Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK&Pittsburgh Penguins
Viime vuonna sanottiin että korjaantuu tälle kaudella mutta eipä siltä vaikuta. @Telia
Kun eihän kuitenkaan kaikki ole paskaa. Nyholm on hyvä studioisäntä, kuva on ainakin itsellä ollut pääosin todella hyvää (mitä nyt kameramiesten työskentely on jättänyt ajoittain hiomisen varaa), tuo Liigalive360 on hyvä konsepti jne.

Mutta sitten on tämmöisiä ihan ihmeellisyyksiä mitä ei hoideta kuntoon ja eletään vuotta 2019 kuitenkin, kohta jo uusi vuosikymmenkin edessä. Joku kahden viiva kolmen minuutin viive on ihan järjetön tänä päivänä. Myöskin tuo, että kaikilla muilla suoratoistopalveluilla löytyy sovellys älytelkkoihin, paitsi Telialta. Ottelukoosteet, grafiikat jne. Uutta äänimaailmaakin luvattiin, mutta ei oo näkynyt tai kuulunut...
 
"I hate losing. Sometimes I think that I hate losing more than I enjoy winning." - Coach Mike Sullivan

Strongbow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko Rauma
Jos tykkää selailla useita pelejä (kuten itse), niin kyllä Apple TV 4k (32 Gt) on ihan ehdoton hankinta. Telia TV sovellus ja pelien hallinta onnistuu Applen kaukosäätimen kautta. Ostin tuon heti viime kauden alla, kun totesin, etten jaksa CC Ultran ja kännykän kanssa säätää. Ilmeisesti tosiaan tuo viivekin pienempi, vaikka kyllä Apple TV:n kauttakin sitä on, mutta juuri ja juuri pystyy Liigan sivuja seuraamaan samalla. Eilen itse asiassa jouduin toisen telkkarin kautta pelejä seuraamaan Chromecastilla ja Liigan sivut tosiaan menivät minuutin edellä.

Itsellä melko uusi LG:n C8 ja silti tulee kyllä lähes kaikki muutkin sovellukset katsottua Apple TV:n kautta (Eurosport, Netflix, Areena, Viaplay ym.) On vaan parempi toteutus, kuin TV:n omassa käyttöjärjestelmässä. Eli onhan tuosta Apple TV:stä muutakin hyötyä. Ja jos jostain syystä ei tykkää laitteesta, niin jälleenmyyntiarvo on hyvä.
Lainasin nyt koko jutun, mutta olkoon näin.

Kyselisin hieman asian sivusta, että mikä on ero Applen kolmosessa verrattuna neloseen? Suurinpiirtein ymmärrän, mutta onko siinä näin tavallisena katsojana eroa? Minulla on myös mennyt välillä hermot chromecastiin ja miettinyt , että jos ostaisi Apple tv:n. Vastailkaa kuka vain osaa jotain kertoa, kiitos etukäteen.
 

Takiainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lainasin nyt koko jutun, mutta olkoon näin.

Kyselisin hieman asian sivusta, että mikä on ero Applen kolmosessa verrattuna neloseen? Suurinpiirtein ymmärrän, mutta onko siinä näin tavallisena katsojana eroa? Minulla on myös mennyt välillä hermot chromecastiin ja miettinyt , että jos ostaisi Apple tv:n. Vastailkaa kuka vain osaa jotain kertoa, kiitos etukäteen.
Menee nyt ketjun ohi, mutta AppleTV3 ei pysty asentamaan sovelluksia. Siinä on oletuksena tietty määrä sovelluksia vakiona, lisää ei tule eikä nykyisiä varmaankaan enää kehitetä. Telia aikana ei ole enää kolmosta ollut itsellä, joten en osaa sanoa onko sille Telia sovellusta.

AppleTV 4 taas sallii vapaammin sovelluskehityksen sen päälle ja TeliaTV löytyy sovelluskaupasta. Samoin nelosversion 4K-malli tukee 4k ulostuloa sekä HDR-materiaalia.

Sekä kolmos, että nelosversio tukevat AirPlayta, eli kuvan lähettämistä iPhonesta AppleTV:n kautta telkkariin. Suosittelen suoraan nelosversion 4k-mallia, jos kotoa löytyy 4k-televisio.
 

Telia

Jäsen
@Telia joko uusi tekniikka on käytössä huomenna ja viive on minimissä? Tai ylihuomenna? Tällä viikolla? Tänä vuonna? Tämän kauden aikana? Teidän sopimuskauden aikana?
Uuden alustan käyttöönotto on kesken ja haluamme varmistaa, että uusi alusta toimii kuten pitää. Pyrimme saamaan uuden alustan käyttöön mahdollisimman pian, jotta lähetysten viive saadaan pienemmäksi.

//Joonas S.
 
Mikä on Telia Partio? Lue lisää ja anna meille palautetta > https://bit.ly/2RSiwtP

Ishmael

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Mitenhän se voi olla edelleen kesken... harjoituskaudella se oli jo olemassa ja nyt sitä yhtäkkiä otetaan taas käyttöön ja testaillaan. Tuleekohan tällw kaudelle vielä?
Onneksi se html5 tuli luvatusti jouluksi.
 
”Tuli mieleen, että hanskaankin voi vetää." Janne Hämäläinen kommentoi uransa ensimmäistä liigamaalia ottelun jälkeen.

Telia

Jäsen
Mitenhän se voi olla edelleen kesken... harjoituskaudella se oli jo olemassa ja nyt sitä yhtäkkiä otetaan taas käyttöön ja testaillaan. Tuleekohan tällw kaudelle vielä?
Onneksi se html5 tuli luvatusti jouluksi.
Uusi alusta oli osittain käytössä harjoituskaudella, mutta jouduimme tekemään takaisinvedon siinä ilmenneiden haasteiden vuoksi. Vanha alusta on siis käytössä, kunnes uuden alustan toiminta saadaan varmistettua.

//Joonas S.
 
Mikä on Telia Partio? Lue lisää ja anna meille palautetta > https://bit.ly/2RSiwtP

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mitenhän se voi olla edelleen kesken... harjoituskaudella se oli jo olemassa ja nyt sitä yhtäkkiä otetaan taas käyttöön ja testaillaan. Tuleekohan tällw kaudelle vielä?
Onneksi se html5 tuli luvatusti jouluksi.
Ja sitäpaitsi kyllä me maksavat asiakkaat voitaisi ihan hyvin toimia koetestaajina asiassa, niinhän me joudutaan toimimaan muutenkin koko ajan.
 
Those with hearts of ever-frost will always know we never lost.

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat
Ja sitäpaitsi kyllä me maksavat asiakkaat voitaisi ihan hyvin toimia koetestaajina asiassa, niinhän me joudutaan toimimaan muutenkin koko ajan.
Tämä on täysin totta. Mutta kun eletään ajassa, jossa ihmisten kuvitellaan laukkaavan kivijalkakaupoissa, ei ole juolahtanut mieleenkään, että annettaisiin asiakkaiden päättää saati edes auttaa. Mieluummin istutaan palavereissa ja viedään kyselyä eteenpäin organisaatiossa. No, onneksi ei ole salkussa Telian osakkeita.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, "Respect all, fear none", Stars, Pool
Tämä on täysin totta. Mutta kun eletään ajassa, jossa ihmisten kuvitellaan laukkaavan kivijalkakaupoissa, ei ole juolahtanut mieleenkään, että annettaisiin asiakkaiden päättää saati edes auttaa. Mieluummin istutaan palavereissa ja viedään kyselyä eteenpäin organisaatiossa.
Tuli jotenkin Thomas Cookin kyykähtämisestä Telia mieleen. Maailman vanhimmalle matkatoimistolle tuli yllätyksenä että jengi varailee nykyään itse reissujaan ilman byroota.
 
"Let the wind carry you home
Blackbird, fly away
May you never be broken again"
Suosikkijoukkue
Lexaa, Oulun Kärpät, SaPko, Ivan Huml
Tämä on täysin totta. Mutta kun eletään ajassa, jossa ihmisten kuvitellaan laukkaavan kivijalkakaupoissa, ei ole juolahtanut mieleenkään, että annettaisiin asiakkaiden päättää saati edes auttaa. Mieluummin istutaan palavereissa ja viedään kyselyä eteenpäin organisaatiossa. No, onneksi ei ole salkussa Telian osakkeita.
Mistäkän löytää ko. haastattelun, jossa Telian johtoportaaseen kuuluva taivastelee moista?
 
Markkinointi, kotisivut ja asiakaspalvelu kuntoon, Oulun Kärpät.

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mistäkän löytää ko. haastattelun, jossa Telian johtoportaaseen kuuluva taivastelee moista?

"Koko Liiga-tuotteen kauden osalta toimitusjohtaja kertoi, että yhtiö oletti suurimman osan tilaavan Liiga-pakettinsa henkilökohtaisesti Telian liikkeissä, mutta merkittävästi suurempi osuus tekikin tilauksensa verkossa.
Tämä on helpottanut tilausten käsittelyprosessia Telian kannalta, mutta toisaalta nettiostaminen ei ole tarjonnut myyjille samanlaista mahdollisuutta myydä muita Telian tuotteita samalla kertaa."
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, "Respect all, fear none", Stars, Pool
Ja kun sisäänheittotuote on tehty vasemmalla kädellä niin ei se luottoa herätä siirtää muitakaan palveluita saman firman piiriin.
En oikein tiedä onko tämä auennut Telian ihmisille vieläkään. Saattavat kuvitella että vaikka moni Liigan seuraajista kyrpiintyy firmaan se ei ole iso juttu, mutta kun tämä spedeily vaan jatkuu, niin melkoinen lumipallo-efekti syntyy.

Ehkä moni ei halua antaa firmansa asioita sellaisen kioskin hoitoon, joka hokee Liigaan liittyvistä jutuista toista vuotta että "kohta tulee".
 
"Let the wind carry you home
Blackbird, fly away
May you never be broken again"

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En oikein tiedä onko tämä auennut Telian ihmisille vieläkään. Saattavat kuvitella että vaikka moni Liigan seuraajista kyrpiintyy firmaan se ei ole iso juttu, mutta kun tämä spedeily vaan jatkuu, niin melkoinen lumipallo-efekti syntyy.

Ehkä moni ei halua antaa firmansa asioita sellaisen kioskin hoitoon, joka hokee Liigaan liittyvistä jutuista toista vuotta että "kohta tulee".
Omalta kohdalta täytyy sanoa että maksan mielelläni palvelusta ja tuotteista "ekstraa" silloin kun ne toimivat. Etenkin asiakaslähtöiset tuotteet ovat minulle sellaisia joista en nirsoile. Sitten jos hommat ei miellytä niin palveluntarjoaja huomaa sen. Esim. Tässä tapauksessa minulla ei ole eikä tule mitään Telian tuotteita.

Molemmissa tapauksissa myös vien viestiäni eteenpäin. Tästäkin esimerkkinä lähipiirissäni OLI Telian liittymiä jne. Eipä ole enää...
 
Kokeilua

KultaLukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Omalta kohdalta täytyy sanoa että maksan mielelläni palvelusta ja tuotteista "ekstraa" silloin kun ne toimivat. Etenkin asiakaslähtöiset tuotteet ovat minulle sellaisia joista en nirsoile. Sitten jos hommat ei miellytä niin palveluntarjoaja huomaa sen. Esim. Tässä tapauksessa minulla ei ole eikä tule mitään Telian tuotteita.

Molemmissa tapauksissa myös vien viestiäni eteenpäin. Tästäkin esimerkkinä lähipiirissäni OLI Telian liittymiä jne. Eipä ole enää...
Tämähän on Telian kohdallakin se suuri suunnitelma. Eli Liiga tuo mukanaan asiakkaita paitsi lisää, myös useamman palvelun tai laitteen ostajana. Se ei yksinkertaisesti toimi, kun se sisäänheittotuote jo itsessään on mitä on ja päälle esiinnytään hyvin ylimielisesti tunnistaen asiakkaan halut ja tarpeet sitä asiakasta itseäänkin paremmin.

Omakohtaisesti maksan toiselle suomalaiselle palveluntarjoajalle koko vuoden siitä hyvästä, että tuottavat kesällä suosikkilajiani katsottavaksi kattavasti ja helposti. Sovellus löytyy niin Android TV televisioon kuin Android TV boksiin, joka toisessa televisiossa kiinni. Löytyy tietysti, kun sen Play kaupasta saa helposti asennettua. Telian kohdalla ei tulisi nykyisestä palvelusta mieleenkään maksaa latin latia. Ensimmäisellä kaudella oli Liiga-passi hetken aikaa, mutta en vain pitänyt tavasta, jolla minut pakotettiin palvelua käyttämään.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, "Respect all, fear none", Stars, Pool
Omalta kohdalta täytyy sanoa että maksan mielelläni palvelusta ja tuotteista "ekstraa" silloin kun ne toimivat. Etenkin asiakaslähtöiset tuotteet ovat minulle sellaisia joista en nirsoile. Sitten jos hommat ei miellytä niin palveluntarjoaja huomaa sen. Esim. Tässä tapauksessa minulla ei ole eikä tule mitään Telian tuotteita.

Molemmissa tapauksissa myös vien viestiäni eteenpäin. Tästäkin esimerkkinä lähipiirissäni OLI Telian liittymiä jne. Eipä ole enää...
Aivan. Itse maksan ihan mielelläni 25 €/kk Liigan katsomisesta kun saavat luvatut asiat kuntoon. Viive, äänet yms. Vaikka maksankin Liigasta, omalta osaltani Telian saldo on viimeisen vuoden aikana n. 10 k€ pakkasen puolella, johtuen muista jutuista. Ja niiden takaisin kääntäminen ei tule onnistumaan.
 
"Let the wind carry you home
Blackbird, fly away
May you never be broken again"

eki likanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko jollain sama juttu kuin minulla, että pelien katselu jälkeenpäin on jotenkin ihan hemmetin vaikeaa? Jos yrittää alkaa katsomaan peliä joka on juuri päättnyt alusta, niin se ei meinaa toimia Telian Windows-apillä, eikä Chromecastissa. Android-apillä saattaa toimia, mutta ei suostu lähettämään Chromecastiin. Livenä mitään ongelmia ei näissä vehkeissä ole.
 
Mitään varsinaisia tulostavoitteita minulla ei ole. Tavoitteena on olla parempi arjessa, päivittäisessä tekemisessä.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kuopion Palloseura
Telian TV:n lähetys puuroutuu jatkuvasti. Katson Liigalive 360 -lähetystä, välillä menee täysin pikselimössöksi. Olen käynnistänyt lähetyksen uudelleen mutta tekee samaa. Onkohan vika pelkästään tässä yhdessä lähetyksessä vai vedetäänkö ihan arvalla taas? Pistän kohta tuon KalPan pelin pyörimään niin saas nähdä.

Käytössä on Chromecast + Telia TV -sovellus Android-tabletissa. Puhelimella mittasin netin nopeutta niin langattomasti tuli 150 megaa samalla kun tuo lähetys tuossa pyörii, eli nopeuskin on kunnossa. Niin ja joo, Viaplay oli myös testissä niin arvatkaa oliko samanlaisia ongelmia?

Ei ollut
 
Pedon rinnassa on sydän ikiroutainen

BANZAI!

Vexe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nämä lähetyksien viiveet on kasvaneet viime kaudesta eri palvelimien välillä. Selvästi osa palvelimista on bufferoinut 4-5 minuuttia, kun streamia uudelleen käynnistelemällä voi lotota noin 1-1,5min viiveen. Eihän tuota täysin sekunnilleen saa, mutta aivan järjettömän pitkiä buffereita osassa jakelupalvelimissa. Viimeisillä katselukerroilla on saanut käynnistellä streamia uudestaan 5-7 kertaa, että viive olisi edes jotenkin järkevä noin minuuttiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy