Telia

Jäsen
Boldaus oma. Minkä takia vuonna 2019 on UHD saatavilla vain DIGIBOKSILLA kun palveluiden pitäisi nimenomaan siirtyä netin maailmaa kohti enemmän eikä digibokseihin.
Siitä syystä, että näihin on nyt tässä vaiheessa tekniset valmiudet olemassa. Mielekkäintä tuoda uudistuksia tarjolle heti kun mahdollista. Kehitys kehittyy jatkossakin!

//Niko
 
Mikä on Telia Partio? Lue lisää ja anna meille palautetta > https://bit.ly/2RSiwtP

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Siitä syystä, että näihin on nyt tässä vaiheessa tekniset valmiudet olemassa. Mielekkäintä tuoda uudistuksia tarjolle heti kun mahdollista. Kehitys kehittyy jatkossakin!

//Niko
Hei Niko/Telia!

Nimimerkki @Ishmael on esittänyt teille useaan kertaan kysymyksen, voisitteko vastata hänelle?

Kiittäen!
 
Those with hearts of ever-frost will always know we never lost.

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kuopion Palloseura, sympatiat: KalPa
Moikka @Telia

Mitä aiotte tehdä tuolle järjettömälle viiveelle mikä on yhdistelmällä Chromecast + mobiilisovellus? Pahimmillaan se on noin kolme minuuttia. Aiotteko saada sen siihen 20-30 sekunnin haarukkaan mikä olisi vielä siedettävä?
 
Pedon rinnassa on sydän ikiroutainen

BANZAI!

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Boldaus oma. Minkä takia vuonna 2019 on UHD saatavilla vain DIGIBOKSILLA kun palveluiden pitäisi nimenomaan siirtyä netin maailmaa kohti enemmän eikä digibokseihin.
Sanon tämän nyt vain sinulle näin yleisenä asiana äläkä siis suutu minulle :) Vastaus on yleisempi kuin ainoastaan sinulle.

Meidän on aivan turha täällä kohdistaa tuollaiset kysymykset @Telia suuntaan, koska he edustavat täällä Teliaa ja he eivät todellakaan tule sanomaan asiaa niin kuin se on, vaikka kuinka jankataan.

Teknisillä valmiuksilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että Telia (ja Elisa ja myös DNA) haluavat myydä oman digiboksinsa. Ainoa asia, jonka kanssa sillä on tekemistä on se, että he haluavat asiakkaille käyttöön heidän laitteitaan ja asiakkaita käyttämään tätä yhtä ja ainoaa alustaa. Telia on sentään tuonut vaihtoehdon asiakkaille, että me kolmannen ja neljännen luokan asiakkaat, jotka eivät satu asumaan Telian kaapeli-tv tai valokuitualueella voimme saada palvelun "soveltuvin osin" hieman edullisemmalla hinnalla eli ilmaisen sovelluksen + siihen vaan sopiva paketti.

Operaattori totta kai yrittää sitoa asiakkaan niin hyvin itseensä kuin mahdollista, koska käytännössä Suomessa kolme isoa toimijaa jakavat koko markkinan keskenään. Telia osti Liigan yksinoikeudella, joten sillä ei ole mitään intressiä päästää asiakkaita käyttämään heidän sisältöään edes rahaa vastaan. Eihän se heille olisi hyvä bisnes, jos esim. Telia antaa mahdollisuuden katsoa UHD-lähetyksiä esim. asiakkaan valmiilla laitteella, joka tukee UHD-laatua tai asiakkaan valmiilla netillä, joka antaa samanlaista kaistaa, mutta Telian kannalta väärässä verkossa.

Ne, jotka vielä elävät sellaisessa toiveunessa, että Telia on ostanut Liigan rakkaudesta lajiin voivat alkaa heräillä. Tämä on isojen lukujen pyörittelyä ja tarkoitus on samalla varmistaa, että Liigaa haluavat asiakkaat voivat katsoa Liigaa tietyin ehdoin ainoastaan Telian kaistoilla ja Telian purkeilla. Niistä asiakkaat maksavat Telialle enemmän kuin siitä itse Liigasta. Tekniset valmiudet ovat täyttä höpötystä - ne voidaan kyllä sovittaa yhteen varsin nopeasti. Tämä vaan ei ole tässä bisneksessä se toivottu malli.

Ja tämä on muuten totuus - eikä se ole vain Telian ongelma vaan se on koko sisältömarkkinan ongelma, kun operaattorit päästettiin tuottavalle sisältömarkkinalle mukaan.
 

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Kuinkahan moni tekee saman kuin minä, eli vaihtaa netti- ja puhelinliittymät Telialta pois ja lopettaa jääkiekon katsomisen tuon pakkosyötön ja yleisen perseilyn seurauksena. Osaako Telia laskea miinuksille hintaa? Enää en anna itseäni "huijata".

Toki noista joidenkin laskemista Telian huijauksista se useampi miljoona varmaan kertyy voittoakin.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuinkahan moni tekee saman kuin minä, eli vaihtaa netti- ja puhelinliittymät Telialta pois ja lopettaa jääkiekon katsomisen tuon pakkosyötön ja yleisen perseilyn seurauksena. Osaako Telia laskea miinuksille hintaa? Enää en anna itseäni "huijata".

Toki noista joidenkin laskemista Telian huijauksista se useampi miljoona varmaan kertyy voittoakin.
Operaattoreilla oli joskus aikanaan fokus oikeasti siinä perustuotteessa, joka oli siis aikanaan toimiva nettikaista & puhelinliittymät. Mutta maailma muuttuu ja niin muuttuu operaattorien leikkikenttäkin. Asiakkaan paras kaveri on kilpailu, joka on Suomessa vähäistä. Verkon rakentaminen on kallista infraa, joka maksaa operaattoreille pitkän pennin ja käyttäjien määrä on laskeva tai vakio. Esimerkiksi numeron siirtely operaattorilta toiselle on ns. nollasummapeli - jos se on jollakin muulla niin se on joltain toiselta heti pois. Toisaalta uusia asiakkaita ei tule markkinoille kovin nopeasti ja nykyiset hyppivät erityisesti puhelinliittymien suhteen entistä helpommin operaattorilta toiselle. Hinnoittelu on suhteellisen samanlaista ja vakioitunutta, suurimmat paikalliset erot esim. puhelinliittymissä ovat kotoisin kuuluvuuden ja toimivuuden eroista.

Sama asia pätee nettiin - netti on asiakkaille perushyödyke, joka vertautuu nykypäivänä sähköön. Asiakkaita on rajallinen ja määrä he kaikki tarvitsevat todennäköisesti netin ja kun kaikille se netti on jo vuosia sitten myyty niin markkina ei muutu paljoakaan. Valokuidun vetäminen on operaattoreille kallista ja samalla tuodaan koko ajan mobiilivaihtoehtoa rinnalle kovemmin, koska se on halvempi ja ihan kaikilla asiakkailla ei ole heittää 2000-4000 € valokuidun vetämiseen.

Kun operaattoreiden kaksi perustuotetta ovat siirtyneet kasvavasta markkinasta tasaiseksi markkinaksi, jossa on vielä hyvin kallis kulurakenne. Tarvitaan paljon infraa ja investointeja pelkästään siihen, että se verkko on olemassa. Se on varmasti bisnestä, jolla yritys voi elää, mutta se ei varmaan enää ole sellaista bisnestä, jolla yritys voi kasvaa. Jos katsot näitä kolmea isoa toimijaa, jotka täällä Suomessa on niin kyllä megatrendi on ollut jo vuosia tunkeutua yhä vahvemmin tuottavalle ja kasvavalle sisältömarkkinalle mukaan. Ei Telia maksa Liigalle miljoonia siitä, että he saavat viihdyttää kansaa Tapparalla & IFK:lla vaan he maksavat miljoonia siitä, että asiakkaat ostavat näitä alustoja miljoonilla heiltä ja asiakkaalla ei ole mitään vaihtoehtoa siihen.

Sisältömarkkina voi teoriassa kasvaa ikuisesti, koska tuote on luonteeltaan aivan erilainen kuin netti. Netin nopeutta on kasvatettu kuluttajalle sellaista vauhtia, että kukaan ei oikeasti tarvitse mitään 1000M / 100M valokuitua tai Super Ultra Helppo Mega 900 mb/s puhelinliittymää. Ja jos joku tarvii niin hänellä on netille jotain muuta käyttöä kuin katsoa UHD-lähetyksiä Telialta.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Operaattoreilla oli joskus aikanaan fokus oikeasti siinä perustuotteessa, joka oli siis aikanaan toimiva nettikaista & puhelinliittymät. Mutta maailma muuttuu ja niin muuttuu operaattorien leikkikenttäkin. Asiakkaan paras kaveri on kilpailu, joka on Suomessa vähäistä. Verkon rakentaminen on kallista infraa, joka maksaa operaattoreille pitkän pennin ja käyttäjien määrä on laskeva tai vakio. Esimerkiksi numeron siirtely operaattorilta toiselle on ns. nollasummapeli - jos se on jollakin muulla niin se on joltain toiselta heti pois. Toisaalta uusia asiakkaita ei tule markkinoille kovin nopeasti ja nykyiset hyppivät erityisesti puhelinliittymien suhteen entistä helpommin operaattorilta toiselle. Hinnoittelu on suhteellisen samanlaista ja vakioitunutta, suurimmat paikalliset erot esim. puhelinliittymissä ovat kotoisin kuuluvuuden ja toimivuuden eroista.

Sama asia pätee nettiin - netti on asiakkaille perushyödyke, joka vertautuu nykypäivänä sähköön. Asiakkaita on rajallinen ja määrä he kaikki tarvitsevat todennäköisesti netin ja kun kaikille se netti on jo vuosia sitten myyty niin markkina ei muutu paljoakaan. Valokuidun vetäminen on operaattoreille kallista ja samalla tuodaan koko ajan mobiilivaihtoehtoa rinnalle kovemmin, koska se on halvempi ja ihan kaikilla asiakkailla ei ole heittää 2000-4000 € valokuidun vetämiseen.

Kun operaattoreiden kaksi perustuotetta ovat siirtyneet kasvavasta markkinasta tasaiseksi markkinaksi, jossa on vielä hyvin kallis kulurakenne. Tarvitaan paljon infraa ja investointeja pelkästään siihen, että se verkko on olemassa. Se on varmasti bisnestä, jolla yritys voi elää, mutta se ei varmaan enää ole sellaista bisnestä, jolla yritys voi kasvaa. Jos katsot näitä kolmea isoa toimijaa, jotka täällä Suomessa on niin kyllä megatrendi on ollut jo vuosia tunkeutua yhä vahvemmin tuottavalle ja kasvavalle sisältömarkkinalle mukaan. Ei Telia maksa Liigalle miljoonia siitä, että he saavat viihdyttää kansaa Tapparalla & IFK:lla vaan he maksavat miljoonia siitä, että asiakkaat ostavat näitä alustoja miljoonilla heiltä ja asiakkaalla ei ole mitään vaihtoehtoa siihen.

Sisältömarkkina voi teoriassa kasvaa ikuisesti, koska tuote on luonteeltaan aivan erilainen kuin netti. Netin nopeutta on kasvatettu kuluttajalle sellaista vauhtia, että kukaan ei oikeasti tarvitse mitään 1000M / 100M valokuitua tai Super Ultra Helppo Mega 900 mb/s puhelinliittymää. Ja jos joku tarvii niin hänellä on netille jotain muuta käyttöä kuin katsoa UHD-lähetyksiä Telialta.
Täyttä asiaa koko viesti, mutta oliko sulla tässä joku pointtikin, joka liittyy tuohon lainaamaasi Hubacekin viestiin?

Omaan silmään vaikuttaa siltä, että Telia on ampunut itseään jalkaan, kun hankki kalliit oikeudet liigaan, jonka olisi tarkoitus toimia tietynlaisena "sisäänheittotuotteena", mutta sen ympärillä touhutaan niin epärehellisesti ja muutenkin heikkotasoisesti, että entisetkin asiakkaat lähtevät kilpailijoiden leiriin.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Täyttä asiaa koko viesti, mutta oliko sulla tässä joku pointtikin, joka liittyy tuohon lainaamaasi Hubacekin viestiin?
Pointtini oli se, että operaattoreiden päätuotteet ovat edelleen internet- ja puhelinliittymä. Asiakkaiden poistuminen pienellä markkinalla kilpailijalle vieden sinne hetkellisesti osan rahasta (en usko, että liittymä- ja nettiliiketoiminta on mikään megaluokan myyntimenestys operaattoreille) ei varsinaisesti ole heille vielä "niin iso menetys", ettei se korvaisi sitä, että asiakas ottaa heiltä jonkun alustan tai se, että hän joutuu kuitenkin maksamaan halutessaan Liigaa kotiinsa heille - tavalla tai toisella.

Tämä oli siis se, miten se liittyi tuohon asiaan. Uskon, että operaattorit ovat laskeneet hyvinkin tarkkaan sen, kuinka paljon porukkaa poistuu muista tuotteista, kun yhdessä tehdään ns. huonoa politiikkaa. Lopulta asiakkaat kuitenkin maksavat varmasti aika hyvällä katteella tuosta sisällöstä ja asiakkaallahan ei ole vaihtoehtoa, joten se raha tulee sisään varmasti.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Omaan silmään vaikuttaa siltä, että Telia on ampunut itseään jalkaan, kun hankki kalliit oikeudet liigaan, jonka olisi tarkoitus toimia tietynlaisena "sisäänheittotuotteena", mutta sen ympärillä touhutaan niin epärehellisesti ja muutenkin heikkotasoisesti, että entisetkin asiakkaat lähtevät kilpailijoiden leiriin.
Tämä on mahdollista, mutta itse olen skeptinen keskimääräisen kuluttajan viitseliäisyyden suhteen. Lienee kuitenkin aika harvassa nuo, jotka jaksavat alkaa liittymiään vaihtaa Telian perseilyn takia. Aiheutuva tappio lienee pieni verrattuna siihen rahamäärään, mitä näillä boksien ym. liittymien pakkomyynnillä taloon tulee sisään.
 
On vain yksi... #41

Yksi seura, Tampereella, se on Ilves ainiaan.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Uskon, että operaattorit ovat laskeneet hyvinkin tarkkaan sen, kuinka paljon porukkaa poistuu muista tuotteista, kun yhdessä tehdään ns. huonoa politiikkaa. Lopulta asiakkaat kuitenkin maksavat varmasti aika hyvällä katteella tuosta sisällöstä ja asiakkaallahan ei ole vaihtoehtoa, joten se raha tulee sisään varmasti.
Näitä laskelmia tekee isompi tiimi kuin se minkä pitäisi tehdä laadukasta tuotetta kansalaisten (de facto) kansallispeliin ilman kolmen minuutin viivettä.
 
"So never mind the darkness we still can find a way"
- Axl Rose

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Näitä laskelmia tekee isompi tiimi kuin se minkä pitäisi tehdä laadukasta tuotetta kansalaisten (de facto) kansallispeliin ilman kolmen minuutin viivettä.
Totta kai. Kuten tuolla aiemmin sanoin niin kilpailu on asiakkaan paras kaveri. Tällöin esim. operaattori joutuu laadukkaan sisällön LISÄKSI vielä varmistamaan, että se sisältö on sillä tavalla moitteettomasti tuotettu, että asiakas ei ole riippuvainen ainoastaan yhdestä tietystä komponentista saadakseen tuotteen käyttöönsä. Juuri tämän takia pidin esim. Maikkaria tai Nelosta parempana tarjoajana näille sisältötuotteille kuin jotain operaattoria. Telian ostaessa Liigan on toki joissakin asioissa menty valtavasti eteenpäin, mutta pitkällä aikavälillä yhden toimijan määrääminen ja "ota tai jätä" -tilanteen luominen ei ole asiakasystävällistä. Toki Maikkari yms. yrittävät ihan samalla tavalla myydä siinä sivussa omia medioitaan, ohjelmiaan ja muita sisältöjä.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä on mahdollista, mutta itse olen skeptinen keskimääräisen kuluttajan viitseliäisyyden suhteen. Lienee kuitenkin aika harvassa nuo, jotka jaksavat alkaa liittymiään vaihtaa Telian perseilyn takia. Aiheutuva tappio lienee pieni verrattuna siihen rahamäärään, mitä näillä boksien ym. liittymien pakkomyynnillä taloon tulee sisään.
Teoriassa näin, mutta tuntuu siis siltä, että Telia tekee tarpeettomasti itselleen hallaa. Samat myynnit voitaisiin saada aikaiseksi myös siten, että asiakkaat olisivat tyytyväisiä ja toisivat jatkossakin lisää rahaa Telialle. Liigan oikeudet ovat niin järjettömän iso menoerä Telialle, että sen hyödyntämisen suhteen ei olisi varaa tehdä virheliikkeitä, joita on nyt tehty kerta toisensa jälkeen kovalla tahdilla.
 

Surmanajaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Valitettavasti telian tekniset valmiudet tarkoittaa ettei toimivaa ratkaisua ole tarjolla ensitalvenakaan, saas nähdä ehtiikö ilmasto lämpiään ja talvet katoamaan ennekuin tuo telian streamaus tulee edes säädylliseen kuntoon. enstalvea orotellessa.
 

Ishmael

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Totta kai. Kuten tuolla aiemmin sanoin niin kilpailu on asiakkaan paras kaveri. Tällöin esim. operaattori joutuu laadukkaan sisällön LISÄKSI vielä varmistamaan, että se sisältö on sillä tavalla moitteettomasti tuotettu, että asiakas ei ole riippuvainen ainoastaan yhdestä tietystä komponentista saadakseen tuotteen käyttöönsä. Juuri tämän takia pidin esim. Maikkaria tai Nelosta parempana tarjoajana näille sisältötuotteille kuin jotain operaattoria. Telian ostaessa Liigan on toki joissakin asioissa menty valtavasti eteenpäin, mutta pitkällä aikavälillä yhden toimijan määrääminen ja "ota tai jätä" -tilanteen luominen ei ole asiakasystävällistä. Toki Maikkari yms. yrittävät ihan samalla tavalla myydä siinä sivussa omia medioitaan, ohjelmiaan ja muita sisältöjä.
Missä asioissa on menty valtavasti eteenpäin? Liigalive on kuulemma käyttökelpoinen konsepti. Samoin 4K-lähetykset ovat 720p-tarkkuuteen verrattuna parempia. Onko mitään muuta? Mieleen tulee useampikin asia, joissa on menty rajusti taaksepäin.
Telian suurin heikkous on se, että siellä ei tunnuta hyväksyvän sitä tosiasiaa, että tässä maassa on helvetillinen massa porukkaa, joilla ei ole pienintäkään mahdollisuutta tuohon ”vaadittuun” Telian kaapeli- tai kuituverkkoon. Lainausmerkeissä siksi, että erilaisia purkkavirityksiä on olemassa myös meille muille, muttei toki siltikään ”paremmilla äänillä” tai UHD:lla höystettynä. Se peruspalvelu toimii lähtökohtaisesti vähän huonommin kuin edeltäjällä mutta silti vähän kalliimmalla.
Telialla ei haluta ymmärtää sitä, että tässä maassa on runsaasti sellaisia ihmisiä, jotka olisivat valmiit kantamaan isonkin määrän rahoja kirstuun, jos vain saisivat vastineeksi todella toimivan palvelun ilman mitään muttia. 4K-kuva laadukkaalla äänimaailmalla (ottakaa oppia NHL:stä äänien suhteen) ilman helvetillistä viivettä ja kaiken maailman kaivuriongelmia puhumattakaan adhd-kamerahenkilöistä. Eikö olisi aika kiva kombo? Niin olisi, mutta Telia keskittyy mieluummin nyhtämään helpot rahat niiltä, joiden mielestä on ok pitää 9 eri palveluntuottajan digiboksia ja modeemia sun muuta tv-tasollaan pyörimässä. Ottelun alkaessa voikin sitten miettiä, että millä kaukosäätimellä tänään vaihdetaan oikea kanava. Ja ihmetellä, että mikä oli se marssijärjestys CC:n kytkemiseksi, että Telia TV kuvittele että nythän tässä on 7 käyttäjää linjoilla.

Ruudun aikana taidettiin useimmiten valittaa pätkimisestä tai siitä, että kuvanlaatu pomppi. No, eteenpäin on menty niistä ajoista, kun nykyään vikakohteita on vähintään kolminkertainen määrä.
 
”Tuli mieleen, että hanskaankin voi vetää." Janne Hämäläinen kommentoi uransa ensimmäistä liigamaalia ottelun jälkeen.

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Ishmael tyydyn tagaamaan sinut, kun en viitsi tehdä niin pitkää viestiä kuin kaikista lainauksista tulisi.

Tyydyn vastaamaan, että jokainen asiakas määrittelee itse oman odotustasonsa. Esimerkiksi minä olen ollut tyytyväinen toimintavarmuuteen omalla systeemilläni ja siihen, että peliä voi katsoa kaksi ihmistä yht'aikaa eri paikoissa suhteellisen kivuttomasti.

Mihin olen ollut tyytyväinen:
1) lähetykset
2) kattokamera
3) tekninen toteutus - minulla oli kauden aikana yksi katkos, joka oikeasti esti minua nauttimasta pelistä. Se on oikeasti aika vähän.
4) mielestäni parempi kuvanlaatu myös peruskäytössä kuin esim. Ruutu
5) asiantuntijoihin panostaminen studiossa
6) selostajissa parannusta aiempaan

Asioita, jotka vaativat petrattavaa:
1) kaikille komboille samat mahdollisuudet hyödyntää tekniikkaa
2) laskutus kuntoon
3) Telian oma viestintä aiheen ympärillä 2000-luvulle ja selittely pois vaan tilalle osaamista

Näin mä sen näen. Olen pääsääntöisesti itse ollut tyytyväinen asiakas ja olen valmis maksamaan tuon Liigapassin verran aivan heittämällä kuukaudessa saadusta tuotteesta. Nämä toki asioita, jotka jokainen kuluttaja määrittelee itse, mikä riittää hänelle ja mihin hän tyytyy.
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siitä syystä, että näihin on nyt tässä vaiheessa tekniset valmiudet olemassa. Mielekkäintä tuoda uudistuksia tarjolle heti kun mahdollista. Kehitys kehittyy jatkossakin!

//Niko
Ei kun teidän sivulla kyllä sanotaan se oikea syy, eli se, että sovelluksen, Chromecastin ja Apple TV:n käyttäjillä on liian pienet ruudut.
 

Telia

Jäsen
@Ishmael tyydyn tagaamaan sinut, kun en viitsi tehdä niin pitkää viestiä kuin kaikista lainauksista tulisi.

Tyydyn vastaamaan, että jokainen asiakas määrittelee itse oman odotustasonsa. Esimerkiksi minä olen ollut tyytyväinen toimintavarmuuteen omalla systeemilläni ja siihen, että peliä voi katsoa kaksi ihmistä yht'aikaa eri paikoissa suhteellisen kivuttomasti.

Mihin olen ollut tyytyväinen:
1) lähetykset
2) kattokamera
3) tekninen toteutus - minulla oli kauden aikana yksi katkos, joka oikeasti esti minua nauttimasta pelistä. Se on oikeasti aika vähän.
4) mielestäni parempi kuvanlaatu myös peruskäytössä kuin esim. Ruutu
5) asiantuntijoihin panostaminen studiossa
6) selostajissa parannusta aiempaan

Asioita, jotka vaativat petrattavaa:
1) kaikille komboille samat mahdollisuudet hyödyntää tekniikkaa
2) laskutus kuntoon
3) Telian oma viestintä aiheen ympärillä 2000-luvulle ja selittely pois vaan tilalle osaamista

Näin mä sen näen. Olen pääsääntöisesti itse ollut tyytyväinen asiakas ja olen valmis maksamaan tuon Liigapassin verran aivan heittämällä kuukaudessa saadusta tuotteesta. Nämä toki asioita, jotka jokainen kuluttaja määrittelee itse, mikä riittää hänelle ja mihin hän tyytyy.
Kiitos kommentistasi! On mukava nähdä, että positiivista löytyy pidempi lista kuin noita kehityslistalla ja toki meidänkin tiedossa olevia kipupisteitä :) Ja mitä niihin jälkimmäisiin tulee, niin ennen kaikkeahan asiakastyytyväisyys on meille se tärkein, ja se koostuu monesta pienestä ja isommasta palasesta. Näitä palasia jäsentelemme ja hiomme koko ajan, jotta ne sopivat jatkossa entista paremmin yhteen ja saamme rakennettua entistä paremman "tornin" niistä :) Tuotekehitys, palvelu, maksut, laskutus, tekniikka, nämä kaikki ja paljon muuta siis.
Moikka @Telia

Mitä aiotte tehdä tuolle järjettömälle viiveelle mikä on yhdistelmällä Chromecast + mobiilisovellus? Pahimmillaan se on noin kolme minuuttia. Aiotteko saada sen siihen 20-30 sekunnin haarukkaan mikä olisi vielä siedettävä?
Tähän ja kaikkeen muuhun Telia TV:seen ja Liigaan liittyen kannattaa tulla 10.6. Telia Yhteisöön linjoille, ja miksei vaikka jo nyt käydä heittämässä sinne kysymys, johon toivoo vastausta tuolloin, kun itse tuote- ja kehitysväki on niihin vastaamassa :)

// Tanja
 
Mikä on Telia Partio? Lue lisää ja anna meille palautetta > https://bit.ly/2RSiwtP

Ishmael

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
@Telia
Voisitteko ystävällisesti vastata siihen kysymykseeni, jota olen nyt kolmisen viikkoa teiltä udellut? 12.5. esitin kysymyksen ensimmäisen kerran, ja sen jälkeen muutaman kerran uudestaan. Tekisi mieli verrata viivettä liigalähetysten viiveeseen, mutta joku voisi pitää sitä jopa mauttomana.
 
”Tuli mieleen, että hanskaankin voi vetää." Janne Hämäläinen kommentoi uransa ensimmäistä liigamaalia ottelun jälkeen.
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei Teliaa kiinnosta mikään muu kuin raha ja se, että saavat boxeja ja liittymiään pakkomyytyä. Kaikki tuo "asiakkaiden tyytyväisenä pitäminen on meille tärkeää" on paskanjauhantaa.

Turhaan täällä siis odotellaan vastauksia vähäänkään järkeviin kysymyksiin joissa vähänkin kritisoidaan Telian umpisurkeita toimintatapoja. Ainoastaan yltiöpositiiviset kehut ja palautteet huomioidaan.
 
Viimeksi muokattu:

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Milloin Telia tiedottaa ensi kaudesta? Jos viime kaudellakin sitä tehtiin ilmapallojen ja rumpujen pärinöin, niin nyt sellaista oikeasti tarvittaisiin. Tietenkin, jos meinaatte samanlaisen huumoripläjäyksen laittaa, niin silloin ei tarvitse.

Samaan aikaan toisaalla voisitte tutustua miten muuan intialainen pulju hoitaa kriketin MM-kisojen televisionnin Eurooppaan, kun ovat sellaisesta sopineet.

- Rekisteröinti 30sek, meilejä ei tarvitse lukea eikä varsinkaan tehdä mitään sille vahvistukselle
- Maksu kortilla, saa asua missä haluaa vapaassa maailmassa
- Kuvaa ei saa pätkimään ellei itse paina vaikka pausea

Ja tälläisiä kaikenlaisia pikkujuttuja.
 
"So never mind the darkness we still can find a way"
- Axl Rose

Telia

Jäsen
@Telia
Voisitteko ystävällisesti vastata siihen kysymykseeni, jota olen nyt kolmisen viikkoa teiltä udellut? 12.5. esitin kysymyksen ensimmäisen kerran, ja sen jälkeen muutaman kerran uudestaan. Tekisi mieli verrata viivettä liigalähetysten viiveeseen, mutta joku voisi pitää sitä jopa mauttomana.
Sähköpostilla aiheesta ei lähetetty mitään erillisiä viestejä, koska tilausprosessissa ei ollut tapahtunut mitään virhettä, ja asiakkaat saivat aivan oikeilla tiedoilla tilausvahvistukset. Tuosta maksuttomasta elokuun preseasonista ja syyskuun laskutuksesta keskusteltiin kuitenkin paljon myös tällä palstalla ja sosiaalisen median kanavissa. Lisäksi väännettiin asia rautalangasta myös meidän Liiga Yhteisössä.

Isossa kuvassa tämä kuvio tuntui olevan asiakkaille varsin selkeä, mutta onneksi asiasta oli paljon myös julkista keskustelua, niin varmasti tieto välittyi myös niille, jotka eivät olleet asiaa tiedostaneet.

// Tanja
 
Mikä on Telia Partio? Lue lisää ja anna meille palautetta > https://bit.ly/2RSiwtP

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sähköpostilla aiheesta ei lähetetty mitään erillisiä viestejä, koska tilausprosessissa ei ollut tapahtunut mitään virhettä, ja asiakkaat saivat aivan oikeilla tiedoilla tilausvahvistukset. Tuosta maksuttomasta elokuun preseasonista ja syyskuun laskutuksesta keskusteltiin kuitenkin paljon myös tällä palstalla ja sosiaalisen median kanavissa. Lisäksi väännettiin asia rautalangasta myös meidän Liiga Yhteisössä.

Isossa kuvassa tämä kuvio tuntui olevan asiakkaille varsin selkeä, mutta onneksi asiasta oli paljon myös julkista keskustelua, niin varmasti tieto välittyi myös niille, jotka eivät olleet asiaa tiedostaneet.

// Tanja
Eli teidän mielestänne on täysin hyväksyttävää käyttää valheellista markkinointia, jos kuitenkin tilausvahvistuksessa asioista puhutaan oikein? Ei se mihinkään riitä, että keskustelupalstoilla asiaan otetaan kantaa, kun puhutaan valheellisesta markkinoinnista. Kyllä sellainen täytyy suoraselkäisesti myöntää ja tiedottaa asiakkaille siten, että viesti menee perille vaikka asiakas ei itse olisi hirveän aktiivinen asian suhteen.

Kun asiaa ei suoraselkäisesti myönnetä ja tiedoteta asiakkaille, niin virheellinen markkinointi muuttuu asiakkaiden näkökulmasta valheelliseksi markkinoinniksi. Tässä on vissi ero.

Kertoo aika paljon Telian yleisistä arvoista ja asiakkaiden kunnioituksen puutteesta.
 

Forest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Forest, Bruins
Sähköpostilla aiheesta ei lähetetty mitään erillisiä viestejä, koska tilausprosessissa ei ollut tapahtunut mitään virhettä, ja asiakkaat saivat aivan oikeilla tiedoilla tilausvahvistukset. Tuosta maksuttomasta elokuun preseasonista ja syyskuun laskutuksesta keskusteltiin kuitenkin paljon myös tällä palstalla ja sosiaalisen median kanavissa. Lisäksi väännettiin asia rautalangasta myös meidän Liiga Yhteisössä.

Isossa kuvassa tämä kuvio tuntui olevan asiakkaille varsin selkeä, mutta onneksi asiasta oli paljon myös julkista keskustelua, niin varmasti tieto välittyi myös niille, jotka eivät olleet asiaa tiedostaneet.

// Tanja
Nyt alkaa olemaan melkoista tuubaa.Ruotsalainen yhtiöhän Telia Oyj on ja siellä kyllä tällaiset selittelyt menee läpi jopa oikeudessa, mutta ehkä nyt kannattaisi täällä lahden tällä puolella yrittää edes KSL:n säännöksiä noudattaa. Voi muuten tulla vielä satikutia viranomaistaholta. Sinne suuntaa kannattaisi varmaan jo olemaan yhteydessä...
 

Ishmael

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Sähköpostilla aiheesta ei lähetetty mitään erillisiä viestejä, koska tilausprosessissa ei ollut tapahtunut mitään virhettä, ja asiakkaat saivat aivan oikeilla tiedoilla tilausvahvistukset. Tuosta maksuttomasta elokuun preseasonista ja syyskuun laskutuksesta keskusteltiin kuitenkin paljon myös tällä palstalla ja sosiaalisen median kanavissa. Lisäksi väännettiin asia rautalangasta myös meidän Liiga Yhteisössä.

Isossa kuvassa tämä kuvio tuntui olevan asiakkaille varsin selkeä, mutta onneksi asiasta oli paljon myös julkista keskustelua, niin varmasti tieto välittyi myös niille, jotka eivät olleet asiaa tiedostaneet.

// Tanja
Hei // Tanja.
Tässä vielä 12.5. // Katjan kertoma asia:

”Liiga-tuotteen tilaajille on lähetetty ennen Liigan starttia useampia asiakastiedotteita, joissa on laskutusta käsitelty sekä telia.fi että Telia Yhteisössä tilanteesta viestittiin avoimesti. Mikäli et ole saanut meiltä näitä tiedotteita, niin tarkistathan että sinulla on markkinointiluvat voimassa. // Katja”

Jompikumpi näistä ei pidä paikkaansa. Kumpi? Minulle ei ole tullut muita tiedotteita kuin tilausvahvistuksen jälkeen mainos, jossa puhutaan maksuttomasta pre-seasonista. Katjan mukaan tiedotteita on lähetetty ”useampia”. Kun pyysin saada nähdä näitä tiedotteita aikaleimoilla, niin keskustelu loppui siihen. Nyt hiljaisuus on murrettu ja sanotaan, ettei mitään tiedotteita ole lähetetty.

Olisiko mitenkään mahdollista saada yhdellä kertaa sellainen vastaus, joka A) vastaa kysymykseen ja B) pitää paikkansa? Tämä sekoilu kun tuntuu olevan Telian normaali. Vastaus riippuu aina vastaajasta, vaikka tällaisten asioiden pitäisi olla aina vastaajasta riippumattomia.
 
”Tuli mieleen, että hanskaankin voi vetää." Janne Hämäläinen kommentoi uransa ensimmäistä liigamaalia ottelun jälkeen.

Telia

Jäsen
Eli teidän mielestänne on täysin hyväksyttävää käyttää valheellista markkinointia, jos kuitenkin tilausvahvistuksessa asioista puhutaan oikein? Ei se mihinkään riitä, että keskustelupalstoilla asiaan otetaan kantaa, kun puhutaan valheellisesta markkinoinnista. Kyllä sellainen täytyy suoraselkäisesti myöntää ja tiedottaa asiakkaille siten, että viesti menee perille vaikka asiakas ei itse olisi hirveän aktiivinen asian suhteen.

Kun asiaa ei suoraselkäisesti myönnetä ja tiedoteta asiakkaille, niin virheellinen markkinointi muuttuu asiakkaiden näkökulmasta valheelliseksi markkinoinniksi. Tässä on vissi ero.

Kertoo aika paljon Telian yleisistä arvoista ja asiakkaiden kunnioituksen puutteesta.
Mainoksen virhe silloin myönnettiin kyllä ja se korjattiin. Tästä laskutuksesta keskusteltiin myös täysin avoimesti usealla keskustelupalstalla, sosiaalisessa mediassa ja asiakaskohtaamisissa asiakaspalvelussa. Lisäksi tilausputkessa ei ollut virheitä, eli tilaussivulla oli ehdot näkyvillä täysin oikein ja asiakkaat sai täysin oikeanlaiset tilausvahvistukset. Kuten Tanjakin tuossa ylempänä kommentoi, niin tämä ei tuntunut olevan asiakkaille mitenkään epäselvä tilanne. Moni valitsi paketin tilaushetken sen mukaan, mitä pelejä halusi nähdä ja miten siitä halusi maksaa.

Tässä vielä liitteenä tilaussivun näkynä, jota ei käsittääkseni voi ymmärtää mitenkään väärin.

//Niko
 

Liitteet

Mikä on Telia Partio? Lue lisää ja anna meille palautetta > https://bit.ly/2RSiwtP
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy