Ishmael

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Mainoksen virhe silloin myönnettiin kyllä ja se korjattiin. Tästä laskutuksesta keskusteltiin myös täysin avoimesti usealla keskustelupalstalla, sosiaalisessa mediassa ja asiakaskohtaamisissa asiakaspalvelussa. Lisäksi tilausputkessa ei ollut virheitä, eli tilaussivulla oli ehdot näkyvillä täysin oikein ja asiakkaat sai täysin oikeanlaiset tilausvahvistukset. Kuten Tanjakin tuossa ylempänä kommentoi, niin tämä ei tuntunut olevan asiakkaille mitenkään epäselvä tilanne. Moni valitsi paketin tilaushetken sen mukaan, mitä pelejä halusi nähdä ja miten siitä halusi maksaa.

Tässä vielä liitteenä tilaussivun näkynä, jota ei käsittääkseni voi ymmärtää mitenkään väärin.

//Niko
Yritetään vielä kerran. Tai itse asiassa niin pitkään, että oikeasti ymmärrän logiikkanne.
Tilasin paketin 17.4., jolloin tilausvahvistuksessa mainitaan laskutuksen alkaminen syyskuussa. Fine.
1.6. minulle lähetetään sähköpostia, jossa mainitaan suurella otsikolla ”Preseason-pelit maksutta”. Eli tässä kumotaan tilausvahvistuksen väittämä. Missä kohtaa minulla pitäisi hälytyskellojen soida, että tässä varmaan vähän mainostetaan pieleen? Millä logiikalla minun pitäisi tietää, että tämä tuoreempi tiedote ei kumoakaan aiempaa? Tätä ”Preseason-pelit maksutta” -väittämää ei ole kumottu yhdessäkään saamassani tiedotteessa. Miksei? Jos virhe kerta huomattiin ja siitä ilmoiteltiin kaiken maailman yhteisöissä ja jatkoajoissa, joita takuulla ei seuraa kuin murto-osa tilaajistanne, niin miksi siitä ei lähetetty tiedotetta tilaajille? Miksi? Ja miksi // Katja väittää, että niitä lähetettiin useampia kappaleita?

Tämä voi kuulostaa rasittavalta jankkaukselta, mutta otetaan nyt hypoteettinen tilanne: paketin tilasi kauden alla 50 000 ihmistä sillä ajatuksella, että ”Preseason-pelit maksutta”. Nyt heiltä kuitenkin veloitettiin koko kuukausi, eli 9,95€ tai 12,45€ ylimääräistä. Tämä kertaa 50 000 asettaa ylimääräisen laskutuksen jonnekin välille 497 500€ - 622 500€. Tässä kohtaa vähän hitaammatkin ymmärtävät, miksi halutaan pitää kiinni väittämistä, että ”ihan tarpeeksi tiedotettiin” ja ”tilausputkessa ei tapahtunut virhettä”. Aivan takuulla tapahtui. Minulle ei ole ilmoitettu missään vaiheessa henkilökohtaisesti luvatun maksuttoman Preseason-kauden osalta, että se ei olekaan maksuton. Vai ilmoitettiinko? Edelleen haluan nähdä ne useammat sähköpostit, joissa tämä on mainittu. Tai vaihtoehtoisesti oletan teidän myöntävän, että se väite oli valehtelua.
 
”Tuli mieleen, että hanskaankin voi vetää." Janne Hämäläinen kommentoi uransa ensimmäistä liigamaalia ottelun jälkeen.

Ziege

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Middlesbrough, Pens, Pirates, Steelers
Yritetään vielä kerran...
@Telia Eikä sitä laskutusta oikeasti tiedetty varmasti edes Telian puolelta. Telian standilla myytiin maksutonta preseasonia. Sitten tänne alkoi tulemaan välillä tietoa että ei ehkä koko preseaon ole ilmainen. Soitto aspaan ja siellä sanottiin että heidän tietojen mukaan on ilmainen. Tämän jälkeen tänne alkoi jo kaikilta Telian tyypeiltä tulemaan tietoa että olikin jekku ja syyskuun preseason maksaa. Taas kerran soitto aspaan jossa sanottiin että maksut alkavat kun Liiga oikeasti alkaa eli syyskuun preseason olisikin ilmainen. Ensimmäinen lasku ja ei taas ollutkaan ilmainen. Kolmas soitto aspaan, että mikähän nyt on oikeasti se tilanne. Siellähän se sitten ensimmäisen kerran myös tiedettiin että ei tarkoitettu koko preseasonia mutta ei osattu sitä oikein kirjoittaa että vain puolikasta tarkoitettiin. Kun sanoin että oli myyty ilmaisena ja asia vielä kahteen kertaan aspasta varmistettu niin lupasivat kuunnella tallenteet. Sain soiton muutaman tunnin päästä takaisin ja siellä sanottiin että oli minulle myyty ilmaisena ne pelit ja lasku puolitettiin.

Tämä on siis Nikon mukaan tilanne mikä ei ole asiakkaalle epäselvä? Mulle ei tullut yhtäkään tiedoitetta missä se mainos olisi korjattu. Täältä sen sai lukea ja koitin aspasta kahteen kertaan huonoin tuloksin varmistaa.
 
Why don't you ask the kids at Tiananmen Square
Was fashion the reason why they were there?

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Telia soitti minulle ihan vain kysyäkseen liigakauden kokemukset, mitään ei yritetty myydä. Positiivista siis heti alkuun. Tässä ranskalaiset viivat puhelusta:

- Käytettävyydestä on tullut Telialle niin paljon palautetta että se parantunee ensi kaudelle (android tv, html5 jne.)
- laskutuskuvio on toinen asia joka muuttunee, tilanne lienee tulossa "Netflix" -tyylinen korttilaskutus

- Sen sijaan UHD laatu pysyy Telian muoviboksin takana tulevaisuudessa visusti, tämä sanottiin kohtuu suoraan

Nämä siis minun tulkinnat puhelusta. Jos Telia todella saa tuon laskutuksen tälle vuosituhannelle, ja parantaa tuota käytettävyyttä mm. Androidtv-apilla, olen erittäin tyytyväinen. Aikataulu tässä silti edelleen pelottaa, ollaanko valmiita syksyllä... kun tuntuu että koko viime kaudella ei oltu valmiita.
 
"I had an opinion that didn't matter"
Suosikkijoukkue
HIFK, Jokipojat, Montreal Canadiens, Liverpool
Yritetään vielä kerran. Tai itse asiassa niin pitkään, että oikeasti ymmärrän logiikkanne.
Tilasin paketin 17.4., jolloin tilausvahvistuksessa mainitaan laskutuksen alkaminen syyskuussa. Fine.
1.6. minulle lähetetään sähköpostia, jossa mainitaan suurella otsikolla ”Preseason-pelit maksutta”. Eli tässä kumotaan tilausvahvistuksen väittämä. Missä kohtaa minulla pitäisi hälytyskellojen soida, että tässä varmaan vähän mainostetaan pieleen? Millä logiikalla minun pitäisi tietää, että tämä tuoreempi tiedote ei kumoakaan aiempaa? Tätä ”Preseason-pelit maksutta” -väittämää ei ole kumottu yhdessäkään saamassani tiedotteessa. Miksei? Jos virhe kerta huomattiin ja siitä ilmoiteltiin kaiken maailman yhteisöissä ja jatkoajoissa, joita takuulla ei seuraa kuin murto-osa tilaajistanne, niin miksi siitä ei lähetetty tiedotetta tilaajille? Miksi? Ja miksi // Katja väittää, että niitä lähetettiin useampia kappaleita?

Tämä voi kuulostaa rasittavalta jankkaukselta, mutta otetaan nyt hypoteettinen tilanne: paketin tilasi kauden alla 50 000 ihmistä sillä ajatuksella, että ”Preseason-pelit maksutta”. Nyt heiltä kuitenkin veloitettiin koko kuukausi, eli 9,95€ tai 12,45€ ylimääräistä. Tämä kertaa 50 000 asettaa ylimääräisen laskutuksen jonnekin välille 497 500€ - 622 500€. Tässä kohtaa vähän hitaammatkin ymmärtävät, miksi halutaan pitää kiinni väittämistä, että ”ihan tarpeeksi tiedotettiin” ja ”tilausputkessa ei tapahtunut virhettä”. Aivan takuulla tapahtui. Minulle ei ole ilmoitettu missään vaiheessa henkilökohtaisesti luvatun maksuttoman Preseason-kauden osalta, että se ei olekaan maksuton. Vai ilmoitettiinko? Edelleen haluan nähdä ne useammat sähköpostit, joissa tämä on mainittu. Tai vaihtoehtoisesti oletan teidän myöntävän, että se väite oli valehtelua.

Huh, tuntuu kuin Telian kanssa asioivat olisivat tekemisissä vanhan kunnon neuvostobyrokratian kanssa, jossa asiat ovat heidän näkökulmastaan loistavasti, mutta mikään ei kuitenkaan toimi asiakkaalle päin. Viime syksynä otin preseasonin testiin, mutta kun tekniset vaikeudet käytännössä tuhosivat sen lähes täysin, niin päätin jättää Telian Liiga -lähetykset väliin ja hyvä kun näin tein. Tosin olisin halunnut seurata Liigaa, mutta en viitsinyt ruveta kamppailemaan teknisten ongelmien ja huonon kuvan kanssa koska niin paljon niitä näytti olevan Jatkiksen keskustelupalstan perusteella.

Olen kuitenkin seurannut silloin tällöin kauden mittaan tätä keskustelupalstaa (jossa on muuten tällä hetkellä kunnioitettavat 385 sivua) ja ihmetellyt, että kuinka vieläkään Telia ei saa systeemejä toimimaan sujuvasti niin markkinoinnin, tilauksen, tekniikan kuin maksatuksenkaan osalta. Itse otin Viaplayn ja CMore:n hetkellisesti käyttöön tässä keväällä (MM-kisat ja NHL pleijarit) eikä mitään vaikeuksia ollut millään tavalla. Aiemmin oli Netflix ja se toimi myös loistavasti omalla väliin hieman heikollakin modeemi/SIM-kortti yhteydellä. Tilaaminen oli helppoa ja tilauksesta poistuminen vielä helpompaa ja kuva oli hyvä koko ajan.

Nyt jälleen harkitsen, että mitä syksyllä tekisin, mutta jos tilanne jatkuu samanlaisena sekoiluna, niin onneksi sentään asiakas voi päättää mitä palveluja hän haluaa käyttää. Luulisi, että Liiga, joka saa valtavan huonoa PR:ä Telian kaikista sekoiluista, puuttuisi asiaan jo pelkästään sopimusteknisesti, sillä kai siellä on oltava joku klausuuli palvelun laadusta, jonka sen on täytettävä, että yleensä koko Liiga -tuotetta saa välittää markkinoille.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin paljon kuin rakastankin Liigaa ja jääkiekkoa, en vain enää suostu maksamaan Telialle Liigan katsomisesta. Viimeisen noin vuoden aikana on nähty niin surkuhupaisaa ja systemaattisen kusetuksen merkit täyttävää toimintaa, että ainoa oikeudenmukainen ratkaisu on jättää tilaus tekemättä. Kyllä Telian kaltainen jättiläinenkin uskoo, kun kassavirta Liiga-tilauksien osalta ehtyy.

Kuten @Jäkishöntsä yllä toteaa, luulisi Liigan jossain vaiheessa ärähtävän. Ei ole hyvää mainosta Suomen suosituimmalle urheilusarjalle, että tällainen pelleily saa jatkua.
 

muti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tässä vielä liitteenä tilaussivun näkynä, jota ei käsittääkseni voi ymmärtää mitenkään väärin.

//Niko
Tuossahan lukee siis
Maksat vain kun pelataan: Liiga-passin kuukausihinta on aina automaattisesti 0 €/kk, kun Liiga on kesätauolla. Kaudella 2018-2019 laskutus päättyy sen kuukauden loppuun, kun kauden viimeinen peli pelataan. Muuna aikana kuukausihinta on 24,90 €/kk tai voimassa olevan hinnaston mukainen. Pelien määrä vaihtelee kuukausittain.
Sitten taas Liigan sivuilla lukee
Liiga on julkaissut tulevan kauden runkosarjan otteluohjelman. Avauskierros pelataan perjantaina 14.9.2018.
Tummennuksen lisäsin itse. Jos liigan avauskierros pelattiin 14.9.2018, niin eikös Liiga ollut sitten ennen sitä kesätauolla?

Mutta siitä olen samaa mieltä että tuota ei voi käsittää väärin, tuon mukaan laskutuksen pitäisi alkaa 14.9.2018. Ainoa mitä tuossa voi käsittää väärin on tuo "maksat vain kun pelataan" ja "laskutus päättyy sen kuukauden loppuun, kun kauden viimeinen peli pelataan". Ensimmäinen selvästi kertoo että laskutus loppuisi kun joukkuepassin joukkueen pelit loppuvat tai liigapassilla kun finaalisarja on ohitse. Jälkimmäinen taas kertoo jotain ihan muuta.
 
And what's inside Tikkanen's head? "A hamster?"

Telia

Jäsen
Telia soitti minulle ihan vain kysyäkseen liigakauden kokemukset, mitään ei yritetty myydä. Positiivista siis heti alkuun. Tässä ranskalaiset viivat puhelusta:

- Käytettävyydestä on tullut Telialle niin paljon palautetta että se parantunee ensi kaudelle (android tv, html5 jne.)
- laskutuskuvio on toinen asia joka muuttunee, tilanne lienee tulossa "Netflix" -tyylinen korttilaskutus

- Sen sijaan UHD laatu pysyy Telian muoviboksin takana tulevaisuudessa visusti, tämä sanottiin kohtuu suoraan

Nämä siis minun tulkinnat puhelusta. Jos Telia todella saa tuon laskutuksen tälle vuosituhannelle, ja parantaa tuota käytettävyyttä mm. Androidtv-apilla, olen erittäin tyytyväinen. Aikataulu tässä silti edelleen pelottaa, ollaanko valmiita syksyllä... kun tuntuu että koko viime kaudella ei oltu valmiita.
Vai semmoista. Pahoittelen ensinnäkin siitä, että olet saanut puhelimessa hieman ristiriitaista tietoa. Tässä korjattuna näitä väittämiä ja tietoa uudistuksista.

1. Helpotamme asiakkaaksi tuloa tiputtamalla pois tunnusten luontivaiheen, eli rekisteröinnin yhteydessä Telia TV tunnus on jatkossa sähköpostiosoite ja me lähetämme tekstiviestillä salasanan, jolla kirjaudutaan palveluun. Tämä saadaan ehkä tuotua kauden alkuun ja muutos vaikuttaa siis uusiin käyttäjiin.

2. HTML5 tuki on tulossa pikkuhiljaa myös muille selaimille. Pyrimme saamaan HTML5-playerin kauden alkuun mennessä Chromelle ja Firefoxille, mutta en laita päätäni pantiksi.

3. Android TV / äly-TV tukea arvioidaan. Lupauksia tämän osalta ei tässä vaiheessa voida antaa. Meillä tosiaan on valmis Android-sovellus, mutta nappia painamalla sitä ei Android TV-sovellukseksi muuteta, vaikka sellainen käsitys jollain saattaakin olla.

4. UHD:n osalta tarkoitus on laajentaa tukea ensi kauden aikana myös muiden operaattoreiden laajakaistojen päälle. Olemme saaneet paljon palautetta, että UHD:ta halutaan nähdä, mutta ei ole saatavuutta. Tämä halutaan korjata ja tällä hetkellä rakennamme puitteita toimittaa UHD-kuvaa meidän digiboksille, joka toimii valitsemallasi nettiyhteydellä.

5. Maksamiseen liittyviä uudistuksia on suunnitelmissa, mutta ensi kaudeksi ei uusia maksutapoja ole näillä tiedoin tulossa.


//Joonas S.
 
Mikä on Telia Partio? Lue lisää ja anna meille palautetta > https://bit.ly/2RSiwtP

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
4. UHD:n osalta tarkoitus on laajentaa tukea ensi kauden aikana myös muiden operaattoreiden laajakaistojen päälle. Olemme saaneet paljon palautetta, että UHD:ta halutaan nähdä, mutta ei ole saatavuutta. Tämä halutaan korjata ja tällä hetkellä rakennamme puitteita toimittaa UHD-kuvaa meidän digiboksille, joka toimii valitsemallasi nettiyhteydellä.
Lopettakaa välittömästi tämä pelleily. Chromecastissa on 4k-valmius, sen kun tuuttaatte sen UHD-materiaalin sinne ja vaikka pyydätte sen katselusta nyt ensialkuun vähän ylimääräistä. Ei tartte rakennella mitään puitteita, ja tuote on paljon houkuttelevampi kuin jonkun turhan digiboksin (oikeasti, vuonna 2019) pakkomyynti muiden operaattorien asiakkaille.
 
"Varmistaaksemme mahdollisimman korkeatasoiset keskustelupalstat,
emme valitettavasti myöntää kirjoitusoikeuksia automaattisesti kaikille hakijoille" -Modet

petete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Lopettakaa välittömästi tämä pelleily. Chromecastissa on 4k-valmius, sen kun tuuttaatte sen UHD-materiaalin sinne ja vaikka pyydätte sen katselusta nyt ensialkuun vähän ylimääräistä. Ei tartte rakennella mitään puitteita, ja tuote on paljon houkuttelevampi kuin jonkun turhan digiboksin (oikeasti, vuonna 2019) pakkomyynti muiden operaattorien asiakkaille.
Tämä digiboksin pakkomyynti on todellakin täydellistä asiakkaille vittuilua (toki Telialla viralliset selitykset on muuta).

Telia vielä kauden alla suositteli valitsemaan eri Chromecast-malleista nimenomaan Ultra-mallin, jotta pääsee myöhemmin katsomaan lähetyksiä 4K:na.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
5. Maksamiseen liittyviä uudistuksia on suunnitelmissa, mutta ensi kaudeksi ei uusia maksutapoja ole näillä tiedoin tulossa.


//Joonas S.
Vitun hienoa. Jää siis ensi kausikin näkemättä. Kiitokset siis Telialle siitä, että jää aikaa muuhun kuin jääkiekon katselemiseen.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Tämä digiboksin pakkomyynti on todellakin täydellistä asiakkaille vittuilua (toki Telialla viralliset selitykset on muuta).

Telia vielä kauden alla suositteli valitsemaan eri Chromecast-malleista nimenomaan Ultra-mallin, jotta pääsee myöhemmin katsomaan lähetyksiä 4K:na.
Telia kusettaa, tai oikeastaan kusee asiakasta suoraan silmään - tuleeko se kenellekään enää yllätyksenä?!

Lista Telian "ristiriitaisista tiedoista" eli valheista alkaa olla kohtalaisen pitkä.
 
"Perusperiaatehan on ihan sama. Mahdollisimman vähän jarrua ja kaasu pohjassa." -Kalle Rovanperä

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers, SaiPa
Katoin viikonloppuna veikkausliigaa kun tuli ilmatteeks Jimiltä. Euron budjetilla hoidettu kuvaaminen 100x paremmin mitä Telian kameramiehiltä onnistuu. Laittakaa kesäks kameramiehet oppiin jalkapallokentän laidalle.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lista Telian "ristiriitaisista tiedoista" eli valheista alkaa olla kohtalaisen pitkä.
Olisi kätevää saada tällainen lista tehtyä, sekä tietysti mukaan kaikki muutkin pieleen menneet tai huonosti hoidetut asiat Telian ensimmäisen liigakauden ajalta.

Tekisi oikeasti mieli ottaa kunnollisen listauksen kanssa yhteyttä muutamaan eri valtamediaan, jos vaikka joku uskaltaisi tuoda näitä asioita kunnolla julkisuuteen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vitun hienoa. Jää siis ensi kausikin näkemättä. Kiitokset siis Telialle siitä, että jää aikaa muuhun kuin jääkiekon katselemiseen.
Ja miten vitussa noita kohtia 1 ja 5 ei voisi yhdistää. Ne nyt kuitenkin yhtään liittyy toisiinsa ja voisi laittaa saman tiimin tehtäväksi.

Kertokaa vielä mikä se haaste on uusien maksutapojen tuonnissa.
--

Kuinka kauan Felialla muuten kestää, kun klikkaa jotain katso tästä -linkkiä ja peli alkaa näkymään. Onko edes sellainen asia kunnossa.
 
"So never mind the darkness we still can find a way"
- Axl Rose

muti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ja miten vitussa noita kohtia 1 ja 5 ei voisi yhdistää. Ne nyt kuitenkin yhtään liittyy toisiinsa ja voisi laittaa saman tiimin tehtäväksi.

Kertokaa vielä mikä se haaste on uusien maksutapojen tuonnissa.
--
Työllistävä vaikutus kun kaksi tiimiä tekee kumpikin oman näkemyksensä mukaisesti tuon asian ja sitten ruvetaan pohtimaan kolmannen tiimin taholta että miten ne saadaan yhdistettyä.

Se Viron Telian HTML5-playerikin toimi ilmeisesti yleisimmillä selaimilla, mutta tänne sitä ei voida saada. Koodissa on kuulemma kommentteja viroksi ja muuttujia englanniksi. Täytyy rakentaa alusta kaikki.
 
And what's inside Tikkanen's head? "A hamster?"

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Se Viron Telian HTML5-playerikin toimi ilmeisesti yleisimmillä selaimilla, mutta tänne sitä ei voida saada. Koodissa on kuulemma kommentteja viroksi ja muuttujia englanniksi. Täytyy rakentaa alusta kaikki.
Kaivuritason selitys. Juuri viime viikolla juttelin kollegan kanssa kuinka huimia harppauksia Google Translate on ottanut viime vuosina. Hänellä on jotain opintoja menossa ja kehui kuinka voi tutkia materiaalia aika monella kielellä, koska käännökset ovat ymmärrettäviä, vaikka tietenkin niitä kielioppivirheitä vielä on.

Ei kun niin, jos kommentissa olisi sitten kielioppierhe, niin silloinhan kuvaa ei saataisi näkyviin. Kesäduunarikin osaisi tosin ymmärtää mitä siinä silti tarkoitetaan.
 
"So never mind the darkness we still can find a way"
- Axl Rose

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
4. UHD:n osalta tarkoitus on laajentaa tukea ensi kauden aikana myös muiden operaattoreiden laajakaistojen päälle. Olemme saaneet paljon palautetta, että UHD:ta halutaan nähdä, mutta ei ole saatavuutta. Tämä halutaan korjata ja tällä hetkellä rakennamme puitteita toimittaa UHD-kuvaa meidän digiboksille, joka toimii valitsemallasi nettiyhteydellä.

//Joonas S.
Jos tämä saatavuus halutaan korjata, niin helppo ratkaisu olisi CC Ultra. Sitä varten ei tarvitse rakentaa puitteita Telian Digiboksille.
Eri asia on se, että halutaan väkisin myydä Telian Digiboksia ja samalla asiakas houkutellaan ostamaan myös muut kanavapaketit Telialta.

Itse olen ainakin ollut CC Ultraan todella tyytyväinen ja UHD-laatu on toiminut suoratoistopalveluiden, kuten Viaplay tai Netflixin kautta. En aio missään nimessä ostaa Telian Digiboksia Liigaa varten.

Onko Telialle muuten tietoa, tehdäänkö tuolle CC:n tulevalla viiveelle jotain ennen ensi kautta? Esim. MM-kisojen aikaan Cmorella viive oli CC:n kautta mitätön, mutta Telia-sovelluksella se on todella paljon isompi. Tuo estää esim. Live-vedon pelaamisen.
 

chris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
4. UHD:n osalta tarkoitus on laajentaa tukea ensi kauden aikana myös muiden operaattoreiden laajakaistojen päälle. Olemme saaneet paljon palautetta, että UHD:ta halutaan nähdä, mutta ei ole saatavuutta. Tämä halutaan korjata ja tällä hetkellä rakennamme puitteita toimittaa UHD-kuvaa meidän digiboksille, joka toimii valitsemallasi nettiyhteydellä.
//Joonas S.
Ei tämä ole oikeasti validi vaihtoehto. Tämän digiboksin kanavavalikoima on paljon suppeampi kuin oman laajakaistanne päälle tarjottavan digiboksin, joten käytännössä sen rinnalle joutuisi ottamaan kuitenkin jonkin muun operaattorin TV-tarjonnan noita aukkoja täyttämään ja tämä digiboksi toimisi sitten ainoastaan noiden Liigan UHD-lähetysten alustana.
 

Telia

Jäsen
Onko Telialle muuten tietoa, tehdäänkö tuolle CC:n tulevalla viiveelle jotain ennen ensi kautta? Esim. MM-kisojen aikaan Cmorella viive oli CC:n kautta mitätön, mutta Telia-sovelluksella se on todella paljon isompi. Tuo estää esim. Live-vedon pelaamisen.
Uskallan sen verran sanoa, että tällä hetkellä testaillaan juuri muutamaa juttua, jotka auttavat pienentämään viivettä nykyisestä.

//Joonas S.
 
Viimeksi muokattu:
Mikä on Telia Partio? Lue lisää ja anna meille palautetta > https://bit.ly/2RSiwtP

Ishmael

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Uskallan sen verran sanoa, että tällä hetkellä testaillaan juuri muutamaa juttua, jotka auttavat pienentämään viivettä nykyisestä.

//Joonas S.
Omien huonojen päätösten ja virheiden myöntäminen ja korjaaminen?
 
”Tuli mieleen, että hanskaankin voi vetää." Janne Hämäläinen kommentoi uransa ensimmäistä liigamaalia ottelun jälkeen.
(1)
  • Tykkää
Reactions: tii

PoNppu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Melkoista touhua taas. Pidin oman liigapassitilaukseni voimassa toukokuun, kun kuvittelin että seuraava lasku, jonka saan, tulisi olemaan 13,90€ (toukokuu).

Nyt se lasku sitten pompsahti ja siellä lukee 18,31€. Tämä tietysti kummastutti, ja tutkimalla selvisi laskun sisältö:

Liiga-passi 19.04. - 30.04. 12 pv 9,96
Liiga-passi 01.05. - 18.05. 18 pv 8,35

Huhtikuun laskutushan on ihan OK, 12 päivää ja hintaa se 0,83 €/päivä. Alkoi sitten kummastuttaa tuo toukokuun laskutus 18 päivää eli 0,46€/päivä.

Piti ihan tarkistaa, että liigahan päättyi 4.5 HPK:n mestaruuteen ja Telian mainoshan oli, että laskutus pyörii siltä ajalta kun liigaa pelataan.
Tässä vaiheessa vielä pohdin, että ihan OK jos lasku on 9,96€ huhtikuulta ja sitten loppuosuus toukokuulta, jotta lasku on siellä 13 euron hujakoilla missä käsityksessä olinkin päättäessäni pitää tilauksen voimassa.

Ajattelin kysäistä asiaa Telian asiakaspalvelusta kun mielestäni tässä oli 5€ liikaa laskua. Valitettavasti Telian sivusto ei näköjään enää tallenna näitä Chat-viestejä niin en sitä tähän voi liittää.

Tässä kuitenkin pääpointit jotka keskustelin Kaisan kanssa:

- Kaisa alkoi itsekkin ihmetellä laskuani ja kysyi neuvoa jostakin muualta
- Odotellessani asian selvitystä (noin 10min) minulta kysyttiin, että haluanko markkinointiviestejä kun olin ne ruksinut pois. Tämän lisäksi myös botti kyseli, että olenko enää paikalla, kun en ole aktiivinen. Yhtään liittymää ei onneksi yritetty kaupata.
- Kysyin tässä vaiheessa Kaisalta, että miten syyskuun laskutus tulee menemään. Tähän sain vastauksen, että ei ole vielä tullut infoa asiasta. Eli ei ole tietoa maksanko syyskuulta täyden hinnan, vai pelkästään siltä ajalta kuin liigakausi alkaa.
- Loppujenlopuksi asiani alkoi selviämään ja yllätyksekseni toukokuun laskulta puuttuukin vielä 5,55€ (yht 13,90€ - nyt laskutettu 8,35€). Tämä puuttuva osuus näkyy sitten syyskuun laskussani.

Hinta siis muodustuu toukokuun pelipassista, vaikka minullahan oli liigapassi jolloin piti maksaa vain siltä ajalta kuin liigaa pelataan (tilaus on ollut voimassa syyskuusta asti)

Olin kyllä siis tietoinen, että toukokuun lasku on tuo 13,90€ mutta jostain syystä kuvittelin että se on tosiaan viimeinen lasku jonka tältä liigakaudelta saan.

Jos olisin irtisanonut pakettini heti pelien päätyttyä niin olisin maksanut toukokuulta 3,30€ (4 päivää *0,83€/päivä), jolloin tämä viimeinen laskuni olisi ollut yhteensä sen 13,30€ .

Ja kuten vanhat merkit pitävät paikkansa, niin syyskuu tullaan laskuttamaan kokonaisuudessaan olemassa olevilta tilauksilta. Tällöin huipputarjoukseni, eli ilmaiset harjoituspelit maksavat toukokuun 10,6€ + syyskuun 11,62€ (14 pelitöntä päivää * 0,83€/päivä) yhteensä 22,22€ . Melkoisen hyvä etu!

Parastahan tässä on se, että Kaisa ei osannut kertoa, että mitä olen ostanut tuolla summalla. Kuulemma ainakin Pitsiturnaus näkyy (ellei kaivuri katko yhteyksiä), mutta muista peleistä ei ole tietoa.

Ja en syytä tästä Teliaa, sillä kauppa se on joka kannattaa.
 
#LiigaSekaisin

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Henkilökunnan vaihdoksia?.
Tilausputki on vahingossa lipsahtanut lähetyksen eteen joka aiheuttaa bufferia. Nyt tilausputkea ollaan onneksi lyhentämässä, ei suinkaan poistamassa.
 
Aleksander Barkov FLA - Mikko Rantanen COL - Sebastian Aho CAR - Teuvo Teravainen CAR - Patrik Laine WPG - Kaapo Kakko NYR - Roope Hintz DAL - Mikael Grandlund NSH - Jesperi Kotkaniemi MTL - Kasperi Kapanen TOR - Eeli Tolvanen NSH
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy