Telia – Liigan uusi koti

Miju

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Tihrustelin tuolta Liigavahdista uusimpia ottelukoosteita ja siellä oli viidenneksi uusimpana Jukurit-TPS 25.9.2018. Miten nuo saa säädettyä aikajärjestykseen.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
UHD:ta on lähdetty tuomaan askel kerrallaan, jonka vuoksi tallennuksia ei vielä kirjastossa ole
Mikä selitys tämä on? Onko teillä joku tekninen ongelma siirtää juuri UHD-lähetys ohjelmakirjastoon? Levytila loppu?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kuopion Palloseura, sympatiat: KalPa
Mikä selitys tämä on? Onko teillä joku tekninen ongelma siirtää juuri UHD-lähetys ohjelmakirjastoon? Levytila loppu?
Kun ottaa huomioon että Telia osti Liigan oikeudet 2,5 vuotta sitten niin jotenkin ei yllätä että tällainenkin asia sakkaa.

@Telia joko uusi tekniikka on käytössä huomenna ja viive on minimissä? Tai ylihuomenna? Tällä viikolla? Tänä vuonna? Tämän kauden aikana? Teidän sopimuskauden aikana?
 

Telia

Jäsen
Tihrustelin tuolta Liigavahdista uusimpia ottelukoosteita ja siellä oli viidenneksi uusimpana Jukurit-TPS 25.9.2018. Miten nuo saa säädettyä aikajärjestykseen.
Kyseinen ottelukooste, joka on merkattu otsikolla "Jukurit - TPS 25.9.2018" näyttää olevan 21.9.2019 pelatun Ässät - Ilves matsin kooste. Ässät - Ilves ottelun kooste on näköjään tuplana tuolla ja toinen näistä siis väärällä otsikolla. Laitan tietoa eteenpäin, jotta asia saadaan korjattua. Muutoin ottelukoosteiden pitäisi olla järjestyksessä siten, että uusimmat koosteet on ensin.

//Joonas S.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Kun ottaa huomioon että Telia osti Liigan oikeudet 2,5 vuotta sitten niin jotenkin ei yllätä että tällainenkin asia sakkaa.

@Telia joko uusi tekniikka on käytössä huomenna ja viive on minimissä? Tai ylihuomenna? Tällä viikolla? Tänä vuonna? Tämän kauden aikana? Teidän sopimuskauden aikana?
Noiden paskojen koosteiden ja ohjelmakirjastojen ym puutteiden on oltava täysin tietoisia päätöksiä. Mikään muu ei selitä sitä. @Telia lupasi esim koosteisiin vaikka mitä, mutta eihän ne toteutuneet.

Joonas esim voisi nyt kysyä sieltä liigapomoilta, että MIKSI OTTELUKOOSTEET ON EDELLEEN TÄYSIN PUUTTELLISIA?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK&Pittsburgh Penguins
En ymmärrä miten se on noin vaikeaa, että tekee noin viiden minuutin koosteen pelistä missä on maalit, parhaat torjunnat ja taklaukset pelistä ja muut tilanteet jos nyt semmoisia pelissä on ollut. Jos peli on ollut mitäänsaamaton niin kooste voi olla lyhyempi ei siitä väkisin tarvitse viittä minuuttia vääntää ja jos puolestaan tapahtumarikas niin kyllä se kooste voi silloin sen seitsemän minuuttiakin vaikka olla.

Pahin on kuitenkin tuo viive, siihen odottaisin pikaista korjausta. Perseestä katsoa pelejä tuommoisella viiveellä ja pitää puhelinta tyyliin mykkänä ettei spoilaannu.
 

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En ymmärrä miten se on noin vaikeaa, että tekee noin viiden minuutin koosteen pelistä missä on maalit, parhaat torjunnat ja taklaukset pelistä ja muut tilanteet jos nyt semmoisia pelissä on ollut. Jos peli on ollut mitäänsaamaton niin kooste voi olla lyhyempi ei siitä väkisin tarvitse viittä minuuttia vääntää ja jos puolestaan tapahtumarikas niin kyllä se kooste voi silloin sen seitsemän minuuttiakin vaikka olla.
Eihän se vaikeaa olekaan. Siinä kohtaa se tosin muuttuu haastavaksi, kun pitäisi melkein ilmaiseksi saada tuotettua.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Jos partiolaiset jättäisivät liigakierroksen aikaan muutaman turhan nollasisältöisen viestin kirjoittamatta, niin siinä ajassa saisivat varmaan kasattua koosteet?
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Suomen Telialla on Wikin mukaan noin 3000 työntekijää. Varmasti pätevyyttä löytyy vaikka mihin. Veikkaan, että ongelma on yrityskulttuurissa. Viime vuosikymmennellä sillon vielä nimellä TeliaSonera tunnettu silloinen työnantajani otti siihen asti isomman projektinsa eli siirtää kaikki Helsingin kaupungin puhelimet Elisalta Soneralle. No samana päivänä kun projekti oli merkitty päättymään, kaikki osaavat päättäjät hävisivät kuin pieru saharaan. Sen jälkeen oltiin siellä työkavereitten kanssa hoomolaisena yrittämässä ylläpitää systeemiä, joka on luovutettu täysin keskeneräisenä. En olisi hirveän yllättynyt, jos on käynyt tässäkin sama.
 

Artyukhin

Jäsen
En ymmärrä miten se on noin vaikeaa, että tekee noin viiden minuutin koosteen pelistä missä on maalit, parhaat torjunnat ja taklaukset pelistä ja muut tilanteet jos nyt semmoisia pelissä on ollut. Jos peli on ollut mitäänsaamaton niin kooste voi olla lyhyempi ei siitä väkisin tarvitse viittä minuuttia vääntää ja jos puolestaan tapahtumarikas niin kyllä se kooste voi silloin sen seitsemän minuuttiakin vaikka olla.

Pahin on kuitenkin tuo viive, siihen odottaisin pikaista korjausta. Perseestä katsoa pelejä tuommoisella viiveellä ja pitää puhelinta tyyliin mykkänä ettei spoilaannu.
Viime vuonna sanottiin että korjaantuu tälle kaudella mutta eipä siltä vaikuta. @Telia
 

Ishmael

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Eihän se vaikeaa olekaan. Siinä kohtaa se tosin muuttuu haastavaksi, kun pitäisi melkein ilmaiseksi saada tuotettua.
Tai pitäisi päättää, että asialle oikeasti tehdään jotain.

Mikäli asioiden haluttaisiin toimivan niin ne saataisiin toimimaan hyvin nopealla aikataululla. Minun on vaikea uskoa, että Telialla on niin toistaitoisia projektin vetäjiä, että saavat aikaan pelkkiä korulauseita itse tekojen jäädessä - hmmm - tekemättä. Ilmeisesti luotto on kova siihen, että kun Liigaa ei muualta saa niin paskasta ollaan valmiit maksamaan ylihintaa. Ilmeisesti ei ole vielä välähtänyt, että useampi ihminen maksaisi asiakkuudesta, mikäli tuote olisi kunnossa.

Toisaalta, jos big chief hämmästelee vuonna 2018 (vai 2019?) sitä, kuinka ihmiset eivät rynnänneetkään myyntipisteille ostamaan kaikkea mahdollista, niin en ole kovin yllättynyt mistään muustakaan tämän kiskan kohdalla.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK&Pittsburgh Penguins
Viime vuonna sanottiin että korjaantuu tälle kaudella mutta eipä siltä vaikuta. @Telia
Kun eihän kuitenkaan kaikki ole paskaa. Nyholm on hyvä studioisäntä, kuva on ainakin itsellä ollut pääosin todella hyvää (mitä nyt kameramiesten työskentely on jättänyt ajoittain hiomisen varaa), tuo Liigalive360 on hyvä konsepti jne.

Mutta sitten on tämmöisiä ihan ihmeellisyyksiä mitä ei hoideta kuntoon ja eletään vuotta 2019 kuitenkin, kohta jo uusi vuosikymmenkin edessä. Joku kahden viiva kolmen minuutin viive on ihan järjetön tänä päivänä. Myöskin tuo, että kaikilla muilla suoratoistopalveluilla löytyy sovellys älytelkkoihin, paitsi Telialta. Ottelukoosteet, grafiikat jne. Uutta äänimaailmaakin luvattiin, mutta ei oo näkynyt tai kuulunut...
 

Strongbow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko Rauma
Jos tykkää selailla useita pelejä (kuten itse), niin kyllä Apple TV 4k (32 Gt) on ihan ehdoton hankinta. Telia TV sovellus ja pelien hallinta onnistuu Applen kaukosäätimen kautta. Ostin tuon heti viime kauden alla, kun totesin, etten jaksa CC Ultran ja kännykän kanssa säätää. Ilmeisesti tosiaan tuo viivekin pienempi, vaikka kyllä Apple TV:n kauttakin sitä on, mutta juuri ja juuri pystyy Liigan sivuja seuraamaan samalla. Eilen itse asiassa jouduin toisen telkkarin kautta pelejä seuraamaan Chromecastilla ja Liigan sivut tosiaan menivät minuutin edellä.

Itsellä melko uusi LG:n C8 ja silti tulee kyllä lähes kaikki muutkin sovellukset katsottua Apple TV:n kautta (Eurosport, Netflix, Areena, Viaplay ym.) On vaan parempi toteutus, kuin TV:n omassa käyttöjärjestelmässä. Eli onhan tuosta Apple TV:stä muutakin hyötyä. Ja jos jostain syystä ei tykkää laitteesta, niin jälleenmyyntiarvo on hyvä.
Lainasin nyt koko jutun, mutta olkoon näin.

Kyselisin hieman asian sivusta, että mikä on ero Applen kolmosessa verrattuna neloseen? Suurinpiirtein ymmärrän, mutta onko siinä näin tavallisena katsojana eroa? Minulla on myös mennyt välillä hermot chromecastiin ja miettinyt , että jos ostaisi Apple tv:n. Vastailkaa kuka vain osaa jotain kertoa, kiitos etukäteen.
 

Takiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lainasin nyt koko jutun, mutta olkoon näin.

Kyselisin hieman asian sivusta, että mikä on ero Applen kolmosessa verrattuna neloseen? Suurinpiirtein ymmärrän, mutta onko siinä näin tavallisena katsojana eroa? Minulla on myös mennyt välillä hermot chromecastiin ja miettinyt , että jos ostaisi Apple tv:n. Vastailkaa kuka vain osaa jotain kertoa, kiitos etukäteen.
Menee nyt ketjun ohi, mutta AppleTV3 ei pysty asentamaan sovelluksia. Siinä on oletuksena tietty määrä sovelluksia vakiona, lisää ei tule eikä nykyisiä varmaankaan enää kehitetä. Telia aikana ei ole enää kolmosta ollut itsellä, joten en osaa sanoa onko sille Telia sovellusta.

AppleTV 4 taas sallii vapaammin sovelluskehityksen sen päälle ja TeliaTV löytyy sovelluskaupasta. Samoin nelosversion 4K-malli tukee 4k ulostuloa sekä HDR-materiaalia.

Sekä kolmos, että nelosversio tukevat AirPlayta, eli kuvan lähettämistä iPhonesta AppleTV:n kautta telkkariin. Suosittelen suoraan nelosversion 4k-mallia, jos kotoa löytyy 4k-televisio.
 

Telia

Jäsen
@Telia joko uusi tekniikka on käytössä huomenna ja viive on minimissä? Tai ylihuomenna? Tällä viikolla? Tänä vuonna? Tämän kauden aikana? Teidän sopimuskauden aikana?
Uuden alustan käyttöönotto on kesken ja haluamme varmistaa, että uusi alusta toimii kuten pitää. Pyrimme saamaan uuden alustan käyttöön mahdollisimman pian, jotta lähetysten viive saadaan pienemmäksi.

//Joonas S.
 

Ishmael

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Mitenhän se voi olla edelleen kesken... harjoituskaudella se oli jo olemassa ja nyt sitä yhtäkkiä otetaan taas käyttöön ja testaillaan. Tuleekohan tällw kaudelle vielä?
Onneksi se html5 tuli luvatusti jouluksi.
 

Telia

Jäsen
Mitenhän se voi olla edelleen kesken... harjoituskaudella se oli jo olemassa ja nyt sitä yhtäkkiä otetaan taas käyttöön ja testaillaan. Tuleekohan tällw kaudelle vielä?
Onneksi se html5 tuli luvatusti jouluksi.
Uusi alusta oli osittain käytössä harjoituskaudella, mutta jouduimme tekemään takaisinvedon siinä ilmenneiden haasteiden vuoksi. Vanha alusta on siis käytössä, kunnes uuden alustan toiminta saadaan varmistettua.

//Joonas S.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mitenhän se voi olla edelleen kesken... harjoituskaudella se oli jo olemassa ja nyt sitä yhtäkkiä otetaan taas käyttöön ja testaillaan. Tuleekohan tällw kaudelle vielä?
Onneksi se html5 tuli luvatusti jouluksi.
Ja sitäpaitsi kyllä me maksavat asiakkaat voitaisi ihan hyvin toimia koetestaajina asiassa, niinhän me joudutaan toimimaan muutenkin koko ajan.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat
Ja sitäpaitsi kyllä me maksavat asiakkaat voitaisi ihan hyvin toimia koetestaajina asiassa, niinhän me joudutaan toimimaan muutenkin koko ajan.
Tämä on täysin totta. Mutta kun eletään ajassa, jossa ihmisten kuvitellaan laukkaavan kivijalkakaupoissa, ei ole juolahtanut mieleenkään, että annettaisiin asiakkaiden päättää saati edes auttaa. Mieluummin istutaan palavereissa ja viedään kyselyä eteenpäin organisaatiossa. No, onneksi ei ole salkussa Telian osakkeita.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, "Respect all, fear none", Stars, Pool
Tämä on täysin totta. Mutta kun eletään ajassa, jossa ihmisten kuvitellaan laukkaavan kivijalkakaupoissa, ei ole juolahtanut mieleenkään, että annettaisiin asiakkaiden päättää saati edes auttaa. Mieluummin istutaan palavereissa ja viedään kyselyä eteenpäin organisaatiossa.
Tuli jotenkin Thomas Cookin kyykähtämisestä Telia mieleen. Maailman vanhimmalle matkatoimistolle tuli yllätyksenä että jengi varailee nykyään itse reissujaan ilman byroota.
 
Suosikkijoukkue
Lexaa, Oulun Kärpät, SaPko, Ivan Huml
Tämä on täysin totta. Mutta kun eletään ajassa, jossa ihmisten kuvitellaan laukkaavan kivijalkakaupoissa, ei ole juolahtanut mieleenkään, että annettaisiin asiakkaiden päättää saati edes auttaa. Mieluummin istutaan palavereissa ja viedään kyselyä eteenpäin organisaatiossa. No, onneksi ei ole salkussa Telian osakkeita.
Mistäkän löytää ko. haastattelun, jossa Telian johtoportaaseen kuuluva taivastelee moista?
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mistäkän löytää ko. haastattelun, jossa Telian johtoportaaseen kuuluva taivastelee moista?

"Koko Liiga-tuotteen kauden osalta toimitusjohtaja kertoi, että yhtiö oletti suurimman osan tilaavan Liiga-pakettinsa henkilökohtaisesti Telian liikkeissä, mutta merkittävästi suurempi osuus tekikin tilauksensa verkossa.
Tämä on helpottanut tilausten käsittelyprosessia Telian kannalta, mutta toisaalta nettiostaminen ei ole tarjonnut myyjille samanlaista mahdollisuutta myydä muita Telian tuotteita samalla kertaa."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös