Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 482 114
  • 21 714

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miksei Telia-tunnusta luodessa pysty tunnistautumaan Nordean verkkopankkitunnuksilla?
Koska sä et voi. Eikös se ollut mainoksessakin. Kumma homma kun kuitenkin muiden firmojen tunnistautumisessa Nordea toimii ok. Esim yhden liisarin allekirjoitin tänään sähköisesti tunnistautumalla Nordealla.
 

Telia

Jäsen
Voisiko arvon @Telia teiltä vihdoin joku tähän vastata?

Telia-tunnusten luominen Nordean verkkopankkitunnuksilla ei onnistu Telian ja Nordean välisisistä sopimuksista johtuen. Suosittelen kirjautumista mobiilivarmenteella tai toisen pankin tunnareilla, jos sellaiset löytyy. Mobiilivarmenteen saa Telian asiakkaana maksutta käyttöön, ja tässä siitä lisää.

Tanja / Telia
 
Suosikkijoukkue
#71, Excel-tilastot
Hei palstaveljet ja Telia.

Laitteistoni:
1) LG TV vm.2018 (Android? WebOS 4.0)
2) Vanha telkkari + DNA TV Boksi/kaapelinetti (sisäänrakennettu chromecast?)
A) Samsung S8+ (Android puhelin)
B) WIN7 tietokone

Asia on varmasti tuhat kertaa jo teksteissä tullut, mutta jos joku jaksaisi minulle vielä koostusti selventää, saanko kuvan A/B laitteesta 1/2 telkkariini langattomasti älyllä (esim. castaus?) ilman, että minun pitäisi ostaa laitetta 3 tai X? Tai uskallanko jopa toivoa, että pelkästään laitteilla 1/2 voisi katsoa suoraan?

Kaikki ko. laitteet samassa WIFI-kotiverkossa.
 

KovaT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, seurannassa TPS
Telia-tunnusten luominen Nordean verkkopankkitunnuksilla ei onnistu Telian ja Nordean välisisistä sopimuksista johtuen. Suosittelen kirjautumista mobiilivarmenteella tai toisen pankin tunnareilla, jos sellaiset löytyy. Mobiilivarmenteen saa Telian asiakkaana maksutta käyttöön, ja tässä siitä lisää.

Tanja / Telia
Minulla on Telian laajakaista ja tunnukset Telian sivuille. Haluaisin katsoa mobiilisti Liigaa ja tilata vain jonkun paketin. Minulla on Nordea, joten en voi tunnistautua pankkitunnuksilla. Äsken en saanut myöskään mobiilivarmennetta, kun ei ole Telian puhelinliittymää. Olen asiakas jo ja haluaisin lisätä täällä internetissä uuden palvelun itselleni, antaa rahaa teille. Miten se onnistuu?
 

Itäpuu

Jäsen
Äsken en saanut myöskään mobiilivarmennetta, kun ei ole Telian puhelinliittymää. Olen asiakas jo ja haluaisin lisätä täällä internetissä uuden palvelun itselleni, antaa rahaa teille. Miten se onnistuu?
Kaikilla operaattoreilla on mobiilivarmenne. Telian edustaja jostain syystä halusi korostaaa Telian palvelua... mene siis operaattorisi sivulle ja katso, voitko rekisteröidä varmenteen simmillesi. Voi vaatia simmin vaihdon, jos se on vanha.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hei palstaveljet ja Telia.

Laitteistoni:
1) LG TV vm.2018 (Android? WebOS 4.0)
2) Vanha telkkari + DNA TV Boksi/kaapelinetti (sisäänrakennettu chromecast?)
A) Samsung S8+ (Android puhelin)
B) WIN7 tietokone

Asia on varmasti tuhat kertaa jo teksteissä tullut, mutta jos joku jaksaisi minulle vielä koostusti selventää, saanko kuvan A/B laitteesta 1/2 telkkariini langattomasti älyllä (esim. castaus?) ilman, että minun pitäisi ostaa laitetta 3 tai X? Tai uskallanko jopa toivoa, että pelkästään laitteilla 1/2 voisi katsoa suoraan?
Ei taida onnistua langattomasti. Se vaatisi aidon Chromecastin. DNA TV:n boksin sisäinen Chromecast ei ole tuettu. AndroidTV -sovellusta ei ole.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Minulla on Telian laajakaista ja tunnukset Telian sivuille. Haluaisin katsoa mobiilisti Liigaa ja tilata vain jonkun paketin. Minulla on Nordea, joten en voi tunnistautua pankkitunnuksilla. Äsken en saanut myöskään mobiilivarmennetta, kun ei ole Telian puhelinliittymää. Olen asiakas jo ja haluaisin lisätä täällä internetissä uuden palvelun itselleni, antaa rahaa teille. Miten se onnistuu?
Mobiilivarmenne on teleoperaattorin SIM-korttiin liitettävä palvelu. SItä ei voi myydä muiden operaattoreiden liittymiin. Tilaa mobiilivarmenne omalta operaattoriltasi.
 

Ferris

Jäsen
Parikkalalainen Ilkka Lötjönen reissaa SaiPan perässä satoja kilometrejä, mutta maksaa myös tv-urheilun kanavapaketeista 65 euroa kuukaudessa — Telia tv:n asennus oli niin vaikeaa, että apuun piti pyytää ystävä Simpeleeltä

Lötjösen hyvä ystävä on tietotekniikka-alan asiantuntija. Hän on auttanut, jotta liigapelit saadaan näkymään. Urheilun maksukanavapaketit ovat muutenkin todellinen viidakko. Ohessa hintaesimerkkejä kanavapaketeista.

Ystävä auttoi, jotta pelit saatiin näkymään
Maksukanavat ja nettipalvelut eivät niele pelkästään rahaa, vaan voivat koetella myös hermoja. Nykypäivänä ei ole mikään itsestäänselvyys, että pelit katsotaan vain napsauttamalla televisio auki ja digiboksi päälle.

Lötjösen ongelma on se, ettei hän ole Telian, vaan toisen operaattorin pitkäaikainen asiakas. Pian ilmeni, ettei hänen Android-televisioonsa pystynyt lataamaan Telia tv -sovellusta.

Sen sijaan kuva on pitänyt heijastaa tv-ruudulle kännykästä tai tabletista. Sitä varten piti hankkia erillinen Chromecast-mediasoitin, vaikka Chromecast olisi hänen televisiossaan jo valmiiksi sisäänrakennettuna.

— Monimutkaista tämä on. Hyvä ystäväni Simpeleellä on tietotekniikka-alan ihminen. Hän on avustanut meitä älyttömän paljon asioissa, joita itse en hoksaisi enkä tietäisi. Häneltä olen saanut kaikki herkut tietooni. Onneksi sain Telialta Chromecast-läpsykän samaan hintaan, koska minusta oli ihan käsittämätöntä, ettei homma toimi.

Yllä olevat otsikko+ingressi ja pätkä jutusta ovat tämän päivän Etelä-Saimaasta. Alkaa nämä Telian systeemit ja niiden asennushelppous saada palstatilaa jo muuallakin kuin vain täällä Jatkoajan palstalla. Niko ja muut @Telia lla varmaan vievät tämänkin tiedon eteenpäin ylemmille tahoille. Vaikka toki teillä varmaan seurataan aika tarkkaan mitä mediassa firmasta kirjoitetaan.
 
Suosikkijoukkue
#71, Excel-tilastot
Ei taida onnistua langattomasti. Se vaatisi aidon Chromecastin. DNA TV:n boksin sisäinen Chromecast ei ole tuettu. AndroidTV -sovellusta ei ole.

Wau, vuosi on 2018 eikä onnistu, tekniikka ilmeisesti on kehittynyt taaksepäin.
Jää kyllä hankkimatta sitten tämä Telian homma kyllä minulta, katsotaan sitten kiekkoa toisella tavalla/toista kautta.
Katsotaan sitten uudestaan kun Telian kehitys saavuttaa nykyajan.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Telia-tunnusten luominen Nordean verkkopankkitunnuksilla ei onnistu Telian ja Nordean välisisistä sopimuksista johtuen. Suosittelen kirjautumista mobiilivarmenteella tai toisen pankin tunnareilla, jos sellaiset löytyy. Mobiilivarmenteen saa Telian asiakkaana maksutta käyttöön, ja tässä siitä lisää.

Tanja / Telia

Paitsi siis jos olet Telian ja Nordean asiakas niin et saa, kun se tunnistautuminen ei onnistu. Tuolla linkissähän lukee ettei onnistu Nordean asiakkailta.

Kaksi vaihtoehtoa eli vaihda pankkia tai operaattoria.
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
On se jännä, että kaksi suurta enemmän tai vähemmän ruotsalaista firmaa ei saa systeemejään toimaan yhteen.

Älä. Jotenkin tuntuu myös kummalliselta tuo "sopimukset ei mahdollista". Kuitenkin sopimukset on saatu neuvoteltua muissa lafkoissa.
 

KovaT

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, seurannassa TPS
Kaikilla operaattoreilla on mobiilivarmenne. Telian edustaja jostain syystä halusi korostaaa Telian palvelua... mene siis operaattorisi sivulle ja katso, voitko rekisteröidä varmenteen simmillesi. Voi vaatia simmin vaihdon, jos se on vanha.
Kiitti! Tajusin katsoa itse jo aiemmin DNA:lta tuon, mut vuoden jälkeen maksullinen, niin en sit ottanu. Nyt otin käyttöön ja tilattu on, mut en kyllä löydä Telia tv:stä yhtään ottelutallennetta, että vois vähän katella kuin toimii.
 

Lehmussaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, Rangers, TPS
Yllä olevat otsikko+ingressi ja pätkä jutusta ovat tämän päivän Etelä-Saimaasta. Alkaa nämä Telian systeemit ja niiden asennushelppous saada palstatilaa jo muuallakin kuin vain täällä Jatkoajan palstalla. Niko ja muut @Telia lla varmaan vievät tämänkin tiedon eteenpäin ylemmille tahoille. Vaikka toki teillä varmaan seurataan aika tarkkaan mitä mediassa firmasta kirjoitetaan.

Miksei television sisäinen chromecast toiminut? Ei toimi kenelläkään vai ei kaikilla?
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No tämä oli uutta tietoa itselle. Sillä olin ajatellut lauantaina mennä. Mikä tuohon on syynä ettei toimi? Mistään ylimääräsestä mokkulasta en kyllä aio maksaa.

Telia ei tue koska yksinoikeus. ( Maksaa liikaa muutenkin tullut ylimääräisiä/ yllättäviä kuluja)
 

Telia

Jäsen
Minulla on Telian laajakaista ja tunnukset Telian sivuille. Haluaisin katsoa mobiilisti Liigaa ja tilata vain jonkun paketin. Minulla on Nordea, joten en voi tunnistautua pankkitunnuksilla. Äsken en saanut myöskään mobiilivarmennetta, kun ei ole Telian puhelinliittymää. Olen asiakas jo ja haluaisin lisätä täällä internetissä uuden palvelun itselleni, antaa rahaa teille. Miten se onnistuu?
Nordean verkkopankkitunnuksilla voi kirjautua sisään Telia.fi -sivustolle ja tunnistautua tilauksen yhteydessä, mutta Telia-tunnusta ei pääse Nordean tunnareilla luomaan tai muokkaamaan, mikäli sellaisen on jo aiemmin tehnyt. Nordean pankkitunnareilla voi kirjautua sisään täällä. Kun tilaat verkkokaupastamme palvelua tai tuotetta, tarjoaa järjestelmä automaattisesti mahdollisuutta tunnistautua verkkopankkitunnuksilla. Listattujen pankkien joukosta löytyy myös Nordea.

Joonas S. / Telia
 

Lehmussaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche, Rangers, TPS
Telia ei tue koska yksinoikeus. ( Maksaa liikaa muutenkin tullut ylimääräisiä/ yllättäviä kuluja)

No onpa erikoista. Telian omahan tuo chromecast ei ole vaan googlen tekemä ja sitä myy monet muutkin jälleenmyyjät. Jännä jos se toimii, mutta googlen android käyttöjärjestelmällä pyörivän television chromecastia ei tueta. Ihme, että se sisäänrakennettu edes eroaa tuosta ulkoisesta mokkulasta.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
No onpa erikoista. Telian omahan tuo chromecast ei ole vaan googlen tekemä ja sitä myy monet muutkin jälleenmyyjät. Jännä jos se toimii, mutta googlen android käyttöjärjestelmällä pyörivän television chromecastia ei tueta. Ihme, että se sisäänrakennettu edes eroaa tuosta ulkoisesta mokkulasta.

Ymmärtääkseni sisäiset chromecastit eivät tue 50hz modeen pakottamista. Ilman tuota 50hz modea jääkiekkolähetys näyttää siltä että se streami pätkisi.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@Lehmussaari minusta @starcat antaa tuossa väärää tietoa. Kyse ei ole mistään yksinoikeusasiasta, vaan television* sisäinen chromecast kyllä toimii sinänsä Telia TV:n kanssa mutta tuo @Tinke-80:n mainitsema 50Hz-ongelma aiheuttaa sen, että kuva ei ole kovin sulavaa. On se katsottavissa, mutta kuitenkin selvästi nykivää. En tiedä onko missään televisiossa, jossa on sis.rak. CC, mahdollista muuttaa sitä hertsiasetusta, ilmeisesti ei. On olemassa appi jonka voi Play-kaupasta Android TV-laitteisiin asentaa ja jolla voi muuttaa hertsejä, mutta kovin kätevää se ei ole.
*Android boksien (esim DNA:n boksi) osalta tilanne voi olla eri, eli niiden cc ei toimi ollenkaan koska Telia on niin katsonut parhaaksi.
 

jle01

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Telia ei tue koska yksinoikeus. ( Maksaa liikaa muutenkin tullut ylimääräisiä/ yllättäviä kuluja)

Ei telialla ole mitään tekemistä tuon kanssa. Ei se Ruudun kanssakaan olisi toiminut ilman nykimistä. Missään sisäänrakennetussa Chromecastissa ei saa päälle 50hz tilaa.

Jos joku rohkea haluaa kokeilla, niin ilmeisesti TVHZ apilla pystyy tuon tekemään. Vaatii toki sen android tv:n. Itsellä on tuollainen vanhempi tyhmä-tv niin ei voi kokeilla.

Android-tv apin puuttumista ihmettelen kyllä kovasti. Ei luulisi olevan vaikeaa tehdä olemassa olevasta apista Android-tv versio...
 

petete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Android-tv apin puuttumista ihmettelen kyllä kovasti. Ei luulisi olevan vaikeaa tehdä olemassa olevasta apista Android-tv versio...

DNA:n TV-Hubi on Android-TV-digiboxi. Telia ei tämän takia tee sovellusta Android-tv:een, jotta voivat "pakottaa" asiakkaat ostamaan Telian oman boksin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
DNA:n TV-Hubi on Android-TV-digiboxi. Telia ei tämän takia tee sovellusta Android-tv:een, jotta voivat "pakottaa" asiakkaat ostamaan Telian oman boksin.
Eikö ole pikkuisen ristiriidassa tämän teorian kanssa että Telia TV sovelluksessa on Chromecast-painike?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös