Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 450 231
  • 21 565

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@peterra Ihan vaan pienenä huomautuksena, että kyselyn kun tekee niin kannattaa jatkossa käyttää 1-5 sijasta 1-6. Tällä tavalla saa paremmin selville onko enemmän hyvää vai huonoa, kun ei voi vastata keskimmäistä, vaan on pakko päättää kummalle puolelle kallistuu - huonommalle vai paremmalle puolelle.

Mutta hyvä kysely. Pitää täyttää myös.

Tässä on myös muita teknisiä puutteita. Oikeaoppisesti, jos tekee, niin pitäisi olla myös jokaisessa kysymyksessä vaihtoehto, että ei halua vastausta, jotta otannasta voisi erottaa ns. nollavastaukset. Kaikkiin asioihin ei ole mielipidettä ja tämä kyselyn tekniikka johtaa aika herkästi siihen, että päätyy vastaukseen kolme, joka on sitten vähän niin tai näin. Jos haukun itse Teliaa, että vähän kiireellä nykyisty niin niinhän se on tämäkin :) Mutta toivottavasti tästä saadaan se pääasia kuitenkin irti.


Harmi että tuohon kakkoskysymykseen ei voi vastata kahdella vaihtoehdolla, itse kun olen joskus käyttänyt joko puhelin+TeliaTV tai tietokone+TeliaTV-yhdistelmää, tilanteesta riippuen.

Tähän yritin löytää sen pääsääntöisen yhdistelmän. Itselläkin on käytössä parikin eri yhdistelmää, mutta pääsääntöisesti kuitenkin ainoastaan yksi. Esim. bussimatkoilla olen joutunut tyytymään kännykän ruudulta katseluun :)

Kiitos kaikille palautteesta. Vielä, kun muistan nämä mahdollisesti "up-and-coming" kyselyissä ensi vuonna samasta aiheesta :P

Lisään vielä sen verran, että itse en ole mikään excelin mestari eli kun vastaukset on ensi viikolla kasassa niin jos joku haluaa silloin raakadatan excelistä itselleen niin sitä voi sitten kysellä yksityisviestillä.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
@peterra Sanon tähän muuten hieman offtopicina sen että itse opiskeluaikana HEO:ssa tuli tuotettua GFT:n viime kauden kotiottelut runkosarjasta Futsal-liiga.tv:lle niin ei se meilläkään tuotantopuolella helppoa ollut kun välillä oli joko kuvan tai äänen kanssa ongelmia, niin ymmärrän toisaalta Telian porukkaa hieman koska tämä oli heillekin ensimmäinen koetinkivi.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@peterra Sanon tähän muuten hieman offtopicina sen että itse opiskeluaikana HEO:ssa tuli tuotettua GFT:n viime kauden kotiottelut runkosarjasta Futsal-liiga.tv:lle niin ei se meilläkään tuotantopuolella helppoa ollut kun välillä oli joko kuvan tai äänen kanssa ongelmia, niin ymmärrän toisaalta Telian porukkaa hieman koska tämä oli heillekin ensimmäinen koetinkivi.

Mutta eikös tuosta varsinaisesta sisällön tuotannosta vastaa Moskito ja teknisestä puolesta Streamteam, jotka ovat hoitaneet nämä asiat jo Ruudun ajoista ja osin pidempäänkin?

Edit. Linkkejä aiheesta: Markkinointi ja mainonta: Moskito Television vastaamaan Telian Liiga-lähetyksien tuotannosta: "Urheilu on isoa viihdettä" ja Streamteamin Facebook-sivut: Streamteam Nordic Oy
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Tässä on myös muita teknisiä puutteita. Oikeaoppisesti, jos tekee, niin pitäisi olla myös jokaisessa kysymyksessä vaihtoehto, että ei halua vastausta, jotta otannasta voisi erottaa ns. nollavastaukset. Kaikkiin asioihin ei ole mielipidettä ja tämä kyselyn tekniikka johtaa aika herkästi siihen, että päätyy vastaukseen kolme, joka on sitten vähän niin tai näin.
Parissa kohdassa menin kolmosella. Niissä kysyttiin olenko saanut Telialta apua teknisiin ongelmiin. Kun niitä ei ole ollut niin en voinut vastata etten koskaan (1), koska siitä jäisi käsitys, etten todellakaan koskaan ole saanut apua vaikken sitä edes ole pyytänyt ja toisessa kohdassa kysyttiin laskutusongelmien ratkaisua, joita myöskää ei ole ollut..
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Mutta eikös tuosta varsinaisesta sisällön tuotannosta vastaa Moskito ja teknisestä puolesta Streamteam, jotka ovat hoitaneet nämä asiat jo Ruudun ajoista ja osin pidempäänkin?

Edit. Linkkejä aiheesta: Markkinointi ja mainonta: Moskito Television vastaamaan Telian Liiga-lähetyksien tuotannosta: "Urheilu on isoa viihdettä" ja Streamteamin Facebook-sivut: Streamteam Nordic Oy
Kyllä kyllä, näin itsekin olen ymmärtänyt, ja kun opettajani HEO:ssa onkin eräs moskitolaisista niin hänenkin kanssaan on ollut aiheesta puhetta.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä kyllä, näin itsekin olen ymmärtänyt, ja kun opettajani HEO:ssa onkin eräs moskitolaisista niin hänenkin kanssaan on ollut aiheesta puhetta.

Eli vaikka Telia on uusi, niin se uutuus ei varmaan selitä tuotannon ongelmia, joista viestissäsi puhuit? Kun siellä on ihan samat firmat tekemässä kuin ennenkin. Vai ymmärsinkö jotain väärin?
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Eli vaikka Telia on uusi, niin se uutuus ei varmaan selitä tuotannon ongelmia, joista viestissäsi puhuit? Kun siellä on ihan samat firmat tekemässä kuin ennenkin.
No ehkä tämä oli tosiaan hieman huono vertaus, muistelin vain omia kokemuksiani tuotantopuolelta ja ajattelin että näiden välillä olisi yhtäläisyyksiä, mutta olin väärässä ja myönnän sen avoimesti. Asia osaltani loppuunkäsitelty.
 
Suosikkijoukkue
Koovee
Eikös sillä ifk-fanilla ollut tarvetta näille uskollisten asiakkaitten hyväntekeväisyyksille, eli 6 x 25000=150k. Sitten se vois käyttää ton johonkin järkevämpään, kuten sponssata punasille paholaisille koko summalla, haastaakseen meidät ens vuonna finaaleissa.
 

444

Jäsen
Eikös sillä ifk-fanilla ollut tarvetta näille uskollisten asiakkaitten hyväntekeväisyyksille, eli 6 x 25000=150k. Sitten se vois käyttää ton johonkin järkevämpään, kuten sponssata punasille paholaisille koko summalla, haastaakseen meidät ens vuonna finaaleissa.
Yhteydenottojen perusteella sanoisin, että jää aika niukaksi tuo sponssisaalis. Enkä mä sitä tietenkään muille olisi jakanut; kyllä se ylimääräinen raha menee Teliallakin isojen pomojen tulospalkkioihin parhaan himmelin kehittämisestä. Näin ollen se olisi minullakin kattanut virallisesti hallintokulut ja epävirallisesti eli oikeasti suoraan omaan virkistyskassaan.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viimeisenä kevennyksenä olisit voinut kysyä:"onko 0,5€ kuukautta kohti niin iso raha, että koet sen vaikuttavan taloudenpitoosi peruuttamattomasti?"
Yksittäisenä tuo on todella pieni eikä hetkauta suuntaan tahi toiseen. Mutta kun ihmismieli on ahne. Telia huomaa että 0,50€ menee läpi, kokeillaan meneekö 1€. Telia ei myöskään ole yksin tämän ajan kanssa vaan muutkin yritykset ovat huomanneet nämä löyhästi rahojaan jakelevat. Itsellä tämä on käytössä vain kavereiden kesken jossa useampikin euro "tasoittuu sitten joskus" menttaaliteetilla.

Ne ketkä on näitä kyseliöitä "vaikuttaako 50 centtiä sun talouteen niin paljon", niin nämä janampat makselee yleensä vuodessa satoja euroja pelkästä tyhjästä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Toiset täällä keskustelevat Teliasta ja toiset sitten keskustelevat keskustelusta ja keskustelijoista, mutta kukin toki käyttäköön aikansa haluamallaan tavalla.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Toiset täällä keskustelevat Teliasta ja toiset sitten keskustelevat keskustelusta ja keskustelijoista, mutta kukin toki käyttäköön aikansa haluamallaan tavalla.

Sinä näköjään käytät aikasi lukemalla näitä.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
@peterra. Kiitos gallup-lomakkeen tekemisestä. Täytin sen äskettäin. Yksi pieni typo siellä oli, kun eräässä kysymyksessä skaalan toisessa päässä oli vaihtoehto "epäselkää". Mielenkiintoista nähdä yhteenveto sitten aikanaan.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@peterra. Kiitos gallup-lomakkeen tekemisestä. Täytin sen äskettäin. Yksi pieni typo siellä oli, kun eräässä kysymyksessä skaalan toisessa päässä oli vaihtoehto "epäselkää". Mielenkiintoista nähdä yhteenveto sitten aikanaan.

Typo täytyy korjata :) Sillä ei pitäisi olla vaikutusta. Kiitos.

Tällä hetkellä vastauksia on 122. Kokemukseni mukaan vastaustahti hiipuu tästä melkoisesti. Joudun hieman spammaamaan, kun kyselylinkki jää niin ylös ketjuun. Sinne pääset myös tästä:

Kokemuskysely Telian ensimmäisestä Liigakaudesta
 
Viimeksi muokattu:

Henkka40

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Ketut
Koska mielipiteet jakautuvat täällä aika rankasti niin päätin tässä viimeisenä lomapäivänä sitten nykäistä ihan kyselyn kokoon aiheesta. En edes tiedä, miksi näitä tykkään tehdä, mutta toistetaan taas tämä perinteinen rimpsu:

1) en kerää tunnistetietoja eli ei tarvitse kirjautua
2) mielipiteet ovat tasolla "nice to know" ja aion julkaista vastaukset 5.7.2019 täällä tai muutoin lähettää selvän linkin, jos joku haluaa nähdä vastausjakauman
3) minä en tee yhteistyötä Telian kanssa eikä tästä makseta minulle
4) koska julkaisen tiedot täällä kaikkien nähtäville jokainen voi käyttää tietoja haluamallaan tavalla ja arvioida itse niiden luotettavuuden
5) kyselyssä on 26 kysymystä, joista 23 on pakollisia. Pääsääntöisesti lineaarista arvostelua 1-5 sekä monivalintaa. Yhteenkään avoimeen kysymykseen ei tarvitse vastata
6) kyselyn täyttämiseen menee semmonen viitisen minuuttia - nopeimmat selviää kolmella.

Kyselyyn pääset tästä: Kokemuskysely Telian ensimmäisestä Liigakaudesta

Aivan loistava kysely! Iso hattu pois päästä, toivottasti mahdollisimman moni tähän vastaa ja saadaan jonkinlaista muutosta aikaan!
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Saatu vastausmäärä tällä hetkellä: 229.

Hieno määrä, mutta omalta kohdaltani vastaaminen loppui siihen, kun oli pakko olla asiakas heti ensimmäisessä kysymyksessä.

Siinä pitäisi olla vaihtoehto "Olen suomalainen jääkiekkofani, mutta ruotsalainen Telia ei osaa Suomen tytäryhtiönsä kautta maan rajojen ulkopuolelle lähetyksiään myymään."
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Hieno määrä, mutta omalta kohdaltani vastaaminen loppui siihen, kun oli pakko olla asiakas heti ensimmäisessä kysymyksessä.

Siinä pitäisi olla vaihtoehto "Olen suomalainen jääkiekkofani, mutta ruotsalainen Telia ei osaa Suomen tytäryhtiönsä kautta maan rajojen ulkopuolelle lähetyksiään myymään."
Miksi Telian asiakkaille tarkoitetussa kyselyssä pitäisi olla tuollainen vaihtoehto?
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miksi Telian asiakkaille tarkoitetussa kyselyssä pitäisi olla tuollainen vaihtoehto?
Siksi, että se Marbellassakin asuva Suomalainen kiekkofani haluaisi ostaa Telialta oikeuden katsoa kiekkolähetyksiä mutta ei ole siihen kykeneväinen koska Telia vaati Suomalaisen kotiosoitteen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Siksi, että se Marbellassakin asuva Suomalainen kiekkofani haluaisi ostaa Telialta oikeuden katsoa kiekkolähetyksiä mutta ei ole siihen kykeneväinen koska Telia vaati Suomalaisen kotiosoitteen.

Mahdollisesti kiinnostuneiden määrä kannattaisi tutkia, koska mikään sopimuspykälä ei estä näyttämästä.

On vain Telian päätös olla palvelematta asiakkaita, koska rahaa saa kuitenkin aika hyvin muutenkin. Liigan toimistossa ei olla edes kuultu mistään pienestä epäkohdasta eikä sillä ole merkitystä, koska rahat siirtyy firmojen välillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös