Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 473 710
  • 21 671

Telia

Jäsen
@Purezone toistaiseksi Omat Sivut sallii irtisanomisen Telia TV -sovellukselta heti, joskin siihen on tulossa muutosta, kun yhtenäistetään käytäntöä eri kanavissa ja järjestelmissä.

Tanja / Telia
 

P Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avoimen liigan karsinnat, Marcin Kolusz
Palstaveljiltä tuli sekä hyvä tekninen alustus, että jonkin verran sekunnin tarkkuudella tutkittua tietoa. Voisiko @Telia lyödä vähän faktoja pöytään? Onko tämä minuuttien viive nyt pakkosyöttönä, ainoana vaihtoehtona kuusi vuotta eteenpäin, ellei hanki Telian kaapeli-boksia?
Viive on valtava, mutta lähetys ei kuitenkaan ole luotettava. Eikö tässä ole jonkinmoinen ristiriita, ja vahva puuhastelun maku? Yli minuutin viiveellä uskoisi, että on puskuroitu vahvasti, niin että lähetys kestää virheitä netti-yhteydessä. Näin ei ilmeisesti ole, vaan viive on valtava syystä X. Mikä tämä syy on?

Onko viive kaikilla laitteilla samaa tasoa? Vai onko sitä jotenkin olennaisesti vähemmän esimerkiksi Telian kaapeli-tv-boksilla?

Miksi Telian välittämä liiga-kuva on huonolaatuista sekä Ylen, että MTV3:n urheilu-uutisissa?
 

jalapeeno

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Telialta voi myös ostaa paketin, jolla saa Liiga-passin ja näkee kaikki NHL-pelit (viasat). Vähemmän yllättävää on se, että kyseisen paketin edellytyksenä on hankkia Telian digiboxi, eli pakettia ei saa lainkaan mobiilina. Uskomatonta rahastusta. Jää ostamatta. Tilaan siis Viaplayn.
 
Telialta voi myös ostaa paketin, jolla saa Liiga-passin ja näkee kaikki NHL-pelit (viasat). Vähemmän yllättävää on se, että kyseisen paketin edellytyksenä on hankkia Telian digiboxi, eli pakettia ei saa lainkaan mobiilina. Uskomatonta rahastusta. Jää ostamatta. Tilaan siis Viaplayn.
Telia TV - Telia

En minä tästä kyllä saa sellaista käsitystä, että tuo digiboksi on pakko ottaa tuohon kylkeen. Senkun jätät digiboksi-kohdasta raksin rustaamatta. Telia TV:seen tarvit toki tunnarit, mutta nuohan on ilmaiset.
 

Telia

Jäsen
Telia TV - Telia

En minä tästä kyllä saa sellaista käsitystä, että tuo digiboksi on pakko ottaa tuohon kylkeen. Senkun jätät digiboksi-kohdasta raksin rustaamatta. Telia TV:seen tarvit toki tunnarit, mutta nuohan on ilmaiset.

Se on ihan totta, että All Stars -passin saa napattua mihin tekniikkaan vain. Tuossa ilmeisesti @jalapeeno tarkoitti näitä paketteja, missä on Liiga-passi + Viasat Kulta / Urheilu, joilla siis näkee kaikki NHL ottelut myös. All Stars -passilla näkee Viasat Jääkiekko -kanavan, jossa kaikki Jokereiden pelit ja valittuja NHL -otteluita. Nämä Viasat Kulta / Urheilu paketit vaatii tosiaan Telian kaapeli-TV kortin tai digiboksin, jotta ne voi tilata. Tämä johtuu ihan puhtaasti jakelusopimuksista, eli suoraan sovellukseen näitä ei voida myydä.

Niko / Telia
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@Telia tai joku muu jos asia on simppeli mitä en vain tajua.
Mulla android puhelimessa Telia-TV sovellus ja sieltä chromecast, kaikki toimii kuvanlaadullisesti ok siitä iso peukku.
Mutta kysymys kuuluu, kun peli vielä käynnissä niin saako matsin aloitettua vain alusta eikä kelattua yhtään?
En keksinyt millään tavoin miten kelaan lähetystä kun sovelluksessa näkyy "live"-nappi ja se täppä siinä aikajanalla jossain kohtaa. Erittäin rasittavaa jo turhien alkuminuuttien vuoksi puhumattakaan kun olin nähnyt ekan erän ja live kuva meni jossain kolmannen lopussa plus siihen vielä loppulätinät, taisi lähetys olla jopa 3t 15min pitkä. Toivottavasti tämä on vain minun osaamattomuuttani.

_
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
@Telia tai joku muu jos asia on simppeli mitä en vain tajua.
Mulla android puhelimessa Telia-TV sovellus ja sieltä chromecast, kaikki toimii kuvanlaadullisesti ok siitä iso peukku.
Mutta kysymys kuuluu, kun peli vielä käynnissä niin saako matsin aloitettua vain alusta eikä kelattua yhtään?
En keksinyt millään tavoin miten kelaan lähetystä kun sovelluksessa näkyy "live"-nappi ja se täppä siinä aikajanalla jossain kohtaa. Erittäin rasittavaa jo turhien alkuminuuttien vuoksi puhumattakaan kun olin nähnyt ekan erän. Toivottavasti tämä on vain minun osaamattomuuttani.

_
Sovelluksessa katselua aloittaessa älä paina sitä kanavan kuvaketta (esim HIFKin logoa), vaan ohjelman nimeä, jolloin valittavaksi tulee "Katso alusta". Alkaa toistaa lähetyksen alusta, ja janalta voit painaa haluamaasi kohtaan (live-tilanteen kohta näkyy punaisena täppänä). En ole kokeillut mutta arvaan että Chromecastilla katsottaessa varmaan kannattaa tuo tehdä ensin ja sitten vasta alkaa castata kun olet sopivassa kohdassa.
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Sovelluksessa katselua aloittaessa älä paina sitä kanavan kuvaketta (esim HIFKin logoa), vaan ohjelman nimeä, jolloin valittavaksi tulee "Katso alusta". Alkaa toistaa lähetyksen alusta, ja janalta voit painaa haluamaasi kohtaan (live-tilanteen kohta näkyy punaisena täppänä). En ole kokeillut mutta arvaan että Chromecastilla katsottaessa varmaan kannattaa tuo tehdä ensin ja sitten vasta alkaa castata kun olet sopivassa kohdassa.
Hmm, täytyy testata jossain vaiheessa.
Nyt kun mietin niin IFK-kanavan kautta tuli ainoastaan "Katso alusta"-vaihtoehto ja sieltä voi mennä vain live-kuvaan.
Se pallura/täppä millä voisi kelata löysin vasta ohjelmakirjaston ohjelmasta joka ilmestyi kirjastoon kun tuo 3t 15min kestänyt lähetys loppui ja hetki vielä siihen päälle.

_
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Hmm, täytyy testata jossain vaiheessa.
Nyt kun mietin niin IFK-kanavan kautta tuli ainoastaan "Katso alusta"-vaihtoehto ja sieltä voi mennä vain live-kuvaan.
Se pallura/täppä millä voisi kelata löysin vasta ohjelmakirjaston ohjelmasta joka ilmestyi kirjastoon kun tuo 3t 15min kestänyt lähetys loppui ja hetki vielä siihen päälle.

_
Ei pitäisi toimia noin, mutta en tiedä vaikuttaako jos castaat jo tuossa vaiheessa. Suoraan kännykällä katsoessa toimii ainakin kuten edellä kerroin. Tai oliko niin että castatessa ylipäätään ei ollut mahdollista kelailla kesken lähetyksen, siksi ehdotin että ensin kännykällä kelaa sopivaan kohtaan ja sitten vasta castaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ei pitäisi toimia noin, mutta en tiedä vaikuttaako jos castaat jo tuossa vaiheessa. Suoraan kännykällä katsoessa toimii ainakin kuten edellä kerroin. Tai oliko niin että castatessa ylipäätään ei ollut mahdollista kelailla kesken lähetyksen, siksi ehdotin että ensin kännykällä kelaa sopivaan kohtaan ja sitten vasta castaa.
Ok, en ajatellut että chromecasting muuttaa toimintoja.
Joka tapauksessa en ole saanut kelauspalluraa näkyviin janalle missä live-kuvan punainen väkänen. Testailen ens kerralla, kiitti vinkeistä.

_
 

Green Marlin

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Pahoittelen, jos tästä on jo keskusteltu, mutta en jaksa kovin pitkälle selata näitä ketjuja. Eli tuo laskutus? Onko se nyt käynnistynyt, ja millä aikataululla laskutetaan? Onko muut saaneet jo laskun/laskuja? Itse tilasin joukkuepassin elokuussa ja ymmärtääkseni laskutus on siinä tapauksessa alkanut syyskuun alusta. Yhtään laskua ei ole vielä sähköpostiin tullut. Ja onko tuo sähköposti tosiaan ainoa tapa laskuttamiseen?
 

Telia

Jäsen
Pahoittelen, jos tästä on jo keskusteltu, mutta en jaksa kovin pitkälle selata näitä ketjuja. Eli tuo laskutus? Onko se nyt käynnistynyt, ja millä aikataululla laskutetaan? Onko muut saaneet jo laskun/laskuja? Itse tilasin joukkuepassin elokuussa ja ymmärtääkseni laskutus on siinä tapauksessa alkanut syyskuun alusta. Yhtään laskua ei ole vielä sähköpostiin tullut. Ja onko tuo sähköposti tosiaan ainoa tapa laskuttamiseen?

Meillä on aina jälkikäteinen laskutus, eli tarkoittaa sitä että veloitetaan mennyttä aikaa. Käytännössä siis ensimmäiset laskut syyskuun Liigan veloituksista tulee asiakkaille hieman eri aikoihin, riippuen missä laskutusryhmässä on. Sanoisin kuitenkin, että kaikki saa laskut lokakuun aikana. Laskutustapa voi olla paperilasku tai sähköpostilasku ja ensimäisen laskun jälkeen sen voi sitten halutessaan kytkeä e-laskuksi, jolloin laskutus tulisi jatkossa suoraan verkkopankkiin hyväksyttäväksi. Itse tykkään käyttää kaikissa mahdollisissa laskuissa juurikin e-laskua, koska se on niin helppo ja laskut jää kätevästi arkistoon verkkopankkiin. Nämä on toki makuasioita :)

Niko / Telia
 

Green Marlin

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Meillä on aina jälkikäteinen laskutus, eli tarkoittaa sitä että veloitetaan mennyttä aikaa. Käytännössä siis ensimmäiset laskut syyskuun Liigan veloituksista tulee asiakkaille hieman eri aikoihin, riippuen missä laskutusryhmässä on. Sanoisin kuitenkin, että kaikki saa laskut lokakuun aikana. Laskutustapa voi olla paperilasku tai sähköpostilasku ja ensimäisen laskun jälkeen sen voi sitten halutessaan kytkeä e-laskuksi, jolloin laskutus tulisi jatkossa suoraan verkkopankkiin hyväksyttäväksi. Itse tykkään käyttää kaikissa mahdollisissa laskuissa juurikin e-laskua, koska se on niin helppo ja laskut jää kätevästi arkistoon verkkopankkiin. Nämä on toki makuasioita :)

Niko / Telia

Kiitos tiedosta, odottelen sitten ihan rauhassa. Tuo oli nyt minulle uutta tietoa, että se e-laskun tilaus onnistuu ensimmäisen laskun maksamisen yhteydessä. Jostain olin saanut käsityksen, ettei e-laskutus toimi näissä liigajutuissa. Hyvä, että olin väärässä :)
 

Telia

Jäsen
Kiitos tiedosta, odottelen sitten ihan rauhassa. Tuo oli nyt minulle uutta tietoa, että se e-laskun tilaus onnistuu ensimmäisen laskun maksamisen yhteydessä. Jostain olin saanut käsityksen, ettei e-laskutus toimi näissä liigajutuissa. Hyvä, että olin väärässä :)

Hyvä, että tuli nyt täälläkin esille. Ehdottomasti onnistuu e-laskutukseen muuttaa mikäli sellaisen haluaa käyttöön. Laskulla näkyy tarvittavat yksilöintitiedot ja tarkemmat ohjeet e-laskun käyttöönottoon. Joillain on voinut olla jo valmiina meidän tv-palvelu, johon on tilattu vain uutena "kanavapakettina" Liiga, niin silloin laskutussysteemit pysyy ihan entisellään ja niihin ei tule muutoksia.

Niko / Telia
 
Se on ihan totta, että All Stars -passin saa napattua mihin tekniikkaan vain. Tuossa ilmeisesti @jalapeeno tarkoitti näitä paketteja, missä on Liiga-passi + Viasat Kulta / Urheilu, joilla siis näkee kaikki NHL ottelut myös. All Stars -passilla näkee Viasat Jääkiekko -kanavan, jossa kaikki Jokereiden pelit ja valittuja NHL -otteluita. Nämä Viasat Kulta / Urheilu paketit vaatii tosiaan Telian kaapeli-TV kortin tai digiboksin, jotta ne voi tilata. Tämä johtuu ihan puhtaasti jakelusopimuksista, eli suoraan sovellukseen näitä ei voida myydä.

Niko / Telia
Kappas vain. Kiitos korjauksesta. Takki-->
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Meillä on aina jälkikäteinen laskutus, eli tarkoittaa sitä että veloitetaan mennyttä aikaa.

Tämä on tullut selväksi. Sitä ei kyselyistä huolimatta ole kerrottu mitä asialle aiotaan tehdä ja millä aikataululla.

Eikun meillä on aina tämä.
 

J.S:P

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Etukäteenlaskuttamisen vaikeudessa ihmettelen sitä että se kuitenkin on käytössä Telian Prepaid korteille, miksei samaa systeemiä jossa luottokortilla voi saldoa ladata voisi käyttää myös tässä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Etukäteenlaskuttamisen vaikeudessa ihmettelen sitä että se kuitenkin on käytössä Telian Prepaid korteille, miksei samaa systeemiä jossa luottokortilla voi saldoa ladata voisi käyttää myös tässä.
Teoriassa tietenkin voi, mutta kun tässä käytössä oleva järjestelmä on kokonaisuudessaan rakennettu "tavanomaisen" laskutuksen varaan, niin siihen voi joissain tapauksissa (jollaisesta nyt lienee kyse) olla todella vaikeaa tuoda yhtäkkiä luottokorttimaksamista mukaan. Telialla on aikanaan tehty tyhmiä päätöksiä ja niistä kärsitään nyt myös tämän liiga-tuotteen laskutuksen kanssa.

Itse uskoisin, että sitä ei saada tämän kauden aikana. HTML5:n mukana lienee tulossa kokonaan uusittu alusta ja se toivottavasti tuo mukanaan myös paremmat maksuvaihtoehdot.
 

Telia

Jäsen
Tämä on tullut selväksi. Sitä ei kyselyistä huolimatta ole kerrottu mitä asialle aiotaan tehdä ja millä aikataululla.

Eikun meillä on aina tämä.

Etukäteenlaskuttamisen vaikeudessa ihmettelen sitä että se kuitenkin on käytössä Telian Prepaid korteille, miksei samaa systeemiä jossa luottokortilla voi saldoa ladata voisi käyttää myös tässä.

Meillä on nämä nykyisestä poikkeavat maksutavat vielä selvityksessä, mutta asiaa kyllä pyritään edistämään ja tarjoamaan uusia vaihtoehtoja. Tällä hetkelä ei ole valitettavasti kertoa tarkempia aikatauluja mahdollisille muutoksille. Kerrotaan toki sitten kun tästä asiasta on jotakin tarkempaa faktaa kertoa.

Aiemmin tämä nykyinen laskutukseen perustuva systeemi on riittänyt hienosti, mutta nyt Liigan myötä on tullut tarve miettiä asiaa uudella tavalla.

Niko / Telia
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
@Telia Aiempaan viitaten, onko siis Android TV sovellusta suunnitteillakaan? Olisi aika kiva se.
 

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
Olethan, sinä vihjailet minusta asioita jotka eivät pidä paikkaansa.
Minähän olen moneen kertaan sanonut että ymmärrän jos jollain käyttäjällä on ongelmia.
Missä olen näin väittänyt?
Mikä sinä olet minua käskemään mihin minä saan kirjoittaa ja mihin en?

En missään nimessä kukaan ole väittänyt eikä vihjaillut, että olisit mielisairas. Monilla käyttäjillä voi olla vakavia ongelmia. Pitäähän sitä ymmärtää.
 

Telia

Jäsen
@Telia Aiempaan viitaten, onko siis Android TV sovellusta suunnitteillakaan? Olisi aika kiva se.

Tällä hetkellä ei ole tulossa. Ilmoitamme toki, mikäli tilanne muuttuu sen osalta. Tässä vaiheessa panostukset ovat nykyisissä alustoissa sekä niiden jatkokehityksessä.

JoonasL / Telia
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Tällä hetkellä ei ole tulossa. Ilmoitamme toki, mikäli tilanne muuttuu sen osalta. Tässä vaiheessa panostukset ovat nykyisissä alustoissa sekä niiden jatkokehityksessä.

JoonasL / Telia

Valitettavasti itselle valtaisa miinus, kun se on se alusta mitä itse on tykästynyt käyttämään, en jaksaisi kytkeä tai heijastella mistään muualta mitään sisältöä ruutuun, kun tuollakin on pärjännyt, eli pitääpä harkita. Canal digital sovelluksen kautta kai saisi nuo kanavat näkymään suoraan, hintaa en ole tosin tarkistellut.
 

Esteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️
Meillä on nämä nykyisestä poikkeavat maksutavat vielä selvityksessä, mutta asiaa kyllä pyritään edistämään ja tarjoamaan uusia vaihtoehtoja. Tällä hetkelä ei ole valitettavasti kertoa tarkempia aikatauluja mahdollisille muutoksille. Kerrotaan toki sitten kun tästä asiasta on jotakin tarkempaa faktaa kertoa.
Aiemmin tämä nykyinen laskutukseen perustuva systeemi on riittänyt hienosti, mutta nyt Liigan myötä on tullut tarve miettiä asiaa uudella tavalla.
Niko / Telia

Ei kauaa tarvitse "selvitellä". Voihan Telian kaupoissakin maksaa luottokortilla, joten kyseessä ei ole Telialle mikään "uusi" tai "poikkeava" maksutapa.

Se on vain halusta kiinni.

Hop hop, @Telia !
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ei kauaa tarvitse "selvitellä". Voihan Telian kaupoissakin maksaa luottokortilla, joten kyseessä ei ole Telialle mikään "uusi" tai "poikkeava" maksutapa.

Se on vain halusta kiinni.

Hop hop, @Telia !
Jos tämä viesti ei ollut sarkasmia, niin et oikeasti tiedä mistä tässä on kyse ja miksi tuossa kestää. Telian vikahan tämä tietysti on ja huonoja päätöksiä on tehty, mutta yrität nyt tehdä tästä aivan liian mustavalkoista. Kyse kun ei ole siitä, että tiedetäänkö Telialla luottokorttien olemassaolosta ja tilanteen muuttaminen ei tapahdu välittömästi, vaikka haluja olisikin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös