun on kehuttavaa. Kiitos Telia, ne jääkiekosta mitään tietämättömät kiintiönaiset poistettu studiosta. En nyt välttämättä Kallion ulosantia parhaana pidä, mutta sentään tietää missä Liigassa ja jääkiekossa mennään.
 

Edit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Frölunda
@Telia En saanut edelliseen viestiini mitään vastausta, joten toivoisin että saan tähän vastauksen. Minkä takia tablet+chromecast tai pelkkä tablet toimii huippulaadulla pumppaamatta millään tavalla laatua tai pätkimättä lähetystä samassa taloudessa jossa joka ainoa kerta ongelmia läppäri+hdmi+tv yhdistelmällä (win7+chrome)? Olen nyt lainaillut näitä vehkeitä tutkiakseni asiaa ja näyttäisi siltä että nettiyhteydestä tämä homma ei ole kiinni, saati mistään muustakaan mitä täältä meiltä kotoa löytyy, vaan vika on teidän selain plug-in:ssa mikä aiheuttaa tämän kaiken paskan lähetykseen. Pyydän nyt viimeistä kertaa teiltä vastausta tähän asiaan ja vastauksen voi antaa ihan vaikka teknistä termistöä käyttäen koska haluan nyt OIKEASTI tietää mikä tässä teidän systeemissä mättää ettei selaimella vain yksinkertaisesti pysty katsomaan lähetyksiä ilman ongelmia.
 

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
@Telia Tänään ei meinannut millään lähteä lähetykset käyntiin. Androidin appilla viidennellä yrityksellä lähti pyörimään ja Win10 appissa kolmannella. Android + CC combolla viive vieläkin luokattoman iso. Toisaalta Win10 appissa viive olematon eli maali ei ehtinyt edes liigan sivuille kun näkyi lähetyksessä. Siitä pisteet, mutta paljon kivempi olisi tuo Android + CC että saisi isommalta ruudulta katsottua.
 

Telia

Jäsen
@Telia En saanut edelliseen viestiini mitään vastausta, joten toivoisin että saan tähän vastauksen. Minkä takia tablet+chromecast tai pelkkä tablet toimii huippulaadulla pumppaamatta millään tavalla laatua tai pätkimättä lähetystä samassa taloudessa jossa joka ainoa kerta ongelmia läppäri+hdmi+tv yhdistelmällä (win7+chrome)? Olen nyt lainaillut näitä vehkeitä tutkiakseni asiaa ja näyttäisi siltä että nettiyhteydestä tämä homma ei ole kiinni, saati mistään muustakaan mitä täältä meiltä kotoa löytyy, vaan vika on teidän selain plug-in:ssa mikä aiheuttaa tämän kaiken paskan lähetykseen. Pyydän nyt viimeistä kertaa teiltä vastausta tähän asiaan ja vastauksen voi antaa ihan vaikka teknistä termistöä käyttäen koska haluan nyt OIKEASTI tietää mikä tässä teidän systeemissä mättää ettei selaimella vain yksinkertaisesti pysty katsomaan lähetyksiä ilman ongelmia.

Tarkoitatko että käytät WIN7 + chromen selainta? Mikäli käytät, ei chrome ole WIN7 kanssa tuettuna. Tuetut sovellukset ovat IE10 sekä IE11. Voisiko johtua tuosta?

//Merja
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Vaikeaa ollut tänään pujotella pelien välillä, kun Pelicans-Kärpät herjaa Telia TV appissa jatkuvasti jotain virhetilannetta. Muut pelit avautuu normaalisti, mutta oman jengin peli ei tietenkään.
 

etulaiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Erien jälkeen tulee aina peliaika- ja aloitustilastot usealta pelaajalta kerrallaan ruutuun. Informaatiota on paljon ruudussa ja ruutu on näkyvissä noin puoli minuuttia (en ole kellottanut). Olisiko mitenkään mahdollista pitää tietoja hieman pidempi aika näkyvissä, että ne kerkeää lukemaan ja jopa sisäistämään?
@Telia
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Tässä ketjussa monesti ehdotetussa mallissa pling-äänen mukana ruutuun tulee esim. kolmen sekunnin laskuri ja kun se saavuttaa nollan, vasta sitten ruutuun lävähtää muuttunut tilanne toisesta pelistä. Pelejä voi katsella spoilaantumatta, jos osaa pitää hetken katseensa poissa ruudun alakulmasta kun varoitetaan.

Kuten sanottua, minulle aivan sama.

Mutta ymmärrän senkin, että kahden pelin kierroksella viisi blingiä kertoo et toisessa pelissä on viisi maalia vaikka seisoisi päällään sen blingin ajan/juoksisi talon ympäri. Omalla tavallaan se on jo spoilattu. - joidenkin mielestä.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Vaikeaa ollut tänään pujotella pelien välillä, kun Pelicans-Kärpät herjaa Telia TV appissa jatkuvasti jotain virhetilannetta. Muut pelit avautuu normaalisti, mutta oman jengin peli ei tietenkään.

Joo, tänään ei lähtenyt Pelicans-Kärpät pyörimään Win10-sovelluksessa kuin vasta jotain 5:llä yrittämällä. Palkit vaan pyöri ruudussa ja sitten lopulta jotain virheilmoitusta siihen perään. Hyvä etten missannut pelin alkua! @Telia
 

FireHawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikkelin Jukurit, Anaheim Ducks
Tähän mennessä oon kattellu liigaa cc:n kautta ja lähetys on toiminut muutamia puuroutumisia lukuunottamatta erittäin hyvin. Viime perjantaina jouduin valmistautumaan katsomaan matsin läppäriltä, joten asentelin kaikki maailman lisäosat ja soittimet yms. mitä pitikin.
Matsi alkaa, pistän koneeni näyttämään livelätkää: 5sek liikkuvaa kuvaa, 5sek stilliä, 5sek liikkuvaa kuvaa, 5sek stilliä. Tämän jälkeen yritin katsoa matsia puhelimen näytöltä, mutta minulle ilmotettiin että katsojia on liikaa, vaikka tiedän satavarmasti ettei ollut. Katsoin loput 59min matsista teksti-tv:ltä. Ihan jees.

Kokoonpano millä yritin katsoa lätkää, on täysin sama millä toimii kaikenmaailman katsomot, areenat, viaplayt ja netflixit.
En tiiä saatana...
 

Pate44

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, QPR, Leicester
Itse olen nähnyt kaikki IFK:n pelit tällä kaudella ilman mitään merkittäviä ongelmia (lukuunottamatta niitä elokuun kaivuri-pelejä).
Edellytykset toimivalle tuotteelle ovat siis seuravat:

-Telian oma appi iPhone X:ssä
-Telian oma kuituyhteys 1000M
-ChromeCast Ultra
-Todella kallis reititin
-Uusi OLED-telkkari

Näillä on toiminut pääkaupunkiseudulla koko kauden ja ihan hyvällä laadulla.
Mutta en voi juurikaan koskea mihinkään/muuttaa mitään/kelata tallennusta tms ettei vaan kaadu tai jumita.
 

jalapeeno

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
On se vaikeaa Telian näyttää rangaistukseen johtanut tilanne uusintana ja/tai hidastettuna. Miksi niin ei tehdä ihan joka rangaistuksen kohdalla ja joka matsissa? Kertokaa nyt tyhmälle...
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Itse olen nähnyt kaikki IFK:n pelit tällä kaudella ilman mitään merkittäviä ongelmia (lukuunottamatta niitä elokuun kaivuri-pelejä).
Edellytykset toimivalle tuotteelle ovat siis seuravat:

-Telian oma appi iPhone X:ssä
-Telian oma kuituyhteys 1000M
-ChromeCast Ultra
-Todella kallis reititin
-Uusi OLED-telkkari

Näillä on toiminut pääkaupunkiseudulla koko kauden ja ihan hyvällä laadulla.

Terkut Loviisasta:
Telian oma appi Nokia 8:ssa
LPONetin kuituyhteys
Chromecast 2.gen
Perus asuksen reititin
Normi 40" fullhd televisio

Näillä on toiminut täällä päin Suomea todella hyvin
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Telia markkinoi nyt aika aggressiivisesti. 24kk laajakaista + iptv- sopparilla saa joukkuepassin kaupan päälle 24kk ajaksi
 

444

Jäsen
Taitaa kieliä siitä, että tilausmäärät ovat jääneet reilusti ennakoitua alemmiksi. Tai sitten ovat tulleet lopputulokseen, että tuote ei ole minkään arvoinen, joten se voidaan hyvin tyrkätä kaupanpäällisenä.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Minulla on se käsitys että tuon joukkuepassin on esim hybridiin saanut koko ajan kaupanpäälliseksi. Itse olisin saanut myös toiseen liittymään jos hybridiä ei olisi saatu toimitettua.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Terkut Loviisasta:
---
Näillä on toiminut täällä päin Suomea todella hyvin

Varsinais-Suomen metsissä toiminut moitteetta näillä:
Telian oma appi missä tahansa Android-vehkeessä
DNA:n 4G, nopeus 5-15 megaa.
Chromecast 1.gen
TP-Linkin pari vuotta vanha 4G-wifireititin
Normitelkku

Luulen että yhtälailla kuin minutkin, Teliankin on yllättänyt Liigan tietokonekatselijoiden suuri määrä, ts sellaisten katselijoiden osuus Telia TV -sovellusten käyttäjistä on varmaan kasvanut Liigan myötä. Telia TV:n selainkäyttö oli vuosia ihan oman onnensa nojassa ja sitten sitä yhtäkkiä pitikin alkaa tukea kun tajuttiin että joku oikeasti haluaa katsoa tietokoneelta jääkiekkoa. Minulle ei tulisi mieleenkään, tai siis jos vaikka tässä koneella istuen haluaisin katsoa Liigaa tai oikeastaan mitä tahansa urheilua vaikka Areenasta, niin avaisin tietysti kännykästä tai tabletista streamin ja katsoisin siitä. Joskus vuosia sitten tuli toki HTPC:tä käytettyä, mutta onhan se vähän 2012, ja chromecast sekä mobiilikatselu on poistanut tarpeen täysin.

Muutama kuukausi sitten tuli lesoiltua tässä ketjussa miten Telia poisti viimeinkin mahdollisuuden katsoa CMore Totalia maksutta. No eihän se silloin vielä poistunutkaan, vaan ehdot vain vähän muuttuivat, kuten nokkelimmat varmaan huomasivatkin. Mutta nyt näyttää sopimusehdot viimeinkin tulleen sellaisiksi että peräkkäisten ilmaisten kuukausien tilailu ei enää onnistu. Jotenkin kuvaavaa se Telian touhulle ja reagoinnin hitaudelle on, että CMore Totalia pystyi melkein kaksi vuotta katsomaan ilmaiseksi. En tiedä mikä järki siinä oli, ja varmaan sitä joku asiakaspalvelija oli ehtinyt moneen kertaan ihmetellä. Ehkä järjestelmät ei taipuneet muuhun ja luotettiin että ihmiset ei tuota hyödynnä. Ehkä asia ei ollut päässyt sopivaan palaverin esityslistalle, sanoisi pernis. Luulisi että CMorekaan ei ole tuosta hirveän tyytyväinen ole ollut, kun koittavat omaakin nettipalveluaan myydä ja sitten kaveri antaa sen ilmaiseksi.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Luulen että yhtälailla kuin minutkin, Teliankin on yllättänyt Liigan tietokonekatselijoiden suuri määrä, ts sellaisten katselijoiden osuus Telia TV -sovellusten käyttäjistä on varmaan kasvanut Liigan myötä. Telia TV:n selainkäyttö oli vuosia ihan oman onnensa nojassa ja sitten sitä yhtäkkiä pitikin alkaa tukea kun tajuttiin että joku oikeasti haluaa katsoa tietokoneelta jääkiekkoa. Minulle ei tulisi mieleenkään, tai siis jos vaikka tässä koneella istuen haluaisin katsoa Liigaa tai oikeastaan mitä tahansa urheilua vaikka Areenasta, niin avaisin tietysti kännykästä tai tabletista streamin ja katsoisin siitä. Joskus vuosia sitten tuli toki HTPC:tä käytettyä, mutta onhan se vähän 2012, ja chromecast sekä mobiilikatselu on poistanut tarpeen täysin.
Sinänsä ihan asiaa tämä lainaamani pätkä, mutta yhden pointin haluaisin lisätä tähän: itse katson nykyään tietokoneelta silloin kun joudun aloittamaan katselun ottelun alkamisen jälkeen, koska Teliatv:n chromecastauksesta puuttuu kelausnapit (kun aloittaa lähetyksen katselun alusta). Myöhässä katsellessa kun on kiva hyppiä erätauot ja mainoskatkot, ja tuo Telian kikkare ei sitä tällä hetkellä chromecastilla mahdollista. Tai mahdollistaa, jos jaksaa katkaista lähetyksen, avata sen uudestaan, kelata haluamaansa kohtaan puhelimella ja castata uudestaan telkkuun. Sen verran tuossa menee aikaa, että ainakaan mainoskatkon takia sitä ei kannata alkaa veivaamaan..

Toinen syy itselleni tietokoneelta katseluun silloin tällöin on se, että telkkareita on taloudessa vain yksi ja joskus joku muu haluaa sitä katsoa pelin aikaan. Oma tietokone on kuitenkin aina vapaana, ja siinä on mobiililaitteita suurempi näyttö ja ergonomisempi katseluasento.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Eihän sua kiinnosta kuin se Katsomasi ottelu, jonka voi pudottaa monesta palvelusta pois. Näin ollen mikään viivehän ei sua häiritte, muut pelit päivittyy reaaliaikaisesti. esim ks. ylempänä sinnepäinsä viesti.

tietty jos ei suostu käytään kun tekstiteeveetä...

Näkyykös niissä palveluissa kaikki samat tilastot kuin liigan sivuilla, mukaanlukien laukaisukartta? Näkyykö jäähyt ja muut tilastomerkinnät?
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Näkyykös niissä palveluissa kaikki samat tilastot kuin liigan sivuilla, mukaanlukien laukaisukartta? Näkyykö jäähyt ja muut tilastomerkinnät?
Eikös tässä ollut puhe niistä blingeistä, eikä mistään laukaisukartoista? Blingit korvaavia tulospalveluvaihtoehtoja löytyy kyllä. Ja jottei keskustelu lähtisi taas vanhaan jankkaamiseen, totean että tottakai spoilaamaton blingijärjestelmä lähetyksessä olisi parempi kuin ulkoiset palvelut.
 

444

Jäsen
Varsinais-Suomen metsissä toiminut moitteetta näillä:
Telian oma appi missä tahansa Android-vehkeessä
DNA:n 4G, nopeus 5-15 megaa.
Chromecast 1.gen
TP-Linkin pari vuotta vanha 4G-wifireititin
Normitelkku

Luulen että yhtälailla kuin minutkin, Teliankin on yllättänyt Liigan tietokonekatselijoiden suuri määrä, ts sellaisten katselijoiden osuus Telia TV -sovellusten käyttäjistä on varmaan kasvanut Liigan myötä. Telia TV:n selainkäyttö oli vuosia ihan oman onnensa nojassa ja sitten sitä yhtäkkiä pitikin alkaa tukea kun tajuttiin että joku oikeasti haluaa katsoa tietokoneelta jääkiekkoa. Minulle ei tulisi mieleenkään, tai siis jos vaikka tässä koneella istuen haluaisin katsoa Liigaa tai oikeastaan mitä tahansa urheilua vaikka Areenasta, niin avaisin tietysti kännykästä tai tabletista streamin ja katsoisin siitä. Joskus vuosia sitten tuli toki HTPC:tä käytettyä, mutta onhan se vähän 2012, ja chromecast sekä mobiilikatselu on poistanut tarpeen täysin.

Muutama kuukausi sitten tuli lesoiltua tässä ketjussa miten Telia poisti viimeinkin mahdollisuuden katsoa CMore Totalia maksutta. No eihän se silloin vielä poistunutkaan, vaan ehdot vain vähän muuttuivat, kuten nokkelimmat varmaan huomasivatkin. Mutta nyt näyttää sopimusehdot viimeinkin tulleen sellaisiksi että peräkkäisten ilmaisten kuukausien tilailu ei enää onnistu. Jotenkin kuvaavaa se Telian touhulle ja reagoinnin hitaudelle on, että CMore Totalia pystyi melkein kaksi vuotta katsomaan ilmaiseksi. En tiedä mikä järki siinä oli, ja varmaan sitä joku asiakaspalvelija oli ehtinyt moneen kertaan ihmetellä. Ehkä järjestelmät ei taipuneet muuhun ja luotettiin että ihmiset ei tuota hyödynnä. Ehkä asia ei ollut päässyt sopivaan palaverin esityslistalle, sanoisi pernis. Luulisi että CMorekaan ei ole tuosta hirveän tyytyväinen ole ollut, kun koittavat omaakin nettipalveluaan myydä ja sitten kaveri antaa sen ilmaiseksi.
Itse reissaan jonkin verran työn puolesta, ja noilla reissuilla ei käytännössä ole mahdollisuutta katsoa pelejä. Koneena uuden karhea MacBook Pro, joka ei vain taivu Telian vaatimuksille. Toki pelejä voisi tuijottaa iPhonen ruudulta, mutta jotenkin hitsaa kiinni se ajatus, että tihrustaisin n. 5” ruudulta peliä, kun vieressä on 15” näyttö.
Nämä tilanteet ovat toki ”vain” kuukausittaisia, mutta tuskin olen ainoa tässä maassa, jolle tämä kuitenkin on aito ongelma. Turvassa ovat käytännössä vain Win10-käyttäjät.

Ihmeellistä on se, että kun html5-tuki on ollut olemassa luoja ties kuinka kauan saman konsernin sisällä n. 80 kilometrin päässä Helsingistä, niin miten sitä ei ole saatu naarattua vielä Suomenlahden tälle puolelle? Lupauksia toki on, että se tulisi ”talven aikana” jollekin selaimelle. En muista onko vuodesta ollut puhetta. Ehkä vironkielinen koodi vain on vähän vaikea implementoida Suomeen, mene ja tiedä.
 

charlieglide

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täällä taas toiminut alusta alkaen hyvin näillä:
Oneplus 6
iPad Air + Apple TV
Telian 100M 4G netti puhelimessa josta jako iPadille + Apple TV:lle. Toimii myös itse puhelimesta katsottuna ja/tai Chromecastilla.
Toimi myös reissussa Pariisissa VPN:n ylitse. Ruotsissa ei VPN:ä tarvittu.

Kotona Turussa Telian kaapeli-TV josta joukkuepassi toimii 5.1-äänien kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös