Ilmoitukset

Nimimerkkien Hatchetman ja sämpylä89 jo pidempään jatkunut laaduton "keskustelu" on aiheuttanut meille harmaita hiuksia koko alkukesän. Kärsivällisyytemme loppui nyt ja kumpikin on passitettu viikon huilitauolle.

Sulje ilmoitus

Telia – Liigan uusi koti

Viestiketju osiossa 'Liiga' , aloittajana Noppafemma, 04.05.2017 klo 10.37.

  1. pernaveikko Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    HIFK, Crusaders, Lechia
    Milloin Telia tiedottaa ensi kaudesta? Jos viime kaudellakin sitä tehtiin ilmapallojen ja rumpujen pärinöin, niin nyt sellaista oikeasti tarvittaisiin. Tietenkin, jos meinaatte samanlaisen huumoripläjäyksen laittaa, niin silloin ei tarvitse.

    Samaan aikaan toisaalla voisitte tutustua miten muuan intialainen pulju hoitaa kriketin MM-kisojen televisionnin Eurooppaan, kun ovat sellaisesta sopineet.

    - Rekisteröinti 30sek, meilejä ei tarvitse lukea eikä varsinkaan tehdä mitään sille vahvistukselle
    - Maksu kortilla, saa asua missä haluaa vapaassa maailmassa
    - Kuvaa ei saa pätkimään ellei itse paina vaikka pausea

    Ja tälläisiä kaikenlaisia pikkujuttuja.
     
    Ikuinen try out, Strongbow, KiekkoMes ja 3 muuta tykkäävät tästä.
  2. Telia Jäsen

    Lainaus:
    Sähköpostilla aiheesta ei lähetetty mitään erillisiä viestejä, koska tilausprosessissa ei ollut tapahtunut mitään virhettä, ja asiakkaat saivat aivan oikeilla tiedoilla tilausvahvistukset. Tuosta maksuttomasta elokuun preseasonista ja syyskuun laskutuksesta keskusteltiin kuitenkin paljon myös tällä palstalla ja sosiaalisen median kanavissa. Lisäksi väännettiin asia rautalangasta myös meidän Liiga Yhteisössä.

    Isossa kuvassa tämä kuvio tuntui olevan asiakkaille varsin selkeä, mutta onneksi asiasta oli paljon myös julkista keskustelua, niin varmasti tieto välittyi myös niille, jotka eivät olleet asiaa tiedostaneet.

    // Tanja
     
  3. Nelfor Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    JYP
    Lainaus:
    Eli teidän mielestänne on täysin hyväksyttävää käyttää valheellista markkinointia, jos kuitenkin tilausvahvistuksessa asioista puhutaan oikein? Ei se mihinkään riitä, että keskustelupalstoilla asiaan otetaan kantaa, kun puhutaan valheellisesta markkinoinnista. Kyllä sellainen täytyy suoraselkäisesti myöntää ja tiedottaa asiakkaille siten, että viesti menee perille vaikka asiakas ei itse olisi hirveän aktiivinen asian suhteen.

    Kun asiaa ei suoraselkäisesti myönnetä ja tiedoteta asiakkaille, niin virheellinen markkinointi muuttuu asiakkaiden näkökulmasta valheelliseksi markkinoinniksi. Tässä on vissi ero.

    Kertoo aika paljon Telian yleisistä arvoista ja asiakkaiden kunnioituksen puutteesta.
     
    Schwein ja Ishmael tykkäävät tästä.
  4. Forest Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Kärpät, Forest, Bruins
    Lainaus:
    Nyt alkaa olemaan melkoista tuubaa.Ruotsalainen yhtiöhän Telia Oyj on ja siellä kyllä tällaiset selittelyt menee läpi jopa oikeudessa, mutta ehkä nyt kannattaisi täällä lahden tällä puolella yrittää edes KSL:n säännöksiä noudattaa. Voi muuten tulla vielä satikutia viranomaistaholta. Sinne suuntaa kannattaisi varmaan jo olemaan yhteydessä...
     
    Ishmael tykkää tästä.
  5. Ishmael Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    HIFK, Vancouver Canucks
    Lainaus:
    Hei // Tanja.
    Tässä vielä 12.5. // Katjan kertoma asia:

    ”Liiga-tuotteen tilaajille on lähetetty ennen Liigan starttia useampia asiakastiedotteita, joissa on laskutusta käsitelty sekä telia.fi että Telia Yhteisössä tilanteesta viestittiin avoimesti. Mikäli et ole saanut meiltä näitä tiedotteita, niin tarkistathan että sinulla on markkinointiluvat voimassa. // Katja”

    Jompikumpi näistä ei pidä paikkaansa. Kumpi? Minulle ei ole tullut muita tiedotteita kuin tilausvahvistuksen jälkeen mainos, jossa puhutaan maksuttomasta pre-seasonista. Katjan mukaan tiedotteita on lähetetty ”useampia”. Kun pyysin saada nähdä näitä tiedotteita aikaleimoilla, niin keskustelu loppui siihen. Nyt hiljaisuus on murrettu ja sanotaan, ettei mitään tiedotteita ole lähetetty.

    Olisiko mitenkään mahdollista saada yhdellä kertaa sellainen vastaus, joka A) vastaa kysymykseen ja B) pitää paikkansa? Tämä sekoilu kun tuntuu olevan Telian normaali. Vastaus riippuu aina vastaajasta, vaikka tällaisten asioiden pitäisi olla aina vastaajasta riippumattomia.
     
    Juomari Turmio, Professori, RAM ja 10 muuta tykkäävät tästä.
  6. Telia Jäsen

    Lainaus:
    Mainoksen virhe silloin myönnettiin kyllä ja se korjattiin. Tästä laskutuksesta keskusteltiin myös täysin avoimesti usealla keskustelupalstalla, sosiaalisessa mediassa ja asiakaskohtaamisissa asiakaspalvelussa. Lisäksi tilausputkessa ei ollut virheitä, eli tilaussivulla oli ehdot näkyvillä täysin oikein ja asiakkaat sai täysin oikeanlaiset tilausvahvistukset. Kuten Tanjakin tuossa ylempänä kommentoi, niin tämä ei tuntunut olevan asiakkaille mitenkään epäselvä tilanne. Moni valitsi paketin tilaushetken sen mukaan, mitä pelejä halusi nähdä ja miten siitä halusi maksaa.

    Tässä vielä liitteenä tilaussivun näkynä, jota ei käsittääkseni voi ymmärtää mitenkään väärin.

    //Niko
     

    Liitetyt tiedostot:

  7. Myrvold Jäsen

    En jaksa koko ketjua selata läpi, joten kysyn suoraan. Onko niin, että jos on yhdistelmäpaketti (Liigapassi + CMore urheilu) 39,90€/kk, niin siinä maksaa täyttä hintaa koko Liigan tauon ajan?

    Onko sit järkevin vaihtaa paketti kesäksi pelkkään CMore urheiluun? Ja saa aktivoitua takaisin nykyiseen, kun kausi alkaa?
     
  8. Nelfor Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    JYP
    Lainaus:
    Joo alusta asti tehtiin selväksi, että yhdistelmäpaketit laskuttavat joka kuukausi ilman poikkeuksia. Lisäksi ne ovat käsittääkseni aina määräaikaisia, joten niitä ei voi katkoa milloin haluaa.
     
  9. Telia Jäsen

    Lainaus:
    Joko silmääsi pisti tämä kesäajan kuvioista kertova blogi? Siellä mainitaan myös noista yhdistelmäpaketeista, eli niiden osalta hinnoittelu pysyy samana, koska monilla kanavilla on katsottavaa myös kesän aikana ja kaikki ohjelmakirjastot on myös käytettävissä Liigan osalta läpi kesän.

    Mikäli tilauksesi on voimassa toistaiseksi, voit siihen toki halutessasi tehdä muutoksia. Kannattaa kuitenkin muistaa, että nämä yhdistelmäpaketit tulevat pitkässä juoksussa aina edullisemmaksi kuin erikseen tilatut paketit, siitäkin huolimatta, että rullaavat läpi vuoden samalla hinnalla [​IMG]

    // Tanja
     
  10. pernaveikko Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    HIFK, Crusaders, Lechia
    Lainaus:
    Sitä en tiedä miten tilausputki menee, mutta miettikää nyt itsekin. Suomi on äidinkieleni ja silti aina oppii uusia sanoja. Mikä tilausputki?

    Kannattaisiko se tilausputki poistaa valikoimistanne. Sitä ei kukaan halua, niin miksi se on teillä siellä. Tehkää tilaus missä vain tilataan.
     
  11. Ishmael Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    HIFK, Vancouver Canucks
    Lainaus:
    Yritetään vielä kerran. Tai itse asiassa niin pitkään, että oikeasti ymmärrän logiikkanne.
    Tilasin paketin 17.4., jolloin tilausvahvistuksessa mainitaan laskutuksen alkaminen syyskuussa. Fine.
    1.6. minulle lähetetään sähköpostia, jossa mainitaan suurella otsikolla ”Preseason-pelit maksutta”. Eli tässä kumotaan tilausvahvistuksen väittämä. Missä kohtaa minulla pitäisi hälytyskellojen soida, että tässä varmaan vähän mainostetaan pieleen? Millä logiikalla minun pitäisi tietää, että tämä tuoreempi tiedote ei kumoakaan aiempaa? Tätä ”Preseason-pelit maksutta” -väittämää ei ole kumottu yhdessäkään saamassani tiedotteessa. Miksei? Jos virhe kerta huomattiin ja siitä ilmoiteltiin kaiken maailman yhteisöissä ja jatkoajoissa, joita takuulla ei seuraa kuin murto-osa tilaajistanne, niin miksi siitä ei lähetetty tiedotetta tilaajille? Miksi? Ja miksi // Katja väittää, että niitä lähetettiin useampia kappaleita?

    Tämä voi kuulostaa rasittavalta jankkaukselta, mutta otetaan nyt hypoteettinen tilanne: paketin tilasi kauden alla 50 000 ihmistä sillä ajatuksella, että ”Preseason-pelit maksutta”. Nyt heiltä kuitenkin veloitettiin koko kuukausi, eli 9,95€ tai 12,45€ ylimääräistä. Tämä kertaa 50 000 asettaa ylimääräisen laskutuksen jonnekin välille 497 500€ - 622 500€. Tässä kohtaa vähän hitaammatkin ymmärtävät, miksi halutaan pitää kiinni väittämistä, että ”ihan tarpeeksi tiedotettiin” ja ”tilausputkessa ei tapahtunut virhettä”. Aivan takuulla tapahtui. Minulle ei ole ilmoitettu missään vaiheessa henkilökohtaisesti luvatun maksuttoman Preseason-kauden osalta, että se ei olekaan maksuton. Vai ilmoitettiinko? Edelleen haluan nähdä ne useammat sähköpostit, joissa tämä on mainittu. Tai vaihtoehtoisesti oletan teidän myöntävän, että se väite oli valehtelua.
     
    Strongbow, Juippi, Masculine ja 12 muuta tykkäävät tästä.
  12. Ziege Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
    Lainaus:
    @Telia Eikä sitä laskutusta oikeasti tiedetty varmasti edes Telian puolelta. Telian standilla myytiin maksutonta preseasonia. Sitten tänne alkoi tulemaan välillä tietoa että ei ehkä koko preseaon ole ilmainen. Soitto aspaan ja siellä sanottiin että heidän tietojen mukaan on ilmainen. Tämän jälkeen tänne alkoi jo kaikilta Telian tyypeiltä tulemaan tietoa että olikin jekku ja syyskuun preseason maksaa. Taas kerran soitto aspaan jossa sanottiin että maksut alkavat kun Liiga oikeasti alkaa eli syyskuun preseason olisikin ilmainen. Ensimmäinen lasku ja ei taas ollutkaan ilmainen. Kolmas soitto aspaan, että mikähän nyt on oikeasti se tilanne. Siellähän se sitten ensimmäisen kerran myös tiedettiin että ei tarkoitettu koko preseasonia mutta ei osattu sitä oikein kirjoittaa että vain puolikasta tarkoitettiin. Kun sanoin että oli myyty ilmaisena ja asia vielä kahteen kertaan aspasta varmistettu niin lupasivat kuunnella tallenteet. Sain soiton muutaman tunnin päästä takaisin ja siellä sanottiin että oli minulle myyty ilmaisena ne pelit ja lasku puolitettiin.

    Tämä on siis Nikon mukaan tilanne mikä ei ole asiakkaalle epäselvä? Mulle ei tullut yhtäkään tiedoitetta missä se mainos olisi korjattu. Täältä sen sai lukea ja koitin aspasta kahteen kertaan huonoin tuloksin varmistaa.
     
    tii, Gardemaister, Hukkaviiva ja 5 muuta tykkäävät tästä.
  13. Goner Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Oulun Kärpät, NHL
    Telia soitti minulle ihan vain kysyäkseen liigakauden kokemukset, mitään ei yritetty myydä. Positiivista siis heti alkuun. Tässä ranskalaiset viivat puhelusta:

    - Käytettävyydestä on tullut Telialle niin paljon palautetta että se parantunee ensi kaudelle (android tv, html5 jne.)
    - laskutuskuvio on toinen asia joka muuttunee, tilanne lienee tulossa "Netflix" -tyylinen korttilaskutus

    - Sen sijaan UHD laatu pysyy Telian muoviboksin takana tulevaisuudessa visusti, tämä sanottiin kohtuu suoraan

    Nämä siis minun tulkinnat puhelusta. Jos Telia todella saa tuon laskutuksen tälle vuosituhannelle, ja parantaa tuota käytettävyyttä mm. Androidtv-apilla, olen erittäin tyytyväinen. Aikataulu tässä silti edelleen pelottaa, ollaanko valmiita syksyllä... kun tuntuu että koko viime kaudella ei oltu valmiita.
     
    Pate44 tykkää tästä.
  14. Jäkishöntsä Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    HIFK, Jokipojat, Montreal Canadiens, Liverpool
    Lainaus:

    Huh, tuntuu kuin Telian kanssa asioivat olisivat tekemisissä vanhan kunnon neuvostobyrokratian kanssa, jossa asiat ovat heidän näkökulmastaan loistavasti, mutta mikään ei kuitenkaan toimi asiakkaalle päin. Viime syksynä otin preseasonin testiin, mutta kun tekniset vaikeudet käytännössä tuhosivat sen lähes täysin, niin päätin jättää Telian Liiga -lähetykset väliin ja hyvä kun näin tein. Tosin olisin halunnut seurata Liigaa, mutta en viitsinyt ruveta kamppailemaan teknisten ongelmien ja huonon kuvan kanssa koska niin paljon niitä näytti olevan Jatkiksen keskustelupalstan perusteella.

    Olen kuitenkin seurannut silloin tällöin kauden mittaan tätä keskustelupalstaa (jossa on muuten tällä hetkellä kunnioitettavat 385 sivua) ja ihmetellyt, että kuinka vieläkään Telia ei saa systeemejä toimimaan sujuvasti niin markkinoinnin, tilauksen, tekniikan kuin maksatuksenkaan osalta. Itse otin Viaplayn ja CMore:n hetkellisesti käyttöön tässä keväällä (MM-kisat ja NHL pleijarit) eikä mitään vaikeuksia ollut millään tavalla. Aiemmin oli Netflix ja se toimi myös loistavasti omalla väliin hieman heikollakin modeemi/SIM-kortti yhteydellä. Tilaaminen oli helppoa ja tilauksesta poistuminen vielä helpompaa ja kuva oli hyvä koko ajan.

    Nyt jälleen harkitsen, että mitä syksyllä tekisin, mutta jos tilanne jatkuu samanlaisena sekoiluna, niin onneksi sentään asiakas voi päättää mitä palveluja hän haluaa käyttää. Luulisi, että Liiga, joka saa valtavan huonoa PR:ä Telian kaikista sekoiluista, puuttuisi asiaan jo pelkästään sopimusteknisesti, sillä kai siellä on oltava joku klausuuli palvelun laadusta, jonka sen on täytettävä, että yleensä koko Liiga -tuotetta saa välittää markkinoille.
     
  15. Fironic Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    JYP, Anaheim Ducks
    Niin paljon kuin rakastankin Liigaa ja jääkiekkoa, en vain enää suostu maksamaan Telialle Liigan katsomisesta. Viimeisen noin vuoden aikana on nähty niin surkuhupaisaa ja systemaattisen kusetuksen merkit täyttävää toimintaa, että ainoa oikeudenmukainen ratkaisu on jättää tilaus tekemättä. Kyllä Telian kaltainen jättiläinenkin uskoo, kun kassavirta Liiga-tilauksien osalta ehtyy.

    Kuten @Jäkishöntsä yllä toteaa, luulisi Liigan jossain vaiheessa ärähtävän. Ei ole hyvää mainosta Suomen suosituimmalle urheilusarjalle, että tällainen pelleily saa jatkua.
     
  16. muti Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Lukko
    Lainaus:
    Tuossahan lukee siis
    Lainaus:
    Sitten taas Liigan sivuilla lukee
    Lainaus:
    Tummennuksen lisäsin itse. Jos liigan avauskierros pelattiin 14.9.2018, niin eikös Liiga ollut sitten ennen sitä kesätauolla?

    Mutta siitä olen samaa mieltä että tuota ei voi käsittää väärin, tuon mukaan laskutuksen pitäisi alkaa 14.9.2018. Ainoa mitä tuossa voi käsittää väärin on tuo "maksat vain kun pelataan" ja "laskutus päättyy sen kuukauden loppuun, kun kauden viimeinen peli pelataan". Ensimmäinen selvästi kertoo että laskutus loppuisi kun joukkuepassin joukkueen pelit loppuvat tai liigapassilla kun finaalisarja on ohitse. Jälkimmäinen taas kertoo jotain ihan muuta.
     
  17. Telia Jäsen

    Lainaus:
    Vai semmoista. Pahoittelen ensinnäkin siitä, että olet saanut puhelimessa hieman ristiriitaista tietoa. Tässä korjattuna näitä väittämiä ja tietoa uudistuksista.

    1. Helpotamme asiakkaaksi tuloa tiputtamalla pois tunnusten luontivaiheen, eli rekisteröinnin yhteydessä Telia TV tunnus on jatkossa sähköpostiosoite ja me lähetämme tekstiviestillä salasanan, jolla kirjaudutaan palveluun. Tämä saadaan ehkä tuotua kauden alkuun ja muutos vaikuttaa siis uusiin käyttäjiin.

    2. HTML5 tuki on tulossa pikkuhiljaa myös muille selaimille. Pyrimme saamaan HTML5-playerin kauden alkuun mennessä Chromelle ja Firefoxille, mutta en laita päätäni pantiksi.

    3. Android TV / äly-TV tukea arvioidaan. Lupauksia tämän osalta ei tässä vaiheessa voida antaa. Meillä tosiaan on valmis Android-sovellus, mutta nappia painamalla sitä ei Android TV-sovellukseksi muuteta, vaikka sellainen käsitys jollain saattaakin olla.

    4. UHD:n osalta tarkoitus on laajentaa tukea ensi kauden aikana myös muiden operaattoreiden laajakaistojen päälle. Olemme saaneet paljon palautetta, että UHD:ta halutaan nähdä, mutta ei ole saatavuutta. Tämä halutaan korjata ja tällä hetkellä rakennamme puitteita toimittaa UHD-kuvaa meidän digiboksille, joka toimii valitsemallasi nettiyhteydellä.

    5. Maksamiseen liittyviä uudistuksia on suunnitelmissa, mutta ensi kaudeksi ei uusia maksutapoja ole näillä tiedoin tulossa.


    //Joonas S.
     
  18. benicio Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Rauman Lukko
    Lainaus:
    Lopettakaa välittömästi tämä pelleily. Chromecastissa on 4k-valmius, sen kun tuuttaatte sen UHD-materiaalin sinne ja vaikka pyydätte sen katselusta nyt ensialkuun vähän ylimääräistä. Ei tartte rakennella mitään puitteita, ja tuote on paljon houkuttelevampi kuin jonkun turhan digiboksin (oikeasti, vuonna 2019) pakkomyynti muiden operaattorien asiakkaille.
     
    tii, Olbertson, Mediakuutio ja 4 muuta tykkäävät tästä.
  19. petete Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Kalpa
    Lainaus:
    Tämä digiboksin pakkomyynti on todellakin täydellistä asiakkaille vittuilua (toki Telialla viralliset selitykset on muuta).

    Telia vielä kauden alla suositteli valitsemaan eri Chromecast-malleista nimenomaan Ultra-mallin, jotta pääsee myöhemmin katsomaan lähetyksiä 4K:na.
     
    Pate44 tykkää tästä.
  20. KwutsNI Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    HIFK
    Lainaus:
    Vitun hienoa. Jää siis ensi kausikin näkemättä. Kiitokset siis Telialle siitä, että jää aikaa muuhun kuin jääkiekon katselemiseen.
     
  21. Mazaa Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Karsinnat
    Lainaus:
    Telia kusettaa, tai oikeastaan kusee asiakasta suoraan silmään - tuleeko se kenellekään enää yllätyksenä?!

    Lista Telian "ristiriitaisista tiedoista" eli valheista alkaa olla kohtalaisen pitkä.
     
  22. Thombson Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Florida Panthers, SaiPa
    Katoin viikonloppuna veikkausliigaa kun tuli ilmatteeks Jimiltä. Euron budjetilla hoidettu kuvaaminen 100x paremmin mitä Telian kameramiehiltä onnistuu. Laittakaa kesäks kameramiehet oppiin jalkapallokentän laidalle.
     
  23. Nelfor Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    JYP
    Lainaus:
    Olisi kätevää saada tällainen lista tehtyä, sekä tietysti mukaan kaikki muutkin pieleen menneet tai huonosti hoidetut asiat Telian ensimmäisen liigakauden ajalta.

    Tekisi oikeasti mieli ottaa kunnollisen listauksen kanssa yhteyttä muutamaan eri valtamediaan, jos vaikka joku uskaltaisi tuoda näitä asioita kunnolla julkisuuteen.
     
    lainelaser, Ishmael, kiekkoaktivisti ja 3 muuta tykkäävät tästä.
  24. I own your face Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Pelicans
    Haistakaapa @Telia paska. Ei mulla muuta tähän päivään.
     
    Lavis ja Surmanajaja tykkäävät tästä.
  25. pernaveikko Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    HIFK, Crusaders, Lechia
    Lainaus:
    Ja miten vitussa noita kohtia 1 ja 5 ei voisi yhdistää. Ne nyt kuitenkin yhtään liittyy toisiinsa ja voisi laittaa saman tiimin tehtäväksi.

    Kertokaa vielä mikä se haaste on uusien maksutapojen tuonnissa.
    --

    Kuinka kauan Felialla muuten kestää, kun klikkaa jotain katso tästä -linkkiä ja peli alkaa näkymään. Onko edes sellainen asia kunnossa.