Ei se varsinaisesti ole unohtunut ja huomioidaan varmasti jatkokehityksessä. Huomioitava kuitenkin, että nyt Mac koneille löytyy Safarin sijaan kolme eri selainta, jolla Telia TV:n katselu onnistuu hyvin. Kannattaa siis valita Firefox, Chrome tai Opera.Safari vissiin unohtui matkalla johonkin?
Entäs älylaitehommat, äppi pysyy vai selaimella sielläkin?
Telia TV -palvelun käyttämisestä eri nettiselaimilla on ollut paljon puhetta tälläkin palstalla. Nyt on päivitys tehty ja Telia TV toimii suosituimmilla nettiselaimilla ilman liitännäisten asentelua, eli käytössä on HTML5 soitin. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että Telia TV sisältöjä voi katsella jatkossa selaimilla: Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Microsoft Edge ja Internet Explorer. Telia TV toimii osoitteessa tv.telia.fi
//Niko
Windows 10 käyttöjärjestelmälle on ollut oma Telia TV -sovellus ladattavissa ja tämä on ollut joillain myös aktiivisessa käytössä. Tämän sovelluksen osalta jatkokehitys on lopetettu, mutta toistaiseksi sovellusta voi toki käyttää aivan normaalisti, vaikka uutta kehitystä ei enää tehdä
//Niko
Eli tuki loppuu sille ainoalle katselumuodolle, joka on toiminut kohtuullisesti, toki viimeiset kolme kierrosta ei sekään enää koko peliä.
Hyvä Telia, tätä ei aidosti voi enää enemmän vetää vihkoon.
Kokeilin eilen Operalla, hyvin pelitti (ylläri...). Win10-appsia en yleensä jaksanut käyttää full screenissä, mutta selaimella se tuntui luonnolliselta ratkaisulta. Ainoa, mitä jäin kaipaamaan, oli ne kelausnapit, millä saa kertanapsautuksella esim. 15 s suuntaan tai toiseen. Liukupalkilla menee aina hiukan arpomiseksi se kelaaminen, jos yksittäistä tilannetta haluaa veivata.Pakko kysyä vastoin yleistä konsensusta, että oletko ihan varma, että omissa laitteissa ei ole jotain vikaa? Onko jotain ylitsepääsemätöntä teknistä estettä siirtyä HTML5-pohjaiseen toistoon tietokoneella, josta tuossa juuri mainitaan. Sitähän tässä on vaadittu siitä asti, kun Telia lähetykset aloitti.
Itsekin olen tuota sovellusta käyttänyt lähes poikkeuksetta, mutta HTML5-pohjainen selainversio tuntuu toimivan vähintään yhtä hyvin, joten voin varsin helposti siirtyä sitten kokonaan siihen. Suosittelen kokeilemaan.Eli tuki loppuu sille ainoalle katselumuodolle, joka on toiminut kohtuullisesti, toki viimeiset kolme kierrosta ei sekään enää koko peliä.
Hyvä Telia, tätä ei aidosti voi enää enemmän vetää vihkoon.
Pakko kysyä vastoin yleistä konsensusta, että oletko ihan varma, että omissa laitteissa ei ole jotain vikaa? Onko jotain ylitsepääsemätöntä teknistä estettä siirtyä HTML5-pohjaiseen toistoon tietokoneella, josta tuossa juuri mainitaan. Sitähän tässä on vaadittu siitä asti, kun Telia lähetykset aloitti.
JOS on noin että Telian ohjelma vaatii +50Mb netin niin siihen on tehtävä muutos. Laitteiden tehosta ja vanhuudesta ei ainakaan minulla ole ollut kiinni, mutta netti antaa toisinaan vain 20-30Mb koska talomme nyt sattuu olemaan sellaisessa paikassa että tolpasta ei välillä riitä meille sen enempää. Ja langallista nettiä ei saa. (Lisäys: Ei tietenkään muutosta pidä tehdä vain minun takiani :D mutta uskon että Suomi on maa jossa on hyvinkin kattavasti ihmisillä aivan sama tilanne.)Heittäisin seuraavan kysymyksen ilmoille. Jos monilla lähetykset toimivat ongelmitta, ja esimerkiksi kenelläkään tuttavallani ei ole ollut ongelmia käytössä, voiko vika olla muualla kuin omissa laitteissa? Tuttavapiirissä on käytetty Telian Kuitua, Saunalahden kuitua, Telian mobiiliverkkoa, Saunalahden mobiiliverkkoa, läppäriä, pöytäkonetta, chromecastia, puhelinta, tablettia jne. Yksi merkittävä tekijä on ollut se, että nettiyhteydet ovat olleet aina +50Mb, ja laitteet hyvin uusia ja tehokkaita. Tai no, itsellä ollut kerran puhelimella katsoessa ongelmaa, että tuli virheilmoitusta, ja jäi yksi erä katsomatta. Siskolla läppärillä kertaalleen sama.
Mutta tekisin tuosta johtopäätöksen, että jos laitteet ja yhteydet ovat kunnossa, homma toimii. Toki se on ehkä hieman hölmöä, että Liigan katsominen vaatii nopeaa nettiä ja tehokkaita laitteita, mutta se ei poista sitä tosi asiaa, että vika on todennäköisesti käyttäjän laitteissa. Vai voiko joku kertoa jonkun toisen syyn, mistä tuo voisi johtua? Itsellä ei ollut Ruudun aikana käytännössä mitään ongelmia, eikä ole Telian kanssakaan ollut. Toki koneiden käyttö on itselle ihan arkipäivää. Ja ettei nyt ymmärretä väärin, en pidä sitä hyvänä asiana, että Telian lähetykset vaativat laitteistolta paljon (jos se johtuu siitä), mutta jos kaikki toimii uusilla laitteilla ja hyvillä nettiyhteyksillä, täytynee ongelman olla asiakkaain käyttämissä laitteissa, vai missä sitten?
En usko, että on laitteistosta kovinkaan vahvasti kiinni, jos siis ihan sitä näyttövehjettä meinaa. Mä olen katsonut ihan mopo-mallin Android-tabletilla (pystyy vain 2,4 GHZ wifiin) ja vieläpä ulkomailla ilman sen kummempia ongelmia. Ja viikottain katselen ihan yhtä mopolla läppärillä Win10-appsilla, jatkossa selaimella luultavasti. Sekin läppäri on käynyt ulkomaanreissussa mukana. Sekin wifi siinä hotellissa oli 2,4 GHz, ei nikotellut. Otosmäärä ei ole kovin iso, alle 10 matsia noilla laitteilla.Heittäisin seuraavan kysymyksen ilmoille. Jos monilla lähetykset toimivat ongelmitta, ja esimerkiksi kenelläkään tuttavallani ei ole ollut ongelmia käytössä, voiko vika olla muualla kuin omissa laitteissa? Tuttavapiirissä on käytetty Telian Kuitua, Saunalahden kuitua, Telian mobiiliverkkoa, Saunalahden mobiiliverkkoa, läppäriä, pöytäkonetta, chromecastia, puhelinta, tablettia jne. Yksi merkittävä tekijä on ollut se, että nettiyhteydet ovat olleet aina +50Mb, ja laitteet hyvin uusia ja tehokkaita. Tai no, itsellä ollut kerran puhelimella katsoessa ongelmaa, että tuli virheilmoitusta, ja jäi yksi erä katsomatta. Siskolla läppärillä kertaalleen sama.
Mutta tekisin tuosta johtopäätöksen, että jos laitteet ja yhteydet ovat kunnossa, homma toimii. Toki se on ehkä hieman hölmöä, että Liigan katsominen vaatii nopeaa nettiä ja tehokkaita laitteita, mutta se ei poista sitä tosi asiaa, että vika on todennäköisesti käyttäjän laitteissa. Vai voiko joku kertoa jonkun toisen syyn, mistä tuo voisi johtua? Itsellä ei ollut Ruudun aikana käytännössä mitään ongelmia, eikä ole Telian kanssakaan ollut. Toki koneiden käyttö on itselle ihan arkipäivää. Ja ettei nyt ymmärretä väärin, en pidä sitä hyvänä asiana, että Telian lähetykset vaativat laitteistolta paljon (jos se johtuu siitä), mutta jos kaikki toimii uusilla laitteilla ja hyvillä nettiyhteyksillä, täytynee ongelman olla asiakkaain käyttämissä laitteissa, vai missä sitten?
Koska sille ei katsota olevan enää tarvetta? Kun tuo toimii selaimen kautta nyt varsin hyvin, niin ihan yhtä helppo (ellei jopa helpompi) sitä Telia TV:tä on katsella selaimesta.Pointti oli se, että miksi poistaa tuki kohtuu toimivalta tavalta katsoa pelejä? Vaikka HTML5 onkin nyt siinä rinnalla.
En ole vielä testannut HTML5 kautta katsoa, laitteistoni on kunnossa kyllä.
Telian tekninen tuki on jo reilu vuosi sitten (hiukan ennen kuin katkaisin asiakkuuteni) kertonut, että heillä on tiedossa striiminsä vaativan Wi-Fi-yhteydeltä parempaa laatua kuin muut vastaavat striimipalvelut. Pienehkötkin vaihtelut Wi-Fi-yhteyden laadussa saavat Telian lähetyksen blurrautumaan tai jopa pätkimään. Käytännössä tämä päti myös omassa taloudessani: tukiaseman viereisessä huoneessa lähetykset näkyivät ok, mutta kauempana olevassa olohuoneessa (ok-talo) yksikään ottelu (n. 15-20) ei näkynyt kokonaan ilman häiriöitä, ja osa oli enimmäkseen katselukelvotonta.@bar1 @Leon Pointtini oli, että jos sama lähetys toimii osalla moitteettomasti, missä muualla vika voi olla kuin käyttäjän laitteistossa? Vai priorisoiko Telia joitakin katsojia/kapasiteetti riittää vain X-määrälle? Koska ihan sama olenko katsonut lähetyksen alusta asti vai viimeisen erän, aina on toiminut. Kiinnostaa lähinnä tuo, missä Telialla se vika voi olla, jos (todennäköisesti suurimmalla) osalla lähetys toimii moitteetta.
e. Ehkä olen itse ollut vain onnekas, kun ei ole käytännössä ikinä ollut koko ikänäni mitään ongelmia minkään suoratoiston tai muunkaan kanssa, riippumatta onko kyse ollut C Moresta, Katsomosta, Ruudusta, Teliasta, UrhoTV:stä jnejne.
Älä mene sinne. Jää pelistä osia näkemättä, jos räpsyttelet ihania ripsiäsi. Ja Junno ei takuulla korvaa yhtään mitään.@Telia millä tavoin illan lähetykset toimii, paljonko Kärpät-KooKoo ottelusta näkee teidän lähetyksen kautta? Pohdin tässä, lähtisikö ihan hallille livenä katsomaan, vai näkyisikö ottelu jopa TeliaTV:n kautta sellaisella kuvanlaadulla, että jäästä erottuu pelaajat ja mielellään kiekkokin, eikä isoja osia jäisi teknisten vikojen takia näkemättä. :)
Tämä on kyllä itselleni tehnyt Liigan katsomisen teliatv:stä mahdottomaksi. Mulla on 4G modeemi ja siinä on pientä eloa nopeudessa niin toimii suttuisena ja pätkii.Pienehkötkin vaihtelut Wi-Fi-yhteyden laadussa saavat Telian lähetyksen blurrautumaan tai jopa pätkimään.
Millaisella vaihteluvälillä yhteysnopeus heittelee ja onko yhteys 4G-reitittimeen WiFin kautta vai kaapelilla? Putoaako yhteysnopeus esimerkiksi alle 10 Mbit/s?Tämä on kyllä itselleni tehnyt Liigan katsomisen teliatv:stä mahdottomaksi. Mulla on 4G modeemi ja siinä on pientä eloa nopeudessa niin toimii suttuisena ja pätkii.